Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2501

Postad 16 april 2012 - 15:26

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Du tycker alltså att jag ska tycka att det är fel med "kortavgift". OK. Visst - den borde heta något annat - kabelavgift kanske?
Hur vet man för övrigt ComHems kostnader för XL-paketet t ex? Eller för HD-paketet?
Kanske där också finns dolda avgifter? Det blir i alla fall pengar över någonstans...
Det enda sättet man som kund kan avgöra om en kostnad är värd att betala är den nytta man själv har av sitt abonnemang och vilka möjligheter som finns att byta operatör eller säga upp abonnemang eller delar därav.
Är det något man verkligen ska ondgöra sig över är det kollektivanslutningen till operatörsbundna nät. Först när näten blir operatörsneutrala och öppna kan det bli en verklig konkurrens om utbud, tjänster och priser!

Det borde inte heta någonting för det är en påhittad avgift! Ge oss ett pris på vad vi köper som operatörer har i överiga norden.Men om Konkurrensverket äntligen får kortkartellen att spricka får vi se.

#2502

Postad 16 april 2012 - 15:30

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tack för att ni slutligen medger att era "kortavgifter" inte är något annat än dolda avgifter för något helt annat än vad vi leds att tro, när ni döper det just "kortavgifter" tror vi det har något med korten och kryptering att göra... eller inte vi smarta här men gemene man,nu vet vi sanningen.

Dold avgift är det inte - vi vet att avgiften är 59 kr/mån. Viktigt att alla nya kunder får rätt upplysning av kundtjänst om att denna avgift på 708 kr/år kommer till på abonnemangsavgiften!
Att avgiften går in i ComHems kassa tillsammans med andra intäkter står klart. Vad kortavgiften (eller krypteringsavgiften som en del operatörer kallar den) exakt är avsedd att täcka har mindre betydelse för oss kunder. Vi förväntar oss ingen redovisning av kostnaderna och vi begriper att det inte är en debitering till självkostnadspris. Självklart finns det kostnader för program, säkerhet, nät och distribution men vi har också sett att ComHem tar ut avgifter från oss kunder som ger ett rejält överskott.


Hej,


Vi redovisas alltid kostnaden för kortavgift till våra abonnemang, exempelvis på nedanstående länk med Digital-tv Large där det står att kortavgift tillkommer med 59:-/månad.

Om du, edsvallakunden, sedan upplever det som att vi medger en dold avgift när jag skrev om att det är en del av den totala prisbilden för vårt tv-erbjudande så ber jag om ursäkt. Vad jag menade var att priset för kortavgiften är en del av den totala prisbilden, exempelvis Medium 8 Favoriter och kortavgift blir totalt 248:-/månad.

http://www.comhem.se...52/-/index.html

Precis som Andylin skriver så är det viktigt att vi informerar om avgiften i samband att man som kund är i kontakt med oss via telefon för beställning. Om vi eventuellt skulle missa att informera eller om kunden inte uppfattar avgiften i samtalet så säkras det alltid upp genom att en orderbekräftelse sänds ut, antingen via e-post eller med brev hem, där alla avgifter framgår väldigt tydligt.

Sedan är det såklart så att vi genom prishöjningar får ökade intäkter men det man samtidigt skall tänka på är att vi gör enorma investeringar i vårt nät samt i våra produkter och tjänster. Vi ökade intäkterna från 2010-2011 med 5 procent samtidigt som vi öka våra investeringar med 7 procent under samma period.

För fullständig rapport om våra intäkter så är ni välkommen att läsa nedanstående länk.

http://www.comhem.se...58/-/index.html


Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2503

Postad 16 april 2012 - 15:41

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Just. Jag kollade vid något tillfälle på Viasat Syskon men tyckte det var för dyrt i förhållande till min nytta. Får se om jag skaffar en On demand-box istället för min Humax CXHD-5000. Om jag vid sidan av min Humax HDPVR har en On demand-box skulle det bli intressant både med Syskonabonnemang och Viasat Syskon.
Dessutom:
Vore tacksam för svar ang min fråga ovan om On demand-boxen och Netgear-modemet.


Hej,

Förstår inte riktigt vilken fråga du menar att jag inte besvarade? Menade du nedanstående eller har jag missat någon annan fråga?

Jag kan tillägga att du det kanske finns möjlighet att koppla en switch till modemet för att få fler uttag och då kan dra kablar, men det kanske inte är en optimal lösning med många kablar, om jag skall lägga min personliga åsikt?


Citat


Följdfråga:
Jag har Bredband 200 och alltså ett Netgear CG3100 modem/router dvs det modem som On demand-boxen kräver.
Finns det möjlighet att antingen ansluta ytterligare ett modem specifikt till boxen (och alltså behålla bredbandets modem/router/WiFi vid sidan av) eller ansluta Motorola-boxen via trådlös brygga till befintligt bredbandsmodems WiFi?
Att jag frågar beror på att mitt Netgear-modem nu har flera enheter anslutna med nätverkskablar för maximal hastighet och det på en plats ganska långt ifrån där min tv och digitalboxarna mm finns.
Man ska väl erbjudas en bra lösning för On demand även om man redan har ComHems bredband? Alla får ju betala för ett modem i priset för Motorola-boxen.
Annars verkar det som att det är bättre med ett annat bredband än ComHems så man får ett Netgear-modem bara för On demand-boxen...


Vi erbjuder inte att sända ut flera modem till våra kunder, om de inte har två bredbandsabonnemang samt fler än ett uttag. Däremot vet vi att vissa kunder har använt sig av någon form av repeater för att ansluta trådlöst till befintligt modem, men exakt hur det fungerar, vilken utrustning som krävs och hur man konfigurerar är dock inget vi kan svara på. Kanske någon i detta forum har erfarenhet kring detta som du kan få ta del av?


Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2504

Postad 16 april 2012 - 16:07

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det borde inte heta någonting för det är en påhittad avgift! Ge oss ett pris på vad vi köper som operatörer har i överiga norden.Men om Konkurrensverket äntligen får kortkartellen att spricka får vi se.


Hej,


Vi förespråkar att baka in kortavgiften i abonnemangskostnaden. Idag är branschstandarden att särredovisa kortavgiften från abonnemangskostnaden för att kunderna ska kunna jämföra operatörernas priser. Vi ser bara fördel, för oss men främst för våra kunder, om branschstandarden skulle förändras så att kortavgiften bakas in i abonnemangsavgiften.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2505

Postad 16 april 2012 - 16:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej,

Förstår inte riktigt vilken fråga du menar att jag inte besvarade? Menade du nedanstående eller har jag missat någon annan fråga?

