Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Iphone 6

793 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 6 1GB RAM 128GB (Mobiltelefoner) 9 7,46 (12) 3 990:-
Apple iPhone 6 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,56 (86) 599:-
Apple iPhone 6 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,44 (56) 890:-
Apple iPhone 6 Plus 1GB RAM 128GB (Mobiltelefoner) 9 7,75 (7) Inga priser
Apple iPhone 6 Plus 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,2 (19) 2 499:-
Apple iPhone 6 Plus 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,5 (33) 1 199:-

#401

Postad 30 september 2014 - 08:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har du ngn ångerrätt? Det får man bara på distansköp. Grejjen är att du nog inte kan få en ny telefon direkt pg bristen. Har du tillgång till en Apple Store så hade jag gått dit och fått den bytad.

#402

Postad 30 september 2014 - 08:26

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Ångerrätt har man om man ångrar sig, här det uppenbart fel på luren vilket borde gå under garanti.

#403

Postad 30 september 2014 - 08:26

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Har du ngn ångerrätt? Det får man bara på distansköp. Grejjen är att du nog inte kan få en ny telefon direkt pg bristen. Har du tillgång till en Apple Store så hade jag gått dit och fått den bytad.


Jag har köpt den via Telia.se så ångerrätten finns. Dock vill jag bara ha en felfri telefon, inte gå igenom allt strul med att annulera abb o dyl. Finns ingen Apple Store här tyvärr, ska dock till Stockholm på torsd, finns det en där tro?

#404

Postad 30 september 2014 - 08:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja det finns det. Kontakta Apple först vetja och se vad de har att säga.

Ångerrätt har man om man ångrar sig, här det uppenbart fel på luren vilket borde gå under garanti.


Jo men med ångerrätt kan man få en ny direkt. Garanti då skickas den iväg för lagning och det kan ta en månad innan man ser röken av telefonen igen. Men visst då får man nog ångra hela avtalet också vilket är meckigt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 september 2014 - 08:35.


#405

Postad 30 september 2014 - 08:47

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Jäklar vilken tid det tog att föra över all info. Närmar sig 24 timmar nu (appar, bilder, böcker, tidningar mm).
Men vart katten tog alla mail vägen, har för mig att detta gick automatiskt tidigare? Och vad är "iCloud Keychain verification code" för något?


#406

Postad 30 september 2014 - 08:54

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Måste säga att jag tror jag gjort rätt val nu (6+)! Passar bättre i handen än den mindre 5:an. Använder ändå två händer så enhandsanvändning är inget bekymmer för mig, det enda jag inte gillar riktigt är att hörlursuttaget sitter där nere (men det var ju lika tidigare) det gör det omöjligt att använda hörlurar när telefonen står i mitt ställ!

#407

Postad 30 september 2014 - 08:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jäklar vilken tid det tog att föra över all info. Närmar sig 24 timmar nu (appar, bilder, böcker, tidningar mm).
Men vart katten tog alla mail vägen, har för mig att detta gick automatiskt tidigare? Och vad är "iCloud Keychain verification code" för något?


https://support.apple.com/kb/HT5813

Mailen ligger väl på dina mailservrar så det är bara att ta ner dem igen. Eller håller du på att poppa dina mail? Isf är det inte säkert de finns kvar om du inte gjort backup på dem dvs.

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 september 2014 - 08:56.


#408

Postad 30 september 2014 - 09:03

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0

https://support.apple.com/kb/HT5813

Mailen ligger väl på dina mailservrar så det är bara att ta ner dem igen. Eller håller du på att poppa dina mail? Isf är det inte säkert de finns kvar om du inte gjort backup på dem dvs.


Tack!

Har lite olika sorters mail så jag får väl fixa med detta en stund! Har bara för mig att lösenord och allt hängde med vid tidigare återställningar. Som det är nu kommer alla mail till min gamla telefon!

#409

Postad 30 september 2014 - 09:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ja mailen kommer till alla enheter som har mailkontot. Det är så det ska vara om du inte envisas med pop3. Man vill ju kunna läsa sin mail från alla enheter.

