Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34384 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 14 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#23301

Postad 18 november 2014 - 14:26

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Lite positiv bedömning av uppdatering på boxen att nu när man går in på viasat eller cmore och scrollar film så är det nu omslag i stället för trist lista och en film i taget nu i stället 12 omslag i taget. Mer kul se omslag än en text titel

#23302

Postad 18 november 2014 - 15:33

na96mrt
  • na96mrt
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Tyvärr just det som jag provade (det hände ingenting om man försökte göra on/off med fjärren)...


Försökte först lösa detta själv genom att göra fabriksåterställning samt blåsa mjukvaran, men det hjälpte inte.

Satt därför därefter en halvtimme med Telias support igår eftermiddag (efter att först ha väntat i telefonkö i ytterligare en halvtimme! :blink:), och efter att de nödvändigtvis måste testa allt det jag redan hade testat ytterligare en gång, så säger de "vi kan inte göra något mer, jag lägger ett ärende hos våra tekniker, så får de titta på det imorgon".
Eftersom TV-boxen fortarande inte fungerade när jag kollade nyss, ringde jag åter till supporten (fick återigen vänta, 20 minuter denna gång), och fick då veta att de kommer titta på detta först på torsdag! Så innan de ens börjar titta på detta har jag varit utan tjänsten i 5 dagar. :angry:

Jag är dessutom tveksam till att de kommer hitta något fel på sin sida. om det är något fel där borde fler ha varit drabbade tycker man, så jag antar att de därefter kommer behöva skicka ut en ny box, vilket betyder att det går ytterligare några dagar, och vi kommer igång tidigast i mitten på nästa vecka.
Vad än värre är att jag åker på tjäsnteresa i två veckor på lördag, och min tekniskt analfabetiska fru (som knappt klarar av att sätta på TV'n själv) kommer inte kunna koppla in detta själv, vilket betyder att hela familjen blir utan TV i ungefär en månad pga Telias långsamma support. :angry:
Hoppas att de åtminstone skickar den nya boxen iaf, eftersom alla våra inspelningar ändå kommer försvinna (för de är väl krypterade till hårdvaran och inte mitt konto, eller?)

Redigerat av na96mrt, 18 november 2014 - 15:35.


#23303

Postad 18 november 2014 - 22:25

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tjena!
Jag skall hjälpa mina föräldrar med att fixa SHL.
Min fråga är: hur är kvalitén på CMOREs HD kanaler gentemot Canal Digital (genom satellit). Har Telias HD kanaler samma kvalité?

#23304

Postad 19 november 2014 - 09:57

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Tjena!
Jag skall hjälpa mina föräldrar med att fixa SHL.
Min fråga är: hur är kvalitén på CMOREs HD kanaler gentemot Canal Digital (genom satellit). Har Telias HD kanaler samma kvalité?


Om jag inte misstar mig har Canal Digital variable bitrate (VBR) på upp till 16 Mbit/s (bitraten varierar efter behov utifrån bildmaterialets komplexitet mellan 0 och 16 Mbit/s) medan Telia har fixed bitrate (FBR) på 8 Mbit/s (bitraten ligger oavsett bildmaterialets komplexitet alltid på 8 Mbit/s). Det torde innebära att vid förhållandevis okomplicerat bildmaterial upp till 8 Mbit/s så borde kvalitén vara likvärdig medan vid komplicerat bildmaterial (t.ex. sekvenser med rörligt vatten och andra invecklade och snabba rörelser) så har Canal Digital ungefär dubbelt så hög kvalitet på sina HD kanaler jämfört med Telia.

#23305

Postad 19 november 2014 - 11:03

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Försökte först lösa detta själv genom att göra fabriksåterställning samt blåsa mjukvaran, men det hjälpte inte.

Satt därför därefter en halvtimme med Telias support igår eftermiddag (efter att först ha väntat i telefonkö i ytterligare en halvtimme! :blink:), och efter att de nödvändigtvis måste testa allt det jag redan hade testat ytterligare en gång, så säger de "vi kan inte göra något mer, jag lägger ett ärende hos våra tekniker, så får de titta på det imorgon".
Eftersom TV-boxen fortarande inte fungerade när jag kollade nyss, ringde jag åter till supporten (fick återigen vänta, 20 minuter denna gång), och fick då veta att de kommer titta på detta först på torsdag! Så innan de ens börjar titta på detta har jag varit utan tjänsten i 5 dagar. :angry:

Jag är dessutom tveksam till att de kommer hitta något fel på sin sida. om det är något fel där borde fler ha varit drabbade tycker man, så jag antar att de därefter kommer behöva skicka ut en ny box, vilket betyder att det går ytterligare några dagar, och vi kommer igång tidigast i mitten på nästa vecka.
Vad än värre är att jag åker på tjäsnteresa i två veckor på lördag, och min tekniskt analfabetiska fru (som knappt klarar av att sätta på TV'n själv) kommer inte kunna koppla in detta själv, vilket betyder att hela familjen blir utan TV i ungefär en månad pga Telias långsamma support. :angry:
Hoppas att de åtminstone skickar den nya boxen iaf, eftersom alla våra inspelningar ändå kommer försvinna (för de är väl krypterade till hårdvaran och inte mitt konto, eller?)


