Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *

2236 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2201

Postad 13 januari 2011 - 06:42

stordanne
  • stordanne
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Min PCH hänger sig efter ca 45min spelning av film, spelar inte någon roll vilket format jag spelar upp.
Detta problem hade jag inte innan jag uppdaterade den här nu i julas, någon som har några tips på vad jag ska göra?

#2202

Postad 30 januari 2011 - 21:16

pimmen
  • pimmen
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
jag har oxå lite småtrubbel jag.

jag har precis tagit mig tid att fixa llink on a stick (köra llink från ett usbminne) för att det skulle bli lite stabilare och så vidare, men själva läsningen av filer buffrar långsammare än via llink på datorn över nätverket, är HD kopplad direkt till PCH:n, vart sitter flaskhalsen då? i HD:n som det spelas ifrån eller snarare usb stickan som llink läses ifrån?


Att spela mindre filer går bra direkt från ouppackade rar filer går bra, men när jag ska köra större .mkv filer direkt från rar så fungerar det inte, någon som har något fint tips vad detta kan bero på?

#2203

Postad 03 februari 2011 - 08:53

Raditz
  • Raditz
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hej,

Är inte lite på det 7up och najskorn pratat om.

När man kopplar in sin externa hårddisk till sin pch så kan man ju inte hitta den via datorn och på det sättet föra över nya filer.
Utan varje gång man vill föra över filer måste man flytta sin externa hdd mellan datorn och pch. Nackdelen är att min externa hdd kräver ström, hade varit smidigare med en 2.5".

Finns det någon lösning på mitt problem, har någon testat med en 10 m usb sladd + usb switch?

Eller finns det någon annan media extender som uppfyller mina krav?

Vänliga hälsningar

Jonas

#2204

Postad 04 februari 2011 - 12:55

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej,

Vad måste man göra för att ens popcorn ska dyka upp som en nätverksenhet i det gemensamma nätverket?

Jag hittat Sonos när jag bläddrar med popcorn men Sonos hittar inte Popcorn.

Har även en mac som jag vill kunna skyffla filer med men den hittar inte nåt :)

Detta gäller visserligen en A-210, men det är kanske same same?!

(Hittade ingen tråd om PCH A-210)

Snabba svar uppskattas för snart åker PCH i akvariumet...

#2205

Postad 04 februari 2011 - 12:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hej,

Vad måste man göra för att ens popcorn ska dyka upp som en nätverksenhet i det gemensamma nätverket?

Jag hittat Sonos när jag bläddrar med popcorn men Sonos hittar inte Popcorn.

Har även en mac som jag vill kunna skyffla filer med men den hittar inte nåt :)

Detta gäller visserligen en A-210, men det är kanske same same?!

(Hittade ingen tråd om PCH A-210)

Snabba svar uppskattas för snart åker PCH i akvariumet...


Har du startat SMB på din popcorn?

#2206

Postad 04 februari 2011 - 13:11

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Utdelad mapp, innebär det en mapp från en annan källa som man vill komma åt, eller betyder det att man vill dela UT en mapp från sin PCH?

Har du startat SMB på din popcorn?



menar du samba?

Ja, men vad gör man sen?

Redigerat av Mark79, 04 februari 2011 - 13:23.


#2207

Postad 04 februari 2011 - 13:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Utdelad mapp, innebär det en mapp från en annan källa som man vill komma åt, eller betyder det att man vill dela UT en mapp från sin PCH?




menar du samba?

Ja, men vad gör man sen?


Nu har jag iofs c-200 men det är nog ungefär samma mjukvara.
Jag har bara satt igång SMB i settings på c-200.
Sen dyker pch-c200 upp i min finder på min mac. Samma på min windows pc. Alla dina datorer ligger på samma interna nät hoppas jag annars lär du inte hitta den. Brandväggar kan nog ställatill det också.

