Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3451

Postad 17 mars 2015 - 16:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det ska inte vara en konkurrent till PS4/Xbox One, det är nästa generation de pratar om.

 

Och att de ens nämner det är för att folk inte ska tro att de satsar enbart på mobilt från och med nu.



#3452

Postad 17 mars 2015 - 18:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det ska inte vara en konkurrent till PS4/Xbox One, det är nästa generation de pratar om.

 

Och att de ens nämner det är för att folk inte ska tro att de satsar enbart på mobilt från och med nu.

Jojo men kommer folk som köper det att se det som nästa generation eller en konkurrent? Oavsett hur Nintendo vill vrida det är det hur marknaden uppfattar det som styr, se bara på Xbox Ones lansering, spelade ingen roll vad MS ville förmedla för syn det var marknaden och användarna som bestämde vad som vad budskapet och synen. 



#3453

Postad 17 mars 2015 - 19:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Iwata "hoppades" prata mer om det 2016 enligt Iwata så release tidigast 2017 är väl troligt. Fem år efter Wii U och fyra år efter PS4. Jag tror konsoltillverkarna har insett att det inte är fördelaktig med så långa generationer som senast, fem år känns lagom. Men viss överkorsning blir det förstås.

 

Allt beror på hur den ser ut och vad det är, vad det nya är (fetstilat nedan). Och hur VR tar sig på de existerande konsolerna. Vi vet inte ens om det är deras stationära eller en bärbar eller både och. Väldigt svårt att förutse något i dagsläget utan någon info.

 

A "dedicated game system" utilizing a "brand-new concept."

 

När du säger att tåget har gått, menar du att Nintendo aldrig kommer att vara med i toppen längre? För de måste ju släppa något nytt nån gång.


Redigerat av Zoiler, 17 mars 2015 - 19:06.


#3454

Postad 17 mars 2015 - 19:53

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Ja det måste släppa nytt om de tror på att deras produkter kommer att sälja. Jag har bara svårt att se att deras nästa maskin skulle sälja i paritet med förra generationens konsoler. Men så tror jag också att denna generation kommer vara minst lika länge som den förra. Förutom Nintendo då som behöver en ny konsol 2017. Det behöver inte Sony 2018 om PS4 fortsätter att sälja. Sedan är frågan om marknaden är mogen för tre jämnstora konsoler med bra AR. Wii sålde mycket men hade sämre AR än både Xbox 360 och PS3. 

 

Men vi vet inte så mycket ännu om konsolen men det är min spontana "gut reaction". Vi får se när de presenterar mer. 



#3455

Postad 17 mars 2015 - 20:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag har bara svårt att se att deras nästa maskin skulle sälja i paritet med förra generationens konsoler.

Att sälja som Wii är väl ändå ingen gräns för att tåget ska ha gått? Man kan vara framgångsrik långt under de siffrorna.

Jag undrar mest vad du bygger din negativa magkänsla på med tanke på att vi inte vet något om maskinen. Om du bygger det på den här generationen så är det väl ändå bara att ta en titt på de senaste två generationerna för att se hur saker och ting kan kastas omkull.

 

Jag är varken positiv eller negativ fram till dess att jag får reda på vad det handlar om. De har inte avslöjat något hittills som jag inte redan hade trott på. Förutom mobildealen, det kan vara mycket bra för Nintendo, men kanske sämre för oss om det skulle leda till färre spel pga minskad arbetskapacitet.



#3456

Postad 17 mars 2015 - 22:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 633 inlägg
  • 0

Och hur VR tar sig på de existerande konsolerna.


Var det inte Iwata som pratade om att vr inte var något för Nintendo, att det är osocialt i soffan eller något liknande.

#3457

Postad 17 mars 2015 - 23:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Att sälja som Wii är väl ändå ingen gräns för att tåget ska ha gått? Man kan vara framgångsrik långt under de siffrorna.

Jag undrar mest vad du bygger din negativa magkänsla på med tanke på att vi inte vet något om maskinen. Om du bygger det på den här generationen så är det väl ändå bara att ta en titt på de senaste två generationerna för att se hur saker och ting kan kastas omkull.

 

Jag är varken positiv eller negativ fram till dess att jag får reda på vad det handlar om. De har inte avslöjat något hittills som jag inte redan hade trott på. Förutom mobildealen, det kan vara mycket bra för Nintendo, men kanske sämre för oss om det skulle leda till färre spel pga minskad arbetskapacitet.

