Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 16 augusti 2011 - 19:51

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

Uncharted 2 har spelats igenom nu när spelsuget åter infunnit sig efter att ha varit spårlöst borta i ett halvår. De flesta har nämnt grafiken, och den kanske var "wow" när spelet släpptes, men nu tycker jag inte det var mycket att hurra över. Pusslen är för lätta, men det var en hygglig balans på fighterna. Jag spelade på hard och dog åtskilliga gånger.


Visar ju bara på hur gamla konsolerna börjar bli. Får som konsolspel så är det ju fortfarande oöverträffat grafiskt. Lär väl bara bli U3 den här generationen som har en chans att knipa 1:a platsen.

#602

Postad 16 augusti 2011 - 20:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Visar ju bara på hur gamla konsolerna börjar bli. Får som konsolspel så är det ju fortfarande oöverträffat grafiskt. Lär väl bara bli U3 den här generationen som har en chans att knipa 1:a platsen.

Crysis 2 är snyggare rent tekniskt än U2. Sedan finns det fler spel som har chansen även om UC3 såklart är en serious contender. Men du får tänka på att generationen inte är över förrän om ungefär två år.

Tror inte att jag själv skulle tycka att UC2 såg dåligt ut om jag spelade det idag, blir fortfarande imponerad av grafiken i denna generations konsolspel. Men smaken är som baken.

#603

Postad 16 augusti 2011 - 23:32

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Jag är blir också fortfarande imponerad av grafiken av dagens konsoler. Sist var det Killzone 3, före det Crysis 2 och före det Bulletstorm. Tycker fortfarande att Uncharted 2 ser makalöst bra ut. Har aldrig blivit så impad när det gäller grafik som med dagens konsoler.

Men då var det fem år sedan jag köpte min dator och enda jag har uppgraderat sedan dess är att satt i lite mer ramminne, hd samt ett nytt ljudkort. Så jag har slutat helt att spela på PC då jag är trött på att ständigt uppgradera och så föredrar jag alla gånger att luta mig tillbaka i en skön soffa med en handkontroll i handen framför tvn med ljudanläggningen än att sitta vid datorn i en datorstol. Visst det går att koppla in en handkontroll till datorn och koppla datorn till tvn men då är det ju det där med det ständiga uppgraderandet.

Har sett grafiken på nyare PC spel hos en kompis som alltid kör högsta inställningar med allt på max och jag tycker inte att det är så vansinnigt stor skillnad rent grafiskt. Lite längre draw distance, högupplöstare texturer, thats it, ingenting banbrytande. Men då är jag inte en person som zoomar in och stirrar på texturer heller. 2005 var det enormt mycket större skillnad mellan konsolerna och PC men idag är det inte så stora skillnader.

Om man än skulle köpa den värsta i7an sli eller crossfire av de värsta grafikkorten så skulle ändå den hårdvaran vara värdelöst då nästa generations konsoler har funnits ute i ett max två år. Är så fruktansvärt trött på den där circusen och att hålla på att bry sig om systemkrav hela tiden. Det är så vansinnigt skönt då man lirar på konsol att aldrig bry sig om nått som heter systemkrav.

Visst kan man skruva ner grafiken på PC men då känns det meningslöst att ens köra på PC med allt på low, low, low, off, off, off med jättekass framrate.

Redigerat av Juhan, 16 augusti 2011 - 23:33.


#604

Postad 17 augusti 2011 - 06:44

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
grafik är ju inte bara polygoncount/upplösning i min värld iaf!

men åter till tråden! Har äntligen släpat mig igenom fallout3 med all dlc, var ett trevligt litet tidsfördriv. Tappade dock sugen lite när man nått maxlevel och bara flummade runt och ägde upp allt. Ingen utmaning kvar.

Bäst var nog broken steel ( uppenbarligen ) sämst mothership zeta och the pit. Orginal storyn utan dlc är också riktigt gedigen. Mysigt att dra omkring i capitol wastelands och göra exakt ingenting vettigt emellanåt också.

Det får en stark 8/10 i alla fall av mig ^^

#605

Postad 17 augusti 2011 - 08:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Red Dead Redemption
Köpte strax efter release, spelat av och till, effektiv speltid nästan 50 timmar och klar nu. Det blev GOTY av en anledning. Synd bara att man inte hade en 360 att spela detta med för grafiken verkar avsevärt bättre där :)
9/10

Jag är blir också fortfarande imponerad av grafiken av dagens konsoler. Sist var det Killzone 3, före det Crysis 2 och före det Bulletstorm. Tycker fortfarande att Uncharted 2 ser makalöst bra ut. Har aldrig blivit så impad när det gäller grafik som med dagens konsoler.