#410

Postad 30 september 2014 - 12:23

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Jag är nog den ända i hela sverige som inte fått min telefon än och nu börjar jag bli jävligt förbannad. Beställde kl 00.30 19/9 Iphone 6plus 64gb space grey. Fick ingen bekräftelse via mail, så fick ringa kundtjänst dagen därpå och sitta i telefonkö ca 1.5h sammanlagd tid utspridd under dagen innan man kom fram. Får till slut tag i en på kundtjänst som kan bekräfta min beställning men att den tyvärr inte gått igenom av okänd anledning. Vi gör då ett inspelat muntligt avtal istället. Beräknad leverans inom 1v.. Har fortfarande inte fått min telefon och ingen information över huvudtaget av Telenor..

Ps. Jag har fått mitt nya abonnemang samt bekräftelse att mitt gamla telenr flyttas över inatt till det nya abonnemanget..men ingen telefon så nu överväger jag att använda min ångerrätt och annulera hela skiten.

Redigerat av MikeVKR, 30 september 2014 - 12:24.


#411

Postad 30 september 2014 - 12:25

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Så, vad tycker ni om de olika färgerna som finns att välja på? Beställde först en Space Gray från telia men blev sen lite fundersam på om inte en Silver var att föredra och då Telia sa att jag skulle få den först i november så beställde jag en silver direkt från Apple som ska komma typ 10/10. Men så plötsligt från ingenstans skickade Telia ett sms om att den var på väg och nu ligger den på posten...vilken så klart är lite frestande att hämta ut trots att det är en Space Gray och inte en Silver. Har inte orkat släpa mig att kolla på någon IRL än, men inte helt förtjut i hur Touch ID ser ut på den svarta, den vita känns lite snyggare. På Apples webbsite ser den svarta rätt nice ut, men iom att jag aldrig kommer kolla film eller nåt så är deras "uppiffade bilder" inte så mkt att gå efter känns det som, lär mest vara vit bakgrund för mail osv snarare än fina blommor med svart bakgrund :)

Vad föredrar ni? Och föredrar ni samma efter att ha fått hem den? Nånstans har jag fått den hemska känslan av att det kanske eg kvittar vilken färg man väljer (utom guld då som känns lite tacky för min smak), dvs att de kanske eg är lika snygga.


Sprang in på en Teliabutik när jag ändå var i närheten och mina initiala intryck bekräftades, den vita ser mkt mer fräsch ut än den svarta, framför allt tycker jag TouchID på den svarta ser lite så där ut. Men det finns säkert folk som tycker precis tvärt om, så detta är min åsikt, inte någon universell sanning. Vad som däremot var uppenbart var att fingeravtryck med mera syntes mkt mer på den svarta, det är nog inte en åsikt utan fakta (knappast helt överraskande heller).

#412

Postad 30 september 2014 - 12:59

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag är nog den ända i hela sverige som inte fått min telefon än och nu börjar jag bli jävligt förbannad. Beställde kl 00.30 19/9 Iphone 6plus 64gb space grey. Fick ingen bekräftelse via mail, så fick ringa kundtjänst dagen därpå och sitta i telefonkö ca 1.5h sammanlagd tid utspridd under dagen innan man kom fram. Får till slut tag i en på kundtjänst som kan bekräfta min beställning men att den tyvärr inte gått igenom av okänd anledning. Vi gör då ett inspelat muntligt avtal istället. Beräknad leverans inom 1v.. Har fortfarande inte fått min telefon och ingen information över huvudtaget av Telenor..

Ps. Jag har fått mitt nya abonnemang samt bekräftelse att mitt gamla telenr flyttas över inatt till det nya abonnemanget..men ingen telefon så nu överväger jag att använda min ångerrätt och annulera hela skiten.


Med risk att framstå som lite dryg men varför är det så förbaskat bråttom hela tiden med att få sin nya telefon att nån vecka hit och dit spelar nån större roll? Hade det varit några direkt revolutionerande nyheter hade det väl varit en sak, men egentligen är det väl typ en vanlig iPhone fast större och snabbare. Och då framstår väl ändå vi här som rätt sansade i jämförelse med de som köar utanför återförsäljarna i timmar (dagar?) för att få en direkt.