Jag kan tillägga att du det kanske finns möjlighet att koppla en switch till modemet för att få fler uttag och då kan dra kablar, men det kanske inte är en optimal lösning med många kablar, om jag skall lägga min personliga åsikt?

Ja, det var frågan ang möjlighet att
1) koppla ett särskilt Netgear-modem till Motorola-boxen och då inte blanda in det modem jag redan har (lösningen för den som inte har bredband från ComHem alltså)
alternativt
2) ansluta Motorola-boxens Ethernet RJ45-uttag via trådlös brygga (accesspunkt) till WiFi i befintlig Netgear CG3100 bredbandsrouter (dvs utnyttja mitt Bredband 200)

Syftet med detta är att just slippa ha en nätverkskabel tvärs genom lägenheten eftersom jag inte kan flytta mina datorer och skrivare till vardagsrummet där tv mm finns.
Jag är tvungen att utnyttja högre hastighet för mitt bredband än vad jag kan uppnå med WiFi.
Hastigheten i WiFi bör dock räcka för On demand eftersom tekniken ComHem använder är Broadcast on Demand BOD som innebär att bredbandet endast hämtar EPG, tankar On demandmenyerna och förhandlar On demandströmmarna. Resten går via boxens antennkabel.

Så frågan som är öppen gäller alltså om det finns ett alternativ till nätverkskabel från mitt nuvarande bredbandsmodem till Motorola-boxen om jag nu skulle bestämma mig för On demand.

Ser att lösningen med dubbla modem inte verkar aktuell om jag inte skaffar ytterligare ett bredbandsabonnemang. Intressant. Det är alltså bättre att ha bredband från annan leverantör än ComHem om man skaffar On demand och vill ha en box specifikt till Motorola-boxen. Har man bredband från ComHem får man inte heller lägre pris på boxen motsvarande det modem som skickas till den som inte har bredband från ComHem. Lysande logiskt!

Kanske någon har erfarenhet av den trådlösa anslutningen av On demand-boxen?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 16 april 2012 - 16:33.


#2506

Postad 17 april 2012 - 09:52

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Ja, det var frågan ang möjlighet att 1) koppla ett särskilt Netgear-modem till Motorola-boxen och då inte blanda in det modem jag redan har (lösningen för den som inte har bredband från ComHem alltså) alternativt 2) ansluta Motorola-boxens Ethernet RJ45-uttag via trådlös brygga (accesspunkt) till WiFi i befintlig Netgear CG3100 bredbandsrouter (dvs utnyttja mitt Bredband 200) Syftet med detta är att just slippa ha en nätverkskabel tvärs genom lägenheten eftersom jag inte kan flytta mina datorer och skrivare till vardagsrummet där tv mm finns. Jag är tvungen att utnyttja högre hastighet för mitt bredband än vad jag kan uppnå med WiFi. Hastigheten i WiFi bör dock räcka för On demand eftersom tekniken ComHem använder är Broadcast on Demand BOD som innebär att bredbandet endast hämtar EPG, tankar On demandmenyerna och förhandlar On demandströmmarna. Resten går via boxens antennkabel. Så frågan som är öppen gäller alltså om det finns ett alternativ till nätverkskabel från mitt nuvarande bredbandsmodem till Motorola-boxen om jag nu skulle bestämma mig för On demand. Ser att lösningen med dubbla modem inte verkar aktuell om jag inte skaffar ytterligare ett bredbandsabonnemang. Intressant. Det är alltså bättre att ha bredband från annan leverantör än ComHem om man skaffar On demand och vill ha en box specifikt till Motorola-boxen. Har man bredband från ComHem får man inte heller lägre pris på boxen motsvarande det modem som skickas till den som inte har bredband från ComHem. Lysande logiskt! Kanske någon har erfarenhet av den trådlösa anslutningen av On demand-boxen?


Hej,

Funktionen som du beskriver har vi inte just idag men det är onekligen en väldigt bra idé och säkerligen något som skulle uppskattas. Detta får vi ta och kolla närmare på ;)

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2507

Postad 17 april 2012 - 19:35

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Mjo att alla andra kan komma överns men inte comhem är väl ett tecken på att comhem vill höja vinstmarginalen från fjuttiga 46% till säg 50 nästa år.Tror att skräpkanalen ingen vill ha som knappt existerar (tnthd) blir den enda nya hd kanal vi lär se innan nästa vår... det blir ett överväldigande utvecklande som dom så fint kallar det på comhem på en ny hd kanal på 2 år woopie.


mjo den kan vi va utan men finns det nån kanal i hd som jag skulle vilja se i comnhems utbud som tex nonstop entertainment har så är det Showtime HD ... kanaler som nonstop producerar är just TNT, showtime, silver och säkert någon till

#2508

Postad 17 april 2012 - 19:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

mjo den kan vi va utan men finns det nån kanal i hd som jag skulle vilja se i comnhems utbud som tex nonstop entertainment har så är det Showtime HD ... kanaler som nonstop producerar är just TNT, showtime, silver och säkert någon till

Jag håller med om att Showtime HD vore trevligt att ha hemma.
Problemet är att det är en amerikansk satellitkanal (del av CBS) som inte finns i europeiska kabelnät vad jag vet.
Den kanal som ComHem har med namnet Showtime är Nonstop Televisions Showtime Scandinavia som bara har namnet gemensamt med Showtime i USA. Ägare och innehåll är helt olika.
Showtime, AMC och HBO är de tre främsta producenterna i USA när det gäller kvalitetsserier för TV. Tursamt nog kommer de flesta kvalitetsserierna till Europa förr eller senare - först till betalkanalerna och sedan till public service.

#2509

Postad 17 april 2012 - 20:38

wigstroem
  • wigstroem
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Jag håller med om att Showtime HD vore trevligt att ha hemma.


