Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Miraclebox 9 HD Twin PVR

807 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Miraclebox 9 S2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 5 8 (2) Inga priser
Miraclebox 9 C Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 8,33 (2) Inga priser
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR (Digitalboxar) 4 5,92 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

#701

Postad 17 januari 2012 - 18:35

svegust
  • svegust
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har haft min i snart en månad och för första gången den jag blev Boxer kund är min TF5700 urkopplad.
MB'n är bra, mycket bra tom. men en del saker irriterar.

*Meddelandet "Krypterad kanal" dyker upp någon gång ibland, mer sällan med FW 2.09.49 som jag kör nu än med den senaste.

*Prioriteringen av användandet av tillgänglig avkodning är lite skakig så jag rekommenderar att (på valfritt sätt ;) ) se till att ha ett kort i inbyggda kortläsaren OCH ett i CA modulen.

Om det nu bara går att få till en MB version av RecCopy och något stabilare korthantering så är jag 100% nöjd.
Att kunna spela in till NAS är ju bara suveränt!


Jag håller med in i minsta detalj. Hade jag skrivit ett svar till Chelsean själv så hade det sett lika dant ut!

Är nöjd efter bytet från Topfield (kör dem parallellt för säkerhets skull) och hoppas på att vi kommer se flera nya mjukvaror som gör boxen bättre och stabilare.

Den här boxen andas lite Topfield ála år 2008 när det hände mycket kring den boxen! Sen att den går att nå via nätverket är ju underbart!

#702

Postad 20 januari 2012 - 10:30

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Nu har jag sålt min MB9, tack och lov, har kört Humax+ i en vecka drygt och inte ett enda problem med dubbla inspelningar. Snyggt GUI och fungerande EPG samt inte några som helst hängningar. Adjö MB9, må vi aldrig mötas igen.

#703

Postad 15 februari 2012 - 14:30

Largo-Sama
  • Largo-Sama
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Alla mina problem med olika sorters hängningar och "krypterad kanal" försvann efter att jag uppdaterade MCAS. Kör boxen i ett par veckor utan en enda hängning :).

#704

Postad 15 februari 2012 - 18:55

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Nu har jag sålt min MB9, tack och lov, har kört Humax+ i en vecka drygt och inte ett enda problem med dubbla inspelningar. Snyggt GUI och fungerande EPG samt inte några som helst hängningar. Adjö MB9, må vi aldrig mötas igen.


Knappt en månad senare, inte en hängning på Humaxen, spelar lätt in två kanaler, tittar på hårddisken på den tredje. Inga krypterade kanaler, ingenting bara snurrar på.

#705

Postad 18 februari 2012 - 18:43

toppy.se
  • toppy.se
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Du postar i fel forum.

#706

Postad 18 februari 2012 - 19:26

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
nä han skryter med sin felfria humax...

#707

Postad 19 februari 2012 - 17:05

Johankp
  • Johankp
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en M9 för cable, men den tappar kanalminnet när ja startar om den eller stängt av den... måste göra en ny kanalsökning varje gång. Nån som vet varför det kan vara så? är det nån inställning?

Mvh Johan

#708

Postad 19 februari 2012 - 21:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en M9 för cable, men den tappar kanalminnet när ja startar om den eller stängt av den... måste göra en ny kanalsökning varje gång. Nån som vet varför det kan vara så? är det nån inställning?

Mvh Johan


Det har jag inte varit med om
Händer det både i standby och djup standby?
Vilken fw kör du?
Det finns en ”lagra systemdata” i ”systemåterställning” menyn. så borde du kunna återställa när du starta.
Har du testa "fabriksåterställning" och "formatera användardata"?

#709

Postad 23 februari 2012 - 10:25

sanningen
  • sanningen
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

nä han skryter med sin felfria humax...


Till skillnad från min ständigt krånglande MB9.

#710

Postad 24 februari 2012 - 14:10

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
min mb9 funkar klockrent tror jag haft en hängning på hela tiden (8 månader) när jag höll på leka med plugins och streaming av filmer å grejer

annars har den funkat utan problem...

enda som jag kan gnälla på är mediaspelaren som är skitkass men kör allt från htpc endå så det gör inget....

är toknöjd... bildkvaliten är grym bästa jag sett från en dekoder hittills...

#711

Postad 27 februari 2012 - 18:16

Johankp
  • Johankp
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Det har jag inte varit med om
Händer det både i standby och djup standby?
Vilken fw kör du?
Det finns en ”lagra systemdata” i ”systemåterställning” menyn. så borde du kunna återställa när du starta.
Har du testa "fabriksåterställning" och "formatera användardata"?