Missförstå mig rätt här, jag har själv förbeställt telefonen, tom hos 2 ställen som nämnts tidigare, men inte direkt så att jag ligger sömnlös och väntar på på den även om jag så klart gärna hade fått den redan idag :D

#413

Postad 30 september 2014 - 13:01

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Har precis fått min Iphone 6, installerat säkerhetskopian ikväll & nu klämt och känt på den.

Två saker jag reagerar lite på:
Alla knappar på telefonen är lite "wobbly", de är inte solida utan rör sig lite om man sätter fingerspetsen på dem. Är det fler som har så & ska man leva med det?

Den andra saken som jag märkt är att i övre vänstra hörnet så är skärmen inte solid, den går att trycka ner lite (svårt att se men när man kollar noga så ser man det). Det hörs också ett lätt "klick"-ljud, som att den flexar.

Hur ska man agera här, har beställt via Telia.se?


Uppdatering: Var in på lokala Teliabutiken idag & visade skärmen. Fick direkt till svar att "så ska det inte vara". Tyvärr hade de (såklart) inga telefoner på hyllan men jag har säljarens ord på att jag kunde byta rakt av när den värsta hysterin lagt sig :D

Så stor eloge till Telia för bra bemötande... for now!

#414

Postad 30 september 2014 - 13:10

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Fick min 6+ 128GB idag, beställde från tele2.se. Väldigt dåligt med info om leverans, inget sms utan en vanlig pappersavi i brevlådan. PostNord har dock riktigt höga krav på sig vad det gäller säkerheten vid transport av de nya telefonerna, kan tänka mig att även operatörerna vill hålla nere informationen om utskick (tex. info om kollinummer).

#415

Postad 30 september 2014 - 13:57

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Med risk att framstå som lite dryg men varför är det så förbaskat bråttom hela tiden med att få sin nya telefon att nån vecka hit och dit spelar nån större roll? Hade det varit några direkt revolutionerande nyheter hade det väl varit en sak, men egentligen är det väl typ en vanlig iPhone fast större och snabbare. Och då framstår väl ändå vi här som rätt sansade i jämförelse med de som köar utanför återförsäljarna i timmar (dagar?) för att få en direkt.

Missförstå mig rätt här, jag har själv förbeställt telefonen, tom hos 2 ställen som nämnts tidigare, men inte direkt så att jag ligger sömnlös och väntar på på den även om jag så klart gärna hade fått den redan idag :D

För det första så har min nuvarande telefon uppsvält batteri så jag endast kan använda den 2min utan laddare innan den slocknar samt att den har spräckt hela baksidan pga det uppsvällda batteriet som jag redan bytat 1gång. Känns därför inte lönt att byta delarna 1gång till.

För det andra så har jag en iphone 4s där mitt nuvarande kort är ett mikro-sim. Det nya kortet som Telenor har skickat är ett Nano som inte passar i min nuvarande mob och mitt nummer flyttas över inatt till det nya abonnemanget. Alltså har jag ingen användning av kortet Telenor skickade utan min nya telefon så ingen kommer kunna nå mig och jag kommer inte kunna nå någon f.o.m imorgon. Jätte bra ifall tex mina barn blir sjuka osv :/

För det tredje så använder jag förbokningssystem för att kunna få saker o ting snabbt och inte senare än alla andra.

Inget illa menat mot dig men tycker det är för jävla dåligt av Telenor.



#416

Postad 30 september 2014 - 14:40

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

För det första så har min nuvarande telefon uppsvält batteri så jag endast kan använda den 2min utan laddare innan den slocknar samt att den har spräckt hela baksidan pga det uppsvällda batteriet som jag redan bytat 1gång. Känns därför inte lönt att byta delarna 1gång till.

För det andra så har jag en iphone 4s där mitt nuvarande kort är ett mikro-sim. Det nya kortet som Telenor har skickat är ett Nano som inte passar i min nuvarande mob och mitt nummer flyttas över inatt till det nya abonnemanget. Alltså har jag ingen användning av kortet Telenor skickade utan min nya telefon så ingen kommer kunna nå mig och jag kommer inte kunna nå någon f.o.m imorgon. Jätte bra ifall tex mina barn blir sjuka osv :/

För det tredje så använder jag förbokningssystem för att kunna få saker o ting snabbt och inte senare än alla andra.

