Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony BDP-S1E

244 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony BDP-S1 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,33 (2) Inga priser
Sony BDP-S1E (Blu-ray-spelare) 1 7,57 (6) Inga priser
Sony BDP-S300 (Blu-ray-spelare) 1 7,52 (47) Inga priser
4 relaterade trådar

#201

Postad 09 september 2007 - 13:25

Sur gubbe
  • Sur gubbe
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Ahhh, Blir tokig! Sluta tjata om HDMI-versioner hit och dit. :)

Sony BDP-S1E (och för den delen 100% av all utrustning med HDMI-kontakt) har vare sig HDMI 1.0, 1.1, 1.2, 1.2a, 1.3, 1.3a, 1.4, 2.0, 5,5b eller vad som det nu kommer snackas om.

De har en HDMI-kontakt med elektronik som supportar visa utvalda features ur HDMI-specifikationen. Några av dessa är i 1.0-specen, andra är är 1.3-specen och så vidare.

Det intressanta är vilka features som apparaten hanterar. Inte vilken siffra man prompt måste sätta bakom beteckningen HDMI. Det är så enkelt men allt snack om versioner gör det svårt. Svårt därför att det är en feltolkning av hur HDMI-specifikationen fungerar. När indianen väl sätter sig i kanoten så upphör genast alla förvirring kring HDMI-versioner.

Capice? ;)

#202

Postad 09 september 2007 - 14:26

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Det är väl inte konstigt att vi som har spelaren, eller är intresserade av att köpa den, har funderingar över vilken funktionalitet den har?

#203

Postad 09 september 2007 - 15:11

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Det tråkiga att inte ha HDMI 1.3 är att spelaren kan då aldrig stödja audio bitstream out. HDMI 1.3 är ett krav för att kunna skicka de nya ljudformaten till en receiver...

<{POST_SNAPBACK}>


Så länge spelaren sköter avkodningen så är det ett mindre problem. Viktigare då att det kommer spelare som kan avkoda både TrueHD och DTS-MA. Borde ju inte vara så jäkla avancerat tycker man ju...

#204

Postad 09 september 2007 - 15:48

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Det tråkiga att inte ha HDMI 1.3 är att spelaren kan då aldrig stödja audio bitstream out. HDMI 1.3 är ett krav för att kunna skicka de nya ljudformaten till en receiver...

<{POST_SNAPBACK}>


Så länge spelaren sköter avkodningen så är det ett mindre problem. Viktigare då att det kommer spelare som kan avkoda både TrueHD och DTS-MA. Borde ju inte vara så jäkla avancerat tycker man ju...

<{POST_SNAPBACK}>

Javisst men min S300 klarar inte av att avkoda True-HD eller DTS-MA och så har den ej HDMI 1.3. Har en receiver som klarar alla de nya ljudformaten men S300:an stödjer inte audio bitstream out.
Får köpa mig en ny Blu-ray spelare om 1 eller 2 år när det finns spelare ute som har alla finesser!

#205

Postad 09 september 2007 - 16:02

Unregisteredcadb2904
  • Unregisteredcadb2904
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
har inte läst hela tråden, men kanman få ut alla ljudformat?

#206

Postad 10 september 2007 - 11:01

Sur gubbe
  • Sur gubbe
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Det är väl inte konstigt att vi som har spelaren, eller är intresserade av att köpa den, har funderingar över vilken funktionalitet den har?

<{POST_SNAPBACK}>


Precis min poäng. Och svaret på funderingarna står inte i frågan "Vilken HDMI-version har BDP-S1E?" eftersom den frågan bygger på en vida spridd missuppfattning om HDMI-specifikationen.

Fast fortsätt gärna den oändliga diskussionen huruvida BDP-S1E har HDMI 1.2 eller 1.3. Det håller trådarna vid liv om inte annat. :D

#207

Postad 11 september 2007 - 07:17

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Ahhh, Blir tokig! Sluta tjata om HDMI-versioner hit och dit. :)

Sony BDP-S1E (och för den delen 100% av all utrustning med HDMI-kontakt) har vare sig HDMI 1.0, 1.1, 1.2, 1.2a, 1.3, 1.3a, 1.4, 2.0, 5,5b eller vad som det nu kommer snackas om.

