Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 08 mars 2012 - 08:52

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen man kommer få förboka den i Sverige snart.
I USA går det ju som sagt. Var in i Englands sida nyss. Där får man också förboka. Samma med i Australien.
Så antar det går att förboka i alla länder som den släpps den 16 mars. Då får de alltså den i brevlådan.
Och att vi ska behöva vänta till den 23 mars innan vi kan beställa låter idiotiskt. Då kan man ju omöjligt få den i brevlådan den 23 mars.

Om det nu är så jäkla dumt. Hur var det förra året när iPad 2 kom.
Släppte El-giganten, Media Markt etc det samma dag? Eller var man tvungen att stå som ett fån och köa vid en Apple Butik?
Står iofs att Media Markt är en "Apple-Store"


Förra året gick det inte förhandsboka i Sverige. Dom började säljas i svenska Apple Store kl. 01.00 samma dag som de släpptes i butikerna (men lång leveranstid, 3-4v tror jag, angavs redan från start. Butikerna började sälja kl. 17, och alla som köat åtminstone en liten stund fick tag i en (Grafit här i Umeå hade till och med några 64gb över dan efter). Så ska man döma av förra årets release så är det närmaste Apple-ÅF som gäller om man vill ha tag i en den 23:e. Men förhoppningsvis öppnar dom upp för förhandsbokning även i Sverige (men finns inte just nu på apple.se).

#102

Postad 08 mars 2012 - 09:19

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Köade på MM i Växjö förra året, kom nån timma innan (eller två) och vi var kanske 20 eller så som köade, alla fick.
(Köpte första i Miami när den kom, då var det betydligt svårare att få den)

Vill ha både en padda och en apple tv iår, hade varit smidigt med förbokning då jag är föräldrarledig, vilket innebär vissa begränsningar :)

#103

Postad 08 mars 2012 - 09:30

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Tack Dhanjel för infon! Det blir nog att antingen köa via Mediamarkt x antal timmar på morgonen - kanske runt 09.00 vid releasedagen - eller att förbeställa via hemsidan så att man får sin roliga lasergravyr på baksidan! Där ska de bestämt stå "Hakuna Matata" har jag bestämt :D

#104

Postad 08 mars 2012 - 09:30

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0
Jag bokade min iPad 2 på Apple store, det angavs typ 4 vecekors leverans, men då jag ville ha den graverad så valde jag Apple store. Och det gick på knappt två veckor att få den, så det behvöer inte vara så att det tar över en månad att få en från beställnignsdagen. Lite tålamod får man väl ha.
Tyvärr får man väl hänga kvar vid sin iPad 2 och inte uppgradera, räcker med en iPad i hushållet än så länge.

Är för övrigt imponerad av nya iPad. Och äntligen iPhoto till iOS. Det är blir ett givet köp i eftermiddag.

#105

Postad 08 mars 2012 - 09:33

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Är det förresten någon som känner till Apples pixelpolicys på iPad (är ju några miljoner pixlar nu), och om den varierar beroende på var man köper den? (Gäller exvis MediaMarkts eller Apples bestämmelser om man köper hos MM? Antar Apples, men MediaMarkt blir väl lite av en gatekeeper)

Redigerat av Pax81, 08 mars 2012 - 09:34.


#106

Postad 08 mars 2012 - 09:36

Unregistered126f1dda
  • Unregistered126f1dda
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

hade varit smidigt med förbokning då jag är föräldrarledig, vilket innebär vissa begränsningar :)



Du måste bara lära dig att utnyttja den lille krabaten på rätt sätt! Vänta tills lillen är riktigt hungrig och så går du och ställer dig i kön. Efter högst några sekunder kommer de framför dig att vända sig om på grund av allt ylande och det är då du och den lille lägger till med er bästa puss-in-boots-grimas.
Postad bild
Vips så står ni längst fram i kön och får hur mycket paddor ni bara vill.

Redigerat av Unregistered126f1dda, 08 mars 2012 - 09:36.


#107

Postad 08 mars 2012 - 09:38

Pax81
  • Pax81
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

Tack Dhanjel för infon! Det blir nog att antingen köa via Mediamarkt x antal timmar på morgonen - kanske runt 09.00 vid releasedagen - eller att förbeställa via hemsidan så att man får sin roliga lasergravyr på baksidan! Där ska de bestämt stå "Hakuna Matata" har jag bestämt :D


MediaMarkt är väl numera Premium Reseller för Apple så de kanske får mer iPads nu. Förra året fick de nämligen betydligt färre än den då ensamma lilla Premium Resellern här i Umeå (men då var det betydligt färre som köade på MM, ska tilläggas). El-giganten fick typ 2 st.

