Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer SC-LX75 vs Yamaha RX-A3010

51 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 mars 2012 - 08:52

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Hej

Som trådtiteln lyder, vilken är "bäst"? Kan inte besluta mig så uppskattar alla svar.

#2

Postad 29 mars 2012 - 15:46

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0
Skulle välja yamahan, lättare handhavande enligt mig iaf, gillar yamahas ljud mera oxå

Har faktiskt precis köpt en RX-A3010 :)

Men du kommer säkert bli jätte nöjd oavset vilken du väljer ;)

#3

Postad 29 mars 2012 - 16:20

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
LX75 har inga analoga 7.1-ingångar vilket gör att extern A/D i BD-spelare eller annan extern A/D inte går att använda. Det gjorde att LX75 gick bort för mig. Blev en 3010 innan Jul och är nöjd så här långt.

#4

Postad 29 mars 2012 - 16:49

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Tack för svaren!

Skulle välja yamahan, lättare handhavande enligt mig iaf, gillar yamahas ljud mera oxå

Har faktiskt precis köpt en RX-A3010 :)


Men du kommer säkert bli jätte nöjd oavset vilken du väljer ;)

Enklare handhavande = Enklare att förstå sig på den & konfigurera eller menar du något annat?


LX75 har inga analoga 7.1-ingångar vilket gör att extern A/D i BD-spelare eller annan extern A/D inte går att använda. Det gjorde att LX75 gick bort för mig. Blev en 3010 innan Jul och är nöjd så här långt.

Okej. Inte riktigt säker på om jag någonsin kommer behöva analoga ingångar. Det mesta går genom HDMI/Toslink just nu.

Har 3010 en fläkt i sig förresten? Om så, är den ständigt igång? Väsnas den?

Redigerat av Lindrian, 29 mars 2012 - 16:50.


#5

Postad 29 mars 2012 - 17:27

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
3010 har ingen fläkt.

#6

Postad 29 mars 2012 - 22:36

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
So alla röstar på 3010? Vad är skillnaderna mellan dem båda? Deras automatiska kalibrering etc, vilken är bäst? Vilken är kraftigast?

Redigerat av Lindrian, 29 mars 2012 - 23:25.


#7

Postad 30 mars 2012 - 13:17

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Av allt att döma på nätet (kan inte lyssna på dem själv) så sägs det att LX75 har över lag trevligare ljudkaraktär... kan detta stämma?

#8

Postad 30 mars 2012 - 14:49

Unregistereda8f4f10a
  • Unregistereda8f4f10a
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Lindran. Funderar själv mellan dessa två men änden Onkyo 3009. Har du lagt bort den från dina funderingar och isåfall varför? Tror att alla tre är riktigt bra men att det skiljer i ljudkarraktär mellan dom.

#9

Postad 30 mars 2012 - 14:53

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Lindran. Funderar själv mellan dessa två men änden Onkyo 3009. Har du lagt bort den från dina funderingar och isåfall varför? Tror att alla tre är riktigt bra men att det skiljer i ljudkarraktär mellan dom.

Onkyo går bort p.g.a för många problem och annat skit. Dessutom tar alla Onkyos flera sekunder på sig för att byta mellan olika listening-modes. Alltså, mellan DTS och Stereo osv. Detta är inte något jag vill ha eller orkar med, speciellt inte då datorn är kopplad till förstärkaren (datorn skickar allt från Stereo och PCM till DTS bla bla). Dessutom verkar dem bli ovanligt varma i jämförelse med andra förstärkare.

#10

Postad 31 mars 2012 - 19:08

Unregisteredac95974e
  • Unregisteredac95974e
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0

Av allt att döma på nätet (kan inte lyssna på dem själv) så sägs det att LX75 har över lag trevligare ljudkaraktär... kan detta stämma?


Håller inte med. Pioneer brukar ge ett lite kallare ljud med mindre fläsk i. Har själv föregångaren Yamaha 3067 och har inte ångrat mig en sekund.

