Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 13 november 2008 - 00:06

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Detta var i våras så de har nog testat boxen ordentligt den här gången.


Kan väl säga som så .. boxen kom inte ut till test i våras och knappt till vad man kan kalla sommar heller.

Testerna har ägt rum sista månaderna

Maveric

#52

Postad 13 november 2008 - 00:10

Unregistered9b73fbb5
  • Unregistered9b73fbb5
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
intressant skulle precis beställa den gamla boxen..när jag såg denna på forumet här..de blev cancel blixtsnabbt..klart man tar den nyare..den verkar bra + att den är mycke snyggare..fattas bara dom dunkar in 40 nya hdkanaler med..fast de miraklet är obefintligt:)

#53

Postad 13 november 2008 - 00:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

fattas bara dom dunkar in 40 nya hdkanaler med..fast de miraklet är obefintligt:)


Kan väl svara på det också ..

Det finns inte 40 HD kanaler att plocka ner från luften idag.

BBC och MTV är två som man (kan se) kommer att kunna se inom kort
Tv5 HD väntar vi på
Sedan finns det ett par Tyska varav en filmkanal som man redan har genom canal+
Sky har .. men de kommer ni aldrig att få via comhem

Ni får nog ge er till tåls med nya HD kanaler tills Svenska kanaler blir till HD
plus en och annan nischkanal ( typ discovery ) såvida det inte är Italienska,
Rumänska, Spanska ..... kanaler ni är ute efter :unsure:

Maveric

Edit : Hiitade 36 st (olika) HD kanaler och många av dom är bara skit .. ( en del är testkanaler )

Redigerat av Unregistered1103, 13 november 2008 - 00:28.


#54

Postad 13 november 2008 - 00:24

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

  • 385 inlägg
  • 0

Boxen beställd!
Bytte till mig den via supporten precis. Har inte fått något pris.

Skall komma så fort som möjligt, då min vanliga har lagt ner.


Vadå bytte? Vad bytte du med?

F'*n, här sitter man med med Samsung PVR, Humax 1000c, och en gammal Sagem box.., och nu vill man ha en HDPVR!

Ni som "satt" upp er på kö, är det för att köpa den kontant, eller binder ni om?

Redigerat av Unregistered42562, 13 november 2008 - 00:26.


#55

Postad 13 november 2008 - 08:58

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Kan väl säga som så .. boxen kom inte ut till test i våras och knappt till vad man kan kalla sommar heller.

Testerna har ägt rum sista månaderna

Maveric

Åh, det var inte länge det. Trodde att de skulle ha testat boxen i minst ett halvår iallafall. Verkar olycksbådande för kvaliten...

#56

Postad 13 november 2008 - 09:04

casai
  • casai
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Undra om denna har automatisk inspelning av serier. Funktionen verkar ju förekomma på vissa mer avancerade satellitboxar och boxar för marksänt och så finns det i tjänsteform i Boxers Navigator.

Vore en trevlig funktion att ha.

#57

Postad 13 november 2008 - 09:13

MacGam
  • MacGam
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

Ni kommer nog få ett bra pris om ni binder er 24 månader till ett abonnemang.

Maveric


Frågan är bara om det känns aktuellt att binda upp sig 24 månader med tanke på historiken från förra boxen. I synnerhet eftersom Comhem heller inte visat att man vill ta sitt ansvar för buggiga boxar.

Jag tycker i rimlighetens namn att ni som sitter med den gamla boxen borde kunna få den nya HD boxen till kraftigt subventionerat pris, i utbyte mot den gamla. Tycker det skulle vara det minsta man kan begära med alla problem som varit med gamla boxen.

Ytterligare en anledning till ett byte är att du inte kommer att ha användning för den gamla boxen, när du köper en ny. Ett eventuellt tvillingkort kommer inte att kunna visa HD kanaler och då har du ingen användning av en 2:a HD-box.

Ett byte till nya boxen, till ett rimligt pris borde vara det enda rätta i det här läget.

Erbjuder Comhem er inte detta, finns alltid möjligheterna att samla krafterna i det här forumet och se till att så blir fallet. Det gjordes i och för sig ansatser till liknande försök för ett år sedan, utan någon större framgång. Slutade som ni alla vet med att ett fåtal personer via ARN fick upprättelse.