De har en HDMI-kontakt med elektronik som supportar visa utvalda features ur HDMI-specifikationen. Några av dessa är i 1.0-specen, andra är är 1.3-specen och så vidare.

Det intressanta är vilka features som apparaten hanterar. Inte vilken siffra man prompt måste sätta bakom beteckningen HDMI.  Det är så enkelt men allt snack om versioner gör det svårt. Svårt därför att det är en feltolkning av hur HDMI-specifikationen fungerar. När indianen väl sätter sig i kanoten så upphör genast alla förvirring kring HDMI-versioner.

Capice?  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Måste gjort ont det där - att slå huvudet på spiken så många gånger menar jag. :D Borde göras till en sticky.

edit: En annan sak, det måste inte vara 1.3 interface för att man ska kunna leverera xvYCC, räcker med ett tillägg i receiver-chippet. Sonys xvYCC-videokameror funkar likadant, ingen 1.3 där inte.

Redigerat av pacman, 11 september 2007 - 07:20.


#208

Postad 11 september 2007 - 08:30

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Det är säkert så att så att ni som sitter inne med kunskapen tycker att vi andra blöjknuttar bara yrar omkring! :) Jag kan i och för sig bara tala för mig själv.

Om en apparat har en anslutning som t.ex svarar mot standarden HDMI 1.3 så borde det väl betyda att den har möjligheten att stödja vissa funktioner som är återgivna i standarddokumentationen. Jag menar, det måste väl till en viss specifikation på hårdvaran för att stödja detta?

Vissa av dessa funktioner kan stödjas av anslutningar av äldre standard genom någon hårdvarumodifikation. Man har därför en del av funktionaliteten hos den nyare standarden, men inte fullt ut, vilket ofta leder till förvirring.

Vad vill jag ha sagt med detta? Jo, för mig är kopplingen till en viss standard ett snabbt (om än oprecist) sätt att bilda mig en uppfattning vilka funktioner man kan förvänta sig av spelaren.

#209

Postad 11 september 2007 - 08:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
khalnur>>

den har möjligheten att stödja vissa funktioner som är återgivna i standarddokumentationen

Jo så kan man ju se det. Men eftersom det inte finns nån garanti för att stödet finns så är det itne till mkt hjälp.

Vad Sur gubbe sa som jag tyckte var så klokt var, sök inte hdmi-versioner, sök funktioner.

#210

Postad 11 september 2007 - 11:12

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

khalnur>>

den har möjligheten att stödja vissa funktioner som är återgivna i standarddokumentationen

Jo så kan man ju se det. Men eftersom det inte finns nån garanti för att stödet finns så är det itne till mkt hjälp.

Vad Sur gubbe sa som jag tyckte var så klokt var, sök inte hdmi-versioner, sök funktioner.

<{POST_SNAPBACK}>

Men har den inte hdmi 1.3 så kommer spelaren aldrig att kunna stödja audio bitstream out. Spelar ingen roll hur många firmware som släpps. Så det är nog bra att veta vilken HDMI version som spelaren har...

#211

Postad 11 september 2007 - 11:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Det spelar heller ingen roll hur många firmware som släpps om firmwaren inte innehåller funktionalitet för audio bitstream out. :) Det känns lite vanskligt att köpa nått baserat på vad som kanske kan hända.

Förstår förstås vad du menar dock... :o

#212

Postad 11 september 2007 - 21:13

Sur gubbe
  • Sur gubbe
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Men har den inte hdmi 1.3 så kommer spelaren aldrig att kunna stödja audio bitstream out. Spelar ingen roll hur många firmware som släpps. Så det är nog bra att veta vilken HDMI version som spelaren har...

<{POST_SNAPBACK}>


Alltså, detta är så enkelt. Men det råder någon bisarr masspsykos världen över att det finns något ingjutet karaktärsdrag hos apparaterna baserat på HDMI-versioner. :P

Vad HDMI 1.3 innebär är att det finns ett pappersdokument, eller rättare sagt en pdf-fil, som beskriver hur man inom hdmi.org har bestämt att det ska gå till för att skicka audio bitstream. That is it folks!

