Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Styr allt med iPhone/iPad/iPod (IR + RF)

1112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#701

Postad 16 augusti 2012 - 13:23

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Och eftersom det är så sjuk brist på inspiration till paneler där ute som tänker utanför standardknapparna kommer här lite dumpar hur det ser ut hos mig just nu
.

Wow, hur snyggt som helst!

Du råkar inte ha alla knappar i enskild filform och utan symboler, dvs nakna grundknappar man kan lägga på valfri förgrund på?

Klart intresserad av att få tag på knappar liknanade dessa, om du nu vill dela med dig av dom dvs?

#702

Postad 16 augusti 2012 - 21:49

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
"Är det någon som har koll på hur man gör dimmer reglage liknande det på bilen eller får man helt enkelt luras genom att göra mindre knappar på en feakad dimmer i bakgrundslagret?"

Hur menar du? Det är väl bara att sätta kommandot som repeat och duration till 0 och hålla inne knappen. Är det en "slideknapp" så finns för närvarande inget stöd men det ligger i irlules framtida uppdateringar

#703

Postad 21 augusti 2012 - 14:09

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Har gjort alla knappar i illustrator så har allting i vector (utom de logotyper som de olika tv/radio bolagen valt att inte dela ut. Drar sedan in dem i photoshop. Kom fram till att istället för att göra enskilda knappar och behöva placera ut dem och fin lira i irule så färdigställer jag hela panelen i illustrator och importerar till varje panels bakgrundslager (eftersom jag är betydligt mycket snabbare i illustrator än i irule. Lägger sedan genomskinliga knappar i foreground lagret.

@masse70
Går relativt snabbt att lösa. det finns egentligen ingen direkt naken grundknapp eftersom att alla de olika panelerna skiljer sig något åt. Säg vilka knappar du är ute efter så fixar jag dem och skickar till dig på något sett.

@Ecis
Fick inte med bilden av någon anledning så den kommer bifogade i detta inlägget istället. Men precis som du säger är det en "slideknapp" jag är ute efter. De hex koderna till nexa som finns att ladda ner på sydias support sida har inga "höj/sänk koder" utan en specifik kod för varje steg från dim1 till dim 16. Menar du att jag skulle kunna ha en "höj/sänk" knapp till en nexa dimmer på något sett?

Bifogad fil(er)


Redigerat av kalvhund, 21 augusti 2012 - 14:12.


#704

Postad 21 augusti 2012 - 17:44

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

@Ecis
Fick inte med bilden av någon anledning så den kommer bifogade i detta inlägget istället. Men precis som du säger är det en "slideknapp" jag är ute efter. De hex koderna till nexa som finns att ladda ner på sydias support sida har inga "höj/sänk koder" utan en specifik kod för varje steg från dim1 till dim 16. Menar du att jag skulle kunna ha en "höj/sänk" knapp till en nexa dimmer på något sett?


Hej,

Det finns tyvärr inga diskreta öka/minska kommandon till Nexa dimmers :(

//Pär

#705

Postad 21 augusti 2012 - 17:53

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Jag använde en Nexa dimmerbrytare och där fungerade det. Lite problem ibland med att den fick "frispel" och dimmade hela tiden.

Måste såga att det är riktigt snygga layouter du gör. Gillar den rena stilen,

#706

Postad 23 augusti 2012 - 15:22

Unregisterede61f26c7
  • Unregisterede61f26c7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 1
Hej,
jag försöker få igång en iTach RS-232 enghet till min Primare SPA20. Har ställt in iTach protokollet enligt Primare spec och använder null modem kabel, specat av Primare. Jag får dock inte formatteringen av Hex kod att fungera:

Interface specification
Command
<STX><command><variable>[<value>]<DLE><ETX>
command is W for write (set) and R for read.
Variable is a binary byte
value is optional, and max one byte
If command, variable or value is equal to 16 (DLE), it must be transmitted twice (double
DLE).