Jag mailade faktiskt till dom där Nonstop Televisions kundtjänst eller vad det var, för inte så himla längesen, kan vara ungefär för ett halvår sen. För att jag själv länge har önskat mig HD kanalen och tittar mycket film på Showtime. Tyvärr har vi ju inte så många vettiga renodlade budget-filmkanaler i HD i Sverige, förutom Silver HD typ. Om man vill ha flera filmkanaler i HD så är man ju tyvärr hänvisad till dom dyrare kanalpaketen som Canal+ och TV1000 eller vad dom heter numera. Men det funkar inte i längden, om man har en begränsad ekonomi. Så helt klart behövs det en förändring på det området.

Men iallafall så frågade jag dom om det, och hon som svarade på mailen, hävdade att det tydligen fanns planer på att eventuellt lansera en HD variant av den svenska Showtime-kanalen någon gång framöver och att dom just nu kör testsändningar. Men hon kunde tyvärr inte säga exakt när det kunde vara akuellt med en lansering, om det nu blir av. Så det är bara att avvakta och hoppas på det bästa.

Om flera mailar och efterfrågar en HD variant på Showtime, så kan det ju öka chanserna för en lansering, om dom ser att flera är intresserade.

#2510

Postad 18 april 2012 - 14:07

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0
låter intressant håller tummarna för att de blir så .. jag kan dock fortfarande inte fatta varför de satsas på hd området av tex nonstop på mindre värda kanaler som tex silver i tex nonstop så är ju showtime den dragande faktorn så varför just silver men inte showtime?..

va de gäller tv3,svt och tv4 så när de satsar på hd så lägger dem all sin budget på att starta en hd kanal men de tänker inte på innehållet i den kanalen .. jag säger så här det skulle behöva finnas en regel som säger tex från 2014 ska alla kanaler va hd det blir en liknade regel som tex med marksänd digital övergången... och då skulle krutet mer gå över på va kanalerna ska ha för innehåll upp
skalat eller 1.1 HD

#2511

Postad 18 april 2012 - 21:48

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0

Vi förespråkar att baka in kortavgiften i abonnemangskostnaden. Idag är branschstandarden att särredovisa kortavgiften från abonnemangskostnaden för att kunderna ska kunna jämföra operatörernas priser. Vi ser bara fördel, för oss men främst för våra kunder, om branschstandarden skulle förändras så att kortavgiften bakas in i abonnemangsavgiften.


Ja till skillnad från andra branscher är det ju förstås inte så att det i särklass största bolaget är ledande i att sätta branschstandard i just ert fall.

#2512

Postad 19 april 2012 - 06:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Ja till skillnad från andra branscher är det ju förstås inte så att det i särklass största bolaget är ledande i att sätta branschstandard i just ert fall.

Kortavgifterna (eller krypteringsavgiften som Tele2 kallar den) ligger hos alla operatörer på 50-60 kr/månad. En del tar ut den per månad, andra per kvartal eller halvår så man får räkna för att jämföra. Om man vill lägga in den i abonnemangskostnaden så får någon ta initiativet. Men risken är naturligtvis att konkurrenterna inte hänger på och framstår som billigare på abonnemangen. It´s a jungle out there.
Troligen får operatörerna inte träffa någon överenskommelse om "branschstandard" för då kommer Konkurrensverket och kallar det kartell.
Men om Konsumentverket uppmanar branschen med hot om rättsliga åtgärder kanske vi kan slippa "dolda extrakostnader" för våra abonnemang?
Läste detta:
http://www.aftonblad...icle14602531.ab
I artikeln talas det om att ComHem tar 88 kr/månad i kortavgift för vissa kunder: "För sina paketerbjudanden där telefon och bredband ingår tar företaget ut en dold avgift på 88 kronor i månaden. På ett år blir det över 1 000 kronor."
Vad har jag missat här? Skulle kortavgiften vara 88 kr/mån och inte 59 kr/mån om man har triple play (Com Bo)?
Jag har bara blivit debiterad den avgift vi hittills talat om dvs 49 kr/mån (den som nu höjts till 59 kr när sista halvårsdebiteringen löper ut).
Kan man få en förklaring till vad som menas med 88 kr/mån i kortavgift?

Redigerat av Unregistered558ade6e, 19 april 2012 - 06:35.


#2513

Postad 19 april 2012 - 06:39

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Det Comhem och andra operatörer gör när dom lägger kortavgiften vid sidan om är igentligen inte tillåtet.
Reglerna säger att en avgift som alltid tillkommer ska vara inbakad i priset.
Detta enl. konsumetverket.

#2514

Postad 19 april 2012 - 07:52

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det Comhem och andra operatörer gör när dom lägger kortavgiften vid sidan om är igentligen inte tillåtet.
Reglerna säger att en avgift som alltid tillkommer ska vara inbakad i priset.
Detta enl. konsumetverket.

Konsumentverket försöker uppenbarligen få branschen att anpassa sig på frivillig väg och inkludera obligatoriska avgifter i ett totalpris till vägledning för konsumenten.
Om ingen frivillig rättelse sker har Konsumentverket möjlighet att utfärda föreläggande med vite för att få igenom sitt krav.
Om nu reglerna är klara så förstår jag inte varför det ska behöva vara något problem. Antingen får operatörerna nu anpassa sig till Konsumentverkets krav eller också får man ta till hårdare nypor från Konsumentverkets sida.
Kabel- och satellit-tv-bolagen är en ganska hårdför samling som upplever att det råder krig dem emellan så ingen vill försämra sin egen sits genom någon åtgärd utan garantier för att konkurrenterna gör på samma sätt.
Konsumentverkets metod att klaga och gnälla i form av uttalanden via TT hjälper inte alltid - Konsumentverket har lagliga medel att tvinga fram förändringar till skydd för konsumenterna och förväntas använda dessa när det behövs.

#2515

Postad 19 april 2012 - 08:04

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Ja till skillnad från andra branscher är det ju förstås inte så att det i särklass största bolaget är ledande i att sätta branschstandard i just ert fall.

Comhem har redan försökt,många år sedan tog man bort kortavgifterna och "bakade" in dom i paketpriserna som dom då höjde.En tid senare upptäckte man ingen följde efter och införde kortavgifterna igen...och efter det har man stadigt ökat kortavgiften till att numera vara i toppen av alla.
Tror en lag är enda sättet att få dom sluta med kortavgifterna då det är en lysande affär för dom.Ena året höjer dom kortavgifterna och nästa paketpriserna etc,lättare o lura kunderna så.Plus att kortavgifterna slipper ingen undan, en tvärsäker inkomst på 100 tals miljoner med nån tia eller så ökning bara.

