Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

1092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E71 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 8,59 (58) Inga priser
Nokia E75 (Mobiltelefoner) 2 6,22 (8) Inga priser
Sony Ericsson W995 (Mobiltelefoner) 2 7,9 (66) Inga priser
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,49 (162) Inga priser
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
HTC Desire 512MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,57 (352) Inga priser
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 7 8,52 (201) Inga priser
Nokia N8 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 8 8,16 (124) Inga priser
Nokia C7-00 256MB RAM (Mobiltelefoner) 9 8,59 (16) Inga priser
HTC Desire HD 768MB RAM (Mobiltelefoner) 8 8,6 (128) Inga priser
Samsung Galaxy S II GT-i9100 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,99 (411) Inga priser
33 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Nokia N8 * (9135 inlägg) 4 mån sedan
* Officiell tråd - HTC HD2 * (2913 inlägg) 5 mån sedan
**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100*** (3172 inlägg) 9 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 * (9082 inlägg) 10 år sedan
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg) 11 år sedan
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S * (2004 inlägg) 11 år sedan
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg) 11 år sedan
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E71 * (1214 inlägg) 11 år sedan
Officiell tråd - Desire HD (665 inlägg) 12 år sedan
Nokia C7-00 (83 inlägg) 12 år sedan
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Nokia E75 * (59 inlägg) 12 år sedan
32GB versionen av Galaxy S2 (4 inlägg) 12 år sedan
Sensation VS Galaxy S2 (19 inlägg) 12 år sedan
Galaxy S2 vs Sensation (7 inlägg) 12 år sedan
Nokia E71 Inställningar (0 inlägg) 12 år sedan
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 * (431 inlägg) 13 år sedan
Fodral till HTC DHD (2 inlägg) 13 år sedan
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg) 13 år sedan
Android i mobilen (0 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat (2978 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Ultimata Androiden? (47 inlägg) 13 år sedan
Väcker begär - Desire HD redan etta på Prisjakts topplista (77 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 * (658 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg) 13 år sedan
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg) 13 år sedan
Smart Keyboard (1 inlägg) 13 år sedan
Sprängs apparaten om jag laddar med fel laddare? (5 inlägg) 13 år sedan
Nokia: E71 eller E90? (4 inlägg) 15 år sedan
ÅÄÖ på Nokia E71 (15 inlägg) 15 år sedan

#851

Postad 28 oktober 2010 - 19:59

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Håller med, men den kommande HTC gratia verkar väldigt intressant för de preliminära priserna i vart fall. Hade tänkt mig att kanske köpa en HTC Legend Phantom black men den blir ju tokdyr om man jämför med Gratian. Lite sämre skärm, ingen blixt kanske nåt annat också men ingenting som i nuläget hindrar mig från att vänta ett tag till.

Edit: Jaha, kanske blir operatörslåst till 3. Det var då som själva ...

Operatörslåset till 3 kan blir ett otroligt störmoment för mig också! Drygt det här nu när man gått och väntat! Vilken mobil ska det bli!?? Blir tokig :P!

#852

Postad 31 oktober 2010 - 21:55

Nightelf
  • Nightelf
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Ett tips på en populär Androidlur - ZTE Blade - http://www.gsmarena...._blade-3391.php
Finns dock endast att köpa i England på Orange för ett kontantpris på 99 pund+10 pund (1240:-) i startavgift. Vill man så kan man köpa den via Ebay, dock så ligger priserna då på ca 1400-1700:- men det är ändock ett riktigt bra pris på en sådan spec'ad mobil. Att roota och lägga in ROM's fungerar utmärkt - 2.2 finns tillgänglig (i utvecklingsfas men stabil).

#853

Postad 01 november 2010 - 13:30

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
jag har plötsligt fått problem att skicka o ta emot MMS. Jag har försökt att skriva i inställningarna från Tele2 igen, men detta hjälper inte.

Något tips?

#854

Postad 01 november 2010 - 17:59

Unregistereda5afe3f2
  • Unregistereda5afe3f2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Hej,
Vilka av de här mobiler ni tycker att man ska välja? Jag tänker att teckna ett företagsabonnemang.
Sony Ericsson X10 Xperia
Nokia N8 eller
iPhone 4
Tack på förhand!

#855

Postad 03 november 2010 - 13:20

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Hej,
Vilka av de här mobiler ni tycker att man ska välja? Jag tänker att teckna ett företagsabonnemang.
Sony Ericsson X10 Xperia
Nokia N8 eller
iPhone 4
Tack på förhand!

Hur länge tänkte du ha telefonen?
Vad använder du telefonen till?

#856

Postad 04 november 2010 - 06:55

Unregistered68eeb4be
  • Unregistered68eeb4be
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
Vart håller mobilerna med inbyggd projektor hus?

Utöver den missen så lockar milestone 2 lite......

#857

Postad 04 november 2010 - 20:01

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Inbyggd projektor? Ta med en nanoprojektor i fickan och koppla till mobilen istället, spar du batteri :).

Jaha, då var man i den här tråden igen, värdelöst.

