Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer G9

7510 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090D (TV) 0 (0) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500M (TV) 2 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600M (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600A (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500A (TV) 9 9,55 (21) Inga priser
39 relaterade trådar
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 3 år sedan
Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M (1242 inlägg) 3 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 4 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 4 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 4 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 5 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 6 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 7 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 7 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 10 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 10 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 12 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 12 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 13 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 14 år sedan
Större TV (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Kuro KRP-600A eller kommande Panasonic Viera TC-P65V10 (15 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 14 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 14 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 14 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 14 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 14 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 14 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 15 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 15 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 15 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 15 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 15 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 15 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 15 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 15 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 15 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 15 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 15 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 15 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 15 år sedan

#7301

Postad 15 februari 2014 - 11:01

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

I live in stockholm city


I närheten av Malmskillnadsgatan kanske? :D

#7302

Postad 15 februari 2014 - 11:16

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

Voltjusteringen var väl först och främst tänkt för dem som hade röd svärta på sina apparater? Dock har d-nice höjt ett varnande finger för att göra detta. Jag vill veta varför det finns två olika tänkanden om denna justering.


D-nice är en av dom bästa kalibrerarna där ute han kan sin sak om man säger så.......han har utfört denna optimering i några år nu.

som jag skrev tidigare så har han vad jag läst ett program licens av Pioneer själva för att utföra detta.

det jag läst han säga är att man inte ska pilla för mkt eller alls om man inte vet vad man håller på med.

Det är bara Perra1 och hans "kollegor" i USA som inte sett nån förbättring i Svärtan!;) FAST det blivit sjukt mkt bättre för ALLA som gjort detta.

Mvh/Micke

I live in stockholm city


Skulle du kunna tänka dig att göra ett hembesök?

Mvh/Micke

Voltjusteringen var väl först och främst tänkt för dem som hade röd svärta på sina apparater? Dock har d-nice höjt ett varnande finger för att göra detta. Jag vill veta varför det finns två olika tänkanden om denna justering.


Därför att man måste veta vad man håller på med....helt fel värden kan skada panelen.

Skulle du koppla en dator till din nya bil och chiptrimma den utan att veta vad du håller på med?

MEN det betyder inte att det är farligt för bilen eller att bilen blir långsammare om en som vet hur man gör gör det eller hur?

#7303

Postad 15 februari 2014 - 11:17

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag undrar hur det är möjligt att få bort PWM-bruset helt? Har man tittat riktigt nära skärmen då?

#7304

Postad 15 februari 2014 - 17:21

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Lite info.
Ni vet att skälet till att svärtan blir sämre med tiden är för att kompensera ljusstyrkan på panelen som över tid bränner av fosfor och därmed blir ljussvagare.
Eftersom en plasmas livstid har definerats av hur lång tid det tar innan tvn har tappat 50% ljusstyrka så är detta volthöjningstrick bara gjort för att få tvn att verka bättre än andra på pappret!
Att återställla volt talet till ursprungligt volt är självklart inget farligt men kommer påverka maximal ljusstyrka, men är man ute efter svärta lär detta inte spela någon roll. Faktum är att ur ren livslängd på fosforn lär mindre volt/ljustryck ge längre livslängd. Teoretiskt åtminstone.
Så få tillbaka ursprunglig svärta och hålla kvar den där är ju faktiskt att rekommendera!

MEN det är ju inte det som diskuteras här utan att experimentera hur långt ned i volt man kan gå utan misständningar och problem med att driva panelen överhuvudtaget bara för att få ut maximal svärta.
Själv har jag en 508 med röd svärta som gärna skulle återställas till ursprunglig svärta.

#7305

Postad 15 februari 2014 - 17:29

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag undrar hur det är möjligt att få bort PWM-bruset helt? Har man tittat riktigt nära skärmen då?


Precis. Detta är alltså rent tekniskt omöjligt på en plasma då det är själva metoden som plasma använder för att överhuvudtaget ge oss en bild.
Pioneers sätt att driva sina plasmor för maximal svärta har dessutom som bieffekt att den orsakar mer dithering.
Panasonic tex hade tvärtom en drivning som skapade finare/renare ditharing men högre svärta. Åtminstone tills pioneerfolket började påverka deras plasmor ( vt20 å framåt ).

