Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#8901

Postad 29 oktober 2014 - 12:41

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Håller med om listan MEN tror du att den skulle hamnat där '89 när den kom eller är det dagens filmer som är så dåliga att filmer som Road House blir mästerverk?

Road House har alltid varit ett mästerverk. Tror det var Leonard Maltin som kallade den för den viktigaste filmen sedan Citizen Kane, som i mitt tycke bleknar i jämförelse.

Pratar ni på allvar om Road House som mästerverk?

I genren Utkastarfilmer står den helt klart ett huvud högre än alla andra filmer i den genren. Men visst, bevisa mig fel. Nämn EN annan utkastarfilm som är bättre. Ha även i åtanke att man får se Patrick Swayzes nakna stjärt i Road House. Denna uppoffring blev på något sätt förbisedd när det skulle ges ut Oscarsnomineringar. Så fort en kvinna visar lite skinn leder det däremot nästan alltid till en Oscar. Kolla bara på Halle Berry i Monster's Ball och Lupita Nyong'o i 12 Years a Slave.

Sergio Leones dollartrilogi kallades skräp när de först kom ut, men tiden visade sig vara på filmernas sida och tiden kommer även vara på Road Houses sida. En dag kommer eliten i Hollywood vakna och inse vilket misstag de gjorde gällande Road House.

#8902

Postad 29 oktober 2014 - 13:01

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 1
Road House är ett mästerverk! En slags "best of" 80-tals action.

#8903

Postad 29 oktober 2014 - 14:50

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Road House är en ganska välgjord, men ytterligt klichéfylld rulle.

Kvaliteterna ligger inte i den ganska fjompigt förutsägbara storyn, utan i genomförandet.

Tänk opera e likn. Man kan uppskatta föreställningen även om handlingen och sceneriet är skrattretande tarvligt.

#8904

Postad 29 oktober 2014 - 14:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 2
Att vara bäst i genren utkastarfilmer (första gången jag hört någon prata om en sån genre) innebär inte nödvändigtvis att det är ett mästerverk.

#8905

Postad 29 oktober 2014 - 15:02

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 1

Att vara bäst i genren utkastarfilmer (första gången jag hört någon prata om en sån genre) innebär inte nödvändigtvis att det är ett mästerverk.


Mästerverk är nog att ta i en smula, men de flesta som sett filmen minns den, vilket förmodligen betyder någonting... :)

#8906

Postad 29 oktober 2014 - 15:13

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Nightbreed Directors Cut
3/5, hade förväntat mig mer faktiskt.
Filmen blev bara mer underlig och inte bättre, i min mening.


Antar att du jämför med att ha sett bioversionen alltså? Denna väntar jag på just nu och det ska bli riktigt intressant att se hur förändrad den blivit. Iofs var den ganska underlig innan! :-)

#8907

Postad 29 oktober 2014 - 15:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Mästerverk är nog att ta i en smula, men de flesta som sett filmen minns den, vilket förmodligen betyder någonting... :)


Det är exakt som att säga att Battleship är den bästa filmatiseringen av brädspelet Battleship. Alla som sett minns den, vilket förmodligen betyder någonting ;)

#8908

Postad 29 oktober 2014 - 16:35

Loumark
  • Loumark
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Såg Need for Speed tidigare i veckan. Varför har ingen varnat mig? Borde gå ut en allmän varning till samhället att inte se den. Får Battleship att framstå som ett mästerverk!
Jag som brukar gilla meningslösa filmer med lite action och bilar...

#8909

Postad 29 oktober 2014 - 16:57

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Såg Need for Speed tidigare i veckan. Varför har ingen varnat mig? Borde gå ut en allmän varning till samhället att inte se den. Får Battleship att framstå som ett mästerverk!
Jag som brukar gilla meningslösa filmer med lite action och bilar...


Den mest överspände huvudkaraktären genom alla tider?

#8910

Postad 29 oktober 2014 - 17:25

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Det är exakt som att säga att Battleship är den bästa filmatiseringen av brädspelet Battleship. Alla som sett minns den, vilket förmodligen betyder någonting ;)


Med risk för att verka seriös tycker jag inte alls att det är exakt samma sak.

Battleship är action-eskapism enligt klassiskt japanskt Godzilla-mönster, medan Road House är något helt annat, nämligen en "seriös" historia, men proppfull av klichéer som idag ger en lite komisk effekt som inte framstod lika tydligt "då det begav sig".

