Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 juni 2009 - 08:53

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Hej!!

WD-TV får se upp, första direkta konkurrenten i samma prisläge kommer nu!! Baserad på Realtek blir detta en spännande utmanare. Den klarar Wifi o intern disk (2,5"), så även Tvix o NMT får se uspp!!

OBS!! Denna spelare säljs enbart fråm Xtreamers egen hemsida.

Postad bild

Xtreamers hemsida
Nyheten på MPCclub.com

Specifikation:

Connectivity
WIFI
UPnP SSDP
UPnP AV
NTFS

Web services
Video : YouTube, Picasa, Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more
Audio : Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo
Photo : Picasaweb
RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more


Media files supported

Video containers:
MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
VOB
AVI, ASF, WMV
Matroska (MKV)
AVC HD
MOV (H.264), MP4, RMP4
FLV - Flash Video

Video codecs:
XVID SD/HD
MPEG-1
MPEG-2
MP@HL
MPEG-4.2
ASP@L5, 720p, 1-point GMC
WMV9
MP@HL
H.264
BP@L3
[email protected]
[email protected]
[email protected]
VC-1
MP@HL
AP@L3

Audio containers:
AAC, M4A
MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
WAV
WMA
FLAC
OGG

Audio codecs:
Dolby Digital
DTS
WMA, WMA Pro
AAC
MP1, MP2, MP3
LPCM
FLAC
Vorbis
Audio pass through : DTS, Dolby Digital, DTS-HD MA, DTS-HD HR, Dolby True HD, Dolby Digital Plus
Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG
Other formats: ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM
Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA, IDX
Streaming formats : RTSP, FLV

Chipset
Realtek 128X (Special Edition)
Memory
256MB DDR SDRAM, 32MB Flash
Audio/Video outputs
HDMI v1.3a (up to 1080p)
Composite Video
Stereo Analog Audio
S/PDIF Optical Digital Audio
Interface
1x USB 2.0 slave
2x USB 2.0 host
Internal SATA
Network
Ethernet 10/100
WIFI USB Antenna 802.11n (optional)
Power
12V DC, 3A
Dimension
Width 10.5"(180mm) x Depth 1.25" (32mm) x Height 2.25" (82mm)
Weight
2.2 lbs (1Kg)
Package Content
Xtreamer (HDD not included)
100~240V Power Adapter
1.5M length HDMI cable (optional)
WiFi 802.11n USB Antenna (optional)
Audio & Video Cables
Remote Control with 2 "AAA" batteries
USB Slave cable
Quick start guide

Redigerat av Kanelbulle, 19 februari 2011 - 11:28.


#2

Postad 03 juni 2009 - 08:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Din första länk var lite fel ;)

Det borde väl ändå vara denna?

http://www.xtreamer.net/

#3

Postad 03 juni 2009 - 09:10

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tack Masse, fixat!!

En kul grej är att Xtreamer klarar FLV (Flash Video)... det är bra med konkurrens!!

Edit: Och den klarar RM o RA (Real) och dessutom RTSP... så den blir en killer även för Internet Radio, det ända som saknas är MMS (M$)...

Redigerat av Kanelbulle, 03 juni 2009 - 10:04.


#4

Postad 03 juni 2009 - 09:17

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
99€ + 20 för n-nätverk - känns ju... riktigt bra!

#5

Postad 03 juni 2009 - 10:23

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Hej!

Efter lite efterforskning så kan jag konstatera att Mvix Europe ligger bakom Xtreamer.net... Inget ont sagt om detta, alla som är duktiga o vill utmana ska ju köra! Det är alltid bra när konkurrensen ökar... Det verkar ju även som om Tvix kommer med Realtek baserade spelare efter sommaren! Dom har det idag oxå, men inte bland sina bästa!

#6

Postad 03 juni 2009 - 10:31

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Eftersom du tar upp det lär du ha någon åsikt om Mvix?

Skummt att det inte någonstans står på deras sida hur lång leveransen är?

#7

Postad 03 juni 2009 - 11:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Vid första anblick verkar den nästan vara för bra för att vara sann.

Enda man undrar nu är ju vad haken är liksom? ;)

Det som gör det mer skumt enligt mig är att dom själv ju lagt upp en Xtreamer vs Mvix på deras egen sida?

#8

Postad 03 juni 2009 - 11:21

Lindfors
  • Lindfors
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Nån som vet hur Realtek hanterar högupplöst material i jämförelse med Sigma?

