Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson EMP-TW2000

293 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 12 december 2007 - 11:38

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Så vad blev totalpriset?

/Sam

#52

Postad 12 december 2007 - 16:56

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Så vad blev totalpriset?

/Sam

21000:- jag sparade en slant :)

#53

Postad 13 december 2007 - 11:06

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Var en millimeter från att beställa denna proj från japan när jag såg att man nu har ändrat informationen på hemsidan och inte erbjuder 2-års internationell garanti, mkt surt.

#54

Postad 13 december 2007 - 12:24

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Du kan ju trösta dig med att det verkar som att det aldrig funnits två års internationell garanti på tw2000 och att du alltså precis hann få den informationen innan du beställde istället för tvärtom.

#55

Postad 13 december 2007 - 17:00

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Jag ringde Epson och frågade om garantin innan jag beställde och dom sa att det var världsgaranti på deras projektorer från Japan. Det har även stått i officiella dokument från Epson om denna projektorn tidigare så det verkar lite märkligt att de har ändrat det nu helt plötsligt?

#56

Postad 13 december 2007 - 20:27

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Ja det är ju verkligen surt, kul att veta det efter man har betalt och väntar på projektorn. ;) Har mailat PriceJapan nu och väntar på svar.

#57

Postad 15 december 2007 - 02:55

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
  • 0

Ja det är ju verkligen surt, kul att veta det efter man har betalt och väntar på projektorn. :( Har mailat PriceJapan nu och väntar på svar.

Fått något svar än? Hur är det med meyerna, engelska? Man tjänar ju en stor slant och köpa ifrån pricejapan men garanti vill man ju helst ha!

#58

Postad 15 december 2007 - 19:14

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Ja det är ju verkligen surt, kul att veta det efter man har betalt och väntar på projektorn. :( Har mailat PriceJapan nu och väntar på svar.

Fått något svar än? Hur är det med meyerna, engelska? Man tjänar ju en stor slant och köpa ifrån pricejapan men garanti vill man ju helst ha!


Inget svar ännu. Men den har åtminstone engelska i menyerna, förmodligen även svenska. Min bror köpte TW1000 ifrån PriceJapan och den har svenska. Garanti finns (1 år) men den gäller tydligen endast i Japan så om projektorn går sönder måste den skickas till Japan.

#59

Postad 17 december 2007 - 09:58

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Har fått svar. Ingen internationell garanti på TW2000 gäller och ingen rabatt ges. De får inte in den före dec 30.

Däremot kan jag få $100 rabatt på Sony VPL-VW60 och betala ca 1500 SEK mer, den kan skickas inom några dagar.

https://www.prisjakt...kt.php?p=219835

Någon som har sett båda? :blush:

Redigerat av Unregistered04e49dc2, 17 december 2007 - 10:11.


#60

Postad 17 december 2007 - 10:20

Unregistered94c655a8
  • Unregistered94c655a8
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Nej, mitt tips är att du åker till HBC i Lidingö,
tror de har båda för demo, men ring och kolla först...

#61

Postad 17 december 2007 - 20:33

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Nej, mitt tips är att du åker till HBC i Lidingö,
tror de har båda för demo, men ring och kolla först...

För att sedan köpa en på PriceJapan...? :D

Någon sorts heder har man väl i kroppen? BTW, VW-60 finns inte på HBC (vad jag vet).

MVH
/Chuck

#62

Postad 17 december 2007 - 21:26

Unregistered04e49dc2
  • Unregistered04e49dc2
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Nej, mitt tips är att du åker till HBC i Lidingö,
tror de har båda för demo, men ring och kolla först...

För att sedan köpa en på PriceJapan...? :D

Någon sorts heder har man väl i kroppen? BTW, VW-60 finns inte på HBC (vad jag vet).

