Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 4,91 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 02 november 2009 - 22:25

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Butiken sa att det ska gå att köra trådlöst, men har inte fått det att fungera.
Någon som vet om butiken sagt fel om det bara är SBS från min sida?

Det fungerar nog inte vad jag kan läsa mig till på http://www.kjell.com...00000,677500000 .
Nätverksport är det men för trådbundet.

#52

Postad 03 november 2009 - 16:55

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Det fungerar nog inte vad jag kan läsa mig till på http://www.kjell.com...00000,677500000 .
Nätverksport är det men för trådbundet.

Det skall fungerar att köra med trådbundet men endast med USB-stickor med Realtek RTL8187b chipset. Har dock inte testat själv.

#53

Postad 03 november 2009 - 22:18

msandberg
  • msandberg
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
allt som ofta när jag kör .mkv filer från min hdd , så hackar filem och sedan stannar den och byter till nästa film fil. jävlig jobbigt när man kollar film. men kör jag filen över nätverket funkar filen kanon. Någon som har liknande problem?

#54

Postad 07 november 2009 - 01:45

bob_jeko
  • bob_jeko
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tja!

Kul och intressant läsning om roxcore ez-play hd.
Var faktiskt och införskaffade en sådan innan idag (fredag) och tänkte börja avnjuta hd film m.m. i helgen.
Men efter 2 timmars meckande gav jag upp.

Det jag inte kunde lösa:

-Varje gång jag kopplade in hdmi kabeln blev bilden "korrupt" (istället för svart blev den lila och div. pixel fel)
Körde jag på komponent eller komposit blev där inget fel på bilden. Testade olika hdmi ingångar på stärkaren.

-Jag kunde varken starta eller hitta några .mkv eller .iso filer trotas att de ligger i samma katalog som andra divx och xvid filmer som Roxcore hittade och kan spela upp.

-Uppdateringen verkar inte gå via nätet, jag fick iaf inte den att försöka ens, men misstänker att det går att uppdatera via usb med hjälp av dator.

Skall testa Roxcoren hos en polare imorgon och se om vi får samma fel där.

Testade med en ny hdmi kabel och stärkaren jag änvänder är en DENON AVR-2308 (1080p, hdmi 1.3) tillsammans med en Infocus LP640 projektor. Använder och har använt både xbox 360, dator och dvd utan problem tidigare.

Men trots priset måste jag säga att jag är väldigt besviken på dokumentationen och kvaliten på denna pryl!



Och om jag inte får någon rätsida på den här media spelaren kan jag verkligen inte rekommendera den till någon annan heller, lägg då till en tusenlapp och få en rejäl mediaspelare istället!!

Mvh Robert

P.S. Men jag är inte heller den som ger upp bara så där, kommer skriva mer när jag testat hos polaren för att utesluta att det är fel på produkten. Och är det någon som fått igång .mkv eller .iso så skriv och berätta!!

#55

Postad 10 november 2009 - 08:31

rydberg666
  • rydberg666
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Spelar nästan uteslutande .mkv-filer, aldrig haft några problem med det.
De .isos jag har testat fungerar också bra.



/Johan

#56

Postad 10 november 2009 - 08:59

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kanske frågan egentligen tillhör en annan tråd, men när vi ändå snackar om mediaspelare...

Har flertalet DVD-filmer/ -konserter i bokhyllan som jag vill lägga ned i mediaspelaren, men det ripperprogram jag har som plockar ned till AVI-format tar ca 6-9 timmar för HD-kvalité för varje DVD på ca 2 timmar, trotts att det är en sprillans ny dator med AMD X2 DualCore 2.8-processor ... förmodar att det finns betydligt bättre val av program än det jag kör med, alternativt att jag kör med fel inställning, men det är inte så många inställningar att välja på för HD-kvalité eller bättre.

Tacksam för förslag på ett bra program, antingen freeware eller billigt betal som gör jobbet med lägst HD-kvalité och betydligt snabbare än 6-9 timmar ... eller är det tidsmässigt så det ska vara?

Tack på förhand.

#57

Postad 10 november 2009 - 10:01

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
bob_jeko, får du samma problem om du kopplar in den direkt till TV:n? Mer för felsökningens skull. Har själv EZ Play HD, och den fungerar ypperligt mot TV:n, har dock ingen surround-anläggning att testa på. Låter i så fall mer som det är ett måndagsex du fått tag på, om den inte fungerar direkt mot TV:n, men givetvis ska det fungera andra vägen också ... se till att dom byter ut den mot en ny annars ...

Kolla annars manualen från Mvix USA, samma spelare i botten med lite extra funktioner, men även den är lika "tunn" i manualen, men med tanke på hur enkel spelaren är att använda och hantera så är jag i och för sig inte förvånad ... http://www.mvixusa.com/

#58

Postad 10 november 2009 - 12:08

bob_jeko
  • bob_jeko
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
bengalen:
Tack för ditt svar! Men måste faktiskt erkänna att jag lämnade tillbaka Roxcore för en annan modell (se popcorn) innan jag kom på mitt misstag.