De kommer ju skicka en Tekniker. Eller missuppfatta jag Telias svar till dig? De brukar koppla in och titta så allting fungerar. Har du extern utrustning som AV receivers etc så brukar de iaf koppla in boxen direkt till tvn. Sen får kunden själv koppla som den vill ha det.

Alla dina inspelningar ligger på hårddisken i boxen. Så byter du box försvinner de.

#23306

Postad 19 november 2014 - 13:01

na96mrt
  • na96mrt
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

De kommer ju skicka en Tekniker. Eller missuppfatta jag Telias svar till dig? De brukar koppla in och titta så allting fungerar. Har du extern utrustning som AV receivers etc så brukar de iaf koppla in boxen direkt till tvn. Sen får kunden själv koppla som den vill ha det.

Alla dina inspelningar ligger på hårddisken i boxen. Så byter du box försvinner de.


Nej, de skulle inte skicka en tekniker till mig, utan kolla lite i sina system.

Dock kan jag glatt meddela att problemet löste sig igår kväll! :)
Så om någon råkar ut för samma sak, lämna boxen påslagen över natten, samt eventuellt även följande dag, så att den får jobba vidare. När den sista "uppstartspricken" slutat blinka gult, och istället lyser fast gult (inte grön), så kan du starta om boxen igen genom att dra ur och sätta i strömkabeln.
Det verkar som att den uppdatering som släpptes behövde ca ett dygn på sig för att installeras och startas upp, iaf på min box, såvida inte Telias tekniker började när de först utlovat, och hittade något som de korrigerade, och sedan inte hörde av sig till mig som de lovade... ;)

#23307

Postad 19 november 2014 - 16:41

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Om jag inte misstar mig har Canal Digital variable bitrate (VBR) på upp till 16 Mbit/s (bitraten varierar efter behov utifrån bildmaterialets komplexitet mellan 0 och 16 Mbit/s) medan Telia har fixed bitrate (FBR) på 8 Mbit/s (bitraten ligger oavsett bildmaterialets komplexitet alltid på 8 Mbit/s). Det torde innebära att vid förhållandevis okomplicerat bildmaterial upp till 8 Mbit/s så borde kvalitén vara likvärdig medan vid komplicerat bildmaterial (t.ex. sekvenser med rörligt vatten och andra invecklade och snabba rörelser) så har Canal Digital ungefär dubbelt så hög kvalitet på sina HD kanaler jämfört med Telia.


Det är länge sedan Canal Digital låg på 16 Mbit/s
Siffror för CD...
Cmore Sport HD har medel på 7,4 Mbit/s och max 9,1 Mbit/s
Cmore Live medel 8 Mbit/s Max 9,2Mbit/s
Och CD har inte Live mer än på helger och saknar helt Live 2-4 som HD kanaler

#23308

Postad 19 november 2014 - 19:18

Torrbollen
  • Torrbollen
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Telia har fixed bitrate (FBR) på 8 Mbit/s (bitraten ligger oavsett bildmaterialets komplexitet alltid på 8 Mbit/s).

Det finns ingenting som heter "fixed bitrate (FBR)". Den korrekta benämningen är Constant Bitrate och förkortas CBR. Det är en föråldrad kodningsteknik och Telia använder förhoppningsvis någon variation av Constrained Variable Bitrate (CVBR).

#23309

Postad 20 november 2014 - 15:46

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Det är länge sedan Canal Digital låg på 16 Mbit/s
Siffror för CD...
Cmore Sport HD har medel på 7,4 Mbit/s och max 9,1 Mbit/s
Cmore Live medel 8 Mbit/s Max 9,2Mbit/s
Och CD har inte Live mer än på helger och saknar helt Live 2-4 som HD kanaler

Källa?

Det finns ingenting som heter "fixed bitrate (FBR)". Den korrekta benämningen är Constant Bitrate och förkortas CBR. Det är en föråldrad kodningsteknik och Telia använder förhoppningsvis någon variation av Constrained Variable Bitrate (CVBR).

Fixed bitrate (FBR) finns visst och är synonymt med constant bitrate (CBR):Enligt http://www.svt.se/om...pertinformation kodar Telia videosignalen i Constant BitRate (CBR), alltså inte Constrained Variable Bitrate (CVBR).

Redigerat av pallepaf, 20 november 2014 - 15:55.


#23310

Postad 20 november 2014 - 17:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Källa?

.

Linowsat

Delar 6 HD kanaler på 55 Mbit/s så blir det inte så mycket till varje kanal

#23311

Postad 20 november 2014 - 17:36

Torrbollen
  • Torrbollen
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Fixed bitrate (FBR) finns visst och är synonymt med constant bitrate (CBR)

Att finnas och att vara korrekt är två helt olika saker. Du är troligtvis inte den enda människan på internet som har fattat fel. Prova att söka på Google. "MPEG-2 FBR" ger runt hundra tusen träffar. "MPEG-2 CBR" ger över en miljon träffar. Inte direkt någon tvekan om vad som är den korrekta och allmänt vedertagna terminologin.

