Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic BDT 120/220/320/500

184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 20 februari 2013 - 00:18

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

I princip kan man säga att varje meny har en knapp på dosan för att sedan styras via touch på modellerna upp till 320. Jag har vant mig, 500 tror jag har vanlig fjärrkontroll. Upplever min ganska tyst och snabb..


Det sjuka är att de knappar du behöver mest inte finns utan ska styras med touchpaden eller gå djupt in i menyer för att hitta. Sämsta möjliga design på en fjärrkontroll. Har du inte bråttom går det ju att leva med absolut dock så det beror på hur viktigt ett vettigt designat interface är.

Gällande ljudnivå inga toppbetyg här. Panasonic har en förmåga att sätta helt värdelösa nätdelar i sina bluray spelare som buzzar rejält. Men stänger jag av quickstart läget så är den tyst när den är avstängd. Vid uppspelning lugnar den ned sig lite gudskelov... Ja du läser rätt den väsnas mer i standby än med full fräs! Inte den tystaste vid uppspelning heller men inget jag stör mig på direkt längre.

Bilden är överlag trevlig och touchpaden får en liten renässans med netflix interfacet i alla fall.

#102

Postad 07 mars 2013 - 14:36

zacke08
  • zacke08
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Funderar på att uppgradera från min gamla LG till en BDT320. Verkar vara en riktigt bra spelare för pengarna. Hur funkar det med uppspelning via hårddisk? Inga problem eller? Funkar srt-filer? Spelar den upp till exempel m2ts? Tacksam för svar. :)

#103

Postad 16 mars 2013 - 09:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Ny firmware finnes igen :)

#104

Postad 24 mars 2013 - 11:12

marix
  • marix
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Nu är ju 330 på g med, ska komma under april som det ser ut, men verkar kosta nästan lika mycket som 500an...
Frågan är om det är värt att gå upp till den eller hoppas 320 dalar lite i pris istället..

#105

Postad 31 mars 2013 - 11:59

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Nu är ju 330 på g med, ska komma under april som det ser ut, men verkar kosta nästan lika mycket som 500an...
Frågan är om det är värt att gå upp till den eller hoppas 320 dalar lite i pris istället..


4k och dubbla hdmi är väl skillnaden på 330! Någon som lyckats få ut DTS-HD via optisk ut, jag går i alla fall bet där om det ens går(320) :)

Redigerat av mcmike, 31 mars 2013 - 11:59.


#106

Postad 31 mars 2013 - 13:46

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Nej det är ju tekniskt omöjligt. Du får köra stereo om du inte vill ha kompression.

#107

Postad 31 mars 2013 - 14:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Nej det är ju tekniskt omöjligt. Du får köra stereo om du inte vill ha kompression.


Öh menar du att det inte går att få ut HD genom optisk till stärkaren, varför tekniskt omöjligt? Går väl att ställa in ljudet så att bluray spelaren skickar rätt ljudformat eller? Får ut DTS i alla fall..

#108

Postad 31 mars 2013 - 22:59

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 1
Teoretiskt möjligt, praktisk omöjligt.

#1 Dels är det en fråga huruvida s/pdif-anslutningen som sådan klarar överföringshastigheten, i så väl källa som mottagare.

#2 Dels är det en fråga om kopieringskydd. DTS-HD är icke-reducerande komprimering och med sådana format råder paranoia och därför tillåter licenserna endast HDMI så att ljudsignalen kan HDCP-krypteras.

Med tanke på #2 är det sannolikt så att hårdvaran #1 håller sig på den "gamla nivån", det vill säga att du får ut (och kan ta emot) via s/pdif är DVD-traditionell DTS, DD och 2-kanals PCM.

#109

Postad 31 mars 2013 - 23:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Teoretiskt möjligt, praktisk omöjligt.

#1 Dels är det en fråga huruvida s/pdif-anslutningen som sådan klarar överföringshastigheten, i så väl källa som mottagare.

#2 Dels är det en fråga om kopieringskydd. DTS-HD är icke-reducerande komprimering och med sådana format råder paranoia och därför tillåter licenserna endast HDMI så att ljudsignalen kan HDCP-krypteras.

