Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3151

Postad 27 maj 2013 - 20:34

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Tror ni det kommer komma en officiell Jelly?

#3152

Postad 27 maj 2013 - 20:44

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Hur menar du? 4.1.2 Jelly bean är gammal nu

#3153

Postad 29 maj 2013 - 09:38

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Sorry, menade såklart 4.2

#3154

Postad 16 juni 2013 - 09:28

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
I morgon ska jag till Paris och kommer där att köra en del bil. Tyvärr kan jag ju inte Paris alls och kommer då att köra en del på GPSen. Nu är ju internet rätt dyrt i utlandet och jag tänkte höra om man kan ladda ner kartor över Paris i förväg så att jag inte behöver då mycket internet-trafik på plats?

#3155

Postad 16 juni 2013 - 21:22

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Hej!

Google hade riktigt bra offline-möjligheter för att spara ner specifika områden för att kunna använda kartan även när man inte har någon data-anslutning. Tyvärr så har den blivit sämre och sämre, samt att möjligheten att göra det på flertalet storstäder inte finns kvar längre. Min rekommendation är att köpa ett navigeringsprogram innan du åker. De behöver inte kosta skjortan.

-Jonas

I morgon ska jag till Paris och kommer där att köra en del bil. Tyvärr kan jag ju inte Paris alls och kommer då att köra en del på GPSen. Nu är ju internet rätt dyrt i utlandet och jag tänkte höra om man kan ladda ner kartor över Paris i förväg så att jag inte behöver då mycket internet-trafik på plats?



#3156

Postad 22 juni 2013 - 17:23

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Tack för svaret!
Nu är jag hemma igen, men jag laddade ner kartan över Paris till telefonen, men den ville ändå ha ha nätverk för att navigeringen skulle fungera. Så den var väl lite sådär. Så ditt tips var säkert bra, att köpa ett navigeringsprogram innan resan.

Jag tänkte fråga en helt annan sak. Min telefon gnäller på utrymme när den uppdaterar program. Jag har avinstallerat en massa program jag inte använder, men den känns fortfarande tjock. Finns det något att göra eller måste jag ha färre program?

#3157

Postad 22 juni 2013 - 17:35

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Hej igen!

Det du kan ta en närmare titt på är att flytta de program som du behöver till minneskortet. Detta görs via Programhanteraren (Inställningar-->Programhanteraren). Klickar du på ett program där så har du möjligheten att klicka på "Flytta till SD-kort" om programmet i sig tillåter det. Vissa program fungerar inte så bra när man försöker flytta till SD-kortet, men det var ett betydligt större problem tidigare än vad det är nu. Titta även under inställningsmenyn för "Lagring" Där ser du hur mycket som används och var. Vill du gräva ytterligare så rekommenderar jag att installera exempelvis AirDroid för att kunna gå igenom katalogerna på telefonen via datorn.


Tack för svaret!
Nu är jag hemma igen, men jag laddade ner kartan över Paris till telefonen, men den ville ändå ha ha nätverk för att navigeringen skulle fungera. Så den var väl lite sådär. Så ditt tips var säkert bra, att köpa ett navigeringsprogram innan resan.

Jag tänkte fråga en helt annan sak. Min telefon gnäller på utrymme när den uppdaterar program. Jag har avinstallerat en massa program jag inte använder, men den känns fortfarande tjock. Finns det något att göra eller måste jag ha färre program?



#3158

Postad 22 juni 2013 - 23:54

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Tack för ett bra svar!
Bra vore ju om programmen kan ligga på SD-kortet.

#3159

Postad 30 juni 2013 - 12:28

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Nu har jag suttit och flyttat över. Jag har inte testat alla program, men det känns som det fungerat bra. En fråga bara - den frågar om SD eller enhetslagring. Vad menas egentligen med enhetslagring? Om jag kollar på telefonen i utforskaren i datorn, så står det att det finns mycket minne kvar i Phone - faktiskt bara fyllt till kanske en fjärdedel. Men visst finns det två olika minnen i själva telefonen (utom sd-kortet då)? För skulle jag vinna något på att flytta till enhetsminnet eller flyttar jag tillbaka där det kom ifrån i så fall?

#3160

Postad 30 juni 2013 - 15:00

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Hej

Även minnet i telefonen är uppdelat i fler logiska enheter. Enhetslagring är det inbyggda minnet. Jag rekommenderar att lägga så många program som möjligt på minneskortet (SD-kortet) eftersom telefonens lagringsutrymme har en tendens att ta slut alldeles för fort ändå. :-)
Minnet i telefonen upplever jag inte som direkt snabbare än nya SD-kort (av högre klass) så någon direkt vinst ser jag inte med det att flytta tillbaka till telefonen (om det nu är det du har gjort).
-Jonas

Nu har jag suttit och flyttat över. Jag har inte testat alla program, men det känns som det fungerat bra. En fråga bara - den frågar om SD eller enhetslagring. Vad menas egentligen med enhetslagring? Om jag kollar på telefonen i utforskaren i datorn, så står det att det finns mycket minne kvar i Phone - faktiskt bara fyllt till kanske en fjärdedel. Men visst finns det två olika minnen i själva telefonen (utom sd-kortet då)? För skulle jag vinna något på att flytta till enhetsminnet eller flyttar jag tillbaka där det kom ifrån i så fall?



