Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5051

Postad 28 mars 2014 - 15:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

jag tror mer att Sky News nu försvinner är utom ComHems makt avtalet har gått ut för ComHem sen har ju Viasat skrivit ett stort avtal nyligen med SKY vilket mycket möjligt förhindrat ComHem från att förnya sitt avtal med Sky ang Sky News.

Ja det är inte säkert att Com hem angett de verkliga skälen till att Sky News försvinner.
På Facebook angavs att orsaken var minskat intresse för kanalen och att den alltså förlorat tittare.
Hoppas verkligen inte utvecklingen går mot att operatörer tecknar exklusivavtal för kanaler för logiken i systemet med tv via kabel är att den operatör som fastighetsägaren anlitar ska förse de boende med ett heltäckande sortiment.
Man vill ju inte hamna i en situation där det krävs ip-tv från Telia för att kunna se BBC World, satellit-tv från Viasat för att se Sky News och kabel-tv från Com hem för att se CNN. Då skulle tillvaron förändras ganska ordentligt för alla som inte har praktisk och ekonomisk möjlighet att förse sig med alla dessa olika abonnemang. :(

#5052

Postad 29 mars 2014 - 11:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Jag trodde ett kort tag i morse att även vi med gamla paketering fått en ny TV-kanal, TV12, idag. Fast det visade sig ju bara vara ett nytt namn på TV4 Sport :(

#5053

Postad 29 mars 2014 - 13:09

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag trodde ett kort tag i morse att även vi med gamla paketering fått en ny TV-kanal, TV12, idag. Fast det visade sig ju bara vara ett nytt namn på TV4 Sport :(

Det kommer inga nya kanaler till de gamla abonnemangen. De kommer att dö ut likt dinosaurierna. :)

#5054

Postad 30 mars 2014 - 07:38

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det kommer inga nya kanaler till de gamla abonnemangen. De kommer att dö ut likt dinosaurierna. :)


Fast ... titta ut genom fönstret; då ser du sannolikt några fåglar, så dinosaurierna är inte utdöda ...

(Hur man nu ska få in det i tv-kanals-sammanhang ?!)
JO; det var ju det du svarade på: Man byter NAMN på gamla ( = Utdöda ) kanaler! :rolleyes:

#5055

Postad 30 mars 2014 - 08:44

martin_h
  • martin_h
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Hej,

Man kan göra ett rakt byte från vilket som helst av de gamla paketeringarna till Max (ej TiVo) utan att det påverkar den bindningstid man har sedan tidigare. Om man är obunden så får man ingen extra bindningstid för detta byte. Byter man till ett TiVo -abonnemang är det en annan sak eftersom att man då inte kommer att behålla befintlig utrustning och på köpet för en helt annan funktionalitet. Byter man till ett TiVo -abonnemang tillkommer det bindningstid i de allra flesta erbjudanden. Observera att det bortsett från ovan kan förekomma andra lösningar på grund av tekniska begränsningar eller gruppavtal med föreningar.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice


Det var positivt, är detta något som ska gå att göra på min sida eller måste man ringa telefonsupport? Loggar jag in på min sida hittar jag endast ett erbjudande om att skaffa TiVo MAX med tillhörande bindningstid.

#5056

Postad 30 mars 2014 - 08:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det var positivt, är detta något som ska gå att göra på min sida eller måste man ringa telefonsupport? Loggar jag in på min sida hittar jag endast ett erbjudande om att skaffa TiVo MAX med tillhörande bindningstid.

Du måste ringa Kundtjänst på 90222 alt. 0771-55 00 00 och insistera på
1) att du inte vill ha TiVo-box men väl ett av de nya abonnemangen med programkort
2) du ska ta med dig din bindningstid om du har sådan kvar men inte få någon ny
Mycket möjligt att den på Kundtjänst inte känner till detta utan vill pracka på dig TiVo med 24 månaders bindningstid istället.
Hänvisa till vad Michael Hansson skrivit och om det inte fungerar ring om och tala med någon annan alternativt begär Uppsägningsavdelningen där Com hem verkar placera sina mer begåvade medarbetare.
Finns flera exempel bl a på Facebook att Com hems kundtjänst inte vill teckna de nya programpaketen utan TiVo-låda eftersom att sälja TiVo verkar ha högsta prioritet just nu.

