Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Seeker AI-70 *

432 svar i tråden
Seeker AI 70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 5 8 (4) Inga priser
Seeker AI-70 (Surroundförstärkare/ -receivrar) 22 8,75 (4) Inga priser

Skickat 04 mars 2005 - 00:48

Sammanställer lite frågor här tänkte jag :)

Jag har sett att några anmärkt på Seekerns S/N ratio som ligger på 83 och tycker det låter dåligt. Kan någon upplysa mig om vad S/N ratio är för något och vad bra värden är?

Visst är effekten: 6x145w RMS i 8ohm vid 1% THD och inte RMS output: 145W¡Ñ5 4 ohm 1%THD som det står lite längre ner på förstasidan?
Vad har Seekern för maximal effekt i 2-kanal 8ohm?

Det här inlägget har ändrats av bjornsva 04 mars 2005 - 00:57

Skickat 04 mars 2005 - 09:06

S/N Ratio betyder Signal/Brusförhållande och ska vara så högt som möjligt. Min Marantz har 105 dB, allt över 100 dB är godkänt anser jag. 83 dB är ovanligt lågt, men jag vet inte hur det värdet är uppmätt. Anser ni som har en Seeker att den brusar ovanligt högt?

Skickat 04 mars 2005 - 09:13

Jag tycker inte den brusar mycket alls, däremot brusade en Vincent SV-388 som fasen när jag hade den hemma. Seekern är kanon på bruset iaf

Skickat 04 mars 2005 - 14:16

Jag tror dom mäter detta på ett annat sätt bara där borta i orienten.
Ett S/N ratio på 83 skulle ju innebära ett fruktansvärt brus om man
drog upp volymen lite.

Skickat 04 mars 2005 - 16:59

Efter att ha läst den här tråden blir man båda kär och fundersam.
Kär för den verkar vara otroligt bra för det pris som gäller, orolig för att det klagas ite på kvalitén och att det "buggas" lite.
Förmodligen blir det att beställa en vid nästa gruppköp. :)

Skickat 05 mars 2005 - 05:07

man blir ju sjukligt sugen på den här maskinen :)
den e ju bara alldeles för stror för att platsa i ens vardagsrum.. :rolleyes:
nån som har specen för lillebror ai-60?

Skickat 05 mars 2005 - 15:44

-=Kotten=- Mar 5 2005, 05:07 skrev:

nån som har specen för lillebror ai-60?

<{POST_SNAPBACK}>

Efter vad jag förstått den mycket samma som AI-70 fast med äldre processor (ej ES, EX) och endast 5-kanalig.
Fjärrar och effekt/kanal samma.
In och utgångar vet jag inget om, kolla på deras hemsida.

/Thomas

Skickat 05 mars 2005 - 19:08

• SHURE
  • Användare

• 209 inlägg
Och vad har dom för adress?

Skickat 05 mars 2005 - 20:05

SHURE Mar 5 2005, 19:08 skrev:

Och vad har dom för adress?

<{POST_SNAPBACK}>

Vem/vilka?

Skickat 05 mars 2005 - 23:07

http://www.sendsound.cn

Fasst det står ingen info om dom där/går inte att klicka på info länkarna.. ;)

Skickat 06 mars 2005 - 12:46

Man kan ju alltid babelfiska den här kinesiska sidan.

/Thomas

Skickat 06 mars 2005 - 13:22

• SHURE
  • Användare

• 209 inlägg
Hemsidan till tillverkaren av Seeker.

Skickat 12 mars 2005 - 13:32

Have those 10 seekers arrived yet?
'looking foreward to read the user tests

Skickat 12 mars 2005 - 20:57

No they havent and they won´t be here for a long time ;) ..In the end of April is my estimation ..We are shipping them by boat/sea and that takes time :P

Skickat 13 mars 2005 - 00:52

how much is saved by ship? And how many kilo before it is worth using ship?

Skickat 13 mars 2005 - 01:20

Det finns en Seeker AI-70 ute på blocket nu för 7000kr. Verkar vara nixda1 som säljer den, iaf samma bild i annonsen som nixda1 tidigare lagt ut.

