Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#101

Postad 21 mars 2012 - 14:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ja alltså skillnaden mellan era poster är att jag inte lägger någon värdering i hur bra eller dåligt flash är. Jag konstaterar bara att det går och sedan är det upp tilll varje mjukvaruutvecklare om man vill se till att koden ska fungera smidigt på plattformen. Apple själva stoltserar inte precis med att ta säkerhetshål i osx på allvar så jag tror vi kan lägga ned the blame game.


Flash är lika uselt till windows. Det är ju ny version stort sett varje vecka som fixar säkerhetshål. Ju fortare det dör ju ju bättre imho ;)

#102

Postad 21 mars 2012 - 16:21

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
1. Undertexter, Pronto är bara förnamnet, det fungerar redan. Välj rätt teckenkodning med menyknappen. TACK!
2. På vilken enhet är det du försöker göra scraping? Är det en Samba-ansluten enhet? Svar: Den interna hårddisken
3. Vad har du för problem medKanal5play? Det fungerar här hos mig. Men upplösningen är inte så bra, samma sak gäller SVTPlay om man vill att det skall flyta får man gå ner i upplösning.Svar .Skärmen blir svart och jag får meddelandet: Tvingad stängning:
4. Om du inte gillar standard-webbläsaren som finns i Android, så kan du installera någon annan du gillar bättre, det finns nog åtminstone 3-4 stycka bra att välja på i Android Market.Ska kolla upp det.

#103

Postad 21 mars 2012 - 16:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag har inte stött på några problem med Scrape-funktionen när man kör det på interna disken, bara på Samba-ansluten nätverksdisk. Samba-problemet är fixat och kommer i nästa uppgradering, men vad ditt problem beror på hos dig får vi försöka ta reda på. Jag körde Kanal5play igår, via webbläsaren, utan problem efter jag läst ditt inlägg. Maila till [email protected] med beskrivning hur du startar Scraping, vad som händer, hur du har dina filmer organiserade och hur du har din TizzBird ansluten till Internet, så får vi försöka bena ut så du kommer vidare.

#104

Postad 21 mars 2012 - 20:06

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Nu efter att jag har fört över hela min musiksamling på 3 timmar så skulle jag gå in i musikbrowsern och se hur det blev.Det börjar med att den ska skanna innehållet det tog 5 min Men sen ska den POST-SCANNING DEVICE. PLEASE WAIT .Efter en halvtimme så gav jag upp och stängde maskinen.När jag startade upp den igen och gick in i Musikbrowsern så var det samma problem och det är likadant i Filmbrowsern. jag startar om ännu en gång och nu är det den där ladningcirkeln som snurrar hela tiden i de olika browsarna jag kommer ingenstans .TRÖTT!!

#105

Postad 21 mars 2012 - 20:30

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Efter jag drog ur strömkabeln och startade den igen så har den helt ballat ur. No Media found står det, Och när jag är i filbrowsern och markerar film mappen så kastas jag ut i huvud menyn igen. Jag börjar längta till Xstreamern igen......

#106

Postad 21 mars 2012 - 20:41

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0
Efter att först ha verkat vara Guds gåva till mänskligheten så verkar det vara det ena problemet på det andra... Tror jag kör vidare med mina 2 HTPC, om jag vill kan jag ju alltid starta upp min gamla WDTV Live också...

#107

Postad 21 mars 2012 - 21:19

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Finns det fuktion för audio delay i den?
Bara testat den billiga Roxcore EZ-play base i och för sig men problemet var att jag fick ljudet i osync när jag kör analog stereo ut till min Naim nait 5i och HDMI till TV.

#108

Postad 21 mars 2012 - 22:55

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Efter jag drog ur strömkabeln och startade den igen så har den helt ballat ur. No Media found står det, Och när jag är i filbrowsern och markerar film mappen så kastas jag ut i huvud menyn igen. Jag börjar längta till Xstreamern igen......

