Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG HR929N och HR925N

40 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG HR929N 1TB (Blu-ray-spelare) 3 5 (2) Inga priser
LG HR925N 500GB (Blu-ray-spelare) 4 6,5 (1) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 13 maj 2012 - 15:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  lg 929.jpg   12,31K   5 Antal nerladdningar

Dessa kommande spelare verkar ha det mesta inklusive dubbel inspelningsbar digitalmottagare. 1 TB och 500 GB hårddiskstorlek är vad som gäller
  • 3D Blu-ray
  • Inbyggd 500GB hårddisk till inspelning (1 TB i HR929D)
  • Dual tuner
  • Spelar upp DivX Plus HD, MKV, M2TS, AVI, MP4, m.fl.
  • 2x USB-portar
  • Smart TV 2.0 (Smart Share + DLNA)
  • BD Profil 2.0
  • Inbyggd Wi-Fi & DLNA
  • Understöder extern hårddisk
  • Kan styras via Apple iOS och Android
Lite dåligt med officiell info om mottagarna som brukar fungera lite som dom vill
Elgiganten uppger T2/C som mottagare

Redigerat av Benkke, 13 maj 2012 - 15:38.


#2

Postad 14 maj 2012 - 10:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Bifogad fil  lg 929.jpg   12,31K   5 Antal nerladdningar

Dessa kommande spelare verkar ha det mesta inklusive dubbel inspelningsbar digitalmottagare. 1 TB och 500 GB hårddiskstorlek är vad som gäller

  • 3D Blu-ray
  • Inbyggd 500GB hårddisk till inspelning (1 TB i HR929D)
  • Dual tuner
  • Spelar upp DivX Plus HD, MKV, M2TS, AVI, MP4, m.fl.
  • 2x USB-portar
  • Smart TV 2.0 (Smart Share + DLNA)
  • BD Profil 2.0
  • Inbyggd Wi-Fi & DLNA
  • Understöder extern hårddisk
  • Kan styras via Apple iOS och Android
Lite dåligt med officiell info om mottagarna som brukar fungera lite som dom vill
Elgiganten uppger T2/C som mottagare


Där kommer finnas T2 varianter som fungerar med Boxer HD, kan bekräfta detta. Sen när de blir officiellt godkända är dock en annan fråga.

#3

Postad 07 juni 2012 - 14:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Lite mer officiellt från LG och även manual

#4

Postad 24 december 2012 - 13:12

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Fr.o.m. imorgon Juldagen 25/12 2012 kostar den här LG HR929N med 1Tb Hårddisk, bara 2.490:- på ElGigantens MellandagsREA!

Klarar både DVB-C = Comhem och DVB-T/T2 = Marksända HD-kanaler!

#5

Postad 24 december 2012 - 13:18

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Grymt bra bild och kommer med Nero Media Home 4 som spelar det mesta från dator.
Det är bara kanalnumreringen som inte fungerar. Man kan sätta dom i ordning men den behåller dom kanalnummer dom redan har

#6

Postad 24 december 2012 - 14:57

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det är bara kanalnumreringen som inte fungerar. Man kan sätta dom i ordning men den behåller dom kanalnummer dom redan har


Har du lagt in senaste uppdateringen?

LG_BR_9600B32.zip 2012-12-14

Tyvärr så var det ju ingen Lista med på vilka fixar den innehöll.
Dålig av dem.

Edit: Hämtade den engelska bruxen, där står bl.a. följande:
(Sidan 29)

6. Press BACK (1) to return to the previous step.
Skip : If the programme is assigned to skip, you can’t select that programme with PR button in Remote control.
Edit (It appears when unchecking the box Automatic Numbering): Choose a channel you want. Press green (G) coloured button and then change the location of channel by using W/S/A/D.


( W/S/A/D är Piltangenterna, editorn här omvandlar de tecknen)

Så det kanske går att sortera?

________

Mer Edit:

Köpte en sån här, men det var ju mest skit.