Skickat 13 mars 2005 - 01:41

Att döma av SendSounds hemsida så släpptes AI60 och AI70 år 2002. Den förra levererar 5x145W (4 Ohm) med frekvensomfång 5Hz-44kHz, och AI 6x145W (8 Ohm) med frekvensomfång 6Hz-60kHz, och avkodaren tycks klara samma format. Förutsatt att 4 Ohm för AI60 är ett skrivfel (?), så gissar jag på mycket stora likheter dem emellan, förutom att AI70 har 6 kanaler i st f 5.

Pings svar till LewisX visar att denna pjäs inte är något för kräsmagade: "its design is good, but its quality is not so perfect"? Han (?) menar att detta inte utgör något större problem i Kina där efterservicen är bra (mindre än 200 mil till en auktoriserad serviceverkstad?), men tillägger att "we don't suggest selling AI70 oversea" eftersom de oroar sig för eftervården...... På undran om det finns någon servicemanual tillgänglig så hänvisas man till deras återförsäljare i Hongkong, varefter Ping toppar mailet BIG TIME med "By the way, may I ask what the "service menu" is?"

Jag funderar på om inte en Seeker AI50 vore intressant? Den släpptes sist av de tre (2003), har bättre S/N (>=95dB), en 192K D/A switch, 24 bitars processor (5 milj instruktioner/sek, jmft AI70:s 5 ggr långsammare 16 bitars proc.) och ger 6x120W (8 Ohm). AI50 klarar SACD och DVD-Audio och använder samma display (Noritake Corp.) och volympot. (Crystal Corp. CS3310) som AI60/70, men saknar rattar (endast styrning med remote?).
AI50 ser tyvärr ännu mer ut som en julgran med ytterligare en fet display till höger och väger in på nätta 16,2 kg. Vet inte hur mycket någon av maskinerna drar så det är svårt att bedöma verklig uteffekt. Tveksamt om det finns hörlursutgång - den har 2 plugghål på fronten - men jag misstänker att att de är mic-ingångar. Hur många ggr ska man behöva påpeka att riktiga karlar sysslar inte med karaoke? AI50 kostar några hundra spänn mer än AI60, men verkar också vara en modernare maskin. Hmmmm..... :P

Skickat 17 mars 2005 - 13:13

Jag kom att tänka på det med ljudsläpp vid tittande av Dolby Digital/ DTS, man kan ju säkerligen använda dekodern från Dvd spelaren?

Detta tycker jag är mycket jobbigt och funderar därmed på att sälja min Seeker, tittar mycket på film samt upplever inte detta ljudtapp så många gånger men tillräckligt för att tycka det är störande.

Jag fick detta från Norman häromdagen:

dear nik
it seems that the factory cannot resolve the problem
and the manager simply said he cannot offer any further help

and we are also sad on this unresolved problem
so we are going to stop selling this product

and we notify our future customers on the new price list

Flagship AV amp under USD1000 of
whole china/ customer
should aware of the minor problem of the decoder before ordering

Mvh Niklas

Skickat 17 mars 2005 - 13:27

that's too bad. It is a little disturbing that out of all those Chinese surround amp, they all have one thing or anohter wrong with them.
I would definitly get the korsun if you are gonna use the decoder on your dvd. That doesn't work for me because I want to watch my divx and Xbox movies in surround too.
I think I might drop the whole China thing and buy the Yamaha Rxv 1500 or 2500 in germany where thay are really cheap.

Skickat 17 mars 2005 - 14:19

Nån som vet vad seeker recievrarna kostar inklusive frakt å allt.

Skickat 18 mars 2005 - 18:18

mr huhta Feb 23 2005, 00:49 skrev:

My guess would go for the Seeker. It´s not a pro guess ;) . But i was really impressed with the Seeker and therefore i got the "china-fever" and ordered something even more powerfull expensive..

