Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1251

Postad 07 februari 2016 - 23:36

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Yay! Tänkte att man skulle prova på den där gratis ViaPlay och se Superbowl...  det gick ju så himla bra... not.. :(

 

Så bra fungerar viaplay..



#1252

Postad 08 februari 2016 - 09:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Yay! Tänkte att man skulle prova på den där gratis ViaPlay och se Superbowl...  det gick ju så himla bra... not.. :(

 

Så bra fungerar viaplay..

Det var ju inte så specifikt. Vad var det som inte fungerade?



#1253

Postad 08 februari 2016 - 15:30

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Det var ju inte så specifikt. Vad var det som inte fungerade?

Det heter ju att man får "Viaplay - Prova 30 dagar - Film, serier & sport i världsklass‎".. Det står ju inte att man får "gratis ViaPlay Film och tv-serier men inte livesport."

 

Det var ju dumt att tro att de skulle visa nått man e intresserad av gratis.. :P



#1254

Postad 08 februari 2016 - 16:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det heter ju att man får "Viaplay - Prova 30 dagar - Film, serier & sport i världsklass‎".. Det står ju inte att man får "gratis ViaPlay Film och tv-serier men inte livesport."

 

Det var ju dumt att tro att de skulle visa nått man e intresserad av gratis.. :P

Det står nog i det finstilta att sport inte ingår. Jag har aldrig hört eller sett något om ett prov-erbjudande där sporten skulle ingå.



#1255

Postad 08 februari 2016 - 16:39

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
På deras hemsida är det ju dock rätt tydligt. Åtminstone på mobilversionen.

#1256

Postad 08 februari 2016 - 16:42

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

På deras hemsida är det ju dock rätt tydligt. Åtminstone på mobilversionen.

Klickar du vidare så framgår det sedan att du väljer om du ska ha Viaplay ELLER Viaplay Total gratis i en månad. Det fanns dock en specialdeal där man får 3 månader gratis allt om man köpte en Samsung Smart TV. Jag hittar dock inget nyare erbjudande än 2014.


Redigerat av agpath, 08 februari 2016 - 16:44.


#1257

Postad 08 februari 2016 - 17:01

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Det står nog i det finstilta att sport inte ingår. Jag har aldrig hört eller sett något om ett prov-erbjudande där sporten skulle ingå.

 

Jag tycker ju att om det står att det är 30 dagar gratis ViaPlay så förutsätter man ju att det är liksom det man får när man köper tjänsten men enbart 30 dagar. Så är det ju typ med allt annat... men inte ViaPlay...   Varför inte inkludera sporten om det är det folk vill ha...  Nu har dom ju helt misslyckats med att imponera på en kund och få denne...  Misslyckat helt enkelt.



#1258

Postad 08 februari 2016 - 17:10

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Om man går in på ViaPlay så står det typ ingenstans att livesport inte ingår...  Det finns till och med en check-lista där "allt är ikryssat" för att symbolisera att allt ingår, men det finns ingen rad som säger "livesport" som inte är ikryssad..  så man måste försöka lista ut bakvägen vad som inte ingår...  Tydligen ingår det inte heller en gratis Ferrari efter som det inte heller är ikryssat.. men av någon anledning så trodde jag inte att det inte ingick en gratis Ferrari. Men sporten som de skryter om, det antog man ju givetvis att det ingick liksom, särskilt efter som det typ inte står någonstans att det INTE ingår.


"Serier, film och sport från 99 kr/mån. Helt utan bindningstid!"

"Prova en gratismånad"

 

Hur kan man t.ex. av dessa rader få uppfattningen om att sporten (live) inte ingår? Givetvis uppfattar man det som att sporten (live) ingår..



#1259

Postad 08 februari 2016 - 17:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hur kan man t.ex. av dessa rader få uppfattningen om att sporten (live) inte ingår? Givetvis uppfattar man det som att sporten (live) ingår..

 

 

Ganska tydligt vad som gäller tycker jag när man tecknar upp.. :)

 

http://viaplay.se/#package-block



#1260

Postad 08 februari 2016 - 21:14

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Jag tycker ju att om det står att det är 30 dagar gratis ViaPlay så förutsätter man ju att det är liksom det man får när man köper tjänsten men enbart 30 dagar. Så är det ju typ med allt annat... men inte ViaPlay...   Varför inte inkludera sporten om det är det folk vill ha...  Nu har dom ju helt misslyckats med att imponera på en kund och få denne...  Misslyckat helt enkelt.