Ascii values
STX = 2 (0x02)
DLE = 16 (0x10)
ETX = 3 (0x03)
Protocol
Use null modem cable
Baud rate: 4800
Bits: 8
Stopp bits: 1
Parity: None

Exempel

Operate/Standby 1+128 0=Standby (default), 1=Operate,

Command sent to port: 0x02 0x57 0x81 0x00 0x10 0x03

Hur ska den skrivas in under Network codes i iRule Builder för min Device?

Tacksam för hjälp

Mvh Christopher

#707

Postad 23 augusti 2012 - 18:14

Unregisterede61f26c7
  • Unregisterede61f26c7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej,

jag får följande kommando att fungera med iTest över seriell port:

0x020x570x810x010x100x03

Dock fungerar samma kommando ej i iRule builder när jag lägger detta kommando på Network Codes RS232, och drar till knapp på min panel.
Måste man styra att port 4999 används någonstans?

#708

Postad 23 augusti 2012 - 19:16

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Hej,

Först och främst så måste Du ha rätt format på Din sträng. Om jag inte minns fel så är prefix för att ange Hex i iRule \x. I ditt fall då \x02\x57\x81 osv. Kan även tänkas att du måste avsluta strängen med ett \x0d\x0a.

Portnummer anger Du i appen om Du använder "network", använder Du iTach RS232 hanterar iRule detta automatiskt.

/Pär

#709

Postad 23 augusti 2012 - 19:47

Unregisterede61f26c7
  • Unregisterede61f26c7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen, nu fungerar det perfekt!

#710

Postad 31 augusti 2012 - 21:38

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Hej hopp!

Min första post här! Det är nu drygt fyra år sedan jag sålde huset med min gamla hemmabio i, nu äntligen är min nya snart klar. Ska försöka mig på att lägga upp några bilder senare ...

Jag har kommit fram till att iTach är vad jag nog ska köpa och kommer säkert med en massa frågor framöver men först och främst undrar jag om det går att få tag i koder till Futronix dimmers? Jag har en P100 som jag skulle vilja styra samtidigt som allt annat ...

Mvh
Kristofer

#711

Postad 31 augusti 2012 - 21:56

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Hej hopp!

Min första post här! Det är nu drygt fyra år sedan jag sålde huset med min gamla hemmabio i, nu äntligen är min nya snart klar. Ska försöka mig på att lägga upp några bilder senare ...

Jag har kommit fram till att iTach är vad jag nog ska köpa och kommer säkert med en massa frågor framöver men först och främst undrar jag om det går att få tag i koder till Futronix dimmers? Jag har en P100 som jag skulle vilja styra samtidigt som allt annat ...

Mvh
Kristofer


Hej,

Enligt Futronix hemsida så har iRule stöd för deras produkter så det borde ju fungera, ja under förutsättning att Du tänkt Dig att använda iRule för att styra Dina produkter dvs.

/Pär

#712

Postad 31 augusti 2012 - 22:04

Wildkris
  • Wildkris
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Hej,

Enligt Futronix hemsida så har iRule stöd för deras produkter så det borde ju fungera, ja under förutsättning att Du tänkt Dig att använda iRule för att styra Dina produkter dvs.

/Pär


Kanon! Jag tänkte använda iRule! Har börjat fingra lite med appen och webbgränssnittet för att bygga och greja med.

Otroligt stort tack!

//Kristofer

#713

Postad 22 september 2012 - 21:41

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Om det är någon som är sugen på iTach så har jag ett lätt begagnat startkit till salu!


1 st iTach IP2IR
1 st TX-433 RF-Sändare och anslutningskabel
1 st Nexa PCR-230. Standbykiller, uttagslist med trådlös On/Off funktion
Inkl 3 ögon och 1 st blaster.

Kom med ett bud!

SÅLT.

Mvh Henrik

Redigerat av Sandman1977, 21 oktober 2012 - 10:39.


#714

Postad 16 oktober 2012 - 16:20

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats få till det riktigt bra med en Motorola PVR1963 från Telia?
Jag har fått det att funka relativt kasst genom att ha ett IR-öga på enheten men stänger jag luckan till min mediamöbel funkar det inte längre. Jag har kollat så den inte kör på blastern utan att den kör på ett av de 3 ir-ögon som jag splittat ut.

