Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Twin Peaks släpps på Blu-ray med nordiska undertexter!

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Twin Peaks: The Entire Mystery (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 3 8,5 (7) Inga priser

#1

Postad 14 januari 2014 - 00:14

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 2
Twin Peaks Collection

http://www.webhallen...eaks_collection

http://cdon.se/film/...isc%29-20459425

Var nära förut att köpa Twin Peaks boxen på DVD men det tar som emot att köpa filmer och serier på DVD nu då det finns Blu-ray.

Så jag började att söka om Twin Peaks skulle släppas på BD och läste att det pågick en remastring utav serien och att den skulle släppas på BD. Men med tanke på att utgivarna här i norden verkar hata Blu-ray då jag har sett hur många serier som har släppts på DVD med svensk text men inte på BD. Det är också väldigt vanligt att dom första säsongerna släpps på DVD men inte på BD. Har sett ett flertal stora succé serier. Jag menar är det så otroligt jobbigt att synka undertexterna?...

Så då såg jag att man kunde boka Twin Peaks på BD Webbhallen som släpps 2014-03-26.

Ska ta och boka ett ex.

#2

Postad 14 januari 2014 - 09:39

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Äntligen! Twin Peaks på BD har jag väntat länge på. Kul att det släpps en nordisk version med även om det kvittar för mig, så länge den kommet på BD är jag nöjd och glad :)

Nu är det bara att hålla tummarna för riktigt grått och tråkigt aprilväder så man kan sitta inne och sträcktitta med gott samvete!

#3

Postad 14 januari 2014 - 10:34

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Det var en god nyhet! har också pillat på DVD-boxen men struntat i det då jag av princip inte köper DVD sedan några år.

#4

Postad 14 januari 2014 - 10:48

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Verkar som Lynch spelar in lite extra material till Blu-ray släppet också
http://www.fangoria....-blu-ray-promo/

#5

Postad 14 januari 2014 - 22:42

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Ska vänta med att boka innan CDON lägger upp vilket pris dom landar på då dom brukar lägga sig lite lägre. Dom la sig en hundring billigare än Discshop på Beaking Bad boxen nordiska utgåvan.

Äntligen! Twin Peaks på BD har jag väntat länge på. Kul att det släpps en nordisk version med även om det kvittar för mig, så länge den kommet på BD är jag nöjd och glad :)

Nu är det bara att hålla tummarna för riktigt grått och tråkigt aprilväder så man kan sitta inne och sträcktitta med gott samvete!


Ähh, det kan man göra ändå :) Twin Peaks och Breaking Bad. Blir mycket att se igenom. Tror man kommer vara ganska osocial där ett tag då serier inte är samma sak som film som man gärna ser med någon/några vänner. Det är inte så kul för sällskapet att se lite avsnitt sporadisk här och där med serier. Sitcoms fungerar bättre.

Det var en god nyhet! har också pillat på DVD-boxen men struntat i det då jag av princip inte köper DVD sedan några år.


Jag köper heller inte DVD längre sedan ett bra tag tillbaka. Väldigt sällan men då är det någon speciell film i en rea back som inte finns på BD för 10kr. 10kr är smärtgränsen för mig för DVD. Förstår fortfarande inte att DVD säljer bra mycket mer än BD än idag.

Verkar som Lynch spelar in lite extra material till Blu-ray släppet också
http://www.fangoria....-blu-ray-promo/


Härligt! Jag tror att dom gör mycket så för att det är många som äger Twin Peaks på DVD som inte bryr sig så mycket om kvalitet och tro mig det är det många som gör. Så blir det en morot att köpa BD utgåvan för att få extra materialet.

#6

Postad 17 januari 2014 - 08:44

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 1

Jag köper heller inte DVD längre sedan ett bra tag tillbaka. Väldigt sällan men då är det någon speciell film i en rea back som inte finns på BD för 10kr. 10kr är smärtgränsen för mig för DVD. Förstår fortfarande inte att DVD säljer bra mycket mer än BD än idag.