Likvärdig bildkvalité?, orkar med lika hög bitrate?

#9

Postad 03 juni 2009 - 12:20

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Screenshots på xtreamer osd

#10

Postad 03 juni 2009 - 12:24

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Realtek är ju världens snikprodukter. Hafsigare budgetprylar får man leta efter. Jag hade iaf velat veta lite mer om den här innan ett eventuellt köp. Den är kanske jättebra men det ringer en liten varningsklocka här när jag hör Realtek =)

#11

Postad 03 juni 2009 - 12:32

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Och nu har de tagit bort jämförelsen mot en MviX spelare - vilket kanske inte är så konstigt iom att MviX står bakom domänen?

Hur som helst - screenshotsen visar 'My Recordings' - vilket är lite udda för en produkt utan tuner?

#12

Postad 03 juni 2009 - 14:51

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Dreadlock:

Jag har egentligen inget illa att säga om Mvix, har aldrig haft någon själv. Dom har alltid fått "rätt okey" recensioner, kanske inte dragit det längsta strået, men implementerat "datafunktioner", nätverk osv bra... Det är väl så att dom sätt framgångarna med PCH, WD-TV osv och då vill man köra en direktförsäljningsmodell, vips så blev det Xtreamer...

Se_BBB_e:

Fasen vet hur mycket "high tech" Sigma är... dom har i vissa fall haft bra stöd men dåliga utvecklingsverktyg (med buggar som följd...). Så jag skulle nog inte räkna ut Realtek, det får bli lite upp till bevis! Ingen mår sämre av lite mer konkurrens!!

Det som blir tuffast för Xtreamer är Firmwareutveckling o support, men dom måste bara lyckas annars skulle dom lika väl kunna skita i att satsa...

#13

Postad 03 juni 2009 - 18:54

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Ja, det känns som om just firmware och fixar och möjlighet till uppdateringar är det som gör att det bär eller brister. Har provat så förbaskat mycket produkter genom tiderna som verkat spännande på pappret men som när man börjar prova visar sig lida allt för mycket av bommar i mjukvaran - som sedan aldrig blir fixade.

#14

Postad 03 juni 2009 - 19:28

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Dreadlock:

Kan bara instämma!! Det är nåt vi lär bli kloka på, förhoppningsvis gör konkurrensen att alla som satsar går in för detta! Sen måste det ju självklart vara så att grunden innehåller stöden som behövs, där tycker jag Xtreamer ser väldigt lovande ut!! Spännande att både den och Asus har stöd för FLV...

#15

Postad 03 juni 2009 - 21:10

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Intressant maskin. Mvix är inte ensamma om den : http://www.mpcclub.c...e...cle&sid=776

#16

Postad 01 juli 2009 - 07:36

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Nån som har vågat sig på den här maskinen ännu?

#17

Postad 04 juli 2009 - 08:59

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Nån som har vågat sig på den här maskinen ännu?


Folk på deras forum väntar för fullt på att få den levererad, började skickas ut 1 juli.
Ska bli intressant att höra vad de tycker.

#18

Postad 07 juli 2009 - 07:56

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
En "unboxing"-video + en gå-igenom-menyerna-video finns här: http://forum.xtreame....php?f=28&t=471

#19

Postad 07 juli 2009 - 11:56

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Slår man till nu innan 1/8 så får man antennen på köpet.
(Kan bero på att första batchen är slutsåld så man kanske får vänta ett tag...)

~1300 pix för den ink frakt... hmmm...

#20

Postad 08 juli 2009 - 07:44

Unregisteredadf1af89
  • Unregisteredadf1af89
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0

Slår man till nu innan 1/8 så får man antennen på köpet.
(Kan bero på att första batchen är slutsåld så man kanske får vänta ett tag...)

~1300 pix för den ink frakt... hmmm...


Följer forumet en del och dels så verkar leveranserna skakiga men även första FW verkar vara nästan en betavariant.
Sugen är man ju ändå och det står mellan en Popcorn från Blocket för ca 1000:- eller den här nya fina leksaken för ca 1300:-

#21

Postad 08 juli 2009 - 08:30

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
stevex:

I och med att Xtreamer:n är en helt ny produkt, baserad på ett nytt chip, så kan du lugnt räkna med att det kommer ta ett tag innan den blir helt stabil. Så Beta, Ja... Leveranserna tar alltid ett tag i och med att volymerna är mindre i början!