#108

Postad 08 mars 2012 - 09:38

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Tyvärr får man väl hänga kvar vid sin iPad 2 och inte uppgradera, räcker med en iPad i hushållet än så länge.

Är för övrigt imponerad av nya iPad. Och äntligen iPhoto till iOS. Det är blir ett givet köp i eftermiddag.


Är inne på samma linje.. jag tycker iofs att vi skulle behöva en padda till.. men sambon är inte lika entusiastisk som mig! :ph34r:

#109

Postad 08 mars 2012 - 09:49

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Har en iPad 1 idag... funkar ju felfritt än sålänge, använder den mest till att surfa osv. Kanske något spel ibland. Jag behöver väl ingen ny jag heller.. men.. vi får se.

479euro kostar den i tyskland blir ca 4300kr, för standard modellen. Men jag gillade även iden att de behåller den gamla iPad 2 nu till ett billigare pris.. vilket blir väl runt 3000kr, ett pris som de flesta hushåll har råd med.

#110

Postad 08 mars 2012 - 11:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Inga förändringar i os än ?
Samma urtråkiga som de alltid haft med bara ikoner ?


skulle vilja se nått mer modernt för att jag ska fundera att gå över från Android

#111

Postad 08 mars 2012 - 11:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Inga förändringar i os än ?
Samma urtråkiga som de alltid haft med bara ikoner ?


skulle vilja se nått mer modernt för att jag ska fundera att gå över från Android


Apple visar aldrig upp ny hårdvara och mjukvara samtidigt, sen undrar jag hur mkt roligare iOS skulle bli bara för att man kan blaffa på en widget över skärmen istället för ikoner, personligen tycker jag att bara WP7 har ett innovativt och fräscht interfacekoncept idag.

#112

Postad 08 mars 2012 - 12:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

1. Multiroom/Multisource

Idag kan du bara skicka till 1 mottagare åt gången. De flesta andra trådlösa lösningarna går i en riktning där du kan välja om du vill skicka samma till en eller flera mottagare.

2. Skalningen

All TV idag är 1080p eller 720p. Kör man mirroring idag så är skärmen fylld med svarta kanter, inte sexigt 2012.

3. Smartare mirroring på Apples egna Apps

Om jag vill surfa på TVn så ska Safari vara på TVn och tangentbordet på iPaden. Vill jag visa fotoalbum så kan t ex TVn visa valt foto och på iPaden visas albumet.


Vad gäller iOS så har de alltid teasat en ny version i samband med lanseringen. iPad 2 visade man iOS 4.3 där man tog t ex AirPlay till en helt ny nivå.

Nu visade man iOS 5.1. Vilka features? 5.1 är mer en hotfix.

Man vill som sagt se vad man kan använda den biffigare hårdvaran till. Alla visar alltid biffigare hårdvara, men Apples signum är att man faktiskt ska visa vad man som kund har för användningen av den nya hårdvaran.

Annars gillar jag Apples Tik och Tok (som Intel) liknande system på lansering. 1 år är det helt ny design, nästa år är det hårdvaran som biffas upp. Detta var en iPad 2s, samma design med bättre innehåll.


1. Hur löser man det när iPaden bara kan skicka en media samtidigt? Vill du kolla en film på en ATV samtidigt som du spelar musik i ett annat rum med samma iPad?

2. Skalningen är upp till apputvecklaren, hemskärmen blir alltid pillarboxad, men apparnas stöd för 1080p fullscreen ingår i ett API, kollar du en film så får du inte fler sorgkanter än du hade fått med en DVD/BD.

3. Det är en bra ide, men hur gör du med webbsidenavigeringen förutom tangentbordet, ska man ta in muspekare i iOS för att kunna trycka på länkar och liknande, intressant koncept, men jag undrar om det ngnsin kommer att bli av.

