Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Besviken på hd dvd

79 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#1

Postad 07 november 2007 - 14:43

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Fick igår äntligen min toshiba HD-E1, med 5 filmer ifrån elgiganten. Var inte hemma förrän kl 21, från jobbet. Ivrig och full av förväntan satte jag i "holiday" med Cameron Diaz och "miami vice". Tyckte att bilden var jättegrynig. Tänkte att man kanske hade överskattat hd dvd, så jag satte på tvn, och nog var det bättre bild på vanlig tv. Ska prova igen ikväll, och hoppas på att jag bara var trött igår efter en lång dags arbete. Min tv som jag provade med. Panasonic 42pv60 samt panasonic tx-32led7.

#2

Postad 07 november 2007 - 14:46

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Du demade dessvärre kanske 2 av de sämsta filmerna på HD kvalitetsmässigt, släng i
Hulken istället .. :lol:

Grainet du ser är sådant som ska vara där så såg den ut på bio och
regissören har valt det, Miami Vice är ett fruktansvärt ex dock..

300 är lite finare om man säger så..

#3

Postad 07 november 2007 - 14:53

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Dag scenerna av Miami Vice ser ok ut, kvällen däremot inget vidare.
Holiday, har inte sett än, men den har lägre HD klass.

Nä, kolla på Cronicles of Riddick isället :lol:

#4

Postad 07 november 2007 - 15:09

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Kolla i tråden reference titlar så får du lite väg ledning bland de bra titlarna.

På 40" är de skillnad på 90" är skillanden som natt och dag!

#5

Postad 07 november 2007 - 15:21

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

Dag scenerna av Miami Vice ser ok ut, kvällen däremot inget vidare.
Holiday, har inte sett än, men den har lägre HD klass.

Nä, kolla på Cronicles of Riddick isället :lol:


Riddick är fortfarande helt klart en av de bästa när det kommer till kvalitet!

#6

Postad 08 november 2007 - 18:39

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0
Det är precis som med DVD, det kan skilja enormt mycket mellan olika filmer. Tycker ändå HD/BD har en hög lägstanivå, klart bättre än SD. A Clockwork Orange är nog den sämsta överföringen jag sett hittills och den är inte dålig...

#7

Postad 08 november 2007 - 19:18

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Har idag testat hulken, och den var mycket bättre än de andra som jag testat. Nu känns det lite bättre iaf.

/Robin

#8

Postad 08 november 2007 - 19:19

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Mission Impossible 3 ska tydligen också ha grym bildkvalité

#9

Postad 08 november 2007 - 19:26

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0

Dag scenerna av Miami Vice ser ok ut, kvällen däremot inget vidare.
Holiday, har inte sett än, men den har lägre HD klass.

Nä, kolla på Cronicles of Riddick isället :)


Riddick är fortfarande helt klart en av de bästa när det kommer till kvalitet!


CoR är ju grym t.o.m. på vanlig DVD :unsure:

Redigerat av jonitz, 08 november 2007 - 19:28.


#10

Postad 08 november 2007 - 19:27

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
första dubbelposten :)

Redigerat av jonitz, 08 november 2007 - 19:27.


#11

Postad 08 november 2007 - 19:37

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
När du är klar med filmerna som medföljde E1 så köp Transformers,Next och Shooter och du får uppleva grym bild och bra ljud. Av de filmerna som medföljde din HD spelare är CoR och Hulken som har klart bäst bild.
Är du sen lite nostalgisk av dig så föreslår jag Top Gun ( j***a vilken bild och ljud ) så här vill man uppleva en film.

#12

Postad 08 november 2007 - 19:43

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0

När du är klar med filmerna som medföljde E1 så köp Transformers,Next och Shooter och du får uppleva grym bild och bra ljud. Av de filmerna som medföljde din HD spelare är CoR och Hulken som har klart bäst bild.
Är du sen lite nostalgisk av dig så föreslår jag Top Gun ( j***a vilken bild och ljud ) så här vill man uppleva en film.


Ang 300 som alla pratar om som har så bra bild så tycker jag att den har hur tråkig bild som helst.. Det ligger ju brus på hela tiden( medvetet av filmskaparen)

#13

Postad 08 november 2007 - 19:46

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

När du är klar med filmerna som medföljde E1 så köp Transformers,Next och Shooter och du får uppleva grym bild och bra ljud. Av de filmerna som medföljde din HD spelare är CoR och Hulken som har klart bäst bild.
Är du sen lite nostalgisk av dig så föreslår jag Top Gun ( j***a vilken bild och ljud ) så här vill man uppleva en film.