Men då var det fem år sedan jag köpte min dator och enda jag har uppgraderat sedan dess är att satt i lite mer ramminne, hd samt ett nytt ljudkort. Så jag har slutat helt att spela på PC då jag är trött på att ständigt uppgradera och så föredrar jag alla gånger att luta mig tillbaka i en skön soffa med en handkontroll i handen framför tvn med ljudanläggningen än att sitta vid datorn i en datorstol. Visst det går att koppla in en handkontroll till datorn och koppla datorn till tvn men då är det ju det där med det ständiga uppgraderandet.

Har sett grafiken på nyare PC spel hos en kompis som alltid kör högsta inställningar med allt på max och jag tycker inte att det är så vansinnigt stor skillnad rent grafiskt. Lite längre draw distance, högupplöstare texturer, thats it, ingenting banbrytande. Men då är jag inte en person som zoomar in och stirrar på texturer heller. 2005 var det enormt mycket större skillnad mellan konsolerna och PC men idag är det inte så stora skillnader.

Om man än skulle köpa den värsta i7an sli eller crossfire av de värsta grafikkorten så skulle ändå den hårdvaran vara värdelöst då nästa generations konsoler har funnits ute i ett max två år. Är så fruktansvärt trött på den där circusen och att hålla på att bry sig om systemkrav hela tiden. Det är så vansinnigt skönt då man lirar på konsol att aldrig bry sig om nått som heter systemkrav.

Visst kan man skruva ner grafiken på PC men då känns det meningslöst att ens köra på PC med allt på low, low, low, off, off, off med jättekass framrate.

Nästan som om jag hade skrivit det själv. Jag har en polare som är inbiten pc-gamer men jag har så sakteliga fått honom att förstå tjusningen med en spelenhet där allting bara funkar och man slipper systemkrav och installationer av olika drivrutiner för att istället få ligga i soffan och spela med trådlös kontroll. Han är förvisso tjurskallig så det krävs lite bearbetning men det ska nog gå vägen ;)
En annan polare var lättare, han kom hem en kväll och lirade och dagen därpå köpte han PS3. Killzone 3 och NHL 11 sålde honom en PS3a :D

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 17 augusti 2011 - 08:48.


#606

Postad 19 augusti 2011 - 07:57

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
jäkligt mycket offtopic nu va? :lol:

spela ut mer spel! :)

Spelade igenom monkey island 2 special edition igår ( spelade ut det orginal för många år sen ). Det var lika bra som förrut, dock kändes det lite kortare då man kom ihåg några av de klurigare problemen. Dock är det fortfarande ett helt klart spelbart spel. Många tänkvärda problem och även riktigt många skratt. Äventyrsspel när det är som bäst!
Special ed grafiken gör ju sitt också, fast jag gillar emellanåt den gamla 256färgers grafiken mer.

4.5/5 utan problem

#607

Postad 19 augusti 2011 - 08:21

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Väldigt mycket off topic indeed.

Klarade ut Bioshock för första gången häromdagen, riktigt, riktigt bra spel. Atmosfären är kanon, det var lagom obehagligt ibland vilket var kanon. Storyn var riktigt bra osv osv. Det enda som jag kunde störa mig på var egentligen att det var för mycket action, speciellt då jag försökte lyssna på en ljudlogg någon lämnat efter sig. Nåja, har man inte spelat det så håller det verkligen än idag och jag skulle rekommendera det till alla som gillar atmosfär och en bra story.

Har gjort kanske 85-95% av Vampire: The Masquerade - Bloodlines nu också, inte spelat det sen min dator tog 1-3 minuter på sig vid varje loading screen. Än så länge älskar jag det och önskar att Troika inte hade sovit med fiskarna idag.

#608

Postad 19 augusti 2011 - 14:55

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Jag vägrar be om ursäkt för offtopic :) iaf så länge man återvänder till orginaltråden och stickspåret faktiskt fortfarande var något vettigt, det är ju ändå ett naturligt flöde på en diskussion.

Men för att komma mer on-topic och kanske än mer varför den här tråden är viktig.

Why most people don't finish video games!
http://edition.cnn.c...tml?hpt=hp_bn11

Kan inte säga att jag håller med helt i hans propåer, men det finns ändå en del fakta som är intressanta. i det

Redigerat av Damocles, 19 augusti 2011 - 14:55.


