Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 06 november 2009 - 23:21

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Hmm...Hur ska man kunna ÄtgÀrda hÄrdvaran ?

Hur vet du att hÄrdvaran inte stödjer fler fÀrger?
Vad jag har förstÄtt sÄ Àr det Android 1.6 som inte stödjer mer Àn 65k fÀrger:)
SÄ nÀr en uppdatering till 2.0 slÀpps sÄ KANSKE bÄde multitouch och fÀrgerna ÄtgÀrdas:)

#102

Postad 06 november 2009 - 23:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Ahh ok :-)

#103

Postad 06 november 2009 - 23:27

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Ahh ok :-)

Men ja ingen vet ju sÀkert innu, sÄ ta inget för givet:) Men jag tror inte SE sÀtter i dÄlig hÄrdvara i en av deras mobiler som skall ligga i deras toppsegment:)

Och om folk inte vet om det redan sÄ har det frÄn SE developer world bekrÀftats att X10an har kompass:)

#104

Postad 09 november 2009 - 10:52

sandos
  • sandos
  • LĂ€rjunge

  • 348 inlĂ€gg
  • 0

Hur vet du att hÄrdvaran inte stödjer fler fÀrger?
Vad jag har förstÄtt sÄ Àr det Android 1.6 som inte stödjer mer Àn 65k fÀrger:)
SÄ nÀr en uppdatering till 2.0 slÀpps sÄ KANSKE bÄde multitouch och fÀrgerna ÄtgÀrdas:)


Förmodligen har hÄrdvaran valts för att fungera med android 1.6, alltsÄ blev det 65K fÀrger. Risken att de valt en mer fler fÀrger (och dÀrmed sÀkert komplicera att fÄ igÄng android 1.6 pÄ den) Àr nog minimal.

#105

Postad 09 november 2009 - 16:09

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Förmodligen har hÄrdvaran valts för att fungera med android 1.6, alltsÄ blev det 65K fÀrger. Risken att de valt en mer fler fÀrger (och dÀrmed sÀkert komplicera att fÄ igÄng android 1.6 pÄ den) Àr nog minimal.

Dom har ju gÄtt ut att dÀr finns en möjlighet att Android 2.0 kanske kommer som en uppgradering!
DÀrför borde ju hÄrdvaran stödja det ocksÄ?:)

Har förövrigt lagt in en förhandsbestÀllning pÄ Katshing nyss!;)

#106

Postad 09 november 2009 - 16:36

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
La en förhandsbestÀlling oxÄ, Àr ju ett tag kvar men men...

#107

Postad 11 november 2009 - 15:00

sandos
  • sandos
  • LĂ€rjunge

  • 348 inlĂ€gg
  • 0

Dom har ju gÄtt ut att dÀr finns en möjlighet att Android 2.0 kanske kommer som en uppgradering!
DÀrför borde ju hÄrdvaran stödja det ocksÄ?:)

Har förövrigt lagt in en förhandsbestÀllning pÄ Katshing nyss!:D


SjÀlvklart fungerar hÄrdvaran för 2.0, men den fungerar ju Àven för 1.6! Och deras fokus var nog mer att snabbt fÄ igÄng 1.6 Àn att fÄ igÄng 2.0, dÄ de har "tid" pÄ sig att fixa 2.0 utan att behöva fördröja produktlanseringen.

#108

Postad 12 november 2009 - 16:53

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlvklart fungerar hÄrdvaran för 2.0, men den fungerar ju Àven för 1.6! Och deras fokus var nog mer att snabbt fÄ igÄng 1.6 Àn att fÄ igÄng 2.0, dÄ de har "tid" pÄ sig att fixa 2.0 utan att behöva fördröja produktlanseringen.

Det blev bekrÀftat pÄ se:s developer forum att skÀrmen som sitter i X10an stödjer 16 miljoner fÀrger:D:D
SÄ skall vara möjligt att nÀr 2.0 av Andorid slÀpps, sÄ skall fÀrgerna i X10an kunna utnyttjas till max!