Jag pratar rent generellt om den förra generationen. Att sälja 70-80 miljoner maskiner har jag svårt att se att Nintendo skall göra igen om man inte lyckas plocka fram något som blir lika framgångsrik och lockar den breda publiken som Wii. Men ser man till gamers så tror jag ärligt talat att det stora tåget har gått för Nintendo. Det är ett annat spelklimat idag än för 15-20 år sedan och jag vet inte om Nintendo klarar av att hänga med i det. 

 

Jag är negativ för jag personligen har svårt att se att Nintendo skall lyckas locka den stora massan med sina maskiner. De som spelar COD, AC, FC, FIFA och så vidare. De som gör att MS och Sony säljer miljontals med konsoler. Jag baserar det på vad jag sett från Nintendo de sista 20 åren, bra bärbara maskiner, men det är en marknad som krymper stadigt. Mindre bra stationära konsoler som har svårt att locka en stor massa om man inte har en gimmick som säljer (Wii).

 

Nintendo 64 vs Playstation 33 miljoner - 102 miljoner

Gamecube vs Playstation 2 22 miljoner - 153 miljoner

Wii  vs Playstation 3 101 miljoner - 84 miljoner

 

Jag har bara svårt att se just nu hur Nintendo med nästa maskin skall plötsligt lyckas kränga 80-100 miljoner. Men de får gärna överraska mig och jag har gärna fel. 



#3458

Postad 18 mars 2015 - 01:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Var det inte Iwata som pratade om att vr inte var något för Nintendo, att det är osocialt i soffan eller något liknande.

Det är inget de säger sig satsa på, men jag menar att VR kan bli så stort att det kanske kan påverka konsoler som inte erbjuder det i framtiden.

 

Tinboy: Tbh har de inte lockat den stora massan ("hardcoregamers") sedan... SNES? Ända sedan Playstation kom in i leken. Wii lockade andra spelare som normalt inte spelar.

 

Men vi får väl se, det känns som att de borde ha lärt sig någonting av den här generationen och framförallt av vikten att ha ett bra stöd från tredjepart. Det är mycket med konton, struktur och online som Nintendo behöver jobba på, även om de har den mest stabila onlinetjänsten idag, komiskt nog. De behöver dock bli lite mer västerländska.

 

Och om de inte kör på en kraftfull maskin så kanske de tappar tredjepartsstödet igen. Beror på hur den säljer i övrigt, tredjeparterna försökte i början iaf med Wii U. Men om de kör på en kraftfull maskin och det inte skulle fungera så tar de stora förluster.

 

Mycket spekulationer i nuläget, jag är glad att jag inte behöver ta de beslut som Nintendos chefer tar.

 

Vad gäller om det stora tåget har gått; man behöver inte alltid sälja flest konsoler för att vara med i leken. Allt handlar om vinstmarginaler och Nintendo kommer att ha tjänat på den här generationen när den är över. Okej, Wii U gick asdåligt för att de grovt felberäknade hur gamepaden skulle tas emot. Tack vare den sålde dessutom Nintendo med förlust för första gången för varje såld konsol. Det är den stora boven i dramat, även om den är missförstådd.

Men de började direkt med att reparera. Strukturerade om och enade sina avdelningar för att kunna leverera fler spel, byggde nytt högkvarter, började samarbeta med tredjeparter för att få ut fler spel, gick tillbaka till rötterna med leksaker (Amiibos) som blev en succé, planerade det nya QoL-projektet som stöttepelare, och nu senast gör de om Club Nintendo och ger sig in i den mobila världen.

 

Ja de har varit med väldigt länge, men så länge de kan fortsätta att erbjuda de högklassiga spelen de gör, och så länge de går med vinst och kan anpassa sig efter marknaden så kan man inte räkna ut dem som en stor spelare. Deras IP:n är fortfarande guld värda, de behöver bara ha en bra plattform att spela dem på tillsammans med övriga spel.



#3459

Postad 18 mars 2015 - 14:41

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

En sak är säker man har rätt så effektivt dödat marknaden för Wii U nu i varje fall. Att i början av 2015 prata om en konsol som kommer 2017, det skapar inte försäljning för den konsolen som finns ute. 