#23312

Postad 20 november 2014 - 22:17

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 1

Att finnas och att vara korrekt är två helt olika saker. Du är troligtvis inte den enda människan på internet som har fattat fel. Prova att söka på Google. "MPEG-2 FBR" ger runt hundra tusen träffar. "MPEG-2 CBR" ger över en miljon träffar. Inte direkt någon tvekan om vad som är den korrekta och allmänt vedertagna terminologin.

Givetvis kan en term vara korrekt även om en synonym till termen används mer frekvent. Enligt ditt sätt att resonera skulle "alltjämt" inte vara en korrekt synonym till "fortfarande" eftersom "alltjämt" bara ger 417 000 träffar på google medan "fortfarande" ger 41 800 000 träffar. Den källa jag hänvisade till innehöll officiella tekniska termer och angav FBR t.o.m. som huvudterm med CBR som alternativ term. Om termen CBR används mer frekvent än FBR innebär det inte att FBR upphört att existera som en korrekt term.

Det bör tilläggas att även i situationer när det bara finns ett sakligt rätt eller fel är det vanskligt att hänvisa till majoritetsuppfattningar. Ännu vanskligare blir det att hänvisa till google-träffar - teoretiskt sett kan ju många av träffarna handla om varför det googlade påståendet är felaktigt.

#23313

Postad 20 november 2014 - 22:47

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Linowsat

Delar 6 HD kanaler på 55 Mbit/s så blir det inte så mycket till varje kanal


När jag på www.linowsat.de sökte på SVT1 HD på Thor (vilket väl är Canal Digital?) fick jag fram 14612 kBit/s som max senaste dygnet (9861 kBit/s som minst med ett medel på 12874 kBit/s).

Redigerat av pallepaf, 20 november 2014 - 22:50.


#23314

Postad 21 november 2014 - 15:09

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

När jag på www.linowsat.de sökte på SVT1 HD på Thor (vilket väl är Canal Digital?) fick jag fram 14612 kBit/s som max senaste dygnet (9861 kBit/s som minst med ett medel på 12874 kBit/s).

Det är SVT som har högs bitrate hos CD, men det kommer nog ändras när ytterligare två SVT kanaler ska in på samma transponder i HD
Svenska Eurosport2 HD har endast 6,7 Mbit/s constant bitrate

#23315

Postad 22 november 2014 - 09:59

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0
Har en område i huset där inte ar en stabil wi-fi täckning av routern (Technicolor TG799Svn V2). Det borde vara stabil men tanke på avståndet och fria sikten, men, men.

Tips på en wi-fi extender som fungerar bra med Telia routern mottagas gärna?

Läste på olika forum att den del Netgear (Wi-Fi Range Extender) kan har problem med Telia prylar.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 22 november 2014 - 10:08.


#23316

Postad 22 november 2014 - 10:25

magnus07
  • magnus07
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Har en område i huset där inte ar en stabil wi-fi täckning av routern (Technicolor TG799Svn V2). Det borde vara stabil men tanke på avståndet och fria sikten, men, men.

Tips på en wi-fi extender som fungerar bra med Telia routern mottagas gärna?

Läste på olika forum att den del Netgear (Wi-Fi Range Extender) kan har problem med Telia prylar.

Jag var i precis samma sits och kollade runt och fastnade till slut för en Unifi AP. När jag väl fick hem den så visade det sig att den täckte huset och tomten så bra att jag helt kunde stänga av det trådlösa i SMART-routern och bara använda mig av AP:n.
Jag har rekommenderat den till flera personer och de som köpt den är alla väldigt nöjda.

#23317

Postad 22 november 2014 - 10:36

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Jag var i precis samma sits och kollade runt och fastnade till slut för en Unifi AP. När jag väl fick hem den så visade det sig att den täckte huset och tomten så bra att jag helt kunde stänga av det trådlösa i SMART-routern och bara använda mig av AP:n.
Jag har rekommenderat den till flera personer och de som köpt den är alla väldigt nöjda.


Tack för svaret. Jag har rätt bra täckning i hela huset dock inte på en utrymme och jag hade hoppats på en enkel extender, stoppa in i eluttaget och förlänga eller försträcka redan befintligt.

Du har med andra ord kopplat din Unifi AP med nätverkskabel till Telia routern och använder bara den.

#23318

Postad 22 november 2014 - 10:56

magnus07
  • magnus07
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Jag har rätt bra täckning i hela huset dock inte på en utrymme och jag hade hoppats på en enkel extender, stoppa in i eluttaget och förlänga eller försträcka redan befintligt.

Du har med andra ord kopplat din Unifi AP med nätverkskabel till Telia routern och använder bara den.

Japp, det stämmer! Eftersom denna var så pass stark så kunde jag sätte den precis intill routern och ändå få mycket bättre täckning i hela huset, även i sovrummet uppe där vi tidigare inte hade någon täckning alls.