- För er som har fått det att fungera bra, vilken enhetsdrivisar använder ni?
- Var har ni fäst ir-ögat på pvr:en?

Andra tips tas också tacksamt emot :)

#715

Postad 16 oktober 2012 - 17:37

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få till det riktigt bra med en Motorola PVR1963 från Telia?
Jag har fått det att funka relativt kasst genom att ha ett IR-öga på enheten men stänger jag luckan till min mediamöbel funkar det inte längre. Jag har kollat så den inte kör på blastern utan att den kör på ett av de 3 ir-ögon som jag splittat ut.

- För er som har fått det att fungera bra, vilken enhetsdrivisar använder ni?
- Var har ni fäst ir-ögat på pvr:en?

Andra tips tas också tacksamt emot :)


Lyckades hitta en enhet som hette "telia" på irule builder user devices som funka perfa, tack iaf ;)

#716

Postad 18 oktober 2012 - 10:26

putes
  • putes
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Ok, allt e löst, för snabb igen :)


Hur löste du det?

#717

Postad 19 oktober 2012 - 10:15

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 1
Eftersom det fortfarande eka tomt när det gäller iRule upplägg kommer här lite screenshots på hur min iPad ser ut just nu. Har valt att göra så att det ser ut som att det blir "pop up menyer" på det mesta jag klickar på. Allt som är svar genomskinligt har en genomskinligknapp som länkar tillbaka till t.ex. "lamporhome".

Bifogad fil(er)



#718

Postad 19 oktober 2012 - 21:17

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Eftersom det fortfarande eka tomt när det gäller iRule upplägg kommer här lite screenshots på hur min iPad ser ut just nu. Har valt att göra så att det ser ut som att det blir "pop up menyer" på det mesta jag klickar på. Allt som är svar genomskinligt har en genomskinligknapp som länkar tillbaka till t.ex. "lamporhome".


Larvigt snyggt! :) blev sugen när jag såg ditt gamla inlägg! då jag inte helt är nöjd med de som finns i irule nuilder har själv prövat att rita lite egna knappar o menyer men är inte tillräckligt bra på varken illustrator eller photoshop. :)

#719

Postad 20 oktober 2012 - 17:30

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Trevligt att du gillade dem. Mina tål inte riktigt att granskas heller. Det finns grymt m mer gratis vector grejer om du googlar. Där lär du hitta en den grunder. Det var så jag började o anpassade sedan det som fanns. Alternativet är att tar de bakgrunder jag har gjort o ändrar dem så som du vill ha dem.

#720

Postad 20 oktober 2012 - 20:06

Hanspettersson
  • Hanspettersson
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Trevligt att du gillade dem. Mina tål inte riktigt att granskas heller. Det finns grymt m mer gratis vector grejer om du googlar. Där lär du hitta en den grunder. Det var så jag började o anpassade sedan det som fanns. Alternativet är att tar de bakgrunder jag har gjort o ändrar dem så som du vill ha dem.


Under lampdelen ser det ut som du har en "slider" för dimmer funktion.
Hur har du löst detta?

#721

Postad 21 oktober 2012 - 11:00

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Tyvärr ser det just bara ut som en slider. Har lagt genomskinliga knappar över. Delar upp det nexa Off, dim steg 4-8-12-16. Mig veterligen kommer man inte närmre i iRule just nu..

#722

Postad 21 oktober 2012 - 11:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Ja du larvhund, din setup är nog helt klart den snyggaste jag sett bland det man kunnat se på nätet!

edit: oops, stavfel, menade kalvhund såklart!

Redigerat av masse70, 21 oktober 2012 - 16:09.


#723

Postad 22 oktober 2012 - 18:30

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Eftersom det fortfarande eka tomt när det gäller iRule upplägg kommer här lite screenshots på hur min iPad ser ut just nu. Har valt att göra så att det ser ut som att det blir "pop up menyer" på det mesta jag klickar på. Allt som är svar genomskinligt har en genomskinligknapp som länkar tillbaka till t.ex. "lamporhome".