#609

Postad 21 augusti 2011 - 12:20

squiz
  • squiz
  • Forumräv

  • 595 inlägg
  • 0
Spelade igenom LIMBO på 360 igår natt. Ett bra och mysigt spel! Spelas med fördel mitt i natten :o

#610

Postad 22 augusti 2011 - 00:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Aja, det här kan ju hålla på i evigheter, nu får ni flytta diskussionen till.. pc vs konsol eller annat lämpligt :o

Edit: Flyttade över inläggen själv eftersom vissa inte brydde sig.

Redigerat av Zoiler, 22 augusti 2011 - 12:46.


#611

Postad 22 augusti 2011 - 13:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Edit: Flyttade över inläggen själv eftersom vissa inte brydde sig.


Varför flyttades mitt inlägg? Jag har precis spelat igenom GTAIV + expansionerna och delgav mig mina erfarenheter att köra grafikmodden till det.

Undvek tom specifikt att inte lägga in några konsoll v/s PC kommentarer just pga att du ville få slut på diskussionen...

'vissa inte brydde sig'. Mjo...

#612

Postad 22 augusti 2011 - 14:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
My bad då, du lurade mig genom att citera och fortsätta på den tidigare diskussionen :D . Det är en gråzon, ditt inlägg passar ju lika bra i båda trådarna så jag låter den vara där den är i och med att jag flyttade det citerade inlägget.

#613

Postad 22 augusti 2011 - 15:43

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

Jag vägrar be om ursäkt för offtopic :D iaf så länge man återvänder till orginaltråden och stickspåret faktiskt fortfarande var något vettigt, det är ju ändå ett naturligt flöde på en diskussion.

Men för att komma mer on-topic och kanske än mer varför den här tråden är viktig.

Why most people don't finish video games!
http://edition.cnn.c...tml?hpt=hp_bn11

Kan inte säga att jag håller med helt i hans propåer, men det finns ändå en del fakta som är intressanta. i det


Inte helt OT, men kanske lite: jag tillhör dem som inte hinner spela igenom spelen (för det mesta), lite pga det som nämns i artikeln, men inte enbart. På 90-talet var spelen mycket dyrare och min generation (80-talist) generellt sett mycket "fattigare" (eftersom vi inte hade någon annan inkomst än studiebidraget). Därför blev det mer samma spel som gick. Nu bryr jag mig inte ens om att kolla vilken sajt som har bäst pris utan kör från en och samma där jag vet till 100% att allt går smärtfritt. Jag har konstant 2-3 spel liggande som jag inte ens hunnit prova och då spelar jag ändå mycket (tycker min kära fästmö iaf).

Men, jag räknar med att ha min PS3:a lika länge som mitt gamla SNES eller NES, och ser därför framemot att spela igenom spelen i framtiden :D

the Bond

#614

Postad 22 augusti 2011 - 18:23

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Har precis spelat igenom Gothic 4 på Xbox. Köpte collector edition på rea för 125 kr med en karta över Världen i tyg och lite annat skräp.
Trots att spelet är oerhört linjärt och helt ointressant story så tyckte jag ändå att striderna och looten höll mig engagerat från början till slut. Världens miljöer skiftade hela tiden när man traskade fram så det var också spännande att se vart man skulle hamna.

Tyvärr som med så många andra spel av den här typen så känner man på sig när det börjar närma sig slutet. Inte bara på att kartan är utforskad utan också att storyn blir ovanligt kladdig. När man nått så långt så vill man bara bli färdig och trycker bort alla dialoger.
Det är inte målet utan resan som är upplevelsen om det nu förklarar hur jag upplever Gothic 4.

6 eller kanske 7 av 10 poäng får Gothic 4 av mig.

#615

Postad 23 augusti 2011 - 00:29

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Aja, det här kan ju hålla på i evigheter, nu får ni flytta diskussionen till.. pc vs konsol eller annat lämpligt :D

Edit: Flyttade över inläggen själv eftersom vissa inte brydde sig.

Hade precis tänkt att föreslå att du kan flytta över inläggen till pcvs konsol tråden :D

Men det blir ju liksom sådär, är det en som nämner någonting grafikrelaterat till konsolerna så triggar det igång och det blir en kedjereaktion.


Nu återigen till tråden, det senaste spelet jag spelade igenom var Fear 3, helt okej spel men inte mer, dock ruskigt snyggt på vissa ställen i spelet. Dock så misslyckades spelet totalt med skrämselfaktorn som var frånvarande i hela spelet.

Tyvärr skräms jag sällan av spel längre, förr var man känsligare men man har som blivit van då man har plöjt igenom alla Silent Hill spel och när man har spelat dem känns ingenting skrämmande längre. Dock Calling är jäkligt skrämmande spel, påminner på skrämselfaktorn i Project Zero spelen som också är jäkligt skrämmande. Dock så försvinner skrämselfaktorn så fort man börjar att blanda in action.