Du ville se ett av världens största sportevenemang gratis istället för att betala för det och när det inte gick blev du sur och tyckte att företaget har en dålig tjänst. Har jag förstått dig rätt?

 

Sedan kan man diskutera hur tydligt saker och ting är. Ganska tydligt skulle jag säga.

 

Bifogad fil  Screenshot - 2016-02-08 , 21_12_25.jpg   111,13K   4 Antal nerladdningar



#1261

Postad 09 februari 2016 - 07:34

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Du ville se ett av världens största sportevenemang gratis istället för att betala för det och när det inte gick blev du sur och tyckte att företaget har en dålig tjänst. Har jag förstått dig rätt?

 

Sedan kan man diskutera hur tydligt saker och ting är. Ganska tydligt skulle jag säga.

 

attachicon.gifScreenshot - 2016-02-08 , 21_12_25.jpg

 

Jag kan inte påstå att jag är en expert på ViaPlay's utbud, utan jag har en uppfattning som är baserad på all reklam, utskick och gratiserbjudanden, SAMTLIGA dessa säger att livesport film och tv-serier ingår i ViaPlay. Det står ingenstans att det finns OLIKA ViaPlay-tjänster. Gå ut och titta bland all reklam som ViaPlay häver ut sig så får du se.

 

När man sedan går in på deras sida står det längst upp FORTFARANDE att

 

"Något att titta på. För alla.
Serier, film och sport från 99 kr/mån. Helt utan bindningstid!"

 

Sedan en knapp som det står "Prova en gratismånad".

 

Man klickar på den knappen, och instinktivt så ser man motsvarande knapp längre ner och klickar på den. Vipps, så har vilden du hänvisar till helt spelat ut sin roll, efter som den andra knappen visade något som en betaltjänst, men jag var ute efter att prova på tjänsten gratis, den som det står om i all reklam innehållandes sport och framför allt livesport.

 

Om man nu klickar på "Det är får du" så får man upp en sida som speglar att man "får allt"...

 

Om de ville vara lite informativa så hade de givetvis visat en jämförelse med deras andra tjänst där de visar att i denna 99:- tjänst så ingår det t.ex. inte livesport.

 

Men som många bluff-företag så försöker det livnära sig på vilseledande marknadsföring.



#1262

Postad 09 februari 2016 - 07:38

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Du har dessutom förstått mig fel, efter som det egentligen inte handlade om "ett av världens största sportevenemang gratis", efter som samma utbud finns på flera andra gratiskanaler.

 

Det handlade mer om att när man får en anledning att man vill prova på tjänsten så uppfyller den inte det som all reklam om tjänsten har beskrivit, dvs vilseledande marknadsföring som många andra bluff-företag använder sig av som ger hela företaget en dålig image.


Redigerat av novaland, 09 februari 2016 - 07:38.


#1263

Postad 09 februari 2016 - 09:25

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Du har dessutom förstått mig fel, efter som det egentligen inte handlade om "ett av världens största sportevenemang gratis", efter som samma utbud finns på flera andra gratiskanaler.

 

Det handlade mer om att när man får en anledning att man vill prova på tjänsten så uppfyller den inte det som all reklam om tjänsten har beskrivit, dvs vilseledande marknadsföring som många andra bluff-företag använder sig av som ger hela företaget en dålig image.

Vad var det som du egentligen tecknade dig för? Viaplay eller Viaplay Total?



#1264

Postad 09 februari 2016 - 12:22

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

När man sedan går in på deras sida står det längst upp FORTFARANDE att

 

"Något att titta på. För alla.
Serier, film och sport från 99 kr/mån. Helt utan bindningstid!"

 

Sedan en knapp som det står "Prova en gratismånad".

Ledordet är FRÅN. 

 

 

Du har dessutom förstått mig fel, efter som det egentligen inte handlade om "ett av världens största sportevenemang gratis", efter som samma utbud finns på flera andra gratiskanaler.

 

Det handlade mer om att när man får en anledning att man vill prova på tjänsten så uppfyller den inte det som all reklam om tjänsten har beskrivit, dvs vilseledande marknadsföring som många andra bluff-företag använder sig av som ger hela företaget en dålig image.