Ang 300 som alla pratar om som har så bra bild så tycker jag att den har hur tråkig bild som helst.. Det ligger ju brus på hela tiden( medvetet av filmskaparen)

Tror inte jag nämde den filmen :)

#14

Postad 08 november 2007 - 19:54

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Håller med om att vissa filmer är svåra att se någon skillnad på. Men man måste jämföra med DVD-utgåvan...för man reagerar normalt inte på den vanliga DVD-bilden, så det är lätt att snabbt dra slutsater.
Batman Begins ser visserligen bra ut med 1080i uppskalning, men HD-DVDn bjuder på bättre skärpa och färger.
Det man saknar är 3D-djupet och det är himla olika... vissa filmer har det, andra inte.

#15

Postad 08 november 2007 - 20:40

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

När du är klar med filmerna som medföljde E1 så köp Transformers,Next och Shooter och du får uppleva grym bild och bra ljud. Av de filmerna som medföljde din HD spelare är CoR och Hulken som har klart bäst bild.
Är du sen lite nostalgisk av dig så föreslår jag Top Gun ( j***a vilken bild och ljud ) så här vill man uppleva en film.

ska nog köpa shooter, det är en bra film.

#16

Postad 09 november 2007 - 08:59

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Skaffa Peter Jacksons King Kong också, väldigt bra transfer, mkt vackert foto o en bra film !

#17

Postad 09 november 2007 - 12:13

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Matrix någon? :)

#18

Postad 09 november 2007 - 12:57

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Skaffa Peter Jacksons King Kong också, väldigt bra transfer, mkt vackert foto o en bra film !



Till och med så bra bild att vissa bluescreen och animeringar ser dåliga ut :)

#19

Postad 10 november 2007 - 11:33

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Jo, men då borde dessa brister varit lika eller ännu tydligare när man såg den på bio !

#20

Postad 10 november 2007 - 11:41

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Jo, men då borde dessa brister varit lika eller ännu tydligare när man såg den på bio !

Varför då? Vad jag vet finns det väl ytterst få digitalprojektorer på biograferna. Jag tycker bildkvaliten är fruktansvärt dålig på bio.

#21

Postad 10 november 2007 - 16:10

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
Miami Vice såg bra ut på Bio. Har inte sett HD DVD versionen men DVD var ok.

#22

Postad 10 november 2007 - 16:16

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Topp titlar på HD DVD :)

#23

Postad 10 november 2007 - 16:29

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Topp titlar på HD DVD :)

Konstigt att du har Transformers som reference när den inte har fått toppbetyg av oberoende testare.
Samtidigt har du inte med Grand Prix, som har fått toppbetyg....
Är det dina subjektiva bedömningar som ligger till grund för reference-listan, eller har du ställt samman någon form av data insamlade av flera, oberoende, tester och betygsättningar?

#24

Postad 10 november 2007 - 17:09

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Topp titlar på HD DVD :)

Konstigt att du har Transformers som reference när den inte har fått toppbetyg av oberoende testare.
Samtidigt har du inte med Grand Prix, som har fått toppbetyg....
Är det dina subjektiva bedömningar som ligger till grund för reference-listan, eller har du ställt samman någon form av data insamlade av flera, oberoende, tester och betygsättningar?

Definera oberoende?

Kanske svårt att hålla reda på vilka Referens Titlar som tillkommit både nya och äldre. Svårt att hålla reda på uppdateringarna, men gör ett försök.

Jag gör ett försök, och listan är inte definitiv, den är ett urval slumpmässigt, visst kan jag komplettera med Grand Prix men hinner inte kolla upp alla även fast du i den tråden påpekar just den bättre kvaliteten för just den filmen.

Och, vet inte om Transformers låga betyg. Får ett oberoende utlåtande om en månad, ska höra av mig då :D
Tills dess, har egna ögon att se med och den överträffar alla jag nånsin sett.

#25

Postad 10 november 2007 - 17:13

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0
Vad skulle du definera som en oberoende testare, BD-fanboys?
Majoriteten av alla recensioner jag lästa har gett mellan 4.5-5 i bildbetyg till Transformers.

#26

Postad 10 november 2007 - 17:22

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Men det var väl själva *** vad ni hänger upp er på ordet "oberoende".
Ex. dvdforum.nu, recordere.dk. Det måste väl för allt i världen finnas testare, resencenter, tidskrifter, försäljningsställen allt mellan himmel och jord som testar kvaliten på filmer utan att vara beredd att gå i döden för det ena eller andra formatet!
Jisses.
JAG har inte sett en enda HD film själv ännu kan tilläggas så jag skriver ingen på näsan, ber om ursäkt om det har uppfattats på det sättet.