#5057

Postad 30 mars 2014 - 18:45

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Det här att det inte längre går att byta kanaler bland 8 favoriter på hemsidan, är det en avsiktlig försämring eller tillfälligt fel undrar man?

#5058

Postad 30 mars 2014 - 19:34

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det här att det inte längre går att byta kanaler bland 8 favoriter på hemsidan, är det en avsiktlig försämring eller tillfälligt fel undrar man?

Läste på Facebook att det var problem att byta kanaler via Mina sidor. Verkar inte som att funktionen tagits bort utan den har bara stuckit iväg någonstans under helgen. :)

#5059

Postad 30 mars 2014 - 19:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
när jag uppgraderade i februari till tivo max utan tivo box så fick jag ingen ny bindningstid så ni som e oroliga för det kan va säkra på att ni slipper det om ni ska ha bara tivo abonnemanget

#5060

Postad 30 mars 2014 - 20:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

när jag uppgraderade i februari till tivo max utan tivo box så fick jag ingen ny bindningstid så ni som e oroliga för det kan va säkra på att ni slipper det om ni ska ha bara tivo abonnemanget

Det var ju bra att Kundtjänst är med på noterna.
Fast de nya abonnemangen heter Max, Plus, Mellan och Bas när man har programkort och logiskt nog Tivo Max, TiVo Plus, TiVo Mellan och TiVo Bas när man har mirakelmaskinen TiVo.

#5061

Postad 30 mars 2014 - 21:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
De viktiga är att man e noga att påpeka att man inte vill ha boxen de försöker med alla medel att man ska ta deras box


#5062

Postad 31 mars 2014 - 05:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

De viktiga är att man e noga att påpeka att man inte vill ha boxen de försöker med alla medel att man ska ta deras box

Ja, det här helt klart utgått påbud att TiVo ska till varje pris pushas. Facebook är fullt av vittnesmål som tyder på detta. T o m att Com hems säljare (förmodligen inte anställda utan free lance) ljuger och skrämmer för att få in TiVo även hos kunder som inte har behov eller intresse av dess finesser och möjligheter.

#5063

Postad 31 mars 2014 - 08:19

Mastera
  • Mastera
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Finns det någon chans att vi får CMORE Fotboll HD?
Borde väl finnas det när priset höjs kan man tycka....

#5064

Postad 31 mars 2014 - 08:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Finns det någon chans att vi får CMORE Fotboll HD?
Borde väl finnas det när priset höjs kan man tycka....

C More Fotboll HD borde verkligen ingå även hos Com hem i C More Max-paketet. Hos lilla Sappa t ex ingår den kanalen i C More Max och även hos Telia.
Helt oförklarligt är just C More Fotboll den HD-kanal som Com hem inte har bland C Mores kanaler. Som vanligt utmärker sig Com hem genom sin oförmåga/ovilja att ge oss abonnenter utan vettigt alternativ ett bra utbud.
Alltid har man något att reta sig på när man har Com hem som kabel-tv-leverantör. :(

#5065

Postad 31 mars 2014 - 13:42

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0
comhem höjer priset på mitt gamla 25/1 bredband nu.
men kanske bra tajming då föreningen har möte med bredbandsbolaget på onsdag och
har redan en offert från sollentuna energi att dra in fiber.
så vem vet, det kanske är tack och hej leverpastej för comhem hos oss efter
röstningen på stämman i Maj...

#5066

Postad 31 mars 2014 - 14:30

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Com hem tappar kunder....... http://www.dn.se/eko...-tappar-kunder/

#5067

Postad 31 mars 2014 - 15:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Com hem tappar kunder....... http://www.dn.se/eko...-tappar-kunder/

"Vi har hela tiden varit utsatta för konkurrens och vi har fortsatt vår utbyggnad i en rad städer. Nu når våra anslutningar 1,8 miljoner hushåll, säger Stefan Trampus."
Som vanligt skryter Com hem med att de har väldigt många hushåll där det finns uttag med två eller tre hål. Men inte så ofta nämner de att bara 1/3 av dessa hushåll har eget digital-tv-abonnemang och resten sitter kvar med analoga kanaler utan mervärde för Com hem alternativt tittar på tv på annat sätt (parabol, marknät, ADSL, fiber...).

Redigerat av Unregistered558ade6e, 31 mars 2014 - 15:23.


#5068

Postad 31 mars 2014 - 15:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
va jag har för mig bygger inte comhem ut 3 hål utan det e bara 2 hål var av ett är fiber och andra radio.

de är ju i en utfasnings skede nu då de skrotar kabel tv och mer går över till ip

Redigerat av Duckface21, 31 mars 2014 - 15:37.