För det första så var jag ju tvungen att installera en "riktigt" mediaserver och inte använda microsofts egen.
Eftre att han installerat myIhome gick allt mkt bättre.

För det andra så måste hdmi utgången ha varit kass då den nya NMT'n fungerade direkt.

Mvh Robert

#59

Postad 12 november 2009 - 17:57

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Skaffade min Roxcore spelare för ett bra tag sen, måste erkänna att den känns väldigt budget i både utssende o i GUI:et.. men för 1500 pix kan man inte få en bättre media spelare.

Ska ge er en liten guide här hur ja löste så spelaren funkar som jag vill.

Jag kör Win7 Ultimate på en laptop.

Första ni bör göra när ni packat upp er roxcore är att uppgradera firmwaret till Mvix.
Så jag börjar med en guide för att fixa till det :P

1. Ladda hem Mvix Ultio 1.3 Firmware
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=57

2. Fixa en USB-Sticka o formatera den som FAT32

3. Packa sedan upp zipfilen MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.zip till Stickan
NI ska INTE ta med mappen utan när ni öppnar stickan ska ni se dessa två file.r

logo_pal.bmp
install.img

4. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gå sedan till.
Setup
--System
----System Update
o välj Update.

Klart.

Nu har ni öppnat en helt ny dörr för vad eran spelare klarar av.
Nu kommer en guide med lite smått o gott B)

Fixa Bittorent samt Samba Client
För att detta ska funka MÅSTE ni ha en HDD i spelaren som är formaterad via spelaren EFTER uppdateringen
För att formatera disken går ni till
Setup
--System
----HDD Format

Har ni redan gjort steg 1 samt 2 enligt nedan och har stickan i USB-Porten kommer ni bli frågade om ni vill installera filerna.

Råkar ni missa den chansen så får ni köra vidare engligt nedan B)

1. Ladda ner Mvix Ultio Samba and Bit Torrent Modules 1.1
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=58

2.Packa upp Mvix Ultio Widgets Pack_v1.1.zip på USB-Stickan OBS glöm inte ta bort dom två filer så redan ligger där.
Nu ska ni alltså ha dessa 4 filer på stickan
btpd_0.0.1_mipsel.ipk
font-intl_0.0.1_mipsel.ipk
samba_3.0.23c_mipsel.ipk
unicgi_0.0.1_mipsel.ipk

3. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gå sedan till.
Setup
--BT/Samba Info

Installera
btpd
samba
unicig
font-intl

Efter att ni gjort detta bör ni kunna logga in på eran spelare via http-gränssnitt http://mediapspelarensipnr
Ni hittar eran spelare ip nummer genom att gå till
Setup
--Network

Ni bör även hitta eran spelare på nätverket under namnet ULTIO
För att kunna flytta över filer via nätverket behöver ni göra följande
Setup
--System
----Login Control
Väl off
Nu ska ni kunna radera, flytta, kopiera på eran spelare.


Nu kommer en guide för att ni ska kunna stream ljud från eran pc till medisapelaren ex om ni vill spela upp musiken från spotify på eran Spelare ;)

För att göra det finns det tydligen en shitloads of saker man kan göra.. men det ja fann snabbas o enklas o göra är det ja väljer o skriva om såklart :lol:

För att kunna stream till spelaren behöver ni en UPnP server installerad på eran dator. Den bästa för just detta ändamålet är Jamcast enligt mitt tycke.. för man behöver inga andra program som man behöver i många av dom andra lösningarna.

Iaf här kommer guiden

1.Ladda hem Jamcast
http://www.sdstechno...fDownloads.aspx (ni behöver fixa ett gratis medlemskap)

2. Installera Jamcast

3. Ändra eran inspelningsenhet från tex mic till what you here/stereo mix.. detta är lite pilligt beronde på OS och ljudkort.. Men jag ska ta det kortfattat hur man gör i Vista/Win7

Se till först o främst att ni har dom senaste drivarna till erat ljudkort från tillvärkaren och INTE windows egna.
Leta reda på eran Ljudikon istartfältet högerklicka på denna o välj Recordning Devices
Nu får ni upp en ny dialogruta, vissa ser både Microphone samt Stereo Mix.
Ni som inte ser Stereo Mix högerklicka i rutan o bocka för "show disabled devices" nu borde det ploppa upp en Stereo Mix. Om inte får ni googla runt lite i sök om hjälp..

Nu väljer ni Stereo Mix som Default Device genom att högerklicka på den o välj "Set as default device"

4.Öppna upp Jamcast, borde kommit dit en ny ikon brevid klockan som ni inte känner igen sen tidigare.
Höger klicka o väl Server Manager.