Inget illa menat mot dig men tycker det är för jävla dåligt av Telenor.


Jag borde varit lite tydligare med att jag inte specifikt avsåg just dig med min kommentar, du har helt uppenbart skäl att vilja ha telefonen så fort som möjligt. Det jag egentligen syftade på var fenomement som sådant att man måste ha något väldigt snabbt, även när det inte skiljer sig så mycket från det man har sen tidigare. Där verkar iPhone och Apple-produkter vara i en klass för sig jämfört med andra tillverkare. Och nä, jag tror inte det beror på att just de som gillar Apple skulle vara mer korkade eller lättlurade, även om det gärna vill hävdas från Android-lägret, är övertygad om att även tillverkare som Samsung, LG m.fl. skulle vilja ha samma enorma efterfrågan på sina produkter.

Redigerat av improwise, 30 september 2014 - 14:41.


#417

Postad 30 september 2014 - 15:06

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Stavas H-Y-P-E :D

#418

Postad 30 september 2014 - 19:28

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Fick tag i en på kundtjänst efter 20min som tryckte bort mig. Fick tag i en annan efter ytterligare 30min. Dom kunde inte svara på varför jag inte fått telefonen samt att dom inte hade någon leveransdatum. Mitt nummer flyttas över till det nya abonnemanget inatt som jag inte kan använda pga av det är ett Nano-kort och jag har en Iphone 4s. Eftersom kundtjänst tyvärr inte kunde göra nått åt att mitt nummer flyttas så kunde jag gå in i en Telenor butik imorgon och få ett provisorisk sim-kort/nummer gratis. Som plåster på såren fick jag dessutom 1månad gratis på mitt nytecknade abonnemang :rolleyes:

Bra Jobbat Telenor :lol:

#419

Postad 30 september 2014 - 19:58

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

  • 925 inlägg
  • 0
Skärmen på 6+ är fantastisk! Storleken ger ju lite olika effekter förstås. I vissa appar var texten för liten tidigare utan möjlighet att förstora utan scrollning men nu blir det lite större och är lättare att läsa (böcker och tidningar t.ex). I andra fall blir texten nu så stor att det känns blaffigt. Kanske kan uppdateras senare? Vore bättre i de fallen med mer innehåll istället för större text!

#420

Postad 01 oktober 2014 - 00:12

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Har en kollega på jobbet som äger en Note 3 och en annan har en Nokia 1520. Samma sak här, alldeles för stora...


Då är det nog precis som du säger att iPhone 6 plus är för stor för dig och jag ska inte försöka övertyga dig om motsatsen.

#421

Postad 01 oktober 2014 - 00:18

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Fast vilken annan high end telefon har samma problem idag då som du hört talas om?


Hört talas om är lite oprecist, det är väl en summa av vilka problem som faktiskt finns i kombination med hur populära produkterna är och hur mycket varumärket berör. Tex HTC One M8 ska enligt Consumer Report vara lättare att böja än båda iPhone 6 men ändå kan jag inte påminna mig att någonsin ha hört talas om det innan. Samsung Note 4 rapporteras det en del om att den har problem med "glipor", vågar lova att om det gällt en iPhone så skulle svallvågorna vara betydligt större om det. Dessa diskussioner tas väl med fördel i annan tråd dock, om dom nu alls bör diskuteras :)

#422

Postad 01 oktober 2014 - 00:26

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jo men med ångerrätt kan man få en ny direkt. Garanti då skickas den iväg för lagning och det kan ta en månad innan man ser röken av telefonen igen. Men visst då får man nog ångra hela avtalet också vilket är meckigt.


Vad får dig att tro att man skulle få en ny telefon direkt med ångerrätten? Eller någon telefon alls för den delen, det man ångrar är själva köpet så det är då snarare pengarna åter som gäller (något förenklat).