#27

Postad 10 november 2007 - 21:32

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Ex. dvdforum.nu, recordere.dk. Det måste väl för allt i världen finnas testare, resencenter, tidskrifter, försäljningsställen allt mellan himmel och jord som testar kvaliten på filmer utan att vara beredd att gå i döden för det ena eller andra formatet!


Ja det finns det och dom HAR gett höga betyg till Transformers trots att du påstod motsatsen så nu avlutar vi denna icke diskussion.

#28

Postad 11 november 2007 - 02:26

KingCat
  • KingCat
  • Lärjunge

  • 257 inlägg
  • 0
Har sett ca 100st HD DVD filmer nu.
Enligt mig är dessa Top Quality :D

The Warriors
Top Gun
The Shooter
Matrix Trilogy
Transformers
The Perfect Storm
Training Day
Corpse Bride
Happy Feet
The Shining
Alexander
Troy
The Last Samurai
300
Next
MI2 & MI3
Fast and the furious Trilogy
Pitch Black
The Chronicles of Riddick
Hulken
King Kong
Superman Returns
Terminator 2 & 3


Detta är titlar med 4,5/5 - 5/5 PQ/SQ
Fins många många till, men här var ett litet smakprov på vad jag tycker varit mest detaljrikt och skarpt :)

Redigerat av KingCat, 11 november 2007 - 02:28.


#29

Postad 11 november 2007 - 10:05

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Har sett ca 100st HD DVD filmer nu.
Enligt mig är dessa Top Quality B)

The Shooter
Transformers
Alexander
Troy
300
Next
Fast and the furious Trilogy
Pitch Black
The Chronicles of Riddick
Hulken

Detta är titlar med 4,5/5 - 5/5 PQ/SQ
Fins många många till, men här var ett litet smakprov på vad jag tycker varit mest detaljrikt och skarpt :D

Jag "trailar" dig med mina 37st, har också ovan nämda filmer :lol:
Det tog mig 11 månader 2 veckor att samla ihop 37 dvd filmer.
För HD DVD går det lite fortare= 2 månader 2 veckor :D

#30

Postad 12 november 2007 - 09:57

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Jo, men då borde dessa brister varit lika eller ännu tydligare när man såg den på bio !


Hmmm. Så du gillar bildkvaliteten på bio ?

Då kommer du bli överlycklig när du ser HD hemma.

#31

Postad 12 november 2007 - 09:58

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Jo, men då borde dessa brister varit lika eller ännu tydligare när man såg den på bio !


Hmmm. Så du gillar bildkvaliteten på bio ?

Då kommer du bli överlycklig när du ser HD hemma.

#32

Postad 05 december 2007 - 12:54

fjk31
  • fjk31
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Någon mer som har sätt The Game....inge bra bild

#33

Postad 05 december 2007 - 13:01

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

  • 3 548 inlägg
  • 0

Någon mer som har sätt The Game....inge bra bild


The Game är inte direkt någon referens titel http://hddvd.highdef...t.com/game.html

#34

Postad 05 december 2007 - 13:24

ingels
  • ingels
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Skaffa Peter Jacksons King Kong också, väldigt bra transfer, mkt vackert foto o en bra film !



Till och med så bra bild att vissa bluescreen och animeringar ser dåliga ut :mellow:


Yepp, man kan nästan skönja att de rör sig framför nåt artificiellt... Man kanske ska gå tillbaka till VHS istället (Det är grus & brus varesig man vill eller inte).

King Kong har grym (på det bra sättet) bildkvalitet och filmen är faktiskt riktigt bra

Dessutom skalar ju E1'an upp dina gammla DVD filmer till nya höjder så man blir riktigt glad när man även kan se på sina gammla filmer i sammlingen och se nya detaljer

#35

Postad 05 december 2007 - 13:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Och så har vi Harry Potter and the Order of the Phoenix, en 10 för bild och en 10 för ljud :mellow:
IME och WEB Enabled Features.
Det blir bara bättre och bättre.

#36

Postad 05 december 2007 - 13:34

thewall
  • thewall
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0

Och så har vi Harry Potter and the Order of the Phoenix, en 10 för bild och en 10 för ljud :mellow:
IME och WEB Enabled Features.
Det blir bara bättre och bättre.


Såg Potter i helgen, faktiskt fruktansvärt bra bild på den. FIlmen var sisådär men grym kvalite på bild.