Se till att eran roxcore spelare är igång och att den har fått ett ip nummer och att ni hittar den på nätverket.

Tbax till Jamcast, klicka på fliken Devices Där borde ni hitta en "device" som kallas Default UPnP Device.. om inte
gå till eran roxcore spelare o gå till
UPnP

Klicka sedan på Find i Jamcast.
Nu borde den dyka upp, högerklicka på den o se till at DRM Permitted är ibockad.
Välj sedan Properties

Leta reda på ForceMP3CaptureStream o sätt true på denna
välj även true på ImpersonateWMC

Under fliken Netowork kan ni döpa om vad ni vill att Mediaspelaren ska hitta Jamcast under för namn.
Under fliken Share kan ni lägga till mappar dock ENDAST musik.. som ni vill dela ut till spelaren.

Nu om ni går tillbaka till eran roxcore borde ni under UPnP hitta en folder med namnet ni skrev in under fliken network på jamcast. Plus att det står Windows Media Connect.
Gå in där
/My Music/
../Playlists/
..../Virtual Soundcard/
o sen Virtual Soundcard igen

Nu bör det om allt står rätt till bli så att tiden till höger börjar rulla på.
Nu kan ni testa o dra igång t ex sportify på eran dator.
OCH TADA Spotify via eran spelare ;)

Det kan dock förekomma lite delay men jag har inte varit med om längre än 7 sec delay o det är efter x antal timmars spelande.

Hoppas ni har funnit eran spelare lite roligare nu.

Vill ni veta mera elelr har frågor så PMa inte utan lägg till min MSN: [email protected]

#60

Postad 16 november 2009 - 11:24

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej på er.

Jag funderar på att köpa denna till kidsen i jul. Men den minste kan inte läsa än och därför undrar jag om det finns möjlighet att lägga in tumnagelbilder på filmerna. Min minste har inga problem att navigera med en fjärr efter en kort demonstration men han kan ju inte lära sig att läsa engelska titlar på ett par hundra filmer i ett nafs.

den preview man ser på något screenshot skulle vara kul att veta var den finns. Det verkar ju inte vara den första framen i filmen.

Så ni som har en sådan spelare hade gärna fått testa och återkomma med svar.

Hälsningar
Martin

#61

Postad 17 november 2009 - 18:02

DeMeer
  • DeMeer
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som testat Mvix firmware 2.1?

http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=60

UBFMrJiM: Magisk beskrivning!!! Tack!

/Niklas

#62

Postad 18 november 2009 - 20:52

Heddan
  • Heddan
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0
Jag har aldrig varit med om enklare installation. 2 minuter efter att jag stoppat in strömmen för första gången så hade jag anslutit till min Win 2003 srv-server och börjat spela upp första DVD-ison. Det behövs då absolut inget Gäst-konto för att få det att fungera. Man får ju upp en inloggningsruta där man kan ange valfritt användarnamn och lösenord...
Har man bara konfigurerat DHCP-server och rättigheterna rätt på nätverksresurserna så är det absolut inga problem med Roxcore EZ-Play HD.

Jag kommer inte att installera någon HD i min box finns det då någon anledning att flasha om till mvix firmwaren överhuvudtaget?

#63

Postad 19 november 2009 - 11:57

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag har aldrig varit med om enklare installation. 2 minuter efter att jag stoppat in strömmen för första gången så hade jag anslutit till min Win 2003 srv-server och börjat spela upp första DVD-ison. Det behövs då absolut inget Gäst-konto för att få det att fungera. Man får ju upp en inloggningsruta där man kan ange valfritt användarnamn och lösenord...
Har man bara konfigurerat DHCP-server och rättigheterna rätt på nätverksresurserna så är det absolut inga problem med Roxcore EZ-Play HD.

Jag kommer inte att installera någon HD i min box finns det då någon anledning att flasha om till mvix firmwaren överhuvudtaget?


Spelaren har problem med vista samt win7.. då är Mvix firmwaren en ypperlig lösning på dom problemen. Och om du vill kunna köra W-lan tror jag en uppgradering behövs annars om du får det o flyta med din win 2k3 server o du bara ska streama till den så ser jag inga anledningar till att du uppgraderar din roxcore..

Hej!

Någon som testat Mvix firmware 2.1?

http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=60

UBFMrJiM: Magisk beskrivning!!! Tack!

/Niklas



Har inte testat den, men läser man lite så

This firmware has multiple bug fixes:

- Fixes issues with Netflix and Hulu Playback via PlayOn. Do note that this requires the latest version of PlayOn.

- Fixes missing hard drive bug. There are some reports of drives still going missing, if this happens to you please open a support ticket.

- Improves mkv playback, for bug's reported by users

- Subtitle colors can now be changed by hitting the subtitle button.