Jag har köpt den via Telia.se så ångerrätten finns. Dock vill jag bara ha en felfri telefon, inte gå igenom allt strul med att annulera abb o dyl. Finns ingen Apple Store här tyvärr, ska dock till Stockholm på torsd, finns det en där tro?


Det finns en i Täby vilket ligger i Stockholms län men inte i Stockholms kommun. Jag känner inte till några fler men det kanske öppnat nån ytterligare som jag missat. Blir dock lite undrande till påståendet att man kan gå dit och byta en telefon man inte köpt av dom, både för att dom inte lär ha någon i lager men också för att man rimligtvis måste vända sig till företaget där man köpt en produkt först ifall man vill ha service.

Redigerat av improwise, 01 oktober 2014 - 00:30.


#423

Postad 01 oktober 2014 - 00:49

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Test Iphone 6plus: http://www.ljudochbi...e-iphone-6-plus

#424

Postad 01 oktober 2014 - 06:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Vad får dig att tro att man skulle få en ny telefon direkt med ångerrätten? Eller någon telefon alls för den delen, det man ångrar är själva köpet så det är då snarare pengarna åter som gäller (något förenklat).



Det finns en i Täby vilket ligger i Stockholms län men inte i Stockholms kommun. Jag känner inte till några fler men det kanske öppnat nån ytterligare som jag missat. Blir dock lite undrande till påståendet att man kan gå dit och byta en telefon man inte köpt av dom, både för att dom inte lär ha någon i lager men också för att man rimligtvis måste vända sig till företaget där man köpt en produkt först ifall man vill ha service.


Ja man får ju köpa en ny nånannanstans om man ångrar köpet såklart men det går garanterat snabbare än att skicka in den på lagning i en månad...

#425

Postad 01 oktober 2014 - 06:52

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Men Apple har ju sin egen returservice, du anmäler på nätet och så kommer UPS och hämtar upp, 2 dar senare har du en ny (förutsatt att de godkänner felet som ett fel). Så gjorde jag med en iPad vars skärm blivit helt svart.

#426

Postad 01 oktober 2014 - 08:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Men Apple har ju sin egen returservice, du anmäler på nätet och så kommer UPS och hämtar upp, 2 dar senare har du en ny (förutsatt att de godkänner felet som ett fel). Så gjorde jag med en iPad vars skärm blivit helt svart.


Ofan. Låter ju smidigt

#427

Postad 01 oktober 2014 - 09:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Hoppas fler appar kommer stödja 1080p upplösningen, tex Quizkampen ser lite fult ut.
Dock måste jag säga att jag fullkomligt älskar den stora skärmen, framförallt vid spelande.

Det är tur att telefonen i övrigt är lätt, hade den haft samma material och form som Iphone 5 hade det varit ett större problem att ha den i fickan.

Rent viktmässigt märker jag ingen större skillnad mot min gamla Iphone 5 som är på 4 tum, man får skaffa jeans med djupare fickor :D

#428

Postad 01 oktober 2014 - 15:33

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Fick tag i en på kundtjänst efter 20min som tryckte bort mig. Fick tag i en annan efter ytterligare 30min. Dom kunde inte svara på varför jag inte fått telefonen samt att dom inte hade någon leveransdatum. Mitt nummer flyttas över till det nya abonnemanget inatt som jag inte kan använda pga av det är ett Nano-kort och jag har en Iphone 4s. Eftersom kundtjänst tyvärr inte kunde göra nått åt att mitt nummer flyttas så kunde jag gå in i en Telenor butik imorgon och få ett provisorisk sim-kort/nummer gratis. Som plåster på såren fick jag dessutom 1månad gratis på mitt nytecknade abonnemang :rolleyes:

Bra Jobbat Telenor :lol:


Jag har nästan ett identiskt problem som dig (har skrivit om det en bit bak i tråden)
Telenor vilket jävla skitföretag, gissa om jag skall sprida detta till alla jag känner....

Ingen har direkt varit otrevlig, men dom är som om dom skulle gå på Heroin...helt loja, lite halsovande, inga känslor och helt oförmögna att "ta tag i saken" för att hjälpa en irriterad kund.