Det är allt HDMI-versioner handlar om. Versionen på specifikationen. Versionen på pappret där instruktioner och riktlinjer finns. Det har inget med firmwares i hårdvaran, kretsar och kontakter att göra utan det är upp till Sony, Toshiba, Pioneer och så vidare att fixa den elektronik de behöver för de finesser de vill använda.

Det omvända råder där tillverkaren egentligen kan stoppa in vilka finesser som helst över HDMI. Lip-sync, Deep Color, fjärrstyrning etc. kan existerar på HDMI-apparater från 2004. Det är bara det att det 2004 inte fanns något papper från hdmi.org där dessa finesser officiellt beskrevs.

Sony skulle kunna välja att bygga in en finess där ljud och bild i MPEG-4 simple profile i upplösningen 240p kan skickas över HDMI från portabla mediaspelare. Sedan kanske man inom hdmi.org bestämmer sig för att inkludera detta i 1.4-specifikationen 2008. Man förlänger pdf-dokumentet med en sektion som beskriver hur just denna finess ska fungera mellan olika apparater. Som masspsykosen är just nu skulle argumentet bli "Det krävs HDMI 1.4..." och så blir det en evig diskussion "Men min Sony MP1 från 2007 klarar detta och den har inte HDMI 1.4? Hjälp!". Sedan är förvirringen total! :D

Därför är det också möjligt att BDP-S1E kan Firmware-uppdateras till att skicka audio bitstream. Bara elektroniken som finns i apparaten har den kapaciteten. Och det har inte ett jota med HDMI-versioner att göra. Skulle Sony välja att göra en FW-uppgradering (vilket jag iofs betvivlar) tittar ingenjörerna i HDMI 1.3-specifikationen hur de ska följa just specifikationen. Mr. Yakitori och Mr. Nigiri hos Sony Japan bläddar alltså genom en utskrift med titeln "HDMI v1.3". Svårare än så är det inte.

Alltså, BDP-S1E har ingen HDMI-version. Hela påståendet att "BDP-S1E har hdmi 1.2/1.3" är baserat på en missuppfattning som uppenbarligen får folk att slå knut på sig själva. Börjar man tänka i egenskap av funktioner och finesser släpper det. Förvirringen upphör. Forumpostningarna minskar med 20% när folk börjar diskutera vad som verkligen finns i form av funktionalitet istället för att slänga versionsnummer hit och dit. :(

Rekommenderad läsning:
http://www.hdmi.org/...r/faq.aspx#q4_7

#213

Postad 11 september 2007 - 21:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Sur gubbe;

De mesta funktioner som finns, och som tillkommit, inom HDMI-standarden är som du säger riktlinjer för hur de ska fungera rent praktiskt med överföring och handskakning mellan enheter, och något som beskrivs i specen för i vilken version av standarden funktionen tillkom. Precis som div. protokoll över kat-5.

However, vid en viss gräns för vissa nya funktioner så krävs även ny HDMI-receiver/transmitter hårdvara. Bland dessa finner vi bland annat Deep Colour och High Bit Rate ljud och som bekant har maximal bandbredd ökats med de olika versionerna vilket omöjliggör detta på äldre Silicon Image-kretsar.

Sitter det en Silicon Image 9134 transmitterchip i S1E så kan den i teorin (om inte övrig hårdvara sätter gränsen) skicka bild med upp till 12-bitars färgdjup (4:4:4 i RGB eller YCbCr), något som alltså kan "låsas upp" med ny FW.

Men som du säger är det mer intressant vad som är implementerat istället för vad som kan implementeras.

#214

Postad 11 september 2007 - 22:32

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Sur gubbe>>Tack för länken! Mycket bra läsning. :(

#215

Postad 11 september 2007 - 23:01

Sur gubbe
  • Sur gubbe
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

However, vid en viss gräns för vissa nya funktioner så krävs även ny HDMI-receiver/transmitter hårdvara. Bland dessa finner vi bland annat Deep Colour och High Bit Rate ljud och som bekant har maximal bandbredd ökats med de olika versionerna vilket omöjliggör detta på äldre Silicon Image-kretsar.

Sitter det en Silicon Image 9134 transmitterchip i S1E så kan den i teorin (om inte övrig hårdvara sätter gränsen) skicka bild med upp till 12-bitars färgdjup (4:4:4 i RGB eller YCbCr), något som alltså kan "låsas upp" med ny FW.