 

Nintendo kör sitt eget race som vanligt och satsar på konsoler som går med vinst och verkar vara mer fokuserade på sådant än på vad marknaden förväntar sig. Det kanske fungerar bra och håller dem kvar. Tråkigt bara att de verkar ha tappat greppet om en marknad som en gång kändes så självklar för dem. 3-partsstödet är livsviktigt om de skall sälja. Tror att få köper en konsol om inte de stora aktörerna är med på banan.

 

Jag vet att jag är gnällig. Men det är för jag gillar Nintendo som företag och deras produkter. Skulle inte vilja se dem försvinna helt och hållet. Och när de då gör saker och ting som inte jag kan förstå blir jag inte nöjd. 



#3460

Postad 18 mars 2015 - 15:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

En sak är säker man har rätt så effektivt dödat marknaden för Wii U nu i varje fall.

Miyamoto har redan sagt att de jobbar på en ny konsol innan detta och folk svarade med att himlen är blå, solen går upp imorgon och försäljningen i USA gick bättre än förra året senaste månaden.

 

Ingen kommer bry sig om att de nämnt att de håller på med en ny konsol på ett investerarmöte, det är väl knappast någon som förväntade sig en längre livslängd än fem år för Wii U. Flera både här och på andra ställen trodde att de skulle döda den långt innan det.

Jag är osäker på vad du menar med "döda marknaden" men den kommer ganska säkert att se ut som den har gjort hittills även fortsättningsvis, dvs bättre försäljning gentemot förra året. Sedan kommer de ha en bra vinter med Zelda och beroende på när prissänkningen kommer så kommer den sälja bättre, någon gång måste de sänka priset permanent.

 

Om du menar att de aldrig kommer nå upp till XB1 eller iaf PS4 så är det redan kört, finns inget de kan göra för att reparera deras ursprungliga felsatsning. Men de har förbättrat Wii U:s försäljning rejält mot hur det såg ut i början.

 

Nintendo kommer inte försvinna inom den närmaste tiden för övrigt, kom igen. De tjänar pengar och har löjligt mycket redan. Snarare så visade de att de fortfarande är trogna dedikerade spelmaskiner, men inser att de måste göra omstruktureringar. De breddar sin marknad.


Redigerat av Zoiler, 18 mars 2015 - 15:27.


#3461

Postad 18 mars 2015 - 16:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har varit utan wii U i några veckor. Det blev kvar hos exet med motivationen att det var barnen som fick det i julklapp (hmm, det var jag som köpte det...). Bara att bita i det sura äpplet och vara utan konsol ett tag. Jag tänker mig dock att det kan löna sig att ligga lågt ett tag nu. Förhoppningsvis kommer det justa bundles i år med tanke på nya kommande Zelda, eller vad tror ni?


Redigerat av agpath, 18 mars 2015 - 16:23.


#3462

Postad 18 mars 2015 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja troligtvis kommer de satsa stenhårt på Zelda och bundles är ju ganska givet.



#3463

Postad 18 mars 2015 - 18:16

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

 

Nintendo kommer inte försvinna inom den närmaste tiden för övrigt, kom igen. De tjänar pengar och har löjligt mycket redan. Snarare så visade de att de fortfarande är trogna dedikerade spelmaskiner, men inser att de måste göra omstruktureringar. De breddar sin marknad.

Jag brukar försvara Nintendo och påpeka hur löjligt mycket pengar de har. Och de har de verkligen men om nästa konsol inte "säljer" tror du att de kommer att fortsätta med konsoler eller nischa om sig? Jag ville gärna se stationära konsoler från Nintendo lång in framtiden men är inte så säker på att de kommer att fortsätta med detta utan att hitta andra sätt att tjäna pengar. 


 


Ja men kom igen! Jag hade två citat och ett försvann. 

 

Jag är osäker på vad du menar med "döda marknaden" men den kommer ganska säkert att se ut som den har gjort hittills även fortsättningsvis, dvs bättre försäljning gentemot förra året. Sedan kommer de ha en bra vinter med Zelda och beroende på när prissänkningen kommer så kommer den sälja bättre, någon gång måste de sänka priset permanent.

Men de hade väl inte utannonserat konsolen förrän nu? Det är en skillnad på att veta att deras r&d-avdelning jobbar med något och att få reda på att den kommer om två år. Några Xbox One siffror trodde jag aldrig på men 20 miljoner. Har svårt att se att det skulle ske nu. 