MVH
/Chuck


Hehe ;)

Jag tror jag provar en VW60, har läst en hel del bra om den på avsforum men att den inte är så bra inställd från fabrik. Lite ska man väl ha o pela med själv ändå. :D

#63

Postad 03 januari 2008 - 18:13

Vierdank
  • Vierdank
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Förlåt en passiv medlem som nu bara vill meddela att det hänger en TW2000 i mitt rum sedan en dryg vecka. Och jag är så hiimmla nöjd!! Mellandagarna har ägnats åt genomtittande av mycket film, bl a bandofbrothers-lådan: jag njuuter av den fantastiskt fina paletten av grått...
Kör projjen out-of-the-box på Theater-läge (inkl auto-iris) med i övrigt minimalt tweak. Misstänker att allt - som vanligt - går att få ännu bättre, men det är helt klart att "plug-and-play" är ett relevant begrepp för denna apparat.

Ni som är i köptagen för en 1080-maskin, ni får inte missa en blick på denna!


Hälsn
Vierdank

------------
Är "gammal i gamet" med div projektorer sedan 1994 (CRT), vet vad D65 är men är ingen teknisk expert. Älskar film och vill bara att det ser så bra ut som möjligt. Har Blu-ray, men njuter även av vanlig (uppskalad) DVD.

#64

Postad 04 januari 2008 - 08:26

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Kanske också ska ge mig tillkänna, det blev en Epson TW2000 till slut och har haft den några dagar nu. I kombination med min nyinköpa Toshiba EP30 sitter man mest och småler hela tiden och tittar på detaljer i bilden eftersom den är så bra. Tänkte försöka ta lite bilder inom kort.

#65

Postad 04 januari 2008 - 09:07

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Vierdank och Dave R, är det någon av er som köpt TW2000 genom en svensk ÅF?

Jag är bara nyfiken.

MVH
/Chuck

#66

Postad 05 januari 2008 - 17:59

B-Ball-Player
  • B-Ball-Player
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Så vad blev totalpriset?

/Sam

21000:- jag sparade en slant B)


Hej jag bara undrar om den ar so billig bara for att det ar mellandags rea i dom flesta affarer nu ? och ssnalla snalla kan non lagga upp bilder po epson nar dom kollar ?

#67

Postad 05 januari 2008 - 19:11

Unregisteredd05ae688
  • Unregisteredd05ae688
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
I Norge selges denne nå for 24k. B)

EPSON EMP-TW2000

#68

Postad 05 januari 2008 - 19:12

Vierdank
  • Vierdank
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vierdank och Dave R, är det någon av er som köpt TW2000 genom en svensk ÅF?

Jag är bara nyfiken.

MVH
/Chuck


Nehej... jag har svårt att tro att svensk "service", "trygghet" och garanti kan vara värd motsvarande ett 40% lägre pris...


Så vad blev totalpriset?

/Sam

21000:- jag sparade en slant B)


Hej jag bara undrar om den ar so billig bara for att det ar mellandags rea i dom flesta affarer nu ? och ssnalla snalla kan non lagga upp bilder po epson nar dom kollar ?


Det finns knappast någon mellandags-rea på en sprillans ny produkt. Den lär ligga kvar på ca 35 kkr ett tag till.
Ovan citerade pris avser inhandlande direkt från utriket.
Så har jag också gjort.

Vad är det för Epson-bilder du vill se?

#69

Postad 06 januari 2008 - 00:12

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0

I Norge selges denne nå for 24k. B)

EPSON EMP-TW2000

Dvs ca 28500 sek, men ändå ganska lockande då dom verkar ha samma 3 årsgaranti som i sverige
Hur är det med tullregler och moms påslag ifrån Norge??
Norge är väl inte med i EU, men visst har väl Sverige och Norge nåt avtal som tar bort tullar och moms.....eller???

Redigerat av Unregistered4b026b86, 06 januari 2008 - 00:18.


#70

Postad 06 januari 2008 - 19:18

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Vierdank och Dave R, är det någon av er som köpt TW2000 genom en svensk ÅF?