Med tanke på #2 är det sannolikt så att hårdvaran #1 håller sig på den "gamla nivån", det vill säga att du får ut (och kan ta emot) via s/pdif är DVD-traditionell DTS, DD och 2-kanals PCM.


Ok då är jag med:) Tack för utförligt svar!

#110

Postad 01 april 2013 - 06:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Nej det är teoretiskt omöjligt. Du kan inte föra över den mängd datan via optiska utgången som krävs. Du kan köra stereo utan kompression som sagt. Vad jag förstått har det inte direkt med skyddet att göra då hade man ju kunnat skicka som pcm :)

#111

Postad 01 april 2013 - 07:10

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Nej, teoretiskt möjligt. :)

Specen för toslink går upp till 125 Megabit/s vilket räcker mer än väl för DTS-HD och Dolby TrueHD. Så den här frågan dyker upp då och då.

Ljudsignalen ut från en Blu-ray är HDCP-krypterad, det krävs två HDCP-nycklar, en för bilden och en för ljudet.

#112

Postad 16 april 2013 - 19:51

marix
  • marix
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Så, nu när 330an är ute, är den värd pengarna? eller skall man ta en 320 istället, känns som dubbla hdmi o 3k är enda, men hdmi har man ju dubbla på stärkaren, så ingen poäng, o 4k, dröjer ju ett tag till på skärmar, o även om man får en skärm så finns de ju inget vettigt material för det, så kommer ändån kräva en ny spelare till slut.

#113

Postad 16 april 2013 - 20:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Så, nu när 330an är ute, är den värd pengarna? eller skall man ta en 320 istället, känns som dubbla hdmi o 3k är enda, men hdmi har man ju dubbla på stärkaren, så ingen poäng, o 4k, dröjer ju ett tag till på skärmar, o även om man får en skärm så finns de ju inget vettigt material för det, så kommer ändån kräva en ny spelare till slut.


Jag tänkte byta till en 330 men står över, löst ljudet med ny stärkare ist. Jättenöjd med 320 snabb och tyst. Det som är suveränt är att man kan ställa parallaxen i 3D och flytta text vid behov. Med 330 får man en normal fjärrkontroll, men man kan styra 320 via appen med normal fjärrkontroll om man inte gillar touchen..

#114

Postad 17 april 2013 - 08:46

marix
  • marix
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
kommer köra med en harmony one oavsett, så tänker inte så mycket på fjärren till 320an,
gillar att den har slotin så man slipper tray.
Frågan är om Viera connect är nån skillnad? har det iofs i tvn, men tycker ARC strular lite av o till för att få ljudet ut i stärkaren istället för i tvn,
så tänkte testa sf anytime osv i 320/330 istället så man slipper arc biten.

#115

Postad 28 april 2013 - 12:45

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Finns det info om Panasonics nya modeller nånstans? Panasonics hemsida väcker ju fler frågor än den ger svar. Touchpad nämns ingenstans och de har inte heller lagt ut några bilder på fjärrkontroller. Det får man väl tolka som att de backat från det?

Det jag får fram på hemsidan är att DMP-BD79 är en kompakt spelare och det är ingen skillnad mellan den och systermodellen DMP-BD793.

DMP-BDT130 är den nya standardspelaren som inte sticker ut på nått sätt. Skillnaden till systermodellen DMP-BDT131 är färgen.

Snäppet upp med WiFi, Miracast och den fula sneda designen kommer DMP-BDT230. Systermodellen DMP-BDT233 ser ut att vara exakt likadan.

Sen den enda spelaren som verkar ha någon nyhet för i år är DMP-BDT330 med 2 HDMI och 4K uppskalning. Trist bara att den har kvar fjolårets fula sneda design och blänkande framsida. Den smälter inte in i någon mediabänk.

Någon ersättare för DMP-BDT500 hittar jag inte? Själv har jag varit nära att slå till på den nu under våren men i sista stund har prylbögsbegäret fått mej att vänta in 2013 års modeller. Men förutom 4K uppskalning ser ju 500-modellen fortfarande ut att vara toppmodellen? Dessutom den överlägset snyggaste. Kanske ska man slå till på ett av de sista exemplaren som finns kvar nu?