- Fixed several bugs in relation to the upgrade/flashing process.

låter det som om jag ska testa det då jag kommit hem..

Redigerat av UBFMrJiM, 19 november 2009 - 11:59.


#64

Postad 19 november 2009 - 19:22

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
UBFMrJiM
Bra beskrivning, tackar! Valde dock att köra in 2.1 istället :rolleyes:

Trådlöst
Någon som kört in Mvix-firmwaren och lyckats få det trådlösa att fungera?
Har ett trådlöst stick, men i butiken sa dom att det skulle gå med vilket stick som helst, men kundtjänsten sa att dom framöver ska släppa ett stick till spelaren ...

Någon som fått det trådlösa att fungera?
Förmodar dock att det är sticket som inte är kompatibelt dock, såvida det inte är jag som tänker uppåt väggarna fel.


DeMeer
För övrigt så har jag inte stött på något problem med Mvix 2.1 ... ännu ... annat än det där med trådlösa ...


(uppdat)
Heddan
Håller med, insallationen bara gled på ... bortsett från ovan då, förståss, men det är ju en annan femma ...

Redigerat av bengalen, 19 november 2009 - 19:25.


#65

Postad 23 november 2009 - 12:13

Unregistered29c4003d
  • Unregistered29c4003d
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej på er!
Är det någon som vet om man kan få filmomslag att fungera på EZ Play HD, eller om det bara är en "tråkig" fillista som visas.

Håkan

Redigerat av Unregistered29c4003d, 23 november 2009 - 14:03.


#66

Postad 23 november 2009 - 13:11

Chromespiner
  • Chromespiner
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ingen som har försökt fibbla ihop den med en NAS server?
Har en d-link 323 med ALLT matrial på.
:-/

#67

Postad 23 november 2009 - 14:00

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Ingen som har försökt fibbla ihop den med en NAS server?
Har en d-link 323 med ALLT matrial på.
:-/


Har inte testat, men om har utdelning av NAS:en i nätet så borde du komma åt den. Är själv också intresserad av att eventuellt köpa en NAS också, så att man kan koppla bort den där attans fläkten som väsnas så!

#68

Postad 23 november 2009 - 14:21

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Hej på er!
Är det någon som vet om man kan få filmomslag att fungera på EZ Play HD, eller om det bara är en "tråkig" fillista som visas.

Håkan


också intresserad av att veta... antingen med default firmware eller med mvix... spelar ingen roll

#69

Postad 24 november 2009 - 17:45

Gnuttiz
  • Gnuttiz
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

allt som ofta när jag kör .mkv filer från min hdd , så hackar filem och sedan stannar den och byter till nästa film fil. jävlig jobbigt när man kollar film. men kör jag filen över nätverket funkar filen kanon. Någon som har liknande problem?


Jag har "samma" problem, för mig händer det lite olika saker dock, Först när jag startade en 12 gig .mkv fil så kom bara ljudet oh det hackade till en bild då och då, sen bytte jag TV-system till 720 då kom allt igång.
Därefter växlade jag till 1080p igen oh det fungerade nu ( svårt att se om det verligen var 1080p dock)

Efter ett tag i 1080p ( några minuter) så försvann bilden medans ljudet fortsatte ett tag, efter några gånger så hoppade den tillbaka till filarkivet automatiskt.

Jag testade sen 1080i med liknande resultat, sedan även 720p med samma resultat, nu i skrivande stund hoppade den precis tillbaka till huvudmenyn och när jag går in i Local HDD så syns inte längre mina filer.
Jag har min WD Raptor disk i för tillfället då det tog sån j*vla yid att formatera 1TB vilket jag får göra i datorn först.

När jag har varit och tränat är förhoppningsvis den klar så ska jag pröva den istället samt eventuellt mvix software.

Som det ser ut nu blir inte denna långlivad hemma hos mig dock vilket är tråkigt då den på pappret uppfyllde mina krav galant, återkommer efter fler tester.
Några fler som har liknande problem? Jag har inte ens testat köra via nätverk ännu då jag har trådlöst hemma och routern är i helt fel världsdel, någon som vet om man kan koppla direkt in i PC:n med twisted cable? ( eller rak för den delen )

*Edit*

Jag lät en fillm stå på i 460p när jag drog ut ett tag, innan jag gick ut stod den på 30 min men när jag kom hem efter totalt 1 timme 30 min var den i skärmsläckarläge, filmen var över 2 timmar.
Jag drog ur spelaren och demonterade min Raptor disk, jag brände mig på fingrarna när jag tog ut den och det luktade även brännt, jag vet inte om disken tagit skada av detta ännu.