#616

Postad 23 augusti 2011 - 22:36

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Körde precis igenom BFBC1 på PS3 igen !

#617

Postad 24 augusti 2011 - 08:27

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Spelade ut Vampire: The Masquerade - Bloodlines förra veckan, och även om spelet närmar sig lastgammalt så är det ju helt fantastiskt bra. "FPS"/RPG-hybrid med bra story, bra side missions, fantastiskt skriven dialog/monolog. Det enda som kan vara småbökigt för vissa är att fixa "unofficial patch", som krävs för att spela på ett nyare system, men då fixas också en hel uppsjö av buggar som tyvärr Troika aldrig hann fixa pga press från deras förläggare.

Jag hoppas verkligen att Deus Ex kommer upp i den här nivån av kvalité när man får prova det på fredag.

#618

Postad 24 augusti 2011 - 10:30

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
ArsTechnica gillade DeusEx iaf...

http://arstechnica.c...-revolution.ars

Baserat på att jag läst Ars ett antal år så blir jag lite sugen på att införskaffa nya Deus Ex.

#619

Postad 24 augusti 2011 - 12:10

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

...
Tyvärr skräms jag sällan av spel längre, ...

Provat Dead Space eller Alan Wake?

#620

Postad 24 augusti 2011 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Provat Amnesia: Dark Descent?

#621

Postad 24 augusti 2011 - 14:06

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Provat Dead Space eller Alan Wake?

Jopp, klarat ut Dead Space 1 & 2 plus Alan Wake. Alla är fantastiska spel, speciellt Alan Wake fast än det inte var speciellt skrämmande men dock väldigt bra story, gillar den skarpt.

Provat Amnesia: Dark Descent?

Har spelat det litegrann och det verkar stämningsfullt men tyvärr är det bara på PC och då blir det att man aldrig spelar eftersom att jag inte är så förtjust att sitta framför datormonitorn och spela i datorstolen.

#622

Postad 24 augusti 2011 - 15:21

gränsfall
  • gränsfall
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Ghost Trick till Nintendo DSi

#623

Postad 25 augusti 2011 - 15:02

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

  • 922 inlägg
  • 0
Mass Effect 2 till PS3. Lysande spel helt klart!

#624

Postad 03 september 2011 - 12:12

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Spelde nyss igenom Dead Space 2. Ger det 9/10 i betyg. Det som drar ner betyget är att spelet utvecklas till en ren shooter på slutet istället för att försöka skrämma spelaren.

#625

Postad 05 september 2011 - 07:47

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Var visserligen förra veckan eller om det var i helgen, men blev klar med Deus Ex: Human Revolution (PC), åtminstone första genomkörningen. Riktigt bra spel, några smågrejer jag störde mig på bara, bl.a. så missade jag några side missions för, tro det eller ej, så blir jag stressad och lite utforskningsblind då ens main story-mission är "SKYNDA SKYNDA!".

Under en session så hade jag ett riktigt minnesvärt ögonblick. Var uppe på ett tak och smög omkring, det var beväpnade vakter som patrullerade nedanför (även på taket, men de tog jag ner tyst och smidigt). Hade just införskaffat en strength augmentation som gör att jag kan lyfta tunga föremål.
Hittar en stor fraktlåda, eller om det var en läskautomat, smyger fram med den till kanten och släpper den rakt på huvudet på en av vakterna. Han dör direkt och hans polare skriker ut "What was that?!".
Sedan smög jag därifrån medans de letade runt efter mig.

#626

Postad 05 september 2011 - 10:13

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Heavenly Sword
Fantastiskt vackert spel med bra story och enormt välspelade karaktärer. Ett riktigt guldspel. Krossande special attacker som man kunde bygga upp och använda på de fiender man retade sig extra mycket på. På ett par ställen var det sjukt frustrerande men det gör inget längre. Det här ska jag spela igenom igen snart.
9/10

Resistance 2
"Can you hear it? They are calling to us. It is beautiful". Jämfört med FoM ett chockerande färglatt och lättsamt actionspel packat med lättsmält variation, recharge health, vapenbegränsning och lånade rush-monster från I Am Legend. Och bredbenta elitsoldater. Med andra ord, tyngden är borta men undehållningsvärdet är högt trots att grafik och rörelsemönster känns gammalt, eller kanske just därför. Jag vet inte. Men roligt var det. Jag gillade slutet mycket.
7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 05 september 2011 - 10:16.