#3464

Postad 18 mars 2015 - 19:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Skitcitatfunktion vill jag inleda med. Hjälper ju inte ens att köra "kodat" eftersom texten går ut till höger i oändlighet.
 
Jag tror att Nintendo kommer fortsätta oavsett för de kommer alltid hitta ett sätt att tjäna pengar, men det kommer finnas fler saker de kan förlita sig på (mobila spel, QoL, amiibo) och falla tillbaka på om det skulle gå väldigt snett. Det är ju det som är "fördelen" med svaga konsoler att det inte är lika riskabelt, nackdelen är förstås tredjepartsstödet. Japaner är dessutom stolta, ser inte hur de ska "ge upp" i en bransch som de mer eller mindre uppfann. Då måste det gå fruktansvärt dåligt innan dess och frågan är om det kan gå sämre än Wii U.
 
Men just det du säger om att nischa sig, det är ju det de redan håller på med. De ger sig in på fler marknader, men för den sakens skull överger de inte sina konsoler.
 
Om de någon gång skulle lägga ner hårdvaran så ser jag inte det som ett jätteproblem för deras IP:n kommer alltid att finnas kvar. Ett problem är iofs att de inte kommer känna konsolen lika bra som sin egna.. så det kommer nog inte vara lika optimalt som nu. Men ett större problem är väl att Miyamoto och co börjar bli gamla och jag undrar hur spelen kommer se ut utan deras inflytande.
 
 
 

Men de hade väl inte utannonserat konsolen förrän nu?


Det kan man väl säga att de gjorde? Miyamoto är högt uppsatt. Det är lika mycket info som vi fick nu, de har inte gett oss något släppdatum. Tror du att försäljningen kommer påverkas framöver alltså?

 

20 miljoner kan nog hända... den ligger på runt hälften med kanske två års försäljning kvar eller mer. Prissänkningar på det så är det inte omöjligt.



#3465

Postad 19 mars 2015 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tinboy, Eurogamer har lagt upp en artikel med liknande tankegångar som du faktiskt.

 

Men som du ser i tråden så är det inte särskilt många som ser det på det sättet.



#3466

Postad 19 mars 2015 - 20:18

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Tinboy, Eurogamer har lagt upp en artikel med liknande tankegångar som du faktiskt.

 

Men som du ser i tråden så är det inte särskilt många som ser det på det sättet.

Jag har väldigt gärna fel.  :)



#3467

Postad 22 mars 2015 - 11:56

atifwaqar
  • atifwaqar
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Vi har ett Nintendo Wii U men har valdigt svart att hitta roliga spel - vi sitter mest och spelar Mario Cart. Vilka roliga spel finns egentligen tillgangliga?

#3468

Postad 22 mars 2015 - 22:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja... Super Mario 3D World, Donkey Kong, Rayman..t.ex.?



#3469

Postad 23 mars 2015 - 00:04

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Vi har ett Nintendo Wii U men har valdigt svart att hitta roliga spel - vi sitter mest och spelar Mario Cart. Vilka roliga spel finns egentligen tillgangliga?

Har ni tittat in på Super Smash Bros, eller kanske New Super Mario Bros U? Går du utifrån spel med multi-player eller funkar även single?



#3470

Postad 23 mars 2015 - 09:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har ni tittat in på Super Smash Bros, eller kanske New Super Mario Bros U? Går du utifrån spel med multi-player eller funkar även single?

Vill man spela singel så är Captain Toad otroligt underhållande. Där används alla funktioner på Gamepaden även på väldigt finurliga sätt. Tex att blåsa på saker så att de flyttar sig.



#3471

Postad 01 april 2015 - 23:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Bra Nintendo Direct. Fatal Frame U till väst och ny trailer på SMT x FE.

 

http://www.youtube.com/watch?v=2Iflphm9nw4

 

http://www.youtube.com/watch?v=gKaHMqkjGS8



#3472

Postad 02 april 2015 - 09:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 1

Fatal Frame var en positiv överraskning.

Direct´n annars var väl hyfsad. Men jag är totalt utbränd på allt snack om Splatoon, och jag önskar att dom la mer energi på helt nya spel till Wii U, dom snackar fortfarande om spel som varit utannonserade sen E3 2013/2014.

