Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

"Vanlig" TV via bredband till dator

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 april 2012 - 22:12

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Det har länge stört mig att jag inte kan se "mina" kanaler som jag abonnerar på via bredband och på min dator. Jag vill kunna titta på de tv-kanaler som jag betalar för när jag är ute och reser. Dvs jag vill kunna koppla upp mig med en vanlig PC (Win, Mac eller Linux) och titta på mitt vanliga utbud. Det vore även toppen om jag kunde spela in och spela upp på någon form av "box".

Vad finns det för lösningar på problemet?

Jag kan tänka mig några olika, t.ex.:
1) en vanlig dig.box med (eller utan) hårdisk + SlingBox
2) en dator med "lämplig" hård och mjukvara (t.ex. MS Media Center)
3) en dig.box med lämpliga funktioner direkt i boxen (så att man slipper SlingBox). T.ex. Dreambox.

MEN jag gissar att jag har missat en massa smarta lösningar.

Jag vill alltså kolla både live och på inspelat. Jag skulle gärna se att systemet klarade av olika bandbredder. Dvs om jag har tillgång till bra bandbredd så ska systemet klara att skicka data med hög bandbredd och tvärt om. Dvs om jag inte har tillgång till hög bandbredd så systemet klara att gå ner och skicka med låg bandbredd (det är ganska svårt!). Givetvis så ska systemet att klara att koda om bandbredden "live" (dvs. transkoda i realtid).

Är det någon som har förslag på lösningar så vore jag tacksam!

Vilka kanaler som ska tas emot och skickas ut är jag mera flexibel med. Jag har inga "måsten" utan kan acceptera de "vanliga" kanalerna. Om de tas emot terrest, via kabel eller satellit spelar ingen roll.

Kom igen, kom med förslag på lösningar!

Edit:
Jag glömde givetvis att tillägga. En "färdig" lösning typ play-tv är helt OK om den kan klara live-tv (baspaket). Men jag har inte sett att Viasat, Boxer, Canal Digital med flera erbjuder detta. Men som sagt om det finns så vore det givetvis det bästa!

Redigerat av whome, 13 april 2012 - 22:15.


#2

Postad 14 april 2012 - 10:17

Viasat Kundservice
  • Viasat Kundservice
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Hej Whome!

Vi har tyvär inga lösningar för att skicka våra bredband eller parabolsändningar via internet men däremot så kan ni anväda er av Viaplay.se inom sverige. Dock så är detta endast on demand så inga riktiga kanaler så att säga.

Mvh Kim
Viasat Support

#3

Postad 15 april 2012 - 10:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det finns inte ngn operatör som erbjuder det än. Kommer kanske i framtiden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.