Grymt snyggt! I vilket program har du gjort bilden på din lägenhet / hus?

#724

Postad 22 oktober 2012 - 19:03

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Trevligt att du gillade dem. Mina tål inte riktigt att granskas heller. Det finns grymt m mer gratis vector grejer om du googlar. Där lär du hitta en den grunder. Det var så jag började o anpassade sedan det som fanns. Alternativet är att tar de bakgrunder jag har gjort o ändrar dem så som du vill ha dem.


Tack för tipset med att googla vector symboler. Har haft svårt att hitta det jag sökte innan!
Vart kan man få tag på dina Bakgrunder mm? ligger de uppe irule builder?

Mvh forslamosh

[email protected]

#725

Postad 23 oktober 2012 - 09:58

Unregisterede61f26c7
  • Unregisterede61f26c7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
En bra grej tycker jag är att man kan lägga flera kommandon direkt på länkar, så att man på ett knapptryck tex "TV", kan ändra audio/video-source och slå av all utrustning man ej vill ha på från ett tidigare läge, tex "MUSIK"-mode.
Det gör systemet "Sambo"-proof :-)
Och får ner strömförbrukning på ett bra sätt. Tidigare har jag haft väldigt mycket elektronik igång i onödan pga "lathet".
Det blir en del ström med stora förstärkare, dvd, tuner, wii, sat-boxar, datorer, nasar, tv-apparater, ipodar, strömmande enheter, etc.
Och nu har man iofs ökat detta med 4 itach-enheter med RS232, IR, Beamers etc.... Hoppas nettot blir minus på strömmen :-)

#726

Postad 24 oktober 2012 - 13:26

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Roligt att ni gillar upplägget! Har planer på att gör något nytt alt bara uppdatera lite när det kommer stöd för iPad 3s upplösning. Postar det här direkt givetvis.

@fotboll
Det är dessvärre inte jag som har gjort det utan gav måtten till en kompis som jobbar som arkitekt. Det blev inte helt som jag hade tänkt mig då jag ville ha med möbler och färger så som jag verkligen har det. Projektet dog dock ut lite då det kom annat emellan. Jag ska ta reda på det och återkommer.

@forslamosh
Roligt att man kunde hjälpa till.
Jag har börjat dela mina bakgrunden nu eftersom du frågade. Du bör hitta dem om du söker på "Kalvhund Backgrounds Portrait" "Kalvhund Backgrounds Landscape". Jag har gjort bakgrunder till båda två då man givetvis ska kunna sitta med iPaden på båda hållen utan att det ser för jävligt ut :)

Redigerat av kalvhund, 24 oktober 2012 - 13:27.


#727

Postad 24 oktober 2012 - 14:04

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Hej,

Har nu lagt upp Nexa Miljonkod för On/Off/Dim x 16 som delad databaskod i iRule. Sök på Sydia Teknik AB i fältet Vendor så skall dessa dyka upp.

//Pär

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Nexa.jpg   187,97K   20 Antal nerladdningar


#728

Postad 24 oktober 2012 - 15:40

Unregisterede61f26c7
  • Unregisterede61f26c7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Hej,
någon som har kommit igång med Feedbacks i iRule?
Jag får det ej att fungera med min Primare som skickar Feedback i HEX.

Exempel:
slår på Verbose med \x02\x57\x0D\x00\x10\x03\x0d\x0a

Volymkommando
\x02\x57\x83\xYY\x10\x03\x0d\x0a YY=0x00 to 0x63 (0-99 Decimal)

För feedback är koden:
\x02\x03\xYY\x10\x03 YY=Volume digit, (Double DLE 0x10)

Hur ska denna skrivas in i iRule? Vad är "starts with" "ends with" och "prefix" "suffix" för en sådan sträng?

Ska då notation i Properties vara hexadecimal och min, max 0-63 ?

Tacksam för synpunkter om detta.

Mvh Christopher

#729

Postad 25 oktober 2012 - 08:02

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Hej,
någon som har kommit igång med Feedbacks i iRule?
Jag får det ej att fungera med min Primare som skickar Feedback i HEX.

