Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Squeezebox Touch *

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 april 2010 - 21:36

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Nu har vissa butiker skjutit fram lev. datum tills augusti. Kommer man någonsin få se denna produkt måntro?

#102

Postad 07 april 2010 - 02:45

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Nu har i alla fall mjukvaran för den släppts (anses vara i väntan på denna som den blivit fördröjd) så det borde inte dröja. Tydligen har lagerstatus ändrats på logitechs sida i USA.
Rent krasst har Logitech aldrig gått ut med något fast lanseringsdatum, så i den meningen har man aldrig skjutit upp försäljningen, men det är ingen vågad gissning att man tänkt sig börja sälja före jul, därav att man började ta emot förhandsbokningar så tidigt.
När det gäller tillgång så är det nog lite trickigt att gissa. Obekräftade rykten säger att det finns massor av tillverkade med tanke på lansering till jul (2009 alltså) men samtidigt har man väl tagit emot ganska många förhandsbeställningar. Tillgång i Sverige är dessutom en helt annan fråga. Tittar man på batterierna till SB Radio så sålde de slut på nolltid när de väl släpptes, får väl hoppas att de planerat lite bättre med denna produkt.

#103

Postad 07 april 2010 - 08:45

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
pratade nyss i luren med Logitech´s kundtjänst om touchen.
Han kunde inte säga något relesedatum,fans inget i deras uppgifter.
Men nån gång i april..trodde han.

#104

Postad 07 april 2010 - 15:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Jahapp, då var det tydligen dags.

#105

Postad 07 april 2010 - 21:05

vyrs
  • vyrs
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Verkar som några leverantörer har början på Maj som leveransdatum, är det "for sure" denna gång?...

Finns att beställa på logitech nu.

#106

Postad 09 april 2010 - 22:14

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
äntligen! då läre det väl inte dröja alltför länge till innan deras återfärsäljare har den i butik.

#107

Postad 10 april 2010 - 16:57

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Humm, komplett.se hade 2:a Maj som Preliminärt datum sist jag kollade (en vecka sedan), nu är det 1 AUG... :D

#108

Postad 11 april 2010 - 14:49

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Finns att beställa på logitech nu.

Är det någon som har beställt från svenska Logitech och fått besked om leverans?

#109

Postad 11 april 2010 - 16:17

nosslo77
  • nosslo77
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Enligt denna sida har touchen börjat skickas ut i övriga Europa. Det skulle förvåna mig mycket om vi får vänta till augusti.

#110

Postad 11 april 2010 - 19:27

LessisMore
  • LessisMore
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Slut i lager stod det på logitech i fredags, nu är den listad som "i lager". Beställde en med expressleverans, så det blir spännande o se om det kommer en i början på veckan.

Ordernummer: 92361xxxxxx
Orderdatum: 04/11/10 12:33:35
Orderstatus: Ordern har skickats iväg

Redigerat av LessisMore, 11 april 2010 - 19:30.


#111

Postad 11 april 2010 - 20:32

LessisMore
  • LessisMore
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Nu bytte dom status:

Ordernummer: 92361xxxxx
Orderdatum: 04/11/10 12:33:35
Orderstatus: Ordern behandlas

Edit:

Plats Datum Lokal tid Beskrivning
MOLNDAL, SE 13/04/2010 9:22 IMPORTSKANNING
13/04/2010 9:17 IMPORTSKANNING
13/04/2010 8:38 UTE FÖR LEVERANS
13/04/2010 8:30 ANKOMSTSKANNING
MALMO STURUP, SE 13/04/2010 4:50 AVGÅNGSSKANNING
13/04/2010 4:25 ANKOMSTSKANNING
KOELN (COLOGNE), DE 13/04/2010 2:56 AVGÅNGSSKANNING
13/04/2010 0:06 ANKOMSTSKANNING
UTRECHT, NL 12/04/2010 21:00 AVGÅNGSSKANNING
12/04/2010 20:15 URSPRUNGSSKANNING
NL 12/04/2010 11:02 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN

Bifogad fil(er)


Redigerat av LessisMore, 13 april 2010 - 11:23.