Yes hade testat allt det där... men gjorde en nedgradering till 2.09.87 å tillbaka till 2.10.11 å nu verkar det funka... knasigt..

men tack för tipsen iaf =)


en annan sak... hur kommer jag åt min Netgear ReadyNAS Duo i nätverket från MB9 ? den hittar ingen NAS under lagringshantering...

Redigerat av Johankp, 27 februari 2012 - 18:19.


#712

Postad 28 februari 2012 - 23:33

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
Stödjer tunern i DVB-C versionen analoga kanaler? Om inte, vet nån någon PVR som stödjer både DVB-C och analoga kanaler, gärna i kombo med DVB-T/T2, eller måste man bygga något själv för att kunna blanda allt i samma box?

#713

Postad 29 februari 2012 - 17:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Stödjer tunern i DVB-C versionen analoga kanaler? Om inte, vet nån någon PVR som stödjer både DVB-C och analoga kanaler, gärna i kombo med DVB-T/T2, eller måste man bygga något själv för att kunna blanda allt i samma box?


Nej du kan inte ta emot analoga signaler med en digitalmottagare
Om du köper en Miraclebox med DVB-T/T2 mottagare, så klarar den DVB-C med senaste mjukvaran

#714

Postad 29 februari 2012 - 17:23

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nej du kan inte ta emot analoga signaler med en digitalmottagare


Det är jag fullt medveten om, men nu var frågan om den utbytbara DVB-C tunern klarar även analoga kanaler? I verkligheten så finns det DVB-C tuners som klarar även analog mottagning.

Exempelvis som DVB-T/C/analog-tunern som sitter i denna, som jag sneglar på i brist på andra PVR-spelare med både DVB-C och analog mottagning.


http://www.panasonic...ar=DMR-EX93CEGS

Om du köper en Miraclebox med DVB-T/T2 mottagare, så klarar den DVB-C med senaste mjukvaran


Jo det vet jag, men det jag är ute efter är en PVR med DVB-C och analog mottagning, för kabelnätens analoga utbud.

#715

Postad 03 mars 2012 - 00:03

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Det är jag fullt medveten om, men nu var frågan om den utbytbara DVB-C tunern klarar även analoga kanaler? I verkligheten så finns det DVB-C tuners som klarar även analog mottagning.

Exempelvis som DVB-T/C/analog-tunern som sitter i denna, som jag sneglar på i brist på andra PVR-spelare med både DVB-C och analog mottagning.


http://www.panasonic...ar=DMR-EX93CEGS


Panasonicboxen du beskriver har flera olika tuners, inklusive analog. Begreppet DVB-C står ju för digital video broadcasting - cable. En box med en eller två DVB-C tuners tar just bara in det. En box med analog tuner och DVB-C tar in både analog och digital signal, dvs två olika tuners.

#716

Postad 03 mars 2012 - 02:20

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Panasonicboxen du beskriver har flera olika tuners, inklusive analog.


Den har EN tuner, en tuner som stödjer tre olika standards, EN tuner som kan avkoda/visa/spela in EN signal/mux åt gången. En box med flera tuners kan koda av/visa/spela in flera olika kanaler/muxar samtidigt. Blanda inte ihop faktumet att en tuner stödjer mer än en standard, med konceptet flera tuners.


En box med en eller två DVB-C tuners tar just bara in det.


Absolut, förutsatt att tunern inte även stödjer analoga signaler, på samma sätt som dom flesta TV-apparater på marknaden gör(och som faktiskt vissa av Comhems äldsta digitalboxar gjorde), där det sällan omnämns att dom faktiskt även har stöd för analoga signaler, utöver DVB-T/T2/C, som oftast är det enda som nämns i reklamtexterna och produktbladen. Som i exempelvis denna slumpvist utvalda Samsungen:

http://www.samsung.c...D6755WSXXE-spec

Det står inte ett ord om att den tunern även klarar av analoga antennsignaler, det framgår först djupt inne i den 318 sidor tjocka manualen, förutsatt att man vet vart man ska leta.

Huruvida eventuellt stöd för analoga kanaler skulle framgå i manualen till Miracleboxen är inget jag kan lita på, därför frågar jag med förhoppning om svar från någon som faktiskt har boxen med DVB-C tuner i, som har provat om den kan ta emot analogt utbud.

