Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4301

Postad 31 december 2011 - 16:06

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

...fortfarande supernöjd med boxen :)

En liten fråga. Håller på och namnger filer så att de ska passa boxens indexering. Hur gör ni med serieboxar som ligger säg på 4 st dvdskivor och varje skiva innehåller tex 4 st avsnitt?


Har du plockat ner Ember Media Manager än? Den rekommenderas starkt fortfarande ;).

TV-serier lägger jag i mappar enligt detta exempel:

TV-serier
I
--- The Event
I
------ Season 1
I
--------- The Event S01E01E02E03E04.iso


Det kommer i Ember Media Manager resultera i filerna tvshow.nfo, The Event.tbn, season-all.tbn, folder.jpg i "The Event" mappen, och en nfo- och tbn-fil per iso-fil. Ember tankar även ner namn per varje avsnitt. I Boxeen kommer man under TV-serier att se The Event med en huvudbild, klickar man vidare så ser man varje säsong och per säsong varje första ingående avsnitt per iso-fil. Om varje disk innehåller tre avsnitt så ser man alltså en separat medlem för avsnitt 1, 4, 7 etc. Det skulle ju vara perfekt att bryta ut varje avsnitt för sig själv, men jag har valt att behålla mina DVD:er i iso-format och då blir det så här.

Jag tror att ovanstående uppdelning i foldrar även passar Boxee Boxens egen hantering perfekt, men du får göra ett försök själv...om du nu inte väljer att köra med Ember Media Manager ;).

Redigerat av Manor, 31 december 2011 - 16:11.


#4302

Postad 31 december 2011 - 16:09

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Tack, men jag har gjort så, men grejen är att filmen inte hittas när jag skriver in vad den heter, så den finns alltså inte i den lista som BB söker i, och jag hittar inte var jag manuellt kan skriva vad det är för film så att den inte är oidentiferad


Leta upp filmen bland "oidentifierade filmer" under Filer.
Välj den så att det kommer upp en ruta om du vill spela upp den...tryck uppåtpil och gå därefter till "identifiera" ikonen längst till höger...klicka på den och välj om den ska identifieras av en NFO-fil (som exempelvis skapas via Ember Media Manager) eller manuellt.

Ovanstående taget från minnet...så det kanske inte stämmer till 100%.

#4303

Postad 31 december 2011 - 21:57

Unregisteredb6d74234
  • Unregisteredb6d74234
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Finns det några appar man bara "måste" prova / använda. Förutom navi-x?

Ser gärna en streamingtjänst med hd matarial, kan vara kostnad gör inte ngt om tjänsten är bra.

#4304

Postad 01 januari 2012 - 11:26

philipspeter
  • philipspeter
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Jodå, intresserad är jag och det råder det nog inga tvivel om men tyvärr är folk för arga för att svara på frågor eller så vet de inte helt enkelt. Ingen verkar ha en teori om varför Boxee dumpas som en påse skit på Blocket. Att de som har annons där inte svarar varför de säljer den gör mig rejält misstänksam.
Jag konstaterar att en del upplever problem med SVT Play och det känns ju inte bra direkt. Vad gäller trådlöst har jag ingen egen kunskap men däremot erfarenheter då jag sett andra visa mig vilken risk det innebär.
Nu handlar denna tråd om Boxee men jag välkomnar kritiska röster som lyfter fram problemen som ännu existerar.

helt riktigt
nu är jag ingen storfräsare... köpte en beg box för 400:- för att prova lite (har en fråga ute här på forumet utan ett svar) men det verkade funka som jag ville, och köpte en BB. funkar bra för mig ink svt play.
vilka problem har du? berätta gärna om dina egna erfarenheter och vi skall nog kunna hjälpa dig
hörsägen är hörsägen och säger inte ett dugg
att en del säljer dyrt på blocket, tjaaaaaa... där tror ju många att det är rent massivt guld dom säljer gäller allt från hushållspapper till telefoner, bilat till skruvmejslar... inget konstigt på den marknaden...

ps
bra tråd, kommer nog att hitta många bra svar och tipps här... tack alla som för den framåt

#4305

Postad 01 januari 2012 - 11:28

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Har du plockat ner Ember Media Manager än? Den rekommenderas starkt fortfarande ;).