Jag är bara nyfiken.

MVH
/Chuck


Nix, det var ingen svensk återförsäljare som hade den i lager och fortfarande ingen som har det vad jag kan se.

Har lagt upp några få bilder på själva projen nu, 1080p24 filmbilder kommer.

#71

Postad 06 januari 2008 - 19:36

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Kanske lite OT men har denna samma problem som Panasonic AE2000 har med den utmattade panelen som vissa fått efter ett antal timmars spelande?

#72

Postad 06 januari 2008 - 19:40

tjena
  • tjena
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
är ju stor prisskillnad tydligen.
hur betalar ni till pricejapan? innan ni får grejorna? kort?
verkar ju som ni fått era grejor..men lite osäkert att betala i förskott om man nu gör det
nån som skickat tillbaks på garantin, kostar väl en del att skicka fram och tillbaks japan

#73

Postad 06 januari 2008 - 19:49

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Kanske lite OT men har denna samma problem som Panasonic AE2000 har med den utmattade panelen som vissa fått efter ett antal timmars spelande?

Källa till det?

MVH
/Chuck

#74

Postad 06 januari 2008 - 22:35

Clabbe
  • Clabbe
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Kanske lite OT men har denna samma problem som Panasonic AE2000 har med den utmattade panelen som vissa fått efter ett antal timmars spelande?


Är det inte så att du möjligen blandar ihop PT-AX200 med PT-AE200? Har för mig att det sitter en d7 panel i PT-AE200 och det ska vara svårare eller nästan omöjligt(?) att få utmattade paneler.

Lite OT ..men men

Clabbbe

#75

Postad 06 januari 2008 - 23:02

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Har för mig att det sitter en d7 panel i PT-AE200 och det ska vara svårare eller nästan omöjligt(?) att få utmattade paneler.

Har för mig att jag läst detsamma om D6-panelen som sitter i min HC5000... Efter att bilden blev mörk i överkant vid 1000 timmar och sedan efter service vid 1800 timmar kom tillbaka med det mörka fältet åtgärdat och ersatt av ett blått klet koncentrerat på ena hörnet och upp längs kanten är jag inte helt övertygad om förträffligheten med dom inorganiska panelerna.

Återstår väl dock att se om liknande problem uppstår för andra eller om jag har extra mycket tur bara :)

Redigerat av Bertilsson, 06 januari 2008 - 23:02.


#76

Postad 06 januari 2008 - 23:33

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

  • 426 inlägg
  • 0

Kanske lite OT men har denna samma problem som Panasonic AE2000 har med den utmattade panelen som vissa fått efter ett antal timmars spelande?


Är det inte så att du möjligen blandar ihop PT-AX200 med PT-AE200? Har för mig att det sitter en d7 panel i PT-AE200 och det ska vara svårare eller nästan omöjligt(?) att få utmattade paneler.

Lite OT ..men men

Clabbbe


Verkar som att det är felaktiga uppgifter att utmattning inte skulle drabba d7-paneler. Panasonic har själva skrivit om det i manualen för PT-AE2000
http://service.us.pa...F/PTAE2000U.PDF
sidan 10.

#77

Postad 06 januari 2008 - 23:44

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0

Kanske lite OT men har denna samma problem som Panasonic AE2000 har med den utmattade panelen som vissa fått efter ett antal timmars spelande?

Källa till det?

MVH
/Chuck


Källan är ju här på forumet:

https://www.minhembi...howtopic=168403

på sida tre, det andra inlägget står de:

"Detta gäller troligen även för nyare projektorer/paneler. Panasonic skriver i manualen till sin nya full-hd projektor AE2000 att de optiska komponenterna kan behöva bytas ut inom ett år om man använder projektorn kontinuerligt 6 timmar varje dag."

#78

Postad 10 januari 2008 - 12:39

zebb@n
  • zebb@n
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Nice!
Då fick man sin TW2000 från pricejapan, betalade i helgen, den skickades i måndags och kom fram på onsdag morgon. Tyckte det var riktigt snabbt jobbat!