#109

Postad 12 november 2009 - 21:36

LoA
  • LoA
  • Amatör

  • 53 inlĂ€gg
  • 0

Tack för inlÀgget Kingcool.
För att summera sÄ vi slipper samma envisa inlÀgg igen om att den inte stödjer multitouch och kör Android 1.6...

Multitouch - Är planerat i Framtiden!
Android 2.0 - Ux interfacet kommer att utvecklas till Android 2.0 framöver!


Nu borde detta inte kunna missas tycker man :)


Nja, du översÀtter lite som du vill att det ska vara kanske ;-)

Vad de sĂ€ger Ă€r att multitouch ÖVERVÄGS att anvĂ€ndas i framtiden. Vad det gĂ€ller Android 2.0 sĂ„ sĂ€ger de bara att plattformen UX kommer att utvecklas vidare för Android 2.0 men de lovar inte att X10 kommer att fĂ„ ta del av det, kanske nĂ„t som kommer till X11 eller X12.

NÀ, mycket undvikande svar frÄn SE men hoppas att de har klarare besked nÀr det nÀrmar sig försÀljningsstart för annars riskerar de att tappa mÄnga medvetna Android-anhÀngare!!

#110

Postad 13 november 2009 - 12:43

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • LĂ€rjunge

  • 251 inlĂ€gg
  • 0
Ny video, med en betydligt snabbare och smidigare programvara:

http://www.youtube.c...feature=channel

#111

Postad 13 november 2009 - 15:31

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Ny video, med en betydligt snabbare och smidigare programvara:

http://www.youtube.c...feature=channel

GrÀnssnitet ser onekligen MYCKET snabbare ut!:(
Detta fÄr bara en att vilja ha den Ànnu mer...
En kommentar frÄn SE pÄ developer forumet:

Hi Tibor,



X10 is very fast phone. Check http://www.youtube.c...SonyEricssonDev and see that it takes about 3 seconds to start/load game. Try it on any other phone and tell me how many seconds it will take. I found that some viewers of that video said that it is few times faster than on other phones.



Also I saw that there are some videos where X10 looks very slow but the reason is that people have very old frrmware and they are not allowed to show it since it is not finished. Also it is not only old firmware but it is developer firmware and it is slower since we are logging everything in Dev. firmware and it takes time to log every detail in background. On Sony Ericsson official web sites and videos you can see latest firmware and even that firmware is old and slow compared with firmware available today. And it will be even better when the X10 hits the market.



Don't worry you will feel the power of 1GHz processor when it comes to games, productivity applications...



Best Regards,

Amir

Dety har Àven kommit en hint om nÀr den skall slÀppas!
http://www.se-store....2B99049F0C159B9
FrÄn SEs officiella shop, 10 Februari!
BĂ„dar gott!

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 13 november 2009 - 15:42.


#112

Postad 13 november 2009 - 19:34

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • LĂ€rjunge

  • 251 inlĂ€gg
  • 0
Oj, vad den hÀr telefonen kommer ta slut snabbt i butikerna! Blir vÀl vÀntelista pÄ denna...

#113

Postad 13 november 2009 - 19:39

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

Det blev bekrÀftat pÄ se:s developer forum att skÀrmen som sitter i X10an stödjer 16 miljoner fÀrger:D:D
SÄ skall vara möjligt att nÀr 2.0 av Andorid slÀpps, sÄ skall fÀrgerna i X10an kunna utnyttjas till max!


Kan du lÀnka det svaret? Det skulle vara dunder som man sÀger.

Denna mobilen ser onekligen bra ut i mina ögon. BÄde estetiskt och funktions/hÄrdvarumÀssigt. Det jag saknar Àr multitouch - vilket Àr ganska konstigt att den inte har frÄn början. Finns det nÄgon anledning till att INTE ha det i en ny hi-end mobil?

Är sĂ€ker pĂ„ att den kommer vara rapp i menyer osv nĂ€r den slĂ€pps, annars Ă€r det ju katastrof.

#114

Postad 13 november 2009 - 20:00

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Kan du lÀnka det svaret? Det skulle vara dunder som man sÀger.