#112

Postad 13 april 2010 - 18:44

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Ser man på. Grattis!
Får man önska sig en recension :)

#113

Postad 14 april 2010 - 17:59

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur programvaran i Touch fungerar?
Jag tänkte rippa mina CD med t ex dbPoweramp till wav och sen lägga katalogerna på en USB-hårddisk.
Kommer det automatisk med information då för att programvaran i Touch skall kunna kategorisera och visa Cover art? På samma sätt som om jag spelar upp det i t ex Mediaspelaren menar jag.

#114

Postad 14 april 2010 - 20:13

Unregistered985
  • Unregistered985
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Rippa till flac istället, wav-filer innehåller ingen metadata som artist o dyl.

#115

Postad 14 april 2010 - 21:35

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Rippa till flac istället, wav-filer innehåller ingen metadata som artist o dyl.

Ok, tack. Flac får det bli.
Flac kan man ju rippa till direkt i dbPoweramp om jag fattat rätt.
Då får man hoppas att det är som jag tror att Touch kan köras helt fristående ( + en stereoanl. förstås) med musiken på en USB-disk.

#116

Postad 15 april 2010 - 14:36

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Då har är den i lager på en rad nätshoppar här i Norge. Jag har givetvis lagt in en beställning :)

Hoppas den orkar driva min WD externa USB hd...

#117

Postad 15 april 2010 - 17:49

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Finns i lager hos t ex Komplett också. Får min imorgon.
Jag hade också en funderat på om det kunde vara nåt problem med en USB-disk utan nätagg.
På Logitech fick jag besked om att det skall fungera med spänningsmatningen via USB. Så då får vi hoppas att det stämmer :)

#118

Postad 15 april 2010 - 18:42

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Jag hade också en funderat på om det kunde vara nåt problem med en USB-disk utan nätagg.
På Logitech fick jag besked om att det skall fungera med spänningsmatningen via USB.

Jag fick hem min Touch igår och fick igång Spotify trådlöst med hjälp av en tråd på slimdevices forum. Idag dök min beställda externa disk upp, nämligen följande (USB strömförsörjd):

Fungerade finfint idag vid första testet. Jag har dock inte hunnit prova speciellt mycket än.

#119

Postad 16 april 2010 - 18:18

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Måste Touchen vara ansluten till en dator som är igång?
JAg trodde i min enfald att den kunde funka som en fristående player med en USB-disk

#120

Postad 16 april 2010 - 19:43

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Måste Touchen vara ansluten till en dator som är igång?
JAg trodde i min enfald att den kunde funka som en fristående player med en USB-disk

Nej, det fungerar fint utan dator. Var det någon som antydde något annat?

#121

Postad 16 april 2010 - 21:45

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Nej, det fungerar fint utan dator. Var det någon som antydde något annat?

Det var jag som upplevde det så.
Jag förstod inte vad den höll på med när jag skulle spela från USB-disken
Utan nätverksanslutning ville den i alla fall inte ta sig igenom setup. Knäppt tycker jag som bara vill ha den som stationär player. Om jag vill ansluta till internet så tycker jag att jag borde kunna välja det senare.
Låter bra i alla fall nu när jag även fått den att spela från USB-disk.

Avsaknad av manual tycker jag är dåligt. Står i den Quick start guide som följer med att man kan ladda ner funktionsgiude från www.mysqueezebox.com men jag kan då inte hitta nån sådan nedladdning även om jga loggat in.

När man "stänger av" så stänger man förstås inte av ( som brukligt är på dagens elektriska manicker) så spänningen till USB-disken bryts inte så den står ju och snurrar 24/7

Jag har rippat några cd till flac med dbPoweramp. Om jag väljen en cd i Touchen och väljer play så spelar den låtarna i en egen ordning "ordning" som jag inte fattat ännu , inte i nummerordning.
Om jag lyckas visa en cd där låtarna visas i rätt ordning så hjälper det inte att jag markerar en låt och trycker play på fjärrkontrollen, Touchen väljer nån annan låt.

Det låter som sagt alldeles utmärkt men mjuvaran känns helt snurrig. För mig i alla fall.