Såg någon som skrev "varför är det så ja bråttom"
Mitt svar att det var det inte ursprungligen och jag var inte särskillt ivrig heller, gjorde dock mitt val ATT sitta upp den 19 för att göra vad jag kunde för att få en telefon så snart det gick, och lyckades också få igenom en beställning på telenor.se med bokningsnummer och allt inklusive bekräftelse mejl, HÄR börjar problemet när dom inte kan fixa detta utan jag får göra allt jobb, då har dom skapat sitt eget problem.

I nuläget har jag inte en susning om och när jag får telefonen, beställningen är lagd via telefon och reggad, det är allt jag vet.

#429

Postad 01 oktober 2014 - 18:51

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Fick min 6 plus idag. Den är lite böjd fast åt andra hållet om man jämför med bendgate-filmerna. Lägger jag den med displayen nedåt så är det en lite glipa i mitten av luren som jag kan trycka ner. Nån annan som har liknande, eller är de spikraka?

#430

Postad 01 oktober 2014 - 18:51

johan_saker
  • johan_saker
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0
Hej någon mer som har problem att ip6+ tappar wifi helt ?? så att man måste starta om den ??händer i samband med att jag tappar servicen helt så att det inte går att ringa, men när servicen kommer tillbaka så funkar inte wifi så man måste starta om mobilen.

#431

Postad 01 oktober 2014 - 18:54

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Nån som har problem att ansluta till 4G nätverk? Jag bor på ort med 4G men får bara 3G på iPhone 6. Har aktiverat 4G i inställningar.

#432

Postad 01 oktober 2014 - 18:55

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Fick min 6 plus idag. Den är lite böjd fast åt andra hållet om man jämför med bendgate-filmerna. Lägger jag den med displayen nedåt så är det en lite glipa i mitten av luren som jag kan trycka ner. Nån annan som har liknande, eller är de spikraka?


Byt ut den direkt. Tillverkningsfel

#433

Postad 01 oktober 2014 - 19:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nån som har problem att ansluta till 4G nätverk? Jag bor på ort med 4G men får bara 3G på iPhone 6. Har aktiverat 4G i inställningar.


Nej det funkar fint i Malmö för mig där det finns 4G. Det är inte så ofta man får 4G signal dock tycker jag.

#434

Postad 01 oktober 2014 - 19:22

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Hej någon mer som har problem att ip6+ tappar wifi helt ?? så att man måste starta om den ??händer i samband med att jag tappar servicen helt så att det inte går att ringa, men när servicen kommer tillbaka så funkar inte wifi så man måste starta om mobilen.


Tydligen många som har problem med wi-fi, kör 8.0.2 och den vanliga sexan och tappa första gången idag. Höll in on/off och hemknappen för att starta om, då funka det igen. Men som sagt, de snackas en del om detta så de verkar vara ett problem med iphone 6 och wi-fi. Minns att de va nått sånt här skit när iphone 5 kom oxå.

Nån som har problem att ansluta till 4G nätverk? Jag bor på ort med 4G men får bara 3G på iPhone 6. Har aktiverat 4G i inställningar.


Kör tele2 och har rätt bra 4g överallt i Katrineholm. Gjorde en bredbandskollen förut idag, Mätte 55 Mbit upp och 30 Mbit ner :) men som sagt, vissa ställen 1-2 pluppar men oftast typ 4 pluppar 4g

#435

Postad 01 oktober 2014 - 20:26

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Jag har nästan ett identiskt problem som dig (har skrivit om det en bit bak i tråden)
Telenor vilket jävla skitföretag, gissa om jag skall sprida detta till alla jag känner....

Ingen har direkt varit otrevlig, men dom är som om dom skulle gå på Heroin...helt loja, lite halsovande, inga känslor och helt oförmögna att "ta tag i saken" för att hjälpa en irriterad kund.

Såg någon som skrev "varför är det så ja bråttom"
Mitt svar att det var det inte ursprungligen och jag var inte särskillt ivrig heller, gjorde dock mitt val ATT sitta upp den 19 för att göra vad jag kunde för att få en telefon så snart det gick, och lyckades också få igenom en beställning på telenor.se med bokningsnummer och allt inklusive bekräftelse mejl, HÄR börjar problemet när dom inte kan fixa detta utan jag får göra allt jobb, då har dom skapat sitt eget problem.