Denna mobilen ser onekligen bra ut i mina ögon. BÄde estetiskt och funktions/hÄrdvarumÀssigt. Det jag saknar Àr multitouch - vilket Àr ganska konstigt att den inte har frÄn början. Finns det nÄgon anledning till att INTE ha det i en ny hi-end mobil?

Är sĂ€ker pĂ„ att den kommer vara rapp i menyer osv nĂ€r den slĂ€pps, annars Ă€r det ju katastrof.

http://developer.son...ty/thread/50008
Svar nr 13:)

#115

Postad 13 november 2009 - 20:04

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

http://developer.son...ty/thread/50008
Svar nr 13:)


Tackar, hittade det dock sjĂ€lv innan. Är sĂ„ kĂ€r man kan bli i en mobil just nu :( Nu Ă„terstĂ„r bara det viktigaste för mig: ljudkvalitĂ©n pĂ„ mobilen (nĂ€r man lyssnar pĂ„ musik). Finns manuell EQ osv?

#116

Postad 13 november 2009 - 20:08

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Tackar, hittade det dock sjĂ€lv innan. Är sĂ„ kĂ€r man kan bli i en mobil just nu :( Nu Ă„terstĂ„r bara det viktigaste för mig: ljudkvalitĂ©n pĂ„ mobilen (nĂ€r man lyssnar pĂ„ musik). Finns manuell EQ osv?

LĂ€ste att dĂ€r bara var en högtalare inbyggd, men att den skulle ge ett bra ljud. Var nĂ„gon nĂ„gonstans som jĂ€mnförde den med N97, vet inte om det Ă€r bra eller dĂ„ligt:P EQ har jag inte hört nĂ„got om ÄN:)

NÄgon mer Àn jag som förhandsbokat pÄ katshing?

#117

Postad 13 november 2009 - 20:11

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

LĂ€ste att dĂ€r bara var en högtalare inbyggd, men att den skulle ge ett bra ljud. Var nĂ„gon nĂ„gonstans som jĂ€mnförde den med N97, vet inte om det Ă€r bra eller dĂ„ligt:P EQ har jag inte hört nĂ„got om ÄN:)

NÄgon mer Àn jag som förhandsbokat pÄ katshing?


TÀnkte dÄ mer pÄ ljudet i lurar, har aldrig och kommer aldrig anvÀnda en inbyggd högtalare i en mobiltelefon. Det blir aldrig bra, sÄ Àr det bara :(

#118

Postad 13 november 2009 - 20:34

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte dÄ mer pÄ ljudet i lurar, har aldrig och kommer aldrig anvÀnda en inbyggd högtalare i en mobiltelefon. Det blir aldrig bra, sÄ Àr det bara :(

Ett par bra lurar gör rÀtt mkt skillnad pÄ kvaliteten:)
Man kan ju hoppas att dÀr följer med nÄttsÄnÀr bra lurar till luren:)

#119

Postad 13 november 2009 - 20:45

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

Ett par bra lurar gör rÀtt mkt skillnad pÄ kvaliteten:)
Man kan ju hoppas att dÀr följer med nÄttsÄnÀr bra lurar till luren:)


TÀnkte inte pÄ lurarna som följer med heller. Har lurar huset fullt av bra lurar - tÀnkte mer pÄ ljudkvalitén som X10 kan leverera ut. Min w880i som jag har för tillfÀllet har riktigt skön ljudbild tycker jag, men andra nya telefoner frÄn SE har ju fÄtt stor kritik för att dom leverar högst mediokert ljud.

#120

Postad 13 november 2009 - 21:17

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte inte pÄ lurarna som följer med heller. Har lurar huset fullt av bra lurar - tÀnkte mer pÄ ljudkvalitén som X10 kan leverera ut. Min w880i som jag har för tillfÀllet har riktigt skön ljudbild tycker jag, men andra nya telefoner frÄn SE har ju fÄtt stor kritik för att dom leverar högst mediokert ljud.

Det jag ville fÄ sagt var att med ett par kassa lurar sÄ blir ljudet aldrig bra, kvittar om telefonen har bra out ljud. Men har du ett par bra lurar sÄ fÄr du oftast ut max av luren:)

#121

Postad 14 november 2009 - 03:25

anberlin
  • anberlin
  • Wannabe

  • 49 inlĂ€gg
  • 0
Ser ju grymt bra ut pÄ film....

