Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fråga om reclinerfotöljer

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 december 2023 - 17:22

Motorsagsmassakern2
  • Motorsagsmassakern2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan
 
Jag tänker köpa en biofotölj / reclinerfotölj (1-sits).
Det jag undrar är vilka mått och vikten på kollit är som dessa fotöljer typiskt har.
 
I stort sett alla recliners tillverkas väl i Kina och är konstruerade på ett liknande sätt. Så om någon köpt en recliner så är jag mycket tacksam om ni kan gräva fram info om leveransen (kollits vikt och mått)
 
 
Nu kanske någon undrar: Jo, jag frågade butikens kundtjänst... men de svarade bara "Vi vet inte." så jag vänder mig till forumet här.
 
 
Förresten, känner någon till en möbelbutik som säljer recliners och även erbjuder uppbärning vid leveransen?
 
Jag spanar på någon av dessa recliners:

Redigerat av Motorsagsmassakern2, 21 december 2023 - 17:39.


#2

Postad 21 december 2023 - 20:06

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 944 inlägg
  • 0

Tyckte jag kände igen namnet, https://www.trustpil...iew/trendrum.se



#3

Postad 30 december 2023 - 09:29

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Jag köpte mina Enjoy fotöljer på Mio möbler , men dom verkar ha slutat med dessa . Har ingen vikt att komma med men det jag kan säga är att dom är stora och stadiga . Jag fick fälla ryggen och vrida upp stolen på sida för att få in dom genom dörren på hemmabion som är en smal ”hemmadörr” Stolarna krävde ingen montering alls. Kom på en pall med någon plast och kartong runt som jag fick ta av utomhus . Men detta var 2011



#4

Postad 30 december 2023 - 10:02

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Räkna med att en fåtölj väger runt 50kg. +- nåt kilo om den har motor eller inte.

#5

Postad 17 januari 2024 - 22:21

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

Vi fastnade för CInema från Hagagruppen. En i vår smak skönaste sittställningarna. 

 

Lycka till och berätta hur sökande framskrider.



#6

Postad 07 februari 2024 - 16:58

Motorsagsmassakern2
  • Motorsagsmassakern2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hejsan
 
Jag har provsuttit "Enjoy Chicago" (Trendrum.se), Hagagruppens "Enjoy" el+justerbart nackstöd.
 
Det slutade med att jag köpte Mios elrecliner "Lazy", de hade en kampanj med sänkt pris plus att Mio erbjuder inbärning in i hemmet.
Mio Lazy är helt ok tycker jag, den enda synpunkten är att sitsen är något hård, den kunde ha varit mjukare.
 
Jag tycker inte att det var någon avsevärd skillnad i komfort mellan Hagagruppens Enjoy och Mio Lazy... ha i åtanke att Enjoy kostar bra mycket mer, upp till 8000 kr mer. Sen ogillar jag plastmaterialet ("tyget") som Enjoy är klädd med.
 
 
Såhär efteråt så tror jag att en manuell recliner hade kunnat bli lika bra eller ännu bättre för mig än Lazy som jag slog till på-
 
----
 
Om någon undrar över hur ett typiskt kolli kan vara så var kollit med Lazy följande:
 
Vikt Kolli: 42.8 kg, själva möbeln: 37.5 kg
Dimensioner kolli: L940 W820 H650 (millimeter)




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.