Sortera kanalerna i vilken ordning man vill var ju inga problem, inte heller att dölja de kanaler man inte vill se (för man inte kan se dem).
Åtminstone funkade det med Marksända kanaler, har ännu inte provat Comhems.

Men bilden var ju sämre i jämförelse med den jag får direkt från min Tv.

Men det kanske man kunde leva med, om det inte vore precis som det är på Samsungs BD-D8xx serie av BlueRay-inspelare ( Har ännu inte hunnit testa den nya[re] serien BD-E8xx, om det är lika illa där?! ), nämligen att så fort man ändrar Start- eller Sluttiden på en inspelning man ställt via EPG, så raderar den namnet på programmet ifråga, och istället ser man bara vilken kanal det spelats in från ...
Inte speciellt smart fixat, speciellt med tanke på att man sedan efteråt faktiskt kan ändra namn på redan inspelat.

Men det värsta är ju att om man börjat tittat på nåt, sen börjar titta på nåt annat, så har den sen glömt var man var på den första man började titta på ...

Ack så feltänkt av dem, eller sparar de 'minne', eller varför gör de så här?

Och HUR kan man leva med det - nä, den här åker tillbaks!

Redigerat av Kung Nu, 27 december 2012 - 13:59.


#7

Postad 27 december 2012 - 16:36

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Svar till tomasevskij från en annan tråd.

Den här inspelaren kan inte ta emot analoga kanaler alls, och spelar du in från en kodad kanal, alltså en kanal som kodas upp med kortet i din CI+ modul, så kan du bara titta på andra kanaler som ligger på samma Frekvens/MUX samtidigt som du spelar in.

I övrigt se min kritik i inläggen ovan!

Jag skulle inte köpa en sån här.

#8

Postad 27 december 2012 - 17:16

tomasevskij
  • tomasevskij
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Okej,

klistrar in mitt inlägg från den andra tråden som Kung Nu besvarade här ovan:

Mina gamla DVD-inspelare har kraschat så jag funderar på att köpa HR929N som ett komplement till den OnDemand-box jag har från comhem då den är ganska kass och det därför inte känns som ett alternativ att köpa deras inspelningsbara OnDemand-box som får rätt mycket skit på forumen.

HR929N är ju på rea på Elgiganten som skrivits tidigare men då jag försökte läsa på lite om hur den fungerade med comhem (eftersom att den ju inte har officiellt comhemstöd) så stötte jag på denna sida http://www.hembiobut...p?pgrpnr=172860 där man bl.a. skriver

Spela in i HD, titta på HD
LG HR929N besitter den eftertraktade funktionen med dubbla tuners. Det innebär att du kan spela in ett program samtidigt som du tittar på ett annat. Den inbyggda mottagaren har alltså stöd för HD-sändningar samt HD-inspelningar, genom Boxer. Hårddisken på 1 TB är mer än tillräcklig för dig som missar all spännande eftermiddags-TV. Du kan få ut Kabel-TV genom spelaren, men då utan att utnyttja dubbla tuners eller HD-sändningar.


Vad menas med den sista meningen? Blev orolig att den inte skulle klara av att spela in en kanal medan jag tittar på en annan och därmed inte utnyttja sina dubbla tuners? Eller menar de att man kan komma åt det analoga kabelutbudet också men att man då inte samtidigt kan spela in något annat? Jag tog för givet att den inte klarade av att hantera de analoga kanalerna alls (vilket min gamla DVD-inspelare kunde) men det vore ju en bonus att kunna spela in även dessa så länge jag i övrigt kan dra nytta av dubbla tuners. Kan någon av er som kör HR929N med comhem klargöra hur väl det fungerar?

Om någon av er kör OnDemand också, har ni tvillingkort då? Kollar inte OnDemand så ofta eftersom at utbudet är skralt så jag tänkte att jag initialt kunde flytta kortet emellan vid behov.