#627

Postad 05 september 2011 - 22:21

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Deus Ex
Deus Ex Human Revolution kunde ha blivit ett modernt mästerverk, men de många små tekniska misstagen, de usla karaktärsanimationerna och de två tråkiga städerna där sidouppdragen utgår ifrån blev för mycket. Det finns mycket känsla och spänning, men så fort du sticker ner näsan och gottar ner dig är det ännu ett dumt upplägg som drar ut dig, daskar dig på röven och påminner dig om den verklighet du lever i.
4/5

Driver San Francisco
Driver San Francisco kom från ingenstans och tog mitt hjärta med storm. Med sin humor, dundersköna arkadracing och fantastiska flerspelarläge är det ett bilspel värt sin plats i din samling.
5/5

#628

Postad 06 september 2011 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Driver San Francisco
Driver San Francisco kom från ingenstans och tog mitt hjärta med storm. Med sin humor, dundersköna arkadracing och fantastiska flerspelarläge är det ett bilspel värt sin plats i din samling.
5/5

Det var bättre än förväntat faktiskt. Synd att det antagligen kommer att sälja dåligt.

#629

Postad 07 september 2011 - 06:31

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Det var bättre än förväntat faktiskt. Synd att det antagligen kommer att sälja dåligt.

De har väl fortfarande dödsDRM på PCn så det blir då inget köp från min sida.

#630

Postad 09 september 2011 - 12:50

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Synd att det antagligen kommer att sälja dåligt.

http://www.fz.se/art...-omkull-deus-ex

#631

Postad 09 september 2011 - 12:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Ja alltså nu baserar jag ju inte det på en veckas försäljning i Sverige utan jag menar totalförsäljningen om kanske ett halvår =P. Tror de höll på med spelet i 4 år och hade en ganska hyfsad budget så de har nog en del att tjäna in.

#632

Postad 11 september 2011 - 17:03

Unregistered0a7ff8e5
  • Unregistered0a7ff8e5
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Spelade precis igenom resident evil 4 wii edition utan tvekan top3 ever så enormt bra spel med perfekt kontroll rekommenderas ;P

#633

Postad 14 september 2011 - 11:25

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Spelade precis igenom resident evil 4 wii edition utan tvekan top3 ever så enormt bra spel med perfekt kontroll rekommenderas ;P


Sjukt bra. Hoppa Resident Evil 5 du blir bara tokbesviken.

Wii är en mysko plattform. Så mycket skit men ändå på något vänster lyckas de ha en handfull lir som är bland det bästa som någonsin gjorts. Mycket med hjälp av deras kontroller

Tiger Woods PGA tour 10
Resident Evil 4 wii
Super Mario Galaxy 1+2
Metroid Prime Corruption (fast minus pga omöjlig boss som gjorde jag bara kom halvvägs B))
Zack and Wiki
Endless Ocean serien som om hjärtat får bestämma nog rankas högst ändå även om det inte är lika tekniskt imponerande som flera andra
mm.

Nej Zelda rankar jag inte uppe där. Den mest överrankade spelserien någonsin men så var jag sen till partyt med twilight princess också :

Redigerat av oqvist, 14 september 2011 - 11:25.


#634

Postad 14 september 2011 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Nej Zelda rankar jag inte uppe där. Den mest överrankade spelserien någonsin men så var jag sen till partyt med twilight princess också :

Jag med, men det spelade ingen roll. Överrankad my ass B)

#635

Postad 26 september 2011 - 22:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Outlands

OK, jag erkänner, jag har inte klarat det. Har kommit till slutet och svårighetsgraden är så hög att jag lessnat. Det är ett skitsnyggt spel, verkligen. Bossarna är intressanta, spelmekaniken är bra, men det är aldrig spännande eller tillräckligt varierande för att jag ska bry mig om att spela för att se mer av världen eller storyn.

3/5

#636

Postad 27 september 2011 - 07:22

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Avslutade Fable 3 häromdagen. Gillar dessa axelryckningsäventyr som med fördel avnjuts ordentligt tillbakalutad i soffan. Fick min prinsessa, hela kungariket och införde barnarbete i fabrikerna. 8,5/10

#637

Postad 27 september 2011 - 16:56

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Dead Island var slut i förrgår.
Vissa saker imponerade, andra inte. För buggigt för att vara riktigt bra. För enformigt för att vara riktigt bra.

Fördelar? Jag tyckte röstskådespeleriet på många av karaktärerna var bra faktiskt. Bortsett från gangstan i "gruppen" man spelar (även om man kör solo...)

