Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#1001

Postad 04 april 2012 - 21:50

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Igår kunde jag inte uppdatera min telefon, idag gick det!

Satt senast idag och surade över den kassa batteritiden som blivit senaste veckorna.
Antingen beror det på någon app som körs utan min vetskap (allt är stängt utom startskärm) Eller så har jag dålig mottagning där jag befinner mig och det drar ström av den anledningen.

Får man några nya funktioner med uppdateringen??

  • Förbättrad batteriprestanda för passnings- och taltid
  • Korrigering för problemet när skärmen slutar fungera när du avslutar ett samtal
  • Förbättrad bas i ljudprestanda
  • Tillbaka-, start- och sökknapparna lyser enligt skärmens ljusstyrka
  • Korrigering för att förhindra oönskad omstart i vissa nätförhållanden

Redigerat av stelex, 04 april 2012 - 21:51.


#1002

Postad 04 april 2012 - 23:26

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

  • Förbättrad batteriprestanda för passnings- och taltid
  • Korrigering för problemet när skärmen slutar fungera när du avslutar ett samtal
  • Förbättrad bas i ljudprestanda
  • Tillbaka-, start- och sökknapparna lyser enligt skärmens ljusstyrka
  • Korrigering för att förhindra oönskad omstart i vissa nätförhållanden


Samt bättre vitbalans på autoläget i kameran...

#1003

Postad 05 april 2012 - 06:54

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
En annan ny sak är denna

- Att man inte behöver ange SIM - koden då man växlar mellan flygplansläge.

Riktigt bra tycker jag då jag använder flygplansläge endel. Så skönt att slippa knappa in koden varje gång

#1004

Postad 05 april 2012 - 09:53

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0

Satt senast idag och surade över den kassa batteritiden som blivit senaste veckorna.
Antingen beror det på någon app som körs utan min vetskap (allt är stängt utom startskärm).


Hsr du testat att ställa in vilka appar som får köras i bakgrunden? Gå till Inställningar och scrolla till höger så finns alternativet Bakgrundsaktiviteter, och där kan man slå av/på vilka appar som får köras i bakgrunden.

#1005

Postad 05 april 2012 - 10:36

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Har ett problem efter uppdateringen.
Samtal väntar har slutat funka fast det är aktiverat hos tre. Och mobilen saknar den inställningen i menyn.

Skit irriterande :[

Var idag i kontakt med Nokia Support om detta problem. Nokia förklarade det med att det var nätbaserat fel, alltså att operatören låg bokom problemet. Men jag gav mig inte om att felet låg i telefonen.
Då gorde de ett "aktivt" test på sin egen telefon och konstaterade att jag hade rätt.

Supporten sade att detta ärende fick hög prioritet då Lumia är en affärstelefon.
Så då får vi hoppas att detta blir löst i nästa uppdatering :)

Jag påpekade också om att ringvolymen inte går att justera, den är alltså hög oavsett om man har den på 1 eller tex 10.
Tyvärr kunde Supporten inte svara på när det skulle fixas.
Jag hoppas i varje fall på nästa uppdatering för det är mycket irriterande för min del.

#1006

Postad 05 april 2012 - 10:36

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Surt det där med Flash.. Men får väl hoppas på att de sidor som använder sig av just Flash byter ut det mot nått som WP klarar av..

Har precis börjat uppdatera mobilen :) Hoppas det inte tar allt för lång tid då jag ska vara på jobbet kl 14.
Ska bli spännande och se om jag märker nån skillnad på ljudet, kameran m.m. :)

#1007

Postad 05 april 2012 - 10:53

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Var idag i kontakt med Nokia Support om detta problem. Nokia förklarade det med att det var nätbaserat fel, alltså att operatören låg bokom problemet. Men jag gav mig inte om att felet låg i telefonen.
Då gorde de ett "aktivt" test på sin egen telefon och konstaterade att jag hade rätt.