Det beror på att människor överlag saknar känsla för kvailte.
Därför säljer Idol-Kevins skiva, folk köper Bose ljudsystem och man köper tv för 20 000 för att kolla på dvd.

#7

Postad 17 januari 2014 - 10:48

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 2

Det beror på att människor överlag saknar känsla för kvailte.
Därför säljer Idol-Kevins skiva, folk köper Bose ljudsystem och man köper tv för 20 000 för att kolla på dvd.


Åh vilken uppfriskande kommentar!

#8

Postad 15 maj 2014 - 14:57

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Nu har det kommit mer info, samt en trailer med bortklippta scener, 29:e Juli verkar det vara dags :)
http://popwatch.ew.c...lu-ray-box-set/

#9

Postad 17 maj 2014 - 13:02

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

http://www.webhallen...eaks_collection

Så då såg jag att man kunde boka Twin Peaks på BD Webbhallen som släpps 2014-03-26.

Produkten har utgått enligt Webhallen.
CDON listar den, men med ett nytt släppdatum: 2014-07-29.

Ska vänta med att boka innan CDON lägger upp vilket pris dom landar på då dom brukar lägga sig lite lägre. Dom la sig en hundring billigare än Discshop på Beaking Bad boxen nordiska utgåvan.

Dagspriset hos CDON är 599:-
Kanske skulle boka där innan de ändrar priset.

CDON har en vana att ändra sina priser. T.ex. The Sopranos: Complete Box säsong 1-6 tar de nu 699:- för. Några dagar tillbaka sedan kostade den 549:-

#10

Postad 10 augusti 2014 - 12:42

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

Produkten har utgått enligt Webhallen.
CDON listar den, men med ett nytt släppdatum: 2014-07-29.

Dagspriset hos CDON är 599:-
Kanske skulle boka där innan de ändrar priset.

CDON har en vana att ändra sina priser. T.ex. The Sopranos: Complete Box säsong 1-6 tar de nu 699:- för. Några dagar tillbaka sedan kostade den 549:-


Har bokat förut en produkt från Webhallen som blev borttagen ur sortimentet och då avbokades min bokning. Webhallen tog bort produkten för att dom visste inte om produkten skulle släppas i norden fick jag veta då jag mailade dom. Så det hade inte spelat någon roll. Jag hade ändå inte fått produkten för det ursprungliga priset.

Men det spelar ingen roll. Jag har hittat Twin Peaks Collection med svenska undertexter för 470kr på en annan butik.

#11

Postad 10 augusti 2014 - 23:22

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Skivorna är identiska i hela världen så man kan köpa den vart man vill

#12

Postad 15 augusti 2014 - 13:06

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Recension: http://bluray.highde...iremystery.html

#13

Postad 24 augusti 2014 - 11:48

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0
Rapporteras friskt om sync problem i denna box . Framför allt i "missing pieces" men även i episode 9.

Har en kontakt som sett svenska utgåvan och inte kunnat märka av någonting alls av detta.

Någon som kan verifiera något ??

Tråden på BD.com har blivit aldeles för stor för att greppa.

#14

Postad 24 augusti 2014 - 14:09

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Två inlägg som inte tillförde tråden något har dolts. Har man inget vettigt att komma med så behöver man inte heller skriva något. :)

#15

Postad 27 augusti 2014 - 19:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Rapporteras friskt om sync problem i denna box . Framför allt i "missing pieces" men även i episode 9.

Har en kontakt som sett svenska utgåvan och inte kunnat märka av någonting alls av detta.

Någon som kan verifiera något ??

Tråden på BD.com har blivit aldeles för stor för att greppa.