#122

Postad 16 april 2010 - 22:09

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag tror att programvaran i min Touch är defekt.
Under setup hämtade den en uppdatering men det känns inte som den fungerar som den ska.
Kan man kolla vilken version man har på mjukvaran?

Redigerat av Enicar, 16 april 2010 - 22:38.


#123

Postad 16 april 2010 - 22:57

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Kan man kolla vilken version man har på mjukvaran?

Kom på att det ser man visst på mysqueezebox.com

Redigerat av Enicar, 16 april 2010 - 22:57.


#124

Postad 17 april 2010 - 07:50

Berkan
  • Berkan
  • Mästare

  • 2 791 inlägg
  • 0

När man "stänger av" så stänger man förstås inte av ( som brukligt är på dagens elektriska manicker) så spänningen till USB-disken bryts inte så den står ju och snurrar 24/7

Detta beror nog på att andra SB-enheter i nätverket ska kunna komma åt disken även när touchen är avstängd.

Redigerat av Berkan, 17 april 2010 - 07:52.


#125

Postad 17 april 2010 - 08:28

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Står i den Quick start guide som följer med att man kan ladda ner funktionsgiude från www.mysqueezebox.com men jag kan då inte hitta nån sådan nedladdning även om jga loggat in.

Features Guide

#126

Postad 17 april 2010 - 10:19

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Features Guide

Stort tack.
Kan dock inte alls förstå hur jag skulle kunna hitta den på mysqueezebox.com

Tydligt att jag inte klarar mig utan manual ;)

Ska man köra från USB-disk som jag tänkt så ska man nog försöka hitta en som pallar för att stå på dygnet under lång tid.
Att stänga av disken strular till det som attan för mig. Jag hade helt klart varit noggrannare i mitt val av disk om jag fattat hur Touchen funkar ihop med disken.
Men det låter bra :-)

Redigerat av Enicar, 17 april 2010 - 10:55.


#127

Postad 17 april 2010 - 20:24

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag behöver mer hjälp ;)
Jag laddar ner och installerar Squeezeboxserver men jag kan inte starta programmet.
Har avinstallerat och installerat igen. Samma resultat.
Vad kan man göra för fel?

Edit. Tillägg
Kom in i inställningdelen och kollade på fliken Diagnostik

Det är nåt problem med med nån port 3483 men jag fatta inget av det. Jag vet inte hur jag ska få Touchen att hitta min dator som som är ansluten till samma router.
Och som salt i såret så tjatar den ###### burken om att det är med problem med det trådlösa nätverket när jag nu skall anluta till USB-disken.

Redigerat av Enicar, 17 april 2010 - 20:53.


#128

Postad 17 april 2010 - 22:35

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
För min del brukar det i sådana fall oftast vara brandväggen i mitt antivirusprogram (på den dator som har servern installerad), den måste ev. tillåta att kommunikation sker med en ny enhet, så kolla ev där? Med förbehåll för att ngt måste öppnas upp i routern.

Redigerat av Poj66, 17 april 2010 - 22:38.


#129

Postad 17 april 2010 - 23:32

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

För min del brukar det i sådana fall oftast vara brandväggen i mitt antivirusprogram (på den dator som har servern installerad), den måste ev. tillåta att kommunikation sker med en ny enhet, så kolla ev där? Med förbehåll för att ngt måste öppnas upp i routern.

Man tackar för tips.
Skall ge mig på det nån dag när jag känner mig stark.
Har i alla fall rippat mera och lagt på USB-disken och det känns bra att plocka undan en del CD-skivor.
dbPoweramp fungerar bra tycker jag.

#130

Postad 18 april 2010 - 16:21

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Det är nåt problem med med nån port 3483 men jag fatta inget av det.

Ifall de andra portarna fungerar så låter det som att du ska gå in i din brandvägg och öppna upp port 3483 (för både TCP/UDP).

#131

Postad 18 april 2010 - 20:58

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Ifall de andra portarna fungerar så låter det som att du ska gå in i din brandvägg och öppna upp port 3483 (för både TCP/UDP).