#5069

Postad 31 mars 2014 - 15:38

Mindjive
  • Mindjive
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Dessutom kan jag påpeka att helt ny kund som binder upp sig för TiVo under 24 månader betalar endast 99 kr i engångskostnad (dvs frakt) och betalar under månad 1-3 149 kr/mån. Helt ny kund sparar alltså 1270 kr vid 24 månaders bindning jämfört med en befintlig kund.
Som vanligt straffas man som befintlig kund vilket har blivit något av Com hems policy eftersom man prioriterar nyrekrytering framför kundvård.
Vi gamla kunder ska uppenbarligen svältas ut eftersom man satt helt stopp för nya kanaler i Extra Large och Large. Något ekonomiskt incitament att gå över till TiVo har vi inte och anses tydligen inte behöva heller. Vi förväntas komma med mössan i hand och be om TiVo eftersom inga nya kanaler kommer till i våra "gamla" paketeringar och TiVo är en så fantastisk manick att bara idioter kan leva utan. :)

Tack för ett väldigt bra inlägg andylin, hade precis tänkt posta något väldigt liknande.
Har varit lite i valet och kvalet om man skulle prova på tivo eller säga upp abonnemanget och comhem har gjort det lätt för mig när jag efter samtal med dom tidigare idag blivit informerad om ovanstående(högre engångs-kostnader och "intro-månadspris" för nuvarande kunder, plus att vårat gruppavtal tydligen inte gäller tivo).
Så tack och hej då comhem, ni har sugit ut tillräckligt med pengar från mig under 15+ års digital-tv-abonnemang men nu får det vara nog när ni inte bryr er om nuvarande kunder(och är så dåliga på att "förhandla" om hd-kanaler, nästan 3 år för kanal5hd, som vi gamla kunder så klart inte fick....)
Nu gäller det bara att lyckas komma fram till uppsägnings-avdelningen, blev kopplad efter att ha pratat med försäljaren(dit det var 4 kö-platser) och fick då höra kö-plats 29 och det hade jag inte tid med just då så var tvungen att lägga på och försöka senare. Antar att ni har massor av säljare för att försöka rädda ert sjunkande skepp och en person på uppsägning som får ta hand om oss flyende "råttor"?

Skulle vara intressant att höra från er Com Hem representant här på forumet om varför ni inte kan ge samma erbjudanden(om inte bättre!?) till gamla trogna kunder som nya får?

edit: Några timmar senare: Efter att ha försökt bli kopplad för att säga upp abonnemanget sen 17.30 utan framgång(blev bara tyst i telefonen efter auto-svaret säger att den ska koppla varje gång) så blev jag tvungen att hitta och ringa nåt alternativt direkt-nummer till försäljningen för att bli kopplad men blir då informerad om att "uppsägnings-avdelningen" har precis stängt(18) medan resten av comhem-avdelningarna är öppna fram till 21....

Redigerat av Mindjive, 31 mars 2014 - 17:30.


#5070

Postad 31 mars 2014 - 19:12

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
När jag ringde och felanmälde att mitt nya modem inte fungerar ihop med en switch så fick jag inte mycket hjälp utan blev istället tillfrågad om jag ville byta till TiVo.

Com Hem vill inte heller ta bort seriösa sajter ur sitt spamregister eftersom de inte vill.

De vill inte heller skicka ett nytt modem, utan i så fall måste jag köpa ett eget DOCSIS 3.0-modem som de naturligtvis inte kan ge support på.

Och det är ständiga störningar i tv-signalen med våra Samsung-boxar som vi har betalat Com Hem flera tusen för.

Dra åt h-e Com Hem. :angry:

Tillägg: Fy f-n vad det kändes skönt att äntligen få det ur mig. ^_^

Och tänk att jag var testkund för några år sedan och faktiskt började gilla Com Hem. Att lojalitet kan förgås så lätt när ett företag aktivt och med all kraft beter sig som skitstövlar mot sina kunder. Nu hatar jag Com Hem mest för att det är så förbannat mycket jobb att gå över till alternativ. Annars hade det redan varit ur världen för länge sedan.

PS. Den spin doctor är inte född som kan rädda Com Hem ur TiVo-fiaskot vid det här laget. Inte ens regalskeppet Vasa sjönk av lika ironiskt uppenbara orsaker.