Sen är det lite svårt att bli upphetsad över ännu mer DLC till Mario Kart 8 och Smash, och alla dessa Amiibos....suck...

Nåväl, spelen har en stor fanbase, så dom lär väl mjölka spelen så långt det går ;)

 

Jag hoppas verkligen att dom lägger stort krut på nya titlar till Wii U nu på E3, och att det isf blir 2015 releaser och inte 2016, som senare blir 2017, "Please Understand".

 

Och dom borde göra nåt riktigt stort med Super Mario, som fyller 30 i år.

 

Och fan ta dom, om Starfox blir framflyttat till 2016, då finns det inget "Please Understand" i världen, som kan rädda dom, när jag Yngve Malmsteen style, unleases the f*****g fury!! :D ;)

 

Vad tyckte ni andra?


Redigerat av Svante Skoog, 02 april 2015 - 09:04.


#3473

Postad 02 april 2015 - 12:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

De har ju inte oändliga resurser. Det är ett enda företag (med lite hjälp) som håller på med alla dessa spel (plus 3DS). Jämför med MS och Sony.

 

Så även om du vill se nya spel så måste de ju göra klart det som de utannonserat först. Även om det kommer visas nytt på E3. Du överskattar deras förmåga, spel och två plattformar kräver arbetstimmar och personal. Samtidigt som de måste komma med nytt innehåll till de populära evighetsspelen (MK, Smash). Tänk dig själv hur jobbigt det måste vara på ett företag att erbjuda allt detta.

 

 


“As we approach its release we’ll be finding fun ways to celebrate the 30th anniversary of Super Mario", teased Iwata.
 
 
Nästa år fyller Zelda 30, men det säger ju sig själv hur de firar det. Metroid fyller också 30 förresten ;)


#3474

Postad 02 april 2015 - 14:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0

Ja, så är det iofs, men man tycker isf att Nintendo borde kunna utöka sin personal, speciellt med tanke på hur mycket pengar dom ändå sitter på.

Problemet är att dom inte insåg hur mycket jobb det var att göra spel i HD, speciellt när dom fortsatte att köra med sina små team.

Utökar dom personalen, bildar fler teams, så kommer dom att tjäna på det hela i slutändan. OM dom nu inte får till det med tredjeparts supporten till nästa konsoll.

 

Fortsätter det så här även på nästa konsoll, med nästan obefintlig tredjeparts support, och att dom själva bara hinner släppa typ 5 spel om åren, då kommer dom kanske till slut att gå samma väg som Sega till slut gjorde, när dom inte kunde fortsätta med konsoller, och detta vill jag INTE ska hända.

 

Jag älskar fortfarande Nintendo, med det är frustrerande att se hur om klantat till det hela med Wii U´n, då jag hade stora förhoppningar om den. Men man har iaf fått en handfull av odödliga titlar på den ;)

 

Jag hoppas verkligen att dom inte sparar på krutet med nästa konsoll, att dom bygger en maskin som har en konkurrans kraftig hårdvara, där det är lätt för tredjeparts företagen att porta sina spel, utan att behöva slakta/nergradera dom.

OCH att dom inte lägger så mycket fokus på gimmicks. För folk tröttnar snabbt på dessa, och gör även att tredjepartarna flyr, då dom inte vet hur dom ska använda sig av dom.

Fast som det verkar nu, så blir det väl ännu en gimmick maskin, om det nu blir den fusionen mellan bärbart och stationär konsoll, som det går ryktet om. Men vi får se, kanske är smart att kombinera det hela. Who knows.

 

Förhoppningsvis, så vänder allt nu med nästa konsoll, och Nintendo visar vart det blå skåpet ska stå igen :)

 

Måtte dom inte döpa nästa konsoll till "Wii U Two" eller nåt liknande, och köra på samma design :D

 

Så, nu har min bitterhet runnit av mig :D



#3475

Postad 02 april 2015 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

De sa ju själva att det inte är intressant att bara öka kraften och köra på med samma koncept, de kommer säkert ha en konsol med en gimmick. Jag vet inte om jag vill att de kör på samma kraft som de andra två, det är så riskabelt om man misslyckas. Jag är tveksam till att såna som köpt Playstation hela livet plötsligt skulle välja Nintendo pga den är starkare när de uppenbarligen klarar sig utan deras titlar.