När jag startade den igen efter ett tag så fungerade allt igen.Det måste ha varit hårddisken som blivit för varm eller något.
Men problemet med skrapningen fortsätter Nu testade jag med en extern hårddisk med några filmer på och till min förvåning så funkade det klockrent.
Så varför går det inte att skrapa på den interna hårddisken?

#109

Postad 22 mars 2012 - 07:45

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

När jag startade den igen efter ett tag så fungerade allt igen.Det måste ha varit hårddisken som blivit för varm eller något.
Men problemet med skrapningen fortsätter Nu testade jag med en extern hårddisk med några filmer på och till min förvåning så funkade det klockrent.
Så varför går det inte att skrapa på den interna hårddisken?


Det är svårt att felsöka med så kortfattad felbeskrivning, kontakta [email protected] för att få hjälp med felet.

#110

Postad 22 mars 2012 - 17:56

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Det är svårt att felsöka med så kortfattad felbeskrivning, kontakta [email protected] för att få hjälp med felet.

Nu har jag kontaktat supporten för hjälp för nu har maskinen lagt av totalt ingen bild och det går ej att stänga av.

#111

Postad 25 mars 2012 - 17:21

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Tizzbird.
Något nytt ang nya firmwaren?

Har ganska mkt problem med att spelaren hänger sig i filmer och serier,och slänger ut mig i startmenyn. har även låst sig helt, säkert 10 ggr...
Även undertexter fungerar lite när dom vill,i bland autoladdar dom som dom ska,ibland får man gå in manuellt
och flertalet gånger så startar dom inte alls :(

#112

Postad 26 mars 2012 - 07:53

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Tizzbird.
Något nytt ang nya firmwaren?

Har ganska mkt problem med att spelaren hänger sig i filmer och serier,och slänger ut mig i startmenyn. har även låst sig helt, säkert 10 ggr...
Även undertexter fungerar lite när dom vill,i bland autoladdar dom som dom ska,ibland får man gå in manuellt
och flertalet gånger så startar dom inte alls :(


Ny version, 1.24 beräknas släppas denna vecka. Det underlättar utvecklingen om du kan skicka så detaljerad bugg-rapport som möjligt till [email protected], så att vi kan kommunicera den vidare till systemutvecklarna för TizzBird. (aktuell fw, anslutna enheter, typ av mediafil, etc.)

#113

Postad 28 mars 2012 - 16:24

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
lite tråkigt att läsa denna tråden ändå och det första intrycket man får är givetvis en grym spec på papperet men i vanlig ordning så är det konsumenterna som ska "testa" produkterna... . sällan något släpps nuförtiden som verkligen är plug n play.

#114

Postad 28 mars 2012 - 18:30

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Då mina .iso filmer inte går att se utan ryck så har jag nu lagt in en Blue Rayfilm på min externa hårddisk men den gick ju inte att se alls, kommer upp en text att denna film går endast att se på region B kodade spelare,provade att ändra mellan A,B och C i inställningarna men inget hjälper kopplar in hårddisken på min gamla Xtreamer och i den kommer det upp play folder och det är bara att klicka och filmen går igång direkt, kan inte påstå att jag gillar min Tizz Bird speciellt mycket just nu...

#115

Postad 28 mars 2012 - 21:32

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Är det en BD.iso film?

#116

Postad 29 mars 2012 - 05:14

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Är det en BD.iso film?


Fimen är i .m2ts format och den är inläst med Any DVD HD och visas som sagt utan problem på Xtreamern.

#117

Postad 29 mars 2012 - 13:10

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Fimen är i .m2ts format och den är inläst med Any DVD HD och visas som sagt utan problem på Xtreamern.


Har rippat ner en BD med AnyDVD HD till m2ts format och spelar den från en extern HDD på TizzBird utan några som helst problem. Filmen jag kör använder AVC codec. Vad har du i din film som inte fungerar?