TV-serier lägger jag i mappar enligt detta exempel:

TV-serier
I
--- The Event
I
------ Season 1
I
--------- The Event S01E01E02E03E04.iso



Jag tror att ovanstående uppdelning i foldrar även passar Boxee Boxens egen hantering perfekt, men du får göra ett försök själv...om du nu inte väljer att köra med Ember Media Manager ;).


Tack för svaret. Lyckas tyvärr inte installera Ember Media Manager på en win 7 64-bits dator. Får följande fel:
Installation Abortet
Error: Det finns ett fel i XML-dokumentet (1, 2).

:(

#4306

Postad 01 januari 2012 - 12:09

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Adamski, du har installerat en gamma version av emm. Nu sitter jag på mobilen så jag kan inte hitta rätt men googla bara "ember media manager xbmc" så torde det vara första alternativet.

edit: http://ember.purplepig.net/

Redigerat av Unregistered710b3906, 01 januari 2012 - 12:17.


#4307

Postad 01 januari 2012 - 13:15

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Lyckas tyvärr inte installera Ember Media Manager på en win 7 64-bits dator. Får följande fel:
Installation Abortet
Error: Det finns ett fel i XML-dokumentet (1, 2).

:(


Jag kör också Win 7 64...så det är antagligen fel version av EMM du fått tag på (som Linus82 beskriver).
Jag kör själv version 1.2 rev 2415.

#4308

Postad 01 januari 2012 - 16:33

Keiser
  • Keiser
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

BB levererar bättre än ATV2, så det ger dig inget mer att satsa på den...annat än ett svårare navigeringssätt (min egen uppfattning).
Se inställningar för nätverk och se att du har angivit userid + password så kommer dessa uppgifter att användas vid uppkopplingen mot din NAS. Jag har bara angivit dessa uppgifter en gång, och har inte någonsin fått upp påloggningsinformationen igen utom när jag bytte server nyss...


Som jag sa fungerade det på samma sätt för mig, första gången. Nu andra gången så frågar den efter lösenord vid varje ny uppstart, jag har naturligtvis skrivit in användarnamn/lösenordet i inställningar redan. Detta är en bugg som jag läst att fler drabbas av (förutom adamski). Jag får väl resetta en gång till och hoppas att buggen inte dyker upp igen...

Kör xbmc både på iPaden och Macen nu och hittills har det levererat. Ger dock BB fortsatt förtroende ett tag till och hoppas på releasen av 1.5.

#4309

Postad 01 januari 2012 - 17:01

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Kör xbmc både på iPaden och Macen nu och hittills har det levererat. Ger dock BB fortsatt förtroende ett tag till och hoppas på releasen av 1.5.


Det är inte XBMC i sig som är problemet utan ATV2 + XBMC som ihop inte riktigt håller måttet, men jag har ingen egen erfarenhet av detta utan reläar bara vad jag har läst mig till.

Buggen med userid/password har jag inte läst något om, men hoppas att fungerar efter en ny återställning :).

#4310

Postad 01 januari 2012 - 17:11

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Det är inte XBMC i sig som är problemet utan ATV2 + XBMC som ihop inte riktigt håller måttet, men jag har ingen egen erfarenhet av detta utan reläar bara vad jag har läst mig till.

Buggen med userid/password har jag inte läst något om, men hoppas att fungerar efter en ny återställning :).


Ni vet om att i inställningarna kan ni skriva in användarnamn och lösen för smb?
Alltså inte den popupruta som tydligen återkommer för er.

#4311

Postad 01 januari 2012 - 18:51

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Ni vet om att i inställningarna kan ni skriva in användarnamn och lösen för smb?
Alltså inte den popupruta som tydligen återkommer för er.


Det var dessa inställningar som jag försökte att hänvisa till :).