Jag antar att det är din popcorn du vill komma åt från andra datorer? Eller menar du tvärtom?
Isf måste du lägga till sökvägen till dina datorer i settings på din popcorn hour.

http://www.networked...p/Network_Share

#2208

Postad 04 februari 2011 - 14:03

Mark79
  • Mark79
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen radiozo,

Skiten var ett demo-ex och verkar inte fungera speciellt bra på en del andra punkter heller. Bla. försvinner ljud och det kommer konstiga felmeddeladen = tillbakalämnad.

Tack ändå för hjälpen!

(Svårt att få ordning på saker som bara funkar ibland om alls)

#2209

Postad 06 februari 2011 - 17:47

Unregistered3893d017
  • Unregistered3893d017
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har fått et problem med min A110. Den fungerar klockrent och det har aldrig varit något strul med HDMI inkopplingen till min Samsung tv.
Köpte nu en Yamaha RX-V767 surroundförstärkare. Jag kör A110, PS3 samt satmottagaren via varsin HDMI ingång på förstärkarens HDMI växel. PS3 och satmottagaren går klockrent genom växeln men A110:an vill inte passera genom. Jag får istället upp en "testbild" som indikerar att där inte finns ngn signal. Jag vet att A110 saknar HDCP (vet inte vad det är egentligen). Kan det vara det som strular? Kör jag en omstart (med knappen på baksidan) så ser jag bilden under omstart, sedan försvinner den bara. Har provat lite olika inställningar på A110an men bara strul.

Kan jag kösa problemet genom att köra via komponent samt optisk kabel för ljudet? Eller blir det samma problem?

Kopplar jag A110an direkt på HDMI i tvn så funkar allt som det ska fortfarande. Så helt klart ligger problemet i samarbetet mellan A110 och RX-V767.

Idéer någon???????

Per

#2210

Postad 06 februari 2011 - 18:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen radiozo,

Skiten var ett demo-ex och verkar inte fungera speciellt bra på en del andra punkter heller. Bla. försvinner ljud och det kommer konstiga felmeddeladen = tillbakalämnad.

Tack ändå för hjälpen!

(Svårt att få ordning på saker som bara funkar ibland om alls)


Problem med ljud jag har ibland också. Slutar att fungera ibland då får man starta om den så blir det bra igen.
Ibland så får man massa grönt i bilden då får man också starta om så försvinner det. Vet inte om min kabel är lite kass. Använder den man fick med. Ska prova byta sen och se om det blir bättre.

Jag har fått et problem med min A110. Den fungerar klockrent och det har aldrig varit något strul med HDMI inkopplingen till min Samsung tv.
Köpte nu en Yamaha RX-V767 surroundförstärkare. Jag kör A110, PS3 samt satmottagaren via varsin HDMI ingång på förstärkarens HDMI växel. PS3 och satmottagaren går klockrent genom växeln men A110:an vill inte passera genom. Jag får istället upp en "testbild" som indikerar att där inte finns ngn signal. Jag vet att A110 saknar HDCP (vet inte vad det är egentligen). Kan det vara det som strular? Kör jag en omstart (med knappen på baksidan) så ser jag bilden under omstart, sedan försvinner den bara. Har provat lite olika inställningar på A110an men bara strul.

Kan jag kösa problemet genom att köra via komponent samt optisk kabel för ljudet? Eller blir det samma problem?

Kopplar jag A110an direkt på HDMI i tvn så funkar allt som det ska fortfarande. Så helt klart ligger problemet i samarbetet mellan A110 och RX-V767.

Idéer någon???????

Per


Kör du passthrough i förstärkaren eller har du ngn konvertering igång?

#2211

Postad 06 februari 2011 - 19:26

Unregistered3893d017
  • Unregistered3893d017
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har provat alla tänkbara inställningar känns det som. Både via olika dekoders och straight samt pure direct. Gör ingen skillnad.