Att många minns den senare beror sannolikt på att den trots nämnda klichéer innehåller ett visst begränsat mått av djup både vad gäller story och karaktärer, vilket man knappast kan säga om serietidningskarikatyrerna i Battleship.

Själv tyckte jag BS var förvånansvärt underhållande för stunden, men minns inte vad någon hette eller knappt storyn heller nu ett par dagar senare. Den har uppenbarligen inte mycket "eget liv" och försvinner därför snabbt i glömska...

#8911

Postad 29 oktober 2014 - 19:12

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Rush

Klart över förväntan.

8/10

#8912

Postad 29 oktober 2014 - 21:20

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Såg Need for Speed tidigare i veckan. Varför har ingen varnat mig? Borde gå ut en allmän varning till samhället att inte se den. Får Battleship att framstå som ett mästerverk!
Jag som brukar gilla meningslösa filmer med lite action och bilar...


Jag kommer ihåg när det var ett spel till 3DO och fansen var du med utvecklarna. Omöjligt att göra en bra film när det samtidigt ska vara reklamfilm för en tjugo år gammal spelserie som spårat ur flera gånger.

Jag har inte sett filmen själv, men det intryck jag fick av trailern gjorde mig inte sugen direkt, bara deppig över den tid som flytt och hur hyperkommersialiserat allt har blitt. :(

#8913

Postad 29 oktober 2014 - 21:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 1
Filmen är inte så hemsk iof. Bildrulleaction är inte lika uttjatat som superhjälteaction trots allt.

#8914

Postad 29 oktober 2014 - 21:41

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Såg Road house för några veckor sedan. Minns den svagt från mitten av 90-talet.
Gillar Sam Eliott men gud vilken usel film. Började ok men ganska töntigt såklart. Höll på att stänga av när Swayze slet ur strupen i Rambo stil. Och så slutet när alla blåser på med hagelbrakare.. vojne vojne

#8915

Postad 30 oktober 2014 - 02:16

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Noah

Årets sämsta film.

45 minuter för lång och enbart tråkig. Hittar ingen somhelst ljusglimt förutom möjligtvis att bild och ljud var bra.

4/10

#8916

Postad 30 oktober 2014 - 05:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Såg Road house för några veckor sedan. Minns den svagt från mitten av 90-talet.
Gillar Sam Eliott men gud vilken usel film. Började ok men ganska töntigt såklart. Höll på att stänga av när Swayze slet ur strupen i Rambo stil. Och så slutet när alla blåser på med hagelbrakare.. vojne vojne


Ja inte är den på något viss någon högre filmskola än Battleship. Men ändå smått roande delvis för att den är så korky. Handlar nog mest om man gillar utkastargenren som består av roadhouse och vad mer eller plåtactiongenren :)

#8917

Postad 30 oktober 2014 - 10:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 2

Såg Road house för några veckor sedan. Minns den svagt från mitten av 90-talet.
Gillar Sam Eliott men gud vilken usel film. Började ok men ganska töntigt såklart. Höll på att stänga av när Swayze slet ur strupen i Rambo stil. Och så slutet när alla blåser på med hagelbrakare.. vojne vojne

Nejnej, det är ju ett mästerverk...

#8918

Postad 30 oktober 2014 - 13:04

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 2
Ni som påstår att Road House inte är ett mästerverk, eller har mage att kalla den dålig, kan det vara så att ni varit med om samma sak som det jag kommer berätta om nedan, men valt att rikta hat istället för förståelse mot filmen?

När jag var liten älskade jag Road House. Jag gick omkring med hockeyfrilla i hopp om att se ut som Dalton, men jag fick liksom aldrig till min på det sättet. Jag tog även av mig allt på överkroppen på rasterna i skolan och gjorde en massa Karate kator i hopp om att det skulle göra mig lika cool som Dalton. När jag då åkte på spö och blev frågad om jag fått nog svarade jag alltid med "Smärta gör inte ont", vilket resulterade i att dom fortsatte spöa mig. Nu, tre år och massa brutna ben senare har jag valt att inte vara arg på filmen, jag har helt enkelt en annan syn på filmen. Istället för att se den som en dokumentär om en utkastares vardag ser jag den istället som ett fiktionellt mästerverk.

Rannsaka er själva.

#8919

Postad 30 oktober 2014 - 13:09

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Den var ju underhållande usel men tyckte att många grejer med Swayze's karaktär var konstiga och passande inte in i filmen, likaså våldet. Uber republikan var han säkert med ;-)

#8920

Postad 30 oktober 2014 - 13:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Ni som påstår att Road House inte är ett mästerverk, eller har mage att kalla den dålig, kan det vara så att ni varit med om samma sak som det jag kommer berätta om nedan, men valt att rikta hat istället för förståelse mot filmen?

