Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 8000S

465 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 28 oktober 2009 - 14:00

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Vantage har varit sena med att uppdatera med de senaste transpondrarna. Så beroende på vilken firmware man kör med så fås olika resultat. Sedan kan man i och för sig göra blind scan, eller va det nu heter (har aldrig gjort det själv). Vet heller inte om alla transpondrar är med i senaste mjukvaran.

#452

Postad 29 oktober 2009 - 12:37

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Jag har en polare som har en vantagebox och ett CD abonemang. Men nu helt plöttsligt så har kanal 1 och 2 försvunnit från hans kanallista. Gjort en ny sökning och tittat igenom alla kanaler. Finns ingenstans.

Tittar jag i min kanallista så har jag ju minst 5 av varje (typ mitt, öst, vöst ,syd m.m.)
Hur ska man söka fram dem??

Installera ny mjukvara ( glöm ej spara gamla inställningar till USB ).
Reseta sedan boxen och ladda in inställningarna så ska kanalerna vara där.

#453

Postad 13 november 2009 - 17:19

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
13/11/2009 Beta Version 2.57 Beta 1
Quote:New Features:
1. Dolby Digital Plus support
2. CI option to choose the Entschlüsselungsart (Twin) devices.
- The menu / multimedia / PVR settings, there is a new option "CI Dual Recording".
- Is the option to "Off" is the old engine for CI uses pictures.
- Does it mean the encrypted transmissions can only be seen and recorded on a transponder.
- The recordings will be stored unencrypted.
- The transponder overall record scrambled channels is not possible.
- If the option to "On" then the new engine is active, which means
- Transponder can be made to record scrambled channels overall.
- The recordings are encrypted on the disk

Improvements:
- Fixed problem when the time synchronization channel was active, and many recordings were not started is fixed.
- The general stability of the CI detection was improved.
- Crashes in "TV System NTSC" setting fixed.
- General Timer problems fixed.
- Timer recording problems Unicable fixed
(Background image was removed for Unicable that exclude only a temporary solution to defective recordings. It is
worked out that a background recording again in the future is possible)

#454

Postad 16 november 2009 - 01:26

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

13/11/2009 Beta Version 2.57 Beta 1
Quote:New Features:
1. Dolby Digital Plus support
2. CI option to choose the Entschlüsselungsart (Twin) devices.
- The menu / multimedia / PVR settings, there is a new option "CI Dual Recording".
- Is the option to "Off" is the old engine for CI uses pictures.
- Does it mean the encrypted transmissions can only be seen and recorded on a transponder.
- The recordings will be stored unencrypted.
- The transponder overall record scrambled channels is not possible.
- If the option to "On" then the new engine is active, which means
- Transponder can be made to record scrambled channels overall.
- The recordings are encrypted on the disk


Någon som kan översätta denna bit till riktig engelska (alt. svenska) ?

#455

Postad 19 november 2009 - 11:38

Hellspawn2
  • Hellspawn2
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Letar efter 3st Satelitdekodrar. Varav en måste vara dual tuners. Är väldigt sugen på vantage boxarna, då de har ifall jag förstår det rätt, möjligheten att dela ut mitt köpta programkort till "slav" vantage boxar. Stämmer det? Då skulle man slippa tvillingabonnemangen.

Hur är statusen på inspelningsbuggarna. Går det fortfarande inte att spela in program som har DD i ljusströmmen?

Är textningen ordnad. Känner att utan att få med synkad text så skulle denna box inte fungera hos mig. Kan man ta bort texten helt och hållet? Är ju väldigt irriterande ifall texten ligger före eller efter handlingen.

Hur är statusen på timer buggen, dvs ifall man timeshiftar ett program och en timer kickar in så avbryts timeshiften.