Per

#2212

Postad 28 februari 2011 - 10:43

PBundy
  • PBundy
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Uppdaterade min popcorn A-110 igår (27/2) och började att titta på film (HD). En stund in i filmen tappar min TV bilden i ett par sekunder (Pioneer plasma 50" 6:e generationen), för att därefter plocka upp bilden igen. Detta gör TV'n ett antal gånger innan jag ger upp... Tänkte att det var fel på HD-filen men efter tester med andra filer (både vanliga och HD) kan jag konstatera att bilden flipprar... Tv'n är stabil på andra bildkällor... Så frågan är om det är den nyinstallerade firmwaren som gör detta? Är det någon som vet...
PBundy

XBMC,
Har sett klipp på Youtube om att man kan installera XBMC på popcornen... Är det någon som vet hur man gör? Har suttit och fipplat massor utan att få till det...
PBundy

#2213

Postad 03 mars 2011 - 22:45

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Har plötsligt fått problem att spela upp helt vanliga AVI-filmer/serier

Allt annat fungerar utmärkt. Får bild men ej ljud, och det går inte att spola för då snabbspolar filmen och sedan pausar.
Matrialet ligger på intern disk



har samma problem vissa AVI filmer , jag streamar dock från en hårdisk inkopplad i datorn, bild funkar men inget ljud...

#2214

Postad 12 mars 2011 - 13:39

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Tja.
Slänger in en fråga som retat mig ett tag.
Ibland snurrar hårddisken i popcorn hourn igång utan förvarning.
Den snurrar igång trots att den röda lampan lyser på poppen (vet inte om man kallar detta avstängd(?))
Brukar bara trycka på power knappen på fjärren först en gång (så att lampan lyser gult) och sen en gång till (så att lampan lyser rött igen)
Hårddisken slutar då snurra men kan när helst den själv känner för det börja snurra igen.

Är det något som är fel på den?
Eller är det nåt i nätverket som spökar?
Den enda applikationen som står på är samba servern, för att kunna föra över prylar från datorn.
Ska man behöva stänga av denna funktionen när man inte för över nåt?


MVH Niklas

Hej,
det beror på att något pingar mot den i nätverket (förmodligen din router) och då går hårddisken igång av någon anledning. Min nätverksport dog efter 2 år och då fick jag moderkortet utbytt och nu snurrar inte min disk längre när den är avstängd.
Däremot så kan jag inte mounta disken över nätverket heller...

#2215

Postad 19 mars 2011 - 12:02

Pinnen303
  • Pinnen303
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej,

Efter problem med hårddisken och ett byte av denna så kan jag inte installera Llink på min PCH 110. När jag väljer llink-installer.html ska jag välja var jag vill köra den från men detta funkar inte, det står att den inte kan utföras. Jag har ändrat så att den är executable... Får inte upp var jag vill installera eller något. Har provat att köra både via usb och fört över filerna via ftp...

Redigerat av Pinnen303, 19 mars 2011 - 18:37.


#2216

Postad 23 maj 2011 - 06:57

kallen182
  • kallen182
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
tjena!

jag undrar om det är möjligt att installera XBMC eller Plex på PCH a-110? (plex finns ju till windows nu också)

jag tycker popcorn hour har världens tråkigaste och sämsta gränssnitt så det hade varit nice med XBMC!;)

#2217

Postad 12 juni 2011 - 23:30

Kent83
  • Kent83
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har precis startat igång min PH 110A igen efter att inte ha kört den på säkert 1 år.

Jag har råkat ut för ett stort problem nu dock.

När jag startar den så kommer det upp loading, men sedan blir symptomen följande.

HDMI = Helt svart bild, får not supportet
Svideo eller Vanliga gula = helt grön bild.

Har sökt lite snabbt men inte sett någon fix. Någon som vet hur man löser detta?

#2218

Postad 13 juni 2011 - 07:28

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
Kent83:

Det är säkert den gamla klassikern att den "tappat" utgången.