Jag vill ha en Androidmobil men har nu kommit fram till att det inte finns någon mobil på marknaden som passar mig. Android har alldeles för få mobiler.

Därför lutar det nu åt N8 eller Wave. Vad säger ni om dessa två lurar? N8 har en grym hårdvara, men Wave:s batteri ska tydligen piska allt annat på marknaden. För mig är batteri viktigare än HDMI-portar hit och dit så valet kanske redan är gjort!?

#858

Postad 04 november 2010 - 20:48

vicster
  • vicster
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Frågan är dock om Wave verkligen är bättre än N8:an sett till batteritid?

Läste nyligen mobils test av N8:an och enligt de så var batteriet helt klart bra och dessutom bättre än vad Nokia själva hade skrivit. Batteriet är inte jättestort om man kollar på dess mAh, men med bara en halvstor AMOLED-skärm så kan jag tänka mig att värdena stämmer.

Jag skulle definitivt gå på N8:an jämfört med Wave, inte minst för allt lull-lull (inte grafiskt då) :)

Redigerat av vicster, 04 november 2010 - 20:48.


#859

Postad 04 november 2010 - 21:00

Unregistereda5463e9c
  • Unregistereda5463e9c
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
N8 verkar ha lägre skärmupplösning än waven men kanske ett bättre OS och en riktigt bra kamera?
Tror jag kan leva med Bada men det är svårt att sia om hur väl det OS:et slår ut. Om man tex skulle vilja ha en Bankapp, hur troligt är det att den utvecklas för Bada? Verkar också vara stor fokus på appar som inte är på Engelska, inte särskilt användbart. Ska nog avvakta senaste Badauppdateringen och sen ta ett beslut. För mig har det hitintills varit viktigt att den kan köra Java då jag använder ett program som android inte klarar att öppna. Hörde i dag att det jobbas på en app så man kanske skulle vänta och se. Ja inte är det lätt...

https://www.prisjakt...3,562191,612751

#860

Postad 05 november 2010 - 00:15

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Frågan är dock om Wave verkligen är bättre än N8:an sett till batteritid?

Läste nyligen mobils test av N8:an och enligt de så var batteriet helt klart bra och dessutom bättre än vad Nokia själva hade skrivit. Batteriet är inte jättestort om man kollar på dess mAh, men med bara en halvstor AMOLED-skärm så kan jag tänka mig att värdena stämmer.

Jag skulle definitivt gå på N8:an jämfört med Wave, inte minst för allt lull-lull (inte grafiskt då) :)

Hmmm, ja, valet är svårt, blir som vanligt lite halvtokig ;).

N8 verkar ha lägre skärmupplösning än waven men kanske ett bättre OS och en riktigt bra kamera?
Tror jag kan leva med Bada men det är svårt att sia om hur väl det OS:et slår ut. Om man tex skulle vilja ha en Bankapp, hur troligt är det att den utvecklas för Bada? Verkar också vara stor fokus på appar som inte är på Engelska, inte särskilt användbart. Ska nog avvakta senaste Badauppdateringen och sen ta ett beslut. För mig har det hitintills varit viktigt att den kan köra Java då jag använder ett program som android inte klarar att öppna. Hörde i dag att det jobbas på en app så man kanske skulle vänta och se. Ja inte är det lätt...

https://www.prisjakt...3,562191,612751

Att det kommer en bankapp till Bada!? Nja, inte inom den närmsta tiden och det är ju det som tråkigt samt det som hindrar mig lite från att välja den. Dock är den så extremt snygg att det är svårt att låta bli.

N8 har ju mer lull lull som sagt, bra kamera med mera, men jag har ju ofta en kompaktkamera med mig, som dessutom spar in på mobilbatteriet, så det skall ju inte hindra/gynna mig.

Svårt det här! Fick precis även nys om att webbläsaren fått mycket dålig kritik vad gäller Samsung Wave? Why? Dock kanske det går att använda Opera istället!?

#861

Postad 08 november 2010 - 10:21

sqd
  • sqd
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Desire HD, Galaxy S eller en WP7-lur med liknande specs..

Kör just nu en Omnia med en custom WinMo 6.5 ROM.. gillar verkligen öppenheten med WM6, inga skitprogram (iTunes etc) krävs, kan användas som extern hårddisk/minne, bara att dra & släpp för kopiering etc etc.

WP7 verkar bli mer en iOS-klon är WM6-liknande va? Så kanske ska köra Android ändå? Men då är frågan, Desire HD eller Galaxy S..

#862

Postad 08 november 2010 - 15:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Windows Phone 7 ar last och begransat - fran WM 6 ar det Android som ar vagen framat - eller en jailbreakad iPhone.

Det finns ytterligare ett alternativ inom Android som kanske ar lite ovantat - HTC HD2. Den kor idag Android med mycket bra resultat och har fordelen att root etc redan ar standard i de ROMar som finns. Det gar ocksa att kora olika Androidversioner parallellt pa den - om man t.ex vill kora med och utan Sense etc.