Redigerat av Zacabeb, 31 mars 2014 - 20:23.


#5071

Postad 31 mars 2014 - 20:26

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Det här att det inte längre går att byta kanaler bland 8 favoriter på hemsidan, är det en avsiktlig försämring eller tillfälligt fel undrar man?


Jag tror inte Com Hem skiljer på de två.

#5072

Postad 01 april 2014 - 05:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag tror inte Com Hem skiljer på de två.

Tekniken och Com hem är osams. De har problem med PPV, med telefonerna/kundtjänstsystemet och med SVTr bara för att ta några exempel. Det där med att kunna byta kanaler till Medium 8 Favoriter via Mina sidor är bara en detalj i sammanhanget.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 01 april 2014 - 05:51.


#5073

Postad 01 april 2014 - 06:56

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Com Hem vill inte heller ta bort seriösa sajter ur sitt spamregister eftersom de inte vill.


VA ??



#5074

Postad 01 april 2014 - 09:04

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

VA ??


Ja. AVForums nyhetsbrev klassas som spam. Allt därifrån - nyhetsbreven, forumprenumerationer, PM - flaggas som spam. Storbritanniens största AV-forum är alltså 100% spam enligt Com Hem. (Kanske för att det förekommer kritik emot Virgin och TiVo där...)

Min spamregel i epostklienten lyder alltså som följer: "Flytta meddelanden till papperskorgen om rubriken innehåller ordet 'SPAM', såvida de inte sänts från avforums.com". Sedan får jag redigera bort SPAM-stämpeln ur rubriken själv.

Brev ifrån MyFonts kommer inte igenom alls. J-t roligt nu när jag kontaktat dessa angående kompatibilitetsproblem med ett typsnitt som kostade US$100 att "brevbäraren river sönder svaret" för att han inte gillar avsändaren.

#5075

Postad 01 april 2014 - 10:48

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 1

Ja. AVForums nyhetsbrev klassas som spam. Allt därifrån - nyhetsbreven, forumprenumerationer, PM - flaggas som spam. Storbritanniens största AV-forum är alltså 100% spam enligt Com Hem. (Kanske för att det förekommer kritik emot Virgin och TiVo där...)

Min spamregel i epostklienten lyder alltså som följer: "Flytta meddelanden till papperskorgen om rubriken innehåller ordet 'SPAM', såvida de inte sänts från avforums.com". Sedan får jag redigera bort SPAM-stämpeln ur rubriken själv.


Men men, menar du att mailen kommer FRÅN Comhems epost-server med ordet 'spam' på Ärenderaden?

VAD som är spam eller ej kan du rimligtvis alldeles själv konfigurera genom att logga in på ditt mailkonto på nätet = hemsidan, och där på plats ställa in det spamfilter som alltså verkar finnas.

Så fungerar det ju på (nästan...) alla andra mail-leverantörers sidor.

Man kan ju själv även välja om man alls vill ha spamfiltret på överhuvudtaget.

#5076

Postad 01 april 2014 - 12:27

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

comhem höjer priset på mitt gamla 25/1 bredband nu.
men kanske bra tajming då föreningen har möte med bredbandsbolaget på onsdag och
har redan en offert från sollentuna energi att dra in fiber.
så vem vet, det kanske är tack och hej leverpastej för comhem hos oss efter
röstningen på stämman i Maj...

De gör likadant för mitt bredband 100/10. Från att ha betalat 299 kr/mån., vill de nu ta ut "ordinarie" priset 399kr/mån.

Idag nedgraderade jag till 50/10, efter "bara" 15-20 min väntan i kundtjänstens telefon.

Alternativen för mig att slippa Comhem är antingen ADSL bredband eller 4G, inget av dem riktigt lockande. 4G innebär dessutom att man betalar för datatrafiken. Min erfarenhet efter ca tre år med Comhem bredband är relativt goda, även om det är dyrt. Också jobbigt o omständigt att behöva byta epostadress om man byter operatör.

#5077

Postad 01 april 2014 - 14:34

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Men men, menar du att mailen kommer FRÅN Comhems epost-server med ordet 'spam' på Ärenderaden?

VAD som är spam eller ej kan du rimligtvis alldeles själv konfigurera genom att logga in på ditt mailkonto på nätet = hemsidan, och där på plats ställa in det spamfilter som alltså verkar finnas.

