Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5001

Postad 21 mars 2015 - 15:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Är det någon som kan spela in cmores HD kanaler med Humax boxen? Jag kan bara spela in SD kanalerna från cmore. Enligt comhem så är det Humax boxen som är problemet och är inget dom tänker göra något åt. SvtHD,TV3HD och 5HD funkar att spela in utan problem.

Jag skaffade precis cmore för comhem hade kampanj för 99kr månaden men funkar det inte att spela in så är det värdelöst. Humax boxen vill jag helst inte byta ut för den är den bästa box jag haft förutom några buggar som inte stör mig så mycket.

Jag blev nyfiken på problemet - jag använder mest TiVo numera men har även en Humax HDPVR- 1000C med syskonabonnemang och spegling av alla kanaler i huvudabonnemanget.

Jag kollade och inspelning fungerar ok från CMore Sport HD, CMore Series HD och CMore First HD. Jag utgår från att det fungerar för övriga kanaler också.

Det var ett liknande fel 2011 (beskrivet i Com hems företagstråd här). Då gällde det just att det inte gick att spela in på Humax HDPVR från Canal+ Sport HD och Canal+ Film HD - alltså föregångare till CMore.

Om din box kan visa CMore HD-kanaler bör det i alla fall inte vara något problem med pairing. Sedan kan det vara något i ditt nät - jag har själv fiber/koax i ett fd UPC-hus och det kan vara annat om man har fiber-lan eller fiber/koax i annan del av Com hems nät.

Du får felanmäla om inspelning är viktig för dig. Eller kanske skaffa TiVo...



#5002

Postad 21 mars 2015 - 17:28

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Vad är felmeddelandet eller symptomen? Jag antar att det går bra att titta på HD kanalerna?
Går det inte att markera programmen för inspelning?


Det går att markera för inspelning och man ser den lilla tidssymbolen där man ser hur länge inspelningen har pågott men den rör sig aldrig utan stannar på den första tårtbiten. Programmet syns inte i media bland dom andra inspelade programmen. Har provat att bryta strömmen men felet kvarstår.
Det går heller inte att uppgradera boxen från v 1.00.21 till 1.00.29 och det har jag inte lyckats med att göra på flera år så det är kanske kan vara den nyare versionen som fixade felet med inspelningsproblemen innan dom bytte namn till Cmore.

kan det vara så att dom inte skickar ut någon signal längre för uppdateringen?

#5003

Postad 21 mars 2015 - 17:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Det går att markera för inspelning och man ser den lilla tidssymbolen där man ser hur länge inspelningen har pågott men den rör sig aldrig utan stannar på den första tårtbiten. Programmet syns inte i media bland dom andra inspelade programmen. Har provat att bryta strömmen men felet kvarstår.
Det går heller inte att uppgradera boxen från v 1.00.21 till 1.00.29 och det har jag inte lyckats med att göra på flera år så det är kanske kan vara den nyare versionen som fixade felet med inspelningsproblemen innan dom bytte namn till Cmore.

kan det vara så att dom inte skickar ut någon signal längre för uppdateringen?

Du har rätt att det är uppgraderingen av mjukvara till version 1.00.29 (november 2011) som fixade inspelningsproblemet för Silver HD, CANAL+ First HD och CANAL+ Sport HD:

https://www.comhembl...ax-hdpvr-1000c/

Du får höra med Com hem-supporten om de kan pusha ut en uppgradering till din box om du inte själv kan initiera den.

Så länge du har ett abonnemang och en godkänd box har du rätt att kunna tillgodogöra dig utbudet fullt ut. Version 1.00.29 är en gammal release så även om Com hem inte släpper nya uppdateringar bör de fortsatt kunna tillhandahålla den senaste.


Redigerat av Unregistered558ade6e, 21 mars 2015 - 17:48.


#5004

Postad 21 mars 2015 - 18:49

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Du har rätt att det är uppgraderingen av mjukvara till version 1.00.29 (november 2011) som fixade inspelningsproblemet för Silver HD, CANAL+ First HD och CANAL+ Sport HD:
https://www.comhembl...ax-hdpvr-1000c/
Du får höra med Com hem-supporten om de kan pusha ut en uppgradering till din box om du inte själv kan initiera den.
Så länge du har ett abonnemang och en godkänd box har du rätt att kunna tillgodogöra dig utbudet fullt ut. Version 1.00.29 är en gammal release så även om Com hem inte släpper nya uppdateringar bör de fortsatt kunna tillhandahålla den senaste.


Jag lyckades att uppgradera till version 1.00.29 och nu funkar det. Det har aldrig fungerat att uppgradera mjukvaran när frågan dyker upp men när jag uppgraderade via meny och installation så funkade det. Så tack för länken och hjälpen Andalyn

Thomas

#5005

Postad 21 mars 2015 - 22:31

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Där ser man, bra att det ordnade sig !



#5006

Postad 04 april 2015 - 02:30

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
[quote name="HDmax" post="4171759" timestamp="1422706951"]

Tack för infon! Får grotta vidare... Någon annan som vet något om splitter-problemet ?
Tacksam för synpunkter ![/quote

Någon som testat med en splitter direkt från Humax??

#5007

Postad 07 maj 2015 - 21:31

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Är det någon som har någon idé vad man kan göra jag har två hörlurar Sennheiser RS 220 och Sennheiser RS 175 som har optiska ingångar men jag kan inte få någon optisk signal från Humaxens spdif utan kan bara höra på hörlurarna analogt ?
spdif signalen fungerar till en annan förstärkare.

Tacksam för snabbt svar



#5008

Postad 07 maj 2015 - 21:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Är det någon som har någon idé vad man kan göra jag har två hörlurar Sennheiser RS 220 och Sennheiser RS 175 som har optiska ingångar men jag kan inte få någon optisk signal från Humaxens spdif utan kan bara höra på hörlurarna analogt ?
spdif signalen fungerar till en annan förstärkare.

Tacksam för snabbt svar

valt att hörlurarna ska ta ljud från den optiska ingången?