//erikli

#11

Postad 31 mars 2012 - 19:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Även jag kör föregångaren 3067 (säljs ut för 8000 nu!) och är nöjd med alla möjligheter den ger. tyst ljummen :)

#12

Postad 31 mars 2012 - 19:27

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Håller inte med. Pioneer brukar ge ett lite kallare ljud med mindre fläsk i. Har själv föregångaren Yamaha 3067 och har inte ångrat mig en sekund.

//erikli


3067 här också men till Pioneers försvar måste jag inflika att de nya modellerna har något filter till de nya DACarna som ger möjlighet till tre olika sound hos förstärkaren. Om de har lyckats med detta kanske de kan låta bra även för oss som inte gillat Pioneer förut. Måste väl finnas någon här som lyssnat på de nya?

#13

Postad 31 mars 2012 - 20:25

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Äger en pioneer Lx 85, men tycker inte att de olika dac filter låter speciellt olika, de 3 lägena låter lika, grymt svårt att avgöra. En såkallad onödig finess bland flera andra. Oj nu var jag hård mot Pioneer som jag själv äger.

#14

Postad 31 mars 2012 - 23:49

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Gud vad svårt det blir att bestämma sig nu..

Problemet är att jag har varit runt på Mediamarkt, Elgiganten etc i närområdet och inga har dyrare förstärkare att provlyssna. Det "dyraste" dem har är Onkyo TX-NR609...

Mediamarkt hade lite dyrare grejer men inget mer än min nuvarande Marantz SR6006.

Hur fan skall jag göra nu...

#15

Postad 01 april 2012 - 00:12

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Varför nytt för? Marantz som du har är ju rätt ny. Fast om du byter så ta Yamahan den tycker jag verkar vettigast och skulle själv inte tacka nej till en.

#16

Postad 01 april 2012 - 00:18

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Varför nytt för? Marantz som du har är ju rätt ny. Fast om du byter så ta Yamahan den tycker jag verkar vettigast och skulle själv inte tacka nej till en.

Vill ha mer kräm!

Hmm många röster för Yamahan. Spännande.

Edit:

Hur är det med Wifi? Har Yamaha 3010 wifi? Eller måste man köpa till en dyr dongel för det? Har för mig den är inkluderad i LX75.

Redigerat av Lindrian, 01 april 2012 - 00:23.


#17

Postad 01 april 2012 - 15:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Mer kräm? Köp slutsteg! Du har väl pre out i din apparat va? det blir billigare och du får mucket mer effekt för samma peng :)

#18

Postad 01 april 2012 - 19:03

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Äger en pioneer Lx 85, men tycker inte att de olika dac filter låter speciellt olika, de 3 lägena låter lika, grymt svårt att avgöra. En såkallad onödig finess bland flera andra. Oj nu var jag hård mot Pioneer som jag själv äger.


Tråkigt! En sådan revolution var väl för mycket att hoppas på. Så länge ljudet blir bra med Dina högtalare spelar det ju ingen roll men dåligt att Pioneers beskrivning får det att låta som något det inte är.

Vill ha mer kräm!


Yamahan ger dig kräm men rätt slutsteg ger mer! Med rätt menar jag ett som bibehåller ljudkvalitén och inte är som att dyka ner i grumligt vatten ala Emotiva. Som tur är, är de lätta att sälja men eftersom jag provat kan jag resa en röd flagga om du har transparenta, välljudande högtalare och bryr dig om bra ljud. ;)

#19

Postad 01 april 2012 - 19:21

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Håller med Zarok köp slutsteg det kommer ge mer än ny förstärkare.

#20

Postad 01 april 2012 - 20:19

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Håller med Zarok köp slutsteg det kommer ge mer än ny förstärkare.

Kan tänka mig det men i mitt fall just nu blir en ny förstärkare faktiskt betydligt billigare. En lång historia men så ligger det till just nu.

#21

Postad 02 april 2012 - 07:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hur blir det billigare? Själv försöker jag att inte ens belasta min förstärkare då jag en gång i tiden fick för mig att det inte duger till något. ett slutsteg betalar du bara för två kanalers kraft. du har ju en receiver som fungerar som den ska, vilket gör att du inte skulle behöva mer såvida du inte vill ha andra finesser.