Tack
Ska försöka komma ihåg hur jag kommer in i brandväggen/routern.
Snart måste man (jag) väl ringa en nätverkstekniker för att tömma diskmaskinen :D

Är det nån som har nåt förslag på en Dac som skulle kunna förhöja ljudupplevelsen ytterligare?
Har funderat på en Cambridge DacMagic. Egentligen skulle jag vilja ha en med 2 optiska och 1 koax ingång eller 3 optiska ingångar för att få in TV-ljud från Humax 5000, Squeezebox och Bluray-spelaren.

Redigerat av Enicar, 18 april 2010 - 20:59.


#132

Postad 18 april 2010 - 21:48

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Jag fibblade lite med Touchens menyer idag och hittade att det finns en "Diagnostics" där också. Den verkar ange om den kan pinga portarna på den inställda servern. Så då kan du kanske se om det bara är den där porten som är ditt problem.

#133

Postad 19 april 2010 - 11:55

Menx
  • Menx
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Tack
Ska försöka komma ihåg hur jag kommer in i brandväggen/routern.
Snart måste man (jag) väl ringa en nätverkstekniker för att tömma diskmaskinen :)

Är det nån som har nåt förslag på en Dac som skulle kunna förhöja ljudupplevelsen ytterligare?
Har funderat på en Cambridge DacMagic. Egentligen skulle jag vilja ha en med 2 optiska och 1 koax ingång eller 3 optiska ingångar för att få in TV-ljud från Humax 5000, Squeezebox och Bluray-spelaren.



Enicar,
Lider med dig!
Köpte Touchen för att slippa fippla med datorer, nätv etc......
Blev lite svordomma när jag skulle koppla upp den i helgen... Hade lösenord i WEP format, men det dög inte! hehe
Tog ett tag att lista ut hur man skulle skriva om det! Men nu flyter det bra!
Den gör det jag vill! Läser rippade Skivor från USB-disk! Beställde en större disk igår, så snart är det att köra igång med "full scale ripping" av samlingen! Kör dbPowerAmp, (Betalversionen), Grymt enkelt. Den gör allt åt en.
Samtidigt som den via databas kollar att inläsningen är 100% korrekt! ...

Ang DAC, beroende på vad du har för anläggning i övrigt, tror jag att en DAC Magic kommer göra ljudet marginellt bättre! Måste nog leta något högre i pris, och / eller istället sattsa på Flash minne, kablar etc....
Dock kan ju en DAC som "hubb" snygga till anläggningen lite!

Mitt intryck av Touchen (Bara 1hr lyssmning) är bra! Dock är "utnivån" ruskigt svag! Volymen är på 100% för att matcha motsvarande nivå från CD. Kanske gör att ljudet känns något ansträngt!?!. .. .... Får se... Har ungkarlshelg nästa vecka, då ska jag ta mig tid till en direkt jämförelse, Squeezebox och USB lagring VS Arcam DV88 och CD

Hoppas du får igång maskinen!

#134

Postad 19 april 2010 - 12:19

Unregistered1453
  • Unregistered1453
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Stort tack.
Kan dock inte alls förstå hur jag skulle kunna hitta den på mysqueezebox.com

Tydligt att jag inte klarar mig utan manual :)

Ska man köra från USB-disk som jag tänkt så ska man nog försöka hitta en som pallar för att stå på dygnet under lång tid.
Att stänga av disken strular till det som attan för mig. Jag hade helt klart varit noggrannare i mitt val av disk om jag fattat hur Touchen funkar ihop med disken.
Men det låter bra :-)



Vad är det som strular när du stänger av HDD?
Jag har funderat länge på att skaffa mig en Touch och nu har den äntligen släppts. Jag har tänkt att köra med USB disk, men vill gärna stänga av disken när jag stänger av stereon och vill ju helst inte att det skall ställa till med problem. Kommer Touchen scanna disken och ta tid varje gång jag startar den?

Har ni andra igång disken 24h?