#23319

Postad 22 november 2014 - 16:41

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Japp, det stämmer! Eftersom denna var så pass stark så kunde jag sätte den precis intill routern och ändå få mycket bättre täckning i hela huset, även i sovrummet uppe där vi tidigare inte hade någon täckning alls.


Ok, låter rätt bra.
Kollar på kjell.com och ser att det finns två olika Unifi prylar. Vilken av dessa har du?
Strömförsörjs via nätverkskabel är bonus med tanke på alla sladdar man har hemma och vill helst slippa några.
Är du nöjd med mjukvaran? Lätt och snabbt att ställa in

#23320

Postad 23 november 2014 - 15:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Massa snack om bitrate och format. Har inte Telia redan sagt att de inte kodar om s utan skickar bara vidare strömmen som de får av kanalerna?

#23321

Postad 23 november 2014 - 17:42

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 529 inlägg
  • 0

Massa snack om bitrate och format. Har inte Telia redan sagt att de inte kodar om s utan skickar bara vidare strömmen som de får av kanalerna?


Mot bakgrund av att SVT levererar sina HD kanaler till Telia med okomprimerad signal på 1.485 Gbit/s faller det på sin egen orimlighet. Läs mer om detta på http://www.svt.se/om...pertinformation där det bl.a. framgår att de fem operatörer som SVT levererar okomprimerad videosignal till (däribland Telia) kodar om HD-signalen enligt överenskommelse med SVT.

#23322

Postad 23 november 2014 - 20:20

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

Massa snack om bitrate och format. Har inte Telia redan sagt att de inte kodar om s utan skickar bara vidare strömmen som de får av kanalerna?


Det är TV4 och TV4 HD du tänker på. Där säger Telia att de inte kodar om signalen.


Telia säger att de detekterat felen i ljudet på TV4 HD i inkommande signal från TV4's mellanleverantör.
TV4 säger att de inte har några fel på signalen de levererar till mellanhanden.
Mellanhanden säger att deras utrustning inte orsakar några problem.


Jag blir bara så trött på att problemen fortsätter.
Kan inte Telia sluta betala eller kräva enorma vites-summor från TV4 så att problemen åtgärdas?

Det är rätt patetiskt att ingen tar ansvar och att probelem har fått fortgå i ...jag vet inte hur lång tid det är nu... ett år?!?!? Riktigt uselt!

#23323

Postad 26 november 2014 - 23:29

tolou
  • tolou
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Jag har Arris 2853 & en gammal plasma-tv... som bara tar 60hz på ingången. Vad jag kan utläsa så finns alternativen 24hz, 25hz & 50hz att tillgå. Men inte 60hz?

Får bara svart skärm hur jag än gör. Jag vet... Köp ny tv!

Men ändå nyfiken på om det är möjligt för Telia att lägga till ett 60hz alternativ också? Verkar ju som om boxen klarar det.

#23324

Postad 29 november 2014 - 13:42

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 1

Hej Markus,
Har ni en bugg i den nya versionen? När man går in i programbibloteket, kan man använda "exit" knappen och "ok" knappen för att bläddra mellan de olika valen. Men om man har startat en film i (tex. program biblioteket) och använder exit knappen så hamnar man hos den senaste valda tv kanalen. Borde man inte återgå till bibioloteks menyn? Det blir väldigt omständigt att söka/välja filmer på nytt.


Vet inte om detta är samma bugg, som jag upptäckt. Har i alla fall inte uppdaterat förrän nu, eftersom jag läst att det varit lite problem med senaste uppdateringen, men nu kunde jag inte vänta längre.

I programbiblioteket kan man bläddra runt bland kanalerna och backa med Back-knappen. Men om man börjar titta på ett program och när det sedan är slut och man vill backa tillbaka en nivå med Back-knappen, så hoppar man ur Programbiblioteket och är tillbaka på den kanal man tittade på innan "live".

Bugg?

#23325

Postad 29 november 2014 - 18:16

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tack för alla svar om Telias bitrate på HD gentemot Canal Digital. Har nu skaffat i alla fall Telia med lagom + cmore max.
Var så imponerad av hur bra det funkade med deras bibliotek etc numera (bonde söker fru etc kanon att se dagen efter och kunna spola över alla reklam m.m). Även deras trådlös sändare med mottagare Technicolor funkade riktigt bra!
Blev så nöjd att vi skaffade ett tvillingabonnemang (Cmore ingår då kostnadsfritt till den andra boxen och lagom halva priset till den, så en slutnota på 89 spänn/månad var helt klart billigt).
Även på tvillingboxen trådlös (då behövdes bara en extra trådlös technicolor mottagare) funkade det kanon trots att den står en våning upp och snett ifrån sändaren så att trafiken korsar hela huset så flyter den på riktigt bra den med!
Så två stycken boxar strömmar HD utan problem! Imponerade för att komma igenom kopparkabel genom gatan + skickad trådlös ifrån gatewayen till boxarna måste jag säga! Telia har verkligen lyckats med sin tjänst! Mycket bättre än den var för 4-5 år sedan vi hade Telia digital tv senast.