Jag har tittat igenom hela boxen och märker inga problem med ljud. Det egentliga problemet är för mig att ljudet inte finns i stereo för de nya högupplösta formaten. Bara i första säsongen tror jag. Igår kollade jag filmen som följer med, vad den nu heter (Fire Walk With Me..?). Jäkligt naturliga färger och mitt favorit-format 1:78:1. Närapå demo-material. :)

#16

Postad 14 september 2014 - 19:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ljudet suger, bilden suger, 4:3 format suger. Ett av de sämsta blu-raysläpp jag sett
Kvinnorna är snygga är det bästa jag kan säga

#17

Postad 14 september 2014 - 20:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Har inte sett den själv ännu men som jag förstår det ska det finnas mycket kornighet i bilden, dock ska detaljnivån & svartnivå vara ett stort steg upp från tidigare DVD släpp enligt det jag läst.
Hade hoppats på presentation i 16:9 men tyvärr valde dom 4:3, blir till att croppa när man ska se serien.

#18

Postad 15 september 2014 - 17:40

mikaels
  • mikaels
  • Beroende

  • 1 496 inlägg
  • 0
Ja, vad vet väl David Lynch om bildkomposition ;)?

#19

Postad 15 september 2014 - 17:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har inte sett den själv ännu men som jag förstår det ska det finnas mycket kornighet i bilden, dock ska detaljnivån & svartnivå vara ett stort steg upp från tidigare DVD släpp enligt det jag läst.
Hade hoppats på presentation i 16:9 men tyvärr valde dom 4:3, blir till att croppa när man ska se serien.


är originalet ens filmat i 16:9 ? då det var en tv-serie

#20

Postad 15 september 2014 - 18:36

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Den filmades på 35mm med icke anamorfiskt objektiv.

#21

Postad 17 september 2014 - 04:29

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 2
Originalformatet är ju 4:3 och den sändes även så i svensk tv. Ett originalformat ska aldrig ändras, anser jag, så bra gjort av Lynch & Co.

#22

Postad 03 oktober 2014 - 06:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Törs knappt börja kolla på serien igen.

Jag var tonåring när den gick för första gången, men har haft den bandad på VHS och sett den flera ggr efter det. Sist jag såg hela serien var för 15 år sedan. Jag är mest rädd för att den har åldrats dåligt, att vissa mysterier appellerar mer till trassliga tonåringar. David Lynch har sina manér, och dessa för inte nödvändigtvis handlingen framåt, utan kan resultera i ett effektsökeri istället.

Har en HD-version hemma nu, inte i 1080p dock. Kanske hinner kolla lite ikväll?

#23

Postad 06 oktober 2014 - 17:42

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
David lynch bjöd på en tweet nyss.
Dear twitter friends... It is happening again

https://www.youtube....h?v=nNHsA4WIFvc

Redigerat av alienrebel, 06 oktober 2014 - 17:48.


#24

Postad 06 oktober 2014 - 17:54

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Lär bli en helt annan serie, de sista avsnitten var fullständigt urspårade

#25

Postad 06 oktober 2014 - 21:36

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Lär bli en helt annan serie, de sista avsnitten var fullständigt urspårade


Iom att Mark Frost och David Lynch skriver manuset och David Lynch regisserar ALLA avsnitt så lär det nog bli annat ljud i skällan!
Lynch övergav ju Twin Peaks mitt in i andra säsongen typ så det kan ju ha med det att göra...

#26

Postad 06 oktober 2014 - 21:43

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Serien var slut i mitten av säsong 2, mordet var löst och resten var mest utfyllnad

#27

Postad 06 oktober 2014 - 21:48

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hoppas och tror att det blir bra. Längtar redan till 2016.
Bästa nyheten på flera år när det gäller tv.

#28

Postad 07 oktober 2014 - 06:57

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Serien är uppebart begränsad till att lösa Lauras död, detta får klarhet i avsnitt 18 tror jag, eller kanske tidigare. Serien fram till dess är helt suverän. Resten är som tidigare nämnt, utfyllnad. Istället reduceras serien till en absurd jakt på en demon. Har kollat på första två avsnitten sedan 15 år tillbaka, och kan känna mig lite frustrerad över Lynch manér. Karaktärerna är ibland alltför tillskruvade: knäppa röster, "The Log Lady", suggestiv dialog om gott kaffe och paj kontra mörkret som huserar i skogen.

Fotot är väldigt bra, och bilden i 720p är ett stort lyft i jämförelse med de första jag hade på VHS.