Men iOS 4.3 innehöll ju bara uppgraderingar av Airplay + lite annat smått och gott. Det som fick upp mitt intresse var en del features i apparna som pekar på att vi kanske får AirDrop i iOS 6, nämligen photobeaming i iPhoto, Jam session i Garageband, de funktionerna känns som att de använder Airdrop-protokollet och det kanske expanderas i nästa version.

#113

Postad 08 mars 2012 - 12:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Inte alltid det är nödvändigt med blaffiga widgets.
Men jag skulle vilja kunna ändra så jag får utseendet som jag vill ha det.

WP7 ser också fint ut men för lite valmöjligheter för min smak.

#114

Postad 08 mars 2012 - 12:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Inga förändringar i os än ?
Samma urtråkiga som de alltid haft med bara ikoner ?


skulle vilja se nått mer modernt för att jag ska fundera att gå över från Android


Det lär de inte ändra på. Styrkan och anledningen att folk köper nytt hela tiden är för att folk känner igen sig och inte behöver lära sig ett nytt system och kan fortsätta använda sina gamla program.
Att byta utseende skulle säkerligen påverka försäljningen negativt.
Jag tycker det är bra som det är. Funktionellt och lätt att hitta.

Redigerat av Unregistereddc471864, 08 mars 2012 - 12:23.


#115

Postad 08 mars 2012 - 12:41

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

1. Hur löser man det när iPaden bara kan skicka en media samtidigt? Vill du kolla en film på en ATV samtidigt som du spelar musik i ett annat rum med samma iPad?


Inte säker på att detta besvarar dina frågor men kolla denna länken
https://discussions....tart=0&tstart=0

#116

Postad 08 mars 2012 - 13:44

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
4g kanske inte lirar i Europa vilken miss isf.

http://www.idg.se/2....-ipad-i-sverige

#117

Postad 08 mars 2012 - 14:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
42Mbit är iofs inte fy skam det heller. Verkar som jänkarna kallar

DC-HSDPA för 4G det också. Det finns det stöd för i Sverige.



#118

Postad 08 mars 2012 - 14:31

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Jo det duger väl gott och väl med 42mbit men kommer säkert att skrivas om vilken miss det är att lansera den som 4G när det bara är i USA som man kan nyttja det i princip

#119

Postad 08 mars 2012 - 14:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
LTE är iofs inte heller 4G om man nu ska vara petig ;)

#120

Postad 08 mars 2012 - 14:38

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Finns det någonstans där man kan förboka redan nu?

#121

Postad 08 mars 2012 - 14:41

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
hur många är det som använder 4g idag, och hur bra fungerar det förutom på optimala platser?
Kanske inte är så bra som det skrivs om, 3G fungerar ju inte ens i hela sthlmstunnelbana som ex...

#122

Postad 08 mars 2012 - 14:43

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

LTE är iofs inte heller 4G om man nu ska vara petig ;)


Nej förvisso så uppfyller inte LTE alla krav för att vara "riktig" 4G men då LTE är det som "brandas" som 4G nu för tiden (reklam, donglar, bredband etc) så får man väl likställa de två öven om det egentligen är 3.9G typ.

Men som sagt ett ickeproblem för de flesta då upp till 42mbit bör räcka gott och väl..

#123

Postad 08 mars 2012 - 14:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

hur många är det som använder 4g idag, och hur bra fungerar det förutom på optimala platser?
Kanske inte är så bra som det skrivs om, 3G fungerar ju inte ens i hela sthlmstunnelbana som ex...


Inte bara det. Det är svindyrt dessutom.
Konstigt dock att 3G inte funkar i Stockholms tunnelbana. Har inga problem alls med 3G i tunnlarna under Malmö.
Iofs är det helt nytt i Malmö också.

#124

Postad 08 mars 2012 - 14:56

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Den största fördelen är väl iofs heller inte hastigheten utan ett tomt nät anpassat för data dvs LTE frekvenserna.

#125

Postad 08 mars 2012 - 14:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo det är iofs sant. Nu har iofs inte min operatör LTE heller så för min del kvittar det ;) Jag har ca 4Mbit nu och tycker det räcker bra till det jag gör.

