Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Sony Xperia Z **

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Xperia Z C6603 2GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,22 (92) Inga priser

#51

Postad 26 januari 2013 - 18:44

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Auxvoice, 27 februari 2013 - 20:54.


#52

Postad 26 januari 2013 - 20:25

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Jag vet inte varför ni debatterar en telefons batteritid som väldigt få har fått möjlighet att testa riktigt under en tid?

En massa spekulationer osv, raljerande hit och dit.

En sak är säker, med en 1080p-skärm blir batteritiden lidande oavsett!

#53

Postad 26 januari 2013 - 20:51

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Samsung GT-N7100 Galaxy Note II Taltid 35
Samsung GT-N7105 Galaxy Note II LTE Taltid 35
Samsung GT-i9300 Galaxy S III Taltid 22,2

Google Nexus 4 16GB Taltid 15,3
Samsung GT-i9305 Galaxy S III LTE Taltid 16,6
LG P895 Optimus Vu Taltid 16,3
Asus PadFone2 Taltid 16
LG E975 Optimus G Taltid 15
Huawei Ascend D1 Quad XL Taltid 15 (enligt prisjakt, hittar inga siffror)
HTC One X+ Taltid 13,3 (enligt test då htc inte lämnar ut denna info)
Huawei U9202 Ascend P1 LTE Taltid 13
Sony Xperia Z Taltid 11
LG P880 Optimus 4X HD Taltid 10,8
HTC One X 32GB Taltid 10 (enligt 2st test då htc inte lämnar ut denna info)
Huawei U9510 Ascend D1 Quad Taltid 8

Du har ju bara tittat på taltid i denna tabellen och inte tagit hänsyn till standby-tid på över 500 timmar!
Du tycker inte att det är dags att höja ribban för denna diskussionen lite?

Det ÄR ju som jag säger att av de quad-core nallarna som har över 500 timmars standby tid, så placerar sej Xperia Z på bland dom fyra bästa när det gäller taltid. Ge dej nu...


Vilka buggar?
Skulle Sonys smartphones skilja sej från andra smartphones i detta avseendet?


Mängder, nej inte generellt, men om man jämför med de ledande så. Det är snarare så att Sony är sega på att ordna uppdateringar för att lösa felet som är problemet.

Du svarar ju inte på frågan vilka buggar, även om du bekräftar att Sony inte utmärker sej med fler buggar än någon annan telefonproducent...

- Tyvärr så ser verkligheten ut något annat då Sony ofta hävdar att man brutit mot användarvillkoren för ipklassen. Detta är mycket svårt att bevisa för kunden då ARN går efter Sony's uttalanden.


Enligt konsumentköplagen så är det säljaren som bär bevisbördan inte kunden och vi ska väl följa lagen va?

Ärligt talat så verkar du vara omotiverat kritisk till Sonys mobiler. Kanske beror det på att du har sämre erfarenheter av dom än vad många andra har, kanske beror det på något annat. Vad vet jag.

Du får ha vilka åsikter du vill, men jag tycker det är vilseledande att utmåla t.ex. Xperia Z som ett dåligt alternativ, när det i verkligheten inte finns några alternativ som ens är i närheten när det gäller att kombinera teknisk prestanda med förmåga att stå emot vatten.

Du har kanske rätt i att Sony återförsäljare försöker slingra sej från sitt ansvar vad det gäller fuktskador, men å andra sidan så är det inte så konstigt. De har försatt sej själva i ganska problematisk sits när dom lovar IP-klassade telefoner. Tänk om en kund inte har stängt någon av luckorna ordentligt? Den juridiska situationen blir minst sagt problematisk. Sony kan hävda att kunden brutit IP-klassningen om fuktskadan har gått att spåra till en av telefonens portar och hur ska kunden kunna motbevisa detta? Om fuktskadan inte går att spåra så riskerar sony att få en massa reperationskostnader trots att deras telefon faktiskt klarar IP-klassningen...

Oavsett, så utgår jag ifrån att IP-klassningen är pålitlig och i övrigt så går jag på det som anges i marknadsföringen och som har bekräftats officiellt av Sony's representanter bl.a. på facebook.

Ska man utgå ifrån att allt är ruffel och båg så kan man ju inte köpa någon hemelektronik överhuvudtaget...

Redigerat av GuessWho, 26 januari 2013 - 20:52.


