Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 4,91 (10) Inga priser
2 relaterade trådar

#501

Postad 18 mars 2012 - 20:30

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Jag har hållit på med min spelare hur länge som helst utan att få igång nätverket med datorn. Jag har suttit i timmar med supporten på kjell och kompany men dom kan inte fixa det för ingen av dom som sitter där kan någonting om win 7 för dom säger att felet sitter där och att dom har haft problem med just win 7....

#502

Postad 18 mars 2012 - 21:39

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jag har hållit på med min spelare hur länge som helst utan att få igång nätverket med datorn. Jag har suttit i timmar med supporten på kjell och kompany men dom kan inte fixa det för ingen av dom som sitter där kan någonting om win 7 för dom säger att felet sitter där och att dom har haft problem med just win 7....

Ja, det är ledsamt detta. En sak slår mig nu: När jag försökte ta bort lösenordet på min dator kunde jag inte logga in från mediaspelaren. Men du/Kjell har väl inte kommit så långt. Och det kan ju inte bero på W7.

Har jag förstått dig rätt när jag tror att själva spelaren fungerar nu, men inte i ditt nätverk?

Redigerat av Larry_Carlton, 18 mars 2012 - 21:42.


#503

Postad 18 mars 2012 - 23:14

ddaniel2
  • ddaniel2
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 1
Nej det gör den tyvärr inte, blir nog att få slänga den. Försökte uppdatera spelaren som ett sista försök att få nätverket att fungera eftersom kjells egna program har problem med det och tro mej att vi/supporten och jag har försökt med det mesta, eller det mesta som supporten klarade av för jag är ingen mästare på datorer så....

#504

Postad 09 september 2012 - 19:24

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag tröttnade idag på alla filmer som blev svarta och allt det förde med sig (mkvmerge, etc). När jag skulle uppdatera bootcode låste sig hela maskinen. Jag läste ju att det fungerare lite olika med olika USB:minnen, så jag provade alla jag hade, utan framgång.

Men när jag kom på idén att formatera USB:et till FAT16, fungerade det plötsligt, helt utan bekymmer. Både med Cyclones firmware och med Kjells. Jag fick tillochmed internettv att fungera, om än bara på vissa stationer (Cyclone).

Kanske hjälper detta någon.

#505

Postad 17 september 2012 - 21:43

Knah
  • Knah
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har läst och följ tråden sen tidigt 2010 när jag köpte min ez play hd. Jag har fått hjälp och tips av alla som har bidragit med know/how att tweeka windows/roxcore etc. Jag har ingen erfarenhet av andra mediaspelare men jag är väldigt nöjd med min burk. Om ez play hd kräver mer finetuning än andra för att ansluta till nätverket, det vet jag inte men jag vet att när man vill nätverka med windows och särskilt win7så kan det bli problem. Jag har inget nytt att berätta annat än att min spelare fungerar bra och tack till alla som har bidragit med info om hur man gör.

#506

Postad 04 oktober 2012 - 17:16

Knah
  • Knah
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Min fjärrkontroll slutade att fungera för några dagar sedan, den störde även fjärren på min tv. Jag var tvungen att plocka ut batterierna i Roxcore fjärren för att tv kontrollen skulle fungera. Jag har försökt att hitta en ny kontroll på Kjell o Company's hemsida men utan framgång, jag har dock inte pratat med dom om det. Hursomhelst jag plockade isär min kontroll och tvättade kretskortet som såg en anings smutsigt ut med en lätt fuktad trasa och ajax, satte ihop den och yes den funkade igen. Men ändå... Det borde finnas en ersättnings kontroll om det nu är så att den går i sönder. Min har tappats och slagit i golvet en del gånger. Tror att jag ska ringa o prata med dom.

#507

Postad 06 oktober 2012 - 13:09

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Grabben har Clas Ohlsons variant Traxdata (samma spelare) den köpte jag extra fjärr till.

#508

Postad 17 oktober 2012 - 20:34

Unregistered1f85709a
  • Unregistered1f85709a
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Fråga 1:

Kan man använda sig av mappsystem på den interna hårddisken.
Hade tänkt mig att ha olika kategorier - tex "TV-serier", "Filmer", "Dokumentärer" och i dem ska de ha vilken tex TV-serie det är - "MAgnum" o där i tex Säsong 1...
kan man ha så
eller måste jag lägga filmera direkt i roten på hårddisken - utan mappar osv.. (precis som på USB-sticka när man vill peta in den i bilstereon)??