#4312

Postad 01 januari 2012 - 18:53

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hej

Funderar på denna till dotterns rum, har ju mycket appar o så, men spelar den upp Full HD rip (BDMV) via 10/100 nätverk utan att hacka, ljudet ska bara vara via tv alltså inte HD ljud.

MrDTS

#4313

Postad 01 januari 2012 - 19:03

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Hej

Funderar på denna till dotterns rum, har ju mycket appar o så, men spelar den upp Full HD rip (BDMV) via 10/100 nätverk utan att hacka, ljudet ska bara vara via tv alltså inte HD ljud.

MrDTS


Jag har inte testat själv, men det ska den enligt uppgift klara.
10Mbit/s lär väl inte räcka, men om det är 100Mbit/s (i 10/100Mbit/s kopplingen) så ska det väl inte vara något bekymmer.

#4314

Postad 01 januari 2012 - 19:29

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Kan man koppla in både tråd o trådlös nätverk, alla HD filmer ligger på en server där tänkte jag använd den trådbunda för att få upp hastigheten, samtidigt tänkte jag att dotterns bärbara dator ska kopplas in trådlöst så slipper hon koppla in den till tv som hon gör nu för att se film mm som hon har där tillfälligt dessa brukar inte vara full HD, skulle detta vara möjligt så blir det köp. Vet ej om man kan bestämma vad som ska gå tråd eller trådlöst har aldrig tänk på detta ?

ps har även en Dune D1 till stora duken för Full HD med Ljud, funkar utmärkt fast den är bara trådbunden förstås.

MrDTS

Kom på mig att den ska ju bara vara trådbundet så löser det sig, den är ju länkad via trådlösa delen i routern.

Redigerat av Unregistered7126f11a, 01 januari 2012 - 19:49.


#4315

Postad 01 januari 2012 - 19:34

Keiser
  • Keiser
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Det är inte XBMC i sig som är problemet utan ATV2 + XBMC som ihop inte riktigt håller måttet, men jag har ingen egen erfarenhet av detta utan reläar bara vad jag har läst mig till.

Buggen med userid/password har jag inte läst något om, men hoppas att fungerar efter en ny återställning :).


Japp har också läst att det har varit lite strul ihop med ATV2 och xbmc, avvaktar därför.

Ni vet om att i inställningarna kan ni skriva in användarnamn och lösen för smb?
Alltså inte den popupruta som tydligen återkommer för er.


Japp började där men efter resetten så vill den ändå ha password varje gång. Ska prova att ta bort och addera källan igen.

#4316

Postad 01 januari 2012 - 19:46

dickhe
  • dickhe
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej,
Är det någon som vet om boxee kan agera som DLNAUPnP media renderer?
Jag vill kunna välja boxee från tex BubbleUPnP android app för att spela upp det materialet som jag just nu tittar på på min android padda.

Hälsningar
/Dick

#4317

Postad 01 januari 2012 - 19:51

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Hur lätt är det att få i ordning på cover arts, film info mm ? har idag yaDIS till Dune.
Hittar den lätt filmerna på servern (vanlig win7 utdelning)

MrDTS

Redigerat av Unregistered7126f11a, 01 januari 2012 - 19:53.


#4318

Postad 01 januari 2012 - 19:54

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hej,
Är det någon som vet om boxee kan agera som DLNAUPnP media renderer?
Jag vill kunna välja boxee från tex BubbleUPnP android app för att spela upp det materialet som jag just nu tittar på på min android padda.

Hälsningar
/Dick


Nej det går inte.

Hur lätt är det att få i ordning på cover arts, film info mm ? har idag yaDIS till Dune.
Hittar den lätt filmerna på servern (vanlig win7 utdelning)

MrDTS


Om alla filer är är rätt namngivna sköter Boxee Box det automatiskt

#4319

Postad 02 januari 2012 - 08:33

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jag kör också Win 7 64...så det är antagligen fel version av EMM du fått tag på (som Linus82 beskriver).
Jag kör själv version 1.2 rev 2415.


