Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lägga till Sonos-högtalare, men vart?

2 svar till detta ämne Sonos Högtalare
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 april 2024 - 08:10

barbapappa_86
  • barbapappa_86
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Idag har jag endast en sonos beam gen en på tv-bänkne (se röd markering på bilden) och går nu i tankarna att lägga till högtalare. Antar att det är högst subjektivt, men vad blir bäst?

 

Jag tror att bäst förbättring får jag genom att lägga till en sub bakom soffan (övre vänstra hörnet på bilden), men min kära sambo tycker det låter onödigt och vill istället få bättre ljud i köket och vid matbordet.

Bifogad fil(er)



#2

Postad 12 april 2024 - 10:07

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 202 inlägg
  • 0

Om ni för närvarande spelar musik i köket från soundbaren i vardagsrummet ger det utan tvekan mest förbättring med nya högtalare där. De högtalarna tror jag dock inte kommer ge någon speciell förbättring i vardagsrummet. Kan nog t.o.m. göra det sämre med ljud från sidan om ni spelar på alla samtidigt.

 

En subwoofer kommer sannolikt enbart hjälpa till med ljudet i vardagsrummet. Risken är t.o.m. att det kommer låta märkligare i köket då ni antagligen kommer höra mer bas men inte mer av de andra frekvenserna.

 

Jag skulle definitivt satsa på högtalare i köket om jag var tvungen att välja.



#3

Postad 13 april 2024 - 11:51

barbapappa_86
  • barbapappa_86
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Om ni för närvarande spelar musik i köket från soundbaren i vardagsrummet ger det utan tvekan mest förbättring med nya högtalare där. De högtalarna tror jag dock inte kommer ge någon speciell förbättring i vardagsrummet. Kan nog t.o.m. göra det sämre med ljud från sidan om ni spelar på alla samtidigt.

En subwoofer kommer sannolikt enbart hjälpa till med ljudet i vardagsrummet. Risken är t.o.m. att det kommer låta märkligare i köket då ni antagligen kommer höra mer bas men inte mer av de andra frekvenserna.

Jag skulle definitivt satsa på högtalare i köket om jag var tvungen att välja.


Tack för input! Men vart i köket/matrum bör man sätta högtalaren. Högt upp i högra hörnet kanske så att det riktas in mot köket?




Även taggad med Sonos, Högtalare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.