Redigerat av Unregistered40562de1, 19 april 2012 - 08:09.


#2516

Postad 19 april 2012 - 08:33

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 2

Comhem har redan försökt,många år sedan tog man bort kortavgifterna och "bakade" in dom i paketpriserna som dom då höjde.En tid senare upptäckte man ingen följde efter och införde kortavgifterna igen...och efter det har man stadigt ökat kortavgiften till att numera vara i toppen av alla.
Tror en lag är enda sättet att få dom sluta med kortavgifterna då det är en lysande affär för dom.Ena året höjer dom kortavgifterna och nästa paketpriserna etc,lättare o lura kunderna så.Plus att kortavgifterna slipper ingen undan, en tvärsäker inkomst på 100 tals miljoner med nån tia eller så ökning bara.

Kortavgifterna var inkluderade i abonnemangen med 16:50 kr/mån hos ComHem 2005-2009.
2009 återuppstod kortavgifterna från de döda trots att de alltså redan inkluderats i abonnemangskostnaderna.
I första omgången blev det 30 kr/mån vilket alltså kom ovanpå de 16:50 som lagts på priserna i augusti 2005. Totalt 46:50 per månad alltså.
2011 höjdes avgiften till 49 kr/mån och sedan 2012 till 59 kr.
Rekommenderar sammanfattningen här:
https://www.minhembi...dpost&p=3441184

Ska man nu baka in 59 kr/mån i abonnemangspriserna blir det ånyo en pedagogisk uppgift att förklara att grundabonnemangen blir "dyrare" och med olika procenttal.
Medium 8 Favoriter skulle komma att kosta 189 + 59 = 248 kr/mån dvs +31%
Large 249 + 59 = 308 kr/mån dvs +27%
XL 349 + 59 = 408 kr/mån dvs +17%

Och dessutom är det naturligtvis risk för att prisjusteringen inte stannar vid att 59 kr/mån läggs på utan man kanske passar på att ta ut lite extra med tanke på att den separata kortavgiften inte längre godtyckligt kan höjas varje år med hänvisning till ökade krypterings- och rättighetskostnader vilket man troligtvis kalkylerat med för att kunna utlova ökad lönsamhet till gagn för ägarens kommande exit.

#2517

Postad 19 april 2012 - 18:38

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

...
Kan man få en förklaring till vad som menas med 88 kr/mån i kortavgift?


Utöver kortavgiften så har de en minimidebitering för samtal på 29:- på telefonibiten. Inte riktigt lika en kortavgift tycker jag då jag förmodar att man får ringa för de pengarna, men nu var ju källan AB.

#2518

Postad 19 april 2012 - 19:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Utöver kortavgiften så har de en minimidebitering för samtal på 29:- på telefonibiten. Inte riktigt lika en kortavgift tycker jag då jag förmodar att man får ringa för de pengarna, men nu var ju källan AB.

Aha. Då är det inte en kortavgift utan en annan "dold avgift".
Fast om man ska betala 88 kr/mån måste man ha kabel-tv och ip-telefoni men inte bredband från ComHem. Har man alla tre tjänsterna så är telefoni gratis (exkl samtal) eftersom den billigaste tjänsten är fri när man har Com Bo (triple play).
Så jag förstår inte varför artikeln i Aftonbladet talar om paketerbjudanden med 88 kr/mån i "dold avgift"...
Jag har triple play och betalar ingen fast avgift för telefonen och debiteras ingen minimiavgift för samtal. Vet det eftersom jag aldrig ringer på min ip-telefon. Har den för abonnemanget är gratis när jag har kabel-tv och bredband.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 19 april 2012 - 19:24.


#2519

Postad 19 april 2012 - 20:58

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Aha. Då är det inte en kortavgift utan en annan "dold avgift".
Fast om man ska betala 88 kr/mån måste man ha kabel-tv och ip-telefoni men inte bredband från ComHem. Har man alla tre tjänsterna så är telefoni gratis (exkl samtal) eftersom den billigaste tjänsten är fri när man har Com Bo (triple play).
Så jag förstår inte varför artikeln i Aftonbladet talar om paketerbjudanden med 88 kr/mån i "dold avgift"...
Jag har triple play och betalar ingen fast avgift för telefonen och debiteras ingen minimiavgift för samtal. Vet det eftersom jag aldrig ringer på min ip-telefon. Har den för abonnemanget är gratis när jag har kabel-tv och bredband.


Det är inte så att de ändrat villkoren för nya kunder nu då? De kanske upptäckte att många är som du och aldrig ringer på IP-telefonen... Det är dåligt för vinstmarginalen. :)

Om det är så att "gratistelefonin" har en samtalsdebitering på minst 29:-/månad då är jag beredd att kalla även den en dold avgift.

#2520

Postad 20 april 2012 - 07:02

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det är inte så att de ändrat villkoren för nya kunder nu då? De kanske upptäckte att många är som du och aldrig ringer på IP-telefonen... Det är dåligt för vinstmarginalen. :)

Om det är så att "gratistelefonin" har en samtalsdebitering på minst 29:-/månad då är jag beredd att kalla även den en dold avgift.

Det kom en ny prislista 1 februari 2012. Då kanske minimidebiteringen 29 kr/mån för samtal kom till.
Jag har inte debiterats något än för samtal men det är möjligt att om man inte själv ringer upp på telefonen så aktiveras ingen samtalsdebitering över huvud taget. Då kanske man slipper "samtalspotten"?
Skulle jag behöva betala 29 kr extra varje månad för telefonin så åker den ut. Jag har av olika skäl två fasta Telia-abonnemang som jag använder. Ip-telefoni är än så länge alldeles för osäkert och svajigt för mina behov men det händer att jag ber någon ringa upp den vägen.
Kanske ComHem kan reda ut begreppen med den "dolda" 29 kr avgiften för telefoni?

#2521

Postad 20 april 2012 - 08:06

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Utöver kortavgiften så har de en minimidebitering för samtal på 29:- på telefonibiten. Inte riktigt lika en kortavgift tycker jag då jag förmodar att man får ringa för de pengarna, men nu var ju källan AB.