 

Det hjälper tyvärr inte att utöka sina resurser oavsett hur mycket pengar de lägger på det, de kan inte själva supporta en hel konsol hur många team de än har inom rimliga gränser. De behöver tredjepart. Så det tycker jag inte de ska satsa så mycket mer på, det vore bara dumt. Inte ens mäktiga MS erbjuder lika många unika spel på egen hand och de har ingen bärbar konsol att tänka på.

 

Sega kommer de aldrig bli, Sega var superklantiga. Nintendo går bra trots floppkonsol. Själv tycker jag inte det är en flopp förstås, många bra spel hittills.

 

För övrigt gillar jag också Nintendo men jag bryr mig inte nämnvärt att de inte säljer särskilt bra med Wii U. Det påverkar inte mig, jag får fortfarande bra spel och Nintendo har behövt tänka till och rädda situationen. De utvecklas av motgångar. De var för överlägsna med Wii/DS.

 

Angående att tredjepartyn flyr för att de inte vet hur man använder gimmicks så är det mer i Wii U:s fall att de måste nedgradera grafiken så mycket gentemot PS4/XB1 och det är för mycket jobb sett till att de knappt säljer något på Wii U, med vissa undantag. Då är det ju meningslöst.



#3476

Postad 12 april 2015 - 02:46

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Angående att tredjepartyn flyr för att de inte vet hur man använder gimmicks så är det mer i Wii U:s fall att de måste nedgradera grafiken så mycket gentemot PS4/XB1 och det är för mycket jobb sett till att de knappt säljer något på Wii U, med vissa undantag. Då är det ju meningslöst.

 

Kommer bli samma visa nästa gen, tvivlar at Nintendo NX stationära konsol kommer vara i närheten med vad PS5 eller Xbox Two kommer vara i prestanda.

 

Jag skulle bli överraskad om Nintendo NX stationär är starkare än PS4.



#3477

Postad 12 april 2015 - 17:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kommer bli samma visa nästa gen, tvivlar at Nintendo NX stationära konsol kommer vara i närheten med vad PS5 eller Xbox Two kommer vara i prestanda.

 

Jag skulle bli överraskad om Nintendo NX stationär är starkare än PS4.

 

Det lär den inte vara. Inte om den släpps redan om 2 år


Redigerat av Unregistereddc471864, 12 april 2015 - 17:35.


#3478

Postad 01 maj 2015 - 12:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Postar här också, köpa köpa.

 

Wii U Premium med New Super Mario Bros. U & New Super Luigi för 1990 kr.

http://www.elgigante...mium-pack-svart



#3479

Postad 01 maj 2015 - 12:46

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Bifogad fil  wii u amiibo.jpg   68,59K   0 Antal nerladdningar



#3480

Postad 01 maj 2015 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Dat dust tho =/



#3481

Postad 01 maj 2015 - 15:34

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Sorry, visste inte du var allergiker

Du kan titta på denna i stället

 

Bifogad fil  wii u amiibo.jpg   46,73K   0 Antal nerladdningar

 

 

 

 



#3482

Postad 01 maj 2015 - 15:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Mycket finare :P



#3483

Postad 02 maj 2015 - 12:38

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Lite damm kvar där till vänster.

#3484

Postad 02 maj 2015 - 12:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vänster? Jag skulle säga i själva läsaren i så fall =P

 

Full aktivitet i Wii U-forumet! :P  Men nu kommer ju snart Kirby.


Redigerat av Zoiler, 02 maj 2015 - 12:54.


#3485

Postad 02 maj 2015 - 13:09

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Det skippar jag, ser bara jobbigt ut.

Kör lite Sonic deadly six i stället



#3486

Postad 08 maj 2015 - 09:21

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • Användare

  • 249 inlägg
  • 0

Vore det inte bättre om ni flyttade ut diskussionen om efterträdaren till Wii U till en egen tråd?

 

Jag tror inte att jag är ensam om att titta i denna "Officiella Wii U-tråd" för att läsa om just Wii u, inte vad folk tror efterträdaren kommer att heta, hur bra den kommer att vara och hur den kommer att sälja. Det är intressanta frågor och just därför förtjänar dem en egen tråd. 



#3487

Postad 08 maj 2015 - 09:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Wii U har sålt 9,5 miljoner enheter: http://www.nintendo....ales/hard_soft/

 

3,38 miljoner enheter sålda mellan 1 april 2014 och 31 mars 2015.