#58

Postad 13 november 2008 - 09:24

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Enligt Humax hemsida http://www.humaxdigi..._hdpvr1000c.asp så ska boxen har ethernet kontakt. Betyder det att man kan backa upp inspelningar till en dator på nätverket?

#59

Postad 13 november 2008 - 09:32

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Enligt Humax hemsida http://www.humaxdigi..._hdpvr1000c.asp så ska boxen har ethernet kontakt. Betyder det att man kan backa upp inspelningar till en dator på nätverket?


Skulle tro att den är för firmware uppdateringar.

#60

Postad 13 november 2008 - 09:41

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Ytterligare en anledning till ett byte är att du inte kommer att ha användning för den gamla boxen, när du köper en ny. Ett eventuellt tvillingkort kommer inte att kunna visa HD kanaler och då har du ingen användning av en 2:a HD-box.


Får väl använda den som en SD box då.

#61

Postad 13 november 2008 - 09:44

Unregisteredb8bcc3ae
  • Unregisteredb8bcc3ae
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kommer kunna tanka över inspelade program till ett externt media eller om man måste börja rensa när hårddisken blir full?

#62

Postad 13 november 2008 - 09:49

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Edit : Hiitade 36 st (olika) HD kanaler och många av dom är bara skit .. ( en del är testkanaler )


Detta kan ställas mot tex directtv i usa som sänder ca: 150st hd kanaler, nu är visserligen jämförelsen orättvis men borde man inte i lilla landet Sverige kunna köpa in vissa av kanalerna som sänder i USA?

#63

Postad 13 november 2008 - 10:02

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Fakta HDPVR-1000C

· USB 2.0 (JPEG/MP3 filer) 2 st


Innebär detta att man inte kan lägga över filmer/serier etc från datorn till HDD på Humaxen via USB ingången?

#64

Postad 13 november 2008 - 10:05

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Ytterligare en anledning till ett byte är att du inte kommer att ha användning för den gamla boxen, när du köper en ny. Ett eventuellt tvillingkort kommer inte att kunna visa HD kanaler och då har du ingen användning av en 2:a HD-box.


Någon specifik anledning till varför inte tvillingkort skulle kunna fungera, förutom ovilja hos ComHem? Kan ju inte direkt vara svårt för ComHem att knyta ett kort till box A och ett annat kort till Box B.

#65

Postad 13 november 2008 - 10:36

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Detta kan ställas mot tex directtv i usa som sänder ca: 150st hd kanaler, nu är visserligen jämförelsen orättvis men borde man inte i lilla landet Sverige kunna köpa in vissa av kanalerna som sänder i USA?

Egentligen OT, men det handlar om rättigheter. Kanalerna i USA har bara rättigheter att visa programmen i USA. Kanalerna i Sverige har i många fall köpt ensamrättigheter till vissa program för visning i Sverige och då kan de ju inte visas av någon annan kanal. Bara för att en kanal tekniskt skulle kunna tas emot i Sverige så betyder det inte att den får visas här.

#66

Postad 13 november 2008 - 11:06

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0

Shit vad alla verkar lyriska. Är det bara jag som får riktigt dåliga vibbar av kombinationen Humax och Comhem?


Är det inte lite skumt att den fortfarande heter "1000c"?
En ny box borde dom väl bytt modellbeteckning på.

Så följdfrågan är ju då: Är det en upphottad version med innanmätet från den gamla i grunden?

Redigerat av HenkeEdge, 13 november 2008 - 11:07.


#67

Postad 13 november 2008 - 11:23

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Senaste nytt :unsure:

https://www.minhembio.com/nyheter/1722

#68

Postad 13 november 2008 - 11:47

liston
  • liston
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Enligt Humax hemsida http://www.humaxdigi..._hdpvr1000c.asp så ska boxen har ethernet kontakt. Betyder det att man kan backa upp inspelningar till en dator på nätverket?


Mm, vore inte fel... eller skicka filer till boxen oxo

#69

Postad 13 november 2008 - 12:30

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Egentligen OT, men det handlar om rättigheter. Kanalerna i USA har bara rättigheter att visa programmen i USA. Kanalerna i Sverige har i många fall köpt ensamrättigheter till vissa program för visning i Sverige och då kan de ju inte visas av någon annan kanal. Bara för att en kanal tekniskt skulle kunna tas emot i Sverige så betyder det inte att den får visas här.