Äntligen sĂ„ tĂ€nkte man att SE har tagit sig i kragen och börjat göra bra prylar som dom nu gjorde för en vĂ€ldigt lĂ„g tid sedan..

Dock Àr det skrÀmmande med all "lull, lull" i menyer och liknande, Àven och den har den nya awsome processorn i sig sÄ visar dom "riktiga" filmer som finns ute att det Àr en Ànda stor sirapsburk man hÄller i... jag vet det Àr inte finall product b.la b.la b.la

Och Àn en gÄng sÄ hamnar dom pÄ slÀptÄg dÄ deras "rachel" ui Àr baserat pÄ andorid 1.6 och inte 2.0 stort Fail dÀr.

Jag Àr vÀldigt sugen pÄ den och kommer sÀkert köpa den eller en HTC HD2, men man lÀr tyvÀrr bli besviken som kund nÀr man handlar SE produkter nu för tiden

(blev lite felstavningar dÀr)

/En som vill ha en X10 men lÀr bli besviken pÄ den

#122

Postad 14 november 2009 - 09:49

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

Det jag ville fÄ sagt var att med ett par kassa lurar sÄ blir ljudet aldrig bra, kvittar om telefonen har bra out ljud. Men har du ett par bra lurar sÄ fÄr du oftast ut max av luren:)


Klart ljudet blir dĂ„ligt med dĂ„liga lurar, det skulle min 4-Ă„riga son fattat. FrĂ„gan Ă€r om ljudchipet i mobilen ger bra ljudkvalitĂ©t, som ett bra ljudkort i en dator eller liknande. ÅterstĂ„r vĂ€l bara att vĂ€nta pĂ„ recensioner pĂ„ luren för att fĂ„ svar pĂ„ den frĂ„gan. Dom medföljande lurarna byts ju ut direkt iaf det första man gör nĂ€r man fĂ„r hem telefonen.

Ser ju grymt bra ut pÄ film....

Äntligen sĂ„ tĂ€nkte man att SE har tagit sig i kragen och börjat göra bra prylar som dom nu gjorde för en vĂ€ldigt lĂ„g tid sedan..

Dock Àr det skrÀmmande med all "lull, lull" i menyer och liknande, Àven och den har den nya awsome processorn i sig sÄ visar dom "riktiga" filmer som finns ute att det Àr en Ànda stor sirapsburk man hÄller i... jag vet det Àr inte finall product b.la b.la b.la

Och Àn en gÄng sÄ hamnar dom pÄ slÀptÄg dÄ deras "rachel" ui Àr baserat pÄ andorid 1.6 och inte 2.0 stort Fail dÀr.

Jag Àr vÀldigt sugen pÄ den och kommer sÀkert köpa den eller en HTC HD2, men man lÀr tyvÀrr bli besviken som kund nÀr man handlar SE produkter nu för tiden

(blev lite felstavningar dÀr)

/En som vill ha en X10 men lÀr bli besviken pÄ den


Om du lÀser lite i trÄden sÄ hittar du:
"Might I add that the prototype handsets don't rely on the GPU power of the Snapdragon chipset? Currently, everything is being rendered by the 1 GHz CPU. Anyone with just the slightest bit of computer knowledge will tell you that CPU's suck at rendering graphics, so the CPU in the X10 is actually doing quite a good job already. It'll be much improved once they transfer the calculations to the GPU."

Den ska enligt utvecklarna flyta pÄ perfekt vid slÀppet, och att gÄ ut och ljuga sÄ Àr inte sÄ taktiskt smart, sÄ det bör stÀmma. Och ser man till hÄrdvaran bör det inte vara nÄgra problem.

#123

Postad 14 november 2009 - 17:48

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Ser ju grymt bra ut pÄ film....

Äntligen sĂ„ tĂ€nkte man att SE har tagit sig i kragen och börjat göra bra prylar som dom nu gjorde för en vĂ€ldigt lĂ„g tid sedan..