#3161

Postad 30 juni 2013 - 23:00

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Tack för ett bra svar! Då förstår jag :)

Hej

Även minnet i telefonen är uppdelat i fler logiska enheter. Enhetslagring är det inbyggda minnet. Jag rekommenderar att lägga så många program som möjligt på minneskortet (SD-kortet) eftersom telefonens lagringsutrymme har en tendens att ta slut alldeles för fort ändå. :-)
Minnet i telefonen upplever jag inte som direkt snabbare än nya SD-kort (av högre klass) så någon direkt vinst ser jag inte med det att flytta tillbaka till telefonen (om det nu är det du har gjort).
-Jonas



#3162

Postad 05 oktober 2013 - 13:13

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Hej igen
Jag bråkar fortfarande med att program inte får plats på telefonen när de ska uppdateras. Nästan varje morgon möts jag av trianglar som säger att det inte finns tillräckligt med lagringsutrymme. Ändå har jag flyttat över en massa appar till SD-kortet (säkert hälften) och avinstallerat en del. Men konstigt nog har det inte blivit bättre. Finns det något annat att göra - rensa någon annan stans eller what ever? Är lite less på detta...

Hur är det föresten med nya telefoner, S4 eller så - sväljer dom mer appar än vad en S2 gör?

#3163

Postad 05 oktober 2013 - 13:43

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

Hej igen
Jag bråkar fortfarande med att program inte får plats på telefonen när de ska uppdateras. Nästan varje morgon möts jag av trianglar som säger att det inte finns tillräckligt med lagringsutrymme. Ändå har jag flyttat över en massa appar till SD-kortet (säkert hälften) och avinstallerat en del. Men konstigt nog har det inte blivit bättre. Finns det något annat att göra - rensa någon annan stans eller what ever? Är lite less på detta...

Hur är det föresten med nya telefoner, S4 eller så - sväljer dom mer appar än vad en S2 gör?


Har också haft samma problem i flera veckor nu. Riktigt trött på att inte kunna uppdatera mina appar. Jag har inget SD-kort, men jag har typ hälften ledigt i telefonminnet. Jag har sett att minnet är uppdelat i typ 2 GB där apparna lägger sig, och bilder m.m. lägger sig på den stora partitionen på typ 10 GB. Hur flyttar man över apparna till den stora partitionen? Eller måste apparna ligga på den lilla partitionen? Jag har bara ca 200 MB ledigt där.

#3164

Postad 05 oktober 2013 - 14:02

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
I programhanteraren i inställningar, kan du ju flytta programmen. Men jag är osäker på om det egentligen löser problemet. I mitt fall har jag ju lagt mycket på minneskortet, men problemet kvarstår ju.

Men de programmen som inte uppdateras, men hämtas - ligger själva programfilen kvar och kan man i så fall rensa det på något vänster? Eller finns det annan data som ligger och tar plats och gör att inte apparna kan uppdateras?

#3165

Postad 05 oktober 2013 - 14:09

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Prova det här behändiga programmet och se om det hjälper: Cache cleaner https://play.google....ife.cache&hl=sv

Redigerat av Chrester, 05 oktober 2013 - 14:09.


#3166

Postad 05 oktober 2013 - 18:54

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Testade själv på min som börjat gnälla om dåligt utrymme och det löste iallafall installationsproblemen. Fick loss 120MB till.

#3167

Postad 06 oktober 2013 - 12:46

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Det hjälpte inte för mig. Bara några enstaka MB frigjordes. Har provat flytta de appar som ska gå att flytta till SD-kortet men det går inte trots att jag har 7,8 GB ledigt! Vad trött man blir! Ska man behöva köpa ny telefon bara för detta?

#3168

Postad 06 oktober 2013 - 12:51

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Sätt in ett SD-kort, tror inte det fungerar att flytta till telefonens extrautrymme. Apparna måste vara på 2 gb minnet eller externt kort

#3169

Postad 24 oktober 2013 - 19:09

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Vart lite överraskad över att en uppdatering dök upp häromdagen, men verkar ju inte varit nån att jubla över.

#3170

Postad 24 oktober 2013 - 19:11

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Nej, samma version

#3171

Postad 28 april 2014 - 15:12

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Så, iom att det inte kommer några mer uppdateringar till den här (antar jag), så vad har ni rootat er med? Det är ju en djungel av roms att välja på där ute.

#3172

Postad 01 maj 2014 - 11:26

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Min lur drar en massa ström. Jag brukar ladda den över natten och sen framåt kl.6 på kvällen dör den eftersom batteriet är slut. Jag testade ett nytt batteri, men det är precis likadant.

Jag har någon app-kiler och om det har någon betydelse Goo-launcher.

Så - vad göra? Köpa ny telefon?

#3173

Postad 01 maj 2014 - 13:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag köpte detta batteri för en billig peng, bakstycket följer med
Bifogad fil  s2a.jpg   16,39K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Benkke, 01 maj 2014 - 13:07.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.