#9

Postad 27 december 2012 - 17:25

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Sista meningen är kvalificerat BS, fungerar bra med kabel och spela in 2 program

#10

Postad 27 december 2012 - 17:42

tomasevskij
  • tomasevskij
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
@Kung Nu:

Grejerna du kritiserar ovan skulle jag nog kunna leva med men om jag inte kan dra nån nytta av dubbla tuners så är det ju meningslöst. Då kan jag ju lika gärna köpa en ny DVD-inspelare och koppla till OnDemand-boxen. Den LG jag hade började dock ganska snart få problem att läsa och skriva skivor så det jag egentligen vill åt är en Bluray-spelare och inspelning på hårddisk men nån sån spelare hittar jag inte utan tuners så det är lite moment 22 känner jag.

Redigerat av tomasevskij, 27 december 2012 - 17:43.


#11

Postad 27 december 2012 - 18:05

tomasevskij
  • tomasevskij
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Sista meningen är kvalificerat BS, fungerar bra med kabel och spela in 2 program


Ok, men är det så att jag bara kan spela in/titta på en kanal som ingår i grundutbudet för comhem (i princip ettan, tvåan, fyran, sexan) medan jag spelar in en kodad kanal förutom det specialfall Kung Nu nämner(antar att han menar det i varje fall, är inte så hemma på detta)? Låter väl iofs logiskt då CI+-modulen redan är upptagen men i så fall inte särskilt användbart.

Titta på de analoga (men inte spela in) antar jag att jag fortfarande kan göra samtidigt som jag spelar in en digital kanal som nu genom att dra antennen vidare till TV:n.

Redigerat av tomasevskij, 27 december 2012 - 23:37.


#12

Postad 28 december 2012 - 01:32

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Hejsan
köpte en sådan lg hr929 på rean dock så lyckas ja inte få till å kunna se på viaplay, filmer funkar hyfsat men inte å se på live sport kommer så lågt att ja får en stillbild och att ljudet hörs i bakrunden efter att de stått å tuggat en stund någon som äger en sådan och fått de och funka ja har provat på de trådlöst samt trådat , på datorn funkar viaplay kanon övrigt väldigt nöjd

Mikael

#13

Postad 28 december 2012 - 23:52

Andimh
  • Andimh
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej. Skulle någon som har spelaren kunna svåra på om den har en plats för digitaltv-kortet (boxer). Läste på Elgigantens sida att den bara lämpar sig för dom fria kanalerna.

Mvh Andreas



#14

Postad 29 december 2012 - 14:33

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Hej. Skulle någon som har spelaren kunna svåra på om den har en plats för digitaltv-kortet (boxer). Läste på Elgigantens sida att den bara lämpar sig för dom fria kanalerna.


Står väl inga såna dumheter på Elgigantens hemsida om den här: http://www.elgigante...are-1-tb-hr929n

Har du överhuvudtaget läst några inlägg i den här tråden innan du skrev det där? :-)
Gör annars det - läs igenom det som skrivits här, så blir du Mycket Klokare!

Klart den har Kortplats, CI+ t.o.m. Men du måste ju ha en CI+ modul att stoppa kortet i, som du sen stoppar in i Spelaren.
Kolla på LGs egen hemsida, och hämta bruxen där: http://www.lg.com/se/video/lg-HR929N

#15

Postad 29 december 2012 - 15:13

Andimh
  • Andimh
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Läste inläggen här och sedan ett svar på frågan gällande kortplats (ställd till elgiganten). Då var svaret från elgiganten som jag skrev i mitt första inlägg. Därav osäkerheten.

http://www.elgigante...are-1-tb-hr929n
Titta sedan under Frågor Och Svar.

Men tack för svar :-/

Redigerat av Andimh, 29 december 2012 - 15:21.


#16

Postad 29 december 2012 - 16:48

flynnsson
  • flynnsson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Får inte in de analoga kanalerna i ComHems nät på denna, visar bara typ kanal 1,2,4 och 6. Har redan en HD-box från ComHem och vill ju inte lägga ut 100kr till i månaden bara för att kunna spela in från typ kanal 3,5,7,8,9,10,11,12 etc som ingår "gratis" i ComHems nät. Nån som vet om/hur man kan få in de analoga kanalerna? ....