Angående det med bitrate så verkar strömmen vara konstant på 8mbit på Telia, iaf på HD. För modemet synkar i 38mbit.
När två boxar strömmar HD så får jag runt 20-22mbit på via bredbandskollen på datorn. 38-8-8 = 22 så eran info om 8mbit verkade stämma ypperligt! Även om nu Canal digital har högre så är HDn fullgod! Och Telia har många HD kanaler i CMOREs utbud (alla live tom!) Enda negativa jag har att säga är att Telia ej har några HD kanaler med i sina basutbud utöver SVT. Då får man köpa till ett HD paket. Lite snålt tycker jag men annars överlag är jag VÄLDIGT nöjd och känner att vi gjorde rätt val som valde Telia framför Canal digital! :).

Redigerat av Mega-Man, 29 november 2014 - 18:20.


#23326

Postad 29 november 2014 - 18:20

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Tack för alla svar om Telias bitrate på HD gentemot Canal Digital. Har nu skaffat i alla fall Telia med lagom + cmore max.
Var så imponerad av hur bra det funkade med deras bibliotek etc numera (bonde söker fru etc kanon att se dagen efter och kunna spola över alla reklam m.m). Även deras trådlös sändare med mottagare Technicolor funkade riktigt bra!
Blev så nöjd att vi skaffade ett tvillingabonnemang (Cmore ingår då kostnadsfritt till den andra boxen och lagom halva priset till den, så en slutnota på 89 spänn/månad var helt klart billigt).
Även på tvillingboxen trådlös (då behövdes bara en trådlös technicolor mottagare) funkade det kanon trots att den står en våning upp och snett ifrån sändaren så att trafiken korsar hela huset så flyter den på riktigt bra den med!
Så två stycken boxar strömmar HD utan problem! Imponerade för att komma igenom kopparkabel genom gatan + skickad trådlös ifrån gatewayen till boxarna måste jag säga! Telia har verkligen lyckats med sin tjänst! Mycket bättre än den var för 4-5 år sedan vi hade Telia digital tv senast.

Angående det med bitrate så verkar strömmen vara konstant på 8mbit på Telia, iaf på HD. För modemet synkar i 38mbit.
När två boxar strömmar HD så får jag runt 20-22mbit på via bredbandskollen på datorn. 38-8-8 = 22 så eran info om 8mbit verkade stämma ypperligt! Även om nu Canal digital har högre så är HDn fullgod! Och Telia har många HD kanaler i CMOREs utbud (alla live tom!) Enda negativa jag har att säga är att Telia ej har några HD kanaler med i sina basutbud utöver SVT. Då får man köpa till ett HD paket. Lite snålt tycker jag!


Vänta lite nu.. 2 boxar med tvilling och HD via kopparkabel? (Adsl/vdsl )

Trodde det var tekniskt omöjligt att få både HD och tvilling samtidigt via den tjänsten. Fast telia verkar ju löst den biten! 😃

#23327

Postad 29 november 2014 - 18:25

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Vänta lite nu.. 2 boxar med tvilling och HD via kopparkabel? (Adsl/vdsl )

Trodde det var tekniskt omöjligt att få både HD och tvilling samtidigt via den tjänsten. Fast telia verkar ju löst den biten! ��


Det trodde jag med! Men det funkar så himla bra att det inte är klokt. Vi har tydligen 1100 meter till stationen. Hade vi haft längre ifrån hade det förmodligen inte gått lika bra/ ej heller om det varit skarvade kablar. Men är som sagt VÄLDIGT imponerad av hur bra Telia löst det. Jag hoppas det funkar lika bra för alla som har möjligheten att teckna tvilling :). På fiber kan man ju ha upp till 4! (och då är box 3+4 helt kostnadsfria). Så jag vill hylla Telia faktiskt.

#23328

Postad 29 november 2014 - 18:27

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
"Detta behöver du för att beställa Tvillingabonnemang
För att beställa Tvillingabonnemang via telejacket behöver du en trådlös router. Detta kan du beställa samtidigt som du beställer Tvillingabonnemang. Du behöver även minst 1,5-2 Mbit/s i surfhastighet på bredbandet och inte ha mer än 2,5 km till en telestation. Andra tekniska begränsningar gör att tvillingabonnemang inte kan levereras till samtliga adresser inom 2,5 km radie från telestation. Du kan inte ta emot hd-sändningar om du har Tvillingabonnemang via telejacket med Telia Bredband 0,25, 2, 8 eller 24."

Antar du har 60 Mbit? :)

#23329

Postad 29 november 2014 - 21:16

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

"Detta behöver du för att beställa Tvillingabonnemang
För att beställa Tvillingabonnemang via telejacket behöver du en trådlös router. Detta kan du beställa samtidigt som du beställer Tvillingabonnemang. Du behöver även minst 1,5-2 Mbit/s i surfhastighet på bredbandet och inte ha mer än 2,5 km till en telestation. Andra tekniska begränsningar gör att tvillingabonnemang inte kan levereras till samtliga adresser inom 2,5 km radie från telestation. Du kan inte ta emot hd-sändningar om du har Tvillingabonnemang via telejacket med Telia Bredband 0,25, 2, 8 eller 24."