Hur som helst satte jag i min andra HD som jag köpt och nu var färdigformaterad i min dator och testade med en annan HD-film, samma resultat. Uppdaterade fw.. samma resultat..Beställde en popcorn hour 200 från komplett och lämnar tillbaka "skiten" snarast.
Landar på 3 ggr så mycket dineros men då får jag en blueray spelare inbyggd så får hoppas det är värt det i längden.

Jag kan ju ha haft otur med ett måndags ex. men jag kan deffinitivt inte rekommendera denna till någon.

Redigerat av Gnuttiz, 25 november 2009 - 11:21.


#70

Postad 29 november 2009 - 17:54

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Efter attt ha läst hela tråden får jag intrycket att detta ändå är en riktigt trevlig produkt för pengarna och med avseende på det lilla formatet. Några ytterligare funderingar:

1) Hur bra är bildvisning på Roxcore? Vanliga jpg-foton via nätverket alt. från hd?
2) Är det nån av er som har en jämförelse med Netgear EVA9150? (ja ja den är dyrare men ändå, vilka är skillnaderna?)

#71

Postad 29 november 2009 - 19:12

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0
Jag var själv inne på denna från början, men efter att ha läst dels denna tråden samt tråden om Brite-View Cinematube tror jag det blir en ViewSonic VMP72 (Samma som BV CT).
Läs här och jämför själva https://www.minhembi...howtopic=245070

#72

Postad 02 december 2009 - 14:37

ZquiZ
  • ZquiZ
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Mycke bra spelare för den lilla summan...
ända nackdelen jag kommer på är att det inte går å köra dvd filmer med formatet .img ruskigt kasst det eftersom dom flesta filmerna är .img
man får väl hoppas på att dom kommer en fix till det.
funkar annars utmärkt och köra 1080p filmer genom usb-stickan, inge frame drops än va jag har märkt av.

#73

Postad 02 december 2009 - 16:07

Bozzes
  • Bozzes
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
ZquiZ
Byt filändelsen från .img till .iso så funkar det ;-)
mvh
Bozze

#74

Postad 02 december 2009 - 16:13

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Någon som känner till följande problem?
Jag har 2 st NTFS-formaterade externa USB-hårddiskar.
1 Verbatim på 500MB och 1 Samsung på 640 MB.
Filmer och bilder på båda, men Samsungen vill spelaren inte spela upp från, får meddelandet att det är fel format. Men från Verbatim fungerar det som det ska.

Kopierar jag via Roxcore till den interna disken (från Samsung) så följer problemet med. Om jag däremot kopplar in Samsung och Roxcore till USBn på datorn och överför den vägen istället så fungerar det.

Kjell & Co känner inte till felet, och kan inte förklara.
Någon som vet?

Borde väl inte vara Roxcoren eftersom den fungerar med ena disken...

#75

Postad 02 december 2009 - 16:25

ZquiZ
  • ZquiZ
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

ZquiZ
Byt filändelsen från .img till .iso så funkar det ;-)
mvh
Bozze

ohfan det va så pass enkelt :) haha
man tackar då =)

#76

Postad 03 december 2009 - 11:37

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Lite svar på "problem"

W-lans biten så måste stickan ha ett kompatibelt chip med det närverkschip som sitter i sperlaren dvs ett Realtek chip, det finns o köpa på mvixusa men googlar man så finner man det nog i en närmre butik


Ang uppspelning av MKV filer så har jag varit med om att spelaren stänger av o hoppar tillbaka till menyn EN gång o det va med en 1080p fil.. men den spökade även på min dator.. så ja tror felet ligger i hur dom komprimerat filerna in i conteinern MKV..

Har även upptäckt att spelaren blir väldigt varm när man har en hd inmonterad... jag har en 500gb disk som ja ändast har inmonterad för o kunna ha bit torrent klienten samt samba clienten installerad o trots att den inte används blir den väldigt varm.

För dom som vill komma nära priset av Roxcores media spelare kan ja rekomendera iobox även den har ett väl utökat filsupport o kostar runt 500 mer

Men ja vill påpeka att Mvix har nått som ja inte tror nån konkurent har.. nämligen en opensource på sina firmware, o då dom kör linux på deras spelare kommer nog dette med all säkerhet leda till att dom som har en Roxcore spelare kommer få en rolig framtid framför sig ;)

Redigerat av UBFMrJiM, 03 december 2009 - 11:40.


#77

Postad 03 december 2009 - 16:20

mattek
  • mattek
  • Veteran

  • 1 627 inlägg
  • 0
har förstått att det inte är något problem att spela upp ISO filer men får man upp hela startmenyn eller hoppar filmen igång på en gång

#78

Postad 05 december 2009 - 16:55

underlig
  • underlig
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Ingen som har försökt fibbla ihop den med en NAS server?
Har en d-link 323 med ALLT matrial på.
:-/

Det fungerar fin-fint kan jag berätta.
uppgraderat den med Fun_plug, The Fonz fun plug. Det finns en inbyggd upnp-pryl som jag testade en kort stund, ffp har en "Mediatomb UPnP Media Server" jag inte testat än, igår la jag istället in (en gammal version av) TwonkyMedia


Ang uppspelning av MKV filer så har jag varit med om att spelaren stänger av o hoppar tillbaka till menyn EN gång o det va med en 1080p fil.. men den spökade även på min dator.. så ja tror felet ligger i hur dom komprimerat filerna in i conteinern MKV..