Vad är det för nån bättre grej du beställt istället då... :unsure:

Verkar ju lite halvdan kvalite på seekern.. :ph34r:

Skickat 18 mars 2005 - 18:30

Japp lite synd att seekern verkar ha en del problem :ph34r: . Mitt ex hade ju int edessa buggar occh jag var väldigt nöjd med den.. Jag öppnade inte chassit så jag kan inte prata om kvaliteten på gängor/invändig byggkvalitet, dock utvändigt så ger den ett väldigt kvalitativt intryck :unsure: .
Jag har mailat och frågat Coem vad exakt det är som skiljer 50/60 och 70 modellen åt och ifall de andra modellerna har samma buggar.

Kotten: Jag har beställt en Hivi/research AV928 46kg kinesiska muskler som jag hoppas/antar är ännu bättre :) . De vi vet om den än så länge är 2x200+4x100 vid 8ohm och 2x400+4x200 vid 4ohm..Thats about it ;)

Det här inlägget har ändrats av mr huhta 18 mars 2005 - 18:32

Skickat 19 mars 2005 - 15:00

mr huhta Mar 18 2005, 18:30 skrev:

Jag har beställt en Hivi/research AV928 46kg kinesiska muskler som jag hoppas/antar är ännu bättre ;) . De vi vet om den än så länge är 2x200+4x100 vid 8ohm och 2x400+4x200 vid 4ohm..Thats about it :ph34r:
[

Ser ju riktigt fin ut...bra också att dom har så utförlig info om den... :unsure:
När får du hem den så man får se lite tester? :)

Det här inlägget har ändrats av -=Kotten=- 19 mars 2005 - 15:03

Skickat 21 mars 2005 - 16:26

mr huhta Mar 18 2005, 18:30 skrev:

Kotten: Jag har beställt en Hivi/research AV928 46kg kinesiska muskler som jag hoppas/antar är ännu bättre :) . De vi vet om den än så länge är 2x200+4x100 vid 8ohm och 2x400+4x200 vid 4ohm..Thats about it :P

<{POST_SNAPBACK}>

Vad fick du ge för den? eller vad beräknar du få ge för den med frakt och allt?

huhta, glöm inte posta svaret du får angående Seeker modellerna, funderar nämnligen på den nyare 50 modellen men vill undvika de nämnda buggarna som folk haft med 70 modellen.

Det här inlägget har ändrats av berra 21 mars 2005 - 16:26

Skickat 21 mars 2005 - 16:36

I wrote to compact (Seeker company) and asked about future plans. Seems like a new mdel is coming but I am not sure when and if it will have a new model number or just keep the AI-70

"Dear Henning Dalgaard,
Thank you for your favor.

Before long ,the Seeker AI70 will be modified ratherish..We will increase its qulity but the appearance will not be changed,for it is very popular in domestic and oversea market.At that time we will apply for CE ,and DTS approval in order to export."

Skickat 21 mars 2005 - 16:51

Jag börjar fundera på att skrota tanken på en Seeker p.g.a. buggarna som är på tok för allvarliga, tyvärr, för det verkar vara en riktigt toppenprodukt för priset.

Jag kommer mest troligt välja att köra med en reciever jag kan få tag på i europa och sedan hänga på ett slutsteg för extra kraft.

Om någon för reda på mer info ang. när de "nya" produkterna kommer så skriv det gärna här för den är högaktuell igen om buggarna blir fixade.

Skickat 22 mars 2005 - 18:35

Tyvärr ej fått svar på skillnaden mellan modellerna men har fått ett annat besked.

Citat

dear kenneth
sendsound really take a very high profile work into your order
they have serious did the test run and inspection
best in the history ;)
and finally i reviewed the few amps that have problem ...remember they have some problem with the selectors?? shifting from DTS to stereo...now they all go well again)))
i spot out the reason for disorder...
it was a very very humid day in the spring of over 98% of humidity..and this was the simple reason for the disorder.
and we test and test again them and no more problem again

by the way all your ai70 are now here

Skickat 22 mars 2005 - 19:39

"best in the history"

Inte illa! ;)

Jag tror fortfarande på Seekern som jag beställt. Nu verkar det ju också som att beställningen kan komma iväg inom nån vecka eller så.....eller två kanske... :)

Skickat 22 mars 2005 - 20:23

mr huhta Mar 22 2005, 18:35 skrev:

Tyvärr ej fått svar på skillnaden mellan modellerna men har fått ett annat besked.