#54

Postad 26 januari 2013 - 21:02

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Jag vet inte varför ni debatterar en telefons batteritid som väldigt få har fått möjlighet att testa riktigt under en tid?

En massa spekulationer osv, raljerande hit och dit.

En sak är säker, med en 1080p-skärm blir batteritiden lidande oavsett!

Det är inte alls säkert!
Anledningen till att skärmar med högre upplösning normalt sett drar mer ström är för att det krävs mer processorkraft för att adressera alla pixlarna (plus att de kan behöva lite mer ljus), men processorer blir effektivare och effektivare hela tiden, både vad det gäller beräkningsprestanda och när det gäller energi-effektivitet.

Det går inte att rakt av dra några sådana slutsatser utan att ta hänsyn till hur effektiv Cpu och Gpu är. Den enda gången man i princip gör rätt i att generelisera och säga att högre upplösning kostar batteritid, är när allt annat i telefonen är lika. D.v.s. när batterikapacitet och urladdningsförmåga är samma, Cpu och Gpu har samma prestanda och samma energi-effektivitet.

Om man hade byggt en nalle som i övrigt vore identisk med Xperia Z men med en skärm med lägre upplösning, så hade man kunnat förlänga batteritiden (om skärmen förutom upplösningen också är likadan). Men som det är nu så är det inte många mobiler som har exakt samma plattform som Xperia Z, men med mindre skärm alternativt lägre upplösning. Faktum är väl att det finns inga idag kända mobiler med samma plattform som Z och med samma batteri?
Om jag inte minns fel så har Optimus G och Asus Padphone2 samma soc, men de har inte samma batteri, så deras batteritid är ändå inte direkt jämförbar med Xperia Z:as, även om deras skärmar är mindre alternativt lägre upplösta.

Det hade varit skönt om allt hade varit enkelt men verkligheten är sällan det...

Redigerat av GuessWho, 26 januari 2013 - 21:04.


#55

Postad 27 januari 2013 - 10:20

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 1
Angivna tider är hittapå-tider enligt mig.
Det räcker ju att läser ett SMS så har förutsättningarna ändrats.

Och inte ens om telefonen bara ligger utan skärmens tänds en endaste gång så tror jag +800h som S3 anger är bull...

Ge mig vilken smartfån som helst så bör jag kunna leka slut på batteriet till lunch om den varit fulladdad kvällen innan då jag går till sängs. ;)

#56

Postad 27 januari 2013 - 10:47

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Jag håller med dej om att tiderna är av klassen "hittapå-tider". Ungefär som med bränsleförbrukningssiffror för bila. Men siffrorna har ett litet värde iallafall om alla följer samma standard när de anger siffrorna. För då kan man jämföra batteritiden mellan olika telefoner.

Jag vet t.ex. hur jag kan använda min Xperia Neo för att batteriet ska räcka hela dagen. Jag vet också att jag behöver stödladda Neon om jag tänker använda GPS-navigatorn i flera timmar (t.ex. ladda under körning i bilen). Eftersom min Neo har en angiven taltid på 6-7 timmar och angiven standbytid på 400, så kan jag jämföra med t.ex. Xperia Z som har en taltid på 11 timmar och standbytid på 550 timmar och konstatera att Z:an har betydligt bättre batteritid än min nuvarande Neo och att jag förmodligen kan "leka" med en Z:a betydligt mer än med Neon utan att behöva ladda lika ofta.

Så under förutsättning att siffrorna som anges för standby och taltid har mätts upp enligt standard eller med samma förutsättningar så är de jämförbara, även om de inte speglar verkligheten på något sätt...

#57

Postad 28 januari 2013 - 00:18

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Upptäckte till min stora förvåning att flera Xperia-modeller inte verkar stödja kryptering av filsystemet trots nyare versioner av Android som stödjer det. Någon som vet ifall detta även gäller dessa nya telefoner? Isf går de ju fetbort direkt för företagsanvändare osv.

#58

Postad 28 januari 2013 - 08:51

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Sony med samarbetspartners är ju knappast ensamma om att påstå att mobilen har blivit fuktskadad så fort de får in den på verkstaden. Detta hör man ju hela tiden. Har en kollega som jobbat med att reparera mobiler och det är tydligen en av de första sakerna de tittat efter, om de kan påvisa att det kommit in fukt så kan de få bort en telefon snabbare ur kön och däremed påbörja felsökning på nästa.

