Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Prisjakt lanserar version 6

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 januari 2010 - 09:23

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Någon info om när ni planerar att lägga till kategorin "Läsplattor"?

#52

Postad 19 januari 2010 - 12:54

The Absorbant
  • The Absorbant
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag har lagt in ett gäng DVD:er och Blu-Ray:er som inte fanns inlagda ännu de senaste veckorna, men när jag klickar på länken för att gå till Prisjakt och redigera egenskaper, såsom ljudspår etc, får jag felmeddelandet:

Tjänsten är ej tillgänglig
Fel

Tjänsten är ej tillgänglig just nu, i framtiden kan den tänkas bli det.

Är jag ensam om det här problemet? Mycket irriterande, eftersom jag alltid är extremt noga med att lägga in alla detaljer korrekt...

#53

Postad 19 januari 2010 - 15:54

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0
Egenskapsredigeringen genomgår lite underhåll just nu och kommer igång snart!

#54

Postad 19 januari 2010 - 16:19

mupp1
  • mupp1
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Är det bara jag som saknar länken till tillverkaren? När det gäller datorkomponenter så saknas det ofta många produktegenskaper och för att snabbt kunna lägga till dessa så var kategorin med länkarna ovärderlig. Jag kan förstå att ni tog bort kategorin "Bruksanvisning" men tillverkarhemsidan bör komma tillbaks,


Håller med, den måste komma tillbaka. Även om många tillverkare är märkvärdigt dåliga på att lista relevanta detaljer för sina produkter.

En funktion jag saknar vid redigering av egenskaper är "föreslå ny egenskap hos denna produkt-kategori".

Slutligen, utländska priser vid prisoptimering.

#55

Postad 19 januari 2010 - 18:32

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Hej!
Jag ser ju inte längre vilka som har bilder i galleriet när det gäller produkter på prisjakt.
Det var ju det jag använde som mest. Nu ser man ju ingenting längre och man får ju
leta som en galning istället :huh: Gör som det var förut. Det var mycket bättre.


Mvh Per

#56

Postad 23 januari 2010 - 00:12

landun
  • landun
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Tyvärr var detta något vi tvingades att göra i Firefox pga att det har en bugg som medför att scrollning blir ryckig ifall det finns flytande element på sidan.


Jag drar mig från att använda Prisjakt numera just på grund av att det är så irriterande. Det är ju också fortfarande ryckigt i början innan objekten dolts, så det är inte bättre nu.

Förslag: integrera Rapportera och Hjälp längst till höger i horisontella huvudmenyn med t.ex. ett utropstecken på röd bakgrund för rapportera och ett frågetecken för hjälp.

#57

Postad 23 januari 2010 - 14:42

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Även jag tycker att det har blivit segt. T.ex. om man går till USB-minnen och väljer 'Fler sökkriterier' blir sidan extremt seg och hackig. Andra kategorisidor uppvisar liknande symptom. Jag har testat i Opera 10.10 och Safari 4.0.4 på en 2.1GHz Macbook med 3 GB RAM. Opera kraschar dessutom ofta när PJ är öppen i någon flik, vilket aldrig hänt med tidigare versioner av PJ och mycket sällan på någon annan webbsida. Kanske Opera ska lastas mer än någon annan. (Jag fick skriva om den här texten 2 ggr tills jag stängde PJ-flikarna). Av dessa anledningar drar jag mig för besök, vilket i sig kan vara bra eftersom PJ var så beroendeframkallande.

En bra sak är att prisstatistikgrafen kommit tillbaka i det tomma vita fältet som öppnas när man väljer en produkt. Där saknas dock grafen för omdömesstatistik.

Även om PJ är ohotad bland prisjämförelsetjänster känns det ibland som om funktionalitet kanske inte sätts främst, vilket jag inbillar mig har varit och är bland PJs främsta etos. Detta av de anledningar jag skrivit ovan och för att v6 (och även v5) för mig inte tillförde något signifikant. Snarare tvärt om, vilket jag tycker är tråkigt.

#58

Postad 25 januari 2010 - 14:39

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

Hej!
Jag ser ju inte längre vilka som har bilder i galleriet när det gäller produkter på prisjakt.
Det var ju det jag använde som mest. Nu ser man ju ingenting längre och man får ju
leta som en galning istället :P Gör som det var förut. Det var mycket bättre.


Vi gjorde en undersökning som visade att att de flesta föredrog att ha recensionsbetyget i listorna, istället för antalet galleri-bilder. Men vi insåg nu att det var onödigt att ta bort den helt, så nu har vi lagt den i expansionen istället. Så är man är intresserad av vilka produkter som det finns galleribilder på, kan man sortera på detta, och sedan kolla i expansionen hur många de är.

#59

Postad 25 januari 2010 - 15:17

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

Även jag tycker att det har blivit segt. T.ex. om man går till USB-minnen och väljer 'Fler sökkriterier' blir sidan extremt seg och hackig. Andra kategorisidor uppvisar liknande symptom. Jag har testat i Opera 10.10 och Safari 4.0.4 på en 2.1GHz Macbook med 3 GB RAM. Opera kraschar dessutom ofta när PJ är öppen i någon flik

Så ska det naturligtvis inte vara. Tanken var att prestanda skulle vara bättre i v6 än v5. Vi måste be om ursäkt att vi testat dåligt på Safari och Opera på Mac. Vi ska försöka ta reda på vad det är som orsakar detta.

#60

Postad 25 januari 2010 - 16:33

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0
Nu bör prestandan upplevas något bättre (i samtliga webläsare, men främst Safari), men vi kommer fortsätta jobba med prestandaförbättringar nu i veckan.

#61

Postad 28 januari 2010 - 15:48

Seron
  • Seron
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Det fungerar bättre nu, men den infadeande kolumnrubriklisten skapar låsningar i Opera på ca 2 sek. Opera har heller inte kraschat. I Safari sker inga låsningar.

#62

Postad 03 februari 2010 - 16:27

mcfreak
  • mcfreak
  • Användare

  • 122 inlägg
  • 0
Filtren är fortfarande mycket segare att laddas än tidigare och det är inte så smidigt att fylla i nya egenskaper för produkter eftersom man inte kan se ändringarna direkt och då inte heller alltid minns vad man redan lagt till. Jag har lagt till många egenskaper tidigare men nu tycker jag det är för omständligt.

#63

Postad 16 mars 2010 - 08:51

ckghagen
  • ckghagen
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
När får man sina poäng för produktegenskaper
3 månader sen poängen fungera

Redigerat av ckghagen, 16 mars 2010 - 08:52.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.