Ta antingen en vanlig Composit video kabel in i TV:n så får du säkert upp bilden o ställ sedan in till valfri port. Eller så kör du "TV-mode" tricket, tryck TV-mode + 0 = Auto. Det finns portar på 0-9, tryck "lite långsamt", TV-mode, släpp, tryck valfri tangent... så löser det sig nog. Titta på Wikin på networkedmediatank.com eller första posten i A-100 tråden så hittar du alla lägena för TV-mode!

Såg att du testat composit, testa att starta om några gånger. Skulle inget hända och du testat typ 10 ggr så skulle du kunna köra en Recovery Firmware update, finns mer info på Networkedmediatank oxå.

Lycka till!

:)

#2219

Postad 14 juli 2011 - 16:40

toxicstone
  • toxicstone
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ny ägare till a-110 modellen, köpte och fick hem en sprillans ny igår.

Första jag gjorde var att demontera min freeagent 500gb externa och kopplade in den.
Mesta är ordnat, hänger sig lite smått ibland när jag stoppar en film för att gå ut och välja en ny :S

Iaf min main fråga just nu är hur man installerar skins?

Läste wiki och sökte på google men tycker att guiderna är så hemskt komplicerade och verkar referera till PC som installatiosplatsen, tog tillslut ner ett skin och la i photo mappen och startade det, döck upp fint men när jag ska gå in på en av länkarna, t ex film så kommer där bara upp ett fel, enda som går att gå till är "underhåll" men den skickar mig tillbacks till den fula UI menyn.

Vill ha en med thumbnails så jag kan se alla fodralen då den är för min dotter som bara är 3 och inte kan läsa än, plus det ser sjukt mycket bättre ut än bara text.

den där jukebox tror jag den heter, iaf eta hur man installerar dem olika.

Ska inte använda internet eller något på den, än iaf så vill bara få det gjort så jag kan lägga in filmer och bilder på fodralen så det ser snyggt ut.

#2220

Postad 18 juli 2011 - 13:17

Watteee
  • Watteee
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjenare!

Har kört med min PH A-110 ett bra tag nu, och är ganska nöjd med den. För ett tag sedan så skaffade jag mig en extern disk, då det inte räckte till med den interna. Ställde in allt, och det har funkat kanon. Har aktiverat telnet, och kört in så att jag hittar båda diskarna via ftp osv.

Dock så fick jag ett problem igår.

Köpte en ny tv till sovrummet, med dlna. Satte upp tvn på väggen, och kopplade in den till nätverket.
Tv'n hittar min A-110, och jag kan titta på mina filmer i sovrummet med. MEN! Den hittar inte den externa disken som är inkopplad i min A-110, utan endast den interna.

Hur löser man detta? Har sökt rundor hela förmiddagen på networkedmediatanks forum, men inte hittat något.

Ändrat skriv o läs rättigheter, testat olika saker i telnet, men jag får icke min externa disk till att dyka upp!

Någon som har något tips? eller kanske rent ut av sitter på en lösning.

Om det inte går att lösa, så har jag en extra PH A-110 som ligger här. Dock så behöver jag ha Wi-Fi till den. Vilken dongel ska man köra?

#2221

Postad 19 juli 2011 - 16:19

Watteee
  • Watteee
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Tjenare!

Har kört med min PH A-110 ett bra tag nu, och är ganska nöjd med den. För ett tag sedan så skaffade jag mig en extern disk, då det inte räckte till med den interna. Ställde in allt, och det har funkat kanon. Har aktiverat telnet, och kört in så att jag hittar båda diskarna via ftp osv.

Dock så fick jag ett problem igår.

Köpte en ny tv till sovrummet, med dlna. Satte upp tvn på väggen, och kopplade in den till nätverket.
Tv'n hittar min A-110, och jag kan titta på mina filmer i sovrummet med. MEN! Den hittar inte den externa disken som är inkopplad i min A-110, utan endast den interna.

Hur löser man detta? Har sökt rundor hela förmiddagen på networkedmediatanks forum, men inte hittat något.