Citat

dear kenneth
sendsound really take a very high profile work into your order
they have serious did the test run and inspection
best in the history :)
and finally i reviewed the few amps that have problem ...remember they have some problem with the selectors?? shifting from DTS to stereo...now they all go well again)))
i spot out the reason for disorder...
it was a very very humid day in the spring of over 98% of humidity..and this was the simple reason for the disorder.
and we test and test again them and no more problem again

by the way all your ai70 are now here

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår inte riktigt vad dom menar med detta?. Har dom mailat dig tidigare Kenneth angående något annat problem med någon utav era Seekers eller är det problemet med ljudtapp i bakkanalerna man beskriver i mailet? Är supersugen på en Seeker men är rädd för att ljudtappsbuggen ska finnas på min maskin ;)

Det här inlägget har ändrats av bjornsva 22 mars 2005 - 20:26

Skickat 22 mars 2005 - 20:39

huhta, vad fick/får du ge för Hivi/research AV928, eller vill du inte lämna ut de uppgifterna?

hakade upp mig på en sak i det mailet angående felet där ljudnivån skiftar där det stog

"i spot out the reason for disorder...
it was a very very humid day in the spring of over 98% of humidity..and this was the simple reason for the disorder."

vad exakt menar han med detta igentligen, att han en gång då det var hög luftfuktighet som detta felet uppstod?

isf borde man ju inte få detta felet här i sverige och speciellt inte hela tiden. En förklaring skulle kanske vara om han menade under tillverkningen, att det då blev bestående fel på dessa produkter som tillverkades i den luftfuktigheten, men det tycker inte jag låter troligt heller.

Hur som hellst så kan det ju inte bara uppstå när det är hög luftfuktighet eftersom vissa har haft dessa felen hela tiden.

eller är det något annat fel han pratar om? såg att han nämnde något om att den ändrar ljudfält.

Det här inlägget har ändrats av berra 22 mars 2005 - 20:40

Skickat 23 mars 2005 - 07:46

Alla "kina-mail" kräver oftast att man läser och funderar över dem ett par gånger <_< :) . Det jag tror Norman menar är: De problemen som han hade haft på 2st Seeker inte är kvar längre på just dessa två. Han har antagligen kopplat in dem för att kolla igenom dem eller något liknande och helt plötsligt så är inte felet kvar. Dessa två var ifrån en sändning på 5 st som han hade fått in(inte ur vårat gruppköp på 10st).
Norman vet inte själv vad detta beror på, MEN kanske kan det vara pga den dagen han fick dem så var det väldigt hög luftfuktighet..Han gissar på detta alltså. Det kan ju iofs vara glapp någonstans också och detta påverkas av att den flyttas tex. Det kan helt enkelt vara massor av olika saker och han vet inte själv och kan ju inte kolla upp nu eftersom inte felet längre är kvar.

Min seeker hade ju inga av dessa problem ;) , så tyvärr verkar det vara lite slumpmässigt(måndagsex, otur?).
Tyvärr vill jag inte lämna ut priset på AV928(med den gamla vanliga motiveringen att vi inte skall lägga ut dem offentligt), men den är ungefär 3 gånger så dyr som en seeker AI70

Skickat 23 mars 2005 - 07:53

damn den verkar nice den där AV928

Skickat 23 mars 2005 - 08:45

Citat

Det jag tror Norman menar är: De problemen som han hade haft på 2st Seeker inte är kvar längre på just dessa två. Han har antagligen kopplat in dem för att kolla igenom dem eller något liknande och helt plötsligt så är inte felet kvar. Dessa två var ifrån en sändning på 5 st som han hade fått in(inte ur vårat gruppköp på 10st).
Norman vet inte själv vad detta beror på, MEN kanske kan det vara pga den dagen han fick dem så var det väldigt hög luftfuktighet..Han gissar på detta alltså. Det kan ju iofs vara glapp någonstans också och detta påverkas av att den flyttas tex. Det kan helt enkelt vara massor av olika saker och han vet inte själv och kan ju inte kolla upp nu eftersom inte felet längre är kvar.