Aha. Då är det inte en kortavgift utan en annan "dold avgift".
Fast om man ska betala 88 kr/mån måste man ha kabel-tv och ip-telefoni men inte bredband från ComHem. Har man alla tre tjänsterna så är telefoni gratis (exkl samtal) eftersom den billigaste tjänsten är fri när man har Com Bo (triple play).
Så jag förstår inte varför artikeln i Aftonbladet talar om paketerbjudanden med 88 kr/mån i "dold avgift"...
Jag har triple play och betalar ingen fast avgift för telefonen och debiteras ingen minimiavgift för samtal. Vet det eftersom jag aldrig ringer på min ip-telefon. Har den för abonnemanget är gratis när jag har kabel-tv och bredband.

Det är inte så att de ändrat villkoren för nya kunder nu då? De kanske upptäckte att många är som du och aldrig ringer på IP-telefonen... Det är dåligt för vinstmarginalen. :)

Om det är så att "gratistelefonin" har en samtalsdebitering på minst 29:-/månad då är jag beredd att kalla även den en dold avgift.

Det kom en ny prislista 1 februari 2012. Då kanske minimidebiteringen 29 kr/mån för samtal kom till.
Jag har inte debiterats något än för samtal men det är möjligt att om man inte själv ringer upp på telefonen så aktiveras ingen samtalsdebitering över huvud taget. Då kanske man slipper "samtalspotten"?
Skulle jag behöva betala 29 kr extra varje månad för telefonin så åker den ut. Jag har av olika skäl två fasta Telia-abonnemang som jag använder. Ip-telefoni är än så länge alldeles för osäkert och svajigt för mina behov men det händer att jag ber någon ringa upp den vägen.
Kanske ComHem kan reda ut begreppen med den "dolda" 29 kr avgiften för telefoni?



Hej,

Minimidebitering började debiteras för nya kunder som beställde telefoni från och med 2011-05-11. Befintliga kunder berörs inte av denna avgift, om man inte kontaktade/kontaktar oss och beställde/beställer ett kombinationserbjudande där telefoniabonnemang binds om.

Denna minimidebitering fungerar så att om man inte ringer några samtal så debiteras 29:-/månad i minimidebitering. Ringer man samtal för totalt 5:-/månad så debiteras 24:-/månad i minimidebitering. Ringer man för 30:-/månad så debiteras ingen minimidebitering.

Om man tecknar samtliga tre grundabonnemang, Telefoni/Bredband/Digital-tv, så betalar man ingen abonnemangskostnad för det billigaste grundabonnemanget, vilket nu alltid är Telefoni. Denna form av rabatt har vi valt att kalla Com Bo-rabatt. Undantag finns dock om man har gruppavtal i föreningen med rabatterat pris på exempelvis Bredband, då utgår ingen Com Bo-rabatt på telefoni eftersom att man inte kan få rabatt på rabatt.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2522

Postad 20 april 2012 - 08:10

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
Comhem har infört en minimidebitering på telefonabonnemanget small. 29 kr/mån i garanterad inkomst oavsett om man ringer eller ej. En slags pott med andra ord.

Minimidebiteringen på 29 kr/mån gäller inte om man har tillvalstjänst "Alltid" eller "Fritid"
Har man tillvalstjänsten "Alltid" har man redan en minimikostnad på 49 kr/mån
Tillvalstjänsten "Fritid" innebär en minsta månadskostnad på 29 kr/mån

Har man inget förval innebär det en minsta kostnad på 29 kr/mån.
Ringer man för 29 kr i månaden innebär det att minmidebiteringen ej utgår, men man har trots allt ringt för 29 kr och får betala. Alltså helt omöjligt att komma undan någon form av debitering oavsett om man vill det eller ej.
Hur man än vrider och vänder på det så innebär detta att den som har TV, internet och telefoni hos Comhem inte längre får det billigaste på köpet. Ingen information har gått ut om denna dolda ändring.


Faktum är att ni börjar bli väldigt röriga vad gäller abonnemansvillkoren. Man börjar undra om det är en medveten strategi för att få in ännu mer pengar. Man måste gräva för att verkligen förstå vad man betalar. Inte alla som orkar eller kan förstå sig på denna röra.

/Mats K

Redigerat av Unregistered891a0113, 20 april 2012 - 10:00.


#2523

Postad 20 april 2012 - 09:26

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Då var detta utrett. Tack för förklaringen ComHem.
Så eftersom jag har haft mitt telefoniabonnemang långt före 2011-05-11 debiteras jag ingenting så länge jag inte ringer ut. Abonnemangskostnaden fn 69 kr/mån dras bort som Com Bo-rabatt.
Skulle jag få för mig att binda mitt telefoniabonnemang och alltså drabbas av de nya reglerna blir det 29 kr/mån i förbetald samtalspott vare sig jag ringer ut eller inte.
Då vet jag vad som gäller- åtminstone just nu. Skulle även jag drabbas av den nya minimidebiteringen (eller få betala abonnemangskostnad i någon form) kommer jag att säga upp mitt telefoniabonnemang hos ComHem. Ip-telefoni har ännu så länge för många nackdelar och osäkerhetsmoment jämfört med fast telefoni.
Som rabatt på kabel-tv och bredband kan alltid ip-telefoni motiveras men för mig har det aldrig varit ett fullgott alternativ till mina två fasta Telia-abonnemang. Har bl a fax och en del annat som kräver "koppartråd" för att fungera.

#2524

Postad 20 april 2012 - 14:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Glädjande nyhet för alla vänner av 3D:
http://www.comhemblo...i-pay-per-view/
"Imorgon lördag den 21 april är det dags för ännu en toppmatch på fotbollsplanen när Barcelona tar emot Real Madrid hemma på Camp Nou för ännu ett El Clásico.
CANAL+ storsatsar på matchen och den sänds givetvis i både HD och standardupplösning, men även i 3D!
3D-sändningarna visas på CANAL+ HD och på CANAL+ Sport Extra HD. Den vanliga sändningen i HD hittar du på CANAL+ Sport HD, standardsändningen i CANAL+ Sport 1. Har du inte tillgång till CANAL+ så kan du även beställa hem matchen som Pay-Per-View, PPV."

Men om jag fattar det hela rätt så är det som tidigare hos ComHem när Canal+ sänt 3D dvs för att se 3D måste man ha Canal+ Sport Extra HD som bara finns i Max-paketet:
http://www.canalplus.se/9805?m=
Canal+ HD som nämns på ComHem-bloggen är den HD-kanal för film och sport som finns hos Boxer.