Ffråga 2
Formatterade min hårddisk som exFAT - är det samma som FAT32.. jag behöver ha den så eftersom jag har både mac o pc..
När jag sen hade petat över ca 1.5 tb m filmer o sånt så försökte jag ta över den o kolla på tv:n.
Fick bara upp hårddisk - sen no more.

Måste jag formattera om den - till vad - kan ju bara använda exFAT eller NTSC... o jag vill ju ha FAT32.

VAd gör jag?


Jag gjorde iordning min hårddisk så fint med bra undermappar o allt. Håller nu på med evighetskopiering över till en annan hårddisk så jag kan ta och formattera om den om det behövs

#509

Postad 18 oktober 2012 - 08:51

Ollson
  • Ollson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Fråga 1:

Kan man använda sig av mappsystem på den interna hårddisken.
Hade tänkt mig att ha olika kategorier - tex "TV-serier", "Filmer", "Dokumentärer" och i dem ska de ha vilken tex TV-serie det är - "MAgnum" o där i tex Säsong 1...
kan man ha så
eller måste jag lägga filmera direkt i roten på hårddisken - utan mappar osv.. (precis som på USB-sticka när man vill peta in den i bilstereon)??

Ffråga 2
Formatterade min hårddisk som exFAT - är det samma som FAT32.. jag behöver ha den så eftersom jag har både mac o pc..
När jag sen hade petat över ca 1.5 tb m filmer o sånt så försökte jag ta över den o kolla på tv:n.
Fick bara upp hårddisk - sen no more.

Måste jag formattera om den - till vad - kan ju bara använda exFAT eller NTSC... o jag vill ju ha FAT32.

VAd gör jag?


Jag gjorde iordning min hårddisk så fint med bra undermappar o allt. Håller nu på med evighetskopiering över till en annan hårddisk så jag kan ta och formattera om den om det behövs


1. Du kan ha dina mappar, det går aldeles utmärkt.
2. Nej inte samma.
?3? Förstår inte riktigt frågan, "...kan ju bara använda exFAT eller NTSC... o jag vill ju ha FAT32"
Antar att du menar NTFS och då har du ju två val, du säger att du kan använda NTFS då ska du köra det, sen säger du att du vill ha FAT32, ja då får du bestämma dig för ett av dom helt enkelt.

Lycka till!

//Ollson

#510

Postad 18 oktober 2012 - 09:24

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
FAT32 har inte stöd för större filer än 4 gb, vill du kunna spela upp 720p eller 1080p får du nog välja NTFS.

#511

Postad 18 oktober 2012 - 09:36

Unregistered1f85709a
  • Unregistered1f85709a
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
På pc:n kan jag bara välja att formattera hårddisken till exFAT eller NTFS. Och jag behöver ha FAT32 för att kunna koppla den till macen också... annars är den bara läsbar där.

Hur formatterar jag då den till FAT32 - jag körde via enhetshanteraren eller vad den heter.

Redigerat av Unregistered1f85709a, 18 oktober 2012 - 09:37.


#512

Postad 18 oktober 2012 - 11:39

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Om du går in på Dator där alla diskar syns och högerklickar på disken, väljer Formatera, vilka val får du upp då?

#513

Postad 18 oktober 2012 - 23:39

Unregistered1f85709a
  • Unregistered1f85709a
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
exfat o NTFS

samma som i enhetshanteraren

Redigerat av Unregistered1f85709a, 18 oktober 2012 - 23:41.


#514

Postad 18 oktober 2012 - 23:43

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

På pc:n kan jag bara välja att formattera hårddisken till exFAT eller NTFS. Och jag behöver ha FAT32 för att kunna koppla den till macen också... annars är den bara läsbar där.

Hur formatterar jag då den till FAT32 - jag körde via enhetshanteraren eller vad den heter.


Annars kan du få macen att läsa ntfs.

Ps, glömde att lägga till skriva. Men söker man på NTFS + mac.

Redigerat av Mathzon, 20 oktober 2012 - 07:47.


