Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig med köp! Dynavoice Definition DF-5 vs Dynavoice Challenger M-

13 svar i tråden

Skickat 03 oktober 2011 - 21:29

Hej allihopa

Ska spendera lite pengar på högtalare men behöver hjäp att välja mellan dessa två paket.

http://www.fynda.se/...php?prodid=2437

http://www.fynda.se/...php?prodid=4024

Kommer driva allt med en Onkyo 608 och i stora drag kommer det vara film som dem ska användas till. Har läst igenom flera trådar om dessa talare och fått olika uppfattningar om dessa. M65 mer tryck och fylligare ljud Definition mer klart och korekt ljud dock nästan avsaknad av bas vad jag förståt men kommer skaffa xtz w10 sub i vilket fall. Vill ju ha bra tryck i ljudet, vill absolut inte få ett för ''ljust'' och skrikigt ljud det är här jag börjar tveka på Definition. Storleksmässigt så skulle DF-5 passa bättre i min lägenhet än m65orna. Men är så rädda att DF-5orna ska bli för klena i bastryck och låta ''tunt'' men det borde ju suben rädda ??

Ni som har hört dessa högtalare vilka intryck har ni fått och vilka skulle du välja om du fick? tyvärr har jag inte möjlighet att lyssna på dessa så hoppas få feedback här :)

// Daniel

Det här inlägget har ändrats av dan_88 03 oktober 2011 - 21:48

Skickat 04 oktober 2011 - 06:34

Har inte lyssnat på DF-5, men äger själv M-65. Kan ju som sagt inte kommentera det du skriver om DF-5, men det du skrev om M-65 stämmer rätt bra. Väldigt fylligt ljud och bra med bas. Jag kör utan sub, funderar dock på att skaffa en, men det hade inte varit nödvändigt till musik.

Skickat 04 oktober 2011 - 07:03

Köp en wigoserie iställer för dynavoice

Skickat 04 oktober 2011 - 09:21

Visa inläggZartok 04 oktober 2011 - 07:03 skrev:

Köp en wigoserie iställer för dynavoice
Har kollat lite på wigo 5.1 system men tyvärr så är dessa lite över budgeten.

Skickat 04 oktober 2011 - 13:01

Både jag och andra tycker att t.o.m. M-65 är bättre än wigo serien. Fanns en tråd för ett tag sen där just detta diskuterades.

Skickat 04 oktober 2011 - 14:57

Och det finns folk som tycker att det som står i Aftonbladet är "nyheter" så som de skall presenteras. Det betyder inte att de har rätt, bara att de inte vet bättre.

Dynavoice har "kvalitéer" som för en basnarkoman kan te sig trevliga. Avrullad diskant med gratis S-ljud får man därtill. Wigo-serien är iallafall ett försök till att förmedla ljudet som det är tänkt att låta.

Skickat 05 oktober 2011 - 13:43

" Avrullad diskant med gratis S-ljud får man därtill."

Det har jag iaf inte märkt... Däremot tycker jag Wigo-serien INTE är ett dugg prisvärda... Men smaken är olika...

Skickat 05 oktober 2011 - 16:34

Visa inläggcarlf 04 oktober 2011 - 14:57 skrev:

Och det finns folk som tycker att det som står i Aftonbladet är "nyheter" så som de skall presenteras. Det betyder inte att de har rätt, bara att de inte vet bättre.

Dynavoice har "kvalitéer" som för en basnarkoman kan te sig trevliga. Avrullad diskant med gratis S-ljud får man därtill. Wigo-serien är iallafall ett försök till att förmedla ljudet som det är tänkt att låta.

Jag skrev inte att det var fakta. Jag skrev att jag själv och andra tycker det och att det diskuterades i en tråd för ett tag sen. Självklart finns det folk som tycker annorlunda det har jag inte skrivit något om. Sen behöver inte du komma med aftonbladetjämförelser och leka pajas precis som att din åsikt skulle vara högre värderad än någon annans? Har du lyssnat på högtalarna det pratas om? För annars har du ju inte så mycket att tillföra.