Ändrat skriv o läs rättigheter, testat olika saker i telnet, men jag får icke min externa disk till att dyka upp!

Någon som har något tips? eller kanske rent ut av sitter på en lösning.

Om det inte går att lösa, så har jag en extra PH A-110 som ligger här. Dock så behöver jag ha Wi-Fi till den. Vilken dongel ska man köra?




Har själv lyckats lösa det nu. Kunde via telnet skapa en soft link ifrån min usb disk till min interna disk. Fungerar perfekt.

Här är kommandot ifall någon annan vill göra det:
ln -s /opt/sybhttpd/localhost.drives/USB_DRIVE_A-1/Namnpåmapp /opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/

Namnpåmapp = Namnet på den mapp som du vill länka ifrån din usb disk till den interna disken.

Men kvar är frågan, vilken USB Dongel rekommenderas för att kunna köra WI-Fi?

#2222

Postad 22 juli 2011 - 08:28

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Nu vet jag inte huruvida detta hör hemma i denna tråd men eftersom A-210 inte har en egen officiell tråd och min fråga är ganska generell provar jag här.

Jag är på vippen att köpa en A-210 då jag anser att den passar mina behov utmärkt och känns som en prisvärd produkt. Då jag inte är så hardcore när det kommer till datorkomponenter har jag dock stött på lite patrull när det gäller att välja hårddisk. Vad ska man gå efter i förhållande till prestanda osv? Givetvis vill jag inte att mina filmer ska hacka (kommer primärt spela DVD-iso och troligtvis inte Blu-ray) men å andra sidan har jag inte lust att spendera lika mycket på hårddisken som spelaren. Är det någon som har några tips på en prisvärd hårddisk på omkring 1,5-2 TB som inte väsnas för mycket?

#2223

Postad 27 juli 2011 - 20:08

Watteee
  • Watteee
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Nu vet jag inte huruvida detta hör hemma i denna tråd men eftersom A-210 inte har en egen officiell tråd och min fråga är ganska generell provar jag här.

Jag är på vippen att köpa en A-210 då jag anser att den passar mina behov utmärkt och känns som en prisvärd produkt. Då jag inte är så hardcore när det kommer till datorkomponenter har jag dock stött på lite patrull när det gäller att välja hårddisk. Vad ska man gå efter i förhållande till prestanda osv? Givetvis vill jag inte att mina filmer ska hacka (kommer primärt spela DVD-iso och troligtvis inte Blu-ray) men å andra sidan har jag inte lust att spendera lika mycket på hårddisken som spelaren. Är det någon som har några tips på en prisvärd hårddisk på omkring 1,5-2 TB som inte väsnas för mycket?


Köp en 5400rpms disk. Märke spelar väll egentligen ingen större roll. Jag kör på en WD Green 5400rpm i min A-110, och det funkar kanon

#2224

Postad 05 september 2011 - 17:33

pimmen
  • pimmen
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
jag har precis varit och köpt en hd till min a-110:a idag, har hittat den, formaterat och hela paketet, men när jag ska föra över saker med ftp (som jag antar ska gå snabbast) så går det i typ 900kbps, är inte det lite långsamt, det är från en extern hd kopplad till en laptop via WLAN vi snacka, ska jag behöva skaffa en kabel eller går det att få bättre snurr på det genom att öppna portar i routern, inte skoj att föra över 4gb bluray med denna hastigheten, 520mb har nu i skrivande stund tagit 10 minuter drygt.. snälla hjälp mig lösa något så jag inte behöver känna att jag köpte disken i onödan

#2225

Postad 07 november 2011 - 11:44

_Knegen
  • _Knegen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

jag har precis varit och köpt en hd till min a-110:a idag, har hittat den, formaterat och hela paketet, men när jag ska föra över saker med ftp (som jag antar ska gå snabbast) så går det i typ 900kbps, är inte det lite långsamt, det är från en extern hd kopplad till en laptop via WLAN vi snacka, ska jag behöva skaffa en kabel eller går det att få bättre snurr på det genom att öppna portar i routern, inte skoj att föra över 4gb bluray med denna hastigheten, 520mb har nu i skrivande stund tagit 10 minuter drygt.. snälla hjälp mig lösa något så jag inte behöver känna att jag köpte disken i onödan