#5009

Postad 07 maj 2015 - 22:18

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ja, annan källa in till hörlurana fungerar. Något annat fel är det.



#5010

Postad 07 maj 2015 - 22:35

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Ja, annan källa in till hörlurana fungerar. Något annat fel är det.

du får ta det i en  en annan ljud tråd  det ser inte ut att va  boxen som e felet



#5011

Postad 25 maj 2015 - 18:55

Tumme
  • Tumme
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Har köpt en begagnad HDPVR-1000 och rensat gammalt inspelat. Hårddisken var nästan helt full. Behöver jag formatera om hårddisken nu när den är tom? Eller något annat man ska tänka på?

#5012

Postad 25 maj 2015 - 19:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

funkar allt så ska du inte behöva formatera kör på



#5013

Postad 18 juni 2015 - 16:50

HDmax
  • HDmax
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Något förslag om val av HD-box med hårddisk och 2 tuners till Boxer T2 nätet ?

Är Humax BXR HD+2 500 GB ett bra val eller finns något bättre ?

Vill ha ungefär samma funktionalitet som HDPVR-1000C.



#5014

Postad 21 september 2015 - 20:49

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Hjälp!

Verkar som min HDPVR-1000C håller på att ge sig. Jag har 8 favoriter och HD paketet.

  • Uppstart av boxen tar nu många minuter, det är framförallt tiden fram till "Boot" visas som är lång.
  • Oftast när man väl är inne är det dålig bild, svårt att beskriva men "väldigt pixligt" och det kommer upp meddelande "Ingen eller svag signal"  och ibland om att den inte har programkort. Det brukar bli bättre efter några minuter. Oftast är det ok på de fria kanalerna, dåligt på övriga SD och uselt på HD (men inte helt konsekvent).
  • Cirka var tredje dag är den hellåst när den väl kommit i gång. Går inte att "prata" med den, varken med fjärr eller via knapparna på boxen. Dessutom visas ingen bild. En avstängning via strömbrytaren där bak löser detta och den bootar upp i gammal god hastighet.
  • Om jag spelar in på den kanalen jag tittar eller någon annan så blir det lika dåligt som om jag tittade direkt.

 

Det som faktiskt funkar:

  • Gammalt inspelat visas som det ska utan störningar.
  • Det verkar som att när jag spelar in och i inte tittar på boxen så blir det inspelade bra. Kan dock inte svära på att det är 100%-igt. Krävs dock att jag lurar den genom att lägga in en tio minuters inspelning på en annan kanal direkt innan. Den inspelningen brukar bli cirka sju minuter vilket stämmer väl med att det tar några minuter att starta boxen.
  • Ibland funkar det klockrent utan störningar även vid vanligt tittande.

 

Min egen gissning gick först åt programkortet. Men den långa uppstarten och låsningen gör att jag snarare misstänker hårddisken eller "allmänt boxfel". Har även provat att starta utan programkort utan någon skillnad.

 

Någon som drabbats av detta eller på annat sätt kan hjälpa till?

 

Det som gör att jag drar mig från att ringa Comhem är att jag misstänker att deras lösning innebär att jag sitter med en Tivo box och ett bra mycket dyrare abonnemang...



#5015

Postad 21 september 2015 - 21:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Hjälp!

Verkar som min HDPVR-1000C håller på att ge sig. Jag har 8 favoriter och HD paketet.

  • Uppstart av boxen tar nu många minuter, det är framförallt tiden fram till "Boot" visas som är lång.
  • Oftast när man väl är inne är det dålig bild, svårt att beskriva men "väldigt pixligt" och det kommer upp meddelande "Ingen eller svag signal"  och ibland om att den inte har programkort. Det brukar bli bättre efter några minuter. Oftast är det ok på de fria kanalerna, dåligt på övriga SD och uselt på HD (men inte helt konsekvent).
  • Cirka var tredje dag är den hellåst när den väl kommit i gång. Går inte att "prata" med den, varken med fjärr eller via knapparna på boxen. Dessutom visas ingen bild. En avstängning via strömbrytaren där bak löser detta och den bootar upp i gammal god hastighet.
  • Om jag spelar in på den kanalen jag tittar eller någon annan så blir det lika dåligt som om jag tittade direkt.

 

Det som faktiskt funkar:

  • Gammalt inspelat visas som det ska utan störningar.
  • Det verkar som att när jag spelar in och i inte tittar på boxen så blir det inspelade bra. Kan dock inte svära på att det är 100%-igt. Krävs dock att jag lurar den genom att lägga in en tio minuters inspelning på en annan kanal direkt innan. Den inspelningen brukar bli cirka sju minuter vilket stämmer väl med att det tar några minuter att starta boxen.
  • Ibland funkar det klockrent utan störningar även vid vanligt tittande.

 

Min egen gissning gick först åt programkortet. Men den långa uppstarten och låsningen gör att jag snarare misstänker hårddisken eller "allmänt boxfel". Har även provat att starta utan programkort utan någon skillnad.

 

Någon som drabbats av detta eller på annat sätt kan hjälpa till?

 

Det som gör att jag drar mig från att ringa Comhem är att jag misstänker att deras lösning innebär att jag sitter med en Tivo box och ett bra mycket dyrare abonnemang...

är med 99,1 procent säker att det är hdd byt den så ska du se de funkar



#5016

Postad 21 september 2015 - 23:31

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Det är säkert stor risk att det blir fel på just hårddisken som Duckface21 säger inte minst då en disk i en sådan här maskin måste gå rätt hårt med tanke på att den skriver ganska stora mängder data till disken så fort boxen är påslagen även om man inte aktivt spelar in så att man kan pausa/spola i livesändningen.