Så fungerar det ju på (nästan...) alla andra mail-leverantörers sidor.

Man kan ju själv även välja om man alls vill ha spamfiltret på överhuvudtaget.


Ja, de lägger till texten "[SPAM]" i början på ämnesraden om de anser att det är spam.

Och nej, det går inte att stänga av. Com Hem bestämmer allt. :(

#5078

Postad 01 april 2014 - 14:51

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Också jobbigt o omständigt att behöva byta epostadress om man byter operatör.


Det ärt väl ändå inte det minsta lilla problem - skaffa dig en Gmail-, Yahoo- eller Hotmail-adress så har du alltid en och samma emailadress oavsett leverantör!


Och nej, det går inte att stänga av. Com Hem bestämmer allt. :(


Låter helt Absurt!

Nån annan som kan bekräfta att man verkligen INTE själv kan gå ut på nätet, logga in på sin Comhem-email, och där på plats stänga av eller ändra spam-filtret ?!

Redigerat av Kung Nu, 01 april 2014 - 14:52.


#5079

Postad 03 april 2014 - 13:45

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det ärt väl ändå inte det minsta lilla problem - skaffa dig en Gmail-, Yahoo- eller Hotmail-adress så har du alltid en och samma emailadress oavsett leverantör!




Låter helt Absurt!

Nån annan som kan bekräfta att man verkligen INTE själv kan gå ut på nätet, logga in på sin Comhem-email, och där på plats stänga av eller ändra spam-filtret ?!


Det stämmer att man själv inte kan styra över vilka mejl, som redan hos oss, identifieras som SPAM utan det styrs automatiskt av den mjukvara som vi använder oss av (SpamAssassin). Ni kan läsa mer om SpamAssassin och hur den fungerar här: http://spamassassin.apache.org/

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice

#5080

Postad 03 april 2014 - 15:39

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Det stämmer att man själv inte kan styra över vilka mejl, som redan hos oss, identifieras som SPAM utan det styrs automatiskt av den mjukvara som vi använder oss av (SpamAssassin). Ni kan läsa mer om SpamAssassin och hur den fungerar här: http://spamassassin.apache.org/

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice


Vad trevligt med ett svar. Då kan ni lägga till domänerna avforums.com, myfonts.com och bethsoft.com i vitlistan i SpamAssassin, antar jag.

Det är inte roligt att nyhetsbrev som jag prenumererar på från Storbritanniens motsvarighet till Minhembio, AVForums, blir märkta som spam. Än mindre att mejl från MyFonts, en av världens största återförsäljare av typsnitt, studsar tillbaks till dem (om de inte visar sig vara deras IT-avdelning som lagt till domänen comhem.se som spam - det skulle inte förvåna mig). Dessutom inte att mejl ifrån Bethesda, utvecklare/utgivare av spelserier som The Elder Scrolls och Fallout flaggas som spam.

För att skifta fokus tillbaks till TV så vore det roligt om ni fixade era legalizers på SVT HD-kanalerna så att de släpper igenom värdena 7 DEC till 253 DEC (-29 mV till 758 mV), för att testbildens PLUGE-signaler ska överleva.

Redigerat av Zacabeb, 03 april 2014 - 15:44.


#5081

Postad 04 april 2014 - 07:05

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det stämmer att man själv inte kan styra över vilka mejl, som redan hos oss, identifieras som SPAM utan det styrs automatiskt av den mjukvara som vi använder oss av (SpamAssassin). Ni kan läsa mer om SpamAssassin och hur den fungerar här: http://spamassassin.apache.org/


Men herrejävlar vilket skitsystem!

Se till så folk själva kan styra över sin egen mail, för tusan, det där är ju inte klokt - Comhem ska väl inte bestämma vad som är Spam eller ej, för att det inte fungerar SOM DET SKA FUNGERA, ser vi ju i fallet beskrivet här av Zacabeb.

#5082

Postad 04 april 2014 - 07:09

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Det stämmer att man själv inte kan styra över vilka mejl, som redan hos oss, identifieras som SPAM utan det styrs automatiskt av den mjukvara som vi använder oss av (SpamAssassin). Ni kan läsa mer om SpamAssassin och hur den fungerar här: http://spamassassin.apache.org/

Med vänlig hälsning
Fredrik Söderlund
Kundservice


Helt sanslöst! Jag häpnar. Skönt att jag inte har com hem som isp.