#3488

Postad 08 maj 2015 - 12:53

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Nu har min Wii U stått orörd i 2mån och jag får nästan lite ångest över det då jag köpte den för inte alls längesedan. 24 Nov 2014 för att vara exakt.

Jaja, väntar in E3 och ser vad som kommer erbjudas innan jag bestämmer mig för om konsolen får vara kvar.

 

Känns som mycket dog iom att det började talas om nästa konsol och Zelda blev framskjutet till 2016. Ge mig några bomber på E3 tack för de som är utannonserade nu för 2015 är inget som lockar alls



#3489

Postad 08 maj 2015 - 13:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nu har min Wii U stått orörd i 2mån och jag får nästan lite ångest över det då jag köpte den för inte alls längesedan. 24 Nov 2014 för att vara exakt.

Du kan väl inte ha spelat allt bra som redan fanns väl?

 

Min har stått orörd sedan igår när vi spelade Kirby, men det tog bara två kvällar, sen tillbaka i dvala igen ;)

 

Nu kommer alltså Splatoon närmaste efter det, vet inte vad jag känner för det. Finns ju singleplayer... och MP... spelet är ett oskrivet kort so far.

 

Yoshis Wooly World blir säkert ett gulligt litet coopspel.

 

Sedan måste man vara RPG-fan, för de två största titlarna i år är Shin Megami X Fire Emblem och Xenoblade Chronicles X. Ser fram emot båda två, är man RPG-fan så är det heaven känns det som.

 

 

På E3 är spelet vi vill se Metroid.

 

 

Edit: Vadå "får vara kvar" förresten? Har du platsbrist? Du måste ju ändå behålla den för Zelda.


Redigerat av Zoiler, 08 maj 2015 - 13:08.


#3490

Postad 08 maj 2015 - 16:49

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt, spelat de spel jag verkligen ville ha såsom Bayo 1 och 2, DK Tropical freeze, Windwaker HD och Super Mario 3D wörld.

Tanken var att jag skulle spela alla bra Wii spel med då jag aldrig hade ett Wii men Punch-Out Wii fick räcka. Pallar inte vevandet och den lågupplösta grafiken längre tyvärr. :(

 

Köper nog New super Mario bros och tutar igenom sen vet jag inte riktigt mer vad som skulle finnas för mig.

 

Inget utav Yoshi eller Splatoon är intressant för mig och renodlade rollspel är inget för mig längre.

 

Ja, ett nytt Metroid vore mumma! Ett riktigt Mario, DK eller Punch-out skulle inte vara dumt heller men det lär inte hända då det pratas ny hårdvara.

 

Haha ja jag vet, måste ha kvar enheten för att kunna spela Zelda men tycker samtidigt det är tråkigt att den bara står där och samlar damm. Den skulle säkert gå varm hemma hos någon polares mindre barn. Så tänker jag :)



#3491

Postad 08 maj 2015 - 17:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

New Luigi har du också efter NSMB.

 

Pikmin är inget för dig eller? Zombi U kanske?

 

Polarnas mindre barn spelar väl Minecraft eller på sina smarttelefoner. Nintendo är inte givna valet för kids längre =P. Men du kan ju såklart låna ut den tills Zelda kommer (om du kan få tillbaka den sedan).



#3492

Postad 08 maj 2015 - 21:50

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Just ja, New Luigi. Är det lika värt att ha som New Mario? Isf får det bli det också

Nja tror inte Pikmin är min melodi. Kollade lite gameplay klipp och det verkade inte vara något i min smak. Zombi U, vetja om jag inte såg att det fanns att ladda ned demo på det. Ska damma av enheten och kolla faktiskt. Tack för tipset :)

Jodå, polaren har två smågrabbar och de blev helt sålda på Mario 3d wörld. Och allt som innehåller Lego och/eller superhjältar är guld också.

Värre med min grabb, 16 bast och det finns inte en chans att han spelar Nintendo om det inte är Re, Re0 eller Re4 på Gamecuben. Iofs kanske han skulle gilla Zombi U då då

Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 08 maj 2015 - 21:51.


#3493

Postad 10 maj 2015 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Luigi är svårare än vanliga Mario så det är värt att spela, billigare också.