Antar du har 60 Mbit? :)


Den texten är nog lite föråldrad, numera finns det Bredband 2, 8, 30 & 60.
Men det förändrar ju inte ditt resonemang :)

http://www.telia.se/...-via-telejacket

#23330

Postad 29 november 2014 - 22:13

Mega-Man
  • Mega-Man
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

"Detta behöver du för att beställa Tvillingabonnemang
För att beställa Tvillingabonnemang via telejacket behöver du en trådlös router. Detta kan du beställa samtidigt som du beställer Tvillingabonnemang. Du behöver även minst 1,5-2 Mbit/s i surfhastighet på bredbandet och inte ha mer än 2,5 km till en telestation. Andra tekniska begränsningar gör att tvillingabonnemang inte kan levereras till samtliga adresser inom 2,5 km radie från telestation. Du kan inte ta emot hd-sändningar om du har Tvillingabonnemang via telejacket med Telia Bredband 0,25, 2, 8 eller 24."

Antar du har 60 Mbit? :)


30mbit :). 60mbit går ej att får på adressen tror det kräver 1km ifrån stationen. Jag ligger 1.1km så det är precis över gränsen. Men jag klagar ändå inte för jag får verkligen ut 30mbit i effektiv surf så vi får exakt vad vi betalar för. Som någon skrev ovan så är nog den infon lite föråldrad. För vi kan ju egentligen ha bredband 2mbit och ändå ha tvillingabonnemang. Digital-tvn ligger på ett eget vlan. Så allt bygger på hur hög hastighet ditt modem kan "synka" med stationen och hur stabilt det är utan att tappa trafik och kontakt. Där brukar ju avstånd och kvalité på kopparkablar spela stor roll. Så Telia tvingar ingen att välja snabb tjänst bara för att man väljer digital-tv med tvilling. Men å andra sidan, vem vill ha långsam surf nuförtiden, när man för bara lite extra kan få så mycket snabbare? :D

Redigerat av Mega-Man, 29 november 2014 - 22:15.


#23331

Postad 29 november 2014 - 23:40

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Men å andra sidan, vem vill ha långsam surf nuförtiden, när man för bara lite extra kan få så mycket snabbare? :D


Precis ;) Rätt nöjd med min 100/100 lina 😊

Redigerat av Mushunt, 29 november 2014 - 23:42.


#23332

Postad 30 november 2014 - 08:39

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0

Det trodde jag med! Men det funkar så himla bra att det inte är klokt. Vi har tydligen 1100 meter till stationen. Hade vi haft längre ifrån hade det förmodligen inte gått lika bra/ ej heller om det varit skarvade kablar. Men är som sagt VÄLDIGT imponerad av hur bra Telia löst det. Jag hoppas det funkar lika bra för alla som har möjligheten att teckna tvilling :). På fiber kan man ju ha upp till 4! (och då är box 3+4 helt kostnadsfria). Så jag vill hylla Telia faktiskt.


Vad menar du med att box 3+4 är helt kostnadsfria om man har fiber?

#23333

Postad 30 november 2014 - 08:47

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0


Vad menar du med att box 3+4 är helt kostnadsfria om man har fiber?


Kör du samma tvillingkort på box 3-4 betalar du inget för dem. Normalt fall är det halva priset för tvilling.Kör själv så här hemma.

Redigerat av Mushunt, 30 november 2014 - 08:48.


#23334

Postad 30 november 2014 - 14:07

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
"Även deras trådlös sändare med mottagare Technicolor funkade riktigt bra!"

Dessutom så kan du använda din Technicolor sändare/mottagare som 5GHz Accesspunkt.

#23335

Postad 30 november 2014 - 14:10

Sprung
  • Sprung
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

"Även deras trådlös sändare med mottagare Technicolor funkade riktigt bra!"

Dessutom så kan du använda din Technicolor sändare/mottagare som 5GHz Accesspunkt.


Hur gör man för att använda den som accesspunkt?

#23336

Postad 30 november 2014 - 17:18

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

"Även deras trådlös sändare med mottagare Technicolor funkade riktigt bra!"

Dessutom så kan du använda din Technicolor sändare/mottagare som 5GHz Accesspunkt.

Pratar du om routern som Telia slänger med nu (som ju är en Technicolor)? För vad jag vet så skickar Telia med en budgetvariant som inte stödjer 5Ghz.
TG799vn v2

#23337

Postad 30 november 2014 - 19:32

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Pratar du om routern som Telia slänger med nu (som ju är en Technicolor)? För vad jag vet så skickar Telia med en budgetvariant som inte stödjer 5Ghz.
TG799vn v2


Det är nog denna som avses:
http://www.telia.se/...chnicolor-tg233
Används för att ansluta digitalboxen (1003/1963/1113 osv.) trådlöst till routern TG799vn v2

Redigerat av Bopper, 30 november 2014 - 19:35.