Förstår inte att de inte ordnar dessa buggar före de lägger på nya features eller är det så att det bara är i sverige som dessa buggar existerar? Och därför orkar de inte ordna dessa :rolleyes:

Vad finns det för alternativ till denna box? Har inte speciellt höga krav bara att gui:it är enkelt samt att inspelning uppspelning fungerar klockrent. Gärna HDMI ut också. Några tipps?

#456

Postad 30 november 2009 - 03:52

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Letar efter 3st Satelitdekodrar. Varav en måste vara dual tuners. Är väldigt sugen på vantage boxarna, då de har ifall jag förstår det rätt, möjligheten att dela ut mitt köpta programkort till "slav" vantage boxar. Stämmer det? Då skulle man slippa tvillingabonnemangen.

Hur är statusen på inspelningsbuggarna. Går det fortfarande inte att spela in program som har DD i ljusströmmen?

Är textningen ordnad. Känner att utan att få med synkad text så skulle denna box inte fungera hos mig. Kan man ta bort texten helt och hållet? Är ju väldigt irriterande ifall texten ligger före eller efter handlingen.

Hur är statusen på timer buggen, dvs ifall man timeshiftar ett program och en timer kickar in så avbryts timeshiften.

Förstår inte att de inte ordnar dessa buggar före de lägger på nya features eller är det så att det bara är i sverige som dessa buggar existerar? Och därför orkar de inte ordna dessa :)

Vad finns det för alternativ till denna box? Har inte speciellt höga krav bara att gui:it är enkelt samt att inspelning uppspelning fungerar klockrent. Gärna HDMI ut också. Några tipps?



Skippa Vantage, inga av ovan buggar är fixade!
Räkna inte med att det blir av då många av har funnits sen den släpptes och inga försök har gjort att rätta till dom.

Skrev precis ett inlägg i Vantage forum om just 2 av buggarna... Om du vill kan du följa ev. svar (knappt troligt om det inte blir raderat).

http://www.forum.van...read.php?t=2470

Redigerat av Unregistered69d68bb7, 30 november 2009 - 03:53.


#457

Postad 30 november 2009 - 11:39

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Skippa Vantage, inga av ovan buggar är fixade!
Räkna inte med att det blir av då många av har funnits sen den släpptes och inga försök har gjort att rätta till dom.

Skrev precis ett inlägg i Vantage forum om just 2 av buggarna... Om du vill kan du följa ev. svar (knappt troligt om det inte blir raderat).

http://www.forum.van...read.php?t=2470

Du har fått ett svar på forumet, där någon vill ha en sak översatt från din beskrivning.

#458

Postad 01 december 2009 - 08:36

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Letar efter 3st Satelitdekodrar. Varav en måste vara dual tuners. Är väldigt sugen på vantage boxarna, då de har ifall jag förstår det rätt, möjligheten att dela ut mitt köpta programkort till "slav" vantage boxar. Stämmer det? Då skulle man slippa tvillingabonnemangen.

Hur är statusen på inspelningsbuggarna. Går det fortfarande inte att spela in program som har DD i ljusströmmen?

Är textningen ordnad. Känner att utan att få med synkad text så skulle denna box inte fungera hos mig. Kan man ta bort texten helt och hållet? Är ju väldigt irriterande ifall texten ligger före eller efter handlingen.

Hur är statusen på timer buggen, dvs ifall man timeshiftar ett program och en timer kickar in så avbryts timeshiften.

Förstår inte att de inte ordnar dessa buggar före de lägger på nya features eller är det så att det bara är i sverige som dessa buggar existerar? Och därför orkar de inte ordna dessa :P

Vad finns det för alternativ till denna box? Har inte speciellt höga krav bara att gui:it är enkelt samt att inspelning uppspelning fungerar klockrent. Gärna HDMI ut också. Några tipps?

Detta här kanske kan vara något för dig. En HD box med 2 st olika mjukvaror.
Vantage VT-1

#459

Postad 01 december 2009 - 11:25

Hellspawn2
  • Hellspawn2
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Kul att de släpper fler boxar. Däremot känns det som de går åt fel håll. Fler operativsystem = fler bugger. Vill hellre ha ett OS som fungerar klockrent.