#515

Postad 19 oktober 2012 - 09:46

Unregistered1f85709a
  • Unregistered1f85709a
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Läsa ja. men jag vill kunna föra över de filmer/foton /whatever jag har från macen också... inte bara läsa

#516

Postad 19 oktober 2012 - 12:14

ttxx
  • ttxx
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0

Läsa ja. men jag vill kunna föra över de filmer/foton /whatever jag har från macen också... inte bara läsa


Det finns alternativ för att läsa/skriva NTFS för MAC så gå på det istället för FAT32..

http://www.tuxera.co...fs-3g-download/

http://www.paragon-s.../home/ntfs-mac/

http://www.seagate.c...c-os-master-dl/

#517

Postad 21 oktober 2012 - 11:18

Ollson
  • Ollson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

exfat o NTFS

samma som i enhetshanteraren


Det är windows inbygda formatteringsrutiner som begränsar hur stor disken/partitionen får vara under FAT32.
Använd ett externt program tex;
http://www.ridgecrop...fat32format.htm
Men som sagt, om du kan fixa så macen kan hantera NTFS så är det klart att föredra.

#518

Postad 29 oktober 2012 - 21:09

tb54
  • tb54
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag uppgraderade för ett bra tag sedan, kommer inte ihåg hur länge sedan. I alla fall så slutade min DVD-läsare då att fungera. Någonting i 3.08 gjorde att när man väljer extern DVD-läsare så säger den bara "No loader".

Pga detta så har jag försökt få in olika firmware, men misslyckats totalt, supporten hos Kjell säger att jag måste lämna in den för att nedgradera. Är det någon som känner till om det kommer en nyare firmware?

Annars har jag funderat på att köpa en Tvix från Webhallen, någon som har erfarenhet av den? Är även intresserad om någon har kopplat in extern DVD-läsare till den så att man kan kolla på DVD direkt utan att hålla på att kopiera.

#519

Postad 29 oktober 2012 - 23:19

Unregistered17177ab2
  • Unregistered17177ab2
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0
Kampanj på denna nu, Kjell & Co tar 699 kr igen.

#520

Postad 30 oktober 2012 - 07:08

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade för ett bra tag sedan, kommer inte ihåg hur länge sedan. I alla fall så slutade min DVD-läsare då att fungera. Någonting i 3.08 gjorde att när man väljer extern DVD-läsare så säger den bara "No loader".

Pga detta så har jag försökt få in olika firmware, men misslyckats totalt, supporten hos Kjell säger att jag måste lämna in den för att nedgradera. Är det någon som känner till om det kommer en nyare firmware?

Om du inte har provat ännu kan du försöka göra en "hård" uppgradering:
  • Ladda ner firmware.
  • Packa upp filerna.
  • Kopiera de två filerna ”install.img” och ”logo_pal.bmp” till ett tomt USB-minne eller till rot-katalogen på den i mediaspelaren installerade hårddisken.
  • Gå till huvudmenyn och sedan till ”Setup”, välj ”System” – på mediaspelaren.
  • Gå till ”System Update”, välj ”Update” och tryck ENTER.
  • Firmware-uppgraderingen startar och tar ca 2 minuter.
Källa: http://www.kjell.com...a4-a0a101102319

När det kommer till nya versioner är det bara att hoppas. Det har ju kommit uppgraderingar de senaste tre (fyra?) gångerna som Youtube slutat fungera.

Edit: Lägger till den metod jag faktiskt menade.

1st Process:
  • Press and hold the power button for 5 seconds.
  • Plug in the USB drive with firmware (firmware only)
  • Release the power button and the unit should boot to load the firmware.
2nd process:
  • Remove power cable
  • Plug in USB drive (containing firmware only)
  • Press and hold the power button
  • Plug in the power cable
  • Hold power button until the Ultio starts booting,and then release power button
Källa: http://www.mvixusa.c...irmware-upgrade

Redigerat av BrokenDreams, 01 november 2012 - 05:26.


#521

Postad 30 oktober 2012 - 12:04

tb54
  • tb54
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Det där har jag provat, med både image från Kjell och Cyclone. Och både USB-minne och på hårddisken. Även den varianten där man håller inne "On" samtidigt som man stoppar in strömsladden. Är dock osäker på om den läser från USB-minnet, har provat med både FAT16 och FAT32. FAT16 var jag tvungen att minska partitionen. Gjorde den under 1 GB.

Tänkte åka och lämna in den i butik idag.