#126

Postad 08 mars 2012 - 18:08

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

LTE är iofs inte heller 4G om man nu ska vara petig ;)

Ska man vara riktigt petig så har ITU godkänt att man kallar LTE för 4G ;)
http://www.itu.int/n...es/2010/48.aspx

#127

Postad 08 mars 2012 - 19:39

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Enligt IDG.se är det inte klarlagt att 4G kommer på dom svenska paddorna...

http://www.idg.se/2....kring-4g-i-ipad

#128

Postad 08 mars 2012 - 22:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

1. Hur löser man det när iPaden bara kan skicka en media samtidigt? Vill du kolla en film på en ATV samtidigt som du spelar musik i ett annat rum med samma iPad?

2. Skalningen är upp till apputvecklaren, hemskärmen blir alltid pillarboxad, men apparnas stöd för 1080p fullscreen ingår i ett API, kollar du en film så får du inte fler sorgkanter än du hade fått med en DVD/BD.

3. Det är en bra ide, men hur gör du med webbsidenavigeringen förutom tangentbordet, ska man ta in muspekare i iOS för att kunna trycka på länkar och liknande, intressant koncept, men jag undrar om det ngnsin kommer att bli av.

Men iOS 4.3 innehöll ju bara uppgraderingar av Airplay + lite annat smått och gott. Det som fick upp mitt intresse var en del features i apparna som pekar på att vi kanske får AirDrop i iOS 6, nämligen photobeaming i iPhoto, Jam session i Garageband, de funktionerna känns som att de använder Airdrop-protokollet och det kanske expanderas i nästa version.



1. Har jag en hus med flera rum och har AirPlay kompatibla mottagare i flera rum så kan jag bara streama till 1 åt gången. Varför kan man t ex inte streama samma musik till flera mottagare samtidigt? Att ha Spotify rullande i bakgrunden till sin förstärkare samtidigt som man drar upp trevliga Youtube klipp på sin TV hade också varit nice.

2. Vad jag vet så är Apple en av utvecklarna och inget av deras egna Appar skalar korrekt, förutom Video. Hur svårt ska det vara att få mirroring av din iPad att skala korrekt, klarar en vanlig dator idag till två olika mottagare. Ska inte behövas att varje utvecklare uppdaterar sitt program.

3. Först och främst så blir bilden croppad när man surfar via mirroring, bara att skala om. Apple TV vet om TVns upplösning så det är bara att anpassa

4.3 kanske bara innehöll det men det innehöll i alla fall något och de Airplay funktionerna som kom var ett gigantiskt kliv fram. I 5.1 kommer......INGET.

#129

Postad 09 mars 2012 - 07:35

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Ska man vara riktigt petig så har ITU godkänt att man kallar LTE för 4G ;)
http://www.itu.int/n...es/2010/48.aspx


Man pratar väl om att LTE-advanced är 4G inte "vanlig" LTE vad jag kan se?
Men det är väl förvisso en mindre relevant sak ändå i folkmun är ju LTE 4G iaf.,

Following a detailed evaluation against stringent technical and operational criteria, ITU has determined that “LTE-Advanced” and “WirelessMAN-Advanced” should be accorded the official designation of IMT-Advanced. As the most advanced technologies currently defined for global wireless mobile broadband communications, IMT-Advanced is considered as “4G”, although it is recognized that this term, while undefined, may also be applied to the forerunners of these technologies, LTE and WiMax, and to other evolved 3G technologies providing a substantial level of improvement in performance and capabilities with respect to the initial third generation systems now deployed. The detailed specifications of the IMT-Advanced technologies will be provided in a new ITU-R Recommendation expected in early 2012.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 09 mars 2012 - 07:37.


#130

Postad 09 mars 2012 - 08:53

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Saftigt pris?

http://www.blocket.s...5.htm?ca=11&w=1

#131

Postad 09 mars 2012 - 08:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Saftigt pris?

http://www.blocket.s...5.htm?ca=11&w=1


Typ 1500 dyrare än normalpris.

Enligt IDG.se är det inte klarlagt att 4G kommer på dom svenska paddorna...

http://www.idg.se/2....kring-4g-i-ipad


Antagligen inte. Vi får nöja oss med 42Mbit som max. Jag har 4Mbit på min Ipad2 och det är tillräckligt för mina behov så 10 gånger snabbare är långt mer än jag behöver.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 mars 2012 - 08:59.