#29

Postad 08 oktober 2014 - 20:58

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Serien var slut i mitten av säsong 2, mordet var löst och resten var mest utfyllnad

Pga tv-bolaget ville ha ett avslut...det var ju trots allt aldrig meningen att det skulle bli så. Ser gärna att Lynch reparerar den katastrof-serie det blev efter avsnitt 18 eller vilket det nu var! Säsong 1 är ju trots allt bland det bästa som gjorts.

Serien är uppebart begränsad till att lösa Lauras död, detta får klarhet i avsnitt 18 tror jag, eller kanske tidigare. Serien fram till dess är helt suverän. Resten är som tidigare nämnt, utfyllnad. Istället reduceras serien till en absurd jakt på en demon. Har kollat på första två avsnitten sedan 15 år tillbaka, och kan känna mig lite frustrerad över Lynch manér. Karaktärerna är ibland alltför tillskruvade: knäppa röster, "The Log Lady", suggestiv dialog om gott kaffe och paj kontra mörkret som huserar i skogen.

Fotot är väldigt bra, och bilden i 720p är ett stort lyft i jämförelse med de första jag hade på VHS.


Om du tycker Twin Peaks är tillskruvat; vad tycker du då om Eraserhead, Inland Empire och Lost Highway? ;)

#30

Postad 09 oktober 2014 - 04:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag har nog sett det mesta av Lynch bortsett från: Inland Empire och Eraserhead. Men Lost Highway tycker jag hör till hans sämre filmer. Elefantmannen, Blue Velvet, Twin Peaks, Wild At Heart gillar jag bättre. Missförstå mig inte, jag gillar Lynch men det har hänt en del sedan jag var i tjugoårsåldern.

#31

Postad 09 oktober 2014 - 20:59

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Jag har nog sett det mesta av Lynch bortsett från: Inland Empire och Eraserhead. Men Lost Highway tycker jag hör till hans sämre filmer. Elefantmannen, Blue Velvet, Twin Peaks, Wild At Heart gillar jag bättre. Missförstå mig inte, jag gillar Lynch men det har hänt en del sedan jag var i tjugoårsåldern.


Vissa av filmerna hans är ju omöjliga i princip...Eraserhead och Inland Empire är svåra som attan! Jag tycker ärligt talat att Twin Peaks är ganska tidlös, visst dagens kids ser hellre Breaking Bad eller Sons Of Anarchy...men serien har tveklöst kvalitéer! Den balanserar bra på linjen mellan totalt mumbo-jumbo och väldigt gripande drama, med en stor ensemble av bra, både etablerade och då nya skådisar. Musiken är en klass för sig så klart.

Sen kommer de där typ 10 sista avsnitten som kraschar nästan allt, det blir så många mini-plottar som totalt spårar ur!

Men jag tror att de kommer att kunna revanschera sig med de nya avsnitten! Skulle gärna se Benjamin och Jerry Horne, Sheriff Truman och Shelly igen :)

#32

Postad 09 oktober 2014 - 21:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Mulholland drive är också riktigt skruvad.

#33

Postad 10 oktober 2014 - 05:33

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Vänta nu, kommer det nya avsnitt?

Redigerat av Glidtassen, 10 oktober 2014 - 05:38.


#34

Postad 10 oktober 2014 - 17:04

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Vänta nu, kommer det nya avsnitt?


Haha...har du bommat det?! Varför tror du det blev en massa snack här i tråden helt plötsligt? ;)

#35

Postad 10 oktober 2014 - 17:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har inte läst mkt om Lynch på flera år.

När jag var yngre var jag helt begeistrad i hans filmer, men skulle nog inte orka som medelålders. Jag har tagit mig till avsnitt 7 i Twin Peaks och fortsätter. Men jag tror att jag själv avslutar serien vid avsnitt 15 ( när det uppdagas vem som dödade Laura ;))

Angelo Baldamentis musik är halva nöjet i serien, och givetvis alla hotties, starkt inspirerade av 50-talet. Även om jag fortfarande uppskattar serien så har jag fått alltmer svårt för den konstlade dialogen, suggestiva stämningar och obskyra attribut, det blir lite av en cheep-tricks-variant.