#116

Postad 30 april 2013 - 08:42

Unregisteredc431bc4a
  • Unregisteredc431bc4a
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Finns det info om Panasonics nya modeller nånstans? Panasonics hemsida väcker ju fler frågor än den ger svar. Touchpad nämns ingenstans och de har inte heller lagt ut några bilder på fjärrkontroller. Det får man väl tolka som att de backat från det?

Det jag får fram på hemsidan är att DMP-BD79 är en kompakt spelare och det är ingen skillnad mellan den och systermodellen DMP-BD793.

DMP-BDT130 är den nya standardspelaren som inte sticker ut på nått sätt. Skillnaden till systermodellen DMP-BDT131 är färgen.

Snäppet upp med WiFi, Miracast och den fula sneda designen kommer DMP-BDT230. Systermodellen DMP-BDT233 ser ut att vara exakt likadan.

Sen den enda spelaren som verkar ha någon nyhet för i år är DMP-BDT330 med 2 HDMI och 4K uppskalning. Trist bara att den har kvar fjolårets fula sneda design och blänkande framsida. Den smälter inte in i någon mediabänk.

Någon ersättare för DMP-BDT500 hittar jag inte? Själv har jag varit nära att slå till på den nu under våren men i sista stund har prylbögsbegäret fått mej att vänta in 2013 års modeller. Men förutom 4K uppskalning ser ju 500-modellen fortfarande ut att vara toppmodellen? Dessutom den överlägset snyggaste. Kanske ska man slå till på ett av de sista exemplaren som finns kvar nu?


Enligt Panasonic så kommer det ingen ersättare för BDT-500 i år (2013). De anser att maskinen är så pass bra, så de har inget bättre att ersätta med i år. Jag har själv denna spelare, och bild och ljud är riktigt bra.

#117

Postad 06 maj 2013 - 22:39

davidl77
  • davidl77
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Hur får man igång hårddiskuppspelning?

Det står bara att min hårddisk inte stöds.
Måste den ha något speciellt filformat?

#118

Postad 06 maj 2013 - 23:38

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Vad har du formatterat hårddisken med för system. En del spelare kräver FAT32 och fixar inte NTFS. Minns inte hur det var med BDT320n.

#119

Postad 09 maj 2013 - 20:10

marix
  • marix
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Då min samling av dvdskivor består till 90% av Region 1, så tog jag och fixade den förbättrade firmware som det lätt pratats om tidigare i tråden.
Har läst lite på andra forum att detta skulle vara generellt struligt och inte helt lätt att ens komma så långt så man fick möjlighet att donera för att få den.

Så tänkte bara ge en generell genomgång på hur det gick till, 17:15 skapade ett konto, 17:16 skickade en ansökan med min info. 17:36 får ett msg om mängden kosing som behöver doneras. 17:46 genomför doneringen 18:11 msg om att doneringen mottagits och firmware genereras. 18:29 Msg om att firmware finns att ladda ner.
Sedan var det bara att bränna det på en skiva med nero och stoppa in i spelaren (320) och den detectade skivan som en upgrade, och började göra sitt. själv stack jag iväg ett tag då det skulle kunna ta upp till 45 min att upgradera.

När jag kom tillbaka startade jag upp den, satte i en region 1 skiva för att verifera att det inte gick att spela och satte sedan region 1 zone B, och den startade om sig. Och direkt så spelade den upp skivan utan problem, testade då att byta till en reg2, och det funkade direkt utan att behöva byta reg, skall bara krävas om skivan är RCE.
Någon bluray som inte är B har jag inte så att jag kan testa i dagsläget.

#120

Postad 31 maj 2013 - 14:13

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Hur är den här spelaren (BDT500) som CD-spelare? Någon som har en åsikt om det?

Är ljudnivån (surr, vibrationer, etc) acceptabel vid filmvisning/CD-spelande?

#121

Postad 01 juni 2013 - 15:35

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 1

Då min samling av dvdskivor består till 90% av Region 1, så tog jag och fixade den förbättrade firmware som det lätt pratats om tidigare i tråden.
Har läst lite på andra forum att detta skulle vara generellt struligt och inte helt lätt att ens komma så långt så man fick möjlighet att donera för att få den.