Nu har jag installerat den senaste versionen, men drar mig ändå för att sätta igång projektet. Det ser ut som att varje filmfil ska ligga i en egen mapp i rootmappen (tex Filmer). Idag Har jag Filmer/Action dvs en undermapp för varje genre och så vill jag helst ha det kvar på hårddisken. Måste verkligen samtliga filmer i egna mappar utspridda direkt under Filmer? Känns som att man blir totalt bunden till programmet. Kommer aldrig att kunna hitta något själv där.

#4320

Postad 02 januari 2012 - 09:12

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Nu har jag installerat den senaste versionen, men drar mig ändå för att sätta igång projektet. Det ser ut som att varje filmfil ska ligga i en egen mapp i rootmappen (tex Filmer). Idag Har jag Filmer/Action dvs en undermapp för varje genre och så vill jag helst ha det kvar på hårddisken. Måste verkligen samtliga filmer i egna mappar utspridda direkt under Filmer? Känns som att man blir totalt bunden till programmet. Kommer aldrig att kunna hitta något själv där.


Jag kör alla filmer i ISO-format och de ligger placerade i tre olika foldrar på två olika fysiska diskar.
I EMM så pekar jag ut dessa tre foldrar, och resultatet blir att man ser samtliga filmer i EMM...men NFO- och bildfilerna hamnar givetvis tillsammans med ISO-filen i den mapp där den ligger.

Jag förstår inte hur du menar att du blir bunden till programmet...i mitt fall så skapar den ju bara kompletterande NFO- och bildfiler och inget mer!!?
Däremot så kan säkert EMM kan göra mer än det jag valt att den ska göra...men det är ju i så fall helt frivilligt.

Det är ju absolut inget måste att köra EMM, men jag tipsar om det då jag tyckte att resultatet blev bättre. Kopiera några filmer till en egen mapp och testa vad som händer...ja, det behöver ju inte vara filmer utan enbart filer med "rätt" namn :).

#4321

Postad 02 januari 2012 - 09:38

hensod
  • hensod
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Du vet väl om att du kan ställa in högre upplösning när du tittar på SvtPlay genom appen?


Hmm nu har jag faktiskt inte avnänt mig av appen utan gått in via hemsidan, ska prova appen och se om det blir skillnad.

#4322

Postad 02 januari 2012 - 10:12

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jag kör alla filmer i ISO-format och de ligger placerade i tre olika foldrar på två olika fysiska diskar.
I EMM så pekar jag ut dessa tre foldrar, och resultatet blir att man ser samtliga filmer i EMM...men NFO- och bildfilerna hamnar givetvis tillsammans med ISO-filen i den mapp där den ligger.

Jag förstår inte hur du menar att du blir bunden till programmet...i mitt fall så skapar den ju bara kompletterande NFO- och bildfiler och inget mer!!?
Däremot så kan säkert EMM kan göra mer än det jag valt att den ska göra...men det är ju i så fall helt frivilligt.

Det är ju absolut inget måste att köra EMM, men jag tipsar om det då jag tyckte att resultatet blev bättre. Kopiera några filmer till en egen mapp och testa vad som händer...ja, det behöver ju inte vara filmer utan enbart filer med "rätt" namn :).


Nä, att jag blir "bunden" till programmet var lite fel formulerat.


Nu har jag hittat svaret, man ska köra rekursiv indexering, då kan man behålla sin egen struktur på hdd:n. Sen är det bara att plocka bort själva mappen tex Action från databasen.

#4323

Postad 02 januari 2012 - 10:33

MartyAB
  • MartyAB
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har följt den här tråden i snart ett år nu, ungefär lika länge som jag har ägt min boxee box som jag köpte med väldig misstro. För jag hade inte haft så goda erfarenheter med dlinks övriga produkter då tänker jag på deras routrar som hade en tendens att bara lägga av hela tiden. Men tillbaka till boxee som sagt jag köpte den pluggade in den i nätverket och körde igång. Sen har den fungerat utan problem i snart ett år, streamar från dator och har en usb hd kopplat till den som jag når utan problem. Meningen med det här inlägget kan ses som att det faktiskt finns boxee boxar som funkar :) Men jag lär väl få fan för det här inlägget ändå av nån :)

#4324

Postad 02 januari 2012 - 10:33

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Nu har jag hittat svaret, man ska köra rekursiv indexering, då kan man behålla sin egen struktur på hdd:n. Sen är det bara att plocka bort själva mappen tex Action från databasen.


