Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur får man 3D att fungera med Benq W700 och Nvidia?

8 svar i tråden

Skickat 01 augusti 2012 - 22:32

Hej! Har försökt länge att få ihop det och testat det mesta men utan direkt framgång.

Har ett Nvidia GT610 Grafikkort med DLP Link Glasögonen men får bara 3D att "fungera" med Stereoscopic Player's mjukvaruavkodning.

Dessa steg vidtog jag för att få det att fungera:
Valde Uppdateringsfrekvens 120Hz för projektorn.
Aktiverade 3D-synkronisering: DLP Link i projektorns inställningar.
Aktiverade Stereoskopisk 3D via Nvidias kontrollpanel. (Misstänker att något är fel här för vid dessa inställningar står det "3D Vision Discovery" som väl är vanliga analoga glasögon och jag använder ju DLP Active Shutter Glasses), Vad borde det stå istället för 3D Vision Discovery och hur får jag fram det?
I Stereoscopic Player valde jag Visningsmetod: Mjukvaru-pageflipping.

Jag har nu fungerande 3D effekt när jag spelar en Half-SBS 1080p 3D film men bakgrunden i filmen rycker till hela tiden (oavsett paus/play) och gör det omöjligt att se filmen men effekten finns och fungerar. Väljer jag någon annan uppspelningsinställning så försvinner 3D effekten.

Detta fel förmodar jag beror på att ingen avkodning görs via grafikkortet utan via processorn. Jag har därför testat att använda PowerDVD 12 och TotalMedia Theatre 5. Men här finns bara Display Device: Nvidia 3D Vision Ready Monitor att välja förutom 6 andra val som inte har med min setup att göra. Vilket val borde jag se här och hur löser jag fram det?

De lösningar jag sett med andra projektorer har varit att använda "3D Vision IR Emitter Emulator" Samt "3D Monitor EDID Override INF" med dessa har ej hjälpt mig, snarare fixat så det slutat fungera även i Stereoscopic Player. Vad jag förstått så är det egentligen inte metoder som skall användas till denna projektor.

Hoppas någon kan hjälpa mig här, måste ju finnas andra som fått det att fungera?

Skickat 02 augusti 2012 - 00:09

Det är inte så att du behöver nvidias glasögon +usb mottagare pga av att det ej är en projektor med hdmi 1,4 finns visst ett program som emulerar nvidias dongle och med denna skall man visst kunna få det att fungera med active shutter glasögonen. Kan även vara så att det fungerar med nvidia 3dtv play...

Skickat 03 augusti 2012 - 06:29

Köper nog hellre ett AMD grafikkort än deras mottagare och glasögon. Är det bekräftat att fungera felfritt med Raderon HD6450? Fick uppfattningen om att det även skulle fungera med Nvidia av denna tråd: http://www.minhembio...dpost&p=3139330 men den var kanske för inaktuell..

Skickat 03 augusti 2012 - 11:22

Det fungerar men du måste emulera nvidias mottagare ... Tror inte ens amd har något speciellt kitt så hur du löser synk biten vet jag inte....

Det här inlägget har ändrats av jimjans 03 augusti 2012 - 11:32

Skickat 03 augusti 2012 - 13:07

Vet inte om du blir hjäpt av nedanstående -(det är kommentar från min YT-kanal angående 3D på en 3Dready DLP-link projector (ML500) -men han hade ungefär samma problem som du från Nvidia 3Dkort:

"Thanx for the response. I got the optoma dlp link shutter glasses. And I've connected through VGA 1024x768 120Hz from my Alienware m17x laptop with Nvidia GTX 560m GPU. I am playing SBS mkv or mp4 files in the Nvidia Player. I can see it 3d on the laptop display with the Nvidia Glasses. But not on the optoma with the optoma glasses. It looks like it splits up each color in a separate stream? I see red and blue sihluets of the video with or without glasses on the optoma. Does anyone have experie

satpremji 3 veckor sedan

"So I finally figured it out. After digging deeper into the different 3D formats.

The signal that 3D Ready DLP Projectors accept is "frame sequential" or "page flipping".

One of the most common 3D players for PC is "Stereoscopic Player".

The setup in Stereoscopic Player is as follows:

File-> Settings -> Playback Options -> Viewing Method

Under Viewing Method the correct choice for 3D Ready DLP Projectors (Optoma ML 500) is "Software Pageflipping"

Now looking for an Android App that can do this :)

satpremji 2 veckor sedan i spellista Uploaded videos

Skickat 03 augusti 2012 - 13:27

Men vill du ha igång riktig nvidia vision använd detta http://3dvision-blog...c.php?f=9&t=997 så funkar det i powerdvd m.m.

Skickat 03 augusti 2012 - 15:22

Har försökt med just den programvaran ifrån jimjans länk men fick det inte att fungera. Står ett felmeddelande (triangel) i enhetshanteraren om att den inte kunde starta enheten. Men det kanske inte är så konstigt då jag bara emulerar den? Sedan har jag även testat med 5st INF filer till olika projektorer som skall ha native stöd men ingen lycka :(

Skickat 03 augusti 2012 - 15:33

Du måste rätt nvidia drivrutiner annars funkar ej emulatorn. Sen även om du kör en inf fil så måste du ha nvidia vision paket alltså deras mottagare för att få det att funka om du inte emulerar den, annars så har inet den för 500kr glasögon och mottagare men du ska inte behöva ändra inf filen för w700:an har redan stöd för nvidia vision...

Skickat 03 augusti 2012 - 22:48

Testade med både de nyaste drivrutinerna och de som kom med skivan men läste någonstans att de gjorde någon ändring efter nvidia 285.62 men det var långt innan mitt grafikkort fanns så kunde inte använda dem. USB mottagaren emulerades som sagt och syntes i enhetshanteraren men med felmeddelande.

Så efter att ha försökt med det mesta. Skaffade jag istället ett ATI HD6450 och efter installationen av drivrutinerna så kunde jag köra igång en 3D film i PowerDVD utan några vidare inställningar. Så om någon funderar på att köpa nytt grafikkort köp ATI, sjukt mycket smidigare och bättre!

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.