Dock Àr det skrÀmmande med all "lull, lull" i menyer och liknande, Àven och den har den nya awsome processorn i sig sÄ visar dom "riktiga" filmer som finns ute att det Àr en Ànda stor sirapsburk man hÄller i... jag vet det Àr inte finall product b.la b.la b.la

Och Àn en gÄng sÄ hamnar dom pÄ slÀptÄg dÄ deras "rachel" ui Àr baserat pÄ andorid 1.6 och inte 2.0 stort Fail dÀr.

Jag Àr vÀldigt sugen pÄ den och kommer sÀkert köpa den eller en HTC HD2, men man lÀr tyvÀrr bli besviken som kund nÀr man handlar SE produkter nu för tiden

(blev lite felstavningar dÀr)

/En som vill ha en X10 men lÀr bli besviken pÄ den

Det Ă€r ju JÄTTESVÅRT att slĂ„ pĂ„ androids vanliga menyer, och slippa allt "lull, lull".....
Och som sagt, vÀnta med att uttala dig innan du sett vad den fÄr för i retail!
Den videon (som nu Àr borttagen) pÄ förra sidan, visar en sjukt mkt rappare x10a Àn vad dom visade vid pressvisningen.
Bilderna som dom lagt upp pÄ produktbloggen idag, ser inte helt fel ut iheller! SÄ kameran Àr nog en av dom bÀsta 8mpx pÄ marknaden!

#124

Postad 15 november 2009 - 01:21

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0
Ja bilden var verkligen bra för en mobilkamera. Duger suverÀnt till facebook bilder osv ;)

#125

Postad 15 november 2009 - 13:39

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0
Varför ingen FM-radio ?? ;)
/I

#126

Postad 15 november 2009 - 17:26

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

Varför ingen FM-radio ?? ;)
/I


Antagligen sÄ rÀcker det med spotify :blush: Tror inte det Àr sÄ mÄnga anvÀndare som anvÀnder radion och den har sÄ ledes prioriterats bort.

#127

Postad 15 november 2009 - 18:24

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

Antagligen sÄ rÀcker det med spotify wink.gif Tror inte det Àr sÄ mÄnga anvÀndare som anvÀnder radion och den har sÄ ledes prioriterats bort.


IsÄfall sÄ blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar pÄ radio pÄ jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I

#128

Postad 16 november 2009 - 06:45

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

IsÄfall sÄ blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar pÄ radio pÄ jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I


Det gÄr ju sÀkert att streamawebradio annars, om du gillar telefonen i övrigt.

#129

Postad 16 november 2009 - 08:13

MooseStream
  • MooseStream
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0

IsÄfall sÄ blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar pÄ radio pÄ jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I


Annars kan du köpa till X10:an Sony Ericssons kommande WM600 (bluetooth headset med FM-radio) om radio Àr viktigt.

#130

Postad 16 november 2009 - 13:14

grabbengrus
  • grabbengrus
  • AnvĂ€ndare

  • 122 inlĂ€gg
  • 0

IsÄfall sÄ blir denna telefon bort prioriterat av mig.
Jag lyssnar pÄ radio pÄ jobbet hela dagarna.
Lite synd, för den verkar ju annars vara helt ok.

/I


Du kan nog fÄ en enkel lite radiopryl pÄ clas ohlson annars, du behöver nog inte ger mer Àn max 50 spÀnn :(..

#131

Postad 16 november 2009 - 14:44

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

  • 96 inlĂ€gg
  • 0
Kommer garanterat komma en web-radio app till den och med en sÄdan telefon har man ju iallafall ett abonnemang med fri surf.