Slutsteg be the shit om man bara vill ha kraft. det eller en avr 8500 :D

#22

Postad 02 april 2012 - 11:25

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Hur blir det billigare? Själv försöker jag att inte ens belasta min förstärkare då jag en gång i tiden fick för mig att det inte duger till något. ett slutsteg betalar du bara för två kanalers kraft. du har ju en receiver som fungerar som den ska, vilket gör att du inte skulle behöva mer såvida du inte vill ha andra finesser.

Slutsteg be the shit om man bara vill ha kraft. det eller en avr 8500 :D

Hehe det bara blir det.

Plus att jag inte vill ha en till burk i mitt lilla rum. Har redan för mycket prylar. En ny förstärkare är ett bättre alternativ för mig.

#23

Postad 02 april 2012 - 12:51

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Förresten, vilken klass har förstärkaren i Yamahan? Jag vet att Pioneers är klass D vilket ska vara ruskigt bra. Någon som kan inflika mer lite mer information?

#24

Postad 02 april 2012 - 16:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag misstänker att det kliar i plånboken och att det är därför ditt beslut fattas. men det är en ok anledning det också, vi har ALLA varit där :D
läs tråden monoblock vs slutsteg så står det massor om olika klasser, mycket bra info

#25

Postad 02 april 2012 - 17:11

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
Inte självklart att ett externt slutsteg ger mer effekt än en bra hemmabioförstärkare. Se t.ex. audioholics test av Yamaha 3010:ans föregångare RX-A3000 som ger Emotivas UPA-7 en match i dynamisk effekt.
http://www.audioholi...asurements-cont

#26

Postad 02 april 2012 - 18:58

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 1
UPA-7 är nog meningslöst (och låter troligen illa om inte UPA-serien har bättre kvalitet än XPA på komponenterna :P) men slutsteg för enbart frontarna ger stor skillnad.

#27

Postad 03 april 2012 - 09:32

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 1
Nu är jag faktiskt mest inriktad på en LX73a från en person här på forumet. Jag har jämfört den med LX75 och på pappret är det inte mycket som skiljer.
  • 8st vs 6st hdmi portar
  • wifi vs bluetooth
  • iphone-app på 75an
Annars så är dem mer eller mindre identiska på papper. Någon som vet om det är några andra skillnader? Om det alltså är värt att skaffa en 75a till nypris eller om en begagnad 73a duger.

#28

Postad 03 april 2012 - 09:42

Andrex
  • Andrex
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Hejsan jag hade hemma en LX-75 måste säga att kvalitets känslan var riktigt dålig för en maskin i dessa pris klasser.
Jag hade utan tvekan köpt en yamaha om jag vore du eller Integra , dessa 2 är dom som jag tycker verkar vara bäst i kvalitet.
Pionner har dock klass D vilket drar mindre ström och lägre temp.
Men det exet jag hade hemma gjorde konstiga ljud från sig.
Ipad appen är dock riktigt häftig och ganska användbar , men överlag var jag missnöjd med ljudet.

#29

Postad 03 april 2012 - 09:57

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
Pioneer LX73 har "bara" 7.1 och inte 9.2 som LX75 och Yamaha 2010 och 3010. Eftersom LX73 är förra årets modell är den hopplöst omodern. Den har inte DLNA vilket gör att du inte kan strömma från dator i nätverket hemma.

#30

Postad 03 april 2012 - 10:09

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Hejsan jag hade hemma en LX-75 måste säga att kvalitets känslan var riktigt dålig för en maskin i dessa pris klasser.
Jag hade utan tvekan köpt en yamaha om jag vore du eller Integra , dessa 2 är dom som jag tycker verkar vara bäst i kvalitet.
Pionner har dock klass D vilket drar mindre ström och lägre temp.
Men det exet jag hade hemma gjorde konstiga ljud från sig.
Ipad appen är dock riktigt häftig och ganska användbar , men överlag var jag missnöjd med ljudet.