Vad kommer det nya os:et att ge i praktiken? Kommer den kunna konkurera med TVIX + PopCorn + Dune?

#460

Postad 01 december 2009 - 18:57

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Jo det verkar inte så ljust med mjukvaran för denna box. De senare versionerna har blivit sämre (med undantag för att jag inte kört de absolut senaste, det blev ju lite anstorming om fel rapporter).

En sådan grundläggande sak som att spela in HD kanaler utan problem, har aldrig funkat (haft min box i ett år). Det har däremot blivit sämre med senare mjukvara.

Bara en sådan liten bug (för hoppningsvis) att den tillfälligt hänger när hårdisken startar. Är mycket märkligt att de inte fixat. Detta borde vara en liten miss i koden eller... så är detta ett tydligt tecken på en allvarlig fel design av upplägget/strukturen av mjukvaran. Som kan innebära ett mycket mycket stort jobb att fixa (som ingen kund bekostar).

En annan liten sak/egenhet. Det dök upp en bug som gjorde att bilden stannade vid vissa händelser. Jag bug rapporterade detta, med ett exempel/tillfälle då detta inträffade. De gjorde tydligen en work-around-fix. För de fixade det för det tillfälle/händelse som jag skrev om. Tyvärr så inträffar det även vid andra händelser också. Så de fixade det på fel sätt.

Vantage supporten ger tyvärr ett dåligt intryck på deras forum. T.ex. har de skrivit något i stil med att buggar som bara rapporteras av några få, anser de inte finns och gör inget åt dom. De skyller också ifrån sig på chip/plattforms leverantören (vars kod bas de har i botten), angående vissa buggar. Nu är dock verkligheten så att det finns annan/andra leverantörer som också kör med denna kod bas och de har inte alla fel som Vantage har.

Jag lever dock i tron att det finns 'bättre' människor på Vantage som gör det riktiga jobbet. I och för sig gör väl inte Vantage så mycket, mjukvaran görs i Korea. Om allt görs i Korea eller om Vantage gör någon liten del, vet jag inte. Någon som vet?

//Michael

#461

Postad 01 december 2009 - 21:26

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0
Ny Original FW 2.57
New Features:
1. Dolby Digital Plus support
2. CI option to choose the Entschlüsselungsart (Twin) devices.
The menu / multimedia / PVR settings, there is a new option "CI Dual Recording".
Is the option to "Off" is the old engine for CI uses pictures.
Does it mean the encrypted transmissions can only be seen and recorded on a transponder.
The recordings will be stored unencrypted.
The transponder overall record scrambled channels is not possible.
If the option to "On" then the new engine is active, which means
transponder can be made to record scrambled channels overall.
The recordings are encrypted on the disk

Improvements:
- Fixed problem when the time synchronization channel was active, and many recordings were not started is fixed.
- The general stability of the CI detection was improved.
- Crashes in "TV System NTSC" setting fixed.
- General Timer problems fixed.
- Timer recording problems Unicable fixed
(Background image was removed for Unicable that exclude only a temporary solution to defective recordings. It is
worked out that a background recording again in the future is possible)
- Canal Digital Cam Fixed
- Fixed error in the grips with the language
- Update channel lists for Astra

#462

Postad 02 december 2009 - 14:31

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna mottagre. Behöver mera info före ett köp.
.
1. Fungerar extern hårddisk lika bra som extern?
2. Behövs fläkt ifall man väljer extern hårddisk?
3, Medföljer fläkt numera?
4. Medför fläkten mycket brus-oljud?
5. Fungerar textning/subtitles hyggligt frånsett vid timeshift?
6. Kan man välja att inspelningar lagras avkodade?
7. Om så är fallet kan inspelningar editeras och läsas på PC?