Supporten sade att detta ärende fick hög prioritet då Lumia är en affärstelefon.
Så då får vi hoppas att detta blir löst i nästa uppdatering :)

Jag påpekade också om att ringvolymen inte går att justera, den är alltså hög oavsett om man har den på 1 eller tex 10.
Tyvärr kunde Supporten inte svara på när det skulle fixas.
Jag hoppas i varje fall på nästa uppdatering för det är mycket irriterande för min del.


Grymt hoppas det händer något snart. Finns det fler med samma problem som inte har tre som operatör?

#1008

Postad 05 april 2012 - 11:45

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Surt det där med Flash.. Men får väl hoppas på att de sidor som använder sig av just Flash byter ut det mot nått som WP klarar av..

Har precis börjat uppdatera mobilen :) Hoppas det inte tar allt för lång tid då jag ska vara på jobbet kl 14.
Ska bli spännande och se om jag märker nån skillnad på ljudet, kameran m.m. :)


Testat sidornas mobilversioner? iPhone och iPad saknar ju med flash och Adobe har sagt att det ska slutas utvecklas på android...

#1009

Postad 05 april 2012 - 13:16

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Grymt hoppas det händer något snart. Finns det fler med samma problem som inte har tre som operatör?

Som jag förstod det så har alla problem med detta då det ligger i telefonen och det kommer att lösas vid en uppdatering.

#1010

Postad 05 april 2012 - 17:14

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Ja då fick man volym buggen som alla andra efter att man uppdaterat till 12070. Bra ändå att man kan gå till baka till gamla versionen med hjälp av Zune.

Knepigt att denna bugg missades av först Nokia sedan av Operatörerna. är ju ändå en rätt allvarligt att Musik,ringsignalen tvärt går upp på max.
Lätt hänt att man rycker till och finns risk för olyckor.

Vodafone i Australien var då vakna och har stoppat uppdateringen och gått ut med info. Inte som alla andra att man tiger och att man själv får leta efter info.

"Important Update: 4th April 2012. Vodafone has identified a fault in the new software update Firmware 12070 for Nokia Lumia 800 made available to customers worldwide earlier this week, whereby under certain circumstances the volume of music playback may behave erratically leading to the volume exceeding allowable levels on the device."

http://wmpoweruser.c...-to-volume-bug/

Redigerat av Andreas951, 05 april 2012 - 17:17.


#1011

Postad 05 april 2012 - 17:54

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Är det någon som har tips på ett par in-ear headset med mediakontroller på som är kompatibelt med Lumian? Helst med kabel, men bluetooth kan väl också funka. Har kollat på denna bluetoothvariant men har läst att vissa haft problem med att styra just Spotify, vilket är det enda programmet jag lyssnar på musik från i Lumian. Någon som kan bekräfta detta?

Har kontaktat Nokia och det enda svaret jag fick från dom var att jag skulle ha ett headset med AHJ-standard, som t ex deras Purity Monster-headset, men det anser jag är alldeles för dyrt.


Vill som sagt kunna svara och lägga på samtal, samt höja, sänka, pausa och byta låt med knapparna på headsetet.


Så, någon som har nå tips? Kom gärna med egna erfarenheter med vilka headset ni testat och vilka som funkar och inte.

#1012

Postad 05 april 2012 - 22:28

marcusmarcus
  • marcusmarcus
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Är det någon som har tips på ett par in-ear headset med mediakontroller på som är kompatibelt med Lumian? Helst med kabel, men bluetooth kan väl också funka....
...Vill som sagt kunna svara och lägga på samtal, samt höja, sänka, pausa och byta låt med knapparna på headsetet.


Jag använder Sony Ericsson MW600 och är nöjd med denna. Det du efterfrågar fungerar!

#1013

Postad 05 april 2012 - 22:30

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0

Någon annan som haft problem att öppna luckan till USB-porten? Sjukt frustrerande att inte få upp den när man inte vill annat än att testa telefonen! :)

Edit:
Lite våld löser allt. ;)

Samma problem här. Ännu en telefon från Nokia som är svår att öppna. Min usb-lucka har fastnat i simkortsluckan. Och telefonen är någon timma gammal. Ännu ett kockobygge frånNokia?