Javisst, men det förklarar inte varför t ex CSI: Miami finns i USA på HD, men här kan man bara kolla på samma program på SD. Eller hur? I princip alla Amerikanska program som visas här i sverige i SD finns i HD version. Varför visas i princip ingenting?

Själv kommer jag läsa denna tråd noggrant över jul, och om HD PVR boxen fungerar bra så slår jag till med en HDTV och HD PVR:en i januari. Om många andra gör samma sak, kanske vi kan börja få lite fler program i HD här snart.

#70

Postad 13 november 2008 - 12:45

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Javisst, men det förklarar inte varför t ex CSI: Miami finns i USA på HD, men här kan man bara kolla på samma program på SD. Eller hur? I princip alla Amerikanska program som visas här i sverige i SD finns i HD version. Varför visas i princip ingenting?

Själv kommer jag läsa denna tråd noggrant över jul, och om HD PVR boxen fungerar bra så slår jag till med en HDTV och HD PVR:en i januari. Om många andra gör samma sak, kanske vi kan börja få lite fler program i HD här snart.


Trean och femman sänder ju inte i HD än, så de serierna är ju av förklarliga skäl inte i HD. Fyran kör ju en hel del av sina serier i HD kvalité, och skulle säga att dryga 50% av de serier som går på C+ också sänds i HD. Har inte alls koll på SVT, men nyare produktioner brukar väl vara i HD.

#71

Postad 13 november 2008 - 13:11

Rootkit
  • Rootkit
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Mm, vore inte fel... eller skicka filer till boxen oxo

Ja, och det skulle vara ännu mindre fel om boxen kunde spela upp grejer över nätverket.

#72

Postad 13 november 2008 - 13:14

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
:)
Ingen rabatt för oss med den gamla buggboxen verkar det som. Jag har varit i kontakt med kundrelationer, se nedan.

Hej,

Vi tänkter inte ge någon rabatt.
______________________________________
xxx xxx
Kundrelationer
--------------------------------------------------------------------------------
Från:
Skickat: den 13 november 2008 11:19
Till: kundrelationer
Ämne: RE: Humax HD-box
Hej xxx,
Jag har full förståelse för att ni inte byter in den gamla boxen rakt av, dock är det inte orimligt att ge en rabatt till de som haft den gamla (buggiga) boxen sedan release 2006?

Bästa hälsningar,
____________________________________________

--------------------------------------------------------------------------------
From: kundrelationer [mailto:[email protected]]
Sent: den 13 november 2008 11:15
To:
Subject: SV: Humax HD-box

Hej,

Vi byter inte in den gamla boxen.

I övrigt kan vi nämna att priset kommer att presenteras i samband med att den börjar säljas.
______________________________________
xxx xxx

Kundrelationer
--------------------------------------------------------------------------------
Från: Skickat: den 13 november 2008 09:54
Till: kundrelationer
Ämne: RE: Humax HD-box

Hej xxx,
Vad jag förstår så är nu en HD PVR på väg ut till marknaden.

Hur ställer ni er till att få möjlighet att byta ut den nuvarande Humaxboxen mot den nya med tanke på alla de problem som vi som köpte boxen redan 2006 har genomlidit?

Bästa hälsningar,

Redigerat av JoeV, 13 november 2008 - 13:15.


#73

Postad 13 november 2008 - 13:26

MacGam
  • MacGam
  • Användare

  • 234 inlägg
  • 0

:blink:
Ingen rabatt för oss med den gamla buggboxen verkar det som. Jag har varit i kontakt med kundrelationer, se nedan.

Hej,

Vi tänkter inte ge någon rabatt.
______________________________________
xxx xxx
Kundrelationer
--------------------------------------------------------------------------------
Från:
Skickat: den 13 november 2008 11:19
Till: kundrelationer
Ämne: RE: Humax HD-box
Hej xxx,
Jag har full förståelse för att ni inte byter in den gamla boxen rakt av, dock är det inte orimligt att ge en rabatt till de som haft den gamla (buggiga) boxen sedan release 2006?