Serien vinner på intriger, vacker musik, blottlagda känslor i relationer osv. Den är väldigt romantisk, men även mörk och vemodig.

Själv vill jag inte se en ny version av Twin Peaks, jag vill att serien skall få vila i frid. Det finns skäl för detta:

Bifogad fil(er)



#36

Postad 10 oktober 2014 - 21:38

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Jag tror ärligt talat inte att det är något problem med att Cooper blivit äldre ;) men vi får väl an se :)

#37

Postad 10 oktober 2014 - 22:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Jag kan acceptera att han blivit äldre, bara de kan infoga honom i handlingen.

#38

Postad 18 februari 2015 - 21:03

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Någon som köpt boxen?

 

vad tycker ni om ljud och bild kvalitèn?



#39

Postad 19 februari 2015 - 14:38

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Har sett några avsnitt i 720p och visst är bildkvaliten bättre, men formatet 4:3 är störande. 



#40

Postad 19 februari 2015 - 15:18

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Ja, men vad ska man göra ang formatet? Så det gjordes förr i tiden  ;)

Boxen håller mycket hög kvalitet om du jämför med tidigare DVD-släppet skulle jag säga.



#41

Postad 22 februari 2015 - 11:46

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Har sett några avsnitt i 720p och visst är bildkvaliten bättre, men formatet 4:3 är störande. 

Varför då? Det är ju originalformatet.



#42

Postad 22 februari 2015 - 12:07

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Någon som köpt boxen?

 

vad tycker ni om ljud och bild kvalitèn?

Mycket bra, men gillar inte serien. Sett den 1 gång.

 

Du kan få köpa min för ett bra pris.



#43

Postad 05 mars 2015 - 20:30

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Mycket bra, men gillar inte serien. Sett den 1 gång.

 

Du kan få köpa min för ett bra pris.

Ok!

 

Jag har faktiskt redan hunnit köpa den nu.



#44

Postad 12 mars 2015 - 21:36

logh
  • logh
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Twin Peaks - The Entire Mystery (Blu-ray) (10 disc)

299:-

http://cdon.se/film/...isjakt_se_movie



#45

Postad 28 mars 2015 - 17:25

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Filmserien ska tydligen innehålla mycket grain,trots Blu ray utgåva,enligt High def digest.



#46

Postad 06 april 2015 - 16:48

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Inte mycket kvar nu då 

Lynch hoppar av Twin Peaks


Redigerat av Benkke, 06 april 2015 - 16:50.


#47

Postad 06 april 2015 - 16:59

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Läste det i Svenska Dagbladet imorse. 

 

Vet inte om intresset var lika gediget från min sida, snarare lite nyfikenhet inför den nya serien. Men visst tycker jag att det är synad att han hoppar av. För mig är serien så pass förknippad med 90-talet, och den del av de suggestiva stämningarna som Lynch lyckades bygga upp skulle nog inte vara lika gångbara idag. 

 

Vi får nöja oss med "Jordskott" på svt.play eller "True Detective" istället. 



#48

Postad 06 april 2015 - 20:27

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Jordskott är en SVT-parodi på Twin Peaks och även om True Detective är bra, så har den inte så mycket med Twin Peaks att göra...

 

Skulle tippa på att typ HBO slänger upp slantarna Lynch vill ha och vi får se säsong 3.



#49

Postad 07 april 2015 - 11:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0

Jordskott är en SVT-parodi på Twin Peaks och även om True Detective är bra, så har den inte så mycket med Twin Peaks att göra...

 

Skulle tippa på att typ HBO slänger upp slantarna Lynch vill ha och vi får se säsong 3.

Mnjaa? En parodi vet jag inte?

 

Men jordskott spinner på samma tema kring mörka krafter ute i skogarna, men mkt mer blir det inte. Jag tycker Jordskott är mer obehaglig än spännande. 