Härligt, då är du alltså på gång... :).

Om inte en film hittas så brukar jag söka upp den själv i IMDB och därefter manuellt ange IMDB-numret i EMM.
Om ingen "poster" hittas så kan man även då själv söka upp den och manuellt ange bildadressen.

Det kanske finns smidigare sätt, men detta har varit "good enough" för mig åtminstone.
Hojta till om det är något som strular så ska jag försöka hjälpa till.

#4325

Postad 02 januari 2012 - 10:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag har följt den här tråden i snart ett år nu, ungefär lika länge som jag har ägt min boxee box som jag köpte med väldig misstro. För jag hade inte haft så goda erfarenheter med dlinks övriga produkter då tänker jag på deras routrar som hade en tendens att bara lägga av hela tiden. Men tillbaka till boxee som sagt jag köpte den pluggade in den i nätverket och körde igång. Sen har den fungerat utan problem i snart ett år, streamar från dator och har en usb hd kopplat till den som jag når utan problem. Meningen med det här inlägget kan ses som att det faktiskt finns boxee boxar som funkar :) Men jag lär väl få fan för det här inlägget ändå av nån :)


Inte från min sida för jag har ungefär samma uppfattning som du :)
Jag använder min dagligen och den spelar allt jag matar den med så jag är nöjd.

#4326

Postad 02 januari 2012 - 10:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Ja, min fungerar utmärkt till det jag använder den för: Film och serier i MKV format! Bra bild och ljud! :)
Men hade lite meckigt att Boxeen skulle hitta mina filmer från HTPCn i början, kommer knappt ihåg hur jag gjorde för att den skulle få tillåtelse till mapen med alla filmer/serier i... :unsure:

#4327

Postad 02 januari 2012 - 13:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Inte från min sida för jag har ungefär samma uppfattning som du :)
Jag använder min dagligen och den spelar allt jag matar den med så jag är nöjd.

Gav mig själv en i julklapp och är helnöjd so far. Jag gillar verkligen svtplay,kanonbild och flyter perfekt. Ska inhandla en DNS-320 också ,ska bli spännande och se hur bra det funkar.

#4328

Postad 02 januari 2012 - 15:25

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Gav mig själv en i julklapp och är helnöjd so far. Jag gillar verkligen svtplay,kanonbild och flyter perfekt. Ska inhandla en DNS-320 också ,ska bli spännande och se hur bra det funkar.


Den kombon har jag, med en Samsung F4 2TB disk i, fungerar helfint.
Ska dock försöka få till NFS istället för SMB-utdelning från NASet för att få högre hastighet.

#4329

Postad 02 januari 2012 - 15:39

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Någon som vet hur USB-porten på Boxeen är för strömförsörjning? Jag tänkte eventuellt skaffa hårddisken nedan (UTAN nätdel) att koppla till Boxeen.
Postad bild

#4330

Postad 02 januari 2012 - 15:46

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Någon som vet hur USB-porten på Boxeen är för strömförsörjning? Jag tänkte eventuellt skaffa hårddisken nedan (UTAN nätdel) att koppla till Boxeen.
Postad bild


Liiite svårt att se vad det är för hdd men att ansluta en hdd utan nätdel går bra.
En granne/vän har kopplat så och det går bra

#4331

Postad 02 januari 2012 - 15:46

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Härligt, då är du alltså på gång... :).

Om inte en film hittas så brukar jag söka upp den själv i IMDB och därefter manuellt ange IMDB-numret i EMM.
Om ingen "poster" hittas så kan man även då själv söka upp den och manuellt ange bildadressen.

Det kanske finns smidigare sätt, men detta har varit "good enough" för mig åtminstone.
Hojta till om det är något som strular så ska jag försöka hjälpa till.