#23338

Postad 01 december 2014 - 08:23

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
TG233 kan användas som 5GHz accesspunkt, ja. Fungerar alldeles utmärkt.
Instalationsanvisningen finns på kartongen och SSID och nätverksnyckel står ju på.

Redigerat av eralshn, 01 december 2014 - 08:42.


#23339

Postad 01 december 2014 - 16:56

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0

Kör du samma tvillingkort på box 3-4 betalar du inget för dem. Normalt fall är det halva priset för tvilling.Kör själv så här hemma.


Tvillingkort? Finns inga kort i mina boxar!

Hemma hos mig finns det en kollektiv box som uppgraderats till Stor för kollektiv lagom abonnemang. Den har sedan en tvilling i ett sovrum för halva priset. Menar du att jag helt gratis skulle kunna skaffa en tredje box med stor för kollektiv lagom helt gratis? Det går ju inte köra flera boxar med samma koder så du menar att man kan skaffa en ny kod för en ny box och bara köra helt gratis?

#23340

Postad 01 december 2014 - 17:08

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Tvillingkort? Finns inga kort i mina boxar!

Hemma hos mig finns det en kollektiv box som uppgraderats till Stor för kollektiv lagom abonnemang. Den har sedan en tvilling i ett sovrum för halva priset. Menar du att jag helt gratis skulle kunna skaffa en tredje box med stor för kollektiv lagom helt gratis? Det går ju inte köra flera boxar med samma koder så du menar att man kan skaffa en ny kod för en ny box och bara köra helt gratis?

Telia har inga kort

Vad som gäller för kollektiv fram går inte men priserna hittar du här:
http://www.telia.se/...llingabonnemang

#23341

Postad 01 december 2014 - 17:20

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Precis så som lindo länkar till har jag det idag.

Huvudabonnemang box 1: 178:- (lagom paketet)
Tvillingabonnemang box 2: 89:-
Tvillingabonnemang box 3: 0:-

Betalar alltså inget extra för exakt samma kanaler i min tredje box.

Tvillingkort är det föråldrade ordet som numera kallas för tvillingabonnemang hos telia. Ber hemskt mycket om ursäkt att jag använde mig utav fel ord.

Redigerat av Mushunt, 01 december 2014 - 17:23.


#23342

Postad 01 december 2014 - 20:42

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

TG233 kan användas som 5GHz accesspunkt, ja. Fungerar alldeles utmärkt.
Instalationsanvisningen finns på kartongen och SSID och nätverksnyckel står ju på.


Är det den burken som har en klisterlapp med lösenordet på undersidan?

För kännedom:

Läste idag en bashning av Telias säkerhetstänk.
Efter att det uppmärksammats att många leverantörer har inget/dåligt/standard-lösenord på sina routrar så har Telia valt en urusel lösning.
De klistrar helt enkelt på lösenordet för admin-användaren på undersidan av routern.
Om man resettar konfigurationen så kan man logga in under nån/några minuter med tomt lösen, och då sätta om lösenordet till något eget. Men efter den synkat upp med Telias server så sätts lösenordet automatiskt tillbaka till det som står i klartext.
Visst, det är inte jätte-enkelt att hacka någons router, men med denna lösning lämnar Telia fortfarande dörren öppen. Jag skulle inte vilja att mina kompisar kan vända på min router och se ett lösenord som jag inte har möjlighet att ändra, lika lite som en misshandlad tjej vill att hennes utflyttade ex ska ha kvar lösenordet till hennes router.

Telia aktiverade denna nya finess utan att aktivt informera om det, så de som satt ett eget lösenord kunde plötsligt inte logga in med det längre.

Telias svar när man ifrågasätter denna hjärnlösa säkerhetslösning var typ:
Det är ändå så få som förstår det där med att logga in på routerns konfigurationsgränssnitt. Skulle vi gått ut med information om ändringen skulle det orsaka mer frågor än det skulle hjälpa, och i onödan uppta dyrbar tid för supportavdelningen.

#23343

Postad 02 december 2014 - 08:57

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
tyckte du att dom skulle välja user=adminpasswd=admin eller något annat klyftigt som många leverantörer har, desstuom ofta utskrivet
i sina manualer på nätet ...

#23344

Postad 02 december 2014 - 09:09

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

tyckte du att dom skulle välja user=adminpasswd=admin eller något annat klyftigt som många leverantörer har, desstuom ofta utskrivet
i sina manualer på nätet ...


Skillnaden där är la att du kan ändra uppgifterna själv och de förblir sparade. Om jag fattade detta rätt så ändrar Telia tillbaka ändrade uppgifter till sitt ursprung. Tror detta har mycket med att folk ändrat själv. Framförallt wirless nykeln som många ändrat. Sen får telia tillbaka dessa modem/routrar skickar ut dem till nya kunder. Som i sin tur inte kommer in på nätet då koden ej stämmer med nykeln som sitter under. Istället för att telia kollar upp och håller in reset knappen i 30 sek.