I nuläget har jag inte en susning om och när jag får telefonen, beställningen är lagd via telefon och reggad, det är allt jag vet.

Det är just den biten när man inte får någon information över huvudtaget samt får ödsla sin tid och jaga rundor för att få info om sin beställning. Sammanlagt har jag fått beställa mobilen 3st gånger under 12h. Suttit i telefonkö och samtal ca 3h mejlat 2gånger och besökt 1 Telenorbutik 4mils körning tur/retur. Det är inte konstigt man tappar humöret när man tror man gör en enkel smidig beställning över nätet.

Jag har iaf fått ett Nanosim till Mikrosim adapter så jag nu kan använda mitt nya abonnemang till min gamla telefon ;)
Leveranstiden är beräknad till v.40-41 men mitt förtroende för Telenor är ungefär lika med noll så det förvånar mig inte ifall leveransen blir uppskjuten.

Behöver jag nämna att jag aldrig någonsin kommer välja Telenor som operatör igen :rolleyes:

#436

Postad 02 oktober 2014 - 08:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Får inte 4G där jag bor trots att det ska finnas, fattar dock inte hur masterna har riktats för det är bäst täckning på 4G på bergssidorna i Kramfors, alltså där det inte bor någon. Och inne i stan är det inte heller någon täckning trots att det ska finnas enligt täckningskartan.

#437

Postad 02 oktober 2014 - 09:02

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0

Nån som har problem att ansluta till 4G nätverk? Jag bor på ort med 4G men får bara 3G på iPhone 6. Har aktiverat 4G i inställningar.


Med min iPhone 5 låg jag runt 13 mbit/s med 3G. Med min iPhone 6 ligger jag runt 0,5-3 mbit/s med 4G. Slår jag av 4G och kör på 3G så kommer jag upp i 13 mbit/s med min iPhone 6!?! Detta gäller när jag är hemma i mitt hus.
På jobbet hade jag ständigt E med min iPhone 5. Med iPhone 6 har jag 4G och upp mot 40 mbit/s.

Misstänker att det beror lite på var 3G och 4G masterna sitter?

#438

Postad 02 oktober 2014 - 10:53

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Jahapp, jag hade min iphone i en hel kväll iaf. Nu är den inskickad till 3. Förhoppningsvis för man en ny rak telefon!

#439

Postad 02 oktober 2014 - 11:27

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Ringde Telia idag och det visade sig att mitt abbonemang inte stödjer 4G eftersom det var ett äldre abb som dom inte säljer längre. Uppgraderade då till ett nyare och nu funkar 4G klockrent, ruskigt snabbt måste jag säga!

#440

Postad 02 oktober 2014 - 11:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Får inte 4G där jag bor trots att det ska finnas, fattar dock inte hur masterna har riktats för det är bäst täckning på 4G på bergssidorna i Kramfors, alltså där det inte bor någon. Och inne i stan är det inte heller någon täckning trots att det ska finnas enligt täckningskartan.


Har inte det där jag bor heller men när jag åker buss till jobbet så får jag kontakt. Testade BBK med 4G idag och hade 60Mbit ner och 20Mbit upp. Märkligt jag inte får det inomhus hemma men det råkar väl vara ngn form av skugga just där eller ngt. Nu har jag såklart wifi hemma så jag använder inte 4G/3G hemma men ändå. Bara en observation.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 oktober 2014 - 11:46.


#441

Postad 02 oktober 2014 - 17:37

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Med risk att framstå som lite dryg men varför är det så förbaskat bråttom hela tiden med att få sin nya telefon att nån vecka hit och dit spelar nån större roll? Hade det varit några direkt revolutionerande nyheter hade det väl varit en sak, men egentligen är det väl typ en vanlig iPhone fast större och snabbare. Och då framstår väl ändå vi här som rätt sansade i jämförelse med de som köar utanför återförsäljarna i timmar (dagar?) för att få en direkt.