Utav dom två svaren jag fått hittills så framgår det inte om ni faktiskt har en Miraclebox med DVB-C tuner och har provat, eller om ni bara generellt försöker var hjälpsamma, utan att verkligen veta säkert.

Senaste Miraclebox-mjukvaran stöjder även en extra mottagare genom USB-porten, men det chipsetet och efterföljande USB-mottagare som stödjs verkar bara ha mottagning av DVB-T, inte analogt. Tyvärr.

Exempelvis över en miljon av Comhems hushåll kollar enbart på det okodade basutbudet, dvs minst 9 kanaler analogt, men faktumet att man för tillfället inte är intresserad av att betala extra för kodat premiumutbud är inte likställt med att man är ointresserad av att kunna spela in det utbudet man har på en hårddiskvideo, och samtidigt vill kunna köpa en halvt framtidssäker hårddiskvideo, som kan användas även om man senare blir sugen på digitalt premiumutbud, så det finns utan tvekan en marknad för digitalboxar med hårdisk eller DVD-brännare/hårddiskvideo, med mottagning av både DVB-C och analogt.

Det får nog bli en Panasonic. Hårddisk och DVB-C/analog mottagning i en och samma låda, dessutom med DVD-brännare, HDMi, CI+ och Mpeg4, i silverchassi, är en smått häftig kombination.

#717

Postad 12 mars 2012 - 18:51

Zeth
  • Zeth
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hej!
Hoppas det är mer aktivitet här än vad det är på miraclebox forumet!

När jag försöker gå in i boxen via pc så frågar den efter användar namn och lösenord, har inte satt in något sådant och hittar inget sånt i manualen.
Sen så har jag försökt skriva in värden i xcam config men det går ju inte att ändra på någonting där händer ingenting när jag ställer mig på till exempel användarnamn och trycker ok samma för lösen och där jag skall skriva in server adressen.

Hjälp någon?

#718

Postad 12 mars 2012 - 19:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Hej!
Hoppas det är mer aktivitet här än vad det är på miraclebox forumet!

När jag försöker gå in i boxen via pc så frågar den efter användar namn och lösenord, har inte satt in något sådant och hittar inget sånt i manualen.


Logga in i boxen
Användarnamn: root
Lösenord:

#719

Postad 13 mars 2012 - 10:48

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0
Jag är ute efter en box för både CD och Viasat.
Funderade då på denna men såg då i tråden att den inte klarar Viasat HD.
Stämmer det ännu?
Finns det någon annan box som fixar detta?

#720

Postad 13 mars 2012 - 18:02

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Finns ingen box som klarar Viasat HD utom deras egna.

Det går iofs att använda andra boxar men det är extremt komplicerat att få tag på nycklarna som behövs.

#721

Postad 13 mars 2012 - 18:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Skulle isf vara om man lyckades komma över en Videoguard CA modul.

#722

Postad 13 mars 2012 - 20:58

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Videoguard CA modul? Finns dessa? Utomlands?

#723

Postad 13 mars 2012 - 21:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
t.ex här: http://www.satpro.se...4321&cat_nr=105

#724

Postad 14 mars 2012 - 11:27

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0
Ok. Tack för svar.
Då blir det en MB.

#725

Postad 14 mars 2012 - 23:51

Unregisteredf1e67a95
  • Unregisteredf1e67a95
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det är någon Mobilstyrningsfunktion i sikte till dessa boxar.
Hade varit nice att styra boxen från mobilen eller en dator via internet.

#726

Postad 15 mars 2012 - 19:03

Zeth
  • Zeth
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Logga in i boxen
Användarnamn: root
Lösenord:


Tackar så mycket för hjälpen!

Nu har jag stöt på ett nytt problem, köpte mig en ci+ modul för att kunna se hd kanalerna, men det verkar som att boxens nätverk slutar fungera när ci-modulen funkar och när nätverket fungerar så fungerar inte ci-modulen. någon mer som stöt på det problemet.

#727

Postad 16 mars 2012 - 00:19

Onneman
  • Onneman
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ska du ha CI+ mjukvaran kan du glömma delningsfunktionerna på boxen så som cardsharing med den senast mjukvaran. Alla andra nätverksfunktioner fungerar utmärkt

#728

Postad 01 april 2012 - 20:47

danne_dash
  • danne_dash
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjena,

Har varit inne på MB9 som enligt specen ser ut att vara en kompetent box. Är ny på detta med satellit, så försöker läsa forum för att lära mig lite. Enligt detta forum verkar ju boxen enligt vissa vara skit, så frågan är
- gäller det fortfarande?
- gäller det satellit-versionen?
- vad skall man istället välja om man är ute efter en HD-box, dubbel-tuner, inspelning, DVB-S(2?) och ev. framtida inhouse cardsharing?