Här är också en stor nackdel med spelet. Om man som jag spelade ensam blir du ändå tilltalad som "friends" osv. I alla cutscenes syns en grupp fastän du ensam tagit dig dit du är. Det är värdelöst i mina ögon. Fruktansvärt dåligt... Hur tänkte dom där?

Jag gillar att man kan modda vapen även om vissa moddar är sjukligt overkliga. En sak som man kanske borde fundera på är hur lätt saker går sönder. Vissa items går sönder makalöst snabbt. Visst, jag ser grejen med det att det inte ska hålla för evigt. Fine, men de kanske borde gjort det aningen mer hållbart med dyrare reparationer eller något sådant. Vissa delar i spelet behöver man nästan ha med sig flera vapen bara för att ha vapen hela uppdraget ut.

Skjutvapen, gör på tok för lite skada. Man hittar för mkt kulor vilket gör att man blir bortskämd helt enkelt med kulor. Till det negativa hör dock att det spelar ingen roll om du skjuter ett gäng skott med en magnum i skallen på en zombie. De dör ändå inte. Det ska dom faktiskt dö av. Hade hellre sett att svårigheten låg i mängden zombies än i hur mkt dom tål. Även om de är zombies är köttvävnad köttvävnad och ett stort skott genom huvudet rensar bort det mesta inuti...


Miljön och grafiken tyckte jag var helt ok faktiskt. Impad för att det är så pass hyffsat i ett zombiespel faktiskt.

Ljudet var blandade känslor för mig. Man är lite på tårna hela tiden för att man hör zombies men jag vet inte riktigt om jag gillar att man hör dom konstant. Genom väggar osv. Det gör att man inte riktigt märker när det står en zombie bakom sig helt plötsligt vilket visserligen kan göra att man skiter ner sig stundtals men det vore bra tror jag om man snarare verkligen blev mer försiktig när man väl hör dom.

Fysiken. Jag gillar att man kan spränga vissa saker men ärligt talat, man ska inte kunna spränga en gasbehållare genom att slänga en planka på den... (eller något annat heller för den delen)

6/10 kanske den kan få av mig. Underhållande men knappast omspelbart för mig.

#638

Postad 27 september 2011 - 22:13

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Jag med, men det spelade ingen roll. Överrankad my ass ;)

Precis, Zelda är en utav världens bästa spelserier.

#639

Postad 03 oktober 2011 - 21:29

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
God of War 3
Härligt spel som fortsätter i samma spår som föregångarna. Perfekt känsla, bra story och underbar stämning. Enda nackdelen kan tyckas att det lite väl likt sina föregångare, så det gäller att sprida ut dem, annars tröttnar man nog. Tog mig ett år att spela klart 3:an, 2:an tog mig 2år och ettan även det ett år. Har en tendens att ta väääldigt lång tid på mig att spela klart gow-spel. Kul att titta på sina gamla savegames.

5/5

#640

Postad 04 oktober 2011 - 16:11

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Resistance 3

Det är ett roligt spel. Det är snyggt, bra, varierande miljöer och massa vapen. Men det är inte briljant, Resistance 3 är snyggare än tidigare spel men med sämre känsla och story. Spelet håller dig i handen väldigt länge så du slipper tänka själv om hur du ska besegra bossar och hur du ska uppfatta situationen omkring dig.

Man går ofta in i bråte och blir stillastående i kritiska lägen istället för att röra sig i skydd om man inte först granskar och memorerar terrängen och det har man inte alltid tid med. Man är långsam med melee så det blir svårt att värja sig. Spelet och Malikov är störande min sina förklaringar av allting som om man vore 10 år gammal och sen Malikovs ”watch it they’re coming in from the left” i uttråkad ton som om det händer honom varje dag att han blir bordad av aliens. Men det fick mig att skratta rakt ut iallafall och tänka ”håll du truten gubbe lilla och kör båten istället”. Malikov - en åldrad, obeväpnad forskare - lämnar även spår av gammal skåpmatsinformation från FoM efter sig på det farligaste mest otillgängliga ställe man kan tänka befinna sig på. Hur kom han dit, hur kom han därifrån? Du gör bäst i att inte tänka för mycket på dessa frågor, för då blir det svårt att ta spelet på allvar.

Om du råkar dö kommer spelet omedelbart påpeka att du kan sänka svårighetsgraden rätt många gånger innan det upphör med att sådana påpekanden. Karaktärerna bryr man sig inte om. Det känns bara osedvanligt korkat att riska trilla ur en VTOL för en vantes skull. Bry dig om din familj istället om du ska. Bullseye har helt oförklarligt blivit en metalliskt klickande automatkarbin. Man har fått två stycken Folsom liksom, och shotgun kan vara knepig att träffa med t o m på armlängds avstånd.