#2525

Postad 20 april 2012 - 16:04

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Faktum är att ni börjar bli väldigt röriga vad gäller abonnemansvillkoren. Man börjar undra om det är en medveten strategi för att få in ännu mer pengar. Man måste gräva för att verkligen förstå vad man betalar. Inte alla som orkar eller kan förstå sig på denna röra.

/Mats K


Det är branschstandard! :D

#2526

Postad 20 april 2012 - 16:20

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Vet ej om det tagits upp tidigare, men Comhem har ju även smyghöjt kostnaden för nummerpresentatör från 15:- till 20:-/mån. Man kan ju undra anledningen till denna höjning?

Tur att man fortsätter på den gamla prislistan i alla fall. Annars hade jag sagt upp telefonin direkt.

#2527

Postad 20 april 2012 - 16:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Vet ej om det tagits upp tidigare, men Comhem har ju även smyghöjt kostnaden för nummerpresentatör från 15:- till 20:-/mån. Man kan ju undra anledningen till denna höjning?

Tur att man fortsätter på den gamla prislistan i alla fall. Annars hade jag sagt upp telefonin direkt.


Ärligt tar Comhem betalt för sånt? De va det sjukaste jag hört jag har telefon från tele2 och där ingår de kostnadsfritt. hade Telia tidigare från början tog de betalt men runt 2003 tog de med bort det... så för mig låter det helt sjukt att Comhem tar betalt för nummer presentatör sjukt

#2528

Postad 20 april 2012 - 16:55

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
haha epic fail comhem. girigare än girigast att ta betalt för sånt

#2529

Postad 20 april 2012 - 17:17

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ärligt tar Comhem betalt för sånt? De va det sjukaste jag hört jag har telefon från tele2 och där ingår de kostnadsfritt. hade Telia tidigare från början tog de betalt men runt 2003 tog de med bort det... så för mig låter det helt sjukt att Comhem tar betalt för nummer presentatör sjukt

Stämmer inte, nummerpresentation kostar 20kr/mån hos Telia:
https://www.tewss.te...7009087.product

Även hos Tele2 kostar det 20kr/mån:
http://www.tele2.se/...asta-natet.html

Så det verkar vara branschstandard med 20kr/mån

#2530

Postad 20 april 2012 - 17:58

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Stämmer inte, nummerpresentation kostar 20kr/mån hos Telia:
https://www.tewss.te...7009087.product

Även hos Tele2 kostar det 20kr/mån:
http://www.tele2.se/...asta-natet.html

Så det verkar vara branschstandard med 20kr/mån


För Tele2 så gäller den siffran när telefonen sitter i det fasta nätet. I deras IP-telefoni så kostar samma tjänst 9:-/månad.

"Nummerpresentation 9 kr/månad"
http://www.tele2.se/...bredbandet.html

#2531

Postad 20 april 2012 - 18:00

weavex
  • weavex
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0

Stämmer inte, nummerpresentation kostar 20kr/mån hos Telia:
https://www.tewss.te...7009087.product

Även hos Tele2 kostar det 20kr/mån:
http://www.tele2.se/...asta-natet.html

Så det verkar vara branschstandard med 20kr/mån


Ja det verkar vara branschstandard när man tittar på sådana typer av operatörer. När man däremot kollar på rena iptele-operatörer brukar det antingen vara gratis eller kanske max 10kr.

Edit: Bra gjort av tele2 att ha skilda avgifter för fast nät och iptele tycker jag.

Edit2: Inte konstigt att alla slopar hemma-telefon för mobil där nummerpresentation och telefonsvarare ingår gratis.

Redigerat av weavex, 20 april 2012 - 18:05.


#2532

Postad 20 april 2012 - 18:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

För Tele2 så gäller den siffran när telefonen sitter i det fasta nätet. I deras IP-telefoni så kostar samma tjänst 9:-/månad.

"Nummerpresentation 9 kr/månad"
http://www.tele2.se/...bredbandet.html

Jo, det var fast telefoni jag sökte på. När jag läste att Telia skulle ha slopat avgiften 2003 tänkte jag bara på fast telefoni. Men det är klart att man borde jämföra ip-telefonitjänsterna istället.

#2533

Postad 20 april 2012 - 21:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Stämmer inte, nummerpresentation kostar 20kr/mån hos Telia:
https://www.tewss.te...7009087.product

Även hos Tele2 kostar det 20kr/mån:
http://www.tele2.se/...asta-natet.html

Så det verkar vara branschstandard med 20kr/mån


inte för bredbandstelefoni på tele2 det är kostandsfritt jag vet det då jag ser det på min faktura

#2534

Postad 21 april 2012 - 06:23

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

inte för bredbandstelefoni på tele2 det är kostandsfritt jag vet det då jag ser det på min faktura

Enligt prislistan ska nummerpresentation kosta 9 kr/mån för bredbandstelefoni hos Tele2:
http://www.tele2.se/...bredbandet.html
alltså enligt:
https://www.minhembi...dpost&p=3564397
ComHem är inte känt för att vara billigast eller bjuda på något. Man tänker väl att den som har nummerpresentation hos Telia och byter sitt fasta abonnemang där mot ComHems ip-telefoni redan är van att betala 20 kr/mån för nummerpresentation så varför slänga bort dessa extra miljoner? Ägarna sitter och fingrar otåligt på sina räknedosor där borta i Londons City. :)

#2535

Postad 21 april 2012 - 09:52

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0

Glädjande nyhet för alla vänner av 3D:
http://www.comhemblo...i-pay-per-view/
"Imorgon lördag den 21 april är det dags för ännu en toppmatch på fotbollsplanen när Barcelona tar emot Real Madrid hemma på Camp Nou för ännu ett El Clásico.
CANAL+ storsatsar på matchen och den sänds givetvis i både HD och standardupplösning, men även i 3D!
3D-sändningarna visas på CANAL+ HD och på CANAL+ Sport Extra HD. Den vanliga sändningen i HD hittar du på CANAL+ Sport HD, standardsändningen i CANAL+ Sport 1. Har du inte tillgång till CANAL+ så kan du även beställa hem matchen som Pay-Per-View, PPV."

Men om jag fattar det hela rätt så är det som tidigare hos ComHem när Canal+ sänt 3D dvs för att se 3D måste man ha Canal+ Sport Extra HD som bara finns i Max-paketet:
http://www.canalplus.se/9805?m=
Canal+ HD som nämns på ComHem-bloggen är den HD-kanal för film och sport som finns hos Boxer.