Med tanke pa prisutvecklingen skulle jag pasta att HD2 antagligen ar en av de mest prisvarda "Android"-modellerna. Den har allt som kravs for en positiv upplevelse och ar mer eller mindre ett alternativ till en Desire HD.

Annars ar Desire HD ett utmarkt alternativ.

#863

Postad 08 november 2010 - 22:20

Unregistereda5afe3f2
  • Unregistereda5afe3f2
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Hur länge tänkte du ha telefonen?
Vad använder du telefonen till?

Hej,
Det blev en Sony Ericsson X10 Xperia som jag köpte kontant var tvungen att ha mobil direkt.Jag blev idag erbjuden att förlänga företagsabonnemanget hos TRE med möjlighet att välja iphone 4 eller nya Samsung Omnia 7 ? Vilken jag ska välja?
Tack

Redigerat av Unregistereda5afe3f2, 08 november 2010 - 22:21.


#864

Postad 09 november 2010 - 10:02

sqd
  • sqd
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Windows Phone 7 ar last och begransat - fran WM 6 ar det Android som ar vagen framat - eller en jailbreakad iPhone.

Det finns ytterligare ett alternativ inom Android som kanske ar lite ovantat - HTC HD2. Den kor idag Android med mycket bra resultat och har fordelen att root etc redan ar standard i de ROMar som finns. Det gar ocksa att kora olika Androidversioner parallellt pa den - om man t.ex vill kora med och utan Sense etc.

Med tanke pa prisutvecklingen skulle jag pasta att HD2 antagligen ar en av de mest prisvarda "Android"-modellerna. Den har allt som kravs for en positiv upplevelse och ar mer eller mindre ett alternativ till en Desire HD.

Annars ar Desire HD ett utmarkt alternativ.


Tack, jag har bestämt mig för en Desire HD nu, frågan är bara när de väl kommer tillbaka i svenska lager :)

#865

Postad 09 november 2010 - 13:02

bsnamebs
  • bsnamebs
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Sony Ericsson X10 Xperia eller HTC Desire? Hur är det med X10:an efter 2.1 uppdatering, duger den eller är det en hel hög med buggar kvar? Jag är inte så intresserad av oändligt med apps utan mer ett stabilt OS som utnyttjar hårdvaran så bra det går av dagens mott. Kanske även Nokia N8 kan va nåt. Bra kamera/ljud, snabb och smidigt OS är väl mest vad man letar efter i den prisklassen.

Redigerat av bsnamebs, 09 november 2010 - 15:13.


#866

Postad 11 november 2010 - 21:22

vixioz
  • vixioz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag planerar på att köpa en mobil och priset är ingen problem, jag vill ha hög kvalité och och bra känsla på gränssnittet, jag vill gärna spela på den och surfa, mail och kalender är inget jag direkt prioriterar högt. har tittat mycket på DHD och Iphone 4 men jag kan inte bestämma mig. är iphone bättre om man inte ska ha den som jobbmobil eftersom jag bara är 15 år och spelar väldigt mycket?

#867

Postad 12 november 2010 - 22:57

Unregisteredf92f5e5e
  • Unregisteredf92f5e5e
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
då dottern tappade den i golvet.. hade en N82, men funderar på någon modell med symbian eller android.. kostnad kring 2-3 kKr några rekomendationer till mig. ? Bra telefon med bra funktioner från början så man inte behöver köpa massor av apps från början ? Sen inte fel om Navigering finns med !

#868

Postad 12 november 2010 - 23:08

BigR
  • BigR
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

då dottern tappade den i golvet.. hade en N82, men funderar på någon modell med symbian eller android.. kostnad kring 2-3 kKr några rekomendationer till mig. ? Bra telefon med bra funktioner från början så man inte behöver köpa massor av apps från början ? Sen inte fel om Navigering finns med !

C7 med Symbian tre har 8mp kamera, radiosändare gratis navigation under telefonens livslängd. Den kommer väl att landa runt tretusen när den väl finns att få tag på.

#869

Postad 12 november 2010 - 23:54

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag planerar på att köpa en mobil och priset är ingen problem, jag vill ha hög kvalité och och bra känsla på gränssnittet, jag vill gärna spela på den och surfa, mail och kalender är inget jag direkt prioriterar högt. har tittat mycket på DHD och Iphone 4 men jag kan inte bestämma mig. är iphone bättre om man inte ska ha den som jobbmobil eftersom jag bara är 15 år och spelar väldigt mycket?

Som det ser ut just nu när det gäller utbudet av spel så ska du satsa på en iPhone 4

#870

Postad 13 november 2010 - 18:28

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Vill du se Flash filmer från webben typ SVT play i helskärm och vill kunna lyssna på vanlig helig radio så ska man inte köpa iPhone. Webbradio suger. ;)

#871

Postad 13 november 2010 - 18:42

vixioz
  • vixioz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Enda radiostationen jag kan tänka mig lyssna på är nrj och den finns inte i där jag bor så radio behövs inte då det blir webbradio för det, men hur är det med flashen till iphone?

