Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Disney stänger LucasArts - EA gör Star Wars-spel framöver

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 maj 2013 - 20:01

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
De flesta företag är väl pengahungriga?

#52

Postad 07 maj 2013 - 20:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

De flesta företag är väl pengahungriga?

Exactly my point....

#53

Postad 07 maj 2013 - 20:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Att EA är pengahunriga innebär ju bara att de vill att spelen ska bli bra så att det säljer och de tjänar mer pengar :)

#54

Postad 07 maj 2013 - 20:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det jag har fått höra är de inte betalat ut bonusar som utlovat, men vad vet jag. Menar bara att finns företag som klarar sig utan att våldta sin personal. Jag skulle då inte vilja utveckla åt EA.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 maj 2013 - 20:47.


#55

Postad 07 maj 2013 - 20:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det jag har fått höra är de inte betalat ut bonusar som utlovat, men vad vet jag. Menar bara att finns företag som klarar sig utan att våldta sin personal. Jag skulle då inte vilja utveckla åt EA.

Jag tror att, speciellt i stora bolag så är det inte helt ovanligt med sånt. Dagsfärskt exempel: http://www.neogaf.co...ad.php?t=554776

Ubi körde ju över Rayman Legends-teamet ganska rejält också iom förseningen. Activision lär inte vara bättre. Namco kanske är bra dock.

#56

Postad 08 maj 2013 - 01:57

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Kruxet är att medans många hardcore gamers anser olika saker vara fördummande, så finns det också ett annat sätt att se på det... förenklade för att fler människor ska kunna ta sig till det. Och ibland är det tyvär vad som krävs för att spel ska sälja, det är att fler människor ska kunna ta sig till dessa och inte behöva sitta och läsa 200 sidor manuel för att förstå hur spelet fungerar. Delvis är det därför EA gör spel som de är, och varför DICE med flera får pengar att göra nya spel för. De ska även maximera vinst/avkastning på spelen, därför bolaget existerar.

Så hoppa på tåget och gilla läget, eller starta din egen spelstudio och gör de spel du vill spela som är tokavancerade. Tror inte det kommer hålla för fem öre dock. Inte om det ska bli en större produktion. Eller låt bli att köpa spelen om du inte tycker att de är tillräckligt bra. Köper du, ger du indirekt gillade för det som sedan skriks om i forum, köps det inte så kommer det inte göras. Men den stora massan verkar i regel inte hålla med om detsamma som så många självutnämnda hardcore gamers som drömmer om forna dagar.

Eller för att ta en trevlit citat jag såg i en podcast för inte så länge sen...
"The reason people find it so hard to be happy is that they always see the past better than it was, the present worse than it is, and the future less resolved than it will be."
~ Marcel Pagnol



Lol, Activision, tror inte någon hade lyckats undgå vad activison gjorde mot Infinity Ward (west och zampalla) efter att några av CoD MW blev braksuccér. Faschinerande läsning och även om EA kan anses ha några dåliga saker, så håller jag Activision + Kotick som något mycket värre...



Btw - vem snackade om Mirror's edge 2, spekulationer??? annars, fram med källa...

Redigerat av Damocles, 08 maj 2013 - 02:02.


#57

Postad 08 maj 2013 - 14:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Förenklande=fördumning. Det är ju inte särskilt svårt att förstå varför utgivare som spenderar X antal kronor vill ha igen investeringen mångfaldigt speciellt om de har mer affärsintresse än spelintresse. Och det är ju deras jobb att casha in maximalt också.

Inte så mycket att göra åt så länge vi har ett kapitalistiskt samhälle till 100 %. Indie kommer bara frodas mer och mer ju mer reptil jocke anpassade mainstream liren blir :)

#58

Postad 08 maj 2013 - 15:01

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
"Fördummning", tycker ett annat ord är förenkling utav spel, enklare att få ut till en större mängd konsumenter, tro det eller ej, och det ger klirr-klirr i kassan. Tycker själv det är tråkigt, men det är stor-industri idag som gäller för alla stora. De vill sälja miljon kopior, då kan man inte göra hardcore RPG's, eller riktigt realistiska FPS's.. eller tunga strategi spel. Nåja, de släpps, men många ur sunka bleka kopior utav sina forna jag.