Synd att man inte kan beställa enbart denna match i 3D. Tragiskt att man måste betala motsvarande Sveriges BNP med 700 års bindningstid för att se en enda match i 3D.
Tänk om affärerna inför liknande bondfångeri. För att få handla i affären, måste man månadshandla för minst 1000 kr enligt ett avtal som löper på minst 12 månader.

#2536

Postad 21 april 2012 - 12:12

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
ang 3D....Comhem skriver :

"Imorgon lördag den 21 april är det dags för ännu en toppmatch på fotbollsplanen när Barcelona tar emot Real Madrid hemma på Camp Nou för ännu ett El Clásico."

Detta e fan ente klokt, de e ju ett år sen sist, hur kan Comhem kalla detta en satsning på 3D. Det är ju ett stort skämt för oss som köpt 3D-TV.
Som kund börjar man tro att Comhem försöker dra in så mycket pengar som möjligt till ingen kostnad alls. Varför inte satsa lite av dessa miljarder på utbyggnad och kanaler som vi vill ha. Vad kan man få för 1 miljard ?......skulle tro allt som finns i HD + 3D direkt til oss kunder, vilket sen hade genererat mer kunder. Fattar inte vad Comhems ekonomer håller på med.

Mera HD + 3D nu, ärså j---la trött på SD...................

#2537

Postad 21 april 2012 - 13:31

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
MM lustigt att comhem skryter i tidigare inlägg hur många hundra miljoner man investerat etc men jag som är endast tv kund o då intresserad av bra bild( hd kanaler) har får NOLL tillbaks av allt detta.

#2538

Postad 21 april 2012 - 13:47

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

ang 3D....Comhem skriver :

"Imorgon lördag den 21 april är det dags för ännu en toppmatch på fotbollsplanen när Barcelona tar emot Real Madrid hemma på Camp Nou för ännu ett El Clásico."

Detta e fan ente klokt, de e ju ett år sen sist, hur kan Comhem kalla detta en satsning på 3D. Det är ju ett stort skämt för oss som köpt 3D-TV.
Som kund börjar man tro att Comhem försöker dra in så mycket pengar som möjligt till ingen kostnad alls. Varför inte satsa lite av dessa miljarder på utbyggnad och kanaler som vi vill ha. Vad kan man få för 1 miljard ?......skulle tro allt som finns i HD + 3D direkt til oss kunder, vilket sen hade genererat mer kunder. Fattar inte vad Comhems ekonomer håller på med.

Mera HD + 3D nu, ärså j---la trött på SD...................

När det gäller 3D är ComHem beroende av att programbolagen också satsar på sändningar i 3D.
Fn finns bara en renodlad 3D-kanal nämligen HighTV 3D som finns hos Canal Digital. Den kommer möjligen in i ComHems sortiment så småningom. Se tidigare inlägg här om HighTV 3D.
Så här lät det för nästan ett år sedan:
http://www.bonnier.s...ar-3d-samarbete
Canal+ skulle "storsatsa" på 3D genom samarbete med Canal Digital och Panasonic och "Det här samarbetet blir ett ordentligt kliv framåt för livesport i 3D, inte minst på det lokala planet genom Allsvenskan och Elitserien, säger Jonas Lönnquist, Sverigechef på CANAL+."
I sammanhanget startade man Canal+ Sport Extra HD där 3D-sändningarna skulle hålla till.
Men hittills verkar det ha "blivit en tumme" av vanten.
Återigen, ComHem är naturligtvis beroende av att programbolagen levererar 3D-sändningar. Men vem vet, om ComHem vill skynda på utvecklingen kanske vi kan få se Judit & Judit i 3D på ComHems egen tv-kanal?

#2539

Postad 21 april 2012 - 16:24

bdmtrfngr
  • bdmtrfngr
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Alltid lika kul att se texten "Sänds även i Viasat Motor HD och Viaplay" när man tittar på F1... :(

Detta med HDTV måste vara en av de mest onödiga uppfinningarna genom tiderna om man får tro dom som bestämmer hos Com Hem. Allt går ju att se i SD redan. HD känns onödigt! :P

#2540

Postad 21 april 2012 - 17:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Alltid lika kul att se texten "Sänds även i Viasat Motor HD och Viaplay" när man tittar på F1... :(

Detta med HDTV måste vara en av de mest onödiga uppfinningarna genom tiderna om man får tro dom som bestämmer hos Com Hem. Allt går ju att se i SD redan. HD känns onödigt! :P

Egentligen skulle det räcka med en kanal som kan vara i svartvitt. I Sverige fanns bara en kanal fram till december 1969 då TV2 startade. Och färg-tv fanns inte förrän 1969-70 då de som hade råd började köpa färgmottagare.
Jag är tillräckligt gammal för att minnas den tiden då alla i hushållet och ibland grannar satt samlade framför en svartvit 17-tummare och tittade på den enda kanalen.

ComHem har problem med att så många boende i ComHem-hus inte vill skaffa eget digital-tv-abonnemang. Med drygt 1,7 milj anslutna hushåll finns naturligtvis en stor potential att tjäna pengar för ComHem. Men man verkar inte veta riktigt hur.
Skulle fler teckna sig för eget abonnemang blev de ju fler som kunde dela på fasta kostnader och bidra till investeringar i nät och de tekniska platformarna som är så viktiga för att kunderna ska vara nöjda med bildkvalitet, utvecklingen av HD/3D, hastigheten på bredband osv. Då skulle också utbudet av nya kanaler och andra tjänster kunna förbättras utan att ComHem behöver försämra sin lönsamhet vilket inte finns på kartan mht ägarnas planer på att få tillbaka sin investering med råge.
Hot i form av öppna nät med möjlighet för kunderna att välja annan operatör är en faktor som säkert gör ComHem bekymrade inför framtiden. Den utveckling vi sett inom t ex fast telefoni kan naturligtvis även drabba den som hittills levt gott på sitt fasta kabelnät med långa avtal med fastighetsägarna. Konsumenterna kommer att bli mer rörliga i framtiden.

Nu känns det mest som ComHem bromsar allt som kostar pengar vid given intäkt. Ska man satsa på något vill man ha betalt för merkostnaden och sen ordentlig marginal ovanpå.
En ny kanal som tas in av ComHem får antingen inte kosta något eller också måste man ha bra betalt. Ägarna accepterar inte att EBITDA-marginalen (alla räknenissars favoritmått på lönsamheten!) sjunker och kostar något 100 måste ComHem ta ut det dubbla plus 25% moms (alltså 240-250) av kunderna för att marginalen inte ska sjunka.