Missförstå mig rätt här, jag har själv förbeställt telefonen, tom hos 2 ställen som nämnts tidigare, men inte direkt så att jag ligger sömnlös och väntar på på den även om jag så klart gärna hade fått den redan idag :D


Efter en del velande och mkt otur (kraschade beställningssiter, borttappade beställningar osv) så är jag nu tvärsist i Telias leveranskö vilket känns så där. Men visst, jag kan inte undgå att själv se det ironiska i situationen också :D

#442

Postad 02 oktober 2014 - 17:54

Unregistered98ef0649
  • Unregistered98ef0649
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
varför inte kolla runt på el-ladorna?
Jag hade inte beställt nån men jag gick in på elgiganten i borås och fick ta i en direkt dock verkar ju plus vara värre att uppbringa.

#443

Postad 02 oktober 2014 - 18:27

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

varför inte kolla runt på el-ladorna?
Jag hade inte beställt nån men jag gick in på elgiganten i borås och fick ta i en direkt dock verkar ju plus vara värre att uppbringa.


Har väl ingen panik som så, dessutom vill jag inte binda upp mig på något abonnemang om det inte ger faktiska och betydande rabatter, verkar som de flesta andra återförsäljare bara säljer ihop med abonnemang.

#444

Postad 02 oktober 2014 - 18:49

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Verkar vara 16gb som finns både på nätet och I butik....inte sett en 64gb än annat än genom apple store.Och 16 känns klent,har alltid haft 32gb som känns som en sweetspot för mig men det har ju apple pajat...

#445

Postad 02 oktober 2014 - 22:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Verkar vara 16gb som finns både på nätet och I butik....inte sett en 64gb än annat än genom apple store.Och 16 känns klent,har alltid haft 32gb som känns som en sweetspot för mig men det har ju apple pajat...


Pajjat? Du får ju 64Gb istället för 32Gb till samma pris som det kostade förra året.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 oktober 2014 - 22:53.


#446

Postad 03 oktober 2014 - 12:30

Dogie
  • Dogie
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
hur är 6 an jämfört med 5 ? batteri, skärm, ljudkvalitet ?

#447

Postad 03 oktober 2014 - 12:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

hur är 6 an jämfört med 5 ? batteri, skärm, ljudkvalitet ?


50% bättre batteritid skulle jag vilja säga. Ingen gigantisk förbättring. Räcker en dag om man inte pillar för mycket på den.
Har inte ringt med min så jag har ingen aning om hur ljudet är. Musik låter bra iaf ;)
Skärmen är rejält bättre än Iphone 5. Bättre betraktningsvinklar och kontrasterna känns bättre också.

#448

Postad 03 oktober 2014 - 16:56

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Idag Fredag är det 1 vecka över tiden då min 6:a skulle levererats (beställning 19 sept) och fortfarande nada...
Skulle jag betygsätta Telenor så får dom 4 av 10 i betyg, dom är inte helt värdelösa om man ser som helhet men skulle jag finna ett lika eller bättre alternativ skulle jag byta, och definitivt INTE rekommendera någon annan att skaffa dom!

Nu är jag bara trött och ledsen på allt :(

#449

Postad 03 oktober 2014 - 17:28

Dogie
  • Dogie
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

50% bättre batteritid skulle jag vilja säga. Ingen gigantisk förbättring. Räcker en dag om man inte pillar för mycket på den.
Har inte ringt med min så jag har ingen aning om hur ljudet är. Musik låter bra iaf ;)
Skärmen är rejält bättre än Iphone 5. Bättre betraktningsvinklar och kontrasterna känns bättre också.


Låter bra det, då får det nog bli en sådan

#450

Postad 03 oktober 2014 - 21:25

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

50% bättre batteritid skulle jag vilja säga. Ingen gigantisk förbättring. Räcker en dag om man inte pillar för mycket på den.
Har inte ringt med min så jag har ingen aning om hur ljudet är. Musik låter bra iaf ;)
Skärmen är rejält bättre än Iphone 5. Bättre betraktningsvinklar och kontrasterna känns bättre också.


Jag tycker batteritiden är mycket bättre. Tog min av laddaren 04:50 i morse och har ca 80% kvar. Synd å säga att jag pratat jätte mycket, men många sms och en hel del surf har det blivit...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.