Därför tycker jag om steams greenlight, och alla härliga indie devs som har börjat ploppa upp.. lite kul med återgång till garage stuket just pga att folk SKRIKER efter lite originella ideer i spel.

War for the Overworld, ftw, äntligen.. :P

Dungeon Master clonen, som äntligen kom.. carrier command.. vänta lite nu... attans, de kopierar oxå gamla spel... :D

#59

Postad 09 maj 2013 - 10:59

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Om detta i framtiden kan leda fram till spel som Kotor 3 och mitt önskespel Dark Forces: Stormtrooper så skiter jag fullständigt i om det är EA som ligger bakom. Bara tanken på DICE + Frostbite 3 + Star Wars får det att vattnas i mun.

#60

Postad 09 maj 2013 - 13:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Det kommer inte leda fram till något KOTOR 3 tyvärr. Disney köpte licensen för dyra pengar de kommer mainstreama och fördumma till max så de kommer aldrig kunna nå upp till KOTORs höjder tyvärr. Jag menar tänk på Star wars Nicke 7 år han måste också fatta berättelsen och kunna levla rätt!

#61

Postad 09 maj 2013 - 13:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det kommer inte leda fram till något KOTOR 3 tyvärr. Disney köpte licensen för dyra pengar de kommer mainstreama och fördumma till max så de kommer aldrig kunna nå upp till KOTORs höjder tyvärr. Jag menar tänk på Star wars Nicke 7 år han måste också fatta berättelsen och kunna levla rätt!

Wow, så du bara vet allt detta på förhand, imponerande!

Bitter på nåt sätt?

#62

Postad 09 maj 2013 - 13:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Snarare realist. Tror du det kommer bli annorlunda på något sätt och varför i sådana fall?

Det går inte att göra ett så bra spel som möjligt och samtidigt försöka tillfredsställa alla.

#63

Postad 09 maj 2013 - 13:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Snarare realist. Tror du det kommer bli annorlunda på något sätt och varför i sådana fall?

Det går inte att göra ett så bra spel som möjligt och samtidigt försöka tillfredsställa alla.

Jag tror ingenting, jag avvaktar med att säga varken bu eller bä innan jag faktiskt sett spelen som kommer.

Varför tvärsåga allt rakt av innan man ens vet nåt överhuvudtaget?

#64

Postad 09 maj 2013 - 13:58

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Jodå någonting tror du. Kom igen nu. Bu eller Bä? Du är alltså inriktad på att totalsåga själv? :)

#65

Postad 09 maj 2013 - 14:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jodå någonting tror du. Kom igen nu. Bu eller Bä? Du är alltså inriktad på att totalsåga själv? :)

Jag har redan sagt att jag tror det blir bra om du läser mina tidigare inlägg.

Bara för att du spår världens undergång behöver det inte vara så eller att alla håller med dig.

#66

Postad 09 maj 2013 - 14:27

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Jag har redan sagt att jag tror det blir bra om du läser mina tidigare inlägg.

Bara för att du spår världens undergång behöver det inte vara så eller att alla håller med dig.


Jordens undergång tror jag inte enbart status quo ;)

#67

Postad 09 maj 2013 - 14:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det går inte att göra ett så bra spel som möjligt och samtidigt försöka tillfredsställa alla.

Det går inte att tillfredsställa alla, punkt. Det lär inte vara någon som försöker det heller utan de får ju inrikta sig på olika målgrupper.

Jag förväntar mig dessutom en klart högre åldersgräns än sju år på Star Wars-spelen från EA och KotOR var inte särskilt svårt att förstå på sin tid så det var ju i så fall redan fördummat. Dessutom tror jag du grovt överskattar Disneys inflytande över detta, de har sålt licensen i några år, de har bara rätt till den på vissa plattformar. Det är EA som bestämmer.

Samtidigt kanske du inte ska klaga på att konsolspel blir fördummade när du själv kör igenom God of War: Ascension på easy ;) ? #PartoftheProblem

#68

Postad 09 maj 2013 - 14:56

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Vart kommer GOW in på det hela. Nu blir du så här konstig igen. Jag körde GOW 1,2,3 på hard. Spelen blir inte intelligentare för att svårighetsgraden är högre.

Nu snackar vi dock inte GOW utan KOTOR så återigen vart kommer GOW in i det hela och om jag skulle kört Ascension på Easy pga tidsbrist?