#872

Postad 13 november 2010 - 20:03

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Vill du se Flash filmer från webben typ SVT play i helskärm och vill kunna lyssna på vanlig helig radio så ska man inte köpa iPhone. Webbradio suger. ;)

Finns program för SVT Play, Kanal 5 Play och TV4 Play så det är ju inga problem. Lyssnar varken på vanlig radio eller internetradio, men vad är felet med just internetradio?

Enda radiostationen jag kan tänka mig lyssna på är nrj och den finns inte i där jag bor så radio behövs inte då det blir webbradio för det, men hur är det med flashen till iphone?

Sökte på app store och det finns ett program för just nrj, men det finns säkert program som har den kanalen och fler därtill.

#873

Postad 13 november 2010 - 22:48

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Finns program för SVT Play, Kanal 5 Play och TV4 Play så det är ju inga problem. Lyssnar varken på vanlig radio eller internetradio, men vad är felet med just internetradio?


Sökte på app store och det finns ett program för just nrj, men det finns säkert program som har den kanalen och fler därtill.

Felet med internetradio är att det suger bredband.

#874

Postad 14 november 2010 - 12:55

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Felet med internetradio är att det suger bredband.


Jag vet av erfarenhet. Surfar man och laddar ner filer/filmer så suger det med webbradio och så tar på min per månad 1Gb, som jag har för mitt surfande... men utan webbradio vill man inte vara utan det ska vara ett alternativ till den vanliga radion. Jag anser att SR P1 är klart bästa radiokanalen i Sverige. Musik eller sång som för mig är två olika saker använder jag media spelaren och lyssnar på .flac format som har klart bättre ljudkvalitet än vad .mp3 kan åstadkomma. Fast har man dåliga lurar spelar det mindre roll vad man lyssnar på. Använder man lurarna som följer med telefonen som ofta är bra men inte utmärkta som mer påkostade lurar är.

Testa ett par bättre stereo-lurar och ställ in ljudet med equalizern, alltså inte bara med diskant och bas. Jag använde Androidapp "PowerAmp" till det. och lyssna sen på en .flac inspelning. Du kommer inte att vilja gå tillbaka till radio eller .mp3 låtar.

Har testat iPhone4 o iPhone3 men ingen av dom två har låtit så bra som jag vill att dom borde låta för det priset.

Vill man kunna använda vanlig radio som vid flygplans läge så är inte Appels iPhon något för dig att köpa.
Typ att ligga i tältet på fjället och lyssna på radio utan att det ska stråla eller dra för mycket på bateriet.

Kan det fungerar att lyssna på webbradio i fjällen utanför 5mil från turistområdet lågt från städer, där telefonen inte fungerar? fast ni som läser i det här forumet vistas troligen i städer där Internetkopplingen fungerar och ni ansluter er till nätverket och genom den hör på webbradio. Då förstår jag att ni inte behöver webbradio.

Redigerat av Mr_x, 14 november 2010 - 12:58.


#875

Postad 14 november 2010 - 21:15

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Bifogad fil  NokiaN8.jpg   36,74K   0 Antal nerladdningar

Jag kan inget annat en rekommendera denna telefon (Nokia N8). Jag har haft den nu i 4 dagar och kan helt enkelt inte bli mer nöjd än vad jag är :D, jo förresten jag saknar en bilhållare :)

Jag måste föreslå Er att bortse från de negativa kommentarerna och recensionerna kring Symbian. Personligen har jag gått från en Sony Ericsson C902 och har ingen direkt erfarenhet av varken IOS, Android eller Symbian men tycker Symbian är hur logisk som helst och ett fantastiskt system.
Jag hade faktiskt ingen tanke att byta telefon över huvudtaget men så började mina kollegor komma med nya, en hade skaffat en HTC Wildfire, den andre en HTC Desire och min granne en Samsung Galxy S. Samtliga av dessa tre är fantastiska telefoner men ingen föll mig direkt i smaken, ett nummer av M3 damp ner i postlådan som innehöll en recension av Nokia N8 och jag kunde inte hålla mig utan den skulle jag ha. Telefonen fanns inte i butik utan det tog 3-4 veckor av intensivt forskande i telefonen och jisses vilken kritik det finns, ta kritiken med en nypa salt för vad jag kan se så stämmer inget :) de flesta telefoner som testats av olika tidningar samt filmklipp på Youtube verkar vara av ett tidigt stadie varvid Nokia själva tydligen uttryckt att dessa inte ska jämföras eftersom de inte varit "färdiga" utan skickats ut enbart som "test" och inte en fullvärdig telefon. Min är i alla fall hur snabb som helst B)

Jag vill inte klanka ner på någon annan telefon (allt har med användaren och behovet att göra) men det verkar som jag är mest nöjd med min nya "leksak" jämfört med de andra jag pratat med :)

#876

Postad 15 november 2010 - 01:21

Pliind
  • Pliind
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Bifogad fil  NokiaN8.jpg   36,74K   0 Antal nerladdningar