(Jag körde filmen på kontoret mot en 24" display med HDMI som inte har stöd för 24Hz cinema, och när jag har den inställningen aktiverad på TizzBird tappar jag bilden på skärmen (out of range) eftersom BD rippen har 23.976Hz)

#118

Postad 29 mars 2012 - 17:00

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Har rippat ner en BD med AnyDVD HD till m2ts format och spelar den från en extern HDD på TizzBird utan några som helst problem. Filmen jag kör använder AVC codec. Vad har du i din film som inte fungerar?

(Jag körde filmen på kontoret mot en 24" display med HDMI som inte har stöd för 24Hz cinema, och när jag har den inställningen aktiverad på TizzBird tappar jag bilden på skärmen (out of range) eftersom BD rippen har 23.976Hz)


Min har AVC codec 1920x1080 24.000hz

Hade 24hz cinema inställt först och har ändrat till TV 1080, ingen skillnad det står fortfarande this disc only works in region B players på skärmen.
fungerar fortfarande problemfritt på Xtreamern.

Redigerat av kaxe, 29 mars 2012 - 17:05.


#119

Postad 29 mars 2012 - 17:37

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag undrar om man kan ändra bildformaten när man ser en video?. Jag har en musik video som visas som 4:3 format och på Xtreamen så kunde man ändra bild formatet i alla håll under uppspelning.

#120

Postad 29 mars 2012 - 19:54

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Jag undrar om man kan ändra bildformaten när man ser en video?. Jag har en musik video som visas som 4:3 format och på Xtreamen så kunde man ändra bild formatet i alla håll under uppspelning.

Väldigt mycket tjat om vad man kan med Xtreamer!

På TizzBird kan man trycka på menyknappen under uppspelning och då och hitta funktionerna:

GoTo: (Tar dig blixtsnabbt till den tidpunkt i filmen du ställer in på vreden för timme:minut:sekund)
Info: (Visar filminfo som längd, video/audio format, mm)
Subtitle: (Välj alla möjliga inställningar för utseende, placering, teckenstorlek, och kodning)
Audio: (Visar vilket ljudspår som körs och ger möjlighet att välja)
Bild: (inställningar för bilden, ljusstyrka, kontrast, mättnad, 2D/3D och bildformat (default, 4:3, 16:8, 1.85:1, 2.35:1)

På TizzBird kommer du åt alla dessa inställningar via en knapp på fjärrkontrollen (+ navigering med piltangenter) istället för att som på Xtreamer, varje funktion en egen fjärrkontrollsknapp som man måste lära sig var den är. Det är en smaksak vilket man tycker känns enklast att använda

Min har AVC codec 1920x1080 24.000hz

Hade 24hz cinema inställt först och har ändrat till TV 1080, ingen skillnad det står fortfarande this disc only works in region B players på skärmen.
fungerar fortfarande problemfritt på Xtreamern.


Har du sparat regionkoden på filmerna när du rippat dem?

#121

Postad 29 mars 2012 - 20:24

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Tizzbird skrev..Väldigt mycket tjat om vad man kan med Xtreamer!



JA Tizzbird! Jag har bara Xtreamern att jämföra med och den jag hade var en pålitlig maskin.Nu ville jag ha en modernare mediaspelare och jag valde Tizzbirden före Xtreamer ultra .Då ni får leva med att jämföras med xtreamern och andra Mediaspelare.

#122

Postad 29 mars 2012 - 21:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ingen fara, :)

#123

Postad 29 mars 2012 - 22:37

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Har du sparat regionkoden på filmerna när du rippat dem?


Gör som jag alltid gjort tidigare och det har alltid fungerat, har inställt automatic vad gäller regionkoder i Any DVD HD , rutan remove regioncodes är ej ibockad,
nu kan jag ju bara jämföra med Extreamern och där är det ju bara att spela upp, allt funkar direkt utan några som helst problem och har så gjort sen jag
köpte den för några år sedan..... varför gör det inte så i TizzBirden?

Redigerat av kaxe, 29 mars 2012 - 22:39.