#37

Postad 06 december 2007 - 17:27

Darren46
  • Darren46
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Fick igår äntligen min toshiba HD-E1, med 5 filmer ifrån elgiganten. Var inte hemma förrän kl 21, från jobbet. Ivrig och full av förväntan satte jag i "holiday" med Cameron Diaz och "miami vice". Tyckte att bilden var jättegrynig. Tänkte att man kanske hade överskattat hd dvd, så jag satte på tvn, och nog var det bättre bild på vanlig tv. Ska prova igen ikväll, och hoppas på att jag bara var trött igår efter en lång dags arbete. Min tv som jag provade med. Panasonic 42pv60 samt panasonic tx-32led7.


Äger en sådan själv och jag tycker att den är RIKTIG BRA båda bild och ljud mässigt.

#38

Postad 07 december 2007 - 16:46

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

  • 2 396 inlägg
  • 0

Yepp, man kan nästan skönja att de rör sig framför nåt artificiellt... Man kanske ska gå tillbaka till VHS istället (Det är grus & brus varesig man vill eller inte).


Kommer ihåg när jag fick en 5 gens Cam-rip av Jurassic Park 1995. Såg ut som en dokumentär.

#39

Postad 11 december 2007 - 05:41

Unregistered38aaaed3
  • Unregistered38aaaed3
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0
Fick hem shooter igår, denna film kan inte jämföras med de som man fick me ifrån elgiganten. Bilden på denna film är mycket bra. Nu känns det mycket bättre.

#40

Postad 11 december 2007 - 12:02

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
min erfarenhet av PV60 och hd-dvd är att man ska ta o sätta sig ganska markant närmare tvn för att få ut det där extra "HD-wowet".
på DVD gäller ju det exakt motsatta på denna tvn, men med hd-dvd kan man nästan sitta hur nära som helst.
och var inte rädd för att dra upp sharpness heller!

#41

Postad 11 december 2007 - 12:10

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

min erfarenhet av PV60 och hd-dvd är att man ska ta o sätta sig ganska markant närmare tvn för att få ut det där extra "HD-wowet".
på DVD gäller ju det exakt motsatta på denna tvn, men med hd-dvd kan man nästan sitta hur nära som helst.
och var inte rädd för att dra upp sharpness heller!


Sorry för OT men sharpness är väl i praktiken kantförstärkning och det skall man vara väldigt försiktig med om man inte vill ha artefakter i bilden. Oftast skall sharpness vara satt lågt. Detta kan man lämpligen ställa in med DVE. ;)

#42

Postad 11 december 2007 - 13:05

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

min erfarenhet av PV60 och hd-dvd är att man ska ta o sätta sig ganska markant närmare tvn för att få ut det där extra "HD-wowet".
på DVD gäller ju det exakt motsatta på denna tvn, men med hd-dvd kan man nästan sitta hur nära som helst.
och var inte rädd för att dra upp sharpness heller!


Sorry för OT men sharpness är väl i praktiken kantförstärkning och det skall man vara väldigt försiktig med om man inte vill ha artefakter i bilden. Oftast skall sharpness vara satt lågt. Detta kan man lämpligen ställa in med DVE. ;)


det är ju en balansgång som jag tycker man kan låta personen som tittar själv bedömma utan att dömma personen för det, som ofta händer så fort man nämner sharpness. just därför jag skrev att man inte ska vara rädd för att dra upp den.
så som jag har haft det med min HC1100 så kunde jag på alla HD-DVDer förrutom fear and lothing ha sharpness på MAX utan någa problem eller störande artefakter, och detta var i stort sett ett krav för att ens bli wowad av bilden!
så pröva sig fram är ett alldeles utmärkt sett att förbättra sin bild, så länge man vågar gå utanför dom "lagar" som gäller.

#43

Postad 11 december 2007 - 13:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag dömmer ingen utan resonerar i allmänna ordalag. Trivs du men max på sharpness så skall du så klart ha det. ;)

#44

Postad 11 december 2007 - 14:39

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag dömmer ingen utan resonerar i allmänna ordalag. Trivs du men max på sharpness så skall du så klart ha det. ;)


ja men det är just bara på hd-dvd man kan ha det så högt. för det mesta så blir det alldeles för mycket EE och sådant om man har över 3 av 5.

#45

Postad 14 december 2007 - 11:37

tiaz
  • tiaz
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Kör filmerna på en CRT monitor i full hd ska du få se på kvalitét!

#46

Postad 21 december 2007 - 04:26

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
Jag får kännslan av att en korrekt instäld tv eller projektor är än viktigare när man kollar på HD, specielt 1080p.
Har igentligen ingen större erfarenhet men då detaljerna är så höga så bör ju "fulsaker" synnas bätre och är då tex kontrasten för hög synns ju skuggor mer tydligt och det gör ju att ansikten kan se förjävliga ut. Såg lite av the Matrix och Laurence Fishburne ser ju ut som betong i ansiktet.