Oj det var som tusan. Jag trodde det skulle vara hög kvalité på den! Menar du byggkvalité eller ljudkvalité? Kan det varit så att du fick ett måndags-ex?


Pioneer LX73 har "bara" 7.1 och inte 9.2 som LX75 och Yamaha 2010 och 3010. Eftersom LX73 är förra årets modell är den hopplöst omodern. Den har inte DLNA vilket gör att du inte kan strömma från dator i nätverket hemma.

7 eller 9 kanaler spelar ingen större roll för mig.

Lite osäker på om du är sarkastisk eller inte, men ja, DLNA hade ju varit roligt...

Lutar mer och mer mot Yamahan då!

#31

Postad 03 april 2012 - 11:29

New_mannen
  • New_mannen
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Bara så du vet har yamaha lite problem med vissa produkter och att hdpc slår till. Dvs blir de ett litet fel i ettor och nollor riskerar man att bli bildlös! Har en mac mini mid 2011, den är inte kompatibel med yamahareceivern men fungerar utmärkt med pioneer. Men kör du inte Mac så spelar detta mindre roll och om ljudet var likvärt hade jag valt ut efter dessa kriterier:

- Viktigt med iphone/ipad/android app? I så fall Pioneer
- Kommer jag använda airplay? I så fall Pioneer (alternativt en produkt till för att yamaha skall få de)
- Viktigt med kvalitetskänsla eller att den inte skall se lite plastig ut? I så fall Yamaha

För att göra allt lite svårare för dig skall det tilläggas att både pioneer och yamaha kommer inom de närmsta månaderna presentera nya modeller. Så frågan är hur snabbt du behöver ha den eller ifall du kan ha is i magen och vänta för att se vad de nya produkterna har. Troligtvis kommer dessa modeller sjunka några kronor till då!

Själv kör jag en yamaha 667 och är nöjd med allt förutom att den inte går ihop med min mac, men får väll skylla mig själv som köpt en mac... ;)

#32

Postad 03 april 2012 - 11:43

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Heh..

Kvalitetskänsla är a och o för mig. Ett måste. Orkar inte med plastiga prylar.

Yamahan gick ju loss på över 20k när den släpptes, vilket även den nya modellen förmodligen kommer göra. Den har sen dess gått ner i pris markant och som jag ser det så kommer ny teknologi alltid komma. Visst, den kanske sjunker i pris ytterligare, men det kommer vara om ett bra tag när endast ett fåtal butiker gör en utförsäljning osv. Vet inte om jag orkar vänta så länge.

Ang iphone/ipod så är allt sådant bara ett plus. Men så länge jag kan via USB koppla in telefonen och spela musik från den så är det OK för mig.

Kan man göra det med Yamahan? Typ en USB-port i fronten som man bara kör in en usb-sladd i till telefonen och spelar musik (Spotify-appen)?

#33

Postad 03 april 2012 - 13:08

New_mannen
  • New_mannen
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Då tror jag du ska köra på Yamaha, hittade även denna appen:

http://itunes.apple....d467496375?mt=8

och har läst att det skall gå att strömma musik till den med men hitta inte det nu.

#34

Postad 03 april 2012 - 14:00

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Då tror jag du ska köra på Yamaha, hittade även denna appen:

http://itunes.apple....d467496375?mt=8

och har läst att det skall gå att strömma musik till den med men hitta inte det nu.

Har kikat på den som hastigt. Vet inte om den tar spotify eller endast den inbyggda.