Redigerat av ruva, 05 april 2012 - 22:32.


#1014

Postad 05 april 2012 - 22:35

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Testat sidornas mobilversioner? iPhone och iPad saknar ju med flash och Adobe har sagt att det ska slutas utvecklas på android...


Jäpp, fast de sidor jag har försökt har påpekat att jag inte surfar med en mobil och har därmed inte kommit in på deras mobilversion. Har fyllt i att den ska välja mobilversioner automatiskt, men har än så länge inte kommit in på nån som vart en mobilversion. Är väl det som är nackdelen med en Windows Phone, att sidorna tror att man surfar med en dator..

#1015

Postad 05 april 2012 - 22:59

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Samma problem här. Ännu en telefon från Nokia som är svår att öppna. Min usb-lucka har fastnat i simkortsluckan. Och telefonen är någon timma gammal. Ännu ett kockobygge frånNokia?

Handhavandefel kanske :o Lämna den till en Finne med Morakniv så är problemet löst :D

#1016

Postad 05 april 2012 - 23:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0
Det ska inte gå att göra ett sådant simpelt handhavande fel. Varför ingen varning på paketet om att telefonens luckor måste stängas i rätt ordning? Tredje Nokin jag har med märkliga lösningar för telefonens luckor . Provade med skruvmejsel men icke, borrmaskin nästa? Med andra ord kan jag inte ladda min telefon. Ingen som vet varför Nokia väljer så konstiga lösningar.

Redigerat av ruva, 05 april 2012 - 23:18.


#1017

Postad 05 april 2012 - 23:21

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 1

Varför ingen varning på paketet om att telefonens luckor måste stängas i rätt ordning? Tredje Nokin jag har med märkliga lösningar för telefonens luckor . Provade med skruvmejsel men icke, borrmaskin nästa? Med andra ord kan jag inte ladda min telefon. Ingen som vet varför Nokia väljer så konstiga lösningar.

Jag ser inget konstigt eller svårt med luckorna? Det satt ju till och med små klisterlappar på telefonen som förklarade alltihopa. Eftersom simkortsluckan skjuts i sidled mot USB-luckan så är det väl tämligen självklart vilken som måste stängas först?

#1018

Postad 06 april 2012 - 01:05

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Det ska inte gå att göra ett sådant simpelt handhavande fel. Varför ingen varning på paketet om att telefonens luckor måste stängas i rätt ordning? Tredje Nokin jag har med märkliga lösningar för telefonens luckor . Provade med skruvmejsel men icke, borrmaskin nästa? Med andra ord kan jag inte ladda min telefon. Ingen som vet varför Nokia väljer så konstiga lösningar.


Det sitter klisterlappar 1 på usb och 2 på simkortet, kör du sedan fodralet som följer med så är simkortsluckan dold..

Förövrigt viktigaste dagen i wp7s historia och en av de viktigaste för nokia imorgon och på måndag. Lumia 900 släpps i USA. Blir det fiasko i USA då är nog USA marknaden körd. Wp8 kan väl fixa till det sedan. men frågan är om AT&T kommer ställa upp lika mycket då som dem har sagt att dem ska göra nu.. Så nej lumia 900 är den viktigaste releasen för WP..

Redigerat av borjeboy, 06 april 2012 - 01:14.


#1019

Postad 06 april 2012 - 08:14

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 785 inlägg
  • 0
Jo, det går att göra fel och läste just en recension där samma sak hände. I alla fall fixat nu med en äkta finsk så kallat morakniv. Jag tycker dock att Nokias lösning är sämre (rent av pizzenödig) än tex på en Samsung-Android eller Iphones löjliga adapter.