Redigerat av Beagle five, 15 februari 2014 - 17:30.


#7306

Postad 15 februari 2014 - 18:01

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Lite info.
Ni vet att skälet till att svärtan blir sämre med tiden är för att kompensera ljusstyrkan på panelen som över tid bränner av fosfor och därmed blir ljussvagare.
Eftersom en plasmas livstid har definerats av hur lång tid det tar innan tvn har tappat 50% ljusstyrka så är detta volthöjningstrick bara gjort för att få tvn att verka bättre än andra på pappret!
Att återställla volt talet till ursprungligt volt är självklart inget farligt men kommer påverka maximal ljusstyrka, men är man ute efter svärta lär detta inte spela någon roll. Faktum är att ur ren livslängd på fosforn lär mindre volt/ljustryck ge längre livslängd. Teoretiskt åtminstone.
Så få tillbaka ursprunglig svärta och hålla kvar den där är ju faktiskt att rekommendera!

MEN det är ju inte det som diskuteras här utan att experimentera hur långt ned i volt man kan gå utan misständningar och problem med att driva panelen överhuvudtaget bara för att få ut maximal svärta.
Själv har jag en 508 med röd svärta som gärna skulle återställas till ursprunglig svärta.


Skönt att det finns nån med bra koll! Ironiskt nog lär det väl bli nästan ett nollsummespel iom att ögat uppfattning om hur djup svärtan är påverkas av hur ljusstark övriga bilden är. Så om både svärta och ljusskyrka "sjunker" så blir svärtan bättre rent mättekniskt, men frågan är om man märker det?

#7307

Postad 15 februari 2014 - 19:17

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

D-nice är en av dom bästa kalibrerarna där ute han kan sin sak om man säger så.......han har utfört denna optimering i några år nu.

som jag skrev tidigare så har han vad jag läst ett program licens av Pioneer själva för att utföra detta.

det jag läst han säga är att man inte ska pilla för mkt eller alls om man inte vet vad man håller på med.

Det är bara Perra1 och hans "kollegor" i USA som inte sett nån förbättring i Svärtan!;) FAST det blivit sjukt mkt bättre för ALLA som gjort detta.


Jodå, det går bra att "fnissa" och rulla med ögonen - men du kan väl iaf citera mig rätt!!

Jag har inte sagt är där INTE blir skillnad, men den skillnaden ger inte svärta i nivå med OLED som har "marknadsförts", det är och förblir en Kuro med dess för och nackdelar!

Den eliminerar inte heller PWM brus, eller får skärmen att skjuta godis - men vid rätt justering återställer den dock skärmen till minst ursprunglig nivå, och beroende på panel så finns där marginella vinster att göra. Det finns dock ingen verifiering på vad detta gör med livslängden på skärmen - men jag snackade ned en av Pioneers designers, och han var långt ifrån odelat positiv till vad som skulle kunna hända - det är också samma kille som har kontakt med D-nice, och har sagt samma sak till honom. Vad olika kalibrerare gör, eller garaterar får stå för dem, jag skulle dock aldrig garatera eller utgöra den fixen mot bakgrund av den information jag fått.

Jag har även kalibrerat tillräckligt många Pioneer för att förstå hur mattematiken runt de algoritmer de använder för både gamma och färgmatris fungerar, och oavsett hur mycket du vrider på spänningen så kommer de delarna inte att förändras.

Återupprepar igen:

Kuro är en bra skärm, men den är inte magisk / och den blir inte mer eller mindre magisk med voltfix - men det blir en tydlig förändring på skärmen mot hur den såg ut innan fixen, däremot inte verifierat betydande förändring emot när den var ny och kalibrerad.

Med vänlig hälsning,

Pär

#7308

Postad 16 februari 2014 - 01:41

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Skönt att det finns nån med bra koll! Ironiskt nog lär det väl bli nästan ett nollsummespel iom att ögat uppfattning om hur djup svärtan är påverkas av hur ljusstark övriga bilden är. Så om både svärta och ljusskyrka "sjunker" så blir svärtan bättre rent mättekniskt, men frågan är om man märker det?