Och ja vet, rätt inställning är ju alltid viktigt men när detaljrikedomen höjs så höjs ju även alla "missar".

Jag kan ju iofs ha helt fel i detta =)

PS intressant att höra att Top Gun för höga betyg i bild och ljud då denna ser ut att bli min första HD-film =) DS

Redigerat av Threepwood, 21 december 2007 - 04:28.


#47

Postad 21 december 2007 - 07:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

min erfarenhet av PV60 och hd-dvd är att man ska ta o sätta sig ganska markant närmare tvn för att få ut det där extra "HD-wowet".
på DVD gäller ju det exakt motsatta på denna tvn, men med hd-dvd kan man nästan sitta hur nära som helst.
och var inte rädd för att dra upp sharpness heller!


Tack för tipset! Jag var väl "sådär" imponerad av HD-bilden på min Sony KDL-32V200 men efter att jag såg ditt inlägg så slog det mig att ändra inställningarna.
Och jösses vad glad tv:n blev! Det var som att gasa med en turboladdad bil, det bara svarade och ökade farten :)
I.o.m. att jag kan ha olika inställningar för de olika ingångarna så kunde jag gå från förlåtande för DVB-T och DVD till att dra på ordentligt med både sharpness, bakgrund och kontrast. Det blev betydligt bättre HD-bild på min lilla 32-tummare.

Redigerat av JockeJ, 21 december 2007 - 07:46.


#48

Postad 21 december 2007 - 19:25

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

min erfarenhet av PV60 och hd-dvd är att man ska ta o sätta sig ganska markant närmare tvn för att få ut det där extra "HD-wowet".
på DVD gäller ju det exakt motsatta på denna tvn, men med hd-dvd kan man nästan sitta hur nära som helst.
och var inte rädd för att dra upp sharpness heller!


Tack för tipset! Jag var väl "sådär" imponerad av HD-bilden på min Sony KDL-32V200 men efter att jag såg ditt inlägg så slog det mig att ändra inställningarna.
Och jösses vad glad tv:n blev! Det var som att gasa med en turboladdad bil, det bara svarade och ökade farten :)
I.o.m. att jag kan ha olika inställningar för de olika ingångarna så kunde jag gå från förlåtande för DVB-T och DVD till att dra på ordentligt med både sharpness, bakgrund och kontrast. Det blev betydligt bättre HD-bild på min lilla 32-tummare.


Toppen!

#49

Postad 30 december 2007 - 06:04

Mr Green
  • Mr Green
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Tjaa

Är osså en av dom som inte är så jätte impad på hd-dvd precis!!

Var inne o köpte en ny Samsung 50" Plasma-TV PS50Q97HDX/XEE o tänkte att nu jeklar ska det ses goa filmer!

Iomed ja har ett X-box 360 stående så javisst jag drog in igår o skulle köpa hd-dvd kit efter många om och men så får ja tag på vad ja letar efter!

Kommer hem jätte glad o ska koppla in den....Drar igång skivan (300 hd-dvd) men vad får ja se joo en bild som är lite bättre i färg men annars snarlikt vanlig dvd i kvalite :blush:

Kan det vara för att min tv inte är `full hd´utan hd ready ???

Har pillat på alla inställningar ja kan hitta men icke sa nicke att den ger med sej så man kan njuta av filmen....

Redigerat av Mr Green, 30 december 2007 - 06:50.


#50

Postad 30 december 2007 - 07:38

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Tjaa

Är osså en av dom som inte är så jätte impad på hd-dvd precis!!

Var inne o köpte en ny Samsung 50" Plasma-TV PS50Q97HDX/XEE o tänkte att nu jeklar ska det ses goa filmer!

Iomed ja har ett X-box 360 stående så javisst jag drog in igår o skulle köpa hd-dvd kit efter många om och men så får ja tag på vad ja letar efter!

Kommer hem jätte glad o ska koppla in den....Drar igång skivan (300 hd-dvd) men vad får ja se joo en bild som är lite bättre i färg men annars snarlikt vanlig dvd i kvalite :blush:

Kan det vara för att min tv inte är `full hd´utan hd ready ???

Har pillat på alla inställningar ja kan hitta men icke sa nicke att den ger med sej så man kan njuta av filmen....


Om det är att du tycker bilden är grynig så kan du se att fler har klagat på samma sak. Det är så filmen är inspelad... ,Köp Transformers så får du vad din tv och hd dvd klarar av:D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.