#135

Postad 19 april 2010 - 12:51

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Enicar,
Lider med dig!
Köpte Touchen för att slippa fippla med datorer, nätv etc......
Blev lite svordomma när jag skulle koppla upp den i helgen... Hade lösenord i WEP format, men det dög inte! hehe
Tog ett tag att lista ut hur man skulle skriva om det! Men nu flyter det bra!
Den gör det jag vill! Läser rippade Skivor från USB-disk! Beställde en större disk igår, så snart är det att köra igång med "full scale ripping" av samlingen! Kör dbPowerAmp, (Betalversionen), Grymt enkelt. Den gör allt åt en.
Samtidigt som den via databas kollar att inläsningen är 100% korrekt! ...

Ang DAC, beroende på vad du har för anläggning i övrigt, tror jag att en DAC Magic kommer göra ljudet marginellt bättre! Måste nog leta något högre i pris, och / eller istället sattsa på Flash minne, kablar etc....
Dock kan ju en DAC som "hubb" snygga till anläggningen lite!

Mitt intryck av Touchen (Bara 1hr lyssmning) är bra! Dock är "utnivån" ruskigt svag! Volymen är på 100% för att matcha motsvarande nivå från CD. Kanske gör att ljudet känns något ansträngt!?!. .. .... Får se... Har ungkarlshelg nästa vecka, då ska jag ta mig tid till en direkt jämförelse, Squeezebox och USB lagring VS Arcam DV88 och CD

Hoppas du får igång maskinen!


Den skall vara som CD (+- någon DB) vid full volym, det är ingen förförstärkare.

#136

Postad 19 april 2010 - 13:26

Sondek
  • Sondek
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Nå hur står den sig mot SB3 rent ljudmässigt då? Måste man ha Datorn i gång för att köra Spotify?

#137

Postad 19 april 2010 - 14:49

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Måste man ha Datorn i gång för att köra Spotify?

Spotify är inte implementerat på Touchen utan man laddar ner något program (dsbridge) som verkar streama musiken på en port på datorn. Så ja, datorn måste vara igång för att köra spotify och du väljer musiken som vanligt i spotify-programmet.

#138

Postad 19 april 2010 - 20:19

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Vad är det som strular när du stänger av HDD?
Jag har funderat länge på att skaffa mig en Touch och nu har den äntligen släppts. Jag har tänkt att köra med USB disk, men vill gärna stänga av disken när jag stänger av stereon och vill ju helst inte att det skall ställa till med problem. Kommer Touchen scanna disken och ta tid varje gång jag startar den?

Har ni andra igång disken 24h?

Jag kopplade ur disken från USB-porten eftersom min inte har någon on/off. Sen när jag stoppade i den igen så började Touchen tjafsa om WIFI som inte fanns fast "vi hade kommit överens jag och Touchen att" jag körde Ethernet. Och ja, uppstarten av Squeezeserver är ganska långsam.
Jag kommer att ha min lilla verbatimdisk inkopplad och igång utom då det är dags för "påfyllning" av mer musik.

#139

Postad 19 april 2010 - 20:26

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Enicar,
Lider med dig!
Köpte Touchen för att slippa fippla med datorer, nätv etc......
Blev lite svordomma när jag skulle koppla upp den i helgen... Hade lösenord i WEP format, men det dög inte! hehe
Tog ett tag att lista ut hur man skulle skriva om det! Men nu flyter det bra!
Den gör det jag vill! Läser rippade Skivor från USB-disk! Beställde en större disk igår, så snart är det att köra igång med "full scale ripping" av samlingen! Kör dbPowerAmp, (Betalversionen), Grymt enkelt. Den gör allt åt en.
Samtidigt som den via databas kollar att inläsningen är 100% korrekt! ...

Ang DAC, beroende på vad du har för anläggning i övrigt, tror jag att en DAC Magic kommer göra ljudet marginellt bättre! Måste nog leta något högre i pris, och / eller istället sattsa på Flash minne, kablar etc....
Dock kan ju en DAC som "hubb" snygga till anläggningen lite!

Mitt intryck av Touchen (Bara 1hr lyssmning) är bra! Dock är "utnivån" ruskigt svag! Volymen är på 100% för att matcha motsvarande nivå från CD. Kanske gör att ljudet känns något ansträngt!?!. .. .... Får se... Har ungkarlshelg nästa vecka, då ska jag ta mig tid till en direkt jämförelse, Squeezebox och USB lagring VS Arcam DV88 och CD

Hoppas du får igång maskinen!