#23345

Postad 02 december 2014 - 10:13

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Nu förstår jag inte, när du får routern så är det SSID och lösen som står under som gäller. Det man har ändrat är väl efter DNs skriverirer om Comhem och Bredbansbolaget att du inte kan komma in i routern som administratör och härja via sladd utan att ange user/passwd.


Du kan ju dessutom genom att trycka in en knapp kommma in trådlöst utan att ge nyckeln. Dock ej som admin då.

Redigerat av eralshn, 02 december 2014 - 10:15.


#23346

Postad 02 december 2014 - 10:17

Unregisteredc58591b9
  • Unregisteredc58591b9
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Man kör ju naturligtvis i bryggat läge och har sin egen router/firewall om man är säkerhetsmedveten.
Då har jag iaf koll på mitt lokala nät själv.
Och dessutom bättre prestanda på Wifi eftersom den är begränsad i Telias Thomson router.

Sen kan man kanske hacka mitt TV utbud/bredbandstelefoni på något sätt. Men varför och vad skulle det göra? :D

Jag litar iaf inte på någon annan än mig själv.
Kanske lite foliehatts varning men ändå. :D

Redigerat av Unregisteredc58591b9, 02 december 2014 - 10:18.


#23347

Postad 02 december 2014 - 19:13

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

  • 1 127 inlägg
  • 0

tyckte du att dom skulle välja user=adminpasswd=admin eller något annat klyftigt som många leverantörer har, desstuom ofta utskrivet
i sina manualer på nätet ...


Nej, givetvis är det bra att de inte har ett default-lösen utan något unikt.
Problemen är:
1) man kan inte ändra lösenordet! Hur mycket du än vill säkra upp prylen som står i ditt hem så går det inte, lösenordet återgår till det som finns synligt i klartext för alla som någonsin haft, eller kommer ha, tillträde till din lägenhet under routerns livslängd.
2) det går att ändra lösenordet (direkt efter reset), så man luras att tro att man har säkrat upp burken om man inte provar att logga in igen och märker att det inte går
3) de informerade inte om detta tilltag

(För övrigt finns det två andra användarkonton på burken som Telias support inte ens kunde svara på vad de är till för.)

Redigerat av elofu17, 02 december 2014 - 19:15.


#23348

Postad 02 december 2014 - 21:30

eralshn
  • eralshn
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Det är ju synpunkter som är relevanta, speciellt 3) råkade jag ut för men hade hört av en kompis, och var jag skulle leta. Gissar som sagt att man gjorde detta snabbt som attan för att förekomma DN som börjat nysta i Bredbandsbolagets och Comhems bristande säkerhet.

Redigerat av eralshn, 02 december 2014 - 21:31.


#23349

Postad 03 december 2014 - 14:01

Unregistered38610
  • Unregistered38610
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Behöver ny fjärrkontroll, och funderar på en multi-fjärr, tips mottages gärna. Ska fungera med 1910 samt en gammal Panasonic TV, och inte kosta många hundringar.

#23350

Postad 03 december 2014 - 15:51

Joakim_A
  • Joakim_A
  • Forumräv

  • 782 inlägg
  • 0
Det är ju bra att det går att skaffa en andra tvilling helt gratis, måste vara nått nytt. Hur länge har det varit så? Så var det inte för ett par år sedan då jag skaffade inspelningsbar box på ett befintligt kollektivt lagom abonnemang som jag uppgraderade med video on demand för att få nya koder som går att använda till just inspelningsbar box). Hade det varit så att jag då utan extra kostnad kunde skaffa en tvilling till helt gratis med paketet Stor (som vi har på huvudabonnemanget), ja då hade jag gjort det naturligtvis.

Dock har jag några undringar. Försökte via Mina Sidor gå igenom en beställning av en ny tvilling och då i andra steget står det nått konstigt citat: " Du kommer få ny hårdvara på Posten då den hårdvara du har inte stödjer den valda hastigheten" Vad är det för konstigt meddelande?

Jag har inte valt att uppgradera min Internethastighet. Försöker bara att lägga till en andra tvilling på huvudabonnemanget som jag då skall börja använda till min inspelningsbara box i sovrrummet istället för det extra abonnemang som jag idag använder för den boxen. Förövrigt så är det en Gigabit switch i mitt nätverksskåp och maxhastigheten på bredbandet här är 100 Mbit/s (dock använder jag idag bara 10Mbit/s som ingår i hyran). Så detta meddelande begriper jag inte. Markus vet du vad det är frågan om? Varför skulle det behövas ny utrustning bara för att lägga till en andra tvilling på huvudabonnemanget? :blink:

Sen undrar jag över just det här med inspelningsbar box. Huvudabonnemanget och befintlig tvilling med abonnemanget stor för kollektiv lagom har inga inspelningsbara boxar. Är det möjligt att bara koppla på den där inspelare+ tjänsten(har för mig den hette nått sånt?) bara på den nya tvillingen så att jag kan använda min inspelningsbara box? Eller krävs det då att huvudabonnemanget och dess befintliga tvilling då också får den tjänsten påkopplad?



8 användare läser detta ämne

2 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar


    jonserik, micke_thorn
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.