#5083

Postad 04 april 2014 - 07:19

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Men herrejävlar vilket skitsystem!

Se till så folk själva kan styra över sin egen mail, för tusan, det där är ju inte klokt - Comhem ska väl inte bestämma vad som är Spam eller ej, för att det inte fungerar SOM DET SKA FUNGERA, ser vi ju i fallet beskrivet här av Zacabeb.

Jag har också noterat att en del mail jag får till min comhem.se adress markeras [SPAM] men så länge de släpps vidare till min mailklient som är Eudora OSE där jag har mina egna spamfilter så är det egentligen ingen olägenhet.
Men visst, många mail som jag begärt och gärna vill ha anländer med denna spam-markering från Com hems mailserver vilket verkar väl beskäftigt. Kan också ha att göra med att spam-filter inte hanterar olika språk särskilt bra. Engelska mail i ett svenskspråkigt filter och svenska mail i ett engelskspråkigt leder ofta till att mail inte hanteras rätt.

#5084

Postad 04 april 2014 - 13:02

Unregistered9f5b1f70
  • Unregistered9f5b1f70
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Nu är det möjligt att välja till TV4 Sport i Medium 8 favoriter.

#5085

Postad 04 april 2014 - 14:13

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Nu är det möjligt att välja till TV4 Sport i Medium 8 favoriter.



Hette inte Tv4Sport numera Tv12, som det stod nåt om i den häringa? tråden några inlägg/dagar tidigare.

Men har de spolat en kanal, eller lagt till Tv12 ?!

Hmmmm ... http://kontakt.tv4.s...tv4-sport-tv12/

Redigerat av Kung Nu, 04 april 2014 - 14:18.


#5086

Postad 07 april 2014 - 08:40

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hette inte Tv4Sport numera Tv12, som det stod nåt om i den häringa? tråden några inlägg/dagar tidigare.

Men har de spolat en kanal, eller lagt till Tv12 ?!

Hmmmm ... http://kontakt.tv4.s...tv4-sport-tv12/


Hej,

TV4 gjorde en förändring 2014-03-29 som innebär att TV4 Sport har bytt namn till TV12 och TV4 Sport Xtra har bytt namn till TV4 Sport.

Kanalerna ligger kvar på samma kanalplatser och i samma paket som innan namnbytet, så vi har inte ändrat något.

Vill man ha TV4 Sport, dvs den kanal som tidigare hette TV4 Sport Xtra så finns den på kanalplats 72 för SD och kanalplats 130 för HD och från och med 2014-04-03 kan man välja in den i Medium 8 Favoriter (ingår i Max och TiVo Max).

Har man ett annat paket och vill köpa till endast TV4 Sport så går det bra att göra det, kostnaden för kanalen ligger då på 59:-/månad.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

#5087

Postad 12 april 2014 - 10:40

Unregisterede80b659c
  • Unregisterede80b659c
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej,

Enligt uppgift från Comhems kundtjänst på telefon är boxens mjukvara nu uppdaterad på så sätt att boxen nu spelar in även text tv (och man därmed kan ta del av text tv textning på SVT program i inspelat läge).

Vore bra om någon med boxen kunde bekräfta att så verkligen är fallet (Comhems kundtjänst är som bekant inte alltid helt rätt ute...). Den här funktionen har alltid funnits i Humax boxen och är klart värdefull för de av oss med lite sämre hörsel, så hoppas verkligen uppgiften stämmer.

Tackar på förhand.

#5088

Postad 12 april 2014 - 11:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
text tv signalen är inbakad i bilden så den har alltid spelats in snarare att de skulle gjort de möjligt att läsa den på inspelade program. med kan dock inte test nu

Redigerat av Duckface21, 12 april 2014 - 11:45.


#5089

Postad 16 april 2014 - 21:23

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 1
Com hem, hur kommer det sig att ni har valt att för oss som har Lan så blinkar den gröna lampan konstant, hela tiden, även om Tivo-boxen är i Standby? Jag bor i en etta och från min säng så kan jag se i mörkret hur Tivo-boxen blinkar om nätterna när allt är avstängt. Detta är vääääääldigt störande.

#5090

Postad 16 april 2014 - 22:04

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Com hem, hur kommer det sig att ni har valt att för oss som har Lan så blinkar den gröna lampan konstant, hela tiden, även om Tivo-boxen är i Standby? Jag bor i en etta och från min säng så kan jag se i mörkret hur Tivo-boxen blinkar om nätterna när allt är avstängt. Detta är vääääääldigt störande.