#17

Postad 29 december 2012 - 17:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det är en digitalbox så nej. Det är bara Conhem kvar i världen som vet vad analoga kanaler är

#18

Postad 29 december 2012 - 17:12

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Nån som vet om/hur man kan få in de analoga kanalerna? ....


Man får inte in analoga kanaler på en sån här, nej.

Den har ju bara mottagare för DVB-C/T/T2, vilket klart framgår när man läser Specarna.

Det som är gratis i Comhems nät är ju de digitala (DVB-C) Svt1, Svt2, Kunskaps, Barn/24, Tv4, Axess, en Lokal Kanal, samt Comhem kanalen, som nu sänder Tv4News.

Sen finns det Svt1, Svt2, & Tv4 analogt, men vad ska man med de till när man har desamma digitalt ... ?



Det är en digitalbox så nej. Det är bara Conhem kvar i världen som vet vad analoga kanaler är


Det är väl lag på att kabelbolag ska sända analoga kanaler fortfarande, eller ?!

De måste sända alla Svt's kanaler, samt Svt1 och Svt2 analogt.
De andra Svt-kanalerna får de själva välja om de vill sända analogt eller digitalt.

Redigerat av Kung Nu, 29 december 2012 - 17:17.


#19

Postad 31 december 2012 - 10:46

r1xt
  • r1xt
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hur är det med programguiden för Comhem? Comhem har ett format som gör att en del mottagare endast klarar av att visa en liten del - ett-två program framåt. Klarar den av att visa minst en dag framåt i tiden?

#20

Postad 31 december 2012 - 11:00

737-8
  • 737-8
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1
Är det någon som har Boxer hemma och vet om man kan spela in BETAL kanal och samtidigt titta på BETAL kanal?
Exempelvis spela in på 3an och titta på 5an. Den har ju bara en kortplats så kanske den bara låser upp den ena tunern,
och sen kan man bara utnyttja fria kanalerna i den andra tunern? Spelar den in 5.1 ljud som ju finns ibland på SVT?
Inget av detta framgår av manualen.

#21

Postad 31 december 2012 - 12:35

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Är det någon som har Boxer hemma och vet om man kan spela in BETAL kanal och samtidigt titta på BETAL kanal?


Du kan bara titta på andra kanaler som finns på samma Frekvens/MUX, samtidigt som du spelar in en kodad.

Sidan 44 i svenska manualen. Där står visserligen:

"Du kan inte spela in två krypterade program samtidigt.", men det är ju samma sak.

Den har nog inte dubbla mottagare i den meningen att den har två DVB-T2-mottagare PLUS två DVB-C mottagare, utan den har en av varje bara.

Redigerat av Kung Nu, 31 december 2012 - 12:38.


#22

Postad 31 december 2012 - 13:14

Unregistered78aa38ff
  • Unregistered78aa38ff
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en Boxer-mottagare Humax BXR-HD+ med 2 st DVB-T2-mottagare (1 kortplats). Den går att spela in en betal-kanal och samtidigt titta på en annan betal-kanal oavsett MUX.
Jag kan även spela in 2 kanaler och titta på en tredje förutsatt att den ligger i samma MUX som en av de jag spelar in

#23

Postad 31 december 2012 - 13:30

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Den har nog inte dubbla mottagare i den meningen att den har två DVB-T2-mottagare PLUS två DVB-C mottagare, utan den har en av varje bara.

Använder ingen CAM men två mottagare har den både för c och t, det är bara en frekvensfråga. Dvs den har inte 4 mottagare utan två som antingen tar t eller c

#24

Postad 31 december 2012 - 14:23

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Kung Nu 31 december 2012 - 12:35 skrev:


Den har nog inte dubbla mottagare i den meningen att den har två DVB-T2-mottagare PLUS två DVB-C mottagare, utan den har en av varje bara.