Bästa hälsningar,
____________________________________________


Samma gamla härliga Comhem(Televerket) :) Här ska minsann inte bjudas på någonting. Goodwill??? Vad är det???? B)

#74

Postad 13 november 2008 - 13:41

SubSonic86
  • SubSonic86
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Vore ju intressant att veta vilka uppskalningskretsar de använt - om det är någon som kanske ger lite bättre bild på SD-kanalerna. Någon som vet?

#75

Postad 13 november 2008 - 14:12

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Ska mycket till innan jag binder upp mig för något hos Comhem igen. Hoppas hellre på att det kommer andra alternativ, får stå ut med den gamla defekta HD-boxen tills vidare. Ja, jag är bitter...så här ska ingen behöva bli behandlad.

#76

Postad 13 november 2008 - 15:18

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 336 inlägg
  • 0

:)
Ingen rabatt för oss med den gamla buggboxen verkar det som. Jag har varit i kontakt med kundrelationer, se nedan.

Hej,

Vi tänkter inte ge någon rabatt.
______________________________________
xxx xxx
Kundrelationer
--------------------------------------------------------------------------------
Från:
Skickat: den 13 november 2008 11:19
Till: kundrelationer
Ämne: RE: Humax HD-box
Hej xxx,
Jag har full förståelse för att ni inte byter in den gamla boxen rakt av, dock är det inte orimligt att ge en rabatt till de som haft den gamla (buggiga) boxen sedan release 2006?

Bästa hälsningar,
____________________________________________

--------------------------------------------------------------------------------
From: kundrelationer [mailto:[email protected]]
Sent: den 13 november 2008 11:15
To:
Subject: SV: Humax HD-box

Hej,

Vi byter inte in den gamla boxen.

I övrigt kan vi nämna att priset kommer att presenteras i samband med att den börjar säljas.
______________________________________
xxx xxx

Kundrelationer
--------------------------------------------------------------------------------
Från: Skickat: den 13 november 2008 09:54
Till: kundrelationer
Ämne: RE: Humax HD-box

Hej xxx,
Vad jag förstår så är nu en HD PVR på väg ut till marknaden.

Hur ställer ni er till att få möjlighet att byta ut den nuvarande Humaxboxen mot den nya med tanke på alla de problem som vi som köpte boxen redan 2006 har genomlidit?

Bästa hälsningar,


det råder lands sorg efter det de skrev :blink:

#77

Postad 13 november 2008 - 16:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

:)
Ingen rabatt för oss med den gamla buggboxen verkar det som. Jag har varit i kontakt med kundrelationer, se nedan.

Hej,

Vi tänkter inte ge någon rabatt.
______________________________________
xxx xxx
Kundrelationer


Om man visat lite större uppskattning till dom som faktiskt vunnit en stor seger mot comhem genom ARN
och inte hela tiden svarat dom så dumt som man gjort i olika trådar, hade ni inte haft detta problem.
Då hade ni fått all den information som de ville och försökte ge er och kunnat vinna er egen
seger mot comhem.

Detta är inte riktat mot någon enskild eller någon utvald. Detta är bara en förklaring till varför många
idag sitter i den sitsen att man inte får ett skit av comhem. Medan andra både fått och får nya boxar
och en hel väska med pengar :blink:

Fråga snällt igen .. så kanske ni får de svaren ni står utan B)
( om de ens är kvar på forumet )

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 13 november 2008 - 16:05.


#78

Postad 13 november 2008 - 16:27

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Nåja, en annan är snarare tacksam att man läste monster tråden om den buggiga boxen och avstod ett köp :)

#79

Postad 13 november 2008 - 16:36

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Vad tror ni ungefär den kommer att kosta??Hos Com Hem
Inget för en familjefar,nu när julen närmare sig....

Nån som vet hur det funkar med gamla abbonemang tex säsongskortet,kan man bara föra över sånt till det nya HDkortet om ni förstår vad jag menar?

#80

Postad 13 november 2008 - 16:45

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Nån som vet hur det funkar med gamla abbonemang tex säsongskortet,kan man bara föra över sånt till det nya HDkortet om ni förstår vad jag menar?


Inga problem.