En liten bit svart tejp...klart.

På min router blinkar en lampa helatiden och i routerns fall betyder det mer eller mindre "jag funkar som jag ska" slutar den blinka så är nått fel. Men jag har inte tejpat över den lampan för jag tycker inte den stör, men tycker du det är störande så är det bara att tejpa över.

#5091

Postad 17 april 2014 - 14:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0
Den blinkar för att det är data trafik och det behöver inte ens va data trafik avsätt för dig den söker bara efter rätt destination

#5092

Postad 17 april 2014 - 16:30

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Den blinkar för att det är data trafik

Jag vet varför den blinkar. Det är att den blinkar som stör mig och säkert många andra.

#5093

Postad 17 april 2014 - 17:07

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

En liten bit svart tejp...klart.

På min router blinkar en lampa helatiden och i routerns fall betyder det mer eller mindre "jag funkar som jag ska" slutar den blinka så är nått fel. Men jag har inte tejpat över den lampan för jag tycker inte den stör, men tycker du det är störande så är det bara att tejpa över.


Ett annat alternativ är att skaffa en större bostad, men tejpbiten är nog billigare ;-)

#5094

Postad 17 april 2014 - 17:57

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Jag hade problem med Power-LED:arna på mina HDMI-växlar som lös som fyrbåkar, vilket jag löste genom en kort bit vit DYMO LetraTag-remsa på dem båda. Det dämpar ljuset så att det fortfarande syns igenom, men inte bländar en. Vackert är det ju dock inte, vädigt ghetto.

#5095

Postad 17 april 2014 - 19:05

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Jag antar att då förhandlingar pågår så får Comhem inte gå ut med denna kanaländring om sex dagar.
Antar att HD är uteslutet?
http://www.viasat.se.../kanalandringar

#5096

Postad 21 april 2014 - 14:52

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med Com Hem angående ett problem med Tivo-boxen gällande upplösningen som den skickar ut. Jag misstänker att alla är drabbade, men vet inte säkert.
Om man i inställningarna på boxen bockar för 720p och 1080i så skickar boxen alltid ut 720p, även om man ser på en 1080i-kanal, t ex TV4 HD.
Om man endast bockar för 1080i så skickar boxen alltid 1080i (vilket den ju bör).
Sammantaget innebär detta att det inte finns en inställning som ger bästa möjliga bild på en full-hd-tv för både 720p-kanaler och 1080i-kanaler. Detta eftersom konverteringskedjan 1080i -> 720p -> 1080p är sämre än 1080i -> 1080p, och 720p -> 1080i -> 1080p är sämre än 720p -> 1080p.

Com Hem verkar dock inte tycka att detta är ett fel, vilket för mig låter helt absurt. Till saken hör nämligen också att Tivo-boxen inte alltid betett sig så här. Jag tror det började i januari/februari nån gång.

Nu undrar jag först och främst om det bara är min box som beter sig så här. (Jag fick inget tydligt svar på det från Com Hem.)
Så om någon snäll människa här skulle kunna testa detta vore jag tacksam, dvs:
1. Bocka i 720p och 1080i.
2. Gå till TV4 HD eller någon annan kanal som sänder 1080i (dvs inte SVT HD).
3. Kontrollera i TV:n om den får 1080i eller 720p från boxen.

Om det är fler än jag som är drabbad så vore det trevligt om fler kunde ligga på Com Hem.

Com Hem får hemskt gärna kommentera detta också. Motivera gärna hur ni tänker. Tycker ni att det är rimligt att man ska behöva gå in i inställningarna och ändra där varje gång man byter kanal mellan en som sänder 720p och en som sänder 1080i, för att få bästa möjliga bild?

#5097

Postad 21 april 2014 - 16:19

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Du har helt rätt och tack för att du tog upp det.
Jag är säker på att det fungerade bra tidigare, då det var en sak jag noga kontrollerade då min tidigare Humaxbox inte fixade som jag ville. Tydligen har Comhem försämrat TiVo-boxen genom att inte längre skicka ut originalupplösningen, vilket är bedrövligt och oförklarligt. Även jag ska kontakta dem och tala om det tokiga.