Allt sådant beror ju på vem som tittar.
Vissa är oerhört känsliga och noga med vissa saker andra är inte det.
Själv kan jag säga att jag fortfarande kommer ihåg svärtan på första 8g kuron jag såg, och min tv ser verkligen inte ut som den i dagsläget.
Så jag skulle garanterat märka en förbättring, men det viktigaste är inte hur djup svärtan är ( allt är ändå nyanser av grått ) utan om man är nöjd eller inte. Och den känslan spelar ju ingen roll om den är placebo eller mätbar. Tänk på det!
Nöjd är nöjd!

Tycker någon skulle ta kontakt med mod nissen och be han skriva i denna tråden och gärna ta lite härliga före/efter bilder på en moddad skärm, å varför inte låta någon eller några få kika på den moddade skärmen och så kan dom också ge sina omdömen.
Någon oled vet vi ju att det inte blir men nog kan det vara värt pengarna om det är såsom d-nice fått till det.

#7309

Postad 16 februari 2014 - 13:35

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Tycker någon skulle ta kontakt med mod nissen och be han skriva i denna tråden och gärna ta lite härliga före/efter bilder på en moddad skärm, å varför inte låta någon eller några få kika på den moddade skärmen och så kan dom också ge sina omdömen.
Någon oled vet vi ju att det inte blir men nog kan det vara värt pengarna om det är såsom d-nice fått till det.


Iaf så länge han inte är den Patrik G vars användarkonto verkar ha blivit avstängt här (vet inte riktigt varför det stängdes av dock).

#7310

Postad 16 februari 2014 - 17:43

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Här är före/efter-bilder på min lx5090.

Bilderna är tagna med 1,3 sek slutartid, F4 samt iso3200.

//Andreas

Bifogad fil(er)



#7311

Postad 16 februari 2014 - 19:43

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0
Kommer inte göra nå service. Antes bild är dock helt klockren :)

#7312

Postad 16 februari 2014 - 20:25

Unregistered9dec5957
  • Unregistered9dec5957
  • Forumräv

  • 599 inlägg
  • 0
Måndag snart

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered9dec5957, 16 februari 2014 - 20:26.


#7313

Postad 16 februari 2014 - 20:29

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Du är välkommen på ett hembesök hos mig i Borås :)

#7314

Postad 18 februari 2014 - 07:19

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Ljusstyrkan styrs inte av svärtan, den styrs av kontrasten. Jag har för mig att d-nice sagt att svärtan inte kommer bli sämre med tiden. Kanske tvärtom.

#7315

Postad 18 februari 2014 - 16:44

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Hej!

Du menar efter man gjord "fixen"?

Mvh/Micke

#7316

Postad 18 februari 2014 - 20:31

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Nej, jag menar att det inte någonstans står att svärtan blir sämre med tiden på Kuro-maskinerna.

Fixen som var primärt för att ta bort rödton ur svärtan är nåt som d-nice är väldigt tveksam till. Sedan lyckades han åstadkomma en väldigt djup svärta med något slags program som bara han har. Han visslade förbi de förväntade 0.0005 och kom så långt ner i svärtan att ljusmätaren hade svårt att ge mätresultat. Han kom nog ner till typ 0.0001 eller nåt sånt.

Min 500M har fortfarande väldigt djup svärta. Fast det är klart, jag har inte använt den så fruktansvärt mycket. Rykten om att svärtan blev röd efter 5000 timmar oroar mig lite. Men jag har sett apparater (5090) som redan från början hade rödton i svärtan. Under protester försökte jag justera bort rödtonen på en av mina kamraters apparater med att ta ner R-cut, men det var omöjligt att fixa. Problemet är helt klart från fabrik. Jag är lyckligt lottad och har inte sett någon röd svärta dyka upp än.