 

Det som annars kan ge problem med pixlighet och "Ingen eller svag signal" är ju antennkabeln. Jag hade själv problem med detta och undrade som gammal servicetekniker och utbildad TV reparatör när Comhems support föreslog att antennkabeln hade blivit för gammal vad de hade rökt för något och tänkte att jaja jag får väl testa med en annan kabel och mycket riktigt så var originalkabeln dålig, det roliga var att kabeln som jag ersatte den med och som fungerar ännu ett bra tag senare (år) är säkert 10 år äldre och från någon gammal VHS dock utan galvanisk avskiljare som man helst ska ha.

 

Inte för att det är något konstigt att en kabel kan bli dålig, det är dock ovanligt när det gäller mer eller mindre fast förlagda kablar och att en ca 5 år gammal kabel skulle helt plötsligt bli för gammal har jag aldrig hört talas om. Jag trodde när jag ringde dem att det var fel i deras nät som det var en gång tidigare när det precis som nu slutade fungera från en dag till en annan. Jag kan tillägga att det var så som du själv beskriver att vissa kanaler fungerar eller åtminstone fungerar bättre medan andra inte fungerar, detta beror sannolikt på att dämpningen i den trasiga kabeln blivit högre vid högre frekvenser där vissa kanaler ligger. 

 

Jag skulle definitivt rekommendera att du testar med en annan antennkabel, om du inte köper en hel ny direkt med avskiljare, så testa i alla fall med den bästa du kan hitta hemma dvs inte någon hemmameckad sak utan en fabrikstillverkad hyffsat modern kabel.

 

Om själva mottagaren visar sig vara paj så kan du kanske köpa en annan likadan beggad som ersättare.

 

I vår Brf så kastar vi ut Comhem i april nästa år, då blir det Bredbandsbolaget istället, vi har haft deras fiberbredband i ca 15 år nu.



#5017

Postad 22 september 2015 - 06:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Det är säkert stor risk att det blir fel på just hårddisken som Duckface21 säger inte minst då en disk i en sådan här maskin måste gå rätt hårt med tanke på att den skriver ganska stora mängder data till disken så fort boxen är påslagen även om man inte aktivt spelar in så att man kan pausa/spola i livesändningen.

 

Det som annars kan ge problem med pixlighet och "Ingen eller svag signal" är ju antennkabeln. Jag hade själv problem med detta och undrade som gammal servicetekniker och utbildad TV reparatör när Comhems support föreslog att antennkabeln hade blivit för gammal vad de hade rökt för något och tänkte att jaja jag får väl testa med en annan kabel och mycket riktigt så var originalkabeln dålig, det roliga var att kabeln som jag ersatte den med och som fungerar ännu ett bra tag senare (år) är säkert 10 år äldre och från någon gammal VHS dock utan galvanisk avskiljare som man helst ska ha.

 

Inte för att det är något konstigt att en kabel kan bli dålig, det är dock ovanligt när det gäller mer eller mindre fast förlagda kablar och att en ca 5 år gammal kabel skulle helt plötsligt bli för gammal har jag aldrig hört talas om. Jag trodde när jag ringde dem att det var fel i deras nät som det var en gång tidigare när det precis som nu slutade fungera från en dag till en annan. Jag kan tillägga att det var så som du själv beskriver att vissa kanaler fungerar eller åtminstone fungerar bättre medan andra inte fungerar, detta beror sannolikt på att dämpningen i den trasiga kabeln blivit högre vid högre frekvenser där vissa kanaler ligger. 

 

Jag skulle definitivt rekommendera att du testar med en annan antennkabel, om du inte köper en hel ny direkt med avskiljare, så testa i alla fall med den bästa du kan hitta hemma dvs inte någon hemmameckad sak utan en fabrikstillverkad hyffsat modern kabel.

 

Om själva mottagaren visar sig vara paj så kan du kanske köpa en annan likadan beggad som ersättare.

 

I vår Brf så kastar vi ut Comhem i april nästa år, då blir det Bredbandsbolaget istället, vi har haft deras fiberbredband i ca 15 år nu.

galvaniska avskiljaren behövs inte mer detta eftersom ComHem på senare år byggt in det i huset att det  avskiljer jorden innan jacket på väggen



#5018

Postad 22 september 2015 - 10:58

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

galvaniska avskiljaren behövs inte mer detta eftersom ComHem på senare år byggt in det i huset att det  avskiljer jorden innan jacket på väggen

Ok, där ser man, hade ingen aning om detta, så det gäller även äldre installationer ?

 

I så fall så verkar det som de gjort som det borde varit konstruerat från början, jag vill minnas att många precis som jag har haft problem med dessa kablar med avskiljare.  

 

Om de byggt in avskiljare så ska man ju inte ha en kabel med sådan numera, det riskerar bara att ställa till problem.



#5019

Postad 22 september 2015 - 14:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Ok, där ser man, hade ingen aning om detta, så det gäller även äldre installationer ?

 

I så fall så verkar det som de gjort som det borde varit konstruerat från början, jag vill minnas att många precis som jag har haft problem med dessa kablar med avskiljare.  

 

Om de byggt in avskiljare så ska man ju inte ha en kabel med sådan numera, det riskerar bara att ställa till problem.

avskiljaren ska  nu mera va installerad i alla stationer innan lägenheterna  nya som gamla


Redigerat av Duckface21, 22 september 2015 - 16:52.


#5020

Postad 22 september 2015 - 21:31

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

är med 99,1 procent säker att det är hdd byt den så ska du se de funkar

Har nu bytt hårddisk och problemet kvarstår. För mig kändes detta som det mest troliga precis som du var inne på.

 

Det är säkert stor risk att det blir fel på just hårddisken som Duckface21 säger inte minst då en disk i en sådan här maskin måste gå rätt hårt med tanke på att den skriver ganska stora mängder data till disken så fort boxen är påslagen även om man inte aktivt spelar in så att man kan pausa/spola i livesändningen.