Använder ingen CAM men två mottagare har den både för c och t, det är bara en frekvensfråga. Dvs den har inte 4 mottagare utan två som antingen tar t eller c


Ja, var det inte precis det jag skrev ovan ... :-)

#25

Postad 01 januari 2013 - 15:38

millstream
  • millstream
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Fungerar Netflix på denna?
Skickar den ut 24p från Netflix och filer på hårddisken eller gör den om till 60 Hz?
/Anders

#26

Postad 01 januari 2013 - 15:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag var i kontakt med LG i oktober och dom lovade Netflix skulle komma i november.
Har inte sett röken av det ännu

#27

Postad 01 januari 2013 - 18:09

millstream
  • millstream
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
I Elgigantens reklamblad från förra veckan så var det en Netflix-logga vid 929: an så då tycker man att det borde finnas men den är inte med i listan på Netflix support.
/Anders

#28

Postad 02 januari 2013 - 10:52

millstream
  • millstream
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Jag har pratat med LG:s support och de säger att Netflix ska komma i början av 2013.
/Anders

#29

Postad 03 januari 2013 - 22:28

Unregistered993
  • Unregistered993
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har också beställt en sådan här apparat...
Hoppas att jag ska få en bättre mottagning än med min billiga box..använder mej av en antenn på taket, men har ett berg bakom.
Någon som kan berätta om Lg´n har bra mottagning.
Kan man banda dvd-skivor? Antagligen inte va....?

#30

Postad 06 januari 2013 - 13:03

flynnsson
  • flynnsson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Man får inte in analoga kanaler på en sån här, nej.

Den har ju bara mottagare för DVB-C/T/T2, vilket klart framgår när man läser Specarna.

Det som är gratis i Comhems nät är ju de digitala (DVB-C) Svt1, Svt2, Kunskaps, Barn/24, Tv4, Axess, en Lokal Kanal, samt Comhem kanalen, som nu sänder Tv4News.

Sen finns det Svt1, Svt2, & Tv4 analogt, men vad ska man med de till när man har desamma digitalt ... ?


Tack för svar :-) Problemet för mig är att en bunke analoga kanaler typ Tv1-12 + några till ingår i hyran på lägenheten, har även en digital box från ComHem men dom vägrar aktivera de analoga kanalerna digitalt i min box utan att ha extra betalt :-( Känns lite som moment22 och nu har jag då även denna HR929N där jag bara kan spela in från typ 4 kanaler och det finns ju ingen AV-ingång heller på den så jag kan ine få över utsignalen från min digitalbox för att kunna spela in de jag faktiskt köper på denna av ComHem (typ Viasat-kanalerna). Finns det nått annat sätt att koppla min Motorola HD-box till HR929 så att jag åtminstone kan spela in de avkodade kanalerna från digitalboxen (förutom att hyra ett tvillingkort från ComHem till CI-modulen i HR929:an=extra kostnad)?

#31

Postad 22 januari 2013 - 06:18

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Nu har smörjan åkt tillbaks!

Trots två Firmware-uppdateringar så kan den inte spela in Text-Tv textade textremsor (som t ex BBC Entertainment & Travel Channel kör med),
utan de visas / textas bara var tredje min. eller så när man sen tittar på det inspelade.

Detta trots att varenda textremsa är med när man tittar Live.

Inte heller minns den var man var nånstans när man slutar titta på nåt redan inspelat, utan när man ska titta igen så börjar den glatt om från början ...

Så kan man ju inte ha det, så det är tur att man handlat på Elgiganten, där de tar tillbaks skiten utan diskussioner inom en månad!

Redigerat av Kung Nu, 22 januari 2013 - 06:20.


#32

Postad 17 februari 2013 - 23:53

Unregistered993
  • Unregistered993
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Köpte denna och har varit nöjd ända tills för någon vecka sedan då den inte spelar in så pålitligt som i början. Verkade så enkelt, att bara trycka på rec och glömma. Fattar inte vad som händer, ibland spelar den in och ibland inte... någon som har ett tips? Måste den kanske vara på, eller att man inte ska banda 2 kanaler samtidigt, fast det ska man ju kunna...får testa lite mer på dagen...alla inspelningar gör jag på sena kvällen och natten.