Japp, jag är igång, kompetent program. Jag undrar hur du gjorde första gången med filnamn. Ändrade du alla filnamn för hand? För även om jag har en serie som EMM hittar och namnger (trots ej boxee-kompatibla filnamn) så hittas den ju inte av boxen. Hur ska man tänka här?

#4332

Postad 02 januari 2012 - 15:48

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Sorry... En Seagate på 1,5 TB. Verkar vara den största som finns utan extra nätdel, vill helst slippa nätdelen.

#4333

Postad 02 januari 2012 - 15:48

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Någon som vet hur USB-porten på Boxeen är för strömförsörjning? Jag tänkte eventuellt skaffa hårddisken nedan (UTAN nätdel) att koppla till Boxeen.
Postad bild


Det ska inte vara något problem.
Jag testade att koppla in en liknande 500GB Western Digital, och det fungerade perfekt.

#4334

Postad 02 januari 2012 - 15:50

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Japp, jag är igång, kompetent program. Jag undrar hur du gjorde första gången med filnamn. Ändrade du alla filnamn för hand? För även om jag har en serie som EMM hittar och namnger (trots ej boxee-kompatibla filnamn) så hittas den ju inte av boxen. Hur ska man tänka här?


Om EMM hittar och skapar en nfo-fil så finns det ingen anledning att byta namn på filerna.

#4335

Postad 02 januari 2012 - 15:56

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Japp, jag är igång, kompetent program. Jag undrar hur du gjorde första gången med filnamn. Ändrade du alla filnamn för hand? För även om jag har en serie som EMM hittar och namnger (trots ej boxee-kompatibla filnamn) så hittas den ju inte av boxen. Hur ska man tänka här?


Där går jag nog bet. Jag har alltid haft bra filnamn, så jag har inte behövt mecka med detta.
Min uppfattning är att Boxeen kommer att utgå från den skapade NFO-filen som innehåller allt som Boxeen behöver känna till för att lägga upp den på ett perfekt sätt...är det inte så det fungerar menar du...det är ju en av finesserna som jag har sett det!!? Jag vill hävda att det är just så det fungerar för mig åtminstone, tills motsatsen är bevisad ;).

#4336

Postad 02 januari 2012 - 16:18

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Det står lite överallt i tråden om saknad av 3d-stöd.

Vad betyder då "3D frame-compatible" och "nuvarande aktivt 3D-läge" i menyerna ??

#4337

Postad 02 januari 2012 - 16:30

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
Hittar dessutom ingen SVTPlay-app ?

#4338

Postad 02 januari 2012 - 17:07

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Hittar dessutom ingen SVTPlay-app ?


Lägg till denna adress under "Lagringsplatser"
http://boxeeplay.tv/apps

#4339

Postad 02 januari 2012 - 18:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Den kombon har jag, med en Samsung F4 2TB disk i, fungerar helfint.
Ska dock försöka få till NFS istället för SMB-utdelning från NASet för att få högre hastighet.

Vad är det för disk i .jag tittade på den på siba med 1 TB hdd för 1400pix men ingen info om vad för märke. Såg nånannanstans att WD inte funkar bra.

#4340

Postad 02 januari 2012 - 19:15

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Där går jag nog bet. Jag har alltid haft bra filnamn, så jag har inte behövt mecka med detta.
Min uppfattning är att Boxeen kommer att utgå från den skapade NFO-filen som innehåller allt som Boxeen behöver känna till för att lägga upp den på ett perfekt sätt...är det inte så det fungerar menar du...det är ju en av finesserna som jag har sett det!!? Jag vill hävda att det är just så det fungerar för mig åtminstone, tills motsatsen är bevisad ;).


Det börjar arta sig. En del saker som kräver handpåläggning, när man indexerar 500 filmer på en gång :)
Vilka covers tar du med? Det verkar som att tex det som heter fanart strular till det i boxeen.

#4341

Postad 02 januari 2012 - 19:53

Manor
  • Manor
  • Beroende

  • 1 225 inlägg
  • 0

Det börjar arta sig. En del saker som kräver handpåläggning, när man indexerar 500 filmer på en gång :)
Vilka covers tar du med? Det verkar som att tex det som heter fanart strular till det i boxeen.