Jag kan inget annat en rekommendera denna telefon (Nokia N8). Jag har haft den nu i 4 dagar och kan helt enkelt inte bli mer nöjd än vad jag är :D, jo förresten jag saknar en bilhållare :D

Jag måste föreslå Er att bortse från de negativa kommentarerna och recensionerna kring Symbian. Personligen har jag gått från en Sony Ericsson C902 och har ingen direkt erfarenhet av varken IOS, Android eller Symbian men tycker Symbian är hur logisk som helst och ett fantastiskt system.
Jag hade faktiskt ingen tanke att byta telefon över huvudtaget men så började mina kollegor komma med nya, en hade skaffat en HTC Wildfire, den andre en HTC Desire och min granne en Samsung Galxy S. Samtliga av dessa tre är fantastiska telefoner men ingen föll mig direkt i smaken, ett nummer av M3 damp ner i postlådan som innehöll en recension av Nokia N8 och jag kunde inte hålla mig utan den skulle jag ha. Telefonen fanns inte i butik utan det tog 3-4 veckor av intensivt forskande i telefonen och jisses vilken kritik det finns, ta kritiken med en nypa salt för vad jag kan se så stämmer inget ;) de flesta telefoner som testats av olika tidningar samt filmklipp på Youtube verkar vara av ett tidigt stadie varvid Nokia själva tydligen uttryckt att dessa inte ska jämföras eftersom de inte varit "färdiga" utan skickats ut enbart som "test" och inte en fullvärdig telefon. Min är i alla fall hur snabb som helst :lol:

Jag vill inte klanka ner på någon annan telefon (allt har med användaren och behovet att göra) men det verkar som jag är mest nöjd med min nya "leksak" jämfört med de andra jag pratat med :D



Finns en bilhållare på Kjell & company som passar n8 hyfsat, tror det är denna.

Dock skulle det krävas liiite kapning för laddaren tror jag, det var iaf den hållare man kan klämma åt utan att kameran hoppar igång.

#877

Postad 15 november 2010 - 11:59

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Finns en bilhållare på Kjell & company som passar n8 hyfsat, tror det är denna.

Dock skulle det krävas liiite kapning för laddaren tror jag, det var iaf den hållare man kan klämma åt utan att kameran hoppar igång.


Tack för tipset, värt att titta på. Tyvärr tror jag inte den går att vrida, jag vill helst inte ha telefonen "ståendes".

#878

Postad 15 november 2010 - 12:18

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0

Tack för tipset, värt att titta på. Tyvärr tror jag inte den går att vrida, jag vill helst inte ha telefonen "ståendes".

http://www.brodit.se/ har en aktiv hållare till N8 som ser ut att kunna vridas.

Annars har Elgiganten Nokias egna CR-122 som definitivt kan vridas.
Unboxingvideo till CR-122 måste du ju givetvis ha: http://www.youtube.c...h?v=GD5hb0f8-3I

Redigerat av Unregistered31511, 15 november 2010 - 13:40.


#879

Postad 15 november 2010 - 22:53

Unregistered3fe1e3ce
  • Unregistered3fe1e3ce
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

http://www.brodit.se/ har en aktiv hållare till N8 som ser ut att kunna vridas.

Annars har Elgiganten Nokias egna CR-122 som definitivt kan vridas.
Unboxingvideo till CR-122 måste du ju givetvis ha: http://www.youtube.c...h?v=GD5hb0f8-3I


Har precis beställt CR-122 från Elgigantens hemsida :) , unboxingvideon bidrog till mitt val. Tack!!

#880

Postad 16 november 2010 - 17:19

zetec
  • zetec
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej!
Jag ska köpa ny mobiltelefon.
Jag hade tidigare en telefon jag var mycket nöjd med:

Därefter har jag haft en som jag är besviken på, den känns som en billig snikmodell:

Det jag nu är ute efter är en så liten och smidig telefon som möjligt, helst med vanliga telefonknappsatsen.
Utskjutstelefoner var ju inte något att ha för ett par år sedan, vågar man titta på såna modeller idag eller är det fortfarande en svag punkt?
Samma sak med 3,5-mm hörlursuttag, eller kanske fungerar tillverkarnas egna kontakter idag lika bra!?
Skillnaden på en musikmobil (typ Walkman och XpressMusic) vid användning som mp3-spelare? -enbart snabbknappar och spellistor mm eller skiljer sig ljudkvalitet?
Jag använder telefonen 80% till att ringa och skicka sms. 15-20% som mp3-spelare. och några få procent internet.
Jag vill kunna använda telefonen att surfa med om jag behöver och inte har tillgång till datorn, e-post, nyheter, forum, facebook mm. Jag har ju kunnat det i mina två tidigare telefoner men kanske kännts som att det varit gränsfall till lite för begränsat. Självklart är de sk smartphones bäst till detta användningsområde men de faller väl på mina andra kriterier antar jag!? ... ..
Prismässigt tycker jag väl att 2000-3000:- är rimligt för en telefon. De finns ju nya både Nokia och Sonyericsson-modeller för ca 1500:-
Exempelvis:




Är det bara skräp eller börjar telefonerna bli så billiga? Vad är det snålat på?
Hjälp mig nu med allt matnyttigt i ämnet jag kan hjälpas av att tänka på för att välja rätt.