#132

Postad 16 november 2009 - 14:57

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlĂ€gg
  • 0
Sony Ericsson har tydligen gÄtt ut med ett datum i Storbritannien dÄ telefonen ska finnas ute i handeln:
http://www.mobil.se/...225249-390.html

Är det förresten inte dags för den hĂ€r trĂ„den att bli officiell nu nĂ€r X10:an Ă€r officiell? :)

#133

Postad 16 november 2009 - 18:59

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • ForumrĂ€v

  • 727 inlĂ€gg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=m19Lu-JUW1Q

#134

Postad 16 november 2009 - 21:02

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0
Rytkas om att den kanske skall kosta under 550 euro!:)

#135

Postad 16 november 2009 - 21:52

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

  • 616 inlĂ€gg
  • 0
oj, sÄg pÄ filmen och den var ej sÄ seg som man sett tidigare, tills de började blÀddra i kontakterna (timescape)...
Men man skall komma ihĂ„g att renderingen berĂ€knades av cpun (nĂ„got som grafikkortet kommer göra sedan) och dĂ„ BÖR det gĂ„ fortare. (gick endĂ„ hyffsat snabb och verkade smidigt responsiv)

Det enda som Àr negativt att den saknar inbyggd radio (vilket Àr synd iom de flesta abb Àr pÄ 15 mb per MB, och dÄ Àr det enda alternativet att lyssna pÄ radio "via luften") givetvis gÄr det att skaffa externa hörlurar med radio, men dÄ blir det en sak till bÀra med sig. (men tyvÀrr sÄ Àr oftast antennen i kabeln till hörlurarna, men det man vill ha Àr t.ex. möjlighet att spela in radion, anvÀnda högtalarna för radio m.m.)

En anna sak som "saknas" Àr inspelning av video i 720p. (jmf med HTC HD2 som har samma processor)

Kan nÄgon göra en jÀmförelse och analys mellan HTC HD2 och X10. (eller för den delen med nÄgon annan liknande telefon i samma segment)

Àsh, gjorde en sjÀlv:
http://pdadb.net/ind...a...67&id4=2081

(vet dock inte om man kan lita pÄ alla uppgifter), vilka sensorer har x10 (har den proximity sensors, gforce sensors)

Redigerat av Megaman2, 16 november 2009 - 22:29.


#136

Postad 17 november 2009 - 06:55

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • AnvĂ€ndare

  • 150 inlĂ€gg
  • 0

Àsh, gjorde en sjÀlv:
http://pdadb.net/ind...a...67&id4=2081

(vet dock inte om man kan lita pÄ alla uppgifter), vilka sensorer har x10 (har den proximity sensors, gforce sensors)


Enl denna spec sÄ har X10 FMradio

#137

Postad 17 november 2009 - 07:01

Unregistered192fdbd3
  • Unregistered192fdbd3
  • Amatör

  • 96 inlĂ€gg
  • 0
Vart har du sett att HD2 spelar in i 720p? HD2 spelar in in i VGA upplösning och X10 i WVGA enligt vad jag hittat. GSMarena sÀger sÄ hÀr.

Förövrigt har HD2 en sÀmre kamera och Àr en WinMo-nalle medans X10 kör android, vilket jag tror Àr frÀmsta anledningen till folks intresse för denna lur. Sen hjÀlper det ju inte att HD2 ser ut som om nÄgon tagit ett par vÀnder över den med en ÄngvÀlt. :P

Redigerat av Unregistered192fdbd3, 17 november 2009 - 07:03.


#138

Postad 17 november 2009 - 08:39

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • LĂ€rjunge

  • 251 inlĂ€gg
  • 0

Enl denna spec sÄ har X10 FMradio


Jag tror dessutom att det nÀmndes i nÄgon svensk artikel att X10 ska ha FM-radio, ska se om jag hittar lÀnken.

Edit: Found it! http://www.idg.se/2....-android-ar-har

Edit 2: Å andra sidan stĂ„r det inget om det i det White paper som finns....eller i specarna pĂ„ http://www.sonyericsson.se/x10. Kan ju vara sĂ„ att de valt bort den av bekvĂ€mlighetsskĂ€l eller tidsbrist.

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 17 november 2009 - 08:55.