<{POST_SNAPBACK}>


Jomenvisst. Så är det ju med allting i teknikväg. En ny spec ställer ofta nya krav på elektroniken. För att använda vissa funktioner i HDMI 1.3-specen, till exempel köra 1080p/60 Hz, 36-bit krävs det förstås att hårdvaran följer den sektion i 1.3-specen som specificerar hur högre bitrate över single link ska ske.

Men HDMI 1.3-specen är i sig inte tvingande. Vissa funktioner kan kräva specifika chip och det är här en del av missuppfattningen om HDMI-specen kommer in, att det finns, eller inte finns, någon slags mystisk HDMI 1.3-enabler i apparaterna. HDMI-specen är ett smörgåsbord där tillverkarna kan välja och vraka.

Deep Color, närmare bestämt 36-bitars YCbCr fungerar för övrigt mellan Pioneers toppmodeller av TV och DVD-spelare. Dessa apparater konstruerades ungefär 6 till 12 månader innan HDMI 1.3-specen spikades. Det fungerar även med andra fabrikat där stödet för Deep Color är uttalat, till exempelvis en del nya Sony-TV.

Huruvida det sitter ett Silicon Image 9134 eller inte i dessa apparater har jag inte den blekaste om. Det är mest för kalenderbitarna. SI 9134 kan även hantera SACD över HDMI. Men om den finessen sedan är implementerad eller inte i min framtida Blu-rayspelare har inget med HDMI-versioner att göra. Det är poängen jag försöker framföra i mina utbrott. :(

Redigerat av Sur gubbe, 11 september 2007 - 23:03.


#216

Postad 12 september 2007 - 06:54

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Säger bara så här köp en Blu ray spelare och njut, jag njuter fan varje dag av den helt otroliga sanslösa färgdjupet i bilden, superba upplösningen och den ofattbart grymma skärpan i bilden + det perfekta ljudet som jag får från min Sony BDP-S1E!! :(

#217

Postad 12 september 2007 - 09:24

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Men HDMI 1.3-specen är i sig inte tvingande.



Där satt den! Detta har åtminstone lurat mig. :(

#218

Postad 12 september 2007 - 16:31

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

khalnur>>

den har möjligheten att stödja vissa funktioner som är återgivna i standarddokumentationen

Jo så kan man ju se det. Men eftersom det inte finns nån garanti för att stödet finns så är det itne till mkt hjälp.

Vad Sur gubbe sa som jag tyckte var så klokt var, sök inte hdmi-versioner, sök funktioner.

<{POST_SNAPBACK}>

Men har den inte hdmi 1.3 så kommer spelaren aldrig att kunna stödja audio bitstream out. Spelar ingen roll hur många firmware som släpps. Så det är nog bra att veta vilken HDMI version som spelaren har...

<{POST_SNAPBACK}>


du får min röst på det. I mitt tycke en befogad fråga!

#219

Postad 13 september 2007 - 20:04

chord
  • chord
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Sitter det en Silicon Image 9134 transmitterchip i S1E så kan den i teorin (om inte övrig hårdvara sätter gränsen) skicka bild med upp till 12-bitars färgdjup (4:4:4 i RGB eller YCbCr), något som alltså kan "låsas upp" med ny FW.

Problemet er at S1E har Sil 9030 og den har bare halve kapasiteten.Derfor kan den ikke kjøre Bittstram HD lyd.Bare LPCM.

#220

Postad 16 oktober 2007 - 18:54

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Det kommer snart dyka upp en FW-uppdatering till BDPS1E som fixar till stödet för FOX påhitt.

Här.

Det kommer snart också en till BDPS300E.

#221

Postad 16 oktober 2007 - 19:15

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Det kommer snart dyka upp en FW-uppdatering till BDPS1E som fixar till stödet för FOX påhitt.

Här.

Det kommer snart också en till BDPS300E.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är väl halvblind som vanligt, men jag kan inte se info om uppdateringen då jag klickar på länken.

#222

Postad 16 oktober 2007 - 19:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Jag är väl halvblind som vanligt, men jag kan inte se info om uppdateringen då jag klickar på länken.

<{POST_SNAPBACK}>

..

Det kommer snart...