#22

Postad 09 juli 2009 - 16:01

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Läser man deras forum är det en blandad kompott, några få har fått sina spelare, de flesta i östasiatiska länder (spelaren skickas från Korea) och den är snabb och responsiv, spelar det mesta från intern hårddisk eller USB men den har stora problem med att streama över trådat/trådlöst nätverk och en högljudd fläkt, detta skall dock enligt Xtreamer fixas i nästa firmware om en vecka. Det har också redan släppts en firmware som lägger till stöd för svenska och 24hz-1080 och möjlighet att stänga av fläkten (ett autoläge skall också implementeras i framtiden) samt att det skall annordnas en konferens med utvecklarna i Korea där folk ska få framföra sin kritik och önskemål.

Det stora problemet just nu är dock att i stort sett alla europeiska spelare sitter fast i tullen i Belgien på grund av felaktiga papper.

#23

Postad 15 juli 2009 - 13:37

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
...och att tullen kräver 300,000 kronor i böter för att släppa apparaterna...

#24

Postad 15 juli 2009 - 14:08

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0
Tullen har släppt enheterna nu, vissa har fått betala moms, andra inte. Klantigt är det oavsett, priset är i Euro, företaget är baserat i Holland och man sade uttryckligen att enheten skulle skickas från Holland. Nu har enheterna istället skickats till konsument direkt från Kina och man har skrivit ett betydligt lägre värde på paketen än vad som är verkligt ($26 istället för €99). Tullen är inte dum, ett paket kan slinka igenom men inte 400.

Man får vad man betalar för, snart är Asus O!Play här, baserad på samma Realtek-chip men från ett betydligt mer etablerat företag. Utan fläkt.

Redigerat av AiR, 15 juli 2009 - 14:21.


#25

Postad 16 juli 2009 - 10:02

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Synd att den bara har en 2,5" plats... då är det upp till nätverksprestandan att fixa att köra 1080p inkl. HD-ljud.

Klart trevlig i övrigt, och agressivt prissatt. Ska bli mycket spännande att höra från er som har beställt hur den är!

#26

Postad 16 juli 2009 - 10:23

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena!!

Det finns en test ute på Xtreamer nu, visst det är en Beta, men det finns mycket matnyttigt att kolla på. Som vanligt när HiJack testar är det bra!

Xtreamer test (Beta) på MPCclub.com

AiR:

Du ska inte utgå från att Asus är världens bästa Mediaspelar producent, historien har visat att de vassaste oftast är de mindre som uteslutande jobbar med Mediaspelarna är de duktigaste! Men man vet inte, Asus kan bli jättevass. Samtidigt ska du veta att bakom Xtreamer står bla Mvix som är gamla i Mediaspelar-djungeln... Men många stora har försökt och inte orkat hela vägen...

#27

Postad 16 juli 2009 - 10:26

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0

Synd att den bara har en 2,5" plats... då är det upp till nätverksprestandan att fixa att köra 1080p inkl. HD-ljud.


Ehh, va?! Vad menar du? Finns det inga 2,5" diskar eller? :lol:
Koppla till en extern disk annars om det nu är så viktigt att formatet är 3,5"...
Eller vänta nu, köp en WD istället så slipper du tänka på att montera in något ö.h.t. :)

#28

Postad 16 juli 2009 - 12:03

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Jo, visst finns det 2,5" diskar, men inte av den storleken jag är intresserad av för mitt mediabibliotek. Jag har en 1,5Tb idag, och den räcker än så länge... men frågan är hur länge :-)
Jag undviker helst en extern disk, det innebär fler sladdar och en extra burk i stereohyllan, plus en eventuell trafo som också tar plats. Så litet och smidigt som möjligt.

WDn har inte nätverk, så den går bort direkt tyvärr. Ifall det inte har kommit någon ny modell?

#29

Postad 16 juli 2009 - 12:30

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Ser riktigt bra ut... :)
Får hoppas på lite recensioner av burken så man får veta om den är köpvärd. WD låg också bra till länge men problem med iso och undertexter samt avsaknaden av nätverk gjorde den klart otänkbar. Man får väl hoppas på Xtreamer istället, förutsatt att ISO/IMG får stöd av den.

Redigerat av Great_Grumbledock, 16 juli 2009 - 12:32.