Sent svar, men det har så mycket att göra med din router, och din dator, vad det är för max hastighet på ditt kort kontra router, etc. Jag hade relativt ny dator när jag köpte min första Popcorn Hour 2008 och fick hastigheter på max 1-2MB/sek när jag körde trådlöst. Antar att du räknat ut och löst detta redan, men för future reference, koppla datorn med en nätverkskabel vid överföringstillfället.

#2226

Postad 11 november 2011 - 13:05

Unregistered8810c5cc
  • Unregistered8810c5cc
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hallå allihopa, Jag har fått en A-110 med inbyggd 500gb sata disk. Jag har förstått att man kan få upp omslag o film info om filmerna man har tankat ner till hårdisken, hur gör man detta? Jag har läst runt lite och det verkar vara rena kinesiskan för mig, det ska programmeras och fixas hit o dit? Nån som lite snabbt och enkelt kan förklara hur det funkar så jag vet om det är nåt jag skall lägga energi på eller inte?? Tacksam för hjälp.

Niclas

#2227

Postad 13 november 2011 - 23:50

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Hej

Ställer samma fråga i två trådar, då jag har en A-300 och verkar vara ganska ensam om det, än så länge ;)

Jag vill använda mig av den inbyggda NMJ v2 och har lite problem med att finna information om NMJ
Inte ens om man söker i trådarna direkt, får man träff på NMJ

Är det någon här som har erfarenhet nog, till att hjälpa mig finna ut hur man på enklaste sätt får allt en och samm sök
Som det är nu, så får man ju först välja den interna eller externa USB disken. Har man sedan nätverksdiskar så får man
gå tillbaka och leta i dessa om man vill bläddra bland sina filmer

Det fanns EN sak som jag fann bättre med Boxee och det var just deras JB
Där fanns alla filmer samlade på en och samma plats om man så hade de liggande på 10 olika diskar

Så vill jag ha det på min A-300 också

Är det möjligt ?

#2228

Postad 12 mars 2012 - 23:23

tracid
  • tracid
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Har en popcorn hour a-110 & har precis köpt en sharp LC-60LE636S,
Men hd filmerna hackar till ibland & känns som dom flyter på konstigt ibland, nån som vet vad det kan va för fel?

#2229

Postad 13 mars 2012 - 22:06

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
tracid:

Det låter som det handlar om "bildinställningen" 23.976 fps. Det är hur många bildrutor per sekund som din Mediaspelare ska köra. Testa att ändra detta, det finns dels ett Autoläge o sedan finns det andra lägen. Testa dig fram, men det låter som det är detta som spökar. 23.976 fps är den "normala standarden"... så kolla upp det!!

#2230

Postad 07 maj 2012 - 07:40

Sonyluxor
  • Sonyluxor
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tjena!

Har ett problem med min a-110. Den har plötsligt slutat att svara via nätverket. Har provat att byta nätverkskabel, utan att lyckas. När jag tittar bak, där ingången till nätverket sitter, på popcorn hourn så märker jag att den lilla gröna dioden inte lyser. Ni vet den lilla som sitter precis vid nätverksingången. Visst är det så att den ska lysa för att bekräfta att nätverket fungerar? Har även kollar inställningarna i popcorn hour utan hjälp?

Någon som har liknande problem?

Kan det vara så att nätverkskortet har lagt av?

#2231

Postad 17 maj 2012 - 02:46

Knatteante
  • Knatteante
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tjena!