Installerat Zune och ska man jämföra med Itunes och Iphone/Ipad på en Windowsmaskin är programmet en befrielse. Då menar jag att man som Windowsanvändare känner igen sig och lätt kan ställa in att allt ska sparas på NAS-lagringen istället för den trångbodda SSD-disken.

Nu ska laddas och sedan uppdatering av FW.
Trevlig Helg.

#1020

Postad 06 april 2012 - 11:44

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Jäpp, fast de sidor jag har försökt har påpekat att jag inte surfar med en mobil och har därmed inte kommit in på deras mobilversion. Har fyllt i att den ska välja mobilversioner automatiskt, men har än så länge inte kommit in på nån som vart en mobilversion. Är väl det som är nackdelen med en Windows Phone, att sidorna tror att man surfar med en dator..

Exempel på sida som inte låter dig välja mobilversionen? Jag har nämligen fått mobilversionen på alla sidor jag testat, bla svd.se, dn.se, unt.se, sweclockers.com och di.se.

#1021

Postad 06 april 2012 - 12:35

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Exempel på sida som inte låter dig välja mobilversionen? Jag har nämligen fått mobilversionen på alla sidor jag testat, bla svd.se, dn.se, unt.se, sweclockers.com och di.se.


Den sida jag har som startsida på datorn och som jag även hade på min HTC tex. Tycker den är överlägset bäst när det gäller startsidor och med en mobil så är mobilversionen betydligt smidigare än vad datorversionen är. Den sidan har det mesta som man behöver --> www.superstart.se
På tal om Flash så använder den analoga klockan på den sidan Flash vilket gör att jag inte kan se den med mobilen :P

Aftonbladet och Sportbladet blir inte heller mobilversioner som de blev i min HTC. Går man tex in på Discshop.se så blir det också den vanliga sidan, men väljer man mobilversionen så blir man tillsagd att man inte surfar med en mobil.

Den enda sida som blir en mobilversion är Everysport.com

Hur kommer det sig att man inte kan ange en startsida i mobilen? Det är ju trots allt IE som man använder.


Edit: Såg nu att om man går in på Aftonbladet.se så kan man välja mobilversion, men inte om jag väljer att gå in på deras sida via en nyhetslänk på Superstart.se

Redigerat av Raquex, 06 april 2012 - 12:53.


#1022

Postad 06 april 2012 - 12:54

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Hur kommer det sig att man inte kan ange en startsida i mobilen? Det är ju trots allt IE som man använder.

Spara en sida i "Favoriter" och lägg den sen på startskärmen, nu har du bytt startsida :)

#1023

Postad 06 april 2012 - 13:38

extreme mikeover
  • extreme mikeover
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Kan man verkligen inte dela ut internet med den här?
Svärfar köpte en Lumia 800 och det största och viktigaste kravet var att kunna dela ut internet till hans bärbara dator och säljaren sa att det var inget problem. Men varken Svärfar eller jag hittar funktionen och söker man på internet står det att funktionen skall komma i februari och sen inget mer...

Så ljuger säljaren eller finns det nånstans jäkligt bra dolt?

#1024

Postad 06 april 2012 - 14:12

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Kan man verkligen inte dela ut internet med den här?
Svärfar köpte en Lumia 800 och det största och viktigaste kravet var att kunna dela ut internet till hans bärbara dator och säljaren sa att det var inget problem. Men varken Svärfar eller jag hittar funktionen och söker man på internet står det att funktionen skall komma i februari och sen inget mer...

Så ljuger säljaren eller finns det nånstans jäkligt bra dolt?


Finns inte än. Men det är på gång. Riktigt när vet jag inte.

#1025

Postad 06 april 2012 - 15:04

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Den sida jag har som startsida på datorn och som jag även hade på min HTC tex. Tycker den är överlägset bäst när det gäller startsidor och med en mobil så är mobilversionen betydligt smidigare än vad datorversionen är. Den sidan har det mesta som man behöver --> www.superstart.se
På tal om Flash så använder den analoga klockan på den sidan Flash vilket gör att jag inte kan se den med mobilen :P

Aftonbladet och Sportbladet blir inte heller mobilversioner som de blev i min HTC. Går man tex in på Discshop.se så blir det också den vanliga sidan, men väljer man mobilversionen så blir man tillsagd att man inte surfar med en mobil.