Det var inte så lätt att förstå när du skrev: Yay! Tänkte att man skulle prova på den där gratis ViaPlay och se Superbowl...  det gick ju så himla bra... not.. 

 

Men nu har du förtydligat. Det handlar mer om att du har valt att tolka deras reklam som att du får sport gratis i en månad. Det står det nämligen ingenstans. Och som man ser från bilden ovan är det ganska klart och tydligt två olika val där det står prova gratis och prova för 299:-. Sedan går allt att misstolka även om jag personligen tycker att det är ganska klart och givet. 



#1265

Postad 11 februari 2016 - 19:10

tuna74
  • tuna74
  • Forumräv

  • 568 inlägg
  • 0

Det handlade mer om att när man får en anledning att man vill prova på tjänsten så uppfyller den inte det som all reklam om tjänsten har beskrivit, dvs vilseledande marknadsföring som många andra bluff-företag använder sig av som ger hela företaget en dålig image.

 

Du låter som en person som klagar på att man inte får en HEL tårta utan bara en tårtbit när butiker och liknande bjuder på sånt.



#1266

Postad 12 februari 2016 - 10:01

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Du låter som en person som klagar på att man inte får en HEL tårta utan bara en tårtbit när butiker och liknande bjuder på sånt.

 

Haha!

 

Jag har preciss fått från ICAett erbjudande om en frödinge fryst tårta.. "Gåva!"

 

Jag blir nog minst lika sur om den tårtan inte är det jag förväntar mig i storlek...

 

 

Jag måste säga att jag helt enkelt bara har gått på ViaPlay's reklam om att den innehåller Film, TV-serier och live-sport. Jag trodde att ViaPlay var lika med det...  Att det fanns någon tjänst som hette ViaPlay Total har "totalt" förbigått mig i all reklam. Sånär man då får reklam om gratis ViaPlay "Med livesport" så tror man ju givetvis att det ska ingå livesport.

 

Ok, allt jag kan skylla ViaPlay på är total miss i sin marknadsföring.



#1267

Postad 12 februari 2016 - 10:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Haha!

 

Jag har preciss fått från ICAett erbjudande om en frödinge fryst tårta.. "Gåva!"

 

Jag blir nog minst lika sur om den tårtan inte är det jag förväntar mig i storlek...

 

 

Jag måste säga att jag helt enkelt bara har gått på ViaPlay's reklam om att den innehåller Film, TV-serier och live-sport. Jag trodde att ViaPlay var lika med det...  Att det fanns någon tjänst som hette ViaPlay Total har "totalt" förbigått mig i all reklam. Sånär man då får reklam om gratis ViaPlay "Med livesport" så tror man ju givetvis att det ska ingå livesport.

 

Ok, allt jag kan skylla ViaPlay på är total miss i sin marknadsföring.

Som du ser på bilden ovan så finns det inte ens en gratismånad för Viaplay Total där sporten ingår. Förmodligen skulle de då få massiva registreringar av "gratis-månader" varje gång det nalkas ett större sport-event. Sedan skulle säkert många av dessa säga upp sitt abb efter en månad.



#1268

Postad 12 februari 2016 - 10:36

ppr74
  • ppr74
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Oj där höll man på att bli av med 449 riksdaler.

 

Om ni ska säga upp Viaplay och är lika ouppmärksamma som jag så har jag ett varningens ord.

 

Efter att ha klickat på knappen för att säga upp sitt abonnemang så kommer man till en sida där de försöker hålla en kvar genom att visa vad de erbjuder. Inget fel med det, men där andra väljer att ha en "Jag ångrar mig" knapp så gömmer Viaplay ännu en "Jag vill avsluta" knapp längst ner på sidan. Den missade jag första gången...



#1269

Postad 12 februari 2016 - 15:01

Unregistered706504e9
  • Unregistered706504e9
  • Beroende

  • 1 012 inlägg
  • 0

Som du ser på bilden ovan så finns det inte ens en gratismånad för Viaplay Total där sporten ingår. Förmodligen skulle de då få massiva registreringar av "gratis-månader" varje gång det nalkas ett större sport-event. Sedan skulle säkert många av dessa säga upp sitt abb efter en månad.

Det är i princip sporten som kostar pengar för bolagen. Filmer och serier är jättebilligt i jämförelse. Därför kommer man aldrig att erbjuda något paket där sport ingår till en billig penning. Däremot förekommer tvärtom, dvs att man köper sport och får film/serier med i paketet.



