Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

smartbuyglasses.se

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 juni 2013 - 09:41

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Har någon erfarenhet av denna butik?? Det är väldigt bra priser på märkesbågar ... så bra att en första varningslampa tänds... Solglasögon som hos andra ligger på ca 1400:- tar SmartBuyGlasses ca 850:-... kan det vara äkta vara?

Har läst lite om dem på nätet och de flesta verkar nöjda med produkten men desto mindre nöjda med leveranstiderna...

Någon som har erfarenhet??

Mvh
/Gelmax

#2

Postad 12 juni 2013 - 09:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Med den oehörda prisskillnaden har jag väldigt svårt att tro nåt annat än att det rör sig om oäkta varor.

#3

Postad 13 juni 2013 - 07:54

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0
Hmm, ja det är ungefär så jag känner.. är det för bra för att vara sant så är det inte heller sant...

Nåväl, skall till USA nästa vecka så jag köper solglasögonen där istället (det blir ännu billigare) och hoppar över smartbuyglasses.se oavsett...

Tack för din input!

Mvh
/Gelmax

Redigerat av Gelmax, 13 juni 2013 - 07:54.


#4

Postad 13 juni 2013 - 20:49

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Köpte ett par Ray-Ban solbrillor där förra året och det var inga fejkbrillor iaf. Leveransen tog drygt 1 vecka och jag fick med ett litet kit innehållande rengöringssprej, putsduk och miniskruvmejsel. Har för mig att mina kostade ca 1400 i butik och jag gav runt 900. Helt ok...

#5

Postad 13 juni 2013 - 21:15

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0

Köpte ett par Ray-Ban solbrillor där förra året och det var inga fejkbrillor iaf. Leveransen tog drygt 1 vecka och jag fick med ett litet kit innehållande rengöringssprej, putsduk och miniskruvmejsel. Har för mig att mina kostade ca 1400 i butik och jag gav runt 900. Helt ok...

Det låter som en normal prisskillnad på äkta glasögon. Flygbolag och flygplatser ligger också på samma priser som smartbuyglasses på Ray-Ban enligt min erfarenhet.

#6

Postad 01 juli 2013 - 22:07

samurai
  • samurai
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Köpte ett par Carrera och jag får inte uppfattningen att det är det real deal om man säger så.
Lägger man brillorna på bordet så tar ena skalmen (det man har bakom örat) i bordet och ena är en bit ovanför.
Fodralet kändes haffsigt ihoplimmat, skumgummit hade släppt.
Att det sedan skickades från Hong Kong gjorde inte saken bättre...

#7

Postad 08 juli 2013 - 15:17

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Nåväl, skall till USA nästa vecka så jag köper solglasögonen där istället (det blir ännu billigare) och hoppar över smartbuyglasses.se oavsett...
Mvh
/Gelmax


Det där låter betydligt roligare! :-) Att näthandla innan man ska till USA är som att stanna och äta vid korvmojjen på väg till restaurangen. Eller nåt!

#8

Postad 29 augusti 2013 - 20:34

Janne56
  • Janne56
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det pågår en polisutredning i Hongkong. Ni kan vända er till dem med anmälningar. De utnyttjar systematiskt t ex sådana som trustpilot för att posta falska positiva omdömen och man kan ej posta negativa omdömen. Antingen får ni kopior eller ingenting alls. Verksamheten är olaglig.

Kontakta

Mr TSUI
DIT 5 WDIST
Tel:852-2870 7276

[email protected]

#9

Postad 29 augusti 2013 - 21:01

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Köpte ett par Ray-Ban solbrillor där förra året och det var inga fejkbrillor iaf. Leveransen tog drygt 1 vecka och jag fick med ett litet kit innehållande rengöringssprej, putsduk och miniskruvmejsel. Har för mig att mina kostade ca 1400 i butik och jag gav runt 900. Helt ok...


Får man verkligen spray och skruvmejsel med ray-ban? Fick inte jag med mina iaf . . .

#10

Postad 29 augusti 2013 - 22:06

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Får man verkligen spray och skruvmejsel med ray-ban? Fick inte jag med mina iaf . . .

Inte jag heller. Jag går tillbaka till butiken om jag vill ha mina justerade (vilket inte har behövts på de tre år jag haft dem).

#11

Postad 12 augusti 2014 - 11:41

anders16000
  • anders16000
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Det är nog kopior,
Oakley stämde dem för både Patent & Trademark Infringement 2010.
Det står dock inte hur det hela slutade..

https://www.rfcexpre...-et-al/summary/

#12

Postad 27 juni 2015 - 19:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 444 inlägg
  • 2

En tanke: Vad jag har förstått så är det så med en del skumföretag att de skickar ut äkta vara till ett antal kunder för att försöka etablera sig som "seriösa". Samma sak med de som blåst folk på pengar för varor de inte har skickat ut, de har ofta skickat ut varor till en början för att etablera sig innan de drar igång lurendrejeriet på allvar.

