Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#1651

Postad 03 april 2012 - 19:54

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Tjejen kollar på Top Model på tv3HD, en kanal jag i princip aldrig ser på så jag vet inte om detta förekommer annars: störningar i ljudet som kommer och går. Hörs tydligt i dialog där det låter som man stänger av och på micken med hundradelars mellanrum....skumt

#1652

Postad 03 april 2012 - 20:01

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
jo samma sak här. men ska checka om det går att ta inspelningen från tevens utgång istället

#1653

Postad 03 april 2012 - 20:15

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Nej det lax inte. Men jag hinner nog se det mesta :) Men kopieringsskyddet är ett mök. Man blir ju strandsatt om boxen pajar. Å andra sidan så kan man ju spela in direktsändning till dvd om det är ett program man absolut vill se.

#1654

Postad 03 april 2012 - 21:49

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Det enda jag kan spara på dvd var när jag spelade in live från boxen, det som redan var inspelat funkar inte.

Aj. Jag har haft denna boxen på "intressanta listan", i förhoppning att mjukvaran med dubbla inspelningar skulle bli bra nog. Denna begränsning hade jag inte räknat med. Där försvann den från listan ..

#1655

Postad 04 april 2012 - 11:07

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Tjejen kollar på Top Model på tv3HD, en kanal jag i princip aldrig ser på så jag vet inte om detta förekommer annars: störningar i ljudet som kommer och går. Hörs tydligt i dialog där det låter som man stänger av och på micken med hundradelars mellanrum....skumt


Har också det ljudproblemet på TV3 HD, märks extra tydligt på tex Efterlyst och Lyxfällan.

#1656

Postad 04 april 2012 - 11:13

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0
Jag spelar över en del från boxen till DVD ibland, men det är bökigt som jag nämnt tidigare i detta forum.
Bilden, ljudet och textning (som inte är inbränd) borde alltid sändas ut på SCARTen oavsett vald upplösning och HDCP-skiten.
Det jag får göra nu när något ska kopieras över är:
1. Ändra bildupplösningen till 576i
2. Ha TV'n på samtidigt som man då spelar upp det program man vill kopiera.
3. Spela in på DVD'n.
Bilden ser för taskig ut på TV'n men blir ändå rätt på DVD'n. Man får inte stänga av TV'n, för då kommer HDCP fram och bryter då ljudet ut på SCARTen (bild och text ligger dock kvar).

#1657

Postad 04 april 2012 - 11:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Nej det lax inte. Men jag hinner nog se det mesta :) Men kopieringsskyddet är ett mök. Man blir ju strandsatt om boxen pajar. Å andra sidan så kan man ju spela in direktsändning till dvd om det är ett program man absolut vill se.

Testade igår med en gammal (2004) DVD/HDD inspelare från Panasonic. den spelade in allt jag spelade upp från boxen utan att klaga. Inget tjat om kopieringsskydd men det är troligast att det är min inspelare som inte bryr sig.

#1658

Postad 04 april 2012 - 13:45

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Nicce70 Kan du berätta mer i detalj hur du gör?
Mina kopplingar är som följer. Boxen in i teven via HDMI. Jag har försökt en scart mellan adbn och bandspelaren, en äldre sony. Men meddelandet "det går inte att spela in bilden" kommer. Däremot så kan man om man ändrat upplösningen till 576i se att det går in i bandspelaren. Hur kopplar du för att lyckas.
Tar du utsignalen från teven och kopplar vidare till bandspelaren. Vilken typ av kontakt använder du.

#1659

Postad 04 april 2012 - 20:06

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
skiter nog i detta nu. har prövat alla möjliga kopplingar men boxh-e vägrar att släppa bild ifrån sig till dvd.

#1660

Postad 05 april 2012 - 13:43

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Nicce70 Kan du berätta mer i detalj hur du gör?
Mina kopplingar är som följer. Boxen in i teven via HDMI. Jag har försökt en scart mellan adbn och bandspelaren, en äldre sony. Men meddelandet "det går inte att spela in bilden" kommer. Däremot så kan man om man ändrat upplösningen till 576i se att det går in i bandspelaren. Hur kopplar du för att lyckas.
Tar du utsignalen från teven och kopplar vidare till bandspelaren. Vilken typ av kontakt använder du.