#30

Postad 16 juli 2009 - 16:34

AiR
  • AiR
  • Lärjunge

  • 465 inlägg
  • 0

AiR:

Du ska inte utgå från att Asus är världens bästa Mediaspelar producent, historien har visat att de vassaste oftast är de mindre som uteslutande jobbar med Mediaspelarna är de duktigaste! Men man vet inte, Asus kan bli jättevass. Samtidigt ska du veta att bakom Xtreamer står bla Mvix som är gamla i Mediaspelar-djungeln... Men många stora har försökt och inte orkat hela vägen...

Jag har köpt både Asus moderkort och deras skärmar och de har hittils inte gjort mig besviken i supporten av någotdera, men visst dom klantar till det ibland också. Men jag har följt xtreamer-forumet ganska länge nu och det man slås av är bristen på professionalitet. Man är kort i tonen, förolämpar kunder, skriver på dålig engelska och påstår på allvar att AC Ryan och andra företag konspirerar mot dom.

Produkten är ganska bra, och med framtida firmware-uppdateringar kan den bli riktigt bra. Men man får känslan av att ingen vet vad dom sysslar med. Många spelare verkar åter igen fastnat i tullen, bland annat i Stockholm och Köpenhamn.

#31

Postad 17 juli 2009 - 20:15

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Man är kort i tonen, förolämpar kunder, skriver på dålig engelska och påstår på allvar att AC Ryan och andra företag konspirerar mot dom.

Verkar som de försöker ta efter DViCos framgångsrecept... <_<

#32

Postad 18 juli 2009 - 16:33

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Skule vara intressant att få se lite "professionella" recensioner/tester av maskinen. Eller ett par egna upplevelser från fler av dem som köpt den så man vet vad man har att vänta sig...

#33

Postad 18 juli 2009 - 17:24

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Vad menar du med "professionella" tester?

Kanelbulle har redan postat en länk på sidan 1:
http://www.mpcclub.c...ew_xtreamer.pdf

Skulle inte MPCclubs tester vara professionella så vet jag inte vad som är professionellt, eller du väntar på ett test i M3? ;)

#34

Postad 19 juli 2009 - 00:31

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Nog är det professionellt och bra, men jag skulle gärna ser lite fler tester från andra objektiva källor, så att alla för/nackdelar verkligen tas upp :)
Det är mänskligt att fela och nog vill jag ha ett par omdömen innan jag ger mig ut och köper ;)

#35

Postad 19 juli 2009 - 02:41

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0
jag kanske är pessimistisk, men om inte ett tolvsidigt test gjort av en av de absolut mest insatta på området duger, så tror jag du kommer att få vänta ett tag.

#36

Postad 19 juli 2009 - 09:37

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Testet är jättebra, men det är gjort på en beta-firmware. Hur mycket av deras anmärkningar som fixas till den slutgiltiga versionen är viktigt. Det var allvarliga grejor som inte fungerade, som trådlöst som var nästan inpå oanvändbart t.ex.

Speciellt för min del, som i sådana fall skulle ha en Xtreamer som en andra mediaspelare i sovrummet och streama allt trådlöst från hårddisken i min Popcorn.

#37

Postad 20 juli 2009 - 09:28

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Om jag har förstått allt rätt så inte det inte Firmwaren som är i betastadiet utan testet!?

D.v.s. testet är preliminärt och kommer att uppdateras...

BTW, själv bryr jag mig inte alls hur den fungerar trådlöst, skulle aldrig få för mig att streama något via Wi-Fi, men detta är ju helt subjektivt. :P

#38

Postad 20 juli 2009 - 21:47

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena på er allihop!

När det gäller testet på MPCclub.com så är BÅDE testet o Firmware i Beta-stadiet. Det är likadant varje gång... man har lite brådis ut med maskinerna, konkurrensen är hyfsat hård där ute, maskinerna måste ut!

Det som är grymt bra med MPC o HiJack är att han har testat i princip allt, han är duktig och ganska kritisk. Han var mycket kritisk till den nya Realtek processorn men har fått tänka om...

Så ta testen med en nypa salt. Men vad gäller Xtreamer så kan ni nog lugnt räkna med att dom kommer satsa ordentligt... Jag tycker maskinen verkar grymt spännande, lite mycket loggor på menyerna... men det ska väl lösa sig, det verkar vara bra skjuts i den i övrigt. Sen är det bara att hålla tummarna!