Jag har varit i kontakt med Com Hem angående ett problem med Tivo-boxen gällande upplösningen som den skickar ut. Jag misstänker att alla är drabbade, men vet inte säkert.
Om man i inställningarna på boxen bockar för 720p och 1080i så skickar boxen alltid ut 720p, även om man ser på en 1080i-kanal, t ex TV4 HD.
Om man endast bockar för 1080i så skickar boxen alltid 1080i (vilket den ju bör).
Sammantaget innebär detta att det inte finns en inställning som ger bästa möjliga bild på en full-hd-tv för både 720p-kanaler och 1080i-kanaler. Detta eftersom konverteringskedjan 1080i -> 720p -> 1080p är sämre än 1080i -> 1080p, och 720p -> 1080i -> 1080p är sämre än 720p -> 1080p.

Com Hem verkar dock inte tycka att detta är ett fel, vilket för mig låter helt absurt. Till saken hör nämligen också att Tivo-boxen inte alltid betett sig så här. Jag tror det började i januari/februari nån gång. [...]



#5098

Postad 23 april 2014 - 10:14

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag har varit i kontakt med Com Hem angående ett problem med Tivo-boxen gällande upplösningen som den skickar ut. Jag misstänker att alla är drabbade, men vet inte säkert.
Om man i inställningarna på boxen bockar för 720p och 1080i så skickar boxen alltid ut 720p, även om man ser på en 1080i-kanal, t ex TV4 HD.
Om man endast bockar för 1080i så skickar boxen alltid 1080i (vilket den ju bör).
Sammantaget innebär detta att det inte finns en inställning som ger bästa möjliga bild på en full-hd-tv för både 720p-kanaler och 1080i-kanaler. Detta eftersom konverteringskedjan 1080i -> 720p -> 1080p är sämre än 1080i -> 1080p, och 720p -> 1080i -> 1080p är sämre än 720p -> 1080p.

Com Hem verkar dock inte tycka att detta är ett fel, vilket för mig låter helt absurt. Till saken hör nämligen också att Tivo-boxen inte alltid betett sig så här. Jag tror det började i januari/februari nån gång.

Nu undrar jag först och främst om det bara är min box som beter sig så här. (Jag fick inget tydligt svar på det från Com Hem.)
Så om någon snäll människa här skulle kunna testa detta vore jag tacksam, dvs:
1. Bocka i 720p och 1080i.
2. Gå till TV4 HD eller någon annan kanal som sänder 1080i (dvs inte SVT HD).
3. Kontrollera i TV:n om den får 1080i eller 720p från boxen.

Om det är fler än jag som är drabbad så vore det trevligt om fler kunde ligga på Com Hem.

Com Hem får hemskt gärna kommentera detta också. Motivera gärna hur ni tänker. Tycker ni att det är rimligt att man ska behöva gå in i inställningarna och ändra där varje gång man byter kanal mellan en som sänder 720p och en som sänder 1080i, för att få bästa möjliga bild?


Hej,

Om man väljer samtliga upplösningar i videoinställningsmenyn så skall boxen automatiskt skicka vidare bilden i den upplösning som kanalen sänder i. Boxen skickar dock bilden i 720p även om kanalen bara sänder i 576i/p och detta är något vi arbetar på att lösa. Växlingen mellan 720p och 1080i ska däremot fungera som tänkt.

Med vänlig hälsning
Michael Hansson
Kundservice

#5099

Postad 23 april 2014 - 18:14

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Om man väljer samtliga upplösningar i videoinställningsmenyn så skall boxen automatiskt skicka vidare bilden i den upplösning som kanalen sänder i. Boxen skickar dock bilden i 720p även om kanalen bara sänder i 576i/p och detta är något vi arbetar på att lösa. Växlingen mellan 720p och 1080i ska däremot fungera som tänkt.


Tack för svaret.
Problemet är bara att det är precis det som inte fungerar. Inte för mig och, som det verkar, inte för Kanelen ovan heller.
Om jag bockar för samtliga upplösningar så skickar boxen alltid 720p, även om jag tittar på en 1080i-kanal.

#5100

Postad 23 april 2014 - 19:05

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Precis, det fungerar inte. Boxen skickar ut 1080i-kanaler i 720p även om alla upplösningar är valda i inställningarna.

Tack för svaret.
Problemet är bara att det är precis det som inte fungerar. Inte för mig och, som det verkar, inte för Kanelen ovan heller.
Om jag bockar för samtliga upplösningar så skickar boxen alltid 720p, även om jag tittar på en 1080i-kanal.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.