Bifogad fil  Koppling box-DVD.jpg   67,33K   8 Antal nerladdningar

Jag har kopplat som du, HDMI till TV'n, och en SCART till DVD'n från boxen. DVD är sen kopplad till TV'n med en egen SCART så jag kan ta in den och se bilden på TV'n så klart. Först ändrar jag upplösningen till 576i på knappen på boxen. Sen byter jag så jag ser bilden från DVD'n i TV'n, så att bilden kommer fram från boxen genom DVD'n (annars kanske du inte valt rätt ingång på DVD'n, jag använder AV3 tror jag den heter). Det kommer inget ljud, för ljudet släpps inte fram pga av HDCP. När jag ser att allt verkar bra, byter jag så jag får in bilden från boxen direkt till TV'n. Bilden kommer nu vara sämre pga 576i. Nu spelar jag upp det program jag vill spela in på DVD, sätter DVD'n på Rec först. Ljudet och texten som inte är inbränd kommer nu också med till DVD'n, så länge jag har TV'n på och tittar på boxens bild. Detta för att boxen ska få sin HDCP signal att ingen digital kopiering förekommer. Byter jag ingång eller stänger av TV'n så blir inte inspelningen ok på DVD'n, för då bryts HDCP-signalen som denna box behöver, som en napp till en bäbis, utan den så vill den inte vara med längre, eller nått. Man får liksom spela in i blindo.
Hoppas min förklaring är ok :) Se min otroligt fina illustration om inte.

Redigerat av Nicce70, 05 april 2012 - 14:02.


#1661

Postad 05 april 2012 - 20:04

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Idag startade inspelningen av Plus på SVT1HD kl 21.03 Är det någon annan som spelat in detta? Vore kul att jämföra!

#1662

Postad 06 april 2012 - 08:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Idag startade inspelningen av Plus på SVT1HD kl 21.03 Är det någon annan som spelat in detta? Vore kul att jämföra!

Inte spelat in Plus specifikt men detta är ett problem boxen har. CD har sagt att de ska ändra på det. (EIT)

#1663

Postad 06 april 2012 - 10:06

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
fantastisk illustration. Ska påskpyssla med din lösning. Tack. Vad är det för problem box vs plus

#1664

Postad 06 april 2012 - 10:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Vad är det för problem box vs plus

Boxen har ett problem i att den startar inspelningar försent alltför ofta. Ska bero på brister i EIT, Event Information Table.

#1665

Postad 06 april 2012 - 20:40

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Allt sket sig. Kopplade som du gjorde. Funkade inte. Kopplade scart hit och dit, funkade inte. Uppenbarligen ligger HDCP även i scartkontakten. Lyckades jag få in signalen i dvdspelaren så kom svaret att det inte gick att spela in. Även om man tog det över teven. Ska se om jag har ngn äldre dvdspelare som kanske struntar i boxen s kommando.

#1666

Postad 07 april 2012 - 07:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
banjoatte du kan testa att ställa ned kvalitén på det boxen sänder ut. Sänd i RGB via SCART, kanske det fungerar. Fast det är klart bilden blir sämre.

Du kan även söka på ebay och chansa, kanske att någon därute än sitter på ett fungerande analogt filter som "tvättar" signalen..

eller... mmh
kanske...
http://www.schematic...nc Restorer.zip
problemet är att i dagens digitala värld är macrovision, att ta sig runt det, ingen het potatis.

#1667

Postad 07 april 2012 - 10:01

Unregistereddceea937
  • Unregistereddceea937
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Allt sket sig. Kopplade som du gjorde. Funkade inte. Kopplade scart hit och dit, funkade inte. Uppenbarligen ligger HDCP även i scartkontakten. Lyckades jag få in signalen i dvdspelaren så kom svaret att det inte gick att spela in. Även om man tog det över teven. Ska se om jag har ngn äldre dvdspelare som kanske struntar i boxen s kommando.


Kan aldrig tänka mig att det finns en HDCP i scartkontakten. där emot finns den i hdmi.
HDCP signalen får aldrig bli bruten, byter man från hdmi till scart på tv så är den bruten = boxen skickar ingen bild. du får följa Nicce70 förslag på tråd #1660

#1668

Postad 07 april 2012 - 10:27

Bostelin
  • Bostelin
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har haft min box c:a en månad. Boxen är helt klart en förbättring från boxarna vi hade tidigare(sagem hd box utan hårdisk).