/dash



Ytterligare...
Behövs CI+ för att ha Canal Digital?
Om inte, är det rimligt att tro att det kommer även för CD på sikt?

/d



#729

Postad 01 april 2012 - 21:19

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Har haft den i lite över ett år. Och är jätte nöjd med den
Det har släppts 3 nya mjukvaror bara i år, med förbättringar och nya funktioner
Så det händer saker hela tiden

Du behöver inte använda CI+ till CD som det är nu

#730

Postad 02 april 2012 - 16:05

Tullio
  • Tullio
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Har haft den i lite över ett år. Och är jätte nöjd med den
Det har släppts 3 nya mjukvaror bara i år, med förbättringar och nya funktioner
Så det händer saker hela tiden

Du behöver inte använda CI+ till CD som det är nu


Kan bara hålla med, mitt intryck är att det är i kombination med Boxer som en del har problem, med CD över satellit fungerar det ypperligt.
De senaste uppdateringarna har varit väldiigt positiva där framförallt den tidigare krånglande EPG´n har fixats till.

#731

Postad 04 april 2012 - 17:17

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

  • 507 inlägg
  • 0
Texten(undertexten) ligger väldigt högt i bilden.
Går det att justera?

#732

Postad 04 april 2012 - 18:53

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Texten(undertexten) ligger väldigt högt i bilden.
Går det att justera?


Inte vad jag vet
Det är kanaler med Text-TV text som ligger högt, kanaler med DVB- text ligger rätt

#733

Postad 20 april 2012 - 23:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Nu säljer CDON.com Miraclebox 6,7 och 9
http://cdon.se/hemelektronik/miraclebox_9_hd_twin_s-19012892

Redigerat av lindo, 20 april 2012 - 23:41.


#734

Postad 21 april 2012 - 17:54

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Vet någon om det går att titta på direktsändningar på SVTPlay?

Jag har en mb 9 t2.

#735

Postad 20 maj 2012 - 10:07

cofra
  • cofra
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Hur nöjda är ni som äger denna box just för stunden? Funderar på att köpa en ny och det står mellan denna eller Dreambox 800/7020. Att det är barnsjukdomar i början brukar vara normalt men äger man dem ett tag så märker man om de uppdateringar man önskar dyker upp.

Tacksam för råd ifrån er som har erfaranhet ifrån bägge.

/C

#736

Postad 02 juni 2012 - 13:18

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
hej... har precis inhandlat en ny miraclebox 9 och jag fattar fan ingenting..
den hittar inga kanaler eller någonting. jag har kanaldigital kabeltv och skulle uppskatta om någon vänlig skäl kunde hjälpa mig lite på traven.. =) kan det vara så att jag måste byta ut tunern i den för att hitta kanaler?? // Danne

#737

Postad 02 juni 2012 - 15:35

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

hej... har precis inhandlat en ny miraclebox 9 och jag fattar fan ingenting..
den hittar inga kanaler eller någonting. jag har kanaldigital kabeltv och skulle uppskatta om någon vänlig skäl kunde hjälpa mig lite på traven.. =) kan det vara så att jag måste byta ut tunern i den för att hitta kanaler?? // Danne


Vad har du för mottagare i MB9?
DVB-S = Satellit
DVB-C = Kabel
DVB-T2 = Marksänt och fr.o.m. mjukvara 2.10.11 så kan man också använda den till kabel

I kanalsökning så ska det finnas ”kabelnätsökning” står det ”satellitsökning” så har du fel mottagare
Om du har rätt mottagare, gör ett försök med manuell sökning

#738

Postad 03 juni 2012 - 08:47

Tullio
  • Tullio
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Är det någon som kan tipsa om vilka kanaler EPG ligger på efter CD´s senaste flytt?
Har tidigare använt Motors TV men den har ju flyttat nu, på den "nya" Motors TV får jag inte in någon EPG.

Redigerat av Tullio, 03 juni 2012 - 08:47.