Den enda sida som blir en mobilversion är Everysport.com

Hur kommer det sig att man inte kan ange en startsida i mobilen? Det är ju trots allt IE som man använder.


Edit: Såg nu att om man går in på Aftonbladet.se så kan man välja mobilversion, men inte om jag väljer att gå in på deras sida via en nyhetslänk på Superstart.se

Superstart fungerar inte för mig heller, på Aftonbladet får jag högst upp en fråga om jag vill gå till deras mobilsida och på Discshop får jag aktivt leta upp länken till deras mobilsida för att sedan svara på frågan att jag faktiskt vill till mobilsidan.

#1026

Postad 06 april 2012 - 15:10

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Superstart fungerar inte för mig heller, på Aftonbladet får jag högst upp en fråga om jag vill gå till deras mobilsida och på Discshop får jag aktivt leta upp länken till deras mobilsida för att sedan svara på frågan att jag faktiskt vill till mobilsidan.

Jag testade superstart nu, vad är det som inte fungerar?

Sorry :wacko: Det är mobilversionerna ni söker.

Redigerat av stelex, 06 april 2012 - 15:14.


#1027

Postad 06 april 2012 - 21:37

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Spara en sida i "Favoriter" och lägg den sen på startskärmen, nu har du bytt startsida :)


Jo, fast jag vill ju undvika att har så mycket på mobilens startsida. Blir lätt rörigt med en massa där :P

Det jag gillar med superstart.se är att den är så anpassningsbar. Jag har nu ett tema som ändrar färg beroende på vilken årstid det är. Jag har vädret längst till vänster och sen ett gäng olika sökmotorer under. I mitten har jag tv-tablån för alla kanaler som jag har på tvn här hemma som visar pågående program samt de 2 kommande programmen. Till höger har jag klockan och kalendern överst, sen sportresultat och längst ner har jag olika nyhetslänkar till bla sportbladet, aftonbladet och expressen. Lite recept, webb-tv, webb-radio, enklare spel som sudoku m.m.

Den har (i mitt tycke) allt man behöver på en startsida :) Lite synd att man inte kommer in på mobilversionen med mobilen.

Som sagt så får jag också upp det där på aftonbladet, men går man in på superstart.se och klickar på en nyhetslänk till aftonbladet, så får jag inte upp det alternativet. Är väl en småsak egentligen, då det bara är att zooma in lite så ser man ju allt ändå :)

#1028

Postad 06 april 2012 - 21:57

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jo, fast jag vill ju undvika att har så mycket på mobilens startsida. Blir lätt rörigt med en massa där :P

Men du kan ju ta bort den vanliga appen "Internet Explorer" så jämnar det ut sig.

#1029

Postad 07 april 2012 - 00:29

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man lyssnar på ljudböcker med Nokia Lumia 800? Finns det någon bra app till det? Hur ska man föra över ljudboken till telefonen? Som en podcast eller hur fungerar det? :)

Mvh Jonas.

#1030

Postad 07 april 2012 - 10:23

Rajser
  • Rajser
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Mitt första inlägg i detta forum. :)

Ett sätt att lyssna på ljudböcker som jag har hittat är att skapa sin egen podcast genom detta lilla program med medföljande tutorial.

http://www.1800pocke...tutorial/23369/

#1031

Postad 07 april 2012 - 12:21

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
"Inställningar" - "feedback". Idag skickade jag iväg betyg och vad jag tycker om telefonen, går bara att göra en gång.

Skrev om det jag tycker är dåligt, bla ringsgnalvolymen, samtal väntar, vill kunna föra över filer med bluetooth och att man ska kunna justera de olika ljudnivåerna separat mm.