Egentligen är det ju den här man vill ha, tyvärr tillverkas den inte än.
http://luxorit.se/

#522

Postad 30 oktober 2012 - 20:23

tb54
  • tb54
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Var till Kjell&Co idag. De löste det så att jag fick en ny spelare från en kartong. Denna har vad jag kan förstå firmware 3.12 som inte har släppts. Den fungerar i alla fall som jag vill, DVD-spelaren är som den ska.

Gammal spelare:
Bifogad fil  Roxcoregammal.jpg   37,34K   12 Antal nerladdningar

Nya spelaren:
Bifogad fil  Roxcoreny.jpg   249,49K   11 Antal nerladdningar

#523

Postad 30 oktober 2012 - 22:23

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

... Även den varianten där man håller inne "On" samtidigt som man stoppar in strömsladden.

Det var den varianten jag menade. Tyvärr läste jag inte texten jag klistrade in så därför blev det fel. :blush:

Var till Kjell&Co idag. De löste det så att jag fick en ny spelare från en kartong. Denna har vad jag kan förstå firmware 3.12 som inte har släppts. Den fungerar i alla fall som jag vill, DVD-spelaren är som den ska.

Skönt att det löste sig i alla fall. Och lovande att det är en ny version på väg.

#524

Postad 31 oktober 2012 - 11:25

tb54
  • tb54
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Väldigt skönt att det fungerar. En annan sak, när den var ny (gammal firmware) så kunde jag komma åt den (tror jag) via http. Minnet är rostigt, det var ett par år sedan. Finns det något sätt att komma åt den med dagens firmware, jag skulle vilja komma åt den och kopiera filer till den utan att behöva koppla in den på en bärbar och den blir en disk på den.

Sedan skulle det vara trevligt att få ner en beskrivining av filmerna man har automagiskt. Någon som har en hint om hur man ska gå tillväga?

#525

Postad 01 november 2012 - 05:19

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Väldigt skönt att det fungerar. En annan sak, när den var ny (gammal firmware) så kunde jag komma åt den (tror jag) via http. Minnet är rostigt, det var ett par år sedan. Finns det något sätt att komma åt den med dagens firmware, jag skulle vilja komma åt den och kopiera filer till den utan att behöva koppla in den på en bärbar och den blir en disk på den.

Det finns två nätverkstjänster som du slår på med System -> BT/Samba Info i Setupen.
Via http hittar du Neighbor Web där du kan styra torrent-klienten och se status på disken (har jag för mig, jag kör disklöst numer). Och via smb kan du kopiera filer till disken i spelaren via Utforskaren (på datorn). Den har ju långt ifrån någon höjdarprestanda så är det mycket data kanske usb är att föredra.
Möjligen fanns det även någon ytterligare tjänst som addon, men där är jag mycket osäker.

#526

Postad 03 november 2012 - 18:40

tb54
  • tb54
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Japp, där var det. Tack för hjälpen.

#527

Postad 06 december 2012 - 13:06

sajberno1
  • sajberno1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Beror ju på hastigheten du har mellan roxcore och router, dator och router.



För att få den att dansa loss med Win 7 får du göra så här:
http://www.mvixusa.c.....Premium?.html



Det går INTE från datorn. Det MÅSTE vara ett TOMT USB minne med enbart firmware filen plus logo.bmp.

vad har hänt med länken ... hjälp den va ju bra för den fixade så att jag fick igång min roxcore:-(

#528

Postad 07 december 2012 - 05:13

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

vad har hänt med länken ... hjälp den va ju bra för den fixade så att jag fick igång min roxcore:-(

Det här borde vara den artikeln: http://www.mvixusa.c...io-or-ultio-pro

#529

Postad 13 januari 2013 - 14:25

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag kikar nu på mvix hemsida, och det ser då ut som om deras firmware ger betydligt fler funktioner än "vår". Är det någon som kör den som vill berätta? Eller kör Traxdata?

Med vänlig hälsning,
Hans

#530

Postad 13 januari 2013 - 16:12

Ollson
  • Ollson
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
-> Hans,
Släng in den du och testa och berätta hur den är jämfört med "våra".