Projen fungerar kanon, svensk meny och ett verkligt lyft jämfört med min gamla Sanyo Plv-z3.

Det enda krångliga var att betala med paypal, försökte länge o väl med kreditkort innan jag fick veta att det var för stort belopp och var tvungen att traska till banken o föra över pengar.

#79

Postad 10 januari 2008 - 12:46

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Var det några skador på paketet eller liknande? Hur fungerar det med garantin? Är de världsgaranti så man kan lämna in den här i sverige?

Svarar på min egen fråga då de stod på sidan att man måste skicka tillbaka projektorn ifall det blir fel.

Hur mycket blev det tillsut med moms och tull?

Redigerat av Lothar, 10 januari 2008 - 12:50.


#80

Postad 10 januari 2008 - 12:53

zebb@n
  • zebb@n
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Garantin är sämre än när du köper den i Sverige, du har ett års garanti och måste bekosta frakten till japan själv om du skickar in den. Men jag kände att för den prisskillnaden var det värt att ha sämre garanti även att priset sänkts till ca 31.000:- här i sverige nu.

Jag hade inga skador på mitt paket, använde DHL som leverantör.

Fick betala 21.500 för projektor samt en lampa till min gamla sanyo-z3, så ca 20.000 för projen samt en tull på 900 kr

Redigerat av zebb@n, 10 januari 2008 - 13:02.


#81

Postad 10 januari 2008 - 13:06

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Blev det ingen moms?

#82

Postad 10 januari 2008 - 13:13

zebb@n
  • zebb@n
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Den enda extra-avgift jag fick betala var de 900 kr när jag hämtade på DHL. Kom inte ihåg vad det stod på fraktsedeln men det är möjligt att det var momsen.

#83

Postad 10 januari 2008 - 13:22

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Nja momsen är ju 25% så de borde ju ligga runt 5000kr som den skulle kosta.

#84

Postad 10 januari 2008 - 15:09

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlägg
  • 0
Det var en snabb prisjustering av Epson 4000:- innan man änns börjat lev.

#85

Postad 10 januari 2008 - 21:38

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Alltid fint när priset går åt rätt håll :D

#86

Postad 12 januari 2008 - 19:38

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Postade följande på ett annat forum, någon kanske finner det intressant hur en lekman uppfattar skillnaderna.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Nyfiken som man är har jag varit och tittat på TW2000 i kalibrerat utförande mot en ADEO 92' vit duk.

Som jämförande objekt fanns en AE2000E sida vid sida.

Förutsättningarna var ganska lättsamma, lite HD-DVD och Blu-raymaterial av blandad kompott. TW2000 var som sagt uppstyrd efter alls konstens regler medans AE2000E kördes i Colur1 med lite småpill, annars direkt ur lådan med 3-4 timmar på lampan.

Min spontana reaktion var lite åt, "var det inte bättre än så här?". Efter alla lovord och 50000:1 i kontrast och extrem färgkorrekthet hade jag väldigt höga föhoppningar, som visserligen infriades men jag trodde den skulle åka åttor runt projektorn bredvid...vilket den med min syn inte gjorde.

Den hade lite lite bättre kontrast, gick något djupare i svärtan och såg lite annorlunda ut i jämförelse med AE2000, som hade färgerna aningens åt det röd-gula hållet. Så Eprosnmaskinen var klart mer korrekt i färgerna, klart synligt, men inte så att jag tyckte att det störde nämnvärt till Pannans nackdel.

Nu visste jag ju på förhand att TW2000 var "bulls eye" när det kommer till färger osv och att Pannan var out of the box, men hade jag gått in i rummet och blind pekat ut den bild jag tyckte varit bäst hade det nog blivit beroende på dagsform. Jag är ju dessutom lekman i sammanhanget så den levande Colorimeter kanske hade gått i taket och tyckt det var stora skillnader, jag mera noterade dem och så var det med det.