Så tänkte bara ge en generell genomgång på hur det gick till, 17:15 skapade ett konto, 17:16 skickade en ansökan med min info. 17:36 får ett msg om mängden kosing som behöver doneras. 17:46 genomför doneringen 18:11 msg om att doneringen mottagits och firmware genereras. 18:29 Msg om att firmware finns att ladda ner.
Sedan var det bara att bränna det på en skiva med nero och stoppa in i spelaren (320) och den detectade skivan som en upgrade, och började göra sitt. själv stack jag iväg ett tag då det skulle kunna ta upp till 45 min att upgradera.

När jag kom tillbaka startade jag upp den, satte i en region 1 skiva för att verifera att det inte gick att spela och satte sedan region 1 zone B, och den startade om sig. Och direkt så spelade den upp skivan utan problem, testade då att byta till en reg2, och det funkade direkt utan att behöva byta reg, skall bara krävas om skivan är RCE.
Någon bluray som inte är B har jag inte så att jag kan testa i dagsläget.


Var / vilket ställe har du varit i kontakt med?

#122

Postad 02 juni 2013 - 17:08

Unregisteredcec7bce8
  • Unregisteredcec7bce8
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar om kan installera Viaplay app. på BDT-500 och om den klarar av undertexter som .srt? Är det någon som har testat det? Hittar inte någonstans information om det.

#123

Postad 02 juni 2013 - 17:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Hej, jag undrar om kan installera Viaplay app. på BDT-500 och om den klarar av undertexter som .srt? Är det någon som har testat det? Hittar inte någonstans information om det.


Tyvärr finns inte Viaplay som app..Det andra kan jag inte svara på!

#124

Postad 02 juni 2013 - 18:17

Unregisteredcec7bce8
  • Unregisteredcec7bce8
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ok. Tack för snabbt svar. Det var dåligt. Finns det någon annan bra blu-ray player som har Viaplay?

#125

Postad 02 juni 2013 - 18:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Ok. Tack för snabbt svar. Det var dåligt. Finns det någon annan bra blu-ray player som har Viaplay?


Ej provat denna själv..

https://www.minhembi...howtopic=280451

#126

Postad 25 juni 2013 - 19:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
BDT-500 för 2495kr på

http://www.inwarehou...aspx?sku=749578

#127

Postad 27 juni 2013 - 20:10

logh
  • logh
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
BDT-500 (2012) för runt 2495:- eller BDT-330 (2013) som ligger på 1790:-

Någon som har erfarenhet av båda?

#128

Postad 27 juni 2013 - 20:26

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

BDT-500 (2012) för runt 2495:- eller BDT-330 (2013) som ligger på 1790:-

Någon som har erfarenhet av båda?


Jag har 320 och hämtade hem en 330 idag. Tyvärr så gick det inte att flytta texten på den senare och den lät högre. Lite krångligt att skifta mellan hdmi utgångarna och det gick inte att skicka bild ur dessa samtidigt. Lämna nog tillbaka 330..

#129

Postad 28 juni 2013 - 17:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Kan man flytta texten på 500? Tack på förhand:)

#130

Postad 27 juli 2013 - 14:47

KonradA
  • KonradA
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Hur är den här spelaren (BDT500) som CD-spelare? Någon som har en åsikt om det?

Är ljudnivån (surr, vibrationer, etc) acceptabel vid filmvisning/CD-spelande?

Jag är också nyfiken på hur BDT500 är som CD-spelare. Som jag förstår det går det att koppla digitalt via HDMI till förstärkaren och använda dess DAC eller koppla analogt från BDT500 och användare spelarens DAC. Har någon lyssnat och jämfört?

#131

Postad 27 juli 2013 - 22:55

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jag köpte till slut en BDT500 och nu undrar jag om den har problem med sync, eller om felet är i min TV, för jag tycker att allt jag spelar är lite ur sync och problemet är att bilden är före ljudet, så jag kan inte ändra det med att fördröja ljudet....

#132

Postad 28 juli 2013 - 19:20

KonradA
  • KonradA
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0

Jag köpte till slut en BDT500 och nu undrar jag om den har problem med sync, eller om felet är i min TV, för jag tycker att allt jag spelar är lite ur sync och problemet är att bilden är före ljudet, så jag kan inte ändra det med att fördröja ljudet....

Det är inte riktigt mitt område men jag har för mig att jag läst att Panasonic själva rekommenderar att man ska koppla den ena HDMI'n till förstärkaren och den andra direkt till tv'n. Eller du kanske inte ens kör via förstärkare... Hoppas du får något bättre tips!