På våra Sagem boxar kunde vi köra en upplösning på 1080p. Egentligen märkligt då sändningarna väl inte har den upplösningen. Med den nya ADB boxen så får jag ingen bild när jag har 1080p på dekodern. Men vet inte om det är som det ska eller ej. 1080i accepteras. (tv.n är en Sony full hd)

Det som jag upplever som mest irriterande är att jag ibland får fel undertext när jag har spelat in en serie. Detta har hänt vid ett par tillfällen den korta tid jag har haft boxen.
Senast första avsnittet på Outcast. Hade även ett avsnitt av Boardwalk empire där jag märkligt nog fick en undertext som hörde till ett avsnitt ur en annan serie som jag hade liggandes på hårddisken.

Har också märkt att textningen liksom hoppar till lite för ofta. Sen tycker jag även textremsan är för stor. Samt att inspelningarna startar för sent.
Hade också gillat om ljusstyrkan på displayen hade lyst hälften så starkt.

I övrigt fungerar min box bra… Min box är tyst. Tycker även att boxen har ett flertal bra funktioner som också verkar fungera bra.
Trots de fel som jag skriver om ovan så är jag glad att jag bytte till den här boxen. Sagem boxen var i mitt tycke skräpbox.

Redigerat av Bostelin, 07 april 2012 - 10:36.


#1669

Postad 07 april 2012 - 12:23

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Allt sket sig. Kopplade som du gjorde. Funkade inte. Kopplade scart hit och dit, funkade inte. Uppenbarligen ligger HDCP även i scartkontakten. Lyckades jag få in signalen i dvdspelaren så kom svaret att det inte gick att spela in. Även om man tog det över teven. Ska se om jag har ngn äldre dvdspelare som kanske struntar i boxen s kommando.


Ja glöm inte att det måste vara RGB i inställningarna under Inställningar > Boxinställningar > Scart, inte något annat där.
Prova att köra utan HDMI-sladden, kör bara med scart till DVD'n och se vad som händer, och upplösning 576i.

Redigerat av Nicce70, 07 april 2012 - 12:29.


#1670

Postad 07 april 2012 - 16:14

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
kommer att testa.

#1671

Postad 07 april 2012 - 16:41

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har testat. RGB var inställt. res 567i Kopplade scart direkt från box till dvdn och tittade sedan på dvdn bild( via scart) i teven. Går inte att spela in inspelsningshinderssignal upptäckt. Och eftersom bara scartkontakter var inblandade så måste ju denna f-n HCDP också finnas i scartkontakten.

#1672

Postad 07 april 2012 - 16:53

toy2me
  • toy2me
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 1
I samband med att jag tecknade Canal+ filmpaket i höstas blev jag utav säljaren garanterad att VOD Canal+Play funktionen skulle finnas integrerad i ADB´n. Nu var ju inte så fallet och jag blev kompenserad med ett gäng Biobiljetter för felaktig marknadsföring.

Har därefter flertalet gånger från CD´s sida fått reda på att denna funktion skall finnas i boxen Q1-2012! ...nu är vi inne i Q2, så vad händer? Skall jag ringa er igen för att få fler Biobiljetter eller...?

#1673

Postad 08 april 2012 - 07:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

.. eftersom bara scartkontakter var inblandade så måste ju denna f-n HCDP också finnas i scartkontakten.

Nja, nu ska jag märka ord. HDCP finns inte i SCART. Dock finns där gamla analoga motsvarigheten Macrovison.
Som sagts, någon enkel lösning tycks inte finnas...
se exempelvis
http://www.weethet.n...macrovision.php

Enda som i praktiken fungerar är nog att hitta en inspelare som ignorerar macrovision. Typ som min gamla Panasonic DVR 520H...den fungerar mot min box ivartfall.

#1674

Postad 08 april 2012 - 16:39

Nicce70
  • Nicce70
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Har testat. RGB var inställt. res 567i Kopplade scart direkt från box till dvdn och tittade sedan på dvdn bild( via scart) i teven. Går inte att spela in inspelsningshinderssignal upptäckt. Och eftersom bara scartkontakter var inblandade så måste ju denna f-n HCDP också finnas i scartkontakten.


Hade du tagit bort HDMI-kabeln då? För om den är i så ska du alltså inte titta på bilden via DVD'n, utan bara titta på bilden via HDMI'n medans du spelar in.

#1675

Postad 09 april 2012 - 17:32

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har testat allt bland annat box-dvd=scart. Box tv HDMI.
Box-dvd =scart Box=tv scart
Får bara samma svar det finns ett inspelningshinder. Eller så blir det inget inspelat.
Så nu ger jag upp och hoppas att den nya boxen fungerar framöver.