#3494

Postad 10 maj 2015 - 15:28

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Precis vad vi behöver, ett svårare Mario. Efter att ha kört de j*vla banorna 50 ggr



#3495

Postad 11 maj 2015 - 13:59

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

Jag vet inte riktigt, spelat de spel jag verkligen ville ha såsom Bayo 1 och 2, DK Tropical freeze, Windwaker HD och Super Mario 3D wörld.

Tanken var att jag skulle spela alla bra Wii spel med då jag aldrig hade ett Wii men Punch-Out Wii fick räcka. Pallar inte vevandet och den lågupplösta grafiken längre tyvärr. :(

 

Köper nog New super Mario bros och tutar igenom sen vet jag inte riktigt mer vad som skulle finnas för mig.

 

Inget utav Yoshi eller Splatoon är intressant för mig och renodlade rollspel är inget för mig längre.

 

Ja, ett nytt Metroid vore mumma! Ett riktigt Mario, DK eller Punch-out skulle inte vara dumt heller men det lär inte hända då det pratas ny hårdvara.

 

Haha ja jag vet, måste ha kvar enheten för att kunna spela Zelda men tycker samtidigt det är tråkigt att den bara står där och samlar damm. Den skulle säkert gå varm hemma hos någon polares mindre barn. Så tänker jag :)

Om grafiken är viktigt för dig kan det bli svårt, jag personligen har ingenting emot att spela Wii spel då jag införskaffade Twilight Princess, Skyward Sword, DKC Returns (som jag faktiskt älskade!) och även Super Mario Galaxy 1&2 som du kan kolla in? För Wii U verkar Wonderful 101, Monster Hunter 3: Ultimate och även Hyrule Warriors intressanta?



#3496

Postad 11 maj 2015 - 14:38

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Just ja, New Luigi. Är det lika värt att ha som New Mario? Isf får det bli det också

Nja tror inte Pikmin är min melodi. Kollade lite gameplay klipp och det verkade inte vara något i min smak. Zombi U, vetja om jag inte såg att det fanns att ladda ned demo på det. Ska damma av enheten och kolla faktiskt. Tack för tipset :)

Jodå, polaren har två smågrabbar och de blev helt sålda på Mario 3d wörld. Och allt som innehåller Lego och/eller superhjältar är guld också.

Värre med min grabb, 16 bast och det finns inte en chans att han spelar Nintendo om det inte är Re, Re0 eller Re4 på Gamecuben. Iofs kanske han skulle gilla Zombi U då då

SMG 1 & 2 är ett måste, vilket äventyr och vilken upplevelse. Skaffade mig ett Wii i höstas och SMG är nog spelen jag uppskattat mest hittills. Införskaffade ett Wii U för någon månad sedan och visst är det grafiskt tråkigt att starta Wii spelen men man vänjer sig efter en stund tycker jag.

 

Någon som vet om det går att få tag på en VIT original Wii U Pro Kontroll? Har en svart och tänkte införskaffat en till och då gärna i annan färg.



#3497

Postad 11 maj 2015 - 15:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag minns när jag startade Twilight Princess för några år sedan, kändes som sämre grafik än N64 de första timmarna men jag vande mig.

 

SMG 1 & 2 är ju faktiskt inte särskilt fula ens från början, även om de är lågupplösta.



#3498

Postad 12 maj 2015 - 04:15

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

  • 481 inlägg
  • 0

SMG 1 & 2 är ett måste, vilket äventyr och vilken upplevelse. Skaffade mig ett Wii i höstas och SMG är nog spelen jag uppskattat mest hittills. Införskaffade ett Wii U för någon månad sedan och visst är det grafiskt tråkigt att starta Wii spelen men man vänjer sig efter en stund tycker jag.
 
Någon som vet om det går att få tag på en VIT original Wii U Pro Kontroll? Har en svart och tänkte införskaffat en till och då gärna i annan färg.

Oj, läste helt fel! Trodde det stod "Wii U Gamepad". My mistake :)


Redigerat av AbductedTurtle, 12 maj 2015 - 14:39.


#3499

Postad 12 maj 2015 - 10:12

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Nu var det inte en gamepad han skulle ha utan en vit pro-kontroll



#3500

Postad 12 maj 2015 - 12:45

Segge
  • Segge
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Precis, en sån här

 

714bnZLkMKL._SL1500_.jpg





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.