Om man sen ska skylla detta på verksatden eller på tillverkaren, ja det får man själv avgöra, tror dock att detta är en överenskommelse mellan parterna.

En Xperia S håller nästan 2 dygn med lite samtal, SMS och lite surf och icke grafik tunga spel, tycker det är rätt bra. (Wifi, BT, Sync och GPS påslaget)

Redigerat av Melmac, 28 januari 2013 - 08:55.


#59

Postad 28 januari 2013 - 11:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Jag vet inte varför ni debatterar en telefons batteritid som väldigt få har fått möjlighet att testa riktigt under en tid?

En massa spekulationer osv, raljerande hit och dit.

En sak är säker, med en 1080p-skärm blir batteritiden lidande oavsett!


Exakt, så länge den bara håller ca ett dygn så är jag nöjd. Alla sover ju nån gång, ladda telefonen då. Problem solved.
Om den däremot inte håller en dag så är det ett problem, då är det definitivt inte värt med en 1080p-skärm. Vilket man i o f s kan ifrågasätta nyttan av ändå. ;)

Hoppas att den kommer nu i februari. @Aure: Har du någon inside-information gällande releasedatum?

#60

Postad 28 januari 2013 - 14:11

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
V.10 nämns ofta. :)

#61

Postad 28 januari 2013 - 14:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

V.10 nämns ofta. :)

Jo, första veckan har jag också "hört", tänkte bara höra om Aure satt inne på ett mer officiellt datum.
Men det kan ju mycket väl vara så att just v.10 är det officiella datumet.

#62

Postad 29 januari 2013 - 20:37

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 1
Xperia Z unboxing pictures från Xperia blog.

http://www.xperiablo...oxing-pictures/

#63

Postad 30 januari 2013 - 22:19

AhlaWahda
  • AhlaWahda
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag beställde en vit Xperia Z i förrgår på Cyberphotos hemsida. Jag kan rekommendera dem. Fick 1,000 kr i rabatt och de var riktigt hjälpsamma. Nu måste jag bara vänta ändå tills mars! Vill ha den nu!! :rolleyes:

#64

Postad 31 januari 2013 - 10:53

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
AAARRGGGH Jag har ett år till på min Xperia S. Jag är skit nöjd med den, det är bara att Z'an är snyggare!

#65

Postad 31 januari 2013 - 14:57

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Auxvoice, 27 februari 2013 - 20:54.


#66

Postad 31 januari 2013 - 15:39

Unregistered59e1f178
  • Unregistered59e1f178
  • Lärjunge

  • 375 inlägg
  • 0

Och hur fick du 1000:- i rabatt?


Just dom har en kampanj nu, men eftersom dom ligger rätt högt i pris annars, så gör den där tusingen varken till eller från direkt.

#67

Postad 31 januari 2013 - 19:21

AhlaWahda
  • AhlaWahda
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Just dom har en kampanj nu, men eftersom dom ligger rätt högt i pris annars, så gör den där tusingen varken till eller från direkt.


Det tror jag faktiskt att den gör. Du får vänta i månader innan den sjunker 1,000 kr i pris och i alla fall jag vill inte vänta så länge. :P
Ringde Tele2 också som fixade rabatt. Betalar 69kr/månaden för Kompis Surf istället för 99kr. Visste inte att man kunde förhandla om sånt men det är ju bra.
Lite tips!

#68

Postad 04 februari 2013 - 13:18

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0
Postad bild

#69

Postad 04 februari 2013 - 14:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0


Silverfärgad eller var det nåt helt annat du ville säga med ditt inlägg? ;)

#70

Postad 04 februari 2013 - 14:50

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Silverfärgad eller var det nåt helt annat du ville säga med ditt inlägg? ;)

Vit men att den är jävligt snygg. Det sjuka är att den är ännu snyggare irl ;)

Jo, första veckan har jag också "hört", tänkte bara höra om Aure satt inne på ett mer officiellt datum.
Men det kan ju mycket väl vara så att just v.10 är det officiella datumet.

Lite olika info där. Officiell release tror jag är v10 men kommer förmodligen att finnas till försäljning hos vissa redan innan i slutet februari.