#1676

Postad 11 april 2012 - 19:22

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Är det någon som vet när nästa nya programvara kommer från CD med ändrad EPG så inspelningarna startar i tid?

#1677

Postad 11 april 2012 - 20:47

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har fått en ny ADB box ljudsynkningen fungerar bättre men den har samma egenhet att ljudet ibland försvinner när man bläddrat fram till ngt bland det inspelade. Ljudet får man tillbaka om man drar ut HDMI kontakten och sätter in den igen så fungerar det igen. Likaså om man slår på TV1 på EPG:n och går tillbaka igen.
Ska skicka tillbaka den gamla boxen men ville testa om ljudsynkningsproblemet kunde bero på inkompabilitet med teven. Men det var likadant på de andra teven. Ljudet släpade mer och mer efter. Då testade jag att dra ut HDMI kontakten även i detta fallet. Och då funkade synkningen hyfsat.
Allt detta ljudbortfall och synkningsfel får mig att tro det är ngt med HDMI och mjukvara som buggar.
Är det ngn annan som upplevt samma problem. Att jag skulle få två boxar på raken som tappar ljudet då och då är ju annars så sällsynt att jag går och köper en lott i morron.

#1678

Postad 12 april 2012 - 06:31

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Är det någon som vet nÄr nÄsta nya programvara kommer från CD med Ändrad EPG så inspelningarna startar i tid?


Istället för att trycka på rec när man markerat ett program i EPG, så tryck på OK, sen välj "tidsinspelning". I den menyn tryck på OK, då får man boxen att starta på rätt klockslag på sina inspelningar


#1679

Postad 12 april 2012 - 06:55

HSE
  • HSE
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Är det någon som vet när nästa nya programvara kommer från CD med ändrad EPG så inspelningarna startar i tid?

För min del har det missats att starta inspelningen överhuvudtager ett flertal gåger på senaste tiden. Inspelning ligger kvar i listan men startade alldrig.Hände senast i Lördags, en inspelning som skulle starta kl 20 hade inte startat alls när jag gick in kl 21 och tittade i listan, fick ta bort den manuellt från inspelningslista. Min dotter är ytterst fögrymmad över att ha missat flera inselningar av program som inte går i repris och uttrycker sig i starka ordval om boxen och CD i största allmänhet...Mvh HSE.

#1680

Postad 12 april 2012 - 07:03

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Har fått en ny ADB box ljudsynkningen fungerar bättre men den har samma egenhet att ljudet ibland försvinner när man bläddrat fram till ngt bland det inspelade. Ljudet får man tillbaka om man drar ut HDMI kontakten och sätter in den igen så fungerar det igen. Likaså om man slår på TV1 på EPG:n och går tillbaka igen.
Ska skicka tillbaka den gamla boxen men ville testa om ljudsynkningsproblemet kunde bero på inkompabilitet med teven. Men det var likadant på de andra teven. Ljudet släpade mer och mer efter. Då testade jag att dra ut HDMI kontakten även i detta fallet. Och då funkade synkningen hyfsat.
Allt detta ljudbortfall och synkningsfel får mig att tro det är ngt med HDMI och mjukvara som buggar.
Är det ngn annan som upplevt samma problem. Att jag skulle få två boxar på raken som tappar ljudet då och då är ju annars så sällsynt att jag går och köper en lott i morron.

Nu kanske jag missat något/några av dina inlägg...

Hur har du kopplat boxen (direkt till TV eller via hembioreceiver)?
Jag har min kopplad via en receiver och i den har jag auto lipsync där jag antar att tv:n och receivern samt eventuellt receivern och boxen kommunicerar fördröjningstiderna mellan varandra. Jag har aldrig sett något ljudsyncproblem med denna box, men det kan bero på receiverns funktion.

Har du testat att använda "fördröjningsfunktionen" i boxen?
Den finns i en inställningsmeny, dock inte ljudinställningarna. Tror det ligger i en meny som heter boxinställningar eller liknande. Man behöver inte pinkod för att se den menyn i vilket fall.
Med den inställningen kan du (eller ska kunna, har inte testat själv) fördröja ljudet i förhållande till bilden i intervall om 10ms från 0 till 250ms om jag inte minns fel.