#35

Postad 03 april 2012 - 14:13

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0
Äger en Lx-73 och kvalitetskänslan är hög måste jag säga. DLNA har min tv så att strömma via anläggningen är inga problem.
Det finns fullt fungerande gratis app (både iPhone och Android) till 73:an som är riktigt bra.
Vill du strömma musik från spotify eller iTunes så går det alldeles utmärkt via pioneers inbyggda internet radio. finns guider på nätet och det är inga problem att få till.
Tittade på Lx-85 för ett par veckor sedan, på papperet är det en mycket fin maskin och den spelade på riktigt bra med. Jag tycker dock att dom nya modellerna ser billigare ut mot förra årets och dessutom är dom mindre i storlek vilket i mitt tycke ser mesigare ut i bänken :)

#36

Postad 03 april 2012 - 14:24

Andrex
  • Andrex
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Lx-85 känns helt klart som en bättre maskin än Lx-75 , (syftar på DAC mm)
När det gäller kvalitets känslan syftar jag på saker som att ex högtalar terminalerna kändes billiga mm.

Det ex som jag hade hemma hade ett transformator brum som började vid kall start och sen efter ca 30 min slutade.
Och med brum så är det inte ett lågt brum utan man fick kräma på bra för att inte höra det , men det kan ha varit ett måndags ex.

sen gillade jag inte alls resten av maskinen , den kändes helt fel efter en jämförelse mellan Marantz SR7005 och Integra.
Den lät bra men inte lika bra som dom andra enligt mitt tycke.

Jag hade en Yamaha innan en RX-V1900 ruskigt trevliga maskiner , men dom är lite mer botten drag är topp , och jag gillar topp och där är Integra och Onkyo outstanding

#37

Postad 03 april 2012 - 17:05

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0

Oj det var som tusan. Jag trodde det skulle vara hög kvalité på den! Menar du byggkvalité eller ljudkvalité? Kan det varit så att du fick ett måndags-ex?



7 eller 9 kanaler spelar ingen större roll för mig.

Lite osäker på om du är sarkastisk eller inte, men ja, DLNA hade ju varit roligt...

Lutar mer och mer mot Yamahan då!


Jag köpte en apple-TV för 900:- ihop med 3010:an och fick då Airplay lika bra som med någon inbyggd. Den har jag faktiskt inte använt någon gång förrutom när jag testade att det fungerade. Yamahas egen iPhone-app har strömning inbyggt dvs. du kan strömma från telefonen till förstärkaren. Vill man inte skicka från telefonen kan man istället starta strömning från valfri DLNA-server på en dator till förstärkaren. Detta styrs också med telefonen. Fördelen med detta är att man inte behöver ha igång telefonen mer än när man vill byta låt. Det är så jag kör musik numera. Att inte behöva starta TV:n för att lyssna på musik är bra, speciellt om "TV:n" är en projektor som i mitt fall.

HDCP kan vara ett problem med många HDMI-apparater. Jag hade problem med att få min gamla Yamaha RX-V3900 att ta emot datorsignaler via HDMI också. Är visst ett problem med att grafikkorten skickar signaler som förstärkaren inte alltid gillar. Tror inte detta är unikt för Yamaha dock. Har provat med en bärbar PC till 3010:an och med den var det inga problem.

#38

Postad 04 april 2012 - 22:05

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Skulle någon med en RX-A3010 kunna berätta hur snabb den är på ett byta source? Alltså, från DTS till Stereo. Eller från "inget" till PCM osv. Hoppas jag förklarar detta rätt för er.

Min Marantz gör jobbet bra nu, mer eller mindre omedelbart. Onkyo tar där emot flera sekunder = oacceptabelt.

#39

Postad 05 april 2012 - 06:39

Unregistered2ce256ac
  • Unregistered2ce256ac
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Antar att den är lika snabb som min rx-v3067 och den gör det helt utan fördröjning. :)

#40

Postad 05 april 2012 - 10:55

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Antar att den är lika snabb som min rx-v3067 och den gör det helt utan fördröjning. :)

Tack! Ville bara försäkra mig.