 

Det som annars kan ge problem med pixlighet och "Ingen eller svag signal" är ju antennkabeln. Jag hade själv problem med detta och undrade som gammal servicetekniker och utbildad TV reparatör när Comhems support föreslog att antennkabeln hade blivit för gammal vad de hade rökt för något och tänkte att jaja jag får väl testa med en annan kabel och mycket riktigt så var originalkabeln dålig, det roliga var att kabeln som jag ersatte den med och som fungerar ännu ett bra tag senare (år) är säkert 10 år äldre och från någon gammal VHS dock utan galvanisk avskiljare som man helst ska ha.

 

Inte för att det är något konstigt att en kabel kan bli dålig, det är dock ovanligt när det gäller mer eller mindre fast förlagda kablar och att en ca 5 år gammal kabel skulle helt plötsligt bli för gammal har jag aldrig hört talas om. Jag trodde när jag ringde dem att det var fel i deras nät som det var en gång tidigare när det precis som nu slutade fungera från en dag till en annan. Jag kan tillägga att det var så som du själv beskriver att vissa kanaler fungerar eller åtminstone fungerar bättre medan andra inte fungerar, detta beror sannolikt på att dämpningen i den trasiga kabeln blivit högre vid högre frekvenser där vissa kanaler ligger. 

 

Jag skulle definitivt rekommendera att du testar med en annan antennkabel, om du inte köper en hel ny direkt med avskiljare, så testa i alla fall med den bästa du kan hitta hemma dvs inte någon hemmameckad sak utan en fabrikstillverkad hyffsat modern kabel.

 

Om själva mottagaren visar sig vara paj så kan du kanske köpa en annan likadan beggad som ersättare.

 

I vår Brf så kastar vi ut Comhem i april nästa år, då blir det Bredbandsbolaget istället, vi har haft deras fiberbredband i ca 15 år nu.

Borde väl testa detta också, men tycker inte det borde resultera i 5 minuters starttid.

 

Ok, där ser man, hade ingen aning om detta, så det gäller även äldre installationer ?

 

I så fall så verkar det som de gjort som det borde varit konstruerat från början, jag vill minnas att många precis som jag har haft problem med dessa kablar med avskiljare.  

 

Om de byggt in avskiljare så ska man ju inte ha en kabel med sådan numera, det riskerar bara att ställa till problem.

Har för mig jag ha en sådan...

 

Kan vara så illa att det är själva elektroniken som är kass. Kanske läge att se sig om efter en begagnad box, har ju en ny fin hårddisk att stoppa i ;-)



#5021

Postad 22 september 2015 - 23:09

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Har nu bytt hårddisk och problemet kvarstår. För mig kändes detta som det mest troliga precis som du var inne på.

 

Borde väl testa detta också, men tycker inte det borde resultera i 5 minuters starttid.

 

Har för mig jag ha en sådan...

 

Kan vara så illa att det är själva elektroniken som är kass. Kanske läge att se sig om efter en begagnad box, har ju en ny fin hårddisk att stoppa i ;-)

Tråkigt att det inte löst sig än..

 

Jag tycker fortfarande definitivt att du ska testa med en annan vanlig antennkabel, den kabel som levererades med min box var en sådan med avskiljare och det var den som pajade, nu kör jag som sagt med en 15-20 år gammal kabel som jag hade liggande och det fungerar bättre än någonsin. Har du någon som ligger så är det väl ingen större grej, inte heller kan en ny sådan kosta speciellt många kronor.  

 

Kanske inte just boot tiden skulle öka till flera minuter, men om det är allvarliga mottagningsproblem som ju antyds i din beskrivning så kan det helt klart ta tid att få bild i alla fall om man överhuvudtaget ens får någon sådan.

 

Jag rekommenderar också att du rycker ur strömkabeln några minuter istället för slå av strömbrytaren då detta garanterar att boxen blir strömlös, det är inte helt säkert att strömbrytaren riktigt utför samma funktion. Jag har själv behövt göra detta efter min box buggat ibland.

 

Om du testat med ny kabel och det fortfarande inte funkar så är kanske ett bra alternativ en annan beggad box. Jag har själv sett dem till salu för typ 500kr.   



#5022

Postad 23 september 2015 - 07:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Tråkigt att det inte löst sig än..

 

Jag tycker fortfarande definitivt att du ska testa med en annan vanlig antennkabel, den kabel som levererades med min box var en sådan med avskiljare och det var den som pajade, nu kör jag som sagt med en 15-20 år gammal kabel som jag hade liggande och det fungerar bättre än någonsin. Har du någon som ligger så är det väl ingen större grej, inte heller kan en ny sådan kosta speciellt många kronor.  

 

Kanske inte just boot tiden skulle öka till flera minuter, men om det är allvarliga mottagningsproblem som ju antyds i din beskrivning så kan det helt klart ta tid att få bild i alla fall om man överhuvudtaget ens får någon sådan.

 

Jag rekommenderar också att du rycker ur strömkabeln några minuter istället för slå av strömbrytaren då detta garanterar att boxen blir strömlös, det är inte helt säkert att strömbrytaren riktigt utför samma funktion. Jag har själv behövt göra detta efter min box buggat ibland.

 

Om du testat med ny kabel och det fortfarande inte funkar så är kanske ett bra alternativ en annan beggad box. Jag har själv sett dem till salu för typ 500kr.   

en fråga hårddisken som satt i va det orginal? anledning jag frågar är att om de va bytt disk nån gång så,får inte disken va en så kallad advanced format disk då boxen inte stödjer såna diskar de kan bli lite skumma fel på boxen  då!!  samma gäller självklart nya disken du bytte till med!


Redigerat av Duckface21, 23 september 2015 - 07:24.


#5023

Postad 23 september 2015 - 07:36

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1

en fråga hårddisken som satt i va det orginal? anledning jag frågar är att om de va bytt disk nån gång så,får inte disken va en så kallad advanced format disk då boxen inte stödjer såna diskar de kan bli lite skumma fel på boxen  då!!  samma gäller självklart nya disken du bytte till med!

Tror inte det ska vara något problem med Advanced Format hdd om man formaterar med GParted.