Har ett problem med min a-110. Den har plötsligt slutat att svara via nätverket. Har provat att byta nätverkskabel, utan att lyckas. När jag tittar bak, där ingången till nätverket sitter, på popcorn hourn så märker jag att den lilla gröna dioden inte lyser. Ni vet den lilla som sitter precis vid nätverksingången. Visst är det så att den ska lysa för att bekräfta att nätverket fungerar? Har även kollar inställningarna i popcorn hour utan hjälp?

Någon som har liknande problem?

Kan det vara så att nätverkskortet har lagt av?


Jag har samma problem och samma funderingar angående lampan vid Ethernet porten. Har du hittat något svar angående det?

#2232

Postad 17 maj 2012 - 14:31

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 316 inlägg
  • 0
sonyluxor & knatteante:

Det låter ju tyvärr som om porten lagt av...

Har ni testat att byta port in i Routern/Switchen? Så inte felet kan ligga någonanstans?? Byta kabel kan man oxå testa, för att kunna bli mer säker på att problemet är där.

Har ni gjort det och lampan/orna inte lyser på nätverksutgången då skulle jag testa att göra en återställning eller firmware uppgradering,,, kolla på NMT-forumet om ni är osäkra. Skulle den efter det ändå inte funka då är nog porten död... RIP. 2 alternativ finns då: 1. Kör utan nätanslutning m USB-diskar 2. Köp ny spelare...

Lycka till!!

#2233

Postad 17 maj 2012 - 16:24

Knatteante
  • Knatteante
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

sonyluxor & knatteante:

Det låter ju tyvärr som om porten lagt av...

Har ni testat att byta port in i Routern/Switchen? Så inte felet kan ligga någonanstans?? Byta kabel kan man oxå testa, för att kunna bli mer säker på att problemet är där.

Har ni gjort det och lampan/orna inte lyser på nätverksutgången då skulle jag testa att göra en återställning eller firmware uppgradering,,, kolla på NMT-forumet om ni är osäkra. Skulle den efter det ändå inte funka då är nog porten död... RIP. 2 alternativ finns då: 1. Kör utan nätanslutning m USB-diskar 2. Köp ny spelare...

Lycka till!!


Japp, använder samma nätverkskabel som jag använder mot min xbox 360 (där den fungerar bara bra).

Har testat uppdatera firmware till den senaste och den fungerar fortfarande inte, så det är nog, tyvärr, att ethernet-porten har gått sönder.

#2234

Postad 31 juli 2012 - 15:02

Niklasj
  • Niklasj
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Stödjer senaste verisonen att spela upp 1080 3d? .mkv fil

#2235

Postad 03 december 2012 - 11:27

phillewee
  • phillewee
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Hej !

har precis fått min nya dator igår och skulle ordna med nätverksdelningen till min popcorn hour (både datorn och popcorn hourn A-110 går igenom routern med sladd) problemet är att min externa hårdisk går helt utan problem att dela ut medans popcorn hourn inte hittar filerna på min interna , detta är jättekonstigt då jag gjort exakt samma sätt då jag delat ut dom

någon som vet vad problemet kan vara Postad bild ?

#2236

Postad 16 april 2014 - 06:06

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

  • 443 inlägg
  • 0
Jag har nu haft Popcorn A-110 ganska länge. Jag har aldrig fått den att funka med mitt USB-SATA chassi som jag brukar sätta hårddiskar i. Jag får bara upp USB error när jag ansluter diskar i det chassit. Jag har provat att formatera disken på alla möjliga olika sätt så det verkar vara mitt chassi... Så jag undrar om ni har tips på ett chassi som ni har använt som popcorn accepterar? Helst något som går att köpa på Dustin eller Kjell & Co.

#2237

Postad 25 juli 2015 - 10:58

captainklegg
  • captainklegg
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Är det någon som fortfarande kör sin A-110?

 

Tog nämligen fram min igår efter ett par år ståendes i förrådet.

Hade lite problem med min förr och tyckte inte den förgyllde sin funktion men nu funkar allt jättebra.

Har nu satt A-110 som min primära mediaspelare och kollar efter olika kylfunktioner till den.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.