Jodå jag har fått igång den med USB-disk. Och den hittar ut på nätet via Ethernet och brandväggen/routern. Internetradio är kul.
Fast nu börjar jag i alla fall bli lite sugen på att få den att kommunicera med min dator också. Jag lider av datorstress så man får bättre tips och svar från andra tror jag ;)

#140

Postad 20 april 2010 - 19:20

Menx
  • Menx
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Några dagar med SQB Touch, och allt flytter ännu riktigt bra!
Inga "bugga/fel" ännu......

Däremot (Totalt data okunning som jag är) funderar jag på den anslutna USB disken....
Varför "snurrar" den trotts att Touchen är avstängd/i viloläge?
Finns det någon inställning för detta i menyerna? Hur "nyttigt" är det för min disk att snurra 24/7?

#141

Postad 22 april 2010 - 19:31

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har nu fått min Touch + 2.5" LaCie på 500 Gb med vändade post från Dustin (som alltid). Det gick galant att köra med USB disken kopplad till Touchen. Måste dock ladda ner squeezecenter 7.5 för att koppla mot min NAS (kan ju vara bra också). Jämförde snabbt ljudet mot min gamla box till Controllern. Jag kör Touchen analogt direkt och Controllern via dac DA9. Touchen låter bra analogt men ljudet via dacen är luftigare. Men Touchen kräver inkörning och även test via dacen. Hör av mig...

#142

Postad 22 april 2010 - 22:29

deadwood
  • deadwood
  • Användare

  • 235 inlägg
  • 0

Jag kopplade ur disken från USB-porten eftersom min inte har någon on/off. Sen när jag stoppade i den igen så började Touchen tjafsa om WIFI som inte fanns fast "vi hade kommit överens jag och Touchen att" jag körde Ethernet. Och ja, uppstarten av Squeezeserver är ganska långsam.
Jag kommer att ha min lilla verbatimdisk inkopplad och igång utom då det är dags för "påfyllning" av mer musik.


Är väl inga externa diskar som har on/off knappar längre ? WD har det inte på dom nya

#143

Postad 25 april 2010 - 13:54

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
hej.
vill bara få klarhet i en sak.
Om jag har touchen,så kan jag spela musiken som finns i min dator utan att ens behöva ha datorn på?
Eller?

#144

Postad 25 april 2010 - 14:03

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag tänker kosta på mig att påstå att mjukvaran i Touchen behöver fixas till. Det är förstås inget ovanligt nuförtiden och f.ö. så hämtades det en ny firmware redan under installationen.

Jag upptäckte svenska menytexter som jag inte förstod (Bästa Vadena) fast just nu slog det mig att det på engelska antagligen står Best Bets. Detta kan inte jag kolla för om jag byter till engelska så får jag en del menytexter på engelska och en del på svenska. Gissar att jag måste göra en ny set up för att få 1 språk.

#145

Postad 25 april 2010 - 14:55

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

hej.
vill bara få klarhet i en sak.
Om jag har touchen,så kan jag spela musiken som finns i min dator utan att ens behöva ha datorn på?
Eller?

Vet inte hur du tänker, men om datorn är avstängd så är det ingenting som komme åt den, varken en Touch eller nått annat.

Däremot kan du ha all musik på tex en USB disk och köra den interna servern och komma åt musiken utan att ha datorn igång.

#146

Postad 25 april 2010 - 16:25

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Återigen måste jag säga att min upplevelse mjukvaran är att den är skräp. Jag valde att ansluta Touchen till mysqueezebox.com med fjärrkontrollen för att kolla om jag kunde köra från datorn och det funkade att byta radiokanelr t ex.
Sen tog jag den lilla fjärrkontrollen och bytte till musik från USB-disken. Försökte sen styra från datorn men det gick inte och här kan det ju vara mina anslutningsförsök som strular men då försökte jag kolla om Touchen var ansluten till mysqueezebox.com men kunde inte hitta det. Kopplade då via fjärren bort USB-disken men kan fortfarande inte hitta tillbaka till menyvalet Anslut till mysqueezebox.com.
Försöker då istället spela från USB-Disk men Touchen säger att den inte kan ansluta utan jag blir tvungen att dra ur slusbsladden och stoppa i den igen och då ska det förstås startas Squeezeserver igen.
Nåt tokigt är det. Jag tror faktiskt inte det bara är mitt handhavande som det är fel på.