Lycka till

Vänligen
Olle

#531

Postad 19 januari 2013 - 23:37

BroilerMan
  • BroilerMan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ljud osynkat.
Hallå därute
Har en roxcore ez play hd. Nu har ljudet börjat bli osynkat på så gott som alla filmer. :(
Någon som upplevt samma sak. Hittar ingenstans att ändra det. Har jag missat något?
Har firmware Cyclone MKV1 Enclosure - Firmware Update EU5 som förövrigt funkar klockrent.

Tacksam för lite hjälp om någon vet.

edit ! Fixade det själv :) Det var inte mediaaspelaren utan tv:n
Har en Samsung smart tv och i inställningar/Audio/AV sync ... fanns en bypass ruta att klick i.
Klart!!!

Redigerat av BroilerMan, 20 januari 2013 - 01:11.


#532

Postad 23 januari 2013 - 11:48

tabsnoopy
  • tabsnoopy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Har egentligen ingen aning eftersom jag inte har någon extern DVD själv, men jag antar att du skulle kunna försöka hitta en spelare med inbyggd dekryptering. Tror i och för sig att det är svårt.



Jag råkade ut för precis samma sak med en rippad DVD-image av Cars. Både bild och ljud hackade i de sekvenser som använde vinklar. Jag antog att det var för att spelaren inte hann med att läsa på två ställen samtidigt men din teori verkar troligare. Min lösning var att koda om filmen med Handbrake vilket i efterhand visade sig mycket smidigare.


Du kan prova denna DVD Ripper för att dekryptera och konvertera DVD-filmer till gemensam fil:
http://www.ilikemall...to-avi-mac.html
hoppas det fungerar

#533

Postad 23 januari 2013 - 17:04

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Du kan prova denna DVD Ripper för att dekryptera och konvertera DVD-filmer till gemensam fil:
http://www.ilikemall...to-avi-mac.html
hoppas det fungerar

Det är alltid bra med tips på program. Ska prova det när jag hinner. Vet du vad det är för begränsningar i demoversionen?

#534

Postad 09 februari 2013 - 17:05

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Vilken image är bäst till Roxcore EZ Play HD..Kjells egen, Trax...o.s.v. Sen vart hittar jag Bootcode v19 ute på nätet..

#535

Postad 09 februari 2013 - 18:12

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag frågade ungefär samma sak lite längre upp i tråden, men fick inte riktigt något svar på det. Lycka till!

Jag har bootcode 19, finns tidigare i tråden. För mig låste det sig, och jag hade en tegelsten ett tag, men fat32-formatering var lösningen. Nu står det först mvix, sedan roxcore.

#536

Postad 09 februari 2013 - 18:36

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag provade att ta ner denna som fanns tidigare i tråden men den hade tagits bort..hmm..vet ej varför..hade enorma probs med nätverket som är trådlöst..ena dagen hittades roxcoren andra inte men det som jag inte tycker om är att man är tvungen att logga in till nätverket varje gång efter man har stängt av den..var inne hos kjell idag och klagade :angry: så jag kommer att byta ut den mot en ny (och får man se om problemet kvarstår) men den fanns inte på hyllan så de beställde från en annan affär..sen har jag en hårddisk i den...hoppas att jag inte måste formatera om den tillsammans med den nya..tror att jag har formaterat hårddisken till ntfs (eller har jag fel) men som sagt bootcoden hittar jag inte så om nån kunde lägga ut en länk så skulle jag vara glad.. :)

Redigerat av johancrom, 09 februari 2013 - 18:42.


#537

Postad 09 februari 2013 - 20:35

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Jag tror att det är denna du vill ha.

http://www.avforums....w-firmware.html

#538

Postad 10 februari 2013 - 13:27

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tackar ska jag prova den från Sumvision eller från Mvix?..återkommer senare

Redigerat av johancrom, 10 februari 2013 - 13:35.


#539

Postad 10 februari 2013 - 21:13

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Är det nån som har provat denna från broken dreams..en omgjord image till roxcore..

http://ez-playing.bl...0&max-results=2

#540

Postad 10 februari 2013 - 23:26

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Är det nån som har provat denna från broken dreams..en omgjord image till roxcore..

http://ez-playing.bl...0&max-results=2


Nu har jag testat. Jag använde Kjells förut (3.08sv2) med cyclones bootcodeuppdatering. Den fungerade bra, men vill emellanåt inte stänga av sig. Det var ju lite synd, eftersom den separata hårddisken jag använder då stod och spann i onödan. Nu fungerar allt bra, utom Youtube, men det spelar mig ingen roll. Denna ovan tycker jag är den bästa hittills, alltså.