#39

Postad 21 juli 2009 - 01:53

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Ju fler som testar, destu fler olika spekter, användarupplevelser och ev. buggar upptäcks. Olika operativsystem, Tv-skärmar, kablar, ljudsystem, routrar etc. kan klart påverka hur produkten fungerar, och ju fler som testat desto bättre bild får man som läsare.

Skulle du handla av en affär som bara har 1 bra recension på prisjakt?
Kanske, men om den har 10-1500st (positiva) recensioner så känns det som en säkrare affär :ph34r:

#40

Postad 21 juli 2009 - 10:16

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Är det förresten inte dags att denna tråd blir officiell? Iaf. en väldigt officiell produkt...

#41

Postad 21 juli 2009 - 21:47

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Skulle du handla av en affär som bara har 1 bra recension på prisjakt?
Kanske, men om den har 10-1500st (positiva) recensioner så känns det som en säkrare affär :)

bara för att din jämförelse är så irrelevant så svarar jag - JA, om den var skriven av sverker olofsson och jag visste att han testat varenda annan butik på marknaden och beställt varenda vara från den här butiken.
men visst, vänta gärna på aftonbladet pryls test om inte hi-jack är professionell nog. de hittar säkert on-knappen om någon visar dem :)

jag blir bara så less på alla som sitter och gnäller efter fakta i forum (när alla tester som finns bevisligen dyker upp där tämligen omgående tack vare såna som kanelis), fast de själva aldrig är beredda att offra några hundralappar för att göra de där testerna de uppenbarligen är så desperata efter. det är ju inte som om det är inköp av en ny BMW vi snackar om.

#42

Postad 22 juli 2009 - 02:26

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

bara för att din jämförelse är så irrelevant så svarar jag - JA, om den var skriven av sverker olofsson och jag visste att han testat varenda annan butik på marknaden och beställt varenda vara från den här butiken.
men visst, vänta gärna på aftonbladet pryls test om inte hi-jack är professionell nog. de hittar säkert on-knappen om någon visar dem :)

jag blir bara så less på alla som sitter och gnäller efter fakta i forum (när alla tester som finns bevisligen dyker upp där tämligen omgående tack vare såna som kanelis), fast de själva aldrig är beredda att offra några hundralappar för att göra de där testerna de uppenbarligen är så desperata efter. det är ju inte som om det är inköp av en ny BMW vi snackar om.


Irrelevant är väl knappast min jämförelse, tvärt om. Det handlar om en ny aktör på en marknad där bluff och båg är vardagsmat. Det handlar om recensioner osm ska bedöma kvalitén på en vara/tjänst, enda skillnaden är mellan produkt eller affär men den är knappast så stor att det gör den irrelevant, knappast.

Att det sedan är en kunnig person som gjort (beta) testet är väl bra, men oavsett om det är Sverker Oloffson, Leif "Loket" Olsson eller min granne som gjort recensionen, så är det endå bara en recension. En recension är bara en persons åsikt, en persons upplevelse, och oavsett vem denna person nu än är så kan inte en person testa allt, tänka på allt etc. Därför är det ren idioti att slå sig till ro med att "Mr X" gjort ett test som säger att A är bra, så finns inga garantier mer än att just Mr X gillade A. På Twins (TV-shop) så berättar Mr T (Laurence Tureaud) om hur fantastisk deras "miniugn" är på att steka kött, och jag vet att Mr T ätit mycket kött, så det är alltså en garanti för en bra produkt?
Knappast..

Om du nu är less på folk som gnäller om fakta, kan du ju lika gärna visa den faktan som "folket" missar, om den nu finns. Annars är det väl återigen bara enfaldigt att klaga på personer som vill veta mer och intresserar sig, den som handlar först och tänker sedan är ju knappast den nöjdaste kunden. Sen är det kanske så att alla inte kan lägga ut ett par tusen i månaden på att testa nya produkter, gör det att de inte ska få ta del av dem?
Om du nu finner summan så marginell, varför köper inte du produkten och gör ett test själv?
Eller du kan till och med köpa produkten åt en av dessa desperata personer, då får de dels skriva en egen recension, dels slipper de vara så "desperata" och slutligen handlar det ju bara om att offra "några hundralappar" vilket inte tycks vara några problem. Tycker det är generöst av dig att ställa upp så för dina medmänniskor, jag ser fram emot både fakta, recension och ett par exemplar av produkten levererade hem till mig innan veckan är slut :)
"Det är saligare att giva..."