Detta skrev jag på forumet 2012-04-08:
"Jag har nu satt in en WD AV-GP 2TB WD20EURS i min Humax HDPVR.
Som det verkar fungerar även Advanced Format hdd i Humax-boxen om man partitionerar och formaterar som det beskrivits tidigare i forumet dvs med GParted.
Jag har uppfattat det så att även om en hdd har fysiska sektorer om 4096 byte så emulerar hårddiskens firmware 512-byte sektorer gentemot SATA-interfacet så det ska inte innebära något egentligt problem. Det man talat om är att det kan bli längre svarstider i t ex Linux om Advanced Format hdd partitioneras utan hänsyn till 4096-byte sektorer men jag tror inte detta har någon betydelse för streaming. Jag har inte märkt något problem med min AV-GP ännu iaf.
Enda svårigheten jag råkade ut för är när jag skulle få igång GParted. Använde först en Ubuntu Live CD med ver. 11.10 och sedan testade jag en GParted Live Boot CD med ver. 0.12.0-5. I bägge fallen ville inte min PC-skärm fungera - den blev svart med blinkande markör. Efter en del research fann jag att "this is a known problem" med vissa grafikkort bl a Nvidia (mitt är ett Nvidia Quadro FX) och ATI. Orsaken ska vara att Linux-varianterna nu använder sk Nouveau-drivrutiner som uppenbarligen inte är särskilt kompatibla med de grafikkort som sitter i resp PC.
Jag löste det med en tidigare version av Ubuntu som jag kunde starta GParted ifrån. Om någon vill ha hjälp med att få de nya releaserna av GParted att fungera har jag hittat en work around som jag kan tipsa om vid behov.
Sammanfattningsvis verkar det som Advanced Format hdd kan användas vid uppgradering av Humax HDPVR utan annat än partitionering och formatering via GParted. Positivt eftersom hdd utan Advanced Format i storlekar från 1TB och uppåt nu blir allt svårare att få tag på."
 



#5024

Postad 15 november 2015 - 19:28

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Inser att jag varit oartig och inte besvarat era inlägg. Tar alla på en gång. Tackar för alla svar!

Har varit i kontakt med Comhems support och precis som förväntat anser de boxen som skrotfärdig, och ser den bästa lösningen vara att ta Tivo (otippat va ;-).

 

HD som satt i var original och den nya var 1GB så att jag inte behövde mecka med formateringar utanför boxen.

HD byte har löst ett av problemen, den kräver inte hård omstart var tredje dag längre.

Testat att byta antennkabel, förutom råd här om det var väl Comhems support av meningen att de inte vill ta i ärendet med tång utan att ha testat detta.

Fabriksåterställt.

Inget av detta har hjälpt.

En positiv effekt av supportsamtalet var att det visade sig att jag kan ha Comhems bredband 50 gratis via fastighetsavtal. Tack och farväl Bredbandsbolaget...

 

Jag inser också att boxen är kass. Det som gör att jag inte hoppar in i Tivo direkt är att det blir väldigt mycket dyrare än nu utan att ge så väldigt mycket mer. Mitt behov är egentligen väldigt likt deras analoga utbud. Bara vanliga breda kanaler, typ 1:an - 12:an + SVT B/24/K och en eller 2 strökanaler, så mycket som möjligt i HD.

Som jag ser det har jag tre alternativ:

  • Ta ett ömt farväl till Comhem och gå över till Boxer. Fördel är priset. Nackdel är färre kanaler i HD och att någon kanal jag vill ha inte finns alls.
  • Ligga kvar i 8 fav + HD paketet och leta begagnad box. Fördel "allt är som vanligt". Nackdel, ligger kvar i gammalt utbud som Comhem gör allt man kan för att ta bort (prishöjning, tar bort kanaler ur HD paketet, inga nya typ 5:an dyker upp i paketet) plus att begagnad box kan gå sönder den med (har ju dock en ny och fin 1GB disk att sätta i).
  • Bita i det sura äpplet och gå över till Tivo. Nackdel är prist och som jag tolkat det fortfarande buggig box. Fördel är utbud och viss flexibiltet med Tivo Go.

Har ingen öppen fiber och IP TV ser jag inte som ett alternativ då jag vill kunna spela in mer än ett program år gången.

Lutar nog åt Tivo trots allt.



#5025

Postad 15 november 2015 - 19:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Inser att jag varit oartig och inte besvarat era inlägg. Tar alla på en gång. Tackar för alla svar!

Har varit i kontakt med Comhems support och precis som förväntat anser de boxen som skrotfärdig, och ser den bästa lösningen vara att ta Tivo (otippat va ;-).

 

HD som satt i var original och den nya var 1GB så att jag inte behövde mecka med formateringar utanför boxen.

HD byte har löst ett av problemen, den kräver inte hård omstart var tredje dag längre.

Testat att byta antennkabel, förutom råd här om det var väl Comhems support av meningen att de inte vill ta i ärendet med tång utan att ha testat detta.

Fabriksåterställt.

Inget av detta har hjälpt.

En positiv effekt av supportsamtalet var att det visade sig att jag kan ha Comhems bredband 50 gratis via fastighetsavtal. Tack och farväl Bredbandsbolaget...

 

Jag inser också att boxen är kass. Det som gör att jag inte hoppar in i Tivo direkt är att det blir väldigt mycket dyrare än nu utan att ge så väldigt mycket mer. Mitt behov är egentligen väldigt likt deras analoga utbud. Bara vanliga breda kanaler, typ 1:an - 12:an + SVT B/24/K och en eller 2 strökanaler, så mycket som möjligt i HD.

Som jag ser det har jag tre alternativ:

  • Ta ett ömt farväl till Comhem och gå över till Boxer. Fördel är priset. Nackdel är färre kanaler i HD och att någon kanal jag vill ha inte finns alls.
  • Ligga kvar i 8 fav + HD paketet och leta begagnad box. Fördel "allt är som vanligt". Nackdel, ligger kvar i gammalt utbud som Comhem gör allt man kan för att ta bort (prishöjning, tar bort kanaler ur HD paketet, inga nya typ 5:an dyker upp i paketet) plus att begagnad box kan gå sönder den med (har ju dock en ny och fin 1GB disk att sätta i).
  • Bita i det sura äpplet och gå över till Tivo. Nackdel är prist och som jag tolkat det fortfarande buggig box. Fördel är utbud och viss flexibiltet med Tivo Go.