#71

Postad 04 februari 2013 - 21:41

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Ooppss...
...Är visst lite förvirrad ibland, sorry!
:blush:

#72

Postad 04 februari 2013 - 23:00

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Är sugen på denna. Jag har tröttnat på Windows phone och lumia 900. Dels för att hela mobilen är en besvikelse på typ alla punkter förutom att den håller när jag tappar den i asfalt ;)
Bara hissljud när jag lyssnar på musik...

Vill ha en recension så fort som möjligt på denna. Men det blir nog vit :)

#73

Postad 05 februari 2013 - 12:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Vit men att den är jävligt snygg. Det sjuka är att den är ännu snyggare irl ;)



Hehe, ok. Men så är du kanske lite partisk också? ;)
Jag kommer nog boka upp mig på en vit när Telenor släpper den. Telenor som för övrigt kommer börja med 4G mobilabonnemang nu under Q1 också. Äntligen!

#74

Postad 05 februari 2013 - 12:33

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt men nu kommer jag sväva iväg lite.... :unsure:

Jag har en Xperia Acro S som lätt håller i 36-48 timmar innan nästa laddning. Detta inkluderar samtal, surf, spelande, MYCKET musikstreaming(Spotify,Tune-in) Facebook m.m.
Jag sätter den på laddning varje natt förvisso ändå för jag hatar att få slut på batteri mitt på dagen. Vad jag vill säga med detta är att om jag jämför med polare som har både Samsung S3, iPhone 5, HTC OneX m.m. så har inte de bättre batteritid. Innan ACRO S så hade jag en Xperia ARC och jag tycker ju då inte att Sony bygger telefoner som har buggar. De buggar som har uppkommit har faktiskt fixats till hyffsat snabbt. Speciellt om man jämnför med Samsung som verkligen är superslöa på att fixa buggar, eller uppdateringar för den delen. Jag har själv en Samsung surfplatta hemma som för det första inte går att koppla upp med Samsungs dataprogram KIES, det tog 1 år innan Samsung kom med ICS till den, Samsungs Touchwiz är det mest tråkiga och buggiga UI som jag har använt. Nästa surfplatta lär bli en Xperia... LÄTT!!

Kontentan av detta: Sony bygger bra mobiler, Samsung är slöare på uppdateringar, Sony PC suite ligger hästlängder före KIES.

Jag kommer högst troligt att skaffa en Xperia Z i vår. Stor skärm är värdefullt eftersom det jag gör minst med telefonen är faktiskt att ringa. :wacko:
Ett annat jättestort plus är vattentåligheten. Eftersom jag redan har erfarenhet av det med min Acro S så kan jag bara säga att det är "Outstanding"!
Att ha med mobilen och fota o filma sina barn när de är på badhuset är grymt nice. Har filmat ett par gånger under vatten i FullHD och det blir kanon!
Enda nackdelen är att om man fortsätter att filma över ytan så får man skaka ur vattnet ur mikrofonhålet för annars låter det lite lattjo ett tag. :D
Nästa besök ska jag filma i vattenruschkanan!! :wacko:

#75

Postad 05 februari 2013 - 12:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 1

Kontentan av detta: Sony bygger bra mobiler, Samsung är slöare på uppdateringar, Sony PC suite ligger hästlängder före KIES.

Jag kommer högst troligt att skaffa en Xperia Z i vår. Stor skärm är värdefullt eftersom det jag gör minst med telefonen är faktiskt att ringa. :wacko:


Att dom bygger bra mobiler, både ja och nej. Dom har dock bättrat sig avsevärt. Personligen tycker jag vissa av dom varit lite för plastiga, exempelvis X10. Dessutom har dom legat lite efter i "specracet". Dock inte längre. "Tyvärr", eller inte för oss tekniknördare men för Sverige, har det ju blivit bättre sen Sony tog över. Tycker jag iallafall.

Kan inte uttala mig om varken updates eller Kies vs SPS då jag nästan aldrig använt mig av varken Kies eller SPS.
Vad jag däremot håller med om är att inte heller jag, knappt, pratar i mobilen. Pratar så det räcker och blir över i jobbmobilen. ;)

Hoppas Telenor slänger upp den på sin hemsida snart!

#76

Postad 05 februari 2013 - 20:47

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 1
http://www.stuff.tv/...w/sony-xperia-z

#77

Postad 05 februari 2013 - 22:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
:wub:

So much so, that the Xperia Z is now our new No.1 smartphone.



Stamina mode verkar vara en trevlig nyhet!