Precis så som jag tolkade svaret.

Är man däremot lite cynisk, så kan det ju va så att Norman har konstruerat ett svar som ska få oss att bli lugna och inte krångla till det nu, just innan sändningen ska gå iväg :)

Själv är jag dock optimistisk och tror självklart på att allt kommer att bli bra ;) Ska bli skönt när den den här långa väntan är över <_<

Skickat 23 mars 2005 - 08:47

Vad är mail adressen till det stället som sålde Seeker?

För min del ser det ut som det blir en AI-50, okej, den är kanske något fulare än AI-70 med ytterligare en display samt helt utan reglage vad jag kan se, men sen är det ju istället en nyare modell med mycket bättre kretsar som någon annan redan nämnt tidigare i tråden.

Den har bättre S/N (>=95dB), en 192K D/A switch, 24 bitars processor, jämfört med AI70:s 5 ggr långsammare 16 bitars proc.) och ger 6x120W (8 Ohm). AI50 klarar även SACD och DVD-Audio.

Skickat 23 mars 2005 - 11:19

Fäörmodligen finns den hos fler återförsäljare, men Coem Audio har <coem@coemaudio.com>

Det här inlägget har ändrats av LewisX 23 mars 2005 - 11:19

Skickat 23 mars 2005 - 16:50

Är fortfarande lite skeptisk....vissa säger att den klipper ljudet....andra säger att dom inte haft det problemet samtidigt som dom säger att den är helt tyst i en film när det ska va tyst....är väl sällan helt tyst i filmer...låter ju som samma problem
som beskrivs.....blir lite misstänksam i alla fall... ;)

Det här inlägget har ändrats av -=Kotten=- 23 mars 2005 - 16:53

Skickat 23 mars 2005 - 17:07

Det är mig du antyder på och jag har haft en förstärkare som "klippte" ibland(vincent sv-382).
Jag hade INTE detta på min Seeker. Vad jag menar med tystnaden är egentligen mer åt "dynamik hållet". Alltså SKALL det vara tyst så var det verkligen tyst och inte ett litet brus(som vincenten hade).
Detta gäller även vid partier av filmer/musik där det endast när små tysta ljud, då är det just dessa ljud som kom fram och inte ett lätt brus i bakgrunden inkl de låga ljuden..Jag vet inte hur jag skall förklara detta bättre ;) .
Självklart så skall man vara misstänksam, det hade jag också varit om jag hade läst hela denna tråden innan ett eventuellt köp. Nu var ju jag en av de första att köpa en seeker så det kunde ju inte jag göra :) . Ville bara visa att inte alla seeker lider av dessa buggar.

Skickat 23 mars 2005 - 17:07

Mer info från COEM.

Citat

Ai-60 translation

Overall introduction that,
Product explanation downloading

Because specialized, therefore is better
In January, 2000, relies on the formidable manufacturing capacity and the technology accumulates, Huipu company started an ambitious plan. The company does not hesitate the large sum of money, invited one batch from world each place in the audio frequency amplification technology the attainments deep outstanding person, and the investment large amount fund has established the intelligence audio frequency amplification engineering research laboratory.
The laboratory outstanding people receive the technical humanist humanities spirit, the most state-of-art intelligent science and technology will expend with the most universal populace rubs synthesizes a body, has realized the most complex science and technology and the simplest use organic unification. After the nearly two years research, the laboratory promoted the first section intelligence audioamplifier ¨d¨d to think wonderfully (Seeker) AI70. This section named artificial intelligence amplifier has achieved and the international synchronized level in following three aspects, namely technical specialization, function intellectualization and operation human nature. Unfolds in 2,002 gardens take it as the lead "the Chinese for the first time multi- sound tracks SACD demonstration meeting" on, AI70 has obtained the huge success.