#7317

Postad 18 februari 2014 - 22:30

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Håller inte riktigt med där. Jag är övertygad om att alla g9:or tappar svärta mer eller mindre med tiden. Detta är en bieffekt av att tv:n vill kompensera för minskad ljusstyrka samt att en åldrad panel kräver högre spänning för att undvika pixlar som "misständer". Sen om alla utvecklar den röda tonen är en annan sak.
Jag gjorde som sagt en reset i somras. Sedan dess har min skärm gått 800 timmar tills för tre veckor sen då jag gjorde en ny reset. Under dessa 800 timmar hade skärmen inte utvecklat något rödstick dock sänktes svärtan märkbart efter min andra reset. Detta utan att jag ändrat några voltvärden.

Redigerat av ante_nordin, 18 februari 2014 - 22:31.


#7318

Postad 19 februari 2014 - 07:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Under protester försökte jag justera bort rödtonen på en av mina kamraters apparater med att ta ner R-cut

Klok kamrat. :)

#7319

Postad 06 mars 2014 - 13:07

ncc1701e
  • ncc1701e
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Någon som vet vilket VESA mått Pio 509H har ?
Har inte lyckats finna det någonstans.

#7320

Postad 06 mars 2014 - 14:09

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Någon som vet vilket VESA mått Pio 509H har ?
Har inte lyckats finna det någonstans.


Finns svaret här mån tro?

http://www.pioneer.e...5090/media.html

(Har inte läst igenom manualerna själv men det borde stå där :) )

#7321

Postad 16 mars 2014 - 23:25

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Finns svaret här mån tro?

http://www.pioneer.e...5090/media.html

(Har inte läst igenom manualerna själv men det borde stå där :) )

Hej på er! Det var länge sedan jag hängde här på minhembio. Jag har samma fråga som improwise; och jag har gått igenom pioneers manual utan att hitta svar på denna fråga. Jag vet faktiskt inte om den är VESA kompatibel. Jag mätte visserligen på baksidan av TV:n och fick bredden mellan skruvhålen till att vara 500 mm och de lodräta måtten till att vara 15 + 15 cm. Det är alltså 3 skruvhål lodrät och 2 vågräta. Improwise -> löste du detta? Jag har alltid haft min TV med pioneers original fot men vill nu p g a flytt ganska omgående få upp den på väggen så alla svar uppskattas verkligen. TACK!

#7322

Postad 17 mars 2014 - 00:32

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0
Frågan ställs med fördel till nån som nyligen har vägghängt en Pioneer, vilket jag inte gjort på många år :) men då gjorde jag det med ett generellt väggfäste som passar till de flesta apparater.

#7323

Postad 17 mars 2014 - 00:33

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Frågan ställs med fördel till nån som nyligen har vägghängt en Pioneer, vilket jag inte gjort på många år :) men då gjorde jag det med ett generellt väggfäste som passar till de flesta apparater.

OK. Något kjell och co unversalhänge då kanske. Det går ju att få tag på orginalhängen fortfarande tror jag, men de är jäkligt dyra. Bra att höra att du lyckats förut - då borde det gå nu också. Tack!

#7324

Postad 17 mars 2014 - 00:58

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Märkte ju att det inte var du improwise som ställde frågan utan ncc1701e :) Om du ncc hittar svaret får du gärna posta det här.

#7325

Postad 17 mars 2014 - 01:00

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

OK. Något kjell och co unversalhänge då kanske. Det går ju att få tag på orginalhängen fortfarande tror jag, men de är jäkligt dyra. Bra att höra att du lyckats förut - då borde det gå nu också. Tack!


http://www.vaggfaste..._vaggfaste.html

#7326

Postad 17 mars 2014 - 01:07

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

http://www.vaggfaste..._vaggfaste.html

Tack för info:n improwise! Jag har aldrig hängt upp någon apparat på väggen och är därför lite nojjg att den ska trilla ner. Pio:n har 6 skruvhål på baksidan, men det borde kanske gå lika bra att bara använda 4 av dessa för att sätta upp TV:n? (Jag antar att dessa ytterliggare två är till för deras officiella fäste)