Jag har också testat Mvix 3.12 och 3.1.6. De innehåller massor av nätradio och -tvfunktioner som dock inte fungerar alls. Kinesiska tecken dyker upp här och var i den svenska texten.

Nätfunktionen (från datorn med Windows 7) har jag aldrig haft problem med.

Tack för tipset!

#541

Postad 11 februari 2013 - 09:40

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Skönt jag ska också prova denna.. :ph34r:

#542

Postad 15 februari 2013 - 11:01

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Nu har jag testat. Jag använde Kjells förut (3.08sv2) med cyclones bootcodeuppdatering. Den fungerade bra, men vill emellanåt inte stänga av sig. Det var ju lite synd, eftersom den separata hårddisken jag använder då stod och spann i onödan. Nu fungerar allt bra, utom Youtube, men det spelar mig ingen roll. Denna ovan tycker jag är den bästa hittills, alltså.

Jag har också testat Mvix 3.12 och 3.1.6. De innehåller massor av nätradio och -tvfunktioner som dock inte fungerar alls. Kinesiska tecken dyker upp här och var i den svenska texten.

Nätfunktionen (från datorn med Windows 7) har jag aldrig haft problem med.

Tack för tipset!


Har du haft problemen att man är tvungen att logga in i nätverket varje gång man har stängt av Roxcoren?
eller ena dagen funkar nätverket och andra dagen finns det inga nätverk..Jag kör trådlöst med kjells sticka som
tllbehör..Har inte fått den nya än men förhoppningen är att den kommer idag, han trodde att de skulle ha den som
idag Fredag..

#543

Postad 15 februari 2013 - 13:25

Larry_Carlton
  • Larry_Carlton
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Har du haft problemen att man är tvungen att logga in i nätverket varje gång man har stängt av Roxcoren?
eller ena dagen funkar nätverket och andra dagen finns det inga nätverk..Jag kör trådlöst med kjells sticka som
tllbehör..Har inte fått den nya än men förhoppningen är att den kommer idag, han trodde att de skulle ha den som
idag Fredag..


Jag måste logga in varje gång, men den minns ju lösenord och användarnamn, så jag har inte sett det som ett problem. Jag använder kabel, bor i relativt ny lägenhet (ett ombyggt regemente) och har nätverk i väggarna. Sticka har jag inte provat. Något jag märkt är att den tycks inte hitta nätverket med dold ip första gånge efter installation (uppgradering etc). Däremot när jag loggat in och sparat lösen går det även med dold. Min router har jag ställt så det alltid är samma ip till Roxcoren. Det kan obland ta en stund innan apparaten syns från datorn.

Min stänger inte alltid av sig nu heller. Gör din?

#544

Postad 16 februari 2013 - 08:53

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag måste logga in varje gång, men den minns ju lösenord och användarnamn, så jag har inte sett det som ett problem. Jag använder kabel, bor i relativt ny lägenhet (ett ombyggt regemente) och har nätverk i väggarna. Sticka har jag inte provat. Något jag märkt är att den tycks inte hitta nätverket med dold ip första gånge efter installation (uppgradering etc). Däremot när jag loggat in och sparat lösen går det även med dold. Min router har jag ställt så det alltid är samma ip till Roxcoren. Det kan obland ta en stund innan apparaten syns från datorn.

Min stänger inte alltid av sig nu heller. Gör din?

Ja det har den aldrig krånglat med utan den har alltid stängt av sej utan problem..men hoppas nu att den "nya" är bättre eftersom min hade ju glömt lösen och användarnamn varje gång det skulle loggas in ,tappade nätverket..Har också kört med samma ip varje gång...den nya imagen funkar utan problem än med inlogg, nätverk..och så vidare

Redigerat av johancrom, 16 februari 2013 - 08:56.


#545

Postad 17 februari 2013 - 00:14

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Ja det har den aldrig krånglat med utan den har alltid stängt av sej utan problem..men hoppas nu att den "nya" är bättre eftersom min hade ju glömt lösen och användarnamn varje gång det skulle loggas in ,tappade nätverket..Har också kört med samma ip varje gång...den nya imagen funkar utan problem än med inlogg, nätverk..och så vidare

Mitt problem har inte varit att spelaren inte stängt av sig, snarare att den slagit på sig omotiverat. Jag har antagit att det beror på att den aktiverats av partiella koder från andra fjärrkontroller.