#139

Postad 17 november 2009 - 17:26

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

oj, sÄg pÄ filmen och den var ej sÄ seg som man sett tidigare, tills de började blÀddra i kontakterna (timescape)...
Men man skall komma ihĂ„g att renderingen berĂ€knades av cpun (nĂ„got som grafikkortet kommer göra sedan) och dĂ„ BÖR det gĂ„ fortare. (gick endĂ„ hyffsat snabb och verkade smidigt responsiv)

Det enda som Àr negativt att den saknar inbyggd radio (vilket Àr synd iom de flesta abb Àr pÄ 15 mb per MB, och dÄ Àr det enda alternativet att lyssna pÄ radio "via luften") givetvis gÄr det att skaffa externa hörlurar med radio, men dÄ blir det en sak till bÀra med sig. (men tyvÀrr sÄ Àr oftast antennen i kabeln till hörlurarna, men det man vill ha Àr t.ex. möjlighet att spela in radion, anvÀnda högtalarna för radio m.m.)

En anna sak som "saknas" Àr inspelning av video i 720p. (jmf med HTC HD2 som har samma processor)

Kan nÄgon göra en jÀmförelse och analys mellan HTC HD2 och X10. (eller för den delen med nÄgon annan liknande telefon i samma segment)

Àsh, gjorde en sjÀlv:
http://pdadb.net/ind...a...67&id4=2081

(vet dock inte om man kan lita pÄ alla uppgifter), vilka sensorer har x10 (har den proximity sensors, gforce sensors)


Det Àr Android 1.6 som begrÀnsar videoinspelningen.

#140

Postad 17 november 2009 - 17:28

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror dessutom att det nÀmndes i nÄgon svensk artikel att X10 ska ha FM-radio, ska se om jag hittar lÀnken.

Edit: Found it! http://www.idg.se/2....-android-ar-har

Edit 2: Å andra sidan stĂ„r det inget om det i det White paper som finns....eller i specarna pĂ„ http://www.sonyericsson.se/x10. Kan ju vara sĂ„ att de valt bort den av bekvĂ€mlighetsskĂ€l eller tidsbrist.

Kan ju vara sÄ att SE skickar med en handsfree med inbyggd fm-radio till dom svenska köparna? Inte den dyra som skulle slÀppas snart, utan en annan:)

EDIT:
http://www.e24.se/pe...kel_1690027.e24
Ny artikel dÀr det nÀmns att det finns fm-radio inbyggt!
White papersen stÀmmer inte till 100% eftersom dÀr inte stod nÄgot om kompass senast jag kollade. Men kompass Àr bekrÀftat pÄ developer forumet för nÄgon dag sedan!

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 november 2009 - 17:48.


#141

Postad 17 november 2009 - 19:49

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • LĂ€rjunge

  • 251 inlĂ€gg
  • 0

Kan ju vara sÄ att SE skickar med en handsfree med inbyggd fm-radio till dom svenska köparna? Inte den dyra som skulle slÀppas snart, utan en annan:)

EDIT:
http://www.e24.se/pe...kel_1690027.e24
Ny artikel dÀr det nÀmns att det finns fm-radio inbyggt!
White papersen stÀmmer inte till 100% eftersom dÀr inte stod nÄgot om kompass senast jag kollade. Men kompass Àr bekrÀftat pÄ developer forumet för nÄgon dag sedan!


Japp, sÄg i WP för X2an att det inte stÄr nÄgot om FM-radio dÀr heller och den har de vÀl knappast tagit bort jÀmfört med X1?

Tre mÄnader...det Àr lÄngt det.

#142

Postad 17 november 2009 - 20:50

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Japp, sÄg i WP för X2an att det inte stÄr nÄgot om FM-radio dÀr heller och den har de vÀl knappast tagit bort jÀmfört med X1?

Tre mÄnader...det Àr lÄngt det.

Om SE överraskar med en 2.0 version av Android sÄ vÀntar jag gÀrna 3 mÄnader....

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 november 2009 - 20:51.