När jag var liten älskade jag Road House. Jag gick omkring med hockeyfrilla i hopp om att se ut som Dalton, men jag fick liksom aldrig till min på det sättet. Jag tog även av mig allt på överkroppen på rasterna i skolan och gjorde en massa Karate kator i hopp om att det skulle göra mig lika cool som Dalton. När jag då åkte på spö och blev frågad om jag fått nog svarade jag alltid med "Smärta gör inte ont", vilket resulterade i att dom fortsatte spöa mig. Nu, tre år och massa brutna ben senare har jag valt att inte vara arg på filmen, jag har helt enkelt en annan syn på filmen. Istället för att se den som en dokumentär om en utkastares vardag ser jag den istället som ett fiktionellt mästerverk.

Rannsaka er själva.

Definitivt inte, det där låter ju inte helt friskt ens för en liten kille (eller nja, för en femåring kanske det låter rimligt). Försök nu inte sätta någon label på oss som inser att det INTE är något mästerverk, bara för att nedvärdera vår åsikt. Det är en riktigt ful debatt/härskarteknik, som det vore bra om du höll dig ifrån.
Ni som tycker att Road House är ett mästerverk lär vara i minoritet, med god marginal.

#8921

Postad 30 oktober 2014 - 14:09

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Ni som påstår att Road House inte är ett mästerverk, eller har mage att kalla den dålig, kan det vara så att ni varit med om samma sak som det jag kommer berätta om nedan, men valt att rikta hat istället för förståelse mot filmen?

När jag var liten älskade jag Road House. Jag gick omkring med hockeyfrilla i hopp om att se ut som Dalton, men jag fick liksom aldrig till min på det sättet. Jag tog även av mig allt på överkroppen på rasterna i skolan och gjorde en massa Karate kator i hopp om att det skulle göra mig lika cool som Dalton. När jag då åkte på spö och blev frågad om jag fått nog svarade jag alltid med "Smärta gör inte ont", vilket resulterade i att dom fortsatte spöa mig. Nu, tre år och massa brutna ben senare har jag valt att inte vara arg på filmen, jag har helt enkelt en annan syn på filmen. Istället för att se den som en dokumentär om en utkastares vardag ser jag den istället som ett fiktionellt mästerverk.

Rannsaka er själva.



Gjorde du detta för tre år sedan? OMG!!

#8922

Postad 30 oktober 2014 - 14:26

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 2
Jag hoppas verkligen att ni ger tillbaka med samma medicin, för isf - touché! Skrattade ganska gott. Om inte tycker man ju att AFI-listan, den påhittade utkastargenren, att Leonard Maltin kallat den för den viktigaste filmen sedan Citizen Kane, Swayzes nakna stjärt = Oscar samt mitt senaste inlägg borde gjort det fullkomligt självklart att jag inte varit seriös en endaste sekund.

Jag var alltså inte "liten" för tre år sedan och gick inte omkring i skolan med en hockeyfrilla och gjorde karate kator vilket ledde till att jag fick spö år 2011
Leonard Maltin, en av de mest respekterade filmkritikerna någonsin, har alltså inte sagt att Road House är den viktigaste filmen sedan Citizen Kane
Utkastargenren finns inte
Patrick Swayze gjorde sig inte förtjänt av en Oscar för sin prestation i filmen
Road House borde inte finnas med på AFI:s lista
etc

Kan dom som förstod att jag skämtade ganska friskt räcka upp en hand?

#8923

Postad 30 oktober 2014 - 14:53

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Man vet aldrig på internet-forum, det finns många knäppgökar därute. Jag har stött på märkligare saker än att folk kallar Road House för mästerverk.

#8924

Postad 30 oktober 2014 - 15:16

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Leonard Maltin var kul, fick mig att tänka på Ebert när han fick sin kollega att ändra betyg

#8925

Postad 30 oktober 2014 - 15:55

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0
Försöker du göra viral reklam för filmen Spocko när du ljuger om Swayzes nakna stjärt :P

#8926

Postad 30 oktober 2014 - 17:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Av någon anledning gillar jag Roadhouse. Kan iofs ha att göra med att Kelly Lynch är jävligt läcker :)

#8927

Postad 30 oktober 2014 - 17:14

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 447 inlägg
  • 0

Kan dom som förstod att jag skämtade ganska friskt räcka upp en hand?