Men spelet lyfter rejält sista fjärdedelen och låter dig spela ifred med coola vapen och riktigt bra mijlöer. Jag har sett i recensioner att det har klagats på att det är överdrivet mycket fiender, ojämnt tempo, dåligt slut och en onödig och märklig omväg i storyn som inte bidrar. Jag kan inte hålla med om någon av dessa åsikter. Det är bra med mycket fiender, tempot var väl avvägt, slutet var ok (inte dåligt iafa) och omvägen var uppskattad.

Jag tror iofs att jag kommer uppskatta spelet ännu mer efterhand jag spelar mer och vänjer mig. Så är det ofta för mig.

7/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 04 oktober 2011 - 16:12.


#641

Postad 05 oktober 2011 - 10:04

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0

Precis, Zelda är en utav världens bästa spelserier.

Nja, det ÄR världens bästa spelserie skulle jag vilja påstå :D

#642

Postad 05 oktober 2011 - 12:25

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Dead Island var slut i förrgår.

Vissa saker imponerade, andra inte. För buggigt för att vara riktigt bra. För enformigt för att vara riktigt bra.

Fördelar? Jag tyckte röstskådespeleriet på många av karaktärerna var bra faktiskt. Bortsett från gangstan i "gruppen" man spelar (även om man kör solo...)

Här är också en stor nackdel med spelet. Om man som jag spelade ensam blir du ändå tilltalad som "friends" osv. I alla cutscenes syns en grupp fastän du ensam tagit dig dit du är. Det är värdelöst i mina ögon. Fruktansvärt dåligt... Hur tänkte dom där?

Jag gillar att man kan modda vapen även om vissa moddar är sjukligt overkliga. En sak som man kanske borde fundera på är hur lätt saker går sönder. Vissa items går sönder makalöst snabbt. Visst, jag ser grejen med det att det inte ska hålla för evigt. Fine, men de kanske borde gjort det aningen mer hållbart med dyrare reparationer eller något sådant. Vissa delar i spelet behöver man nästan ha med sig flera vapen bara för att ha vapen hela uppdraget ut.

Skjutvapen, gör på tok för lite skada. Man hittar för mkt kulor vilket gör att man blir bortskämd helt enkelt med kulor. Till det negativa hör dock att det spelar ingen roll om du skjuter ett gäng skott med en magnum i skallen på en zombie. De dör ändå inte. Det ska dom faktiskt dö av. Hade hellre sett att svårigheten låg i mängden zombies än i hur mkt dom tål. Även om de är zombies är köttvävnad köttvävnad och ett stort skott genom huvudet rensar bort det mesta inuti...

Miljön och grafiken tyckte jag var helt ok faktiskt. Impad för att det är så pass hyffsat i ett zombiespel faktiskt.

Ljudet var blandade känslor för mig. Man är lite på tårna hela tiden för att man hör zombies men jag vet inte riktigt om jag gillar att man hör dom konstant. Genom väggar osv. Det gör att man inte riktigt märker när det står en zombie bakom sig helt plötsligt vilket visserligen kan göra att man skiter ner sig stundtals men det vore bra tror jag om man snarare verkligen blev mer försiktig när man väl hör dom.

Fysiken. Jag gillar att man kan spränga vissa saker men ärligt talat, man ska inte kunna spränga en gasbehållare genom att slänga en planka på den... (eller något annat heller för den delen)

6/10 kanske den kan få av mig. Underhållande men knappast omspelbart för mig.


Håller med dig i det mesta här faktiskt.

De största minusen för mig är att vapnen går sönder alldeles för lätt samt att zombiesarna inte dör om man skjuter dom i huvudet.
Kan acceptera att det kan vara så på vissa, som tex Thugs.

Dock så löste jag att vapnen gick sönder för snabbt med en trainer :P Fusk kanske, men det blev fasen så mycket roligare att spela.

#643

Postad 05 oktober 2011 - 13:36

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag hade inga problem alls med att vapnen gick sönder? Var ju bara att ha ett par tre stycken på sig. Pistolerna gick ju heller aldrig sönder.

#644

Postad 05 oktober 2011 - 13:45

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Jag hade inga problem alls med att vapnen gick sönder? Var ju bara att ha ett par tre stycken på sig. Pistolerna gick ju heller aldrig sönder.