#739

Postad 07 juni 2012 - 18:07

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Vad har du för mottagare i MB9?
DVB-S = Satellit
DVB-C = Kabel
DVB-T2 = Marksänt och fr.o.m. mjukvara 2.10.11 så kan man också använda den till kabel

I kanalsökning så ska det finnas ”kabelnätsökning” står det ”satellitsökning” så har du fel mottagare
Om du har rätt mottagare, gör ett försök med manuell sökning






hej Lindo, jag hade beställt fel box först så då var det inte konstigt att inget stämde men nu har jag bytt ut den mot en med dubbla dvb-c tuners men hittar fortfarande inga kanaler eller någonting. :S och stoppar jag tillbaka kortet i originalboxen så hittar den allt utan problem :S det är helt sjukt vilka problem jag har med det här. :S
men tack för att du försöker hjälpa mig iaf. =) // Danne

#740

Postad 07 juni 2012 - 20:44

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Testa manuell sökning

Detta ska vara en frekvens för CD kabel
Frekvens: 355
Symbolrate: 7146

QAM 64


Har inte hittat någon lista på frekvenser för CD

#741

Postad 07 juni 2012 - 21:35

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Testa manuell sökning

Detta ska vara en frekvens för CD kabel
Frekvens: 355
Symbolrate: 7146

QAM 64


Har inte hittat någon lista på frekvenser för CD


ska testa på en gång.. :D känns ju som om man verkligen vill få skiten att funka för det verkar ju vara en underbar box :D

#742

Postad 07 juni 2012 - 22:01

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

ska testa på en gång.. :D känns ju som om man verkligen vill få skiten att funka för det verkar ju vara en underbar box :D


nu har jag testat det du skrev men då hinner den inte ens börja söka innan det kommer upp 0 kanaler hittade. :S
och frekvens kunde jag inte välja 355. :S det fanns bara 354.. :'( jag förstår verkligen inte vad det är som är fel alltså :S
94 % har jag i signalstyrka men den hittar nada :S

#743

Postad 07 juni 2012 - 22:08

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Testa manuell sökning

Detta ska vara en frekvens för CD kabel
Frekvens: 355
Symbolrate: 7146

QAM 64


Har inte hittat någon lista på frekvenser för CD



nu har jag testat det du skrev men då hinner den inte ens börja söka innan det kommer upp 0 kanaler hittade. :S
och frekvens kunde jag inte välja 355. :S det fanns bara 354.. :'( jag förstår verkligen inte vad det är som är fel alltså :S
94 % har jag i signalstyrka men den hittar nada, fast på kvallitet så står det 0 %. :S

#744

Postad 07 juni 2012 - 22:16

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Använd sifferknapparna

#745

Postad 07 juni 2012 - 22:31

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Använd sifferknapparna


då kommer det upp 0 kanaler igen. :S

#746

Postad 07 juni 2012 - 22:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Då kanske den inte finns i ditt nät
Prova dessa

266
274
282


Prova även symbolhastighet
6900
6950
Detta måste också vara rätt föra att det ska funka

Redigerat av lindo, 07 juni 2012 - 22:49.


#747

Postad 08 juni 2012 - 10:07

Unregisteredb1b5e2d1
  • Unregisteredb1b5e2d1
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Då kanske den inte finns i ditt nät
Prova dessa

266
274
282


Prova även symbolhastighet
6900
6950
Detta måste också vara rätt föra att det ska funka


nu har jag testat alla du skrev och det blir ingen skillnad. :'(
så sjukt jävla irriterande att man inte kan hitta en enda kanal jävel... :P

#748

Postad 08 juni 2012 - 15:13

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0
Här har du lite frekvenser, använd de 3 första siffrorna

https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=217792

#749

Postad 08 juni 2012 - 21:58

adamzzon
  • adamzzon
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
http://www.lesve.org/digtv/service/

Edit: blev fel där, denna var för comhem

Redigerat av adamzzon, 08 juni 2012 - 22:01.


#750

Postad 10 juli 2012 - 18:01

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej,

har gått ett tag sedan den mesta kritiken mot boxen så det mesta kanske har lösts med nyare fw? Så, dags att väcka den sovande björnen igen ;)

Är intresserad av denna (alternativt Dreambox, som tyvärr är _mycket_ dyrare, eller VU+). Av funktionaliteten "kräver" jag:

1. dubbla tuners, självfallet kunna spela in och titta på olika kanaler oavset mux. Har ju varit en del diskussioner huruvida detta funkar.

2. spela in till HD/NAS, verkar finnas NAS-stöd. Funkar deta bra i praktiken. Om nätverket "hickar till", medför det att inspelningen sabbas (i så fall säkrare kort att köra HD via USB, eller putta in en SATA disk)?

3. marksänd med Boxer, ser ut som att det varit mest strul med denna kombo. Är problemen lösta tro?

Så, nån som har bra info kring dessa (förutom tombox ;) )?

kn



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.