I skärpa var det jämt skägg i min bok, jag kan inte säga att den ena såg skarpare ut än den andra, och då tittade jag som jag satt på en tennismatch.

Hur jämförelsen skulle sett ut med HC6000 kan jag bara spekulera i. Jag tycker nog den är ett litet litet strå vassare än AE2000E i vissa avseenden (gillar den oerhört skarpa looken).

Sammantaget tycker jag Epson TW2000 av det lilla jag sett verkar vara en kanonmodell, precis som HC6000 och AE2000E. Vilken av dessa man sedan går hem med är nog upp till personliga värderingar. TW2000 har ju en stor fördel i att den kan skruvas till perfektion, tydligen, och det kan ju vara värt några kronor extra, kanske för att få ro i sinnet. Dock fick jag uppfattningen efter att ha pratat med herrn som kalibrerat den att den är avsevärt risigare direkt ur lådan i jämförelse med AE2000E, det krävs alltså att man antingen är väldigt duktig själv, eller så får man fixa någon som rattar in det åt en. Det är ju självklart bra med alla projektorer, men det känns som man missar lite av det fina om man inte gör det med TW2000 i jämförelse med andra, kan man tycka...

Och svärtan samt kontrasten var imponerande på TW2000, men så bra som jag hade förväntat mig var den inte riktigt. Men och andra sidan har man väl blivit lite kräsen kanske.

MVH
/Chuck

#87

Postad 13 januari 2008 - 13:09

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Var och kollade på de två ovan igår och jag kan bara instämma. Är väl också en lekman egentligen även om man kan ett och annt :)

Som ovan nämnt så var Epson kalibererad så den visade en helt korrekt färgåtergivning medan AE2000 hade lite mer färger i bilden vilket jag gillade lite mer. Bara för att nått är rätt behöver de inte kännas bäst för alla :)

Djup i bilden och i skärpa kunde jag inte se några större skillnader. Däremot var de lite skillnad på den vita färgen. Epson var lite vitare än vad AE2000 kunde få till men allt handlar om marginaler och med de (för tillfället) ekonomiska skillnaderna på ca 4000kr så känns AE2000 mer intressant.

#88

Postad 26 januari 2008 - 11:23

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Gjorde samma jämföresle igår, och visst - skillnaden är långt ifrån gigantiskt på en normalbild. Men ibland var skillnaden rätt stor - t ex när vi kollade på credits (vitt text på svart bakgrund). Då var texten båda vitare och ljusare på TW-2000, samtidigt som bakgrunden var mörkare. Bilden på Epson var egentligen helt fläckfritt i mina ögon, och till slut kunde jag inte motstå - det blir en TW-2000, trots att AE2000 är 4000kr billigare. Ska få ett paketpris på måndag från HBC på Lidingö på TW-2000, Grandview 106", Pio PDP-5080XA, installation, och kalibrering - spännande.

#89

Postad 27 januari 2008 - 18:36

tobben-e
  • tobben-e
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Gjorde samma jämföresle igår, och visst - skillnaden är långt ifrån gigantiskt på en normalbild. Men ibland var skillnaden rätt stor - t ex när vi kollade på credits (vitt text på svart bakgrund). Då var texten båda vitare och ljusare på TW-2000, samtidigt som bakgrunden var mörkare. Bilden på Epson var egentligen helt fläckfritt i mina ögon, och till slut kunde jag inte motstå - det blir en TW-2000, trots att AE2000 är 4000kr billigare. Ska få ett paketpris på måndag från HBC på Lidingö på TW-2000, Grandview 106", Pio PDP-5080XA, installation, och kalibrering - spännande.

Mmm mycket spännande! Återkom gärna med slutpriset på paketet...
/Tobben

#90

Postad 28 januari 2008 - 12:30

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Den enda extra-avgift jag fick betala var de 900 kr när jag hämtade på DHL. Kom inte ihåg vad det stod på fraktsedeln men det är möjligt att det var momsen.