#1270

Postad 12 februari 2016 - 21:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

En gratis film från hyr biblioteket på alla hjärtans dag, vad gulligt Viaplay :)



#1271

Postad 28 februari 2016 - 13:47

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som inte kan se någonting under sport-kategorin?



#1272

Postad 28 februari 2016 - 13:49

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Är det fler än jag som inte kan se någonting under sport-kategorin?

 

 

Du får använda denna länk..

 

http://play.viaplay.tv/se/



#1273

Postad 02 mars 2016 - 14:10

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 8

Jag har haft Viasat (när jag bodde i hus) eller Viaplay (i lägenhet) sedan de tog över Premier League, men nu säger jag upp det. Viasat kostar minst 650 kr/månad med sportutbud, och då är antagligen inte kortavgifter inräknade. Viaplay kostar numera 399 eller 449 med sport, det är för mycket för en tjänst som i mångt och mycket är en pina att använda.

 

Jag ser inte alltid matcher live från start, utan "hoppar in" lite senare. Då finns det ingen möjlighet att enkelt starta matchen från början, utan man måste hoppa in i live-sändningen och sedan (försöka undvika att se ställningen och samtidigt) spola tillbaka. Spola tillbaka-funktionen finns bara på vissa enheter, inte på t ex Apple-TV, och man kan max spola tillbaka 4 timmar. Kraschar sedan uppspelningen, vilket inte är ovanligt, så måste man försöka hitta tillbaka till samma punkt igen genom att...spola tillbaka. Idiotiskt.

 

Det har väl till viss del att göra med rättigheter, men funktionaliteten är usel: jag vill kunna se matchen när jag vill och inte vara tvungen att spola. Den senaste prishöjningen, från 279 till 449 kr (60%) är droppen får bägaren att rinna över. Särskilt när jag kan se mitt lags matcher på nätet, låt vara i efterhand, helt gratis. Då pratar jag inte om någon Acestream eller IPTV, utan en helt laglig stream från mitt lags hemsida. Bäst av allt: jag behöver inte spola.


Redigerat av Tomas L, 02 mars 2016 - 14:14.


#1274

Postad 03 mars 2016 - 11:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har haft Viasat (när jag bodde i hus) eller Viaplay (i lägenhet) sedan de tog över Premier League, men nu säger jag upp det. Viasat kostar minst 650 kr/månad med sportutbud, och då är antagligen inte kortavgifter inräknade. Viaplay kostar numera 399 eller 449 med sport, det är för mycket för en tjänst som i mångt och mycket är en pina att använda.

Nja, Viaplay (Film) kostar 99 kr. Viaplay Sport kostar 399 kr. Viaplay Total (=Sport+Film) kostar 449 kr.



#1275

Postad 03 mars 2016 - 19:23

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Nja, Viaplay (Film) kostar 99 kr. Viaplay Sport kostar 399 kr. Viaplay Total (=Sport+Film) kostar 449 kr.


Ja, det var det jag skrev! :) Jag f ö bara intresserad av sporten.

#1276

Postad 04 mars 2016 - 06:53

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Viaplay film är överlag rätt bra. Dock saknar man 5.1 ljud som Netflix har på det mesta.
Men 5.1 ljud kanske kommer en vacker dag 😯

#1277

Postad 04 mars 2016 - 15:22

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Hoppas det. Tycker dessutom att ljudet rent allmänt är dåligt.
Får ha rätt högt för att få bra dialog, då blir det lite för högt vid action och musik.

#1278

Postad 06 mars 2016 - 13:12

Mikael S
  • Mikael S
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vill jag bara se golfen på viaplay så ska jag då betala 399 kr/ mån för detta. Helt orimligt. Vad hände med valfriheten ?

#1279

Postad 07 mars 2016 - 09:17

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

  • 551 inlägg
  • 0

Någon annan som alltid har kvar en snutt av textremsans mittendel kvar i bild? Sjukt irriterande. Jag kollar på Xbox One. 



#1280

Postad 07 mars 2016 - 09:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Vill jag bara se golfen på viaplay så ska jag då betala 399 kr/ mån för detta. Helt orimligt. Vad hände med valfriheten ?