#7327

Postad 17 mars 2014 - 09:41

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Tack för info:n improwise! Jag har aldrig hängt upp någon apparat på väggen och är därför lite nojjg att den ska trilla ner. Pio:n har 6 skruvhål på baksidan, men det borde kanske gå lika bra att bara använda 4 av dessa för att sätta upp TV:n? (Jag antar att dessa ytterliggare två är till för deras officiella fäste)


Så länge du köper ett väggfäste dimensionerat för vad din tv väger så är det nog främst väggen och hur du fäster väggfästet i den dom är den kritiska punkten. När jag monterade min Pioneer 507 för ett par år sen så testade jag att hänga mig i väggfästet (i armarna då :) ) vilket inte var några som helst problem, och dimensionen på "skruvarna" såg ut att kunna bära ett par hundra kilo utan problem (så länge momentkrafterna hölls låga)

#7328

Postad 17 mars 2014 - 17:51

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

  • 3 866 inlägg
  • 0
Min 508 (något tyngre än 5090) hänger på 4 skruvar och det har funkat bra i 6 år.

Manualen finns nog på Pioneers hemsida.

VESA spelar väl mest roll om fästet är en fast ram, jag köpte ett ickeoriginal som bestod av 2 skenor och det var mån för att anpassa positionen för skruvarna.

Jaga inte Pio original, verkar dyrt, onödigt och svårt att få tag i.

#7329

Postad 18 mars 2014 - 01:43

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Tack hörni! Får nog bli en tripp till kjell och co eller claes o.

#7330

Postad 18 mars 2014 - 10:59

ante_nordin
  • ante_nordin
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 1
själv använder jag multibrackets fäste. slimmat och bra!

https://www.prisjakt...kt.php?p=493411

Redigerat av ante_nordin, 18 mars 2014 - 11:01.


#7331

Postad 21 mars 2014 - 09:09

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Här är före/efter-bilder på min lx5090.

Bilderna är tagna med 1,3 sek slutartid, F4 samt iso3200.

//Andreas


Nice!
Vem har gjort det o vad har gjorts o kostade det någonting?
Edit:
Eller så skulle jag bara läst lite högre upp... :)

Redigerat av Beagle five, 22 mars 2014 - 01:31.


#7332

Postad 07 april 2014 - 20:09

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
FAAAN! JAG BEHÖVER HJÄLP. Var korkad och uppdaterade min 5090H med 2009års uppdatering. Haha, jag vet. Lite sent, men ändå.
Nu har dock fanskapet slutat funka :-( hjälp nån som vet om man kan reseta eller liknande? PANIK! Det går bra att maila också. [email protected]

#7333

Postad 07 april 2014 - 22:00

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

FAAAN! JAG BEHÖVER HJÄLP. Var korkad och uppdaterade min 5090H med 2009års uppdatering. Haha, jag vet. Lite sent, men ändå.
Nu har dock fanskapet slutat funka :-( hjälp nån som vet om man kan reseta eller liknande? PANIK! Det går bra att maila också. [email protected]


Om du uppgraderat programvaran så lär ju inte en reset göra nån skillnad iom att den väl isf bara resetas till just den programvaran (utgår jag ifårn). Skulle nog försöka mig på att ladda på den igen eller nån annan version om det nu är möjligt. Hoppas du får ordning på det.

#7334

Postad 10 maj 2014 - 13:06

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Efter en del turer så har jag nu fått tillbaka min gamla Pioneer LX6090 plasma. Pioneern får duga tills OLED TV:n har sjunkit i pris.
Plasman är strax under 5 år gammal den är i bra skick inga inbränningar eller annat fel. Funderar dock på att göra en ISF-kalibrering.

Är det någon som vet vem som kan utföra en kalibrering? Bor i Västerås.
Sedan så undrar jag vad det kan kosta?

#7335

Postad 11 maj 2014 - 18:14

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Ett par tusen per bildingång kanske? Inte riktigt säker.