 

Så även om de har skickat ett par äkta Ray-Ban i det här fallet så kan de finnas en del frågetecken kvar. Dessutom är en del piratkopior säkert så bra gjorda nu att de kan vara svåra skilja från äkta vara även för en expert.



#13

Postad 27 juni 2015 - 19:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

En tanke: Vad jag har förstått så är det så med en del skumföretag att de skickar ut äkta vara till ett antal kunder för att försöka etablera sig som "seriösa". Samma sak med de som blåst folk på pengar för varor de inte har skickat ut, de har ofta skickat ut varor till en början för att etablera sig innan de drar igång lurendrejeriet på allvar.

 

Så även om de har skickat ett par äkta Ray-Ban i det här fallet så kan de finnas en del frågetecken kvar. Dessutom är en del piratkopior säkert så bra gjorda nu att de kan vara svåra skilja från äkta vara även för en expert.

Exactemundo ;)



#14

Postad 27 juni 2015 - 19:43

Unregisteredce5544e0
  • Unregisteredce5544e0
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

En tanke: Vad jag har förstått så är det så med en del skumföretag att de skickar ut äkta vara till ett antal kunder för att försöka etablera sig som "seriösa". Samma sak med de som blåst folk på pengar för varor de inte har skickat ut, de har ofta skickat ut varor till en början för att etablera sig innan de drar igång lurendrejeriet på allvar.

 

Så även om de har skickat ett par äkta Ray-Ban i det här fallet så kan de finnas en del frågetecken kvar. Dessutom är en del piratkopior säkert så bra gjorda nu att de kan vara svåra skilja från äkta vara även för en expert.

 

Så kan det ju så klart vara. Att vissa glasögon är piratkopior. Det kan ju även vara så att dem tidigare har försökt sälja piratkopior men nu ändrat sig? Kvinnan på Synsam som jobbat med Ray Ban i 12 år kunde iaf inte se någon skillnad. Jag läste inte denna tråden innan jag köpte mina, utan litade blint på mecenat:

http://www.mecenat.s...smartbuyglasses


Redigerat av Unregisteredce5544e0, 27 juni 2015 - 19:45.


#15

Postad 26 juni 2016 - 12:38

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Väcker en gammal tråd, jag gjorde kanske inte min läxa ordentligt den här gången, jag fick sidan rekommenderad via artiklar på extremt seriösa modebloggar där de i artiklar refererar till SmartBuyGlasses som inköpsställe för solglasögon, i torsdags beställde jag ett par Tom Ford solglasögon för ett ok pris, inte extremt bra pris utan 20-30% billigare än svenska webshoppar vilket inte "triggade" röd flaggorna prismässigt. Jag såg även att just Mecenat har "avtal" SBG. Det som fick mig att hissa stora röda varningsflaggan var att när jag fick mail om att mitt paket skickats i fredags och jag gick in på DHL för att spåra det så skickades paketet från Hong Kong... Det är första gången jag åkt på en sådan "blåsning" när jag e-handlat, då är jag ändå en väl senior e-handlare och var early adoptor när e-handeln började.

 

SBG verkar vara ett märkligt företag, med en stor del tveksamheter över tid, men samtidigt är SBG legit ÅF åt för antal märkes solglasögon, mi uppfattning efter att jag läst på lite i efterhand är att det är 50/50 lotteri om vad man får för varor levererade. Överdrivet många snarlika positiva omdömen är ju också red flag i sig, i mitt fall får jag dra upp skämskudden helt enkelt, släpper man garden online knockas man fort  :blush:

 

EK


Redigerat av Unregisteredcec18524, 26 juni 2016 - 14:29.


#16

Postad 26 juni 2016 - 12:55

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Beställde för tre veckor sedan slipade glasögon med zeissglas, de är på väg från Hongkong nu så jag hoppas det blir bra.

#17

Postad 27 juni 2016 - 16:07

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0

Då har mina solglasögonen kommit, jag lägger upp lite unboxbilder... Vad tror ni extremt bra kopior eller legit? Jag hoppas och tror legit...

Jag läger med en YouTube länk och lite andra länkar som jag hittade (bilderna är mina egna);

https://www.youtube.com/watch?v=BsDVDUrFby0

 

http://www.ebay.co.u...77928984/g.html

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredcec18524, 27 juni 2016 - 22:03.