#132

Postad 09 mars 2012 - 09:54

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0
Jag var helt inne på att köpa en LTE-modell, då den ger mest flexibilitet. Man behöver inte ha sin telefon med sig och sätta upp en hotspot. Men om LTE-modellen inte klarar EU-frekvenserna så ställer jag mig tveksam till att lägga ut de extra kronorna som den kostar. Visst, den stödjer "42" mbit på 3G, men som många har nämnt, det är inte hastigheten utan beläggningen i nätet som är intressant, samt Latency. Sen är jag inte så sugen på att lägga ut massa pengar på en feature som jag vet aldrig kommer att kunna användas. Misstänker att Apple kommer släppa en uppdatera iPad inom kort som klarar EU-frekvenser. På så sätt så kan de även komma åt grå-import från USA till EU. De kan fortsätta med att sätta priser som att $=€ och 10SEK=$1....

#133

Postad 09 mars 2012 - 10:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag var helt inne på att köpa en LTE-modell, då den ger mest flexibilitet. Man behöver inte ha sin telefon med sig och sätta upp en hotspot. Men om LTE-modellen inte klarar EU-frekvenserna så ställer jag mig tveksam till att lägga ut de extra kronorna som den kostar. Visst, den stödjer "42" mbit på 3G, men som många har nämnt, det är inte hastigheten utan beläggningen i nätet som är intressant, samt Latency. Sen är jag inte så sugen på att lägga ut massa pengar på en feature som jag vet aldrig kommer att kunna användas. Misstänker att Apple kommer släppa en uppdatera iPad inom kort som klarar EU-frekvenser. På så sätt så kan de även komma åt grå-import från USA till EU. De kan fortsätta med att sätta priser som att $=€ och 10SEK=$1....


Apple sätter inte dollar = euro. Det är priserna i USA som är utan moms för att det är olika skatt beroende på var du bor i USA så de kan inte skriva ut det totala priset.

#134

Postad 09 mars 2012 - 10:49

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Och räknar man på kostnaden på en från usa, med svensk tull, moms, skatt och frakt så hamnar priserna på ungefär samma.

Men låt oss förboka Apple!!

#135

Postad 09 mars 2012 - 13:24

Unregistereda7fc6b80
  • Unregistereda7fc6b80
  • Forumräv

  • 555 inlägg
  • 0
Priserna kommer vara som för gamla iPad2 de som tar förhandsbokningar och säljer på Blocket mm tar alltid extra för att sälja gråimport, vill man ha ngt först så får man betala därefter.
väntar man tills de släpps här så spar man en rejäl hacka. Dessutom kanske det t.om blir en annan 4g modell frekvens av våra modeller så jag hade inte köpt en gråimport i dagsläget innan det är 100% om vi får 4G att fungera eller ej.

#136

Postad 09 mars 2012 - 14:53

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0

Apple sätter inte dollar = euro. Det är priserna i USA som är utan moms för att det är olika skatt beroende på var du bor i USA så de kan inte skriva ut det totala priset.


Ja, jag vet att man lägger till moms på priset i USA. Men jmf. man med priser i Sverige så är priset billigare i USA med moms jmf. med Sverige. Samma sak gäller även om du jämför priserna i Sverige med t.ex. Tyskland.
En iPad2 med 3G i USA ligger på $529+moms (moms i N.Y är 14%)=$603=603*6.22=3751SEK I sverige kostar samma produkt 4704SEK enligt prisjakt.
Priset på samma produkt i Tyskland (där de visar priserna med moms) är €519=4800SEK.
Så nog är det alltid billigare i USA med moms inkl.

EDIT: Såg nu att LTE version av den nya iPad:en kommer inte stödja LTE i EU på idg.se

Redigerat av nippe, 09 mars 2012 - 14:54.


#137

Postad 09 mars 2012 - 15:54

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Precis, så ingen full hastighet här. Så för mig blir det en 32gb WiFi samt någon 3g-puck tror jag. tex Huawei E5 (https://www.prisjakt...kt.php?p=570019)

#138

Postad 09 mars 2012 - 16:04

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Webhallen verkar ha lagt upp för bokning, tex 32gb för 6990kr
3g för 8990kr, som hittat.

http://www.webhallen...ad_3_32gb-svart

#139

Postad 09 mars 2012 - 16:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är nog placeholders för att de inte vet vad de kommer kosta. Du kan räkna med samma priser som för ipad 2.

Jag gav 5795 för min 16GB med 3G.

#140

Postad 09 mars 2012 - 16:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om att äga en surfplatta då ?