Skriver alla vad de tycker så kanske "problemen" fixas snabbare :o

#1032

Postad 07 april 2012 - 21:37

marcusmarcus
  • marcusmarcus
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Mitt första inlägg i detta forum. :)

Ett sätt att lyssna på ljudböcker som jag har hittat är att skapa sin egen podcast genom detta lilla program med medföljande tutorial.

http://www.1800pocke...tutorial/23369/


Tack för denna!

#1033

Postad 08 april 2012 - 11:21

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

"Inställningar" - "feedback". Idag skickade jag iväg betyg och vad jag tycker om telefonen, går bara att göra en gång.

Skrev om det jag tycker är dåligt, bla ringsgnalvolymen, samtal väntar, vill kunna föra över filer med bluetooth och att man ska kunna justera de olika ljudnivåerna separat mm.

Skriver alla vad de tycker så kanske "problemen" fixas snabbare :o


Vill man försöka få sin röst hörd så kan man även ladda ner denna http://www.windowsph...90-aeed254f3d42 app och rösta på de förslag som finns.

De saker du nämner är sådant där bollen ligger hos Windows och liggar rätt högt upp på listan över saker folk vill ha.

Hoppas Nokia behåller samma design/form som Lumia 800 har men att de uppdaterar CPU och till en 720p skärm och bara gör mindre förbättringar ändringar på själva skalet.

För som det är nu så ligger de ett år efter utvecklingen om man bara ser på hårdvaran och det är nog pga att Windows har sina riktlinjer på hur en Windows Phone ska vara byggd.

#1034

Postad 08 april 2012 - 12:37

borjeboy
  • borjeboy
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Vill man försöka få sin röst hörd så kan man även ladda ner denna http://www.windowsph...90-aeed254f3d42 app och rösta på de förslag som finns.

De saker du nämner är sådant där bollen ligger hos Windows och liggar rätt högt upp på listan över saker folk vill ha.

Hoppas Nokia behåller samma design/form som Lumia 800 har men att de uppdaterar CPU och till en 720p skärm och bara gör mindre förbättringar ändringar på själva skalet.

För som det är nu så ligger de ett år efter utvecklingen om man bara ser på hårdvaran och det är nog pga att Windows har sina riktlinjer på hur en Windows Phone ska vara byggd.


Jo, men betänk att android behöver quadcore för att flyta... Sgs 2 trots sin dualcore laggar och fryservsig med ICS...

Btw hade varit kul om minhembios forum funkade med boardexpress/tapatalk

#1035

Postad 08 april 2012 - 12:50

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Mitt första inlägg i detta forum. :)

Ett sätt att lyssna på ljudböcker som jag har hittat är att skapa sin egen podcast genom detta lilla program med medföljande tutorial.

http://www.1800pocke...tutorial/23369/


Tack så otroligt mycket Rajser! :)
Jag får testa denna workaround tills det kommer en uppdatering som hanterar ljudböcker.

Mvh Jonas.

#1036

Postad 08 april 2012 - 14:20

NiV3Rt
  • NiV3Rt
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Samma problem här. Ännu en telefon från Nokia som är svår att öppna. Min usb-lucka har fastnat i simkortsluckan. Och telefonen är någon timma gammal. Ännu ett kockobygge frånNokia?

Trodde jag var den enda i världen som råkat ut för det! Samma grej hände när jag tappade min lumia från skjortfickan och det löste sig med lite knivvåld ;)

Synd på ett annars så klockrent bygge. Ser att de löst det mycket bättre i Lumia 900.

#1037

Postad 08 april 2012 - 20:58

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Tack så otroligt mycket Rajser! :)
Jag får testa denna workaround tills det kommer en uppdatering som hanterar ljudböcker.

Mvh Jonas.


Jag hittade en ljudboksapp som jag ska testar nu, LindyAudio heter den, den synkar med dropbox osv, verkar rätt schysst. :-)

http://www.windowsph...4c-00237de2db9e

Mvh Jonas.