#124

Postad 30 mars 2012 - 16:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Gör som jag alltid gjort tidigare och det har alltid fungerat, har inställt automatic vad gäller regionkoder i Any DVD HD , rutan remove regioncodes är ej ibockad,
nu kan jag ju bara jämföra med Extreamern och där är det ju bara att spela upp, allt funkar direkt utan några som helst problem och har så gjort sen jag
köpte den för några år sedan..... varför gör det inte så i TizzBirden?


Jag har skickat vidare frågan till TizzBird, men inte fått någon kommentar ännu. Men det låter som att spelaren känner av den regionkod som du har sparat när du rippat din film. Detta borde i så fall fixas genom att ändra val av regionskod i TizzBirds meny, men det verkar i så fall vara där det inte fungerar. Vi får återkomma angående detta. Är själv ingen expert på att rippa filmer, men när jag körde AnyDVD så var standard att den skulle ta bort regionkoden, och som användare har man ingen nytta av att ha inlåsningen kvar, vad jag kan komma på.

Det finns ny firmware för uppgradering OTA, v 1.24, skall bla fixa problem med en del interna HDD. Change log finns här: http://www.tizzbird....rd-firmware.htm

#125

Postad 30 mars 2012 - 16:44

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Inlägg dolt. Fråga här istället David > https://www.minhembi...howtopic=235111

#126

Postad 30 mars 2012 - 17:36

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Angående video format så är det sant att man kan ändra bildförhållandet på de flesta format förutom formatet DVD-VIDEO. Alla filmer och Musik videos som jag har rippat kan jag inte ändra på bildförhållandet. I Video Parameter Menu så får man bara 4 alternativ för att Aspect Ratio är inte tillgänglig

#127

Postad 31 mars 2012 - 11:00

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Angående video format så är det sant att man kan ändra bildförhållandet på de flesta format förutom formatet DVD-VIDEO. Alla filmer och Musik videos som jag har rippat kan jag inte ändra på bildförhållandet. I Video Parameter Menu så får man bara 4 alternativ för att Aspect Ratio är inte tillgänglig


Det stämmer, du har rätt. Jag hade inte uppmärksammat att det inte fanns med för DVD.iso. Det kommer att läggas till i programvaran inom kort. Har bekräftats av TizzBirds utvecklingschef.

#128

Postad 31 mars 2012 - 12:05

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Det stämmer, du har rätt. Jag hade inte uppmärksammat att det inte fanns med för DVD.iso. Det kommer att läggas till i programvaran inom kort. Har bekräftats av TizzBirds utvecklingschef.

KANON!!

#129

Postad 31 mars 2012 - 19:15

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
har F20 någon Lip sync inställning?

#130

Postad 02 april 2012 - 16:35

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Nu efter att jag har fört över hela min musiksamling på 3 timmar så skulle jag gå in i musikbrowsern och se hur det blev.Det börjar med att den ska skanna innehållet det tog 5 min Men sen ska den POST-SCANNING DEVICE. PLEASE WAIT .Efter en halvtimme så gav jag upp och stängde maskinen.När jag startade upp den igen och gick in i Musikbrowsern så var det samma problem och det är likadant i Filmbrowsern. jag startar om ännu en gång och nu är det den där ladningcirkeln som snurrar hela tiden i de olika browsarna jag kommer ingenstans .TRÖTT!!


När man väljer "Database" gör TizzBird en scanning av innehållet i alla anslutna enheter. Första gången tar det tid, därefter går det fortare, när den byggt registret. Man kan välja bort denna "Pre-scanning" genom att ställa in respektve Movie/Music/Photo brovser på "Device" istället, då tar den bara den valda enheten.

#131

Postad 02 april 2012 - 16:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Min har AVC codec 1920x1080 24.000hz

Hade 24hz cinema inställt först och har ändrat till TV 1080, ingen skillnad det står fortfarande this disc only works in region B players på skärmen.
fungerar fortfarande problemfritt på Xtreamern.