#41

Postad 05 april 2012 - 14:43

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Det blev en 3010 för dem som bryr sig :)

#42

Postad 05 april 2012 - 15:47

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0

Det blev en 3010 för dem som bryr sig :)

Grattis, jag kommer nog att beställa en i maj, juni så det blir intressant att höra vad du tycker om den. Skapligt Påsk Ägg :D

//MikaelJ

Jag köpte en apple-TV för 900:- ihop med 3010:an och fick då Airplay lika bra som med någon inbyggd. Den har jag faktiskt inte använt någon gång förrutom när jag testade att det fungerade. Yamahas egen iPhone-app har strömning inbyggt dvs. du kan strömma från telefonen till förstärkaren. Vill man inte skicka från telefonen kan man istället starta strömning från valfri DLNA-server på en dator till förstärkaren. Detta styrs också med telefonen. Fördelen med detta är att man inte behöver ha igång telefonen mer än när man vill byta låt. Det är så jag kör musik numera. Att inte behöva starta TV:n för att lyssna på musik är bra, speciellt om "TV:n" är en projektor som i mitt fall.

HDCP kan vara ett problem med många HDMI-apparater. Jag hade problem med att få min gamla Yamaha RX-V3900 att ta emot datorsignaler via HDMI också. Är visst ett problem med att grafikkorten skickar signaler som förstärkaren inte alltid gillar. Tror inte detta är unikt för Yamaha dock. Har provat med en bärbar PC till 3010:an och med den var det inga problem.

Vad har du för högtalare du driver med 3010:an? Lättdrivna, tröga ? Frågan intresserar mig för att se om jag ska tänka i att ha extra slutsteg eller om kraften räcker till i verkligheten.

// Mikael J

Redigerat av MikaelJ, 05 april 2012 - 16:03.


#43

Postad 05 april 2012 - 15:53

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0
Grattis,

du kommer ha mycket kul med den. Högtalare kan bli dyrt dock, 11.2 kräver ju en del (+extra slutsteg också) :)

#44

Postad 05 april 2012 - 18:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
även jag säger grattis, du gjorde en bra affär tillslut =)
yamahan är ett idiotsäkert kort och du lär bli nöjd med den. föregångaren (för 8000) är egentligen samma maskin, och jag är skitnöjd. behöver absolut inte mer av något när man har den, och ett stort plus är även att den inte blir speciellt varm. ett sista plus är att du kan koppla i princip vad som helst till den, den har verkligen allt!

#45

Postad 06 april 2012 - 10:15

professorB
  • professorB
  • Beroende

  • 1 288 inlägg
  • 0

Grattis, jag kommer nog att beställa en i maj, juni så det blir intressant att höra vad du tycker om den. Skapligt Påsk ägg :D

//MikaelJ


Vad har du för högtalare du driver med 3010:an? Lättdrivna, tröga ? Frågan intresserar mig för att se om jag ska tänka i att ha extra slutsteg eller om kraften räcker till i verkligheten.

// Mikael J


Jag kör med canton ergo 900,500,200 och as2. Ett par ergo f och 610 finns men inte på plats ännu. Väntar på tillstånd av högre makt för installationen.

#46

Postad 06 april 2012 - 12:31

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
Tack grabbar :)

Synd bara att ingen jobbar idag & på måndag... Aja, jag får väl leka på tisdag!

#47

Postad 06 april 2012 - 14:08

Lindrian
  • Lindrian
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0
En kanske lite dum fråga, men iaf:

Kan man ställa en högtalare (XTZ 99.26) på förstärkaren? Visst, dem kommer inte vara i jämnhöjd längre men jag har ont om plats, speciellt då 3010 är sjukt stor.

#48

Postad 06 april 2012 - 14:47

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
Gör inte det. För det första vill du inte ha belastning mitt uppe på förstärkaren och för det andra ska du inte förstöra ventilationen. Du skulle behöva bygga ett custom ställ som ger belastningen ute i kanterna/hörnen och höjer upp så att det blir fritt minst 5cm i höjdled, förutsatt att det är fritt åt alla håll. Mindre än 5cm så behöver du en tyst USB-fläkt eller liknande.

#49

Postad 21 september 2012 - 21:43

lexus666
  • lexus666
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
yamaha klart bättre kraft o bättre ljud än pioneer enligt mig som bytt från en LX-85 till en yamaha RX-A3010

#50

Postad 24 september 2012 - 15:57

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
På vilket sätt är Yamaha RX 3010 bättre än Pioneer LX 85?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.