Inte oväntat att de inte byter ut HD boxen mot PVRn. Gör de så åt en kund vill alla ha det såklart. Dessutom fungerar ju HDboxen hyffsat sedan senaste uppdateringen och förhoppningsvis inte sämmre med den som kommer 25/11 eller vad det stod på deras hemsida. Och även om vi inte skulle anse det så tycker säkerligen comhem att problemet är ur världen.

Redigerat av Phunky, 13 november 2008 - 16:56.


#81

Postad 13 november 2008 - 17:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Inte oväntat att de inte byter ut HD boxen mot PVRn. Gör de så åt en kund vill alla ha det såklart.


Vet inte om det är något jag missat när jag försökt förklara detta i 12 månader ..
- Det finns kunder som fått en uppgörelse som säger att de får byta sin box mot nya pvrboxen
med en liten mellanskillnad eller minus de pengar som de annars skulle få i ersättning för "sveda & värk"

Maveric

#82

Postad 13 november 2008 - 17:18

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0

Vet inte om det är något jag missat när jag försökt förklara detta i 12 månader ..
- Det finns kunder som fått en uppgörelse som säger att de får byta sin box mot nya pvrboxen
med en liten mellanskillnad eller minus de pengar som de annars skulle få i ersättning för "sveda & värk"

Maveric


Aha, ja då är ju frågan: Hur många säger sig här ha fått denna deal och hur många är det som verkligen har fått det dealen och det är noterat hos deras reklamation? Kundtjänsten kan knappast lova detta utan att ljuga. Tror inte man bör gå via kundtjänsten då iom att de knappast har rättighet att byta ut boxen till netsatt pris. Bäst att ta kontakt med reklamation igen som är de ansvariga för det förslaget. Har man inte detta noterat någonstans i deras system är man nog så gott som rökt.

Redigerat av Phunky, 13 november 2008 - 17:22.


#83

Postad 13 november 2008 - 17:54

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Back on track boys - inget snack som inte kopplas mot HDPVR-1000C tack.

#84

Postad 13 november 2008 - 18:25

sto65
  • sto65
  • Användare

  • 165 inlägg
  • 0
Skickade denna fråga till ComHem igår::

Redan för flera år sedan talades det om att en HD-PVR var på gång från Com Hem vilket skulle göra det möjligt att spela in tv-program i HD-upplösning. Lanseringen har dock skjutits upp gång på gång och många är de Com Hem kunder som har börjat misströsta.

Nu är det dock officellt. Boxen lanseras den 3 december och modellen heter HUMAX HDPVR-1000C. Den är bestyckad med en 320GB stor hårddisk (upp till 150 timmars inspelning) och dubbla mottagare vilket innebär att den kan spela in två program och visa ett tredje live, alternativt ett inspelat program. ( saxat )

Stämmer detta? och hur mycket kommer den att kosta??

Detta är svaret::

SVAR 2008-11-13 12:31

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi har endast hört att den är på gång nu under December men vi har tyvärr inte sett någon teknisk data över boxen eller priset ännu.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice

Redigerat av sto65, 13 november 2008 - 18:52.


#85

Postad 13 november 2008 - 18:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Du får väl tipsa Kundservice om en sajt som heter Prylportalen då. :)

Redigerat av pacman, 13 november 2008 - 18:59.


#86

Postad 13 november 2008 - 19:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Du får väl tipsa Kundservice om en sajt som heter Prylportalen då. :)

...eller Minhembio :blink:

#87

Postad 13 november 2008 - 19:51

Unregisteredba1e861f
  • Unregisteredba1e861f
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Inga problem.

Inte oväntat att de inte byter ut HD boxen mot PVRn. Gör de så åt en kund vill alla ha det såklart. Dessutom fungerar ju HDboxen hyffsat sedan senaste uppdateringen och förhoppningsvis inte sämmre med den som kommer 25/11 eller vad det stod på deras hemsida. Och även om vi inte skulle anse det så tycker säkerligen comhem att problemet är ur världen.

Nu har jag ingen HDbox utan en vanlig digitalbox, får väl se om de kommer några nya abonemangserjudanden den 3 december.

#88

Postad 13 november 2008 - 20:24

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0

Innebär detta att man inte kan lägga över filmer/serier etc från datorn till HDD på Humaxen via USB ingången?