Dvs, den finns inte ännu men är på gång inom någon vecka.
Så det är en head up. Se till att bookmarka sidan bara. ;)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 oktober 2007 - 19:18.


#223

Postad 16 oktober 2007 - 19:21

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Jag är väl halvblind som vanligt, men jag kan inte se info om uppdateringen då jag klickar på länken.

<{POST_SNAPBACK}>

..

Det kommer snart...

Dvs, den finns inte ännu men är på gång inom någon vecka.
Så det är en head up. Se till att bookmarka sidan bara. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Aha, jag trodde du länkade till källan där du fått informationen. ;) Finns det att läsa om någonstans?

#224

Postad 16 oktober 2007 - 19:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Aha, jag trodde du länkade till källan där du fått informationen. ;)  Finns det att läsa om någonstans?

<{POST_SNAPBACK}>

Det där är Sonys supportsite där du kan htta uppdateringar, manualer etc till Sonyprylar. Enligt uppgift ska den här uppdateringen för BD-spelarna fixa BD+ problematiken på FOX titlar samt förbättra BD-Java. Det sistnämda förmodligen bland annat på grund av problemen med Disney-filmerna.

En mer utförlig beskrivning kommer i samband med att uppdateringen släpps på den där siten.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 16 oktober 2007 - 19:28.


#225

Postad 16 oktober 2007 - 19:37

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Tack morlock! ;)

#226

Postad 06 november 2007 - 16:59

Unregistereda6e1d63e
  • Unregistereda6e1d63e
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Ny firmware ute nu!

#227

Postad 08 november 2007 - 20:26

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
http://support.sony-...f=FW_BDPS1#disc

#228

Postad 08 november 2007 - 20:56

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

http://support.sony-...f=FW_BDPS1#disc


Japp, det funkar om man följer instruktionen. Kör nu version 3.20 :)

#229

Postad 10 november 2007 - 01:43

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Vad bra! Då ska jag installera i morgon. :)

#230

Postad 10 november 2007 - 10:21

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
Är lite novis i ämnet... har frågar ang ljud i PCM.

Som jag förstår det så ska detta var det renaste ljudet. Det skryts ju bl.a. på Blu-ray-fodralen när filmerna har PCM-ljudspår osv. Men läser man instruktionsboken till min S300 så låter det snarare som att DTS eller DD är att föredra.

Om man ska få ut 5.1 i PCM, måste man då koppla vanliga ljudkablar från 5.1 utgångarna på baksidan av spelaren in till motsvarande ingångar på receivern? Vad jag kan se i instr.boken så går det inte få ut 5.1 via optisk eller koaxial. Har för mig att jag läst detta i forumet också...

Hjälp mig gärna. Ska jag nöja mig med DTS och Dolby, eller är det värt pengarna för kablar att få ut 5.1 PCM?

#231

Postad 10 november 2007 - 10:22

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Är lite novis i ämnet... har frågar ang ljud i PCM.

Som jag förstår det så ska detta var det renaste ljudet. Det skryts ju bl.a. på Blu-ray-fodralen när filmerna har PCM-ljudspår osv. Men läser man instruktionsboken till min S300 så låter det snarare som att DTS eller DD är att föredra.

Om man ska få ut 5.1 i PCM, måste man då koppla vanliga ljudkablar från 5.1 utgångarna på baksidan av spelaren in till motsvarande ingångar på receivern? Vad jag kan se i instr.boken så går det inte få ut 5.1 via optisk eller koaxial. Har för mig att jag läst detta i forumet också...

Hjälp mig gärna. Ska jag nöja mig med DTS och Dolby, eller är det värt pengarna för kablar att få ut 5.1 PCM?

Köp kablar det är värt pengarna att få ut 5.1 PCM!

#232

Postad 10 november 2007 - 17:01

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Köp kablar det är värt pengarna att få ut 5.1 PCM!


Instämmer helt! Jag upplever att det ljudet liksom känns mer detaljerat och på något sätt har en större rymd. Jag valde att göra egna kablar och resultatet blev riktigt bra. Instruktioner hämtade jag här.