Har ingen öppen fiber och IP TV ser jag inte som ett alternativ då jag vill kunna spela in mer än ett program år gången.

Lutar nog åt Tivo trots allt.

bygg en egen box i form av en htpc :) media portal  och tv kort med  cam plats 


Redigerat av Duckface21, 16 november 2015 - 00:49.


#5026

Postad 04 januari 2016 - 11:20

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

sista dagarna så har inte tv-guiden gått att få fram även fast det är bara 3 dagar så är man ju beroende av den.

det är väl inte något om att sociala medier stänger 5januari som gör att den inte fungerar ?
 



#5027

Postad 04 januari 2016 - 12:08

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Jag märkte i morse att guiden enbart presenterar ca 1 dygn istället för 3, men hittills har den annars funkat för mig. Vad är det för sociala medier som stänger menar du ? Jag håller inte på med sånt själv.



#5028

Postad 04 januari 2016 - 12:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

sista dagarna så har inte tv-guiden gått att få fram även fast det är bara 3 dagar så är man ju beroende av den.

det är väl inte något om att sociala medier stänger 5januari som gör att den inte fungerar ?
 

Programguiden även i min Humax HDPVR-1000C uppdaterar inte mer än fram till tisdag morgon 5 januari.

Tur att jag mest använder TiVo eftersom min Humax numera är standby med syskonabb bara för att TiVo ibland måste startas om.

Undrar just om något hänt med uppdateringskanalerna för programguiden i de gamla boxarna?

Jag minns inte längre vilken mux det var som hade uppdateringen och som man skulle ställa sig på. Fast det spelar kanske ingen roll om

det ändå inte fungerar. Var f ö så länge sedan jag brydde mig om EPG i Humax eftersom TiVo har så mycket bättre programguide.



#5029

Postad 04 januari 2016 - 12:28

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Jag märkte i morse att guiden enbart presenterar ca 1 dygn istället för 3, men hittills har den annars funkat för mig. Vad är det för sociala medier som stänger menar du ? Jag håller inte på med sånt själv.

Com hem kanske drar ned från tre till en dags uppdatering som ytterligare en påtryckning för att få folk att välja TiVo?

Play och film är ju borta från de äldre boxarna sedan ett år tillbaka och inga nya kanaler kommer till i de gamla abonnemangen :(



#5030

Postad 04 januari 2016 - 12:32

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

sista dagarna så har inte tv-guiden gått att få fram även fast det är bara 3 dagar så är man ju beroende av den.

det är väl inte något om att sociala medier stänger 5januari som gör att den inte fungerar ?
 

 

Igår märkte jag att jag plötsligt hade bara 36h EPG, istället för fulla tre dygn, och det var på en vanlig Tv med Comhem, så det är Comhems EPG och inte boxen det är fel på.



#5031

Postad 04 januari 2016 - 12:38

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Com hem kanske drar ned från tre till en dags uppdatering som ytterligare en påtryckning för att få folk att välja TiVo?

Play och film är ju borta från de äldre boxarna sedan ett år tillbaka och inga nya kanaler kommer till i de gamla abonnemangen :(

Play tjänster har jag aldrig haft.

 

Vår BRF kastar ut Comhem i april lyckligtvis och vi går över till Bredbandsbolaget, vi har haft deras fiberbredband i ca 15 år nu och jag har alltid varit nöjd med dem och deras kundtjänst, Comhem har och andra sidan verkligen förtjänat namnet "Combort". Visserligen har Humax pvr´n funkat bra, men så fort man behövt kontakta dem har man ångrat att man ens försökt.

Sedan kommer jag ju förstås aldrig att glömma deras skurkmetoder med att först baka in kortavgiften i abonnemangskostnaden för att senare lägga till den igen, lyckligtvis så stod HSB emot så jag har inte behövt betala kortavgiften. 



#5032

Postad 04 januari 2016 - 15:08

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

sista dagarna så har inte tv-guiden gått att få fram även fast det är bara 3 dagar så är man ju beroende av den.

det är väl inte något om att sociala medier stänger 5januari som gör att den inte fungerar ?
 

Gör din Humax-box strömlös i 30 sek och starta om den.

Då ska du se att programguiden blir uppdaterad för tisdag och onsdag också.

Strömreset är det bästa sättet att lösa vanliga problem med digitalboxar.:)



#5033

Postad 04 januari 2016 - 16:30

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Gör din Humax-box strömlös i 30 sek och starta om den.

Då ska du se att programguiden blir uppdaterad för tisdag och onsdag också.

Strömreset är det bästa sättet att lösa vanliga problem med digitalboxar. :)

 

Du kanske skulle läsa vad andra skriver också, innan du skriver fel saker:

 

"Igår märkte jag att jag plötsligt hade bara 36h EPG, istället för fulla tre dygn, och det var på en vanlig Tv med Comhem, så det är Comhems EPG och inte boxen det är fel på."



#5034

Postad 04 januari 2016 - 16:49

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Gör din Humax-box strömlös i 30 sek och starta om den.

Då ska du se att programguiden blir uppdaterad för tisdag och onsdag också.

Strömreset är det bästa sättet att lösa vanliga problem med digitalboxar. :)

det fixar dock inte att "TV Guide" visar Ishockey: Junior-VM nu på SVT1HD medans det faktiskt är nån göteborgs fjant som sänds...

Jag minns att det var liknande kaos i helgen då guiden sa att det ishockey när det faktiskt var Tillbaka Till Framtiden 2/3 som sändes.