Exempel:
slår på Verbose med \x02\x57\x0D\x00\x10\x03\x0d\x0a

Volymkommando
\x02\x57\x83\xYY\x10\x03\x0d\x0a YY=0x00 to 0x63 (0-99 Decimal)

För feedback är koden:
\x02\x03\xYY\x10\x03 YY=Volume digit, (Double DLE 0x10)

Hur ska denna skrivas in i iRule? Vad är "starts with" "ends with" och "prefix" "suffix" för en sådan sträng?

Ska då notation i Properties vara hexadecimal och min, max 0-63 ?

Tacksam för synpunkter om detta.

Mvh Christopher


Hej,

Du har ett PM

/Pär

#730

Postad 25 oktober 2012 - 14:48

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
s*tan vad svårt de ska vara då, man vet inte rikigt vad man gör, å sen så vill man ha de snyggt, men desige är inte min starka sida:( sen är de extrem svårt att hitta bra knappar tex, man får leta å leta

#731

Postad 25 oktober 2012 - 17:47

Unregisterede61f26c7
  • Unregisterede61f26c7
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Kan IPAD mini vara en bra fjärr storleksmässigt tror ni? Tänkte beställa en imorgon

#732

Postad 25 oktober 2012 - 18:49

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Fråga..

Förut kunde man dra ut bilder för o tex rita om genom att gå till browse image libraries,trycka på view och dra till skrivbordet.
Funkar inte längre för mig :(
Hur gör ni eller funkar det för er?

#733

Postad 25 oktober 2012 - 21:40

berne
  • berne
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Kan IPAD mini vara en bra fjärr storleksmässigt tror ni? Tänkte beställa en imorgon



det är min tanke:) sitter å väntar att klockan ska gå så man kan lägga en beställing, tror den kommer vara klockren

#734

Postad 27 oktober 2012 - 22:41

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

det är min tanke:) sitter å väntar att klockan ska gå så man kan lägga en beställing, tror den kommer vara klockren


Även jag har funderat på att köpa en sådan för just det ändamålet. Även funderat på android lite, blir lite billigare än ipad mini om ska en dyrare model.

#735

Postad 29 oktober 2012 - 10:07

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har problem med Feedback från min Marantz SR6003.
Det konstiga är att jag får Feedbacks för volym och HDMI output att fungera men inte för Source input och Surround mode.

Under properties för Feedback i iRule builder har jag angett:
Starts with: @
Ends with: \x0D
Prefix: SUR:

Förövrigt fungerar styrningen via RS232 bra.

Jag använder GC-100-6 och iPad med iOS 6.

Kanske någon kan hjälpa?

#736

Postad 29 oktober 2012 - 13:41

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Även jag har funderat på att köpa en sådan för just det Ändamålet. Även funderat på android lite, blir lite billigare Än ipad mini om ska en dyrare model.


Elgiganten hade kampanj på GalaxyTab 2 7" för 1790:- så jag slog till på en sån till dedikerad fjärr.

#737

Postad 29 oktober 2012 - 13:45

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Fråga..

Förut kunde man dra ut bilder för o tex rita om genom att gå till browse image libraries,trycka på view och dra till skrivbordet.
Funkar inte längre för mig :(
Hur gör ni eller funkar det för er?


Det går inte. Man får ta skärmdumpar i stället men det blir inte lika bra eftersom storleken inte blir 100%.

Jag tycker iofs att det är bättre att googla efter snygga knappar/ikoner.

#738

Postad 30 oktober 2012 - 14:27

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Roligt att ni gillar upplägget! Har planer på att gör något nytt alt bara uppdatera lite när det kommer stöd för iPad 3s upplösning. Postar det här direkt givetvis.

@fotboll
Det är dessvärre inte jag som har gjort det utan gav måtten till en kompis som jobbar som arkitekt. Det blev inte helt som jag hade tänkt mig då jag ville ha med möbler och färger så som jag verkligen har det. Projektet dog dock ut lite då det kom annat emellan. Jag ska ta reda på det och återkommer.