#18

Postad 27 juni 2016 - 18:46

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Ska ändra mig, det jag beställde var Carrera bågar med Essilors bösta glas och det är vad jag fick.
Har använt dem under dagen och de är grymt mycket bättre än vad Smarteyes butik här lokalt lyckades leverera.
Bifogad fil  image.jpeg   118,62K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  image.jpeg   142,75K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  image.jpeg   104,22K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av junkan, 27 juni 2016 - 18:53.


#19

Postad 27 juni 2016 - 22:18

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

  • 1 195 inlägg
  • 0
Mailkonversation med Marcolin som tillverkar solglasögon åt Tom Ford. Marcolin fick utöver de bilder jag postat även ett par bilder med serienummer etc. för att validera, bilder som jag inte vill lägga upp online.
 
 
 

***** <*****@marcolin.com>
Attachments5:27 PM (5 hours ago)
 
to me 
Dear Mr *****,
 
Many thanks for your email.
 
Looking at your pictures there is nothing to indicate they are not genuine Tom Ford glasses.  Of course, you have not mentioned where you bought them from and, without actually handling the frame, I cannot be 100% sure.  However, the images all look as they should to me.
 
Many thanks,
*****
 
***** *****
Customer Services
 
Marcolin UK Ltd
107 Main Street
Greenham Business Park
Thatcham, Berks
RG19 6HN
Tel. +44 1635 2772**
 
e-mail: *****@marcolin.com
 
- - - - - - - - - -
 

***** <*****@gmail.com>
5:45 PM (5 hours ago)
 
to *****
Dear Mrs. *****,
 
Thank you for your fast reply, I forgot to mention that I bought them from SmartBuyGlasses.
 
 
*****
 
- - - - - - - - - -
 

Hi again Mr *****,
 
I have heard of this website, they are not supplied by Marcolin UK, however, I believe Marcolin SPA are indeed selling to them.
 
Many thanks,
*****
 
***** *****
Customer Services
 
Marcolin UK Ltd
107 Main Street
Greenham Business Park
Thatcham, Berks
RG19 6HN
Tel. +44 1635 2772**
 
e-mail: *****@marcolin.com


EK

Redigerat av Unregisteredcec18524, 27 juni 2016 - 22:20.


#20

Postad 27 juli 2016 - 14:48

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
Jag har köpt 3 par solglasögon hos dom sen 2014,hämtade det senaste paret idag.

Som lekman ser jag inga konstigheter med dom jag har köpt (Gant, Oakley och nu senast Carrera), men kan väl aldrig vara säker på att det faktiskt är äkta (särskilt då vad gäller mina Oakley).

Vad gäller att det skickas från Hong Kong så tycker jag inte man behöver höja på ögonbrynen allt för mycket iallafall. Det mesta tillverkas ju i Kina så ;).

Däremot har jag åsikter om DHL som skickar skiten från hk, till Sverige, och sen till Italien innan det kommer rätt...

#21

Postad 10 augusti 2016 - 18:45

hjärter kung
  • hjärter kung
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Jag har beställt solglasögon från dem tre gånger. Två par Carrera och ett par Ray-Ban med slipade glas.

 

Alla gångerna har det gått bra och glasögonen är absolut äkta.

 

Att SBG har låga priser och skickar från Hong Kong är nog inte för att de säljer fejkbrillor utan jag skulle snarare tro att det är pga skatt/tull/moms som de kan trolla bort på något tvivelaktigt sätt.

 

Eller så kringgår de bara glasögonmärkenas "monopolavtal" som ser till att priserna är lika höga vart man än handlar.



#22

Postad 28 april 2017 - 21:09

martin991
  • martin991
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Bumpar denna tråden då jag är på väg att beställa två par brillor med slipade glas. 

Vågar man?

 

 

Med vänlig hälsning Martin



#23

Postad 25 november 2017 - 00:42

nissenhj
  • nissenhj
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Bumpar denna tråden då jag är på väg att beställa två par brillor med slipade glas. 

Vågar man?

 

 

Med vänlig hälsning Martin

 

Hur gick det?



#24

Postad 25 november 2017 - 06:43

martin991
  • martin991
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Hur gick det?


Det gick utmärkt.
Leveranstiden, om jag minns rätt, är precis enligt hemsidan. Kanske någon dag extra men ca 2-3 veckor innan de levererades. Tar den tiden on man skall ha slipade glas.
De var till min fru men hon ör väldigt nöjd med allt och har inte klagat på något.

#25

Postad 25 november 2017 - 07:03

little_mac
  • little_mac
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0

Inga problem för mig heller, beställt flera gånger. Bara att köra!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.