Har förgäves försökt få fram samma fel som du men inte lyckats. Rippade en BD med regionkod B med AnyDVD och bockade bort att den skulle ta bort regionkod. Ändrade inställning i TizzBird till BR region C, men den spelar ändå upp filmen utan problem. Har även bett TizzBird själva att verifiera att det fungerar med olika regions koder, vilket de har gjort.
Testade samma filmer i Xtreamer och noterade att de inte ser lika ut i starten, i Xtreamer väljer man "spela upp filer i folder", dvs inget stöd för BD meny, som TizzBird har.
Jag vet inte vad som är problemet hos dig, har du kommit vidare eller?

#132

Postad 02 april 2012 - 19:20

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Hej.
Skulle någon vilja kolla om ni kan ansluta med "SAMBA".

Efter FW uppdateringen, så kan jag bara ansluta med NFS?

Tack på förhand /Micke

#133

Postad 02 april 2012 - 21:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Hej.
Skulle någon vilja kolla om ni kan ansluta med "SAMBA".

Efter FW uppdateringen, så kan jag bara ansluta med NFS?

Tack på förhand /Micke


Ja, det fungerar. Gör en fabriksåterställning så fixar det till eventuella problem. Settings->System, scrolla ner till sid 2, gå in i "Advanced Setting" och välj "Factory Reset"

#134

Postad 02 april 2012 - 21:45

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Har förgäves försökt få fram samma fel som du men inte lyckats. Rippade en BD med regionkod B med AnyDVD och bockade bort att den skulle ta bort regionkod. Ändrade inställning i TizzBird till BR region C, men den spelar ändå upp filmen utan problem. Har även bett TizzBird själva att verifiera att det fungerar med olika regions koder, vilket de har gjort.
Testade samma filmer i Xtreamer och noterade att de inte ser lika ut i starten, i Xtreamer väljer man "spela upp filer i folder", dvs inget stöd för BD meny, som TizzBird har.
Jag vet inte vad som är problemet hos dig, har du kommit vidare eller?



Har inte rippat någon mer Bluerayfilm men ska försöka få tag på några fler att prova med.

#135

Postad 05 april 2012 - 12:26

Balunan
  • Balunan
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag fick hem min igår, skickades samma dag som den beställdes! Imponerande!

Jag har lekt lite, och är riktigt, riktigt nöjd än så länge!
Lite småproblem bara, som jag hoppas fixas utav kommande fw-updates.

#136

Postad 05 april 2012 - 16:33

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Angående ryckningarna i bilden på mina .isofilmer så har jag löst det nu, en inställning på min Sony TV , var inställt filmläge 1 och provade nu filmläge 2 och då försvann ryckningarna i bilden ( fortfarande skumt varför jag inte fick dessa med Xtreamern ) skit samma det går att se på film nu i alla fall.
Provade en .mkv och den funkar bra. Har inte provat någon mer BD än men det kommer....

#137

Postad 05 april 2012 - 19:03

kaxe
  • kaxe
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Nu var sonen här med en BD och jag rippade med AnyDvdHd och har bockat ur allt vad region heter och nu fungerade det som det ska...

#138

Postad 06 april 2012 - 12:57

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 1

har F20 någon Lip sync inställning?


:rolleyes:

#139

Postad 06 april 2012 - 16:19

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med musikspelaren på Tizzbirden. Kanon ljud i både högtalare och hörlurar. Det strular fortfarande med kontakten mellan externa hårddisken och spelaren så jag måste starta om spelaren för att det ska fungera.Och sen var det bildförhållandet på mina rippade filmer men det kommer ju att åtgärdas vid nästa uppdatering. Jag tror att denna spelare med några uppdateringar kommer bli bland de bästa mediaspelarna på marknaden.

#140

Postad 06 april 2012 - 17:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

:rolleyes:


Du ger inte upp på den här frågan <_< !
Den har ingen synkinställning för ljudet, men jag har skickat frågan vidare till TizzBird för att höra om de har några planer på att införa detta. Finns det behov av funktionen???