#143

Postad 17 november 2009 - 21:43

ravenshield
  • ravenshield
  • AnvĂ€ndare

  • 108 inlĂ€gg
  • 0
Hej, tycker ni man ska orka vÀnta pÄ X10 eller ska jag köpa mig en HTC Hero?
Börjar bli duktigt less pÄ min gamla SE Walkmanmobil... :)

Ge mig nÄgra kloka tankar, kan inte bestÀmma mig hur jag ska göra! :)

#144

Postad 18 november 2009 - 10:21

Unregistered144b8bd2
  • Unregistered144b8bd2
  • Amatör

  • 66 inlĂ€gg
  • 0

EDIT:
http://www.e24.se/pe...kel_1690027.e24
Ny artikel dÀr det nÀmns att det finns fm-radio inbyggt!
White papersen stÀmmer inte till 100% eftersom dÀr inte stod nÄgot om kompass senast jag kollade. Men kompass Àr bekrÀftat pÄ developer forumet för nÄgon dag sedan!


Jaha det blir vÀl att se hur det blir med det nÀr den slÀpps...

/C

Redigerat av Unregistered144b8bd2, 18 november 2009 - 10:21.


#145

Postad 18 november 2009 - 11:01

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

Hej, tycker ni man ska orka vÀnta pÄ X10 eller ska jag köpa mig en HTC Hero?
Börjar bli duktigt less pÄ min gamla SE Walkmanmobil... :P

Ge mig nÄgra kloka tankar, kan inte bestÀmma mig hur jag ska göra! :blush:


Hehe vi sitter i precis samma sits du och jag. Jag har ocksÄ en gammal SE Walkmanmobil som sjunger pÄ sista versen. Funderade först pÄ en HTC Hero, men nu Àr jag övertygad om att det Àr vÀrt att vÀnta pÄ X10. LÀckrare mobil Àr svÄrt att hitta :) Med Android 2.0 kommer den vara DUNDER.

#146

Postad 18 november 2009 - 15:14

thorstenn
  • thorstenn
  • AnvĂ€ndare

  • 163 inlĂ€gg
  • 0
Det börjar se riktigt riktigt bra ut :)

http://www.youtube.c...h?v=LvTpVYmfemE

Dom har tydligen nÄt event i Holland nu dÀr dom visar telefonen, bla. ska dom ha sagt att 2.0 kommer och att telefonen Àr garanterad uppdateringar i 2Är efter release! NÀstan som om SE börjar lÀra sig :blush:

#147

Postad 18 november 2009 - 17:18

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0

Det börjar se riktigt riktigt bra ut ;)

http://www.youtube.c...h?v=LvTpVYmfemE

Dom har tydligen nÄt event i Holland nu dÀr dom visar telefonen, bla. ska dom ha sagt att 2.0 kommer och att telefonen Àr garanterad uppdateringar i 2Är efter release! NÀstan som om SE börjar lÀra sig :D

Ha begĂ€ret VÄXER!

#148

Postad 18 november 2009 - 19:34

ravenshield
  • ravenshield
  • AnvĂ€ndare

  • 108 inlĂ€gg
  • 0

Hehe vi sitter i precis samma sits du och jag. Jag har ocksÄ en gammal SE Walkmanmobil som sjunger pÄ sista versen. Funderade först pÄ en HTC Hero, men nu Àr jag övertygad om att det Àr vÀrt att vÀnta pÄ X10. LÀckrare mobil Àr svÄrt att hitta ;) Med Android 2.0 kommer den vara DUNDER.


Hehe, kÀnns skönt o inte vara ensam :D Jag ska nog göra samma som dig, den som vÀntar pÄ nÄtt gott... Har du förbokat nÄnstans eller?

#149

Postad 18 november 2009 - 20:23

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlĂ€gg
  • 0

Hehe, kÀnns skönt o inte vara ensam :D Jag ska nog göra samma som dig, den som vÀntar pÄ nÄtt gott... Har du förbokat nÄnstans eller?

Nej inte förbokat Àn. VÀntar tills den dykt upp pÄ lite fler stÀllen. ;)

#150

Postad 18 november 2009 - 20:43

ravenshield
  • ravenshield
  • AnvĂ€ndare

  • 108 inlĂ€gg
  • 0

Nej inte förbokat Àn. VÀntar tills den dykt upp pÄ lite fler stÀllen. ;)


Jo det Àr nog klokt. Mobilgiganten hade ju ute den för 5500:- Ligger den i den prisklassen sÄ Àr det inte sÄ farligt egentligen.



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.