#69

Postad 09 maj 2013 - 16:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1
Mja, för att hela anledningen till att spel förenklas är att folk har just tidsbrist och snabbt vill lära sig och komma åt saker i dagens ADHD-samhälle. Och precis som dessa personer hade du också tidsbrist. I just fallet med GoW tycker jag definitivt du faller in i samma fack, men du kan ju notera smileyn. Jag vet att du är väldigt anti mot allt som underlättar, bortsett från FAQ:s på Internet.

Fast för att skriva ett inlägg som klagar på att mitt inlägg inte har mycket med KotOR att göra fokuserar du förvånansvärt lite på just de resonemangen i inlägget som hade med KotOR att göra :). Du kallar dig realist, men du tror på en åldersgräns på så lågt som sju år i ett KotOR, dvs inget/censurerat våld - vilket jag direkt ser som ett projekt där EA tjänar mer goodwill på att slänga ut utvecklingsbudgeten utanför sitt högkvarter. Och du bygger detta antagande på att Disney har stort inflytande över licensen, som de just sålt iväg, rätt säker på att du har fel i båda antagandena.

Men grejen är ju den dock att du anser att 99 % av alla konsolspel är fördummade så om KotOR 3 görs överhuvudtaget så kommer det komma till konsol och då kommer det ju bli fördummat enligt din egen definition. Men det behöver ju faktiskt inte innebära att du inte gillar spelet för den sakens skull, KotOR 1 och 2 var inte särskilt avancerade, Mirrors Edge var ett fördummat linjärt spel som gick på räls och Bioshock: Infinite en simpel, repetitiv korridorshooter. Ändå gillade du dessa :)

#70

Postad 09 maj 2013 - 17:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 1
Jag har också nämnt hur mycket bättre SS 2 är än både Bioshock och Bioshock Infinite. Och att GOW 1.2, 3 på hard är bättre än GOW A på easy ;). Tar vi ex och jämför storyn och karaktärsutvecklingen på KOTOR och GOW hävdar du att GOW är mer djuplodande?

Jag är tyvärr inte en sådan som orkar idissla gamla lir över och över så tyvärr så vill jag lira måste jag köra nerfade versioner av elders scrolls och system shock 2 mm om jag vill fortsätta spela spel från och vartannat.

Nu är du ju duktig på att detektiva men lycka till hitta 99 % konsolspel är fördummade citat ;). Det fallerar på sport/fighting spelen där gamepad faktiskt fungerar väl så bra som alternativen. Spelkontrollen i sig gör att vissa spel som ex Elders Scrolls liren tappar inventarie delen och andra spelmekanismer skrotas för att bli mer lätthanterligt och korta ner inlärningskurvan.

Det här förenklandet är ju något som går igenom universalt men det var ju när spelutvecklarna började se hur mycket man kunde casha in på casual lir och "att man inte skulle bestraffa spelaren" som saker började gå söderut...

Det går inte optimera lir för både gamepad och mus men lik förbannat ska spel där mus är optimalt främst optimeras för gamepad jockeysarna då det passar bäst in med förenklande filosofin.

Hur menar du med att Mirrors Edge är fördummat för övrigt? Att man inte kan peppra folk? Det är smått innovativt om något att ha ett fps som inte är smygarorienterat där man näst intill kan ta sig igenom som pacifist.

#71

Postad 09 maj 2013 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och att GOW 1.2, 3 på hard är bättre än GOW A på easy ;).

Nja, Ascension på easy höll du faktiskt som bättre än de övriga spelen på hard.

Så avklarat. Antagligen det bästa GOW spelet hittills.


Men att ett KotOR 3 skulle överträffa KotOR tror jag inte själv på, hoppas mer på att det ens kommer, det är ju absolut inte givet. Däremot om man läser dina inlägg i tråden här så känns de ju rätt negativa, och eftersom det finns fördummade spel som du trots allt gillar så kanske man inte ska hoppa över hästen innan kossan har gått över till det gröna gräset, så att säga. KotoR har givetvis en mer avancerad story än GoW, men det har jag inte påstått annat heller :)

Nu är du ju duktig på att detektiva men lycka till hitta 99 % konsolspel är fördummade citat ;).