Ja, visst blir det lite smidigare att fixa med detta på PC:n än att strula och komplettera med information från Boxeen :).

Jag tror att det var dessa tips jag följde initialt:
http://forums.boxee....ead.php?t=33055

Fanart är avslaget.

Redigerat av Manor, 02 januari 2012 - 19:54.


#4342

Postad 02 januari 2012 - 19:57

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
Av någon anledning buffrar den när jag skall visa trailer t ex när man tar upp sin film och vill visa trailer. Någon som har det problemet?
Kör trådat 24Mbit.

#4343

Postad 02 januari 2012 - 20:33

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Testa så du inte har tryckt på Caps-knappen innan. Vet att jag hade gjort det nån gång och då gick det inte att skriva siffror med att hålla inne Alt-knappen.


Ah, tackar! Funkar fint nu.

#4344

Postad 02 januari 2012 - 20:35

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Av någon anledning buffrar den när jag skall visa trailer t ex när man tar upp sin film och vill visa trailer. Någon som har det problemet?
Kör trådat 24Mbit.

Servrarna är väl lokerade i USA och har dålig peering. Inte så mycket att göra åt.

#4345

Postad 02 januari 2012 - 20:47

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
jaha då har man inhandlat en svart kub, men det med HD verkar den inte klara av som jag nästan förstod !!!!!!

Det hackar ju på filmen ? provade snabbt några filmer typ 9 där måste den buffra eller vad den gör syns en vit stapel ner till, samt Ljudet hackar var 5 min det verkar vara en bugg dom inte får bort ??

MrDTS

#4346

Postad 02 januari 2012 - 21:03

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

jaha då har man inhandlat en svart kub, men det med HD verkar den inte klara av som jag nästan förstod !!!!!!

Det hackar ju på filmen ? provade snabbt några filmer typ 9 där måste den buffra eller vad den gör syns en vit stapel ner till, samt Ljudet hackar var 5 min det verkar vara en bugg dom inte får bort ??

MrDTS


Pröva köra trådat ^^.
Har två filmer den inte riktigt pallar, men det beror nog snarare på routern än boxen.

#4347

Postad 02 januari 2012 - 21:17

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

jaha då har man inhandlat en svart kub, men det med HD verkar den inte klara av som jag nästan förstod !!!!!!

Det hackar ju på filmen ? provade snabbt några filmer typ 9 där måste den buffra eller vad den gör syns en vit stapel ner till, samt Ljudet hackar var 5 min det verkar vara en bugg dom inte får bort ??

MrDTS

Kan du posta mediainfo och nätverksinfo?
Sen undrar jag vad du förstod baserat på vad?


#4348

Postad 02 januari 2012 - 21:18

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Kör trådat förstås !

Har en Dune D1 i samma nätverk, men klart den är ju gjord för Full HD förstås.

Blir nog o lämna tillbaka skiten, om ingen har ett bättre förslag.

Redigerat av Unregistered7126f11a, 02 januari 2012 - 21:18.


#4349

Postad 02 januari 2012 - 21:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Kör trådat förstås !

Har en Dune D1 i samma nätverk, men klart den är ju gjord för Full HD förstås.

Blir nog o lämna tillbaka skiten, om ingen har ett bättre förslag.


Gör så..lämna tillbaks den du :rolleyes:

Många som använder BB till full HD utan problem så nått fel gör du.
Har flera mkv-filer som är 35-45GB stora som jag kan se utan problem så nått rätt gör BB.

En sak som BB har lite svårt för att är smb så för bäst fart är att köra nfs.

#4350

Postad 02 januari 2012 - 21:49

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

  • 557 inlägg
  • 0
Har som sagt bara Full HD rip (BDMV) filmer på nätverket kör tyvärr bara HD ljud på alla ochså, eftersom dessa är till stora bio rummet i första hand, så ljudet blir ju problemt om man fick i ordning på filmen så den inte hackade, synd annars för denna var ju rolig till dotters rum med massa appar o så.

ska prova nfs !

MrDTS



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.