Känns ganska sjukt onödigt men samtidigt som en grej man inte vill vara utan när man väl testat

#141

Postad 09 mars 2012 - 17:26

ipad3
  • ipad3
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag sålde nyligen min 6 månader gamla vita iPad 2 16GB för 3000: på Tradera. Jag kan inte vänta på den nya iPad. Ska jag köpa en 16GB eller 32 GB på grund av den höga upplösningen?

#142

Postad 09 mars 2012 - 17:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kan säga som såhär att jag har nästan slutat använda min Iphone sen jag köpte Ipad. Innan så surfade jag på iphonen när jag åkte till och från jobb. Det har ipaden ersatt. Jag valde mellan att köpa en ny iphone 4S eller en ipad och det blev en ipad vilket jag inte ångrar en sekund.
Min iphone 3GS får hänga med tills den dör nu. Ser ingen idé att köpa en ny när jag ändå har en ipad med mig hela tiden istället. Det enda jag gör med telefonen numera är att ringa och skicka sms vilket är väldigt sällan.

Jag sålde nyligen min 6 månader gamla vita iPad 2 16GB för 3000: på Tradera. Jag kan inte vänta på den nya iPad. Ska jag köpa en 16GB eller 32 GB på grund av den höga upplösningen?


Jag tycker 16GB räcker på min ipad2 men visst sen har jag inte med mig massa musik och sånt.
Svårt att tala om för dig vad som är bäst när du inte skriver vad du ska använda den till. Ska du filma en massa så köp så mycket minne du har råd med.

#143

Postad 09 mars 2012 - 17:37

ipad3
  • ipad3
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag läste massor av böcker och tidskrifter så hög upplösning är viktigt för mig. Jag tittar också youtube filmer och Voddler. Vet inte om jag kommer att använda den nya HD-filmkamera mycket.

#144

Postad 09 mars 2012 - 18:15

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlägg
  • 0
Har iPad redan och kör med 3g där och funderar nu på att köpa den kommande paddan dock utan 3g-4g, endast med wi-fi då jag kan utnyttja iPhonens nätverk som är obegränsat på mitt abbonemang :) en bra lösning på vad man ska köpa?

#145

Postad 09 mars 2012 - 18:55

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Tror inte 16gb räcker långt, tänk på att alla texturer i spel och bilder i appar kommer ha 4x högre upplösning och därmed ta mer plats.

#146

Postad 10 mars 2012 - 09:04

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Den största fördelen är väl iofs heller inte hastigheten utan ett tomt nät anpassat för data dvs LTE frekvenserna.

Tror tyvärr inte att det stämmer. Vad jag förstår kör LTE på exakt samma frekvens som 3G. Hoppas jag har fel.

#147

Postad 12 mars 2012 - 08:53

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0

1. Har jag en hus med flera rum och har AirPlay kompatibla mottagare i flera rum så kan jag bara streama till 1 åt gången. Varför kan man t ex inte streama samma musik till flera mottagare samtidigt? Att ha Spotify rullande i bakgrunden till sin förstärkare samtidigt som man drar upp trevliga Youtube klipp på sin TV hade också varit nice.


Du kan stream till 5 olika enheter från ett och samma iTunes bibliotek samtidigt, antingen synkat eller olika typer av media. Det förutsätter att man har en ipod touch, iphone eller ipad till varje appleTV men det är möjligt.

Redigerat av kribban, 12 mars 2012 - 08:53.


#148

Postad 12 mars 2012 - 09:07

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Hmm, rapporterna ang. leveransdatum låter inte lovande... Upp till två månaders leveranstid på en produkt som uppdateras en gång per år är inte riktigt roligt... Minst en sjättedel av livscykeln som "modern" över innan man ens får den.

#149

Postad 12 mars 2012 - 09:11

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Tror tyvärr inte att det stämmer. Vad jag förstår kör LTE på exakt samma frekvens som 3G. Hoppas jag har fel.


Nej det är helt olika frekvenser.

Den hanterar enbart lte i banden 2,1 gigahertz och 700 megahertz. I Europa används 2,6 gigahertz och 800 megahertz. Banden som Apple använder är i dag upptagna av tv och 3g.

#150

Postad 12 mars 2012 - 09:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Bara för vi envisas med usel digital-tv i marknätet. Lägg ner och ge frekvenserna till telefonin! ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.