Nej, menade inte att du har sagt det, utan bara intrycket jag fått av dina inlägg.

Hur menar du med att Mirrors Edge är fördummat för övrigt? Att man inte kan peppra folk? Det är smått innovativt om något att ha ett fps som inte är smygarorienterat där man näst intill kan ta sig igenom som pacifist.

Jag kunde skjuta folk. Det är ju ett linjärt spel där du hoppar mellan färgade avsatser utan större frihet. Tycker det passar in perfekt i kategorin :) . Ett spel kan ju vara både fördummat och innovativt samtidigt.

Men för att gå till topic, hur menar du att ett KotOR 3 skulle bli fördummat i jämförelse med KotOR 1? Vad tyckte du det hade som var avancerat? Om man ser till X-Com så känns det inte som ett spel som fördummats särskilt mycket men ändå fått bra kritik och sålt rätt hyfsat, så det går ju. Tror dessutom att EA har lärt sig mycket av både Mass Effect 3 och Dragon Age 2, de har fått mycket skit för det. Skulle de göra ett KotOR är jag hoppfull om att de försöker förvalta arvet och jag tycket inte heller det bör vara särskilt svårt eftersom KotOR imo redan har ett gameplay som är ungefär som Mass Effect och därmed går hem i stugorna.

#72

Postad 09 maj 2013 - 18:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Nej det skrev jag ju inte. Jag skrev ju att det antagligen är bättre inte samma sak. Svårt att säga när de gör exakt samma lir igen. Känns väldigt mycket gjort förutom mpn jag inte testade. Och så var man tvungen att hafsa sig igenom som sagt.

KOTOR 3 får vi se men nej har inga större förhoppningar. Sprollar om det är Disney eller EA eller fans moster som ligger bakom.
Fixar de Bioware eller Obsidian och får tillbaks gamla gänget så kanske man törs hypas lite.

Redigerat av oqvist, 09 maj 2013 - 18:12.


#73

Postad 09 maj 2013 - 19:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Fixar de Bioware eller Obsidian och får tillbaks gamla gänget så kanske man törs hypas lite.

Om de gör KotOR 3 så får man ju anta att de låter Bioware utveckla det. Vilka som jobbar där nu gentemot för 10 år sedan vet jag inte.

Nej det skrev jag ju inte. Jag skrev ju att det antagligen är bättre inte samma sak.

Min tolkning ligger nog klart närmare till hands än att "GOW 1.2, 3 på hard är bättre än GOW A på easy" i alla fall :)

Redigerat av Zoiler, 09 maj 2013 - 19:56.


#74

Postad 10 maj 2013 - 06:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
http://www.fz.se/art...strerar-domaner

#75

Postad 10 maj 2013 - 06:50

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

http://www.fz.se/art...strerar-domaner


Gungan Frontier 2-4? Hoppas verkligen att det där är kodnamn för något helt annat.

#76

Postad 10 maj 2013 - 07:05

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Du menar att du inte längtat efter ett Jar-Jar Binks FPS? ;)

#77

Postad 10 maj 2013 - 07:19

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Klart jag har. Har längtat efter ett spel där jag kan kasta blåa bollar på robotar och riskerar att trampa i bajs sedan jag såg Phantom Menace för första gången. Vore ju guld om det skulle visa sig att dom inte gör ett utan TRE sådana spel. :)

#78

Postad 10 maj 2013 - 07:50

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Det här kan inte bli annat än en succé!

#79

Postad 10 maj 2013 - 08:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0
Ok, Studiomässigt tror jag detta kan vara riktigt bra med DICE och ffa Bioware bakom rodret. Om Bioware kan få göra KoTOR 3 så känns det som att det skulle kunna bli riktigt bra.

Vad som mest oroar mig är EAs affärsmodeller, om de har planer på fler "microtransactions" eller deras debacle med "always online" i Sim City eller deras sjukt sega Origin-servrar i allmänhet.

Redigerat av jayreso, 10 maj 2013 - 08:18.


#80

Postad 10 maj 2013 - 08:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Klart jag har. Har längtat efter ett spel där jag kan kasta blåa bollar på robotar och riskerar att trampa i bajs sedan jag såg Phantom Menace för första gången. Vore ju guld om det skulle visa sig att dom inte gör ett utan TRE sådana spel. :)


How rude!