#43

Postad 24 juli 2009 - 10:47

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

  • 1 169 inlägg
  • 0
Då har man lagt en order, ska bli kul att se vad den går för! Hmm, undrar hur lång leveranstid det är?!

Edit: Leverans sker 10/8 ;)

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 24 juli 2009 - 15:43.


#44

Postad 24 juli 2009 - 10:57

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Ny Firmware på gång!

Dock ingen exakt tid när den släpps. Men det känns ju onekligen som om dom jobbar på enligt plan:

1. Enhanced internet connection and speed, and added waiting images
2. Improved RSS news UI
3. Added Xtreamer news at Internet service
4. Improved Youtube UI
5. Displayed the speed on screen if jukebox plays as variable speed
6. Added Prev, Next, chapter function for DVD ISO file
7. Modified the screensaver applying Main menu, setup, and file manager.
8. Fixed internal error of Info UI
9. Auto shut down GOTO windows after applied
10. Modified to print out actual file size while printing picture file
11. Improved 11n wireless connection and speed
12. Fixed 12~13ch connection errors for 11n wireless
13. Modified Zoom function expansion(Video only)
A. Left, Right, Zoom-In /Out are all adjustable
B. X/Y Positions can be movable
14. Subtitle letter size and position are auto saved
15. Deleted MISC->TV system menu and added auto setting(TVOUT integrated)
16. Added setup item index
17. Added Vietnam language menu
18. Fixed Arabic(added missing letters, and ANSI subtitle support) and Thai language print out bugs(Font changes)
19. Added NTP function (can be setup at UPNP web windows, DNS IP is necessary)
20. Modified DDNS URL to myxtreamer.net from xtreamer.net
21. Improved setup->AV->digital out displays
22. Displayed selected items on file manager
23. Added file extensions(m2t, m2p, m1v,m2v,rmp4,ram,ogm, mp1,mp2,flc,fla,ac3,dts,pcm)
24. Added user server address at UPNP setup for internet service use
25. Linked file name for UPNP web media server page
26. Fixed progressive status bar displaying before preview start playing at video preview mode
27. Fixed system down error when attempt playing Next or Prev file while info signal is on
28. Displayed EXIF time in picture info
29. Fixed 1080p 23.97
30. Fixed wired lan handshake

#45

Postad 25 juli 2009 - 12:46

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Låter som många bra uppdateringar, får se när de släpper den nya firmwaren :)
Känns som om man snart borde överväga ett köp då de flesta barnsjukdomarna verkar vara på väg bort...

#46

Postad 26 juli 2009 - 18:22

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Tjena folks!

För er som är intresserade så finns det en svensk kille som skrivit ganska bra på Xtreamers hemsida, på svenska! Låter som vi snackat om tidigare bra med vissa förbättringsområden!

Intryck från kille i Västerås om Xtreamer, på svenska!

#47

Postad 12 augusti 2009 - 17:10

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Då har man lagt en order, ska bli kul att se vad den går för! Hmm, undrar hur lång leveranstid det är?!

Edit: Leverans sker 10/8 :lol:


Fått leverans ännu? ;)

#48

Postad 13 augusti 2009 - 08:18

Thorre2000
  • Thorre2000
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
fyi För närvarande ser de ut att ha 2-3 veckors leveranstid.
Beställde den 11:e och fick igår med. om att den beräknas skickas den 25:e plus ett "par" dagar transport ...

... vill ha nu :)

#49

Postad 04 september 2009 - 07:38

roake
  • roake
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Någon som fått denna ännu och som kan rapportera lite hur den verkar?

#50

Postad 04 september 2009 - 07:51

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0
Jag kan rapportera att det har varit ett jäkla strul med leveranserna. Försening på försening, löfte på löfte om leverans. Så var beredd på att vänta 5-6 veckor innan den kommer, med förskottsbetalning om ni beställer nu. Det har varit helt stopp i leveranserna i princip hela augusti, och de som skickades innan dess hade en felaktig fläkt som var högljudd.

Min order, från 26'e Juli, markerades som "shipped" igår och jag fick ett DHL trackingnummer. Numret fungerar bara på DHLs tyska sida, och visar att DHL har fått information om att det finns ett paket att hämta upp, men de har inte hämtat det än.

Andra användare rapporterar att det ibland är i den här statusen i ett par veckor, och ibland går det fort.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.