Min laggar var 2-3:e sekund när jag försöker spela upp en 8.5gigs mkvi, men mindre funkar fint. Jag är helt rudis när det gäller högupplöst så jag trodde det var spelaren, nu börjar jag snarare misstänka nätverket (trådbundet via gigabitswitch).

#79

Postad 06 december 2009 - 17:33

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske...
..men är Tvix 6600 och Roxcoren i helt olika divisioner? Mao, om man har råd är det då inget snack om att man ska ta Tvixen? Nån som kan förbarma sig och ge en snabb förklaring till skillnaderna på dessa två. (håll ut jag kommer att lära mig...)

#80

Postad 06 december 2009 - 19:20

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Dum fråga kanske...
..men är Tvix 6600 och Roxcoren i helt olika divisioner? Mao, om man har råd är det då inget snack om att man ska ta Tvixen? Nån som kan förbarma sig och ge en snabb förklaring till skillnaderna på dessa två. (håll ut jag kommer att lära mig...)


Om jag inte har helt fel för mig från tidigare inlägg så är det denna som är motsvarigheten:
http://www.mvixusa.c...theater-pc.html

#81

Postad 06 december 2009 - 19:41

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Jo att mvix skulle vara samma har nog framgått. Men steget upp (?) till Tvix 6600 var det jag undrade över.

#82

Postad 06 december 2009 - 20:04

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jo att mvix skulle vara samma har nog framgått. Men steget upp (?) till Tvix 6600 var det jag undrade över.


Vad jag kan se så är ju 6600 PVR-versionen, om jag inte missförstått det helt.



(avseende firmwar så tycker jag 760:s version är stabilare än ultio:ns)

#83

Postad 06 december 2009 - 20:39

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Mja, 6600 N är utan tuner. Man kan köpa till tunern T441 separat. Möjligen finns det nån 6600 variant som har tunern redan från början.

#84

Postad 06 december 2009 - 20:42

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Märkligt ... står PVR i beteckningen på deras hemsida ...

#85

Postad 07 december 2009 - 20:17

KfsK
  • KfsK
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har läst igenom tråden och känner att det finns en del ? kring Roxcore EZ HD.
Har kollat in den hos Kjell o co ett tag nu och var precis på väg att slå till när jag hittade den här tråden och blev lite tveksam.
Finns det någon som har den här mediespelaren som, nu med lite tid med produkten, kan ge ett omdöme? Jag söker inte en spelare för att spela musik utan jag vill enbart ha en apparat som spelar upp mina filmer enkelt och utan att hacka och frysa. Hade en KISS DP-600 tidigare och den var seg och hackig så nu vill jag ha en som flyter på smidigt vid uppspelning av främst DivX, Xvid och liknande. Planerar inte att köra med en intern HD utan ska köra med nätverkets USB-disk.
Kan någon med lite erfarenhet av Roxcoren ge lite info, tack!

#86

Postad 07 december 2009 - 20:33

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har haft den ett tag nu, och är mycket nöjd. Har kört mpg, avi, wmv, mk4, iso och img (img-filer döps om till iso).

Har sett ett 50-tal filmer varav ca 2/3 gått via interna disken, resten över nätverket eller mot extern hårddisk, allt utan att det hackar.

Lite osäker på det där med fläkten som nämnts i något inlägg, men förmodligen kan du koppla bort fläkten om du inte tänker använda någon intern hårddisk, och i så fall blir den knäpp tyst.

Det har dock börjat komma en hel del nya uppstickare som jag inte har koll på ... var själv inne på en PopCorn först, men jag ångrar absolut inte köpet av Roxcore, och nog för att jag tycker man får mycket för pengarna, och klarar man sig utan FullHD och ISO-stödet så kan man ju faktiskt tassa ned en modell, om man ändå inte tänker sätta i någon hårddisk ... ganska stor prisskillnad ...

#87

Postad 08 december 2009 - 10:39

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Fick precis ett mail om produktuppdatering för EZ-Play HD från Kjell & Co.
De har släppt en ny firmware + samba plugin.

http://www.kjell.com/?item=98509

Nu har firmware 2.11 släppts. Bland förbättringarna hittar du:
Bättre musikspelare
Stöd för Samba-server (plugin installeras separat)
Bättre hantering av undertexter
Formatering direkt i mediaspelaren



#88

Postad 08 december 2009 - 13:49

KfsK
  • KfsK
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
>>bengalen
Tack för ditt svar!
Är det någon annan som har färska synpunkter på "Roxen" så lägg gärna ett par rader.