#5035

Postad 04 januari 2016 - 17:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Du kanske skulle läsa vad andra skriver också, innan du skriver fel saker:

 

"Igår märkte jag att jag plötsligt hade bara 36h EPG, istället för fulla tre dygn, och det var på en vanlig Tv med Comhem, så det är Comhems EPG och inte boxen det är fel på."

Du har alltså ingen digitalbox utan använder tv-modul? Tråden handlar om Humax HDPVR.

Det var inget fel på Com hems EPG när jag väl startade om boxen.


det fixar dock inte att "TV Guide" visar Ishockey: Junior-VM nu på SVT1HD medans det faktiskt är nån göteborgs fjant som sänds...

Jag minns att det var liknande kaos i helgen då guiden sa att det ishockey när det faktiskt var Tillbaka Till Framtiden 2/3 som sändes.

Det har tydligen blivit någon sen ändring - även tv-tablån i Dagens Nyheter idag säger att matchen ska gå i SVT1.

Den går tydligen i TV12 och TV4 Play.

TV-guiden fångar inte upp sena ändringar och det gäller även 2-veckorsguiden i TiVo.


Redigerat av Unregistered558ade6e, 04 januari 2016 - 17:04.


#5036

Postad 04 januari 2016 - 17:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

det med ishockey  tablån visar fel i dag Aftonbladets tv tidning likadant där står de hockey kl15 på svt men i själva verket är det på tv12  men  i övrigt så hart dagarna kortats av i epg från comhem



#5037

Postad 04 januari 2016 - 18:00

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Du har alltså ingen digitalbox utan använder tv-modul? Tråden handlar om Humax HDPVR.

Det var inget fel på Com hems EPG när jag väl startade om boxen.

 

Nä, just det, det fixade sig ju SEN!

 

Men igår var det bara 36h EPG hos Comhem, och det har INGET med box eller ej att göra hur många dagar EPGn visar - fattar'u välan (inte ... tydligen)!

 

 

 

det med ishockey  tablån visar fel i dag Aftonbladets tv tidning likadant där står de hockey kl15 på svt men i själva verket är det på tv12  men  i övrigt så hart dagarna kortats av i epg från comhem

 

 

Ja, idag har Comhem fixat till lite med EPGn, så nu i skrivande stund runt 18 måndag, så har jag EPG till midnatt ons-torsd, dvs ca 2½ dygn.


Redigerat av Kung Nu, 04 januari 2016 - 18:01.


#5038

Postad 06 januari 2016 - 14:11

lazio69
  • lazio69
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Jag märkte i morse att guiden enbart presenterar ca 1 dygn istället för 3, men hittills har den annars funkat för mig. Vad är det för sociala medier som stänger menar du ? Jag håller inte på med sånt själv.

 

Nej inte jag heller men på min samsung tv stod det högst upp ibland när man tittade på tv:n att det skulle sluta 5 januari



#5039

Postad 06 januari 2016 - 14:16

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Nej inte jag heller men på min samsung tv stod det högst upp ibland när man tittade på tv:n att det skulle sluta 5 januari

Aha, jag använder aldrig mottagaren i tv´n bara boxen.

 

Nu verkar EPG´n funka bättre igen i alla fall.



#5040

Postad 06 januari 2016 - 14:24

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Nej inte jag heller men på min samsung tv stod det högst upp ibland när man tittade på tv:n att det skulle sluta 5 januari

 

Aha, jag använder aldrig mottagaren i tv´n bara boxen.

 

Nu verkar EPG´n funka bättre igen i alla fall.

 

Han menade att Samsung egen inbyggda Smart-HUB's "Sociala medier" skulle tas bort, så det hade ÖHT inget med vare sig någon box eller EPG att göra.

 

Dumt att blanda in helt ovidkommande saker då det bara förvillar folk helt i onödan.

 

 

Idag vid 14-tiden är Comhems EPG till midnatt natt mot lördag, dvs ca 2½ dygn, alltså som den brukar vara.


Redigerat av Kung Nu, 06 januari 2016 - 14:27.


#5041

Postad 26 februari 2016 - 12:15

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Är det någon som haft Com Hem och Humax boxen som gått över till Bredbandsbolaget och kan jämföra funktionerna och bildkvalitet?



#5042

Postad 26 februari 2016 - 14:26

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Är det någon som haft Com Hem och Humax boxen som gått över till Bredbandsbolaget och kan jämföra funktionerna och bildkvalitet?

Jag ska ganska snart gå över till Bredbandsbolaget, vår Brf kastade ut Comhem då de var alldeles för dyra. Jag kommer dock köra fram till slutet på april då Comhem släcks ned eftersom jag hade 3 månaders uppsägningstid och det var mindre tid kvar till nedsläckning och sedan ska jag gå över till BBB så jag kan idag inte säga någonting om hur bra tjänsten är.  

 

Jag har annars haft fiberbredband från BBB sedan 2001 och IP telefoni sedan  2004, har varit mycket nöjd med bredbandet, telefonin var lite buggig i början, men funkar bra sedan mycket länge.  


Redigerat av Neonknight, 26 februari 2016 - 14:27.


#5043

Postad 26 februari 2016 - 16:23

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Intressant... jag kanske ligger lågt tills du rapporterar dina erfarenheter.

Orsaken är att ComHem höjer priset på mina "8 Favoriter" och jag får fler/bättre kanaler med Bredbandsbolagets Flex till ett lägre pris

så det är bara frågan om bildkvalitet över IP och funktionalitet är bra också.

 

Edit: Vilken router har du?


Redigerat av rickardl, 26 februari 2016 - 16:28.


#5044

Postad 27 februari 2016 - 11:40

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Jag tänkte efter att ha kört på deras introduktionserbjudande om att få T-3 stor plus Cmore i 6 månader för 149kr per månad byta till T-2 flex enligt BBB´s tjänst "FLEX" vilket gör att man kan byta mellan T1-Bas T-2 Flex och T3-stor utan att förlänga bindningstid, jag är dock inte 100% säker på att man kan byta under bindningstid, men det står inget om det så jag ska kolla det innan, annars får det nog bli T-2 flex från början.