#33

Postad 19 februari 2013 - 00:14

Striker2600
  • Striker2600
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nej, du kan inte banda 2 kanaler samtidigt.

#34

Postad 19 februari 2013 - 15:53

Unregistered993
  • Unregistered993
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Det går, men du kan inte samtidigt titta på en tredje kanal...

#35

Postad 24 februari 2013 - 12:38

Unregistered42e2e846
  • Unregistered42e2e846
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag använder LG HR929 som box för ComHem's kort och det fungerar fint. Dock har jag fått ett problem som kan vara lite irriterande. Då jag spelar en bluray-skiva så försvinner ibland de kodade sändningarna. Jag måste då slå ifrån apparaten och dra ut kortet. Sen fungerar det igen.
Då kortet sitter på baksidan är det lite besvärligt och man riskerar att någon sladd lossnar.
Den är uppdaterad.
Någon som har samma problem?

#36

Postad 26 februari 2013 - 21:51

Unregistered993
  • Unregistered993
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Kör inte med kodade sändningar..
Kan du banda många olika program under natten, typ 4-5 tim sammanlagt, utan problem? Min bandar bara ett eller två program. Vet inte vad det beror på...

#37

Postad 26 februari 2013 - 22:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Jag har inte orkat med fler än 2 per natt men den har aldrig missat
Detta med Netflix börjar jag bli förb**** på, det skulle komma i november

#38

Postad 28 februari 2013 - 14:49

Unregistered993
  • Unregistered993
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Fast jag menar programmerade inspelningar. Ibland funkar det skapligt och ibland inte. Kommer ner på morgonen och då står dessutom apparaten påslagen...fast jag har automatisk avstängning efter en halvtimma.
Funderar på om det har något med utnyttjandet av hd att göra. Har bandat 15-20 långfilmer och minst lika många serier. I början fungerade det klockrent men i takt med att hårddisken fylls på så har det fungerat sämre. Dock så har jag bara använt 30% av HD, om man nu kan lite på det...

#39

Postad 03 maj 2013 - 10:11

LeifV
  • LeifV
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
OBS! OBS! Jag har idag fått besked från LG att de avser att skita i den här produkten avseende LG Smart TV och alla felaktigheter denna innehåller. Trots utfästelser i pressrelease 2012 har de nu beslutat att inte uppdatera HR929N, med t ex Netflix.

Jag har fått ett erbjudande om att få pengarna tillbaka pga LG's vanskötsel och det bör väl då gälla samtliga HR929N-kunder (gäller troligen även HR925N som är samma apparat med lite mindre hårddisk). Hör i sådant fall av er tilll Sussi/LG på tel 070-969 46 06, email: [email protected] eller via deras Facebook-sida.

#40

Postad 31 december 2013 - 19:20

pingu666
  • pingu666
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag köpte denna produkt för fyra månader sedan för en tusenlapp hos en av de stora kedjorna. Det är sant att man i teorin kan se filmer online med den, dock finns det inga kommersiella filmtjänster av typen Netflix eller HBO Nordic för att hyra/se film via internet. Det finns inte heller några play-tjänster typ SVT Play. Det som finns är ett antal gratistjänster för att se filmer från Youtube eller okända skitfilmer. Om man spelar in program så kan man spara programmen på ett USB-minne, om inte spelaren godtyckligt bestämmer att stoppa kopieringen från spelaren på grund av "okänt fel". Överlag är menyerna väldigt långsamma. Den elektroniska programguiden kan endast visa det program som sänds just nu samt nästa i varje kanal, inte vilka program som sänds om några timmar eller dagen efter. I korthet: undvik helt om du inte hittar den väldigt billigt någonstans.

#41

Postad 09 maj 2014 - 09:49

Halle35
  • Halle35
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Tänkte höra med er ifall det är möjligt att koppla denna till en HD BOX från Bredbandsbolaget där tv:n går via bredband? Har inte sett någonstans hos de som säljer den att det inte skulle fungera vilket de borde informera om så att folk te köper grisen i säcken.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.