#1038

Postad 09 april 2012 - 03:46

tkajsirp
  • tkajsirp
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
tyvärr har lite iphone vibbar här.... :D

#1039

Postad 09 april 2012 - 11:54

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
En liten fråga. Nån som vet ett bra program där man kan redigera och klippa låtar? Då denna Lumia 800 ska vara så jävla krånglig när det gäller att lägga in egna låtar som ringsignaler (samt att det är riktigt dåligt att man inte kan lägga in egna sms signaler) så måste jag korta ner och klippa ut den lilla snutt som jag vill ha som ringsignal. Jag har en introlåt till en klassisk tv-serie från 80-talet, men den är 56 sekunder och enligt vad jag har läst så är det MAX 40 sekunder och MAX 1mb stor som gäller för att få låten att fungera som ringsignal. Min HTC hade en sån funktion inbyggd där man kunde redigera längden och sånt innan man valde att ha låten som ringsignal.. Nokia och Windows Phone har väldigt mycket kvar att lära sig innan de har nån chans att ta över mobilmarknaden.

Så nu skulle jag iaf behöva ha ett bra och enkelt program där man kan klippa ut den bit av låten som jag vill ha :)


Edit: Jag testade nyss WavePad Sound Editor. Inte det smidigaste programmet direkt, men lyckades iaf klippa fast man kunde bara spara det som .wav.. Men har sedan innan ett konverteringsprogram så jag gjorde om den till .mp3. Fast oavsett hur liten .wav var så blev alltid mp3-filen 1024 kB. Vilket då är för stort.. Så jag är tacksam för andra förslag på nått som är bättre och enklare :)

Redigerat av Raquex, 09 april 2012 - 12:39.


#1040

Postad 09 april 2012 - 13:14

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

En liten fråga. Nån som vet ett bra program där man kan redigera och klippa låtar? Då denna Lumia 800 ska vara så jävla krånglig när det gäller att lägga in egna låtar som ringsignaler (samt att det är riktigt dåligt att man inte kan lägga in egna sms signaler) så måste jag korta ner och klippa ut den lilla snutt som jag vill ha som ringsignal. Jag har en introlåt till en klassisk tv-serie från 80-talet, men den är 56 sekunder och enligt vad jag har läst så är det MAX 40 sekunder och MAX 1mb stor som gäller för att få låten att fungera som ringsignal. Min HTC hade en sån funktion inbyggd där man kunde redigera längden och sånt innan man valde att ha låten som ringsignal.. Nokia och Windows Phone har väldigt mycket kvar att lära sig innan de har nån chans att ta över mobilmarknaden.

Så nu skulle jag iaf behöva ha ett bra och enkelt program där man kan klippa ut den bit av låten som jag vill ha :)


Edit: Jag testade nyss WavePad Sound Editor. Inte det smidigaste programmet direkt, men lyckades iaf klippa fast man kunde bara spara det som .wav.. Men har sedan innan ett konverteringsprogram så jag gjorde om den till .mp3. Fast oavsett hur liten .wav var så blev alltid mp3-filen 1024 kB. Vilket då är för stort.. Så jag är tacksam för andra förslag på nått som är bättre och enklare :)

Inget jag testat själv, men detta är väl det du letar efter?
http://www.windowsph...b2-bf7b517bcaaa

#1041

Postad 09 april 2012 - 15:09

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Jag hittade en ljudboksapp som jag ska testar nu, LindyAudio heter den, den synkar med dropbox osv, verkar rätt schysst. :-)

http://www.windowsph...4c-00237de2db9e

Mvh Jonas.


Nu har jag testat Lindy Audio, direkt man går ur appen med hemknappen så stoppas Lindy Audio och ljudet dör. Jag hade tänkt lyssna på ljudböcker och vara ute och gå med endomondo på men det verkar bara vara att glömma. Jag börjar verkligen bli lite trött på multitaskingen i Windows phone. :-(

MVH Jonas.

