Jag skulle behöva lite testhjälp av er med förstärkare! Jag letar efter en förstärkare som kan skicka ut ljudet från både digitala och analoga kanaler till en extern enhet.
Jag har nämligen både digitala (ex. från X-Box360) och analoga kanaler (ex. från vinyl-spelare) och vill få ut ljudet från dem i en utgång i form av pre-out eller liknande. Tanken är att detta skall kopplas med RCA till ett Sonos-system för att kunna spela samma ljud från förstärkaren som i Sonos'en. På så sätt får jag samma ljud i hela lägenheten från alla kanaler som är kopplade till förstärkaren.
Problemet är att många av de nya modellerna förstärkare har zoner med line-out som enbart verkar få ut de analoga ingångarna (eftersom tanken är att man skall kunna spela upp ljud från separata enheter i separata zoner). Det jag vill är att kunna skicka det ljud som spelas i min förstärkare till min sonos-sändare oavsett vilken källa jag har inställd på förstärkaren (analog som digital) med hjälp av pre-out eller liknande. Tror ni att det kan bli problem med Sonos och pre-out i och med att volymstyrkan ändras synkroniserat mot surround-systemet?
Jag har både varit hos HiFi-klubben såväl som Media Markt och Elgiganten och testat att koppla pre-outs och zoner utan resultat. Endast i en äldre Onkyo-stärkare (som jag tyvärr inte minns modellnummer på) fick vi digital-ljudet ut.
Jag förstår att en stärkare med separata zoner som också omvandlar digitala kanaler till analoga gärna går upp över 20000 kronor och det är inte heller något jag letar efter.
Frågan är, har ni något exempel på förstärkare (runt 6000) som har möjlighet att skicka även de digitala kanalerna på en rca-utgång? Har hört mycket gott om Onkyos 609 och 515, men inte kunnat testa ljudet på dem. Ni som själva har en förstärkare med pre-out eller zoner får gärna testa om ni får ljud också! Jag hittar nämligen ingen text om hur pre-outen funkar på respektive förstärkare, var läser man sig lättast till hur de fungerar gällandes detta?
Stort tack på förhand för hjälpen, om det är någonting jag uttryckt oklart får ni hemskt gärna komma med frågor så skall jag försöka förklara mig ytterligare!
Det här inlägget har ändrats av zuccer 28 maj 2012 - 19:22
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
1 bild
30 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna
Hembiobutiken ordnar butiksevent och tävling
Prisjakt Pryl - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?