Jag vet att pricejapan skriver ner värdet om man vill det för att få ner momsen, dock en viss risk med det om nåt skulle hända paketet...

Vet inte riktigt hur det funkar men jag vet att när jag beställde prylar från Norge(icke EU-land) så fick jag betala in momsen vid ett senare tillfälle...

#91

Postad 08 februari 2008 - 18:47

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag beställde denna projektor till mitt nya biorum för 10-12 dagar sedan och har inte fått den ännu....
Är det någon som vet om det finns några kända leveransproblem från importör....????
Får inga besked från min återförsäljare där jag beställde den....

#92

Postad 08 februari 2008 - 21:42

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Jag beställde denna projektor till mitt nya biorum för 10-12 dagar sedan och har inte fått den ännu....
Är det någon som vet om det finns några kända leveransproblem från importör....????
Får inga besked från min återförsäljare där jag beställde den....


Ja, det är lite problem med leveranserna av TW2000. Kommer bara i små leveranser åt gången, kom tex bara två stycken till Sverige under denna vecka.

#93

Postad 09 februari 2008 - 15:28

Tailkinker
  • Tailkinker
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Vilken fantastisk bild!!!! Var på HiFi/Projektormässan i Lund idag. TW2000 var den klart bästa projektorn där!!!!

#94

Postad 09 februari 2008 - 16:30

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Vilken fantastisk bild!!!! Var på HiFi/Projektormässan i Lund idag. TW2000 var den klart bästa projektorn där!!!!


Tack för det...då längtar jag ju destå mindre efter den.... :)

#95

Postad 11 februari 2008 - 15:09

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0

Vilken fantastisk bild!!!! Var på HiFi/Projektormässan i Lund idag. TW2000 var den klart bästa projektorn där!!!!


Nja, jag skulle inte vilja gå så långt som att den var bäst av alla (där fanns ju Sony för 45.000:- och andra märken upp mot 70.000:-) men den var klart grym i Epson demo rummet. Man blev sugen.

#96

Postad 11 februari 2008 - 19:27

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Fick äntligen tag på en proj......
Den är skickad och med lite tur dyker duken upp i veckan också....
Till helgen får man kanske avnjuta 1080P till TrueHD-ljud..... :)
PS3:an kommer imorrn och BDP-LX70A senare i veckan.....

Biorummet kommer att bestå av:

Epson TW2000
Pioneer BDP-LX70A
Pioneer VSX-LX60
Sony PS3
Euroscreen Frame Vision Light 81" (sitter på 3.2m)
Allt matat med supra kablage....

Senare kompletterar jag nog upp med en HD-dekoder för idrottsevenemang i första hand
Bilder kommer när allt är på plats
Längtar........ :P

Redigerat av Unregistered163eb4a3, 11 februari 2008 - 19:28.


#97

Postad 11 februari 2008 - 19:32

Unregistered6e59ce73
  • Unregistered6e59ce73
  • Über-Guru

  • 10 303 inlägg
  • 0

Vilken fantastisk bild!!!! Var på HiFi/Projektormässan i Lund idag. TW2000 var den klart bästa projektorn där!!!!


Nja, jag skulle inte vilja gå så långt som att den var bäst av alla (där fanns ju Sony för 45.000:- och andra märken upp mot 70.000:-) men den var klart grym i Epson demo rummet. Man blev sugen.



Rätt fin duk dom körde den på med... Stewart
men det var bra bild....

Ace34

#98

Postad 12 februari 2008 - 22:23

Unregistered29e2b52c
  • Unregistered29e2b52c
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Får min i dagarna, skall placera den brevid föregångaren som står här på hyllan och jämföra. Vet dock inte om lensshiften som den ena kommer få använda sig av kan påverka bilden. Skall i vilket fall som helst bli intressant!