Redigerat av Unregistered2130, 09 april 2012 - 15:12.


#1042

Postad 09 april 2012 - 18:04

Raquex
  • Raquex
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Inget jag testat själv, men detta är väl det du letar efter?
http://www.windowsph...b2-bf7b517bcaaa


Låter som nått sånt iaf. Så länge det är enkelt, smidigt och fungerar så är jag nöjd. Så är värt ett försök iaf :)

#1043

Postad 09 april 2012 - 18:33

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Nu har jag testat Lindy Audio, direkt man går ur appen med hemknappen så stoppas Lindy Audio och ljudet dör. Jag hade tänkt lyssna på ljudböcker och vara ute och gå med endomondo på men det verkar bara vara att glömma. Jag börjar verkligen bli lite trött på multitaskingen i Windows phone. :-(

MVH Jonas.

Verkar som att Lindy Audio är en app som inte uppdaterats sedan Mango/7.5 släpptes, därav den bristande multitaskingen.

#1044

Postad 09 april 2012 - 22:34

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Verkar som att Lindy Audio är en app som inte uppdaterats sedan Mango/7.5 släpptes, därav den bristande multitaskingen.


Aha just ja, ska kolla om jag kan ha endomondo o bakgrunden imorgon, jag har laddat ner den alldeles nya endomondoappen nu så då får vi se hur multitaskingen fungerar, håller tummarna nu kan jag säga! :-)

Mvh Jonas.

#1045

Postad 10 april 2012 - 09:53

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Någon som vet när nästa uppdatering släpps och vad den heter?

#1046

Postad 11 april 2012 - 14:48

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jag använder Sony Ericsson MW600 och är nöjd med denna. Det du efterfrågar fungerar!



Klarar det även av att styra Spotify?

#1047

Postad 11 april 2012 - 21:45

Rajser
  • Rajser
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Någon som vet när nästa uppdatering släpps och vad den heter?


Kanske nåt sånt här då...
http://www.pocket-li...date-all-phones

#1048

Postad 12 april 2012 - 07:43

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Kanske nåt sånt här då...
http://www.pocket-li...date-all-phones


Kan de inte fokusera på de "riktiga" problemen istället för att sänka hårdvarukraven. Tänker på enskilda volymer för ringsignal och media, bättre fungerande multitaskingen och fler grundläggande funktioner.

#1049

Postad 12 april 2012 - 08:40

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Kan de inte fokusera på de "riktiga" problemen istället för att sänka hårdvarukraven. Tänker på enskilda volymer för ringsignal och media, bättre fungerande multitaskingen och fler grundläggande funktioner.

Personligen hoppas jag fortfarande på enskilda volymer för media och ringsignaler samt bättre kalender med veckovy i kommande uppdatering då det är saker som efterfrågats i stor utsträckning men det kanske är att hoppas för mycket. Dock finns det ju ingen komplett lista på förändringar så jag tänker fortsätta att hoppas tills uppdateringen är här...

Multitasking förändras nog inte förrän med den sk Apollo-uppdateringen. Om ens då.

#1050

Postad 12 april 2012 - 10:01

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Personligen hoppas jag fortfarande på enskilda volymer för media och ringsignaler samt bättre kalender med veckovy i kommande uppdatering då det är saker som efterfrågats i stor utsträckning men det kanske är att hoppas för mycket. Dock finns det ju ingen komplett lista på förändringar så jag tänker fortsätta att hoppas tills uppdateringen är här...

Multitasking förändras nog inte förrän med den sk Apollo-uppdateringen. Om ens då.

Håller med dig, det är skandal att det inte är separata inställningar för de olika volymfunktionerna. Stör mig på det hela tiden. Multitasking är inte så viktigt för mig. Jag skulle vilja ha filöverföring med bluetooth, men det kommer väl inte :(

Redigerat av stelex, 12 april 2012 - 10:02.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.