#233

Postad 16 december 2007 - 22:17

toler
  • toler
  • Veteran

  • 1 548 inlägg
  • 0
sent :blush:

Bifogad fil(er)



#234

Postad 01 januari 2008 - 14:45

Unregistered2e076a71
  • Unregistered2e076a71
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Firmware 3.70 er nå ute.

http://support.sony-...a...;chck=&l=no

About this upgrade :

This utility updates the BDP-S1E firmware to version 3.70, and provides the following benefits :

Improvements over firmware version 3.20

Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
Additional improvements over original firmware

Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
Compatibility with the newly released BD-R/RE format (BDMV).

#235

Postad 12 maj 2008 - 22:19

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns något mod kit för att göra S1E multi region? Jag har endast kunna hitta till S500 och S300.

#236

Postad 14 maj 2008 - 21:11

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Updateringarna kommer snabbt, version 3.90 har kommit:

http://support.sony-...a...&f=FW_BDPS1

:D

#237

Postad 15 maj 2008 - 11:49

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Någon som har testat att uppgradera? Jag är lite skeptisk, då jag lever av divisen if it´s not broken dont fix it.

#238

Postad 15 maj 2008 - 13:01

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Någon som har testat att uppgradera? Jag är lite skeptisk, då jag lever av divisen if it´s not broken dont fix it.

Jag har uppdaterat ett par gånger och det har inte hänt ngt otrevligt på vägen.

#239

Postad 18 maj 2008 - 23:54

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det finns något mod kit för att göra S1E multi region? Jag har endast kunna hitta till S500 och S300.

Jag citerar mig själv! Är det möjligen någon som vet ngt ?

#240

Postad 19 maj 2008 - 21:09

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Någon som har testat att uppgradera? Jag är lite skeptisk, då jag lever av divisen if it´s not broken dont fix it.


Jag uppdaterade till version 3.90 av firmware idag. Inga problem ! :)
B)

#241

Postad 22 maj 2008 - 14:02

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Jag undrar om det finns någon möjlighet att en firmwareuppdatering kan ordna så att S1E klarar att internt avkoda DTS-MA ? Eller hänger det på hårdvaran?

#242

Postad 24 maj 2008 - 12:09

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Jag undrar om det finns någon möjlighet att en firmwareuppdatering kan ordna så att S1E klarar att internt avkoda DTS-MA ? Eller hänger det på hårdvaran?

Tror att det hänger på hårdvaran, 99% säker. Annars borde det varit fixat nu, efter många kompletteringar av
firmware borde man tycka. Den hårdvara som finns verkar dock gedigen och driftssäker.
I övrigt tycker jag inte att alla dessa ljudformat med ned/upp-konverteringar behövs. De fyller en enda uppgift,
nämligen att ge Dolby och DTS licenspengar.
Originalljudet vill jag ha okomprimerat PCM 5.1 eller 7.1 vilket ju många Blu-ray skivor kör med.
Ljud på andra språk än originalljudet kan vara "vanlig" Dolby digital eller DTS.
:(

#243

Postad 30 augusti 2008 - 20:21

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Uppdateringarna duggar in.
Nu har version 4.20 landat. Det gick fort.
Tur att jag var slö och hoppade över 3.95. :)
Får se om jag får tid i morgon att hantera detta.

http://support.sony-...a...&f=FW_BDPS1

:blush:

#244

Postad 30 september 2008 - 22:52

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hej!
Jag är ny användare här på forumet, och något av en novis, lättlärd dock!
Jag har en JVC LT-42DS9BU lcd (Superslim-serien) på väg, kommer förhoppningsvis till butiken torsdag eller fredag. Det känns som om den skulle behöva kompletteras med en Bluray-spelare. Hittade denna Sonyn som varit demomaskin i en butik som blivit nedlagd, i "berget" av det som inte blev sålt på utförsäljningen. Butiken som tog över det överblivna visste inte vad dom skulle ta för den, så därför:
1: HUR mycket skall man betala för en BDP-S1E idag, som varit demokörd? (under förutsättning att den funkar naturligtvis)
2: Är den något att satsa på?
3: Uppdateringar... är det krångligt att göra, och kan man kontrollera vilken version som är installerad på spelaren på ett enkelt sätt i butiken?
Tacksam om nån kan hjälpa mig!

#245

Postad 01 oktober 2008 - 12:27

mikekop
  • mikekop
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Någon som vet nåt? Snälla?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.