Har inte bestämt mig huruvida jag tycker att en ny säsong av Twin Peaks är bra eller inte?

 

Detta handlar om att stilgreppet är förlegat, och det var nyskapande på 90-talet. Det känns lite som om att återvända till ett gammalt ex. båda parter kanske är nostalgiska över de bra stunderna, men när ni återigen börjar träffas påminns ni om varför det tog slut. 

 

Det enda som skulle kunna ge Twin Peaks upprättelse är att se Cooper hämnas på Killer Bob genom att bli kvitt demonen. Avslutet på föregående säsong lämnade för mycket att önska. Jag tyckte att upplösningen på Twin Peaks inte kunde varit sämre. 

 

Cooper: - Who is Annie?

 

Fansen till serien "Vänner" har tjatat om en re-union inför nya avsnitt i evigheter. Men huvudrollsinnehavarna i serien menar att: serien återspeglar en viss tid av  ungdomen, och att det är roligare att fansen minns aktörerna utifrån just den tiden". 

 

Jag vill inte se Sherilyn Fenn som lite rund småbarnsmamma, och än mindre Cooper som grånad agent. 

 

Tror att folk missar att Twin Peaks var en suggestiv såpa med otroligt snygga skådespelare, men faktum är att det har gått över 20 år sedan dess. 

 

Nostalgi är ett förrädiskt grepp, detta eftersom det är bundet till en specifik kontext: vem man är under en specifik tidsperiod, och hur man upplever någonting för första gången. 


Redigerat av Glidtassen, 07 april 2015 - 11:31.


#50

Postad 07 april 2015 - 19:47

Plingen
  • Plingen
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Mnjaa? En parodi vet jag inte?

 

Men jordskott spinner på samma tema kring mörka krafter ute i skogarna, men mkt mer blir det inte. Jag tycker Jordskott är mer obehaglig än spännande. 

Har inte bestämt mig huruvida jag tycker att en ny säsong av Twin Peaks är bra eller inte?

 

Detta handlar om att stilgreppet är förlegat, och det var nyskapande på 90-talet. Det känns lite som om att återvända till ett gammalt ex. båda parter kanske är nostalgiska över de bra stunderna, men när ni återigen börjar träffas påminns ni om varför det tog slut. 

 

Det enda som skulle kunna ge Twin Peaks upprättelse är att se Cooper hämnas på Killer Bob genom att bli kvitt demonen. Avslutet på föregående säsong lämnade för mycket att önska. Jag tyckte att upplösningen på Twin Peaks inte kunde varit sämre. 

 

Cooper: - Who is Annie?

 

Fansen till serien "Vänner" har tjatat om en re-union inför nya avsnitt i evigheter. Men huvudrollsinnehavarna i serien menar att: serien återspeglar en viss tid av  ungdomen, och att det är roligare att fansen minns aktörerna utifrån just den tiden". 

 

Jag vill inte se Sherilyn Fenn som lite rund småbarnsmamma, och än mindre Cooper som grånad agent. 

 

Tror att folk missar att Twin Peaks var en suggestiv såpa med otroligt snygga skådespelare, men faktum är att det har gått över 20 år sedan dess. 

 

Nostalgi är ett förrädiskt grepp, detta eftersom det är bundet till en specifik kontext: vem man är under en specifik tidsperiod, och hur man upplever någonting för första gången. 

 

Nä kanske inte parodi, men speciellt bra kan du inte påstå att Jordskott är  ;)

 

Det är som du säger, det ska vara en vidareutveckling utav historien och inte typ rebooten utav "Dallas", där enda skillnaden är att folk blivit äldre.

 

Ang Audrey Horne så skulle jag tippa på att hon basar över Horne's affärer, får väl se om Ben överlevde träffen med spiselkransen...  ;)

 

Blir för övrigt spännande att se nya Arkiv X. Jag tycker ärligt talat att oerhört mycket av det i TP och X-files är ej daterat, och saknar sitt motstycke i serier efter...även om det är som du säger att nostalgi spelar in!





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.