The operation is similar to the handset general to be simple
The most state-of-art science and technology often can encounter the ordinary consumer in the civil process to operate on the question, thus causes the defeat. Thinks the wonderful researcher in the triturating, persisted the technical humanist spirit, proposed "the operation is similar to the handset is ordinary" the idea, the most state-of-art intelligent science and technology will apply each detail, the greatest degree has realized the operation simplification, thus will let most state-of-art video and music science and technology and between the ordinary consumer no longer has the barrier, will use handily, will have one's wish.

Stands high, looks far
Thinks wonderfully devotes to provides for China's video and music amateurs with the international video and music tidal current synchronization intelligence audio power amplifier. The laboratory outstanding people close attention international newest video and music technological development direction, take Multi-channel SACD and DVD-Audio as a breach, makes Chinese with all one's strength multi- sound tracks HI - the FI system.
The laboratory members realize, is more and more high along with the people to the video and music entertainment quality request, the sound will be able to become determines the final outcome the market key to be at. Therefore before, in thinks the wonderful each model product promotes, the good sound has become the only examination standard.

The science and technology lights the life the fervor
In the city life people, in material life rich today, the spiritual life request also more and more are unceasingly high. The video and music entertainment took the metropolis person ordinariest one kind of spirit entertainment and the leisure way, its important nature is not allow to neglect. Thinks wonderfully devotes to makes with the international synchronized video and music tidal current, by its formidable technical strength, lets the perfect video and music experience light the metropolis each person's life fervor.

AI60, inside and outside concurrently repairs, smiles the arrogant rivers and lakes

The science and technology, lets you have one's wish.
Entire Chinese screen menu demonstration
The Chinese and English operate the on-line help function
Intelligent opening machine automatic detection input signal function
According to input signal form automatic selection optimization pattern broadcast
Human nature volume fade in function
Intelligence volume control
Six channels relative levels adjustment function
Falls the electricity memory function, avoids the repetition establishment the worry

Plays with all one's heart, I have my style.
Consummation sound box establishment management
May adjust the digital time delay
Convenience practical fixed time closing machine function
High performance entire numeral Kara OK many parameters establish at will for the user
At night pattern function
Sound track trimming
Emperor imperial throne establishment

The seeing and hearing sings the entertainment, has everything expected to find.
AI60 has Dolby, Pro Logic, DTS, audio frequency form decoding function and so on DTS Digital Surround, PCM, can correspond DVD and the CD audio frequency output need which at present promotes.
The specialized Kara OK function, lets you sing happy, sings the standard.

Parameter:
RMS output: 145W×5 4 ohm 1%THD
Frequency response
Nonstop: 5Hz-44Khz
Decoding: 20Hz-20KHz
Overweight bass: 5Hz-180Hz
Total harmonic distortion: <= 0.01%
The signal to noise ratio (goes nonstop to): >= 83dB
Degree of dissociation
The double sound track, Du compare the numeral and the dts condition: >= 50dB
Du compares the directional logic: >= 40dB
Input sensitivity
Analog input: 200mV/47K ohms
Biggest input level
Simulation audio frequency: >= 3Vrms
Video frequency: >= 1.5Vp-p
Note tuning scope
Main sound track balanced frequency spot: ±10dB
Kara OK treble: 7KHz ±10dB
Bass: 50Hz ±10dB