#89

Postad 20 december 2009 - 16:49

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
ingen som kan bekräfta eller dementera "omslag" på filmer i roxcore.
alla lösningar om det finns några är intressanta.

Detta är det enda som gör att jag inte köper spelaren.

Behöver veta om det kanske kommit med mvixuppdatering eller så...

#90

Postad 26 december 2009 - 21:20

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Fick denna i julklapp. Kan bara säga att jag är glatt överraskad. Nu har jag iof bara kört 720p/1080p mkv, dvd iso's och vanliga divx filmer genom nätverket. Men det är en alldeles förträfflig liten apparat. Fick det tom att fungera med windows 7. Iso's fungerar precis som en vanlig dvd skiva, meny och allt. Kvaliten på filmerna är kanon. Körde med Xbox 360 och Divx 7 för att streama mkv till 360'n. Det är inte ens i närheten av samma kvalite på 360'n. Sen är det helt underbart med DTS. Undertexter fungerar kanon det med. Ändrar storlek, position och färg hur smidigt som helst i realtid. Resume Playback som kommer ihåg var du stoppade filmen är med bra. GOTO funktionen är grym, välj kaitel eller helt enkelt den tid du vill komma till i filmen. Går på 1sek att hoppa dit. Enda lite störande är Movie Preview. Den visar filmen från början till slut i en liten bild. Hade hellre sett att den tog kanske 30sek mitt i filmen, men det är bara jag :D

Återstår lite mer tester så som musik, upnp och bildvisning.

Ger den 8 av 10 i betyg.

#91

Postad 27 december 2009 - 21:37

Mnemon
  • Mnemon
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har lagt märke till en rätt irriterande grej.. jag har hela min tvbänk med alla prylar kopplade till en fjärrströmbrytare för att kunna klippa strömmen enkelt till allt som annars står på standby. Grejen är att Roxcoren får för sig att starta så fort den får ström! En riktig designmiss imo..

#92

Postad 28 december 2009 - 00:52

DarkJoJo
  • DarkJoJo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har sett att det förekommer en del problem när det gäller att spela upp via nätverket speciellt när det gäller HD material.

Det jag har konstaterat är att det är ganska svårt att spela upp material med en bitrate över 100mbit när nätverkskortet i spelaren bara stöder 10/100mbit. :lol:

Jag skulle tro att i ett ”kliniskt rent” nätverk så ligger gränsen troligen runt en max bitrate på 90-96mbit.

Men efter som de flesta har Windows datorer på nätverket och kör med ”biliga” switchar som inte prioriterar AV trafik så är den verkliga tillgängliga hastigheten lägre.

När det gäller WiFi så ska jag INTE påbörja diskussionen med alla problem som det innebär….

Dock så kan man spela upp material med en högre bitrate om man använder komprimerade fil format. Men då uppstår ett annat problem och det är den tillgängliga processorkraften i burkarna som ska delas mellan att dels ta i mot filen över nätverket, packa upp den samt att spela upp den.

Med en intern hårddisk är det lite detsamma då det även där finns en tillgänglig bandbred och att det krävs processorkraft för att hantera hårdisken.

Så det man kan konstatera är att man inte kan förvänta sig allt för mycket av media spelare i den här prisklassen.


Media spelare____________Nätverk
Roxcore EZ-Play HD_______10/100
Mvix Ultimo (MX-800HD)___10/100
Popcorn Hour A-110_______10/100
Popcorn Hour C-200_______10/100/1000
Tvix HD M-6500___________10/100
Tvix HD M-6600___________10/100
Tvix HD M-7000___________10/100
Tvix PVR M-6640N_________10/100


#93

Postad 28 december 2009 - 14:50

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Av ren nyfikenhet måste jag fråga. Vad är det man skall spela som har en bitrate över 100mbps ?
Jag menar tex BD har ju "BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bitrate of 40 Mbit/s."

Jag bara undrar vad man tittar på i över 100mbit :lol:

#94

Postad 29 december 2009 - 11:09

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
I min anläggning genererar Roxcorren ett stort problem över HDMI, som gör att man undrar om den verkligen är HDMI 1.3 certifierad!

Mitt system består av Sony-prylar (ett år: TV, förstärkare och BluRay) samt en CanalDigital HD-PVR. Alla källor är kopplade till förstärkaren via HDMI. Problemet blir att ljudet försvinner från samtliga källor och knytningen mellan Sony-apparaterna försvinner då Roxcorren är ansluten, även om den inte är påslagen. Det taskiga är att fenomenet kvarstår även då man pluggar ur Roxcorrens HDMI. Det som återställer läget är att göra hot-swap på HDMI-kabeln i Roxcorren några gånger. Således går det inte ha Roxcorren permanent inkopplad till förstärkaren utan då den ska köras så får man se till att ha samtliga andra prylar igång först och sedan göra en hot plug-in av Roxcorrens HDMI-kabel. Och likadant för att säkert stänga av, dra ut Roxcorrens HDMI-kabel först.