#78

Postad 06 februari 2013 - 07:23

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Jag har en Xperia Acro S som lätt håller i 36-48 timmar innan nästa laddning.
Jag kommer högst troligt att skaffa en Xperia Z i vår. Stor skärm är värdefullt eftersom det jag gör minst med telefonen är faktiskt att ringa.
Ett annat jättestort plus är vattentåligheten. Eftersom jag redan har erfarenhet av det med min Acro S så kan jag bara säga att det är "Outstanding"!

Har också en Xperia acro S och håller fullständigt med om att den har mycket bra batteritid. Dessutom känns acro S som ett riktigt gediget bygge. Hoppas det blir samma med Xperia Z, som jag förbeställt. Vanligtvis brukar jag sälja min gamla Xperia då det kommer en ny modell, men acro S kommer jag få svårt att skiljas från.

#79

Postad 06 februari 2013 - 09:32

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

  • 1 298 inlägg
  • 0
Så sjukt sugen på denna lur, synd bara att mitt abb. inte går ut tidigare!

#80

Postad 06 februari 2013 - 10:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
För att vara lite negativ:

1.

That said, we sometimes got slightly better images from the Galaxy S3. For example, although the Xperia Z was seriously quick at jumping to Night mode when we walked into a poorly lit room, the results weren't as sharp as with the S3's low light mode even when you jump into the Xperia Z's ISO and exposure menus.


Hmm, hade nog förväntat mig lite mer här av Z som släpps nästan ett år senare.

2. Varför ska dom envisas med att ha USB-porten på sidan?!?!


Slutligen, ytterligare en bra sak:

Sony claims 11 hours of talktime for the Xperia Z's beefy 2370 mAh battery and in our regular video rundown test (Wi-Fi and email sync on, video on loop, 50% brightness), the Z managed a respectable time of seven and a half hours.


Bravo!

Redigerat av BrittBastard, 06 februari 2013 - 10:11.


#81

Postad 06 februari 2013 - 19:53

MovingPictures
  • MovingPictures
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Då min Galaxy Note nu har gett upp så har jag börjat se mig runt efter någon ny leksak.

Nu känns det som att Xperia Z kommer att bli mitt köp, men jag ska kolla runt lite. Det är ju några veckor tills den släpps i Sverige, så vi får väl se om någon annan tillverkare kan matcha detta. HTC M7 känns riktigt intressant, men det finns några små saker som kan fälla den. Det jag gillar framförallt med Xperia Z är just 5" skärmen, och externt SD-kort.

Hur ställer ni er i kampen mot tex HTC M7, och Galaxy SIV? Jag vet om att det inte finns några officiella specs, men några rykten finns.

#82

Postad 07 februari 2013 - 12:09

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Då min Galaxy Note nu har gett upp så har jag börjat se mig runt efter någon ny leksak.

Nu känns det som att Xperia Z kommer att bli mitt köp, men jag ska kolla runt lite. Det är ju några veckor tills den släpps i Sverige, så vi får väl se om någon annan tillverkare kan matcha detta. HTC M7 känns riktigt intressant, men det finns några små saker som kan fälla den. Det jag gillar framförallt med Xperia Z är just 5" skärmen, och externt SD-kort.

Hur ställer ni er i kampen mot tex HTC M7, och Galaxy SIV? Jag vet om att det inte finns några officiella specs, men några rykten finns.

Svårt att jämföra denna med 2 mobiler vi egentligen inte vet exakta uppgifter på. Hårdvarumässigt är alla 3 monster så det är nog hugget som stucket vad man väljer. Det kommer nog ner till utseende, kvalitet och vad man känner för.

#83

Postad 07 februari 2013 - 17:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...d&v=jtB952-nmHo

Redigerat av BrittBastard, 07 februari 2013 - 17:55.


#84

Postad 07 februari 2013 - 18:07

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
-

Redigerat av Auxvoice, 27 februari 2013 - 20:55.


#85

Postad 07 februari 2013 - 23:14

Unregistered0841faec
  • Unregistered0841faec
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hur är det med glonas stöd på denna lur?
Det ar avsaknaden av det som gjorde att det inte blev en hox förra året och samsung S3 gick bort pga design och den kassa telefon appen. Har provat xperia V lite och den var väldigt trevlig.
Xperia Z ser ut att vara en höjdare.