#1681

Postad 12 april 2012 - 07:13

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Problemet med att använda ljudfördröjningsfunktionen i boxen är att vissa kanaler t ex TV4 verkar ha dålig synk från början i utsändningen - justerar man efter den så blir det kasst på de flesta andra kanaler... Jag kör med Audio return channel från TV:n så det bör inte vara TV:n som fördröjer. Har även sett dålig synk på fyran hos grannen som kör dreambox

#1682

Postad 12 april 2012 - 07:14

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Istället för att trycka på rec när man markerat ett program i EPG, så tryck på OK, sen välj "tidsinspelning". I den menyn tryck på OK, då får man boxen att starta på rätt klockslag på sina inspelningar

Jag har testat det en gång för länge sedan och då "insåg" boxen att det fanns epg-data för ett program på den kanalen vid den tiden och var "hjälpsam" nog att använda det datat istället :blink:
Men som sagt, det var länge sedan. Efter det har jag jagat repriser att spela in om det inte gått bra på första försöket.

Angående serieinspelningar så är det största problemet nu (förutom sena starter ibland) att man inte kan välja säsong. Detta gör att jag måste aktivt plocka bort de avsnitt som inte ska spelas in. så långt är det väl nästan acceptabelt.
Problemet är att de avsnitt man plockat bort allt som oftast dyker upp igen i inspelningslistan då boxen upptäcker "nya" avsnitt igen. Och då måste hela operationen göras om. Detta verkar bara hända när man slår på boxen. Det har till och med hänt att boxen direkt efter påslag "hittar" ett avsnitt av en serie med serieinspelning (som har tagits bort från inspleningslistan) som pågår och spelar då hjälpsamt in resten av avsnittet :unsure:

#1683

Postad 12 april 2012 - 07:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
pgu bra sagt.
Banjoatte, hur ser din anläggning ut? Hur är det kopplat, vad för TV?

Det där med ljudsynk... man vänjer sig, men om man upplever att bilden kommer före ljudet? Dvs TVn är snabbare på att rita bilden än hemmabion är på att avkoda ljudet....
Okej, tror det löser sig om jag skaffar antingen hemmabio med HDMI-genomsläpp eller TV med ARC.
Som det nu är har jag väl accepterat läget, synkfelet är litet litet (bild kanske 10-20 ms tidig) och syns bara vid vissa typer av program. Typ program med mycket tal och tydliga läpprörelser.

Notera detta är inte ett problem med boxen, det är ett systemfel. Det är bara så det är.
Normala är ju annars att det är bilden som fördröjs...


Vad jag vill säga? vetta tusan, bara visa att min anläggning inte är perfekt den heller.
ja, synkfelet försvinner helt om man ställer om boxen att använda stereo.

#1684

Postad 13 april 2012 - 06:39

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Vilka funktioner finns det i "inspelningsappen"? Kan man t.ex. starta uppspelningar/byta kanal med den? Hur fungerar den?
Edit: en fråga till...
Går det att splitta utsignalen (HDMI) till två TV som visar bild samtidigt eller ställer HDCP till problem där?

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 13 april 2012 - 06:44.


#1685

Postad 13 april 2012 - 07:17

strongman_1
  • strongman_1
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Vilka funktioner finns det i "inspelningsappen"? Kan man t.ex. starta uppspelningar/byta kanal med den? Hur fungerar den?
Edit: en fråga till...
Går det att splitta utsignalen (HDMI) till två TV som visar bild samtidigt eller ställer HDCP till problem där?

Det går alldeles utmärkt att "splitta" HDMI signalen till två olika tv, jag gör så själv just nu. Har använt en HDMI-split från Kjell & Company Art nr: 68793

#1686

Postad 14 april 2012 - 23:26

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Någon som fått fjärrinspelning att fungera?

Försöker jag logga på via internet så går det inte pga att den inte hittar boxen.
I menyn inspelningsalternativ där man bla aktiverar fjärrinspelning så finns det in rad längst ner som heter anslutningsstatus. Denna indikerar "Ansluter" o småblinkarw lite.
Då jag kan se VOD så vet jag att boxen kommer ut på internet.
Router inställning? Har en ASUS 56a.

Några tips?

#1687

Postad 15 april 2012 - 12:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Det verkar som om det har problem med tjänsten. Boxen i sig har kontakt med nätet men jag kan icke logga in så jag gissar att problemet ligger hos Canal Digital.

#1688

Postad 15 april 2012 - 20:30

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Hej. Har nu ägnat x antal dagar åt att läsa igenom den här tråden... Är sugen på att byta (har idag Boxer). Några frågor som jag inte förstått även om jag läst alla inlägg.