Då hade du ju problem med att vapnen gick sönder. Annars hade du inte haft ett par 3 st med dig ;)

Beror ju lite på vilken typ av vapen man kör med. Vissa vapen håller längre, vissa håller nästan ingenting.

Samtidigt tyckte ju du att det var dåligt med skott i din recension ;) så du sköt väl helt enkelt fler fiender än jag gjorde :)

Redigerat av Sgart, 05 oktober 2011 - 13:48.


#645

Postad 05 oktober 2011 - 23:22

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Du har väl märkt att man kan springa förbi de flesta fienderna? Exempelvis i kloakerna dödade jag knappt en råtta.

Redigerat av maximm, 05 oktober 2011 - 23:22.


#646

Postad 06 oktober 2011 - 07:40

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Du har väl märkt att man kan springa förbi de flesta fienderna? Exempelvis i kloakerna dödade jag knappt en råtta.

Jo visst kan man det men det var väldigt sällan jag försökte :), dessutom behöver man ju loota en hel del saker i det spelet om man vill kunna göra några mods.

Jag försökte göra ett ärovarv i staden en gång, det gjorde jag aldrig mer om. Staminan räcker inte till och infected springer ikapp dig XD.

Nu var det ju inte direkt något problem, eftersom jag alltid hade 3-4 handvapen med mig. Problemet är ju att eftersom du har så "onödigt" många vapen med dig så har man ganska lite plats att loota nytt på. Dvs man springer väldigt snart med fullt inventory även om man har speccat lite högre slotsantal.

Mest irriterande tyckte jag dock som sagt var skjutvapnen. Jag väntade halva spelet på att få tag på ett skjutvapen och sen när jag använde den (efter att vara klar med människor, dom dör ju som dom ska) blev jag sjukt besviken på effektiviteten helt enkelt.

#647

Postad 24 oktober 2011 - 22:40

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Batman: Arkham Asylum och Portal 2.

Började med Batman precis innan BFBC2 släpptes , hann lira några uppdrag bara sen blev det liggande fram tills för några dagar sen. Spela klart det igår, grymt spel! Nu måste jag bara skaffa Arkham City och ha det liggande i nåt år också.

Portal 2 vet jag inte varför jag spelade klart, kom så mycket andra spel ivägen, spelade t om igenom Co-op i P2 innan jag spela klart single player får nån timma sen. Även det är härligt spel. Älskar humorn!

Nu väntar jag ivrigt på BF3!

Uncharted 3 kommer klämmas in bland allt fraggande i BF3 framöver iallafall.

#648

Postad 26 oktober 2011 - 11:24

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Färdig med Gears of War 3. Känns som Gears en gång till. På gott och ont.

#649

Postad 28 oktober 2011 - 11:00

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Färdig med Gears of War 3. Känns som Gears en gång till. På gott och ont.

Jag hade så gärna spelat Gears 3 men jag har ju ingen xbox så får slakta mig igenom Warhammer Space Marine istället :)

#650

Postad 31 oktober 2011 - 11:22

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Dark Souls

Otroligt bra action RPG. Man får ofta till en väldigt unik upplevelse när man råkar snubbla långt in i ett område med en massa själar och inte vet hur man ska ta sig tilllbaka eller hitta nästa bonfire. Dessutom är det väldigt kul och spännande att utforska områden för du kan aldrig vara riktigt säket på vad som kommer hända och det är väldigt lite handhållning i spelet. Påminner en del om mekaniken i Metroid. Tex ett område är extremt mörkt och svårnavigerat om du inte hittar en lysande hjälm eller en lampa, men ingen hindrar dig från att springa dit tidigt i spelet och plocka på dig så mycket saker som du hinner med innan du dör.

Effekten är att man spelar ganska metodiskt och taktiskt, oftast gick jag in i varje nytt område väldigt långsamt med en sköld framför mig. Kändes nästan som när man spelar ett skräckspel.

Tyvärr är det inte utan sina problem. Multiplayer är kul när det funkar, men oftast är det så laggigt att det är ospelbart, speciellt med tanke på hur precisa parrys och backstabs måste vara. Vissa områden är ganska irriterande, tex ett träsk där frameraten sjunker till under 20 eller en lavabana där du blir jagad av 20 exakt likadana enorma monster .

Sedan skulle jag vilja tillägga att om folk blir avskräckta av vad recensenter har sagt om svårighetsgraden så tror jag att det mest är en PR grej. Har du spelat spel från 8 bit eller 16 bit eran så är du redan van vid att man måste dö då och då när du utforskar, och bossarna är lättare än vad de är i många moderna actionspel som Devil May Cry eller Ninja Gaiden.

9 av 10



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.