#99

Postad 15 februari 2008 - 17:45

mwesterlund
  • mwesterlund
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min TW2000 några dagar. Hade först tänkt köpa en panasonic AE2000 men sen var jag och tittade på dem hos hemmabiocenter.se. Då dynamiken och färgkorrektheten var så mycket bättre samt att skärpan var något bättre så kunde jag inte låta bli att lägga ut lite mer pengar för att köpa TW2000. Den största direkta nackdelen jag ser är att den är väl bullrig med lampan i "high" mode.

Hemma kör jag den mot en billig duk, nämligen kingpins ramspända FS200, alltså ca 90". Dukytan har väl synlig struktur så det blir en framtida uppgradering. Jag har haft en Hitachi TX-100 de senaste 3.5 åren som har gått nästan 3000 timmar. Jämfört med denna projektor så är det ett jättelyft. Kontrast, möjligheten att få fram klarar färger, skärpa allt är mycket bättre. Dock har jag märkt några problem med TW2000.

Först upptäckte jag att färgerna har lite väl dålig alignment i höjdled. När jag sitter i soffan ca 3m från duken så kan jag vid statiska högkontrast matrial, så som websidor med text uppfatta att texten blir lite oklar pågrund av alignmentfelet. Det blir rött uppåt och grönt neråt. I sida är det inget uppfattbart fel. Vad jag kan se så är felet mellan en halv och en hel pixel beronde på vart på ytan det är. Minst i övre högra hörnet och mest till vänster. Hemmabiocenter säger att detta är normalt, men jag tycker fortfarande att det är väl stort. Det sänker ju i realtitet upplösningen. Det här är något de måste jobba med och förbättra. Det är ju framför allt när jag kör vanliga applikationer på min HTPC som jag uppfattar detta problem. Vid filmtittande så är det inget jag märker av.

Nästa sak jag upptäckte är att inställningen för extended range färgrymd i HDMI inte verkar vara kopplad till minnena. Detta är rätt irreterande då jag har både DVD och HTPC på samma HDMI port via en switch. På den andra HDMI porten har jag en PS3. Tyvärr kan jag inte köra PS3 och DVD på samma port då PS3 inte fungerar i 1080p läget när switchen sitter i banan. Utan jag behöver en direkt kabel då jag har nästan 10 meter mellan rack och projektor. Alltså får jag antingen färgkomprimering på HTPCs bild eller en förgråad för DVD. Är väl risk att man kommer flippa den där inställningen fram och tillbaka en massa.

Är väl i stort sett nöjd men det finns ju lite saker som skulle kunna förbättras. Får väl se vad man tycker efter ytterligare ett tag.

Hälsningar

Magnus

#100

Postad 15 februari 2008 - 22:59

Unregistered163eb4a3
  • Unregistered163eb4a3
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Jag har också fått alla mina prylar nu...

Biorummet är inrett med
Pioneer BDP-LX70A
Pioneer VSX-LX60
Sony PS3
Epson TW2000
Euroscreen Frame Vision Light 81" (sitter på 3m)
Canton LE200-paket
Supra kablage

Lekt med grejerna i ett par timmar ikväll och är jättenöjd så långt.
Bara gjort grovinställningar (imorgon skall det kalibreras).
Har kollat in Ice age 2 (1080P / DTS-HD) , 300 (1080P / TrueHD) , Shakira (1080P) , ACDC (1080P) , Clapton Crossroads 2004 (576i) och kan konstatera att det bildmässigt är enormt stor skillnad på full-hd mot std DVD när man skjuter upp bilden så här mycket. Är van vid en Pioneer 506FDE (som hänger i vardagsrummet) sen tidigare.
Med full-hd är det ett rent nöje och man njuter av varje sekund.... Investeringen är värd varenda krona.... :)

Imorrn finslipar jag dom sista små detaljerna innan jag lägger ut lite bilder....återkommer då....

Gonatt....!!!!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.