1. Funkar Smart Wii eller inte? Har läst både och. Någon som prövat?
2. Går det numera att fjärrinspela från appen? Eller måste man logga in via webbsida? Hur ser detta ut?

#1689

Postad 16 april 2012 - 12:52

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Det verkar som om det har problem med tjänsten. Boxen i sig har kontakt med nätet men jag kan icke logga in så jag gissar att problemet ligger hos Canal Digital.

Jag får detta fel när jag försöker logga in:

Inloggningen misslyckades (Var god kontrollera att nätverkssladden är ansluten och att och programkortet sitter riktigt i boxen.)
Logga in för att hantera inspelningar

#1690

Postad 16 april 2012 - 14:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Samma fel för mig. har skickat en fråga till CD. Får se om jag får svar.

#1691

Postad 16 april 2012 - 20:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 672 inlägg
  • 0
Jag får "no reciever found"

#1692

Postad 17 april 2012 - 17:34

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Någon som har tips hur man kan få fjärren att funka om man ställer in boxen i mediamöbeln?
Vad behövs? Ir förlängare av något slag?

#1693

Postad 18 april 2012 - 06:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Någon som har tips hur man kan få fjärren att funka om man ställer in boxen i mediamöbeln?
Vad behövs? Ir förlängare av något slag?


Här är ett exempel:
http://www.kjell.com...0-60-khz-p66064

#1694

Postad 18 april 2012 - 07:30

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0
Finns det ingen som har svar på min fråga ovan om Smart Wii och fjärrinspelning?

Någon som har tips hur man kan få fjärren att funka om man ställer in boxen i mediamöbeln?
Vad behövs? Ir förlängare av något slag?

Om du har en iPhone styr du den via wi-fi.

#1695

Postad 18 april 2012 - 07:37

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Hej. Har nu ägnat x antal dagar åt att läsa igenom den här tråden... Är sugen på att byta (har idag Boxer). Några frågor som jag inte förstått även om jag läst alla inlägg.

1. Funkar Smart Wii eller inte? Har läst både och. Någon som prövat?
2. Går det numera att fjärrinspela från appen? Eller måste man logga in via webbsida? Hur ser detta ut?


Det finns ingen app ännu (det har ryktats om att det kommer) Idag får du logga in via websida

#1696

Postad 18 april 2012 - 08:03

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Det finns ingen app ännu (det har ryktats om att det kommer) Idag får du logga in via websida

Tack. Blev osäker när jag läst i tråden om olika uppdateringar.

Funkar det bra? Någon som kan ge en skärmdump så man ser hur gränssnittet ser ut?

#1697

Postad 18 april 2012 - 08:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Tack. Blev osäker när jag läst i tråden om olika uppdateringar.

Funkar det bra? Någon som kan ge en skärmdump så man ser hur gränssnittet ser ut?

http://itunes.apple....d495665580?mt=8

ah, du kanske menar fjärrinspelningen. Den ligger nere för tillfället, ivartfall för mig. Kan dock säga att den är rätt rudimentär. Välj kanal, bocka för program. Du kan även radera inspelningar, dock inte sätta serieinspelningar.

CD säger att den kommer att uppdateras men än har inget hänt.
jag skulle säga att nuvarande gränssnitt mest är "proof-of-concept"

Redigerat av Monshi, 18 april 2012 - 08:16.


#1698

Postad 18 april 2012 - 11:55

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

http://itunes.apple....d495665580?mt=8

ah, du kanske menar fjärrinspelningen. Den ligger nere för tillfället, ivartfall för mig. Kan dock säga att den är rätt rudimentär. Välj kanal, bocka för program. Du kan även radera inspelningar, dock inte sätta serieinspelningar.

CD säger att den kommer att uppdateras men än har inget hänt.
jag skulle säga att nuvarande gränssnitt mest är "proof-of-concept"


Ser det ut som någon form av EPG?

#1699

Postad 18 april 2012 - 12:08

Andreaz
  • Andreaz
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Om du har en iPhone styr du den via wi-fi.

Ingen IPhone men en IPad. Ska testa direkt när jag kommer hem.
Tack för tipset.

Men det får nog bli en IR förlängare också, så orginalfjärren fungerar.

#1700

Postad 18 april 2012 - 12:14

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

  • 205 inlägg
  • 0

Ingen IPhone men en IPad. Ska testa direkt när jag kommer hem.
Tack för tipset.

Men det får nog bli en IR förlängare också, så orginalfjärren fungerar.

Länk i inlägget innan, #1698



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.