Postad bild

#81

Postad 10 maj 2013 - 11:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad som mest oroar mig är EAs affärsmodeller, om de har planer på fler "microtransactions" eller deras debacle med "always online" i Sim City eller deras sjukt sega Origin-servrar i allmänhet.

Det känns som att microtransactions kan bli svårt att komma undan, de tjänar rätt bra på det eftersom det finns folk som köper. Det man kan hoppas och förvänta sig är i så fall att det inte påverkar spelet för de som inte köper, som i Dead Space 3. Always online har de nog lärt sig rätt mycket av, det är inte värt all den negativa press de fått. Därför utannonserades Sims 4 specifikt med att det går att spela offline, något som förstås inte ska behöva sägas normalt.

Edit: Eller ja, vi kan ju faktiskt slippa microtransactions iom deras omstrukturering. De byter sätt att arbeta på lite nu, dissar de spel som inte säljer tillräckligt bra och de har en ny boss. Hittade även:

"The real core of the microtransaction business is within the mobile part of our business which is the free-to-play business."

Så än finns det hopp. Men själv bryr jag mig inte så länge det inte påverkar min upplevelse. Så länge det är valfritt och inte påverkar de som inte använder det är det lugnt.

Redigerat av Zoiler, 10 maj 2013 - 11:56.


#82

Postad 10 maj 2013 - 12:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

How rude! Postad bild

Mee-sa happy!

#83

Postad 10 maj 2013 - 12:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Microtransaktioner går nog bra. I COD BLOPS2 har hur många som helst köpt olika vapencamon etc för ett par tior.

#84

Postad 10 maj 2013 - 14:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 1
Vet inte om jag bryr mig om Star Wars längre.

Hittade en cool Bobba Fett t-shirt till dottern; hon påstod att det var 'Kapten Rex'.
Byggde en Star Wars Lego byggsats med Darth Vader. Insåg att han numera bara är en gnällig emo-unge.
Satte på TV:n för att titta på orginal filmerna; insåg att de var ret-connade allihop.

Suck. Det var bättre förr. Hoppas att EA tror att de kan tjäna lite pengar på att släppa X-wing v/s Tie-Fighter iallafall.

#85

Postad 10 maj 2013 - 17:34

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Vet inte om jag bryr mig om Star Wars längre.

Hittade en cool Bobba Fett t-shirt till dottern; hon påstod att det var 'Kapten Rex'.
Byggde en Star Wars Lego byggsats med Darth Vader. Insåg att han numera bara är en gnällig emo-unge.
Satte på TV:n för att titta på orginal filmerna; insåg att de var ret-connade allihop.

Suck. Det var bättre förr. Hoppas att EA tror att de kan tjäna lite pengar på att släppa X-wing v/s Tie-Fighter iallafall.

Hahaha, underbart inlägg. Har f.ö. aldrig hört talas om denne Rex. Ja, jag känner också att jag håller på att bli gammal. När det gäller just Star Wars så har jag egentligen aldrig varit nån stor fan, tror knappt ens jag sett alla tre original-filmerna. Och har enbart spelat KoTOR vad jag kan minnas. Så, vad gör jag då ens i denna tråd kan man ju undra? Hoppas på mer KoTOR mest, måste jag erkänna. :)

#86

Postad 15 maj 2013 - 10:48

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
http://www.gamasutra...n_Star_Wars.php


"The new studio has begun hired, with a number of EA employees who worked on the Medal of Honor series already on board."

Ja, det var ju ett toppenspel! Verkligen bra online! Eller inte, warfighter var skit om jag får säga det själv

Redigerat av Johan_i_burken, 15 maj 2013 - 11:12.


#87

Postad 15 maj 2013 - 13:30

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Mer X-wing/Tie Fighter i 1080p. Nu. Tack.
Jag skulle bli glad av ett Rogue Squadron.

/ Svältfödd

#88

Postad 15 maj 2013 - 13:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Är väl frågan om Dice sysslar med det dock?

Men om andra också utvecklar vet man ju aldrig. Frågan är dock om den genren skulle sälja särskilt mycket i dagsläget.

Redigerat av Zoiler, 15 maj 2013 - 14:59.