#133

Postad 28 juli 2013 - 19:28

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jo, jag har en Denon AVR-X2000, men jag har bara testat lite smått med den (precis som med min TV (Panasonic st60) och min spelare. Allt är nytt och bara delvis inkopplat.) . Om det är så att det fungerar bra om jag kör med två HDMI så gör jag det förstås. Var läste du det? Det jag har läst är att "ljudet blir bättre", men jag förstår inte riktigt hur och om det stämmer.

Ingen skillnad dock på om jag kör genom förstärkaren eller direkt till TV:n med EN kabel.

#134

Postad 29 juli 2013 - 12:22

KonradA
  • KonradA
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Angående twin HDMI: jag har läst det bl.a. här: http://www.homecinem...30-review/15606

Om det inte är någon skillnad på när du kör via EN hdmi direkt till tv'n, att det fortfarande är osynkat, då låter det som ett fel på spelaren. Om du har möjlighet så kan du ju kolla med återförsäljaren och se om de har fler kloka svar.

#135

Postad 29 juli 2013 - 12:35

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jo, jag för göra det. Avvaktar tills jag installerat allt fullt ut, dock. Ville bara höra mig för lite i förebyggande syfte. Tack för dina svar.

#136

Postad 29 juli 2013 - 13:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Jag är också nyfiken på hur BDT500 är som CD-spelare. Som jag förstår det går det att koppla digitalt via HDMI till förstärkaren och använda dess DAC eller koppla analogt från BDT500 och användare spelarens DAC. Har någon lyssnat och jämfört?


Den mesta musiken är ju i stereoformat så då drar man ju inte direkt nytta av BDT500n helt kanske :)

Hoppas de fixat en tystare nätdel än 320n i alla fall. Nu är den iof tystare när den är igång än när den är i standby men ändå :rolleyes:
Största anledningen till att jag inte kör cd via panasonicen är ändå det urusla interfacet. Vet inte hur mycket de fysiska knapparna på 500 remoten räddar upp detta? Att det ska köras cd-skivor verkar inte ha funnits med i planeringen i alla fall :)

#137

Postad 02 augusti 2013 - 13:28

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Har köpt BDT500 och det är faktisk ett märkbart skillnad mot min gamla sony spelare,snabare tystare..ingen fläkt som susar och ljudet är mycket bättre.Så jag är nöjd...Sony följer med i husbilen :)

#138

Postad 02 augusti 2013 - 16:08

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Jag kan just nu inte kolla allting ordentligt då jag skickat tillbaka min TV och inte kan se inställningmenyer från vare sig min förstärkare eller min spelare tillräckligt bra, men jag undrar följande.

1. Visst borde jag kunna koppla BDT-500 analogt (för CD-spelande, inte för film) till förstärkaren utan att tappa så vidare mycket kvalitet?
2. Kan man i BDT500 ställa in så att den använder digitalt ljud vid film och den analoga utgången vid CD-spelande?

Mitt problem just nu är att om jag spelar CD i BDT500 och ställer in min förstärkare (AVR-X2000) på "Music" så spelar den i stereo, men skickar ingen bas-signal till subwoofern, vilket jag inte kan förstå.

3. Någon som kan begripa problemet ovan? (Ställer jag in på Pro-Logic-Music kommer basen igång)

Dessutom skulle jag längre fram vilja kunna trycka på en knapp på förstärkaren för CD och få mina musikinställningar och en annan för Blu-Ray/DVD och få filminställningarna. Om jag använder samma ingång antar jag att dessa källor får samma "default"-inställningar för ljudet, eller?

4. Kan jag lösa detta genom att använda båda HDMI-utgångarna och göra någon inställning?

5. Kan man ha olika inställningar i BDT500 beroende på vilket medium (Blu-Ray/CD) man använder, (ljudutgång, etc.)?

Tacksam för svar så jag får lite ro innan jag kan kolla upp det mesta själv.

Redigerat av Sveos, 02 augusti 2013 - 18:47.