Cmore 99kr kan man se PGA touren, bara ett tips👍

Redigerat av mcmike, 07 mars 2016 - 09:42.


#1281

Postad 07 mars 2016 - 14:56

Pebos
  • Pebos
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Någon annan som alltid har kvar en snutt av textremsans mittendel kvar i bild? Sjukt irriterande. Jag kollar på Xbox One. 

Samma här! har mixtrat o krånglat men blir inte klok på vad det beror på. kör man otextat försvinner det dock...



#1282

Postad 10 mars 2016 - 12:33

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

En gratis film från hyr biblioteket på alla hjärtans dag, vad gulligt Viaplay :)

 

Jättegulligt. Särskilt när dom annonserar filmer i sina mailutskick som inte ingår i deras utbud. Är det ens lagligt...? Falsk marknadsföring...



#1283

Postad 10 mars 2016 - 15:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jättegulligt. Särskilt när dom annonserar filmer i sina mailutskick som inte ingår i deras utbud. Är det ens lagligt...? Falsk marknadsföring...

 

 

Vad syftar du på för film då?



#1284

Postad 10 mars 2016 - 17:42

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Vad syftar du på för film då?

 

Varför tycker du det spelar någon roll?



#1285

Postad 10 mars 2016 - 18:37

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Varför tycker du det spelar någon roll?

Det spelar väl stor roll. Du smutskastar ett företag med ett påstående rakt ut i luften. Tycker du inte det är lämpligt att visa belägg för ditt påstående då?



#1286

Postad 10 mars 2016 - 19:06

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Det spelar väl stor roll. Du smutskastar ett företag med ett påstående rakt ut i luften. Tycker du inte det är lämpligt att visa belägg för ditt påstående då?

 

Du utgår ifrån att dom har rätt och jag har fel. Eftersom jag har rätt så är det inte smutskastning. "Insidan ut" heter filmen.



#1287

Postad 10 mars 2016 - 20:36

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Du utgår ifrån att dom har rätt och jag har fel. Eftersom jag har rätt så är det inte smutskastning. "Insidan ut" heter filmen.

Jag utgår inte från någonting mer än att man brukar backa upp sina påståenden med fakta. (Slutord från mig i denna diskussion.)



#1288

Postad 11 mars 2016 - 09:45

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Du utgår ifrån att dom har rätt och jag har fel. Eftersom jag har rätt så är det inte smutskastning. "Insidan ut" heter filmen.

 

 

Du hade rätt vid tidpunkten, men nu finns den...Dock med engelskt tal  :) Nu även med svenskt tal...

 

http://viaplay.se/fi...gelskt-tal-2015

 

http://viaplay.se/barn/insidan-ut-2015


Redigerat av mcmike, 11 mars 2016 - 11:53.


#1289

Postad 05 april 2016 - 18:16

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Viaplay lanserar fighting-paket med exlusivt innehåll från UFC och boxning kostnad 199kr månaden :o . Det ingår i sportpaken fram till 31/12 , tillgänglig från den 22/4.. http://mmanytt.se/sv...fc-och-boxning/

#1290

Postad 24 april 2016 - 18:00

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Någon mer som kan spela upp tre enheter samtidigt? Fungerar för mig just nu i alla fall :)



#1291

Postad 26 april 2016 - 11:09

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Kanske har detta frågats om tidigare, men frågar igen för jag stör mig enormt på detta. (kör xbox one)

 

Låt säga att jag vill se senaste avsnittet av lyxfällan. Då måste jag först leta upp lyxfällan i deras röriga menyer. Ibland ligger den under "senast tillagda", ibland under "svenska serier" i huvudmenyn, eller så får jag leta efter avsnittet i vänstermenyn

 

serier->livsstil->lyxfällan->bläddra ner till säsong 16->bläddra ner till avsnitt 20 (av 21).

 

Rejält omständigt med andra ord. Sen när jag har sett halva avsnitt 20 tänker jag att jag vill se avsnitt 21 istället. Det verkar inte finnas någon sorts snabbgenväg till "episodes" eller liknande, och det går inte att steppa framåt för att komma till nästa avsnitt, utan då får jag trycka "stop" eller "back" och då hamnar jag automatiskt på säsong 7 som är den tidigaste som går att se, sen får jag blöddra ner till säsong 16 och sen bläddra ner till avsnitt 21.

Gaaaaah!!!