Ai-50 translation

Overall introduction that,
Product explanation downloading

Huipu sound has at present promoted the AI--50,6.1 sound track intelligence control center, it corresponds with international most newly most state-of-art multi- sound tracks SACD and the DVD-AUDIO video and music, may simultaneously realize you the entertainment demand which moves the movie theater and the music hall goes home enjoys.
The AI--50 multi- sound tracks intelligence control center has utilized the Japanese NORITAKE Corporation giant Chinese and English entire lattice colored display monitor, truly founded the merit to put the colored tablet the new times, to was extremely luxurious for the person, the HI-TECH impression. On the heart spot needed materials, it used the CRYSTAL Corporation numeral volume "E-VOLUME" the CS3310 chip, the 192K D/A switch, the 24BIT central processor (each second has been allowed to process 5 million instructions, enhanced 5 times compared to original processor processing speed) the equipollent magnitude primary device. The AI--50 multi- sound tracks intelligence control center has used the brand-new 6.1 sound tracks connection, but outside meets has 6.1 sound tracks specialized decodings or decoding function DVD, truly builds 360 which 6.1 sound tracks brings to shock the surrounding sound effect.
AI--50 Kara OK uses the Japan Mitsubishi Corporation to go against the level Kara OK chip, the sound territory broadly, the reverberation time delay effect is extremely good. This machine ad hoc has the four-track quadraphonic Kara OK pattern, perfectly has traditional two sound tracks Karas OK no to surround the effect. Adjusts the Kara OK each sound effect at will, you then may really obtain natural sing the effect.
The most state-of-art science and technology often can encounter the ordinary consumer in the civil process to operate on the question, thus causes the defeat. Thinks the wonderful researcher in the triturating, persisted the technical humanist spirit, proposed "the operation is similar to the handset is ordinary" the idea, the most state-of-art intelligent science and technology will apply each detail, the greatest degree has realized the operation simplification, thus will let most state-of-art video and music science and technology and between the ordinary consumer no longer has the barrier, will use handily, will have one's wish.
The AI--50 multi- sound tracks intelligence control center the similar product intellectualization standard will promote to a brand-new boundary. It provides the entire journey WINDOWS operation contact surface, the unique on-line help system, the man-machine dialogue links up entire without obstruction. This machines and tools have the self-service type intelligence "EASY TOUCH" to pass the function key, may with ease the commonly used function which likes own establish on the kneading board, may HI-FI, the theater condition and the expert which adjusts establishes uses "EASY TOUCH" to pass the function key to save on the kneading board. In addition, this machine realized the opening machine automatic scan input tonic train signalling, the automatic selection input channel, the emperor imperial throne establishment, the intelligent sound box has matched the establishment, the maximum volume limit, the opening machine initial volume establishment, high nurtures the divine or pristine element within oneself the condition demonstration immediate supply voltage, the automatic pass machine function and so on.

Parameter:
RMS output: 120W×6 8 ohm 1%THD
Frequency response
Nonstop: 10Hz-50Khz
Overweight bass: 10Hz-120Hz
Total harmonic distortion: <= 0. 1%
The signal to noise ratio (goes nonstop to): >= 95dB
Iterative attenuation: >= 50dB
Input sensitivity
Analog input: 150mV/47K ohms
Microphone: 15mV/600 ohms
Biggest input level
Simulation audio frequency: >= 3Vrms
Video frequency: >= 1.5Vp-p
Microphone: >= 0.8Vrms

Note tuning scope
Main sound track treble: 10KHz ±10dB
Bass: 100Hz ±10dB
Kara OK treble: 7KHz ±10dB -6dB
Bass: 100Hz ±10dB -6dB
Net weight: 16.2Kg
The size (long * width * is high): Mm

Skickat 23 mars 2005 - 17:09

Lite till ;)

Citat

hi
sorry i just found this buried email

hmmm in our experience we have never sell the lower models
and i am afraid the junior models may not be able to survive the compettitors such as denon and marantz
so we have never try
and we stay as the top notched hifi seller

Skickat 23 mars 2005 - 19:53

mr huhta Mar 23 2005, 17:07 skrev:

Det är mig du antyder på och jag har haft en förstärkare som "klippte" ibland(vincent sv-382).
Jag hade INTE detta på min Seeker. Vad jag menar med tystnaden är egentligen mer åt "dynamik hållet". Alltså SKALL det vara tyst så var det verkligen tyst och inte ett litet brus(som vincenten hade).
Detta gäller även vid partier av filmer/musik där det endast när små tysta ljud, då är det just dessa ljud som kom fram och inte ett lätt brus i bakgrunden inkl de låga ljuden..Jag vet inte hur jag skall förklara detta bättre :) .
Självklart så skall man vara misstänksam, det hade jag också varit om jag hade läst hela denna tråden innan ett eventuellt köp. Nu var ju jag en av de första att köpa en seeker så det kunde ju inte jag göra <_< . Ville bara visa att inte alla seeker lider av dessa buggar.