Skickat 05 oktober 2011 - 16:55

Visa inläggfalkn 05 oktober 2011 - 16:34 skrev:

Har du lyssnat på högtalarna det pratas om? För annars har du ju inte så mycket att tillföra.
Vad tror du? Att jag:
1) sitter och skriver goja om skit jag inte ens hört i verkligheten bara för att reta upp just dig
eller
2) faktiskt har lyssnat på samtliga demohögtalare från Dynavoice på Fynda, samt försökt hindra en polare samt lyckats hindra min bror från att nöja sig med något som låter skit vid avslöjande inspelningar

Pajaskommentaren får stå för dig. Grattis förresten att du är nöjd med dina s-ljud.

Skickat 05 oktober 2011 - 17:03

Kanske inte för att reta upp endast mig, men det är ju att faktum att alla som snackar ner dynavoice inte har lyssnat på dem. Oavsett så tillför du inte trådskaparen något konstruktivt. Nej, jag har inga överdrivna s-ljud, det får stå för dig.

Skickat 05 oktober 2011 - 17:11

Har haft m-65 i 5 år, har df-5 nu. Trycket är mycket större i m-65, dock
tyckte att dom blev lätt bumliga i basen. Behövde minst 40 cm till bakvägg, detta i en betong lägenhet.
Dm-5 är mer mer tillrättalagd och tydligare i ljudbilden.
65:an var mer festlig och mer lättlyssnad. Saknar dom bitarna ibland :-\
Till actionfilmer tyckte jag m-65 var roligare att lyssna på.

Skickat 05 oktober 2011 - 18:28

Visa inläggfalkn 05 oktober 2011 - 17:03 skrev:

...det är ju att faktum att alla som snackar ner dynavoice inte har lyssnat på dem.

Källa på detta 'faktum'?

On topic - jag råder TS av ren välmening att lyssna på alternativ i samma prisklass. Finns t ex XTZ, som i generella termer erbjuder mer korrekt konstruerade högtalare (utan hissad loudness eller annat med fjortisimponatorfaktor inbyggt). De har även buy&try för den som fattat att prylarna kommer låta annorlunda hemma jmf med butik. Andra alternativ är Tangent, Audio Pro m fl.

Skickat 05 oktober 2011 - 18:30

Har nu efter mycket velande fram å tillbaka beställt Definition paketet hoppas jag blir nöjd med detta nu. storleken på dessa frontar kommer att passa bättre in i lyan än m65ans stora lådor. även om många rekomenderar m65an så hoppas jag dessa kommer klå skiten ur mina sketna Eltax nu :) Åter kommer med vad jag tycker när jag fått hem dessa och lyssnat. Tråden kan väll fortsätta för andra som undrar hur dessa två paket står sig mot varandra.

Skickat 26 juli 2012 - 19:03

Visa inläggdan_88 05 oktober 2011 - 18:30 skrev:

Har nu efter mycket velande fram å tillbaka beställt Definition paketet hoppas jag blir nöjd med detta nu. storleken på dessa frontar kommer att passa bättre in i lyan än m65ans stora lådor. även om många rekomenderar m65an så hoppas jag dessa kommer klå skiten ur mina sketna Eltax nu :) Åter kommer med vad jag tycker när jag fått hem dessa och lyssnat. Tråden kan väll fortsätta för andra som undrar hur dessa två paket står sig mot varandra.
Blir en bump här. Funderar på att köpa ett par df-5 till nya lägenheten på 28kvm. Är du nöjd med dina definition?

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • denna texturen kommer jag använda.
    kempa
    2013-05-24 16:26:41
  • stefans
    2013-05-24 15:38:22
  • SVS SB13-Ultra vs DD10
    stefans
    2013-05-24 15:37:29
  • 100.33
    Wigsten
    2013-05-24 12:39:03
  • Nytt Bord
    Wigsten
    2013-05-24 12:25:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.