 

Detta är nog det mest idiotiska navigeringssystem som jag har använt. Netflix är en ren fröjd att använda, det går snabbt att hoppa mellan avsnitt, det går att snabbspola med bild etc. Helt enkelt perfekt.

 

Det finns en funktion för att stjärnmärka serier, men jag fattar inte vad den gör. Ställde frågan till viaplay support men fick ett goddag yxskaft-svar tillbaka. Text verkar inte heller finnas för svenska serier, eller svenska filmer. Har man totalt glömt bort den delen av befolkningen som inte hör så bra? Eller vi som kanske inte kan förstå till 100% vissa utländska brytningar eller måst eha dialogen tystare pga sovande småbarn eller liknande. Text finns ju för det kunde jag få fram på vår 300 kronors boxer-box (teletext).

 

/S



#1292

Postad 26 april 2016 - 11:29

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Jag nyttjar bara funktionen med stjärnmärkning. På två olika vanliga PC i chrome.

Sedan spelar jag upp 'starred' via Samsung androidplatta till en chromecast puck.

Det funkar ganska bra



#1293

Postad 26 april 2016 - 19:50

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 786 inlägg
  • 0

Tänkte ta filmpaketet men såg att det kostar mycket mer nu. Har de ökat funktioner som tex 5.1 ljud på tex Apple TV 4? Annars får det vara för tycker det är för dyrt och omodernt i så fall.



#1294

Postad 27 april 2016 - 08:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tänkte ta filmpaketet men såg att det kostar mycket mer nu. Har de ökat funktioner som tex 5.1 ljud på tex Apple TV 4? Annars får det vara för tycker det är för dyrt och omodernt i så fall.

Nej, Viaplay är bara 2.0.



#1295

Postad 30 april 2016 - 18:48

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Har Viaplay börjat sända ut med 5:1 ljud?? Testade filmen Jurrasic World och blev paff, jo 5.1 ljud får jag... Kör via Apple TV 4

Redigerat av JB1, 30 april 2016 - 18:51.


#1296

Postad 02 maj 2016 - 08:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Har Viaplay börjat sända ut med 5:1 ljud?? Testade filmen Jurrasic World och blev paff, jo 5.1 ljud får jag... Kör via Apple TV 4

Dolby Digital 5.1? I så fall är det unikt för ATV 4. X-Men på ATV 3 var PCM 2.0 som vanligt, men jag kan kolla Jurassic också ikväll.


Redigerat av agpath, 02 maj 2016 - 08:03.


#1297

Postad 02 maj 2016 - 09:59

Unregistered8f84b172
  • Unregistered8f84b172
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Har Viaplay börjat sända ut med 5:1 ljud?? Testade filmen Jurrasic World och blev paff, jo 5.1 ljud får jag... Kör via Apple TV 4

Jag har 5.1-ljud via den inbyggda Samsung-appen. Endast stereo via chromecasten.



#1298

Postad 02 maj 2016 - 15:14

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Dolby Digital 5.1? I så fall är det unikt för ATV 4. X-Men på ATV 3 var PCM 2.0 som vanligt, men jag kan kolla Jurassic också ikväll.


Japp DD 5.1...

#1299

Postad 02 maj 2016 - 19:13

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Kollade precis Jurrasic World i Samsungs BD-spelare H6500 och den skickade iväg DD+ till min Onkyo. Min ATV3 skickade iväg vanligt DD. Nu blir man ju lite glad. Hoppas detta fortsätter att sprida sig över Viaplays utbud!

 

Ant-man, F&F7, Expendables 3 med flera har också 5.1 ljud =) Känns som att nyare filmer (sådan som släpptes i hyrbutiken senaste åren) har 5.1 ljud.


Redigerat av hugeman, 02 maj 2016 - 19:33.


#1300

Postad 02 maj 2016 - 19:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kollade precis Jurrasic World i Samsungs BD-spelare H6500 och den skickade iväg DD+ till min Onkyo. Min ATV3 skickade iväg vanligt DD. Nu blir man ju lite glad. Hoppas detta fortsätter att sprida sig över Viaplays utbud!
 
Ant-man, F&F7, Expendables 3 med flera har också 5.1 ljud =) Känns som att nyare filmer (sådan som släpptes i hyrbutiken senaste åren) har 5.1 ljud.

Min ATV 3 ger DD 5.1 på Jurassic!



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.