Skumt, nån som haft liknande HDMI-strul?

#95

Postad 29 december 2009 - 11:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

  • 3 945 inlägg
  • 0
Uj uj uj vad mycket problem det tycks vara med den här från Kjell.

Tur man läste här innan man köpte en, så nu har man istället en Xtreamer, som kan allt Roxcore kan, och MYCKET till!

https://www.minhembi...s...5111&st=270

Dessutom kostar den 109:- mindre, dvs bara 1.390:- på Webhallen: http://www.webhallen...d.php?id=104477

Alla data här:

http://www.xtreamer....skaper-HDMP.htm

#96

Postad 04 januari 2010 - 14:37

Trunken
  • Trunken
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har även problem med USB:n. Vet inte hur den ska kopplas. Försöker föra över filer genom den, men det funkar inte alls. Går bara att föra över med nätverkskabel. Men det tar ju evigheter. Varje gång jag försöker koppla USB:n hänger sig fanskapet. Har även försök koppla in USB: från datorn.
Vad göra?
Ska den kopplas genom min router? Har en D-link 655 med USB.

Redigerat av Trunken, 04 januari 2010 - 14:38.


#97

Postad 04 januari 2010 - 23:43

Unregisteredffd24815
  • Unregisteredffd24815
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Fick denna i julklapp. Kan bara säga att jag är glatt överraskad. Nu har jag iof bara kört 720p/1080p mkv, dvd iso's och vanliga divx filmer genom nätverket. Men det är en alldeles förträfflig liten apparat. Fick det tom att fungera med windows 7. Iso's fungerar precis som en vanlig dvd skiva, meny och allt. Kvaliten på filmerna är kanon. Körde med Xbox 360 och Divx 7 för att streama mkv till 360'n. Det är inte ens i närheten av samma kvalite på 360'n. Sen är det helt underbart med DTS. Undertexter fungerar kanon det med. Ändrar storlek, position och färg hur smidigt som helst i realtid. Resume Playback som kommer ihåg var du stoppade filmen är med bra. GOTO funktionen är grym, välj kaitel eller helt enkelt den tid du vill komma till i filmen. Går på 1sek att hoppa dit. Enda lite störande är Movie Preview. Den visar filmen från början till slut i en liten bild. Hade hellre sett att den tog kanske 30sek mitt i filmen, men det är bara jag :o

Återstår lite mer tester så som musik, upnp och bildvisning.

Ger den 8 av 10 i betyg.



Du skriver att du fått igång den med windows 7. Skulle du vilja dela med dig av lite tips, för jag har testat snart sagt allt. Får bara upp en inloggningsruta, men oavsett vad jag skriver där så får jag "login failed".
Förmodar att det är nån inställning i W7 men har inte hittat rätt..

#98

Postad 05 januari 2010 - 09:54

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Du skriver att du fått igång den med windows 7. Skulle du vilja dela med dig av lite tips, för jag har testat snart sagt allt. Får bara upp en inloggningsruta, men oavsett vad jag skriver där så får jag "login failed".
Förmodar att det är nån inställning i W7 men har inte hittat rätt..


Jag gjorde så här: http://www.mvixusa.c.....Premium?.html

Det funkade för mig. Skrev sedan in mitt admin kontos namn i roxcoren (nu har jag inget lösenord) och sen funkade det.

#99

Postad 05 januari 2010 - 12:54

Unregisteredffd24815
  • Unregisteredffd24815
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hmm precis som jag trodde, inte helt självklara inställningar...
Men nu funkar det klockrent.

Stort tack!

#100

Postad 06 januari 2010 - 17:25

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Håller med Liteman om att det är n trevlig maskin! För film funkar den bra, kör lätt 1080p filmer med sexkanaligt ljud varesig de ligger på inbyggda HDn eller streamas via nätet.

Problemet i min anläggning med HDMI (se tidigare inlägg) vet jag inte om man kan skylla Roxcorren eller Sony för. Men lite studier på hdmi.org gav kunskap om hdmi systemets pinkonfiguration. Lösningen för min del var att plocka bort stiftet CEC (consumer electronics control) på HDMI-sladden till Roxcorren. Då syns den inte i Sonyvärlden och allt blev frid och fröjd.

Det jag skulle önska är ett trevligare UI, så som det är nu är det bara en filhanterare rakt upp och ner. T.ex skulle man vilja ha optionen att se tumnaglar vid bildvisning.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.