Ehmm.. står ju klart å tydligt att det gäller mp3/jpeg. Filmer lär inte fungera

#89

Postad 13 november 2008 - 20:42

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Har någon hittat manualen till PVR:en någonstans på nätet? Jag sökte efter det utan framgång...

En fråga till: Har någon en gissning när ComHem kunder kan förvänta se TV3 HD och/eller TV5 HD?

#90

Postad 13 november 2008 - 20:43

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Det riktiga namnet för denna box är Humax iCord.

Bara söka manual på Humax hemsida.

#91

Postad 13 november 2008 - 20:55

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Det riktiga namnet för denna box är Humax iCord.

Bara söka manual på Humax hemsida.

Nope, det är satellitboxen som heter iCord. Kabeltv-burken heter HDPVR-1000C:
http://www.humaxdigi..._hdpvr1000c.asp

#92

Postad 13 november 2008 - 21:05

JoeV
  • JoeV
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Vet inte om det är något jag missat när jag försökt förklara detta i 12 månader ..
- Det finns kunder som fått en uppgörelse som säger att de får byta sin box mot nya pvrboxen
med en liten mellanskillnad eller minus de pengar som de annars skulle få i ersättning för "sveda & värk"

Maveric


Den där dealen blev bland annat jag själv erbjuden i våras men valde att tacka nej mot mer pengar för "sveda & verk". Sedan finns det nog en del medlemmar här som gjort en ännu bättre deal, ingen nämnd ingen glömd...

#93

Postad 13 november 2008 - 21:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Den där dealen blev bland annat jag själv erbjuden i våras men valde att tacka nej mot mer pengar för "sveda & verk". Sedan finns det nog en del medlemmar här som gjort en ännu bättre deal, ingen nämnd ingen glömd...

Se där .. Jo, det är det .. men de träder tyvärr inte fram i forumet längre om de som sagt ens är kvar här ..


Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 13 november 2008 - 21:13.


#94

Postad 13 november 2008 - 21:45

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Priset på boxen anges till ca 6000 kr. I Tyskland verkar samma box kosta ca 185 € ! Nästan sugen på att köpa en box därifrån, men då går den säkert inte att använda med Comhem o deras kortpairing.... :)

#95

Postad 13 november 2008 - 21:52

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Har någon hittat manualen till PVR:en någonstans på nätet? Jag sökte efter det utan framgång...

En fråga till: Har någon en gissning när ComHem kunder kan förvänta se TV3 HD och/eller TV5 HD?


Så snart som de finns, förhoppningsvis någon gång under 2009. Finns vad jag vet inga officiella uttalanden om när. Är ju två segdragna kanaler som knappt har bytt till 16:9 än så man vet aldrig, kan ju mycket väl vara så att TV4Guld HD kommer först. :)

#96

Postad 13 november 2008 - 21:57

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Priset på boxen anges till ca 6000 kr. I Tyskland verkar samma box kosta ca 185 € ! Nästan sugen på att köpa en box därifrån, men då går den säkert inte att använda med Comhem o deras kortpairing.... :)

Var hittar du den? Jag ser ett pris på 181-258 € på en jämförelsesite men det gäller ju den gamla burken!

#97

Postad 13 november 2008 - 22:02

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0

Var hittar du den? Jag ser ett pris på 181-258 € på en jämförelsesite men det gäller ju den gamla burken!

Jo det stämmer, såg det också nu.... dock samma modellbeteckning :) Sorry, skulle kollat lite mer noga :)

#98

Postad 14 november 2008 - 04:29

saman
  • saman
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Stödjer inte boxen 1080p? :)

#99

Postad 14 november 2008 - 05:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Stödjer inte boxen 1080p? :)


Vad skulle det vara bra för ?

Maveric

#100

Postad 14 november 2008 - 08:14

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Det verkar som om Comhem lättar på locket på måndag:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!


Det är ännu inte bestämt vad denna box kommer att kosta, bara att den ska lanseras dem 3 december. Men mer information kommer att komma på måndag, så håll utkik på vår hemsida då eller hör av dig igen efter det.



Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice




Stödjer inte boxen 1080p?


Vad jag har förstått så sänds det bara ut 720p, antar att 1080p skulle ta för mycket utrymme men rätta mig om detta inte stämmer.

Redigerat av -Palle-, 14 november 2008 - 08:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.