*Räcker upp handen*

Samtidigt är jag lite besviken. ;)

#8928

Postad 30 oktober 2014 - 19:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 896 inlägg
  • 0

Av någon anledning gillar jag Roadhouse. Kan iofs ha att göra med att Kelly Lynch är jävligt läcker :)


Jag gillar den också sedd så här 30 år för sent eller vad det är. Jag begriper bara inte vad det högkvalitativa ligger i den...

#8929

Postad 30 oktober 2014 - 19:36

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Noah

Årets sämsta film.

45 minuter för lång och enbart tråkig. Hittar ingen somhelst ljusglimt förutom möjligtvis att bild och ljud var bra.

4/10


Håller med.

#8930

Postad 30 oktober 2014 - 19:42

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 1
Dawn of the Planet of the Apes

Har under längre tid avvaktad med att se denna film. Idag så jag den, äntligen.
Jag gillar dessa apfilmer, troligt då jag såg dem tidigare versionerna under 80-talet.

Dawn of the planet of the apes - är dock en besvikelse och inte alls en film som jag gillade. Rätt seg film och tiden på 2 timmar och 10 minuter kunde med fördel minskats till 90 min utan att förlora nåt alls i filmen. Handlingen i filmen är rätt tunn, manus sisådär, nja...dålig film helt enkelt.

2 av 10 apor

#8931

Postad 31 oktober 2014 - 08:20

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Fury på bio i Värnamo. Tror de har kanske 130 platser och det var väl kanske 20-30 pers där igår.
Bilden var lite blek, för ljus i mörka scener och ljudet var i toppklass, om än lite väl uppskruvad bas kanske.

Filmen då? Ruskigt verklighetstrogen. Och bra. 9/10 i betyg, en av de bästa krigsfilmerna jag nånsin sett! Se den!

#8932

Postad 31 oktober 2014 - 08:33

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Edge of tomorrow

Första intrycket var ungefär: Vad fan är detta för trams!? Tyckte dock storyn blev intressant och sammanfattningsvis tyckte jag det var en bra film. Bilden vågar jag inte riktigt uttala mig om då jag såg den streamat på min proj där lampan sjunger på sista versen. Ljudet var bra med grymma surround effekter.

Betyg: 7/10

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   107,39K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av MikeVKR, 31 oktober 2014 - 08:34.


#8933

Postad 31 oktober 2014 - 14:52

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 2
A Million Ways to Die in the West
MacFarlene gjorde ett bra jobb med Ted, men här har han på något vis trampat snett.

4/10

#8934

Postad 31 oktober 2014 - 23:59

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Producerad av Eva Longoria, shit - det kan ju omöjligt vara bra.
För att fylla ut väntan till årets filmsläpp nästa helg, så passade jag på att se John Wick på bio under kvällen. En fd hitman förlorar sin hund, eller nått åt det hållet och ger sig tillbaka in i hetluften för att utkräva hämnd. Som ni förstår så handlar det inte om något unikt nytt, utan en actionstänkare av klassiskt snitt. Även om vi sett det förut, många gånger, så kan jag inte säga att den är direkt urusel. Keanu Reeves i huvudrollen för ta mycket stryk, men han är ju en legend, så han kan ge igen. Jag kan tycka att det är en hel del snygg action som levereras och det gamla talesättet "det är skillnad på proffs och amatörer" är högaktuellt då precis alla får en eller två kulor i huvudet.

Filmen gick på biografens minsta salong och det blir därför meningslöst att ge sig på att betygsätta bild och ljud. Filmen får en stark 3/5 - god underhållning.

#8935

Postad 01 november 2014 - 01:34

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 2
The living dead at the Manchester morgue 4,5/5 Bra rulle!

#8936

Postad 01 november 2014 - 21:55

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 1
Need for Speed

Visste inte riktigt vad som väntade mig, trodde först att det skulle bli någon bilfilm som var mer inriktad på annat än bilar, men till min förundran så var det mycket bilkörning, mycket krasher och mycket däckbränning.
My cup of tea!

9/10


Postad bild

Redigerat av MartinAberg, 01 november 2014 - 21:56.


#8937

Postad 01 november 2014 - 22:01

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Död snö 2, inte samma mästerverk som första. Mindre humor mera våld, vilka 2or som nu inte har det

Bifogad fil  dead-snow-2.jpg   953,19K   0 Antal nerladdningar

#8938

Postad 02 november 2014 - 00:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
The Best Offer (La Migliore Offerta)

Riktigt bra & välspelat drama om en auktionsförättare spelad av Geoffrey Rush som gör en fantastisk rollprestation. Slutet var det absolut bästa på filmen och kan inte annat än rekommendera den.