<{POST_SNAPBACK}>

ok.... ;)

Skickat 23 mars 2005 - 20:27

Jag upplever inte min seeker att det är störande, men deet är så min seeker gör, det är helt tyst när det inte sägs något, det brusar inget alls. Men på 1 / 3 filmer så kan det bli något störande för att det tal kan komma igång i början av en mening.

Det här inlägget har ändrats av nixda1 23 mars 2005 - 20:29

Skickat 23 mars 2005 - 22:16

Jag vet exakt vad du menar Nixda1 och jag vet hur störande det kan vara :P . Det är precis som den får för låg signal och när det inte händer mycket så tappar den "sync" och tolkar det som ingen signal alls? Så var det ibland på Vincenten i alla fall. :(

Skickat 23 mars 2005 - 23:04

Har någon som äger en Seeker AI-70 prövat pre-out? Jag vill veta om det stämmer att pre-out:en går på full utsignal hela tiden och vad detta innebär?

Skickat 24 mars 2005 - 07:18

Jag kommer att köpa en AI70 & man får väl hoppas på att de som haft problem har haft den ståendes i bastun eller i badrummet där vi Svenskar kan komma upp i 98% luftfuktighet. :P
Fast det vore iofs kul att vänta på rev. 2 av Seeker AI70 när de nu säger att de ska göra om lite på dem.

Skickat 24 mars 2005 - 16:31

Det här "tappet" i någon/alla kanaler, uppfattar ni det som alltid på samma film, samma filmsession eller totalt sporradiskt?
Blev lite fundersam efter en film där fenomenet med att kanalerna "slog av och på" - alla utom centern. Det var inget jag tänkte mycket på under filmens gång (ganska låg volym) men tyckte det var klent med surr.effekter i filmen och lyssnade intill respektive högtalare och hörde vad som jag misstänker är det som är tappet.
Dum som jag var kollade jag inte med en annan film den natten, eller samma film dagen efter för den delen :P

Jag provade ett par filmer nu och StarWars Ep. 2, inget tapp, Collateral slår surrarna av och på...men alltid på samma ställe. Någon fördröjning på tillslaget var i så fall på någon millisekund, och det kändes inte som jag missade nåt.

Kan det ha med hur högt nivån på respektives kanal ligger i ljudspåret tro, då inte i förhållande till varandra, utan den som når dekodern? I så fall borde det vara ett mjukvaruproblem i antingen dekodern eller försteget, eller är jag helt ute och cyklar?
Är det någon som testat om det är skillnad på coax/opt, nivån kanske skiljer mellan dem?

/Thomas

Skickat 24 mars 2005 - 16:39

Enligt Norman på Coem så ska det vara något krux med dekodern i Seekern.

Jag har endast ljudtapp i bakkanelerna efter att ha testat. Det är som sagt inte mycket som ljudtappet är på utan det är väldigt lite. Men det liksom klickar till i högtalaren när det kommer tillbaka.

En film som detta märktes på är Chronicles Of Riddick

Främre delen funkar kanon. Jag tycker inte heller de bakre högtalarna tillför så mycket. Kan lika gärna köra 3.0

Skickat 24 mars 2005 - 18:22

Kan säga att jag ej hade något problem med min Seeker i början utan det kom succesivt, först började det i bakkanalerna sedan i fronten.

Skickat 24 mars 2005 - 21:43

bjornsva Mar 23 2005, 23:04 skrev:

Har någon som äger en Seeker AI-70 prövat pre-out? Jag vill veta om det stämmer att pre-out:en går på full utsignal hela tiden och vad detta innebär?

<{POST_SNAPBACK}>

Någon som testat ovanstående?

Skickat 24 mars 2005 - 21:45

Har inte testat det, men vad det innebär är ju att man skulle kunna
skicka vidare signalerna till en annan förstärkare och därmed köra 2 system.

edit: En annan förstärkare med volymkontroll alltså.

Det här inlägget har ändrats av Martin.M 24 mars 2005 - 21:45

Skickat 25 mars 2005 - 00:55

Högnivå ut från en RCA kontakt, kan det vara möjligt.....
Låter väl inte riktigt vettigt :P

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.