#7336

Postad 14 maj 2014 - 21:49

Unregistered1ccc6c32
  • Unregistered1ccc6c32
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej på er,
KRP-600A som livslängd bevarande hållning- Jag har bara en liten fråga kring hantering av en påslagen panel. HDMI inte inställd för styrning via datorn- Är det bättre att datorn slår av och på skärmen via HDMI eller tillåta plattan vara påslagen (svart skärm) om datorn slår av input till panel efter en viss tid afk.

#7337

Postad 17 maj 2014 - 13:42

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
Ok runt 4000 kr för en kalibrering, får fundera ifall det är värt att kalibrera min Pioneer från 2009.
Ställde in bilden på min LX6090 så gott jag kunde med en Spear and Munsils kalibreringsskiva.

#7338

Postad 18 februari 2015 - 08:33

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Är det någon som har råkat ut för att den (5090h) 'tappar bort' alla marksända digitala kanlerna?

Jag fick scanna om och göra hela processen med att lägga in i favoriter igår.

Om det är nåt som man kan klaga på denna TV så är det användargränssnittet, jäklar vad det suger.


Redigerat av Unregistered220d6a49, 18 februari 2015 - 10:22.


#7339

Postad 13 mars 2015 - 12:24

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

För tillfället är jag tvungen använda min 6090H för att spela CD, då mitt försteg är ur spel.

 

Kan man stänga av skärmen, men ändå få ljudet? Det är en statisk bild som visas från CDn.



#7340

Postad 13 mars 2015 - 22:27

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

För tillfället är jag tvungen använda min 6090H för att spela CD, då mitt försteg är ur spel.

 

Kan man stänga av skärmen, men ändå få ljudet? Det är en statisk bild som visas från CDn.

 

Tools på Fjärren -> Picture Off



#7341

Postad 14 mars 2015 - 18:17

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Tools på Fjärren -> Picture Off

Tack!

 

Bild: Av då jag kör med svenskt språk.



#7342

Postad 30 mars 2015 - 17:55

Unregistered9bd84919
  • Unregistered9bd84919
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hej

 

Någon som vet om boxers ci+ för hd utbudet funkar på 5090 modellen ?



#7343

Postad 30 mars 2015 - 17:58

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag antar att om det finns en bildutgång på boxer så skall väl den passa alla teven? Det kanske inte var det du menade?



#7344

Postad 30 mars 2015 - 18:16

Unregistered9bd84919
  • Unregistered9bd84919
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Har testat att sätta in en ci+ ca module direkt i tv:n , men den vägrar att hämta hd kanaler , trots sökt om alla kanaler osv

 

?



#7345

Postad 30 mars 2015 - 19:06

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Den har ej T2 mottagare utan endast MPEG2/4 så den kan ej ta emot HD-kanalerna via vanlig antenn (boxer)



#7346

Postad 30 mars 2015 - 22:10

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Har testat att sätta in en ci+ ca module direkt i tv:n , men den vägrar att hämta hd kanaler , trots sökt om alla kanaler osv

?


Mpeg4 klarar väl inte 5090? Den är nog för gammal för det. För gammal för inbyggd hd box till och med förmodligen. Men jag vet inte.
Oavsett vad den har eller inte så är nog "för gammal" själva kärnan till problemet dock.

#7347

Postad 17 maj 2015 - 11:23

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

En fråga till 5090H ägare, medföljer det väggfästen eller var man tvungen att köpa detta separat?

Har tyvärr inte kvar originalkartongen och kan inte minnas att jag lagt undan några fästen men skulle verkligen behöva dom nu.



#7348

Postad 17 maj 2015 - 13:34

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

En fråga till 5090H ägare, medföljer det väggfästen eller var man tvungen att köpa detta separat?

Det följde inte med som standard, utan det fick man köpa separat.



#7349

Postad 17 maj 2015 - 13:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Det följde inte med som standard, utan det fick man köpa separat.


Ok, som jag trodde då. Tack för svar.

#7350

Postad 31 juli 2015 - 00:44

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Hej alla proffs!

Jag har en 5090 och undrar vilken Hz jag ska köra i 1080 för att bilden skall bli bäst.
Kör 1080/24/50/60 och laborerar lite men vilket ska jag köra?
Använder en dator/Windows 7.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.