#89

Postad 15 maj 2013 - 14:21

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0
Kan någon förtydliga detta för mig, dice som jag ser det är snubbarna i Sthlm som gör bf bland annat, de har bra rykte och ea har valt att använda detta bra anseende och skapa en ny studio som också heter dice men den består bland annat av snubbarna som låg bakom värdelösa medal of honor? Har jag missuppfattat detta? Annars så gick mina förväntningar från hurra till ****

#90

Postad 15 maj 2013 - 14:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kan någon förtydliga detta för mig

Verkar vara spekulationer än så länge.

Postad bild

Det som det spekuleras i är att de döper om Danger Close (som gjorde MoH) till DICE LA med målet att anställa 60 pers till.

I feel it's worth noting that besides Danger Close staff EA was also picking up LucasArts staff recently.


A fair amount of Danger Close's final incarnation included DICE veterans including BFBC2's lead multiplayer designer.



#91

Postad 15 maj 2013 - 15:43

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
DICE + Star Wars, ajajajajaj. Det var det det.

#92

Postad 16 maj 2013 - 07:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Är väl frågan om Dice sysslar med det dock?

Men om andra också utvecklar vet man ju aldrig. Frågan är dock om den genren skulle sälja särskilt mycket i dagsläget.


Jag tvivlar på att någon sysslar med det. Skulle nog inte sälja så bra heller. Hur mycket sålde Lucasarts gamla Starwars space sims?

#93

Postad 16 maj 2013 - 07:41

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

DICE + Star Wars, ajajajajaj. Det var det det.

För att...?

#94

Postad 20 maj 2013 - 13:19

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 1
Star Wars skulle göra sig riktigt bra som FPS med lasersvärdviftade istället för kniv :)
Tror DICE skulle lyckas riktigt bra med multiplayerdelen om inte annat.

#95

Postad 20 maj 2013 - 13:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Star Wars skulle göra sig riktigt bra som FPS med lasersvärdviftade istället för kniv :)
Tror DICE skulle lyckas riktigt bra med multiplayerdelen om inte annat.

Ja, jag skulle vara toknöjd om man tog BF3 som det är idag och bara ändrade grafiska saker som miljöer, fordon, karaktärer och vapen och tillhörande ljud till Star Wars-tema utan att göra "så mycket mer".

Redigerat av masse70, 20 maj 2013 - 13:35.


#96

Postad 20 maj 2013 - 13:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Problemet är att få lasersvärdviftandet bra, jag menar ingen har ju jedireaktioner. Och hur ska man styra den med en handkontroll? Ska det ske automatiskt? Jag vill också ha ett grymt system för det men det är riktigt svårt att få till förstås.

Menar alltså när man blockerar skott i olika riktningar.

Annars finns ju så mycket potential i Kraften. T.ex force push med nästa generations fysik kan bli extremt kul, och mind tricks skulle kunna användas för att ge fler dialogalternativ som att få någon att begå självmord (om man är sith) eller så. Miljöer finns det också hur mycket som helst variation av.

Det är egentligen konstigt att Star Wars så sällan lyckas som spel med tanke på förutsättningarna.

#97

Postad 20 maj 2013 - 13:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Om det skall vara realistiskt måste det vra omöjligt att sikta. I filmerna skjuter de uselt, framför allt stormtroopers.

#98

Postad 20 maj 2013 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Om det skall vara realistiskt måste det vra omöjligt att sikta. I filmerna skjuter de uselt, framför allt stormtroopers.

I de gamla filmerna iaf, inte de nya ;)

#99

Postad 20 maj 2013 - 13:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Svärdviftandet fungerade riktigt bra i Jedi Academy. Haft många tokgalna mp bataljer i det liret. Det har gjorts ett gäng framgångsrika fps på star wars temat för övrigt. Dark Forces, Dark Forces 2, jedi Outcast mm. LucasArts har ju inte rosat marknaden sista åren med sina samarbetspartners dock.

#100

Postad 20 maj 2013 - 13:52

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Problemet är att få lasersvärdviftandet bra, jag menar ingen har ju jedireaktioner.


Om man skulle bara köra bf3 med star wars skin känns det lagom roligt att vara sniper. Jag menar när man äntligen träffar så blockas bara skottet av en ljussabel. Men det är klart, snipers är bara av ondo. Hade varit grymt med en prisjägar klass och flyga runt med boba fett



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.