#881

Postad 16 november 2010 - 18:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag rekommenderar Nokia E52 varmt.



Den erbjuder en utmarkt ljudkvalitet for musik (med bra horlurar naturligtvis), har hog kvalitetskansla, utmarkt knappsats, bra skarm och full smartphonefunktionalitet i en liten och behandig forpackning. Den gor inte heller bort sig kameramassigt.

Enligt min uppfattning den mest prisvarda modellen med klassiskt format idag - alla faktorer inraknade. Det gar ocksa bra att surfa med den.

3,5-mmanslutning ar standard sa det ar bara att koppla in horlurarna till den.

#882

Postad 06 december 2010 - 07:01

Byggis
  • Byggis
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Går i tankar om att byta mobil nu till jul, men som alla andra troligen frågar sig: Vilken ska jag köpa?
Jag har kollat lite på sony ericsson x10 mini pro och Nokia N8.

Men båda dessa telefoner har ju självklart nackdelar och en nackdel jag tycks hört om sony ericsson x10 mini pro är att den kan vara ganska seg. Nackdelen med Nokian är den inte är en android telefon. Ett stort + för nokian är att den har bra kamera och att den har vanligt 3,5 tums uttag till hörlurar. + för Ericssonen är tangentbordet som jag anser rätt smidigt? Sant eller falskt?

De krav jag har för en mobil:
Kunna kolla Facebook osv, men detta tror jag nog att de flesta telefoner har.
Kunna smsa snabbt och bra!
Ha bra musikspelare.

Prisklass: 2000-4500 kronor, så kom med tips nu! Gärna för och nackdelar för de olika telefonerna!

Mvh Jonas

#883

Postad 06 december 2010 - 20:20

Station
  • Station
  • Forumräv

  • 890 inlägg
  • 0
@Byggis
X10 Mini/Pro är inte sega, de rappa som tusan, det som ligger dem i fatet är att de har begränsad batteritid.
ca:4 timmar samtal/internet uppkoppling(=Spotify musik) håller batteriet, precis som SE anger i specifikationerna.

#884

Postad 06 december 2010 - 21:45

Byggis
  • Byggis
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

@Byggis
X10 Mini/Pro är inte sega, de rappa som tusan, det som ligger dem i fatet är att de har begränsad batteritid.
ca:4 timmar samtal/internet uppkoppling(=Spotify musik) håller batteriet, precis som SE anger i specifikationerna.

Nu blir jag ju fundersam, någon som har något mer att säga om x10 eller N8?

#885

Postad 07 december 2010 - 00:45

vicster
  • vicster
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
N8 har i alla fall bättre batteritid, åtminstone det fyrdubbla (om inte mer...) jämfört med X10 mini pro. Jag kan använda min flitigt (lyssna på spotify streamat 3-4h, spela/surfa 2-3h, skriva ett 20-tal sms och ringa ett par samtal per dag) under två dagar utan att ladda vilket är bra nuförtiden och som få, om någon, Android ens klarar av :P

Kameran slår alla konkurrenter hårt på fingrarna, även 720p videoinspelning klarar den av galant. FM-sändaren gör sitt jobb med bravur genom att visa vem som ringer/SMS:ar dig eller vilken låt som spelas mha RDS-radio. HDMI-ut fungerar utan problem, USB-otg har fungerat utmärkt även det. Går att koppla in mus och tangentbord och vips så har du en mobil dator med dig i fickan!

Kan inte annat än rekommendera N8 till alla som prioriterar en bra kamera (och alla andra funktioner som N8 har och som konkurrenterna saknar) framför massa appar. Är du besatt av appar är Android eller iPhone att föredra, annars finns det inga anledningar att inte skaffa en N8:a ;)

#886

Postad 07 december 2010 - 09:59

Byggis
  • Byggis
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

N8 har i alla fall bättre batteritid, åtminstone det fyrdubbla (om inte mer...) jämfört med X10 mini pro. Jag kan använda min flitigt (lyssna på spotify streamat 3-4h, spela/surfa 2-3h, skriva ett 20-tal sms och ringa ett par samtal per dag) under två dagar utan att ladda vilket är bra nuförtiden och som få, om någon, Android ens klarar av :P

Kameran slår alla konkurrenter hårt på fingrarna, även 720p videoinspelning klarar den av galant. FM-sändaren gör sitt jobb med bravur genom att visa vem som ringer/SMS:ar dig eller vilken låt som spelas mha RDS-radio. HDMI-ut fungerar utan problem, USB-otg har fungerat utmärkt även det. Går att koppla in mus och tangentbord och vips så har du en mobil dator med dig i fickan!