#141

Postad 06 april 2012 - 17:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Angående ryckningarna i bilden på mina .isofilmer så har jag löst det nu, en inställning på min Sony TV , var inställt filmläge 1 och provade nu filmläge 2 och då försvann ryckningarna i bilden ( fortfarande skumt varför jag inte fick dessa med Xtreamern ) skit samma det går att se på film nu i alla fall.
Provade en .mkv och den funkar bra. Har inte provat någon mer BD än men det kommer....

Verkligen lätta att slippa skulden för detta längre :rolleyes:

#142

Postad 06 april 2012 - 17:49

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Nu var sonen här med en BD och jag rippade med AnyDvdHd och har bockat ur allt vad region heter och nu fungerade det som det ska...

Strålande!

#143

Postad 06 april 2012 - 18:04

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0

Du ger inte upp på den här frågan <_< !
Den har ingen synkinställning för ljudet, men jag har skickat frågan vidare till TizzBird för att höra om de har några planer på att införa detta. Finns det behov av funktionen???


ger upp? jag ställde bara en enkel fråga som jag trodde någon här på forumtråden lätt kunde svara på, ursäkta mig.... :blink:
ja, alla receivers kanske inte har synkinställning för ljudet, och jag var nyfiken på om Tizzen hade det

#144

Postad 06 april 2012 - 18:14

gusbug
  • gusbug
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 1

ger upp? jag ställde bara en enkel fråga som jag trodde någon här på forumtråden lätt kunde svara på, ursäkta mig.... :blink:
ja, alla receivers kanske inte har synkinställning för ljudet, och jag var nyfiken på om Tizzen hade det


Hej, har spelat upp ett antal filmer med min nya F20 och kan helt klart se ett behov av synkinställning...

Redigerat av gusbug, 06 april 2012 - 18:46.


#145

Postad 06 april 2012 - 20:13

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 1

Hej, har spelat upp ett antal filmer med min nya F20 och kan helt klart se ett behov av synkinställning...


+1
Flera av serierna jag spelar har lite sync problem.
Även vissa filmer.

#146

Postad 07 april 2012 - 09:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

ger upp? jag ställde bara en enkel fråga som jag trodde någon här på forumtråden lätt kunde svara på, ursäkta mig.... :blink:
ja, alla receivers kanske inte har synkinställning för ljudet, och jag var nyfiken på om Tizzen hade det


TizzBird har bekräftat att de har Audio sync med i sin "to-do-lista" men prioriteringen är ganska låg, så det är lite för tidigt att utlova något preliminärt datum för funktionen.

#147

Postad 07 april 2012 - 12:54

micke123
  • micke123
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
Finns en ny firmware att ladda hem.
Vet inte vad den gör ännu,men kul att dom kommer i rask takt i alla fall :)

#148

Postad 07 april 2012 - 15:30

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Ja inte löste den nya firmwaren mina problem iallafall. Det går fortfarande inte att ändra bildförhållandet på DVD-Video formatet och Scrapningen på musik fungerar inte alls.I filmmappen så går det med enstaka filmer men jag får inte upp filminformationen på filmen när jag trycker på ok.

#149

Postad 07 april 2012 - 16:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Ja inte löste den nya firmwaren mina problem iallafall. Det går fortfarande inte att ändra bildförhållandet på DVD-Video formatet och Scrapningen på musik fungerar inte alls.I filmmappen så går det med enstaka filmer men jag får inte upp filminformationen på filmen när jag trycker på ok.


Justering av bildförhållande för ISO-filer är inte implementerat ännu, men skall komma.
Jag har kört scraping på musikfiler idag och det fungerade på 95% av de jag testade på. Har förmodligen att göra med hur filen är rippad, om den innehåller id3-tag eller ej, eller något liknande. Skall återkomma vad som behövs av musikfilen för att scrapingen skall fungera.

#150

Postad 07 april 2012 - 18:55

Unregisteredb2f10a87
  • Unregisteredb2f10a87
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Kan inte spela .flv filer och även tv5play går inte utan det slutar med att jag måste tvinga stängning. Kan spela flv-filen med VLC. Jag har laddat ner flash player 11 via google play.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.