 

Jag har idag ett gammalt abonnemang hos Comhem som heter Large som i sin tur ersatte det Medium paket jag ursprungligen tog när jag köpte Humax boxen, de höjde ganska nyligen priset med 30kr, men det kostar ändå bara 279kr för ca 40 kanaler, så jag har varit nöjd med det, vi betalar inte heller någon kortavgift enligt avtal med HSB  (antar att de synade Comhems bluff med kortavgiften för ett antal år sedan). Det blir klart mindre kanaler med T-2 flex än vad jag har, men priset är lägre och jag täcker nog in det mesta ändå eftersom jag kan välja kanaler samt får tillgång till playkanaler vilket jag ju inte har nu.  

 

Har försökt googla lite tidigare om BBBs IPTV och läste någonstans att man tydligen bara kunde spela in en kanal och kolla på en annan, med Humax boxen så kan man alltid spela in i alla fall två om man inte kollar på någon annan kanal och i gynnsamma fall ännu fler, jag testade en gång i början att pressa boxen och lyckades då spela in typ 4 på samma gång och kolla på en femte.

Det kan eventuellt vara gammal info och det kanske inte är någon katastrof, men det räcker ju i så fall förstås att ha inspelningar som överlappar för att det inte ska funka bra och det är lätt att det blir så om man som jag har default att den börjar spela in någon minut innan och slutar ett par minuter efter för att inte missa något om det blir tidsförskjutningar i utsändningen.

 

Jag har en Zyxel router som jag fått låna av BBB, men jag har alltid bryggat den och använder den enbart för telefonin, annars kör jag med min egen Netgear som router istället, om man tecknar abonnemang nu så får man troligtvis deras nyare Technicolor router.     



#5045

Postad 27 februari 2016 - 11:55

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

...

Har försökt googla lite tidigare om BBBs IPTV och läste någonstans att man tydligen bara kunde spela in en kanal och kolla på en annan, med Humax boxen så kan man alltid spela in i alla fall två om man inte kollar på någon annan kanal och i gynnsamma fall ännu fler, jag testade en gång i början att pressa boxen och lyckades då spela in typ 4 på samma gång och kolla på en femte.

Det kan eventuellt vara gammal info och det kanske inte är någon katastrof, men det räcker ju i så fall förstås att ha inspelningar som överlappar för att det inte ska funka bra och det är lätt att det blir så om man som jag har default att den börjar spela in någon minut innan och slutar ett par minuter efter för att inte missa något om det blir tidsförskjutningar i utsändningen.

...
 

 

 

 

Hur många samtidiga inspelningar man kan göra beror inte på antalet program utan på hur många muxar man behöver använda.
Med två DVB-C tuners i boxen kan man spela in från två muxar (frekvenser) och då alla de kanaler som ligger på dessa.
Innan jag fick TiVo och då använde min Humax HDPVR-1000c dagligen hade jag faktiskt en egen lista jag gjort på vilka muxar som innehöll vilka kanaler men den behöver jag inte längre hålla aktuell.
Vilka muxar som innehåller vilka kanaler varierar i olika delar av landet (beroende på nätnummer hos Com hem) men jag har aldrig sett några listor publicerade av Com hem.
 



#5046

Postad 27 februari 2016 - 13:40

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

  • 362 inlägg
  • 0

Hur många samtidiga inspelningar man kan göra beror inte på antalet program utan på hur många muxar man behöver använda.
Med två DVB-C tuners i boxen kan man spela in från två muxar (frekvenser) och då alla de kanaler som ligger på dessa.
Innan jag fick TiVo och då använde min Humax HDPVR-1000c dagligen hade jag faktiskt en egen lista jag gjort på vilka muxar som innehöll vilka kanaler men den behöver jag inte längre hålla aktuell.
Vilka muxar som innehåller vilka kanaler varierar i olika delar av landet (beroende på nätnummer hos Com hem) men jag har aldrig sett några listor publicerade av Com hem.
 

Jo jag har vetat det i många år, vad gäller BBB´s box så är det antagligen en begränsning i boxen (firmware) snarare och även på Humaxen så lär ju hårdvaran knäa av belastning förr eller senare ju mer kanaler man försöker spela in, men den klarar förvånansvärt mycket.

 

Jag har annars varit riktigt nöjd med boxen, Comhem är jag ju dock inte ensam om att tycka rent av illa om och nu kan jag inte ens fortsätta att vara abonnent hos dem eftersom de inte kommer ha tillgång till husen längre.  



#5047

Postad 09 mars 2016 - 09:32

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

Om man säger upp com hem, kan man fortfarande spela upp det gamla man har inspelat på boxen?

Eller är avkrypteringen/uppspelningen på något sätt kopplad till ett aktivt abonnemang/programkort?



#5048

Postad 09 mars 2016 - 09:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

Om man säger upp com hem, kan man fortfarande spela upp det gamla man har inspelat på boxen?

Eller är avkrypteringen/uppspelningen på något sätt kopplad till ett aktivt abonnemang/programkort?

Dra ur kortet o testa



#5049

Postad 09 mars 2016 - 09:54

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Om man säger upp com hem, kan man fortfarande spela upp det gamla man har inspelat på boxen?

Eller är avkrypteringen/uppspelningen på något sätt kopplad till ett aktivt abonnemang/programkort?

Jag vill minnas att det inspelade materialet går att spela upp även utan programkort i boxen.

Materialet på hårddisken är vad jag förstår avkodat vid inspelningen men krypterat av boxen.
Uppspelningen avkrypteras lokalt i boxen och bör fungera även utan programkort.
Men det är ju enkelt att testa som sagt.



#5050

Postad 09 mars 2016 - 10:03

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

  • 1 228 inlägg
  • 0

jovisst, kan väl testa...men tänkte att det borde finnas folk som varit i samma situation som kanske kom ihåg vad som gällde.

jag har lite saker som kan vara kul att ha kvar där. Oavsett kommer det inte hindra mig från att säga upp comhem som

planen är.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.