#86

Postad 07 februari 2013 - 23:23

MovingPictures
  • MovingPictures
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hur är det med glonas stöd på denna lur?
Det ar avsaknaden av det som gjorde att det inte blev en hox förra året och samsung S3 gick bort pga design och den kassa telefon appen. Har provat xperia V lite och den var väldigt trevlig.
Xperia Z ser ut att vara en höjdare.

Jag vet inte om jag har läst det, eller bara drömt det. Men jag tror att Xperia Z har stöd för GLONASS. Jag kan dock ha fel, så lita inte blint på mig ;)

#87

Postad 08 februari 2013 - 08:28

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Jag såg ett klipp på youtube med ett filmtest på Z. Det verkade som att den även filmade med stereoljud. En funktion som fanns på Arc men som försvann med ICS. Någon som vet om de tagit upp detta igen? Vore ju kanon isåfall.

#88

Postad 08 februari 2013 - 10:33

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Hur är det med glonas stöd på denna lur?
Det ar avsaknaden av det som gjorde att det inte blev en hox förra året och samsung S3 gick bort pga design och den kassa telefon appen. Har provat xperia V lite och den var väldigt trevlig.
Xperia Z ser ut att vara en höjdare.

http://www.sonymobil...fications/#tabs

Anslutning och kommunikation

  • 3,5 mm ljudjack (CTIA)
  • aGPS
  • Trådlös Bluetooth 4.0-teknik
  • DLNA-certifierad
  • GLONASS*
  • Stöd för HDMI via MHL
  • Media Go
  • Stöd för medieöverföringsprotokoll
  • Stöd för mikro-USB
  • Inbyggd USB-sammanlänkning
  • NFC
  • PC Companion
  • Skärmspegling
  • Synkronisering via Exchange ActiveSync, Facebook, Google och SyncML
  • USB-laddning
  • Stöd för höghastighets-USB 2.0
  • Xperia Link
  • Wi-Fi- och WiFi-hotspot-funktionalitet
  • Wi-Fi Miracast
* Funktionen är inte tillgänglig på alla marknader


Sjukt, varför känner man sig som ett mindre barn inför julafton..? :wub:

Redigerat av mrNoodles, 08 februari 2013 - 11:38.


#89

Postad 08 februari 2013 - 11:29

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
SLUTA! Jag vill också ha en! :P

#90

Postad 08 februari 2013 - 11:34

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

  • 727 inlägg
  • 0

Hur är det med glonas stöd på denna lur?
Det ar avsaknaden av det som gjorde att det inte blev en hox förra året och samsung S3 gick bort pga design och den kassa telefon appen. Har provat xperia V lite och den var väldigt trevlig.
Xperia Z ser ut att vara en höjdare.


Ja, stöd för GLONASS

#91

Postad 08 februari 2013 - 16:59

Gulker
  • Gulker
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
https://www.tewss.te...peria-z.product . I lager 02-14...kanske.

#92

Postad 08 februari 2013 - 17:19

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

https://www.tewss.te...peria-z.product . I lager 02-14...kanske.

Säger SMSet det? Eller står det på sidan, ser inget..? :)

#93

Postad 08 februari 2013 - 17:22

Gulker
  • Gulker
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Säger SMSet det? Eller står det på sidan, ser inget..? :)

Står det på sidan när man håller över gröna lagermarkeringen

#94

Postad 08 februari 2013 - 17:27

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Ah tack, jag var för snabb.. :)

Hoppas datumet stämmer, även om jag rädd att dom är närmare 2v tidiga.

#95

Postad 08 februari 2013 - 18:49

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Vit eller Lila???
...Inga svarta nallar?

#96

Postad 08 februari 2013 - 20:40

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Vit eller Lila???
...Inga svarta nallar?

Andra än Telia har svarta. :)

#97

Postad 08 februari 2013 - 21:36

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Otur för mej som vill köpa nalle via telia...

#98

Postad 08 februari 2013 - 23:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Otur för mej som vill köpa nalle via telia...

Ja.. :)
Om du inte kan tänka dig handla nån annanstans, med Telia abonnemang.

#99

Postad 09 februari 2013 - 08:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

https://www.tewss.te...peria-z.product . I lager 02-14...kanske.

02-15 nu..

#100

Postad 09 februari 2013 - 13:07

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0

Ja.. :)
Om du inte kan tänka dig handla nån annanstans, med Telia abonnemang.

Hmm....
...Tänkte inte på det :rolleyes: ...
Tack för tipset.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.