Jag hade också en del problem med att den inte fick IP-nummer men det löste jag med att ge den ett fast. Inloggningsuppgifterna verkar den tappa om det tar för lång tid för nätverksenheten att vakna när spelaren ska ansluta. Om jag backar tillbaka ett par steg och går in igen finns de kvar.

Till sist, om den "nya" är den jag moddat så är den funktionellt identisk med Kjelles officiella.

#546

Postad 17 februari 2013 - 09:32

johancrom
  • johancrom
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Mitt problem har inte varit att spelaren inte stängt av sig, snarare att den slagit på sig omotiverat. Jag har antagit att det beror på att den aktiverats av partiella koder från andra fjärrkontroller.

Jag hade också en del problem med att den inte fick IP-nummer men det löste jag med att ge den ett fast. Inloggningsuppgifterna verkar den tappa om det tar för lång tid för nätverksenheten att vakna när spelaren ska ansluta. Om jag backar tillbaka ett par steg och går in igen finns de kvar.

Till sist, om den "nya" är den jag moddat så är den funktionellt identisk med Kjelles officiella.

Tack det var kul att få svar från dej

Jag ska "köra" in den nya och det var väldigt snällt :) av dej att dela med dej av den, men jag måste vänta på den nya maskinen från Kjell eftersom jag har bytt ut den..jag hade dessa problem på den gamla du beskriver men sen fick jag inte in den senaste firmware så jag byter ut den ( detta var dagen el dagarna innan jag kom kontakt med er)
Hur är det med nätverk och torrentfunktionen funkar det i den "nya" med "antennsticka" ..eller måste jag dra kabel..

Redigerat av johancrom, 19 februari 2013 - 19:33.


#547

Postad 12 april 2013 - 15:41

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag såg att Kjell&Co har kampanj på spelaren nu. 300 kr får du ge för den, men den är slut i väldigt många av butikerna.

Jag gissar att den är på väg ut ur sortimentet och att det är sista chansen att köpa en. Och det innebär ju att vi inte lär få någon ny officiell firmware.

Redigerat av BrokenDreams, 12 april 2013 - 15:44.


#548

Postad 09 januari 2014 - 23:42

kiptanoi
  • kiptanoi
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hallå där, jag hoppas inte tråden är "död" än :P
Jag ska gå rakt på sak...

Kan man fixa så att man på något vis göra det möjligt att boota upp en roxcore spelare med XBMC, XBMCuntu, Ubuntu, Slax på via en usbsticka?
Eller finns det färdiga "paket" med XBMC att ladda ner och flasha enheten med?

Ja, vad finns? =)

Redigerat av kiptanoi, 09 januari 2014 - 23:43.


#549

Postad 13 januari 2014 - 20:42

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Hallå där, jag hoppas inte tråden är "död" än :P
Jag ska gå rakt på sak...

Kan man fixa så att man på något vis göra det möjligt att boota upp en roxcore spelare med XBMC, XBMCuntu, Ubuntu, Slax på via en usbsticka?
Eller finns det färdiga "paket" med XBMC att ladda ner och flasha enheten med?

Ja, vad finns? =)


Det korta svaret är nej.

Det lite längre svaret är att det säkert går men man måste lägga ned rejält med arbete för att få igång det. Realtek har inte släppt några direkta specifikationer på chipet så det är mycket som är okänt. Det mest seriösa försöket jag känner till fick problem med copyrightat material och avbröts.

Här kan du läsa om det: http://consumerelect...r.blogspot.com/

#550

Postad 29 juni 2014 - 15:57

Unregistered0a4024d8
  • Unregistered0a4024d8
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Min Roxcore EZ Play HD har under flera år fungerat klanderfritt, men nu vill den inte längre veta av mina usb diskar... Har en 2,5" och en 3,5". Den känner av de en liten stund sen står det bara att usb minnet uttaget... Har kanvänt samma diskar i flera år utan problem. Hittar ingen firmware längre och är inte intersserad av att "mecka" massor, använder den bara till film via HDD och usb diskar. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta problem?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.