8/10

Bifogad fil  tbo.jpg   48,9K   0 Antal nerladdningar

#8939

Postad 02 november 2014 - 09:33

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

The Best Offer (La Migliore Offerta)

Riktigt bra & välspelat drama om en auktionsförättare spelad av Geoffrey Rush som gör en fantastisk rollprestation. Slutet var det absolut bästa på filmen och kan inte annat än rekommendera den.

8/10

Bifogad fil  tbo.jpg   48,9K   0 Antal nerladdningar


Håller med dig helt. Jag skrev också om filmen tidigare i tråden och tycker som du.

#8940

Postad 02 november 2014 - 10:47

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

  • 758 inlägg
  • 0
http://ia.media-imdb...1_SX214_AL_.jpg

Patrioter, är nog den bästa av Jack Ryan filmerna. Bra nerv i storyn och Ford gör det mycket bra roll. Allmänt bra skådespel till en bra historia, kan möjligtvis vara lite förutsägbar. Vi köpte boxen med hela serien av Jack Ryan och jag är imponerad av hur bra man fått till bild och ljud i de 2 första filmerna, so trots allt är över 20 år gamla.

Bild 6/10
Ljud 8/10
Filmen 8/10

#8941

Postad 02 november 2014 - 10:53

Unregisteredd77fcd1d
  • Unregisteredd77fcd1d
  • Användare

  • 238 inlägg
  • 0
Död Snö 2 (DVD)

Kul, underhållande film som levererar vad den lovar. Inget mästerverk, men det förväntade jag mig inte heller.

3.5/5

#8942

Postad 02 november 2014 - 13:47

Blader
  • Blader
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Edge of Tomorrow. Bra film.

Se upp för bastonerna i introt, lär göra slarvsylta av billigare subbar om du drar på för mycket!!

#8943

Postad 02 november 2014 - 15:18

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0
Mr. Brooks (med Kevin Costner) 2007:

Postad bild

Betyg: 4.5/5 - jag gillar verkligen psykologiska thrillers och denna var mycket välgjort men en bra story och bra skådespeleri.

Redigerat av King D, 02 november 2014 - 15:22.


#8944

Postad 02 november 2014 - 17:39

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
The Hobbit: The Desolation of Smaug
Såg den förlängda versionen, minst lika bra som bioversionen. Intressant att man får veta vad som hänt Thorins pappa.

8/10

#8945

Postad 02 november 2014 - 18:33

Unregisterede05c8911
  • Unregisterede05c8911
  • Användare

  • 118 inlägg
  • 0
hej
har haft en eftermiddag med Scarlett Johansson

lucy
http://www.imdb.com/title/tt2872732/
helt ok

under the skin
http://www.imdb.com/...5/?ref_=nv_sr_2
denna film var helt skum och fattade inte riktigt vad den handlade om, men den var klart fängslade. Sevärd!

#8946

Postad 02 november 2014 - 19:36

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

The Hobbit: The Desolation of Smaug
Såg den förlängda versionen, minst lika bra som bioversionen. Intressant att man får veta vad som hänt Thorins pappa.

8/10


Har den släppts nu? Eller är det en import?

#8947

Postad 02 november 2014 - 19:51

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0

Har den släppts nu? Eller är det en import?

Jag fick min från Discshop i fredags, men den släpps på tisdag. Märkligt men sant.

#8948

Postad 02 november 2014 - 20:08

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Let's Be Cops
Rätt hjärndöd standardkomedi. Om inte Jake Johnson och Damon Wayans Jr varit lite småroliga hade den nog varit riktigt usel denna film. Manuset är nästan lite utfyllnad, ibland kändes det som de inte ens ansträngt sig för att få ihop storyn. Svag 5/10.

Postad bild

#8949

Postad 03 november 2014 - 00:34

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0
Snowpiercer.

Bra gjord och udda sci-fi/post-apocalyptic film.
Inte helt överens med slutet men definitivt sevärd.

#8950

Postad 03 november 2014 - 10:48

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0
Deliver Us From Evil - 7/10. Bra och mörk skräckis. lagom overklig ;)

Belle - 8/10 bra 1700-tals kostymdrama med en intressant, verklighetsbaserad, historia.



8 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.