Kan inte annat än rekommendera N8 till alla som prioriterar en bra kamera (och alla andra funktioner som N8 har och som konkurrenterna saknar) framför massa appar. Är du besatt av appar är Android eller iPhone att föredra, annars finns det inga anledningar att inte skaffa en N8:a ;)

Detta låter ju fint fint! Någon som vet några nackdelar med Nokian?

#887

Postad 08 december 2010 - 11:09

vzjrqm
  • vzjrqm
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej,

Går i funderingar på att köpa en HTC Desire eftersom att den verkar vara en bra mobil i mina ögon. Tidigare hade jag en Hero som jag var nöjd med, men just nu har jag ingen android telefon.

Det som jag undrar över är om det är någon ide att köpa en så pass "gammal" telefon eller ska jag vänta på något bättre och hur länge ska man vänta. Någon gång måste man slå till :-)

Vad finns det för pros & cons?

Desire or not!

#888

Postad 10 december 2010 - 10:44

guldfisk
  • guldfisk
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Ja, jag saknar en kompakt efterföljare till Desire och i viss mån Legend. 0,8-1 GHz processor, gärna av den nya generationen, och WVGA för framtidssäkerhet, men samtidigt låg vikt (säg 110 gram) och liten storlek. Desire HD och liknade klumpedunsar går fetbort. Jag struntar i kassaskåpskänsla (subjektiv), så länge telefonen håller ihop (objektivt); plast kan också ha god fit&finish.

#889

Postad 11 december 2010 - 19:04

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

  • 760 inlägg
  • 0
Vad tar man sig till om man inte vill ha tuch? :(
Jag har en Sonyericsson w890i nu och letar ny mobil utan tryckskärm.
*Jag vill helst inte byta ner mig
*Helst Sonyersocsson
*Inte ladda batteriet varje dag
*Och sen om den fungerar att ringa på också är det ett stort + (vilket inte alla sonyericsson är så bra på)

Dem jag har kollat på är Sonyericsson w995 & C901 men så tänker man ju, den större skärmen kan vara kul på w995?

Redigerat av Johanpixels, 14 december 2010 - 23:32.


#890

Postad 13 december 2010 - 09:08

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Nu blir jag ju fundersam, någon som har något mer att säga om x10 eller N8?

Jag kan ju bara säga att x10 mini som jag har är bedrövligt dålig. Dålig touch, för liten skärm (feltryckningar hela hela tiden), dålig mjukvara i telefonen (ibland kan du ex trycka på en länk och du ser att den trycks ner, men telefonen "laddar inte" sidan). Inte blir det bättre av att x10 mini har ett batteri som om man är lite aktiv bara klarar någon timmes användning. Tycker iPhone är dålig just pga batteritiden och att den måste laddas hela tiden. Men då klarar sig ändå en iPhone typ en hel dag. Men bara några timmars användning som x10 mini är riktigt riktigt uselt.

Det enda positiva är som sagt det smidiga formatet som gör att telefonen lätt går ner i jeansfickan fram, och att den tar helt ok bilder. Blixten fungerar ljusår bättre än iPhone 4 exempelvis.

Men sen är det inte mycket mer som talar för den. Uppkopplad till wifi så tappar den nästan hela tiden connection. En iPhone 3 och 4, där har jag perfekt mottagning även ute i trädgården på uppfarten. Rör jag mig mot toaletten med min x10 mini så är det kört.

Jag vill så gärna att det ska vara en bra telefon eftersom jag gillar det smidiga formatet. Men det är det inte. Android är bra, men kommer knappast till sin rättvisa på en x10 mini.
Ska tradera bort min lur i dagarna. Är det någon här som vill ha den, så skicka ett pm.

Redigerat av twebbas, 13 december 2010 - 09:16.


#891

Postad 15 december 2010 - 09:11

Peter233
  • Peter233
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Hej!

Har fått det roliga uppdraget att hitta 2 billiga mobiler:

Mobil 1: Till min flickvän. Enda kraven är att mobilen skall vara snygg, relativt liten och "Skall gå att spara många sms" :ph34r:

Mobil 2: Till syrran. Hon letar efter en mobil med bra kamera som är lätt att använda.

Maxpris för dessa mobiler är ca 800kr/st. Vad finns det för gamla modeller som är värda att kolla på?

#892

Postad 15 december 2010 - 15:17

Johanpixels
  • Johanpixels
  • Forumräv

  • 760 inlägg
  • 0

Hej!

Har fått det roliga uppdraget att hitta 2 billiga mobiler:

Mobil 1: Till min flickvän. Enda kraven är att mobilen skall vara snygg, relativt liten och "Skall gå att spara många sms" :ph34r:

Mobil 2: Till syrran. Hon letar efter en mobil med bra kamera som är lätt att använda.

Maxpris för dessa mobiler är ca 800kr/st. Vad finns det för gamla modeller som är värda att kolla på?



Mobil nr 2, c901 eller c905 på blocket B) annars får du ingen bra kamera.

#893

Postad 15 december 2010 - 20:58

kwe
  • kwe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Hej!