#139

Postad 02 augusti 2013 - 16:14

KonradA
  • KonradA
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Förstår vad du menar men kan dessvärre inte besvara någon av dina frågor. Jag skulle också, precis som du, vilja ha separata inställningar men jag vågar inte svara på om det är möjligt. Likadant för tv'n också där jag vill ha en inställning när jag kopplar på PS3'n för spel och en annan inställning när jag kollar på film från min BDT230. Just nu måste jag ställa om det manuellt. Men visst vore livet enklare med en smart automatisk lösning.

#140

Postad 02 augusti 2013 - 16:29

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Bra att du förstår i alla fall. Jag var rädd att det var rörigt...:) jag tycker att man borde kunna ställa in t.ex. analog utmatning vid CD och digital vid film, men jag vet ju inte.

Redigerat av Sveos, 02 augusti 2013 - 16:29.


#141

Postad 23 augusti 2013 - 20:23

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Förstår vad du menar men kan dessvärre inte besvara någon av dina frågor. Jag skulle också, precis som du, vilja ha separata inställningar men jag vågar inte svara på om det är möjligt. Likadant för tv'n också där jag vill ha en inställning när jag kopplar på PS3'n för spel och en annan inställning när jag kollar på film från min BDT230. Just nu måste jag ställa om det manuellt. Men visst vore livet enklare med en smart automatisk lösning.


Lösningen var att min förstärkare faktiskt löser uppgiften på egen hand. :)

Men jag har två nya frågor:

1. Är det bäst att ha BDT-500 inställd på "normal" och låta TV:n vara inställd på Cinema eller tvärtom? (Jag har en Panasonic Plasma.)
2. Finns det ingen knapp knapp som tar mig till filmens meny, inte skivans meny?

#142

Postad 19 november 2013 - 17:34

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0
köpte mig en bdp 230 i veckan och är sitter nöjd för 1290 så är det mycket spelare för pengen

#143

Postad 27 november 2013 - 00:19

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0
Har en fråga angående MKV filmer på extern hårddisk. Klarar BDT500 av att leta upp information om filmerna via Wifi och Imdb så man får varje films omslag till varje filmmapp? Precis som det går att ordna på TviX, Dune, WD TV HD.

Och om det inte går, kan man få filmens omslag till mapparna genom att göra klassikern att döpa fodralet till folder.jpg?

Tack!

#144

Postad 04 januari 2014 - 20:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Vilket är egentligen det mest korrekta bildläget med en 320? Har läst normal men då klipper ljusstyrkan med DVE..

#145

Postad 04 januari 2014 - 20:40

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Vilket är egentligen det mest korrekta bildläget med en 320? Har läst normal men då klipper ljusstyrkan med DVE..


Vad menar du med "klipper ljusstyrkan"? Att den klipper mot vitt?

Normal-läget ska vara korrekt när jag kört nyare Panasonic BD-spelare mot kalibrerade bildvisare. Ifall exempelvis "Cinema" plockar fram alla nyanser av vitt och vitare-än-vit medan normal inte gör det - då sker klippningen i din bildvisare och inte hos spelaren, alternativt att du ställt spelaren på att skicka fel RGB-nivåer (datanivå).

Cinema-läget på Panasonics spelare brukar dämpa nivåerna och ha andra hyss för sig med gamman. Inte rekommenderat.

#146

Postad 04 januari 2014 - 21:15

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0
Normal läget med (hdmi)färgläge 4:4:4 men får inte med de yttre staplarna..Inte rätt eller?

#147

Postad 05 januari 2014 - 12:24

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Normal läget med (hdmi)färgläge 4:4:4 men får inte med de yttre staplarna..Inte rätt eller?

Yttre staplarna av vilket testmönster???

Klippning kan ske i TV:n också, liksom i kedjan, exempelvis i en förstärkare.

#148

Postad 06 januari 2014 - 12:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Yttre staplarna av vilket testmönster???


Grå skalan..

#149

Postad 06 januari 2014 - 12:22

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0
Vilken gråskala? Kör du DVE, AVS HD 709, Disney WOW, Spears and munsil, lagom.nl.....

Vad är det för display?

#150

Postad 06 januari 2014 - 12:25

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Vilken gråskala? Kör du DVE, AVS HD 709, Disney WOW, Spears and munsil, lagom.nl.....

Vad är det för display?


Dve! Epson 3200 och Jvc x55..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.