@forslamosh
Roligt att man kunde hjälpa till.
Jag har börjat dela mina bakgrunden nu eftersom du frågade. Du bör hitta dem om du söker på "Kalvhund Backgrounds Portrait" "Kalvhund Backgrounds Landscape". Jag har gjort bakgrunder till båda två då man givetvis ska kunna sitta med iPaden på båda hållen utan att det ser för jävligt ut :)


Jag är också mycket imponerad av dina snygga paneler och har laddat in dem i iRule. Vet du, eller finns det någon annan som vet hur man sparar ner bilderna från iRule så man kan redigera dem själv? Går varken att högerklicka och spara eller dra bilderna till skrivbordet. Skulle gärna använda samma grund som dig fast med mina egna enheter.

#739

Postad 30 oktober 2012 - 14:39

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Vad jag vet går inte detta, ända alternativet är således att ta skärmdumpar.
Ge mig en mail så kan jag skicka .ai fil via sprend till dig alt om du nu inte har ai är att jag skickar mina png filer.

#740

Postad 30 oktober 2012 - 15:07

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Stort tack!! Skicka gärna .ai filerna till [email protected]

#741

Postad 30 oktober 2012 - 18:23

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Vad jag vet går inte detta, ända alternativet är således att ta skärmdumpar.
Ge mig en mail så kan jag skicka .ai fil via sprend till dig alt om du nu inte har ai är att jag skickar mina png filer.


Har du tid och lust får du gärna skicka .ai filerna till mig med!

[email protected]

Mvh fors

#742

Postad 31 oktober 2012 - 09:21

kalvhund
  • kalvhund
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Så då ska ni ha sprend länk i mailen.

#743

Postad 31 oktober 2012 - 16:55

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Så då ska ni ha sprend länk i mailen.


Mycket tacksam för detta, och vilket jobb du gjort! Grymt snyggt!

#744

Postad 01 november 2012 - 11:26

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Så då ska ni ha sprend länk i mailen.


Tack som fan!
Riktigt grymt jobbat!

#745

Postad 01 november 2012 - 17:18

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Jag behöver hjälp! Fick min iTach WiFi IR i dag, nu har allt stannat av.

När jag är inne Irule appen på ipaden och väljer gateways, sedan väljer Itach Ir och gör en sökning får jag upp "Nothing new :("

vad är fel?

#746

Postad 01 november 2012 - 18:32

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag behöver hjälp! Fick min iTach WiFi IR i dag, nu har allt stannat av.

När jag är inne Irule appen på ipaden och väljer gateways, sedan väljer Itach Ir och gör en sökning får jag upp "Nothing new :("

vad är fel?


Hej,

Har Du konfigurerat Din WF2IR på nätverket? I så fall kan Du skriva in IP adressen manuellt i iRule.

/Pär

#747

Postad 01 november 2012 - 19:01

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

Hej,

Har Du konfigurerat Din WF2IR på nätverket? I så fall kan Du skriva in IP adressen manuellt i iRule.

/Pär


Nä det har jag inte gjort, kanske har missat det steget. Finns det en guide för det?

#748

Postad 01 november 2012 - 19:59

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Nä det har jag inte gjort, kanske har missat det steget. Finns det en guide för det?


Jäpp,

www.sydia.se/webshop under Global Cache....

/Pär

#749

Postad 01 november 2012 - 21:47

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0

Jäpp,

www.sydia.se/webshop under Global Cache....

/Pär


Oh tack för det, visste inte att det fanns guider på eran sida, väldigt bra utförda guider.


Dock har jag fortfarande problem, efter ha fyllt i ip, gateway osv , den startarom, sedan hittar man inte den mer i nätverket, så jag får återställa den hela tiden.

BTW kör jag Mac, om det skulle ha någon betydelse.

Redigerat av hellfog, 01 november 2012 - 22:17.


#750

Postad 02 november 2012 - 00:01

hellfog
  • hellfog
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Ny fy fan gav upp, insåg att man kunde köra adHoc också, så nu funkar det. Bara om jag kunnat upptäcka det tidigare, och slösat så många timmar, så jag kunnat ägna och programmera menyer för ipaden i ställe.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.