#147

Postad 25 april 2010 - 17:56

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0
Jag håller med dig om att det är vissa saker som inte är så logiska i användargränssnittet, men det lär väl förhoppningsvis bli bättre. Jag höll på att bli vansinning i fredags när jag försökte få igång Spotify från min frus bärbara, och sedan testade att växla mellan våra 2 datorer och USB-disken. Så småningom så kom jag fram till följande sätt som jag ska hålla mig till:

Byt alltid källa under "My music/Switch library". Byter jag till min dator där så dyker mina favoriter upp under alternativet "Favorites" som jag lagt in på mysqueezebox.com (kräver att jag startat squeezebox server på datorn först och kopplat upp squeezeboxen mot mitt trådlösa nätverk). För att byta tillbaka till USB-disken så väljer jag den återigen under "My music/Switch library". När jag väl valt USB-disken så är favoriterna borta, trots att jag fortfarande är uppkopplad på det trådlösa nätverket.

Ännu underligare blir det för under "Settings/Advanced/Networking" finns det ett alternativ "Switch to mysqueezebox.com". Väljer jag det så dyker mina favoriter upp under "Favorites", men försöker jag spela någon av våra Spotify-streams då så går det inte. Jag gissar att den då försöker hitta mina streamar via DNS istället för det lokala nätverket, men speciellt logiskt känns det inte.

Men ovanstående är mest lite konstigheter jag stött på, jag är toknöjd med spelaren.

Jag upptäckte svenska menytexter som jag inte förstod (Bästa Vadena) fast just nu slog det mig att det på engelska antagligen står Best Bets.

Jag försökte leta lite efter den här texten genom att logga in på touchen men jag lyckas inte hitta den. Vart i menyn hittade du det alternativet? Det verkar som om översättningarna är utspridda över många filer med namnen "strings.txt".

#148

Postad 25 april 2010 - 21:10

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag höll på att säga att det var roligt att fler än jag tycker menysystemet är knasigt ibland :-)
Jag menar förstås att det känns bra att jag inte är fullständigt ute och cyklar. i alla fall inte hela tiden, jag reagerar lite kraftigt ibland på programstrul.
Best bets/ Bästa vadena finner man i Internet Radio.
Jag är faktiskt också nöjd egentligen och kanske mest för att den lilla manicken fått mig att upptäcka internetradio. men jag ska nog f..n få ordning på resten också till slut.
F. ö. så har Touchen nu, under tiden som jag varit på restaurang och firat en kamrats födelsedag, helt gått över till engelska.
Och som någon sorts musikanknytning så var både Plura och Winnerbäck på samma restaurang fast inte tillsammans och inte i mitt sällskap heller :-)

#149

Postad 26 april 2010 - 16:26

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Packade upp min Touch i fredags och har provkört hela helgen och är i stor nöjd. Tyvärr ges jag inte möjlighet att komma åt min Netgear-NAS. M.a.o. går det inte att spela på Touchen om jag inte har datorn på. Har ännu inte provat med en lös USB-hårddisk. Tillåter inte Touchens mjukvara att man spelar direkt från en NAS-server?

Dessutom kan jag inte längre via menyn i min NAS-server komma åt Squeezebox Server. Får upp ett meddelande att webbadressen inte kan hittas. Är det en bugg i den senaste mjukvaran 7.5?

#150

Postad 26 april 2010 - 17:32

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Vet inte hur du tänker, men om datorn är avstängd så är det ingenting som komme åt den, varken en Touch eller nått annat.

Däremot kan du ha all musik på tex en USB disk och köra den interna servern och komma åt musiken utan att ha datorn igång.



Tack,var just så jag tänkte-att jag trodde touchen kom åt datorn via nätverket trots att den inte var på



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.