Har fått det roliga uppdraget att hitta 2 billiga mobiler:

Mobil 1: Till min flickvän. Enda kraven är att mobilen skall vara snygg, relativt liten och "Skall gå att spara många sms" ;)

Mobil 2: Till syrran. Hon letar efter en mobil med bra kamera som är lätt att använda.

Maxpris för dessa mobiler är ca 800kr/st. Vad finns det för gamla modeller som är värda att kolla på?


Om du kan acceptera 95 spänn mer så bör du kolla på en LG Viewty till din syrra.
Helt ok kamera med 'Schneider-Kreutznach certifierad optik' (vet faktiskt inte hur bra det är men bilderna
blev bättre än alla andra kameramobiler jag då testat) och blixt.
Wired håller med: "Hands down, this one of the best image-capturing devices we’ve seen on a handset".

Vad gäller enkelhet är det en 'smartphone' som är stendum (och sålede mkt kass som smartphone)
men därför tokenkel att använda. Bara 3 fysiska knappar att hålla reda på och stor tydlig nummerdisplay
på touchdisplayen.
Mer info:
https://www.prisjakt...kt.php?p=425585
http://www.testfreak...g-ku990-viewty/

#894

Postad 31 december 2010 - 13:33

datornsomstereo
  • datornsomstereo
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Sony Ericsson W995, men det känns lite fånigt att köpa en så gammal mobil.
Jag vill ha:
pris: 1000-3000 kr
storlek: liten
batteritid: minst 3 dagar i standby
3,5 mm hörlursuttag
kalenderfunktion som går att synka med outlook.


Några förslag?

#895

Postad 01 januari 2011 - 17:24

FraXioN
  • FraXioN
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag ska få en ny jobbmobil och kan då välja mellan BlackBerry 9700 Bold och BlackBerry 9800 Torch. Den förstnämnda är ju en erkänt bra jobbmobil men den nya varianten Torch lockar då den har touch screen. Någon som provat den nya Blackberryn? Åsikter/kommentarer?

Jag använder mobilen mest till mail, surf, bloomberg-koppling och lite multimedia så som mp3-spelare och se filmer.





#896

Postad 09 januari 2011 - 18:21

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Jag tänkte byta min Vivaz mot någon androidnalle. Behöver inte vara lika bra kamera som vivaz (finns det?), men jag vill kunna surfa, smsa smidigt och använda mobilen som trådlöst modem. dessutom vill jag att den ska ha längre batterikapacitet än ett dygn med hyffsat användning.

Har kommit fram till följande kandidater. Vet ej om alla eller ens någon klarar mina krav?!
x10 mini (pro)
Htc Wildfire
ZTE blade
Huawei 8500
LG Optimus one


Frågor:
1. Måste jag ha Android 2.2 för att kunna använda den som modem eller finns det någon app som löser det till tidigare versioner?

2. Vad skiljer egentligen mellan 2.1 och 2.2?

3. vilken/vilka mobiler rekommenderas av er? Maxpris 2500:-

#897

Postad 11 januari 2011 - 23:41

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Har svårt att bestämma mig om jag ska skaffa en iPhone 4 eller en HTC Desire HD. Då jag kommer att teckna abonnemang blir det ingen skillnad i pris mellan dem. Mobilen kommer mest användas till musik, film och att surfas med (utöver det en telefon är till för ;)). Vilken är mest lämpad för mig? Tycker det är svårt att hitta bra information om videouppspelning mellan de båda telefonerna då det kommer vara väldigt viktigt för mig.

#898

Postad 12 januari 2011 - 18:55

elroi92
  • elroi92
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
om du vill ha den stora skärmen är dhd hd det självklara valet över iphone 4, den är MYCKET större

men tänk på att desire hd oftast är mycket billigare utan abonemng


Tobyponken
de flesta av dem har lika bra kamera som vivaz, av personlig erfarenhet rekommenderar jag x10 mini eller wildfire, beroende på vilket format du tycker bäst om

Redigerat av elroi92, 12 januari 2011 - 19:06.


#899

Postad 13 januari 2011 - 10:51

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Tobyponken
de flesta av dem har lika bra kamera som vivaz, av personlig erfarenhet rekommenderar jag x10 mini eller wildfire, beroende på vilket format du tycker bäst om


Jag tror inte någon av dessa telefoners kameror kommer i närheten av Vivaz, men det är inte det jag är ute efter heller. Vill ha en schysst surfupplevelse och bra respons i touchen så det blir lätt att skriva sms. Vill även ha en telefon som klarar mer än en dags användande innan batteriet ger upp.
Vill även kunna använda den som trådlöst modem/router och jag vill veta om det går med android 2.1??

Redigerat av Tobyponken, 13 januari 2011 - 11:01.


#900

Postad 13 januari 2011 - 16:18

elroi92
  • elroi92
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
mjo, du har rätt om kameran

2,1 supportar inte teathering men det finns möjlighet att aktivera det om man är beredd att roota den eller installera ett annat rom

wildfire och optimus one kör 2.2

Redigerat av elroi92, 13 januari 2011 - 16:20.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.