Det är motviljan mot nya kostnader och osäkerhet om hur mycket mer kunderna vill slanta upp som gör att vi nu upplever att inget av värde händer med ComHems utbud. Möjligtvis kan premiumkanalerna komma med nysatsningar men då kommer det också att krävas att kunderna betalar mer. Tyvärr är processen seg - vi har t ex sett att Viasat Film inte har inneburit någon förbättring vad gäller antalet HD-kanaler hos ComHem.
Och ComHem bromsar av någon anledning Kanal 5 HD som konkurrenterna lagt in för ett bra tag sedan. Flera andra HD-kanaler finns också att lansera - inte minst Viasat Motor HD som borde finnas som en service till de trogna abonnenter som är intresserade av motorsport även om det är en liten skara som har kanalen i SD och ska nöja sig därmed enligt ComHem. :wacko:

Redigerat av Unregistered558ade6e, 22 april 2012 - 12:50.


#2541

Postad 21 april 2012 - 18:15

Brel
  • Brel
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
Du har så rätt så Andylin. Tyvärr för ComHem så är det en sån taktik som alltid kommer att kosta på sikt eftersom det då bildas ett utrymme för någon annan att kliva in och ta för sig. Men i tv-branschen liksom i dom flesta andra branscher är det kortsiktiga vinster som räknas och ingenting annat.

Redigerat av Brel, 21 april 2012 - 18:16.


#2542

Postad 22 april 2012 - 11:59

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
" ComHem vill skynda på utvecklingen kanske vi kan få se Judit & Judit i 3D på ComHems egen tv-kanal? "

Hu, hemska tanke, det räcker att ha dom innanför "rutan" vem vill ha dom in i vardagsrummet.
Fast jag slipper, DEN kanalen tillför inget i mitt TV-tittande.

#2543

Postad 23 april 2012 - 08:25

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Någon som såg El Clásico i lördags i 3D på Canal+ Sport Extra HD och har abonnemang hos ComHem?
Hur var kvaliteten och tillför 3D något till upplevelsen?
Funderar på att skaffa Canal+ Max (99 kr/mån i 3 mån!) när jag snart har en TV som klarar 3D (det gör ju de flesta nya nu mera).

#2544

Postad 24 april 2012 - 16:57

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 1
Viasat Motor HD och TV4 Sport Extra in i Com Hems utbud


Sport i tv är något av det som efterfrågas mest av våra kunder. Vi är stora på sport och har en stor mängd sportkanaler i vårt utbud, och idag kan vi meddela att vi blir ännu bredare på sport!


En av de kanaler som återkommit som önskemål här på bloggen är Viasat Motor HD. Vi försöker så långt det är möjligt lyssna på våra kunders önskemål och har under en längre tid diskuterat kanalen med Viasat och kan idag glädjande berätta att kanalen kommer in i vårt utbud inom kort. Närmare bestämt torsdagen den 3 maj.


Kanalen kommer att finnas på kanalplats 131 och ingå i Viasat Sport HD, Viasat Premium HD och i Viasat Guld HD. Kanalen är en spegling av Viasat Motor men med allt innehåll, så som Formel 1, MotoGP ch Nascar, i knivskarp HD.


Samma dag, det vill säga 3 maj, lanserar vi också TV4 Sport Extra – även denna kanal är i HD. Kanalen har premiär i samband med hockey-VM och kommer visa 27 matcher från mästerskapet. I TV4 Sport Extra kommer även sommarens EM-final i fotboll att sändas i 3D. Läs mer om TV4 Sport Extra här.


TV4 Sport Extra kommer att ligga på kanalplats 130. Kanalen kommer att kunna beställas av alla våra kunder som har ett digital-tv-abonnemang. Kanalen kostar 39:-/mån.


Vi kan samtidigt också meddela att TV10 från och med 3 maj kommer att inkluderas i Viasat Sportpaket (SD/HD), i Viasat Premium (SD/HD) och i Viasat Guld (SD/HD). Sedan tidigare inkluderas kanalen i våra Large- och XL-abonnemang samt är valbar i Medium 8 Favoriter.



Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#2545

Postad 24 april 2012 - 17:15

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Äntligen har ni gett med er.
Man började undra om vi någonsin skulle få nya HD kanaler.
Sen tycker att Tv4Sport Extra borde ingå i XL paketet.

#2546

Postad 24 april 2012 - 18:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Viasat Motor HD Com Hems utbud


ÄNTLIGEN, som Fylking skulle sagt!

#2547

Postad 24 april 2012 - 18:26

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

  • 1 592 inlägg
  • 0
OMG,kan inte tro att det är sant. Bravo Com Hem!!!
Eurosport 2 HD nästa steg?!

#2548

Postad 24 april 2012 - 18:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Förnuftet har segrat. Tack ComHem för Viasat Motor HD!
Synd att fyra deltävlingar av 2012 års GP-säsong redan gått men jag ser fram emot Spaniens GP om några veckor och naturligtvis Monacos GP sista helgen i maj. Det här blir kanon! :)
Så då är det bara att gå vidare med Kanal 5 HD i första hand. När den kanalen kommit in så finns "The Big Five" i HD hos ComHem som sig bör
(alltså SVT1, SVT2, TV3, TV4 och Kanal 5).

#2549

Postad 24 april 2012 - 18:43

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Perfekt att ComHem hänger med från början på TV4 Sport Extra HD!
Starten blir väl inte 3 maj utan 4 maj - så står det iaf hos TV4 på deras hemsida.
Jag ska beställa TV4 Sport Extra HD direkt från start så jag inte missar hockey-VM.
Två nya HD-kanaler på samma gång är inte dumt - en får jag utan extra kostnad i mitt Viasat Premium HD-paket men den andra kostar 39 kr/mån extra.
Spelar ingen roll - jag har sagt upp mitt HD-paket nu när XL-paketet har så många HD-kanaler så jag kan köpa några lösa HD-kanaler utan att det blir dyrare! :)

Redigerat av Unregistered558ade6e, 25 april 2012 - 06:13.


#2550

Postad 24 april 2012 - 22:21

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Tackar för VS Motor HD, även om den borde varit med sen länge.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.