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 02 december 2009 - 14:34.


#463

Postad 31 december 2009 - 05:42

Unregistered69d68bb7
  • Unregistered69d68bb7
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa denna mottagre. Behöver mera info före ett köp.
.
1. Fungerar extern hårddisk lika bra som extern?
2. Behövs fläkt ifall man väljer extern hårddisk?
3, Medföljer fläkt numera?
4. Medför fläkten mycket brus-oljud?
5. Fungerar textning/subtitles hyggligt frånsett vid timeshift?
6. Kan man välja att inspelningar lagras avkodade?
7. Om så är fallet kan inspelningar editeras och läsas på PC?


1. Jo, det har fungerat bra (om du menar externt jämfört med internt).
2. Extern, absolut inte. Intern, beroende på vilken HD du väljer. Kör själv WD Green och den fungerar kanon utan intern fläkt.
3. Vet ej
4. -
5. Fungerar hyfsat vid inspelning av SD kanaler, inte HD!
6. Man SKALL kunna välja detta men har ej provat... Tycker mig se på Vantages forum att det fungerar.
7. Vet ej.

Mitt tips med tanke på att det faktiskt bara blir fler o fler buggar för varje FW och att dom befintliga inte fixas är att hålla sig borta från denna box. Har redan ångrat att jag inte köpte Canal Digitals inspelningsbara box... Den må vara buggig den också och högljudd men Vantagen är värre på sina sätt.

#464

Postad 31 december 2009 - 20:08

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

6. Kan man välja att inspelningar lagras avkodade?

6. Man SKALL kunna välja detta men har ej provat... Tycker mig se på Vantages forum att det fungerar.

Vad gäller inbyggda Conax, så är svaret Nej. Den avkodar alltid, även dubbla inspelningar + live.

Däremot har de infört en valmöjlighet för CAMar. Detta då de flesta CAMar endast supportar avkodning av en ström. Plus att Vantagen enbart supportar avkodning av en ström via CAM (tror jag i alla fall). Denna funktionalitet har jag inte provat, då jag kör med CD kort direkt i Vantagen.

#465

Postad 02 januari 2010 - 12:22

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

1. Jo, det har fungerat bra (om du menar externt jämfört med internt).
2. Extern, absolut inte. Intern, beroende på vilken HD du väljer. Kör själv WD Green och den fungerar kanon utan intern fläkt.
3. Vet ej
4. -
5. Fungerar hyfsat vid inspelning av SD kanaler, inte HD!
6. Man SKALL kunna välja detta men har ej provat... Tycker mig se på Vantages forum att det fungerar.
7. Vet ej.

Mitt tips med tanke på att det faktiskt bara blir fler o fler buggar för varje FW och att dom befintliga inte fixas är att hålla sig borta från denna box. Har redan ångrat att jag inte köpte Canal Digitals inspelningsbara box... Den må vara buggig den också och högljudd men Vantagen är värre på sina sätt.

Tack för Ditt svar.
Avvaktar köp av denna box, kanske nästa
Vantage VT-1 blir bättre.
Får hålla liv i min gamla Force 1189S.

#466

Postad 07 mars 2012 - 11:53

Mich
  • Mich
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0
Nu börjar jag tröttna på denna box. Funkar den bra för någon?

Jag la in senaste mjukvaran igår (2.81), formaterade disken och factory reset. Förut ibland så har den hängt sig och blinkat med bilden, när jag tryckt för att visa inspelningslistan (filmer på disken). Igår gjorde den det en gång och sedan så blev den också så när den började en inspelning. Vilket resulterade i flera missade inspelningar.

Ytterliggare ett mycket irriterande problem som är kvar är att det går inte att hoppa i HD inspelningar (förutom början av inspelningen). Den hoppar till fel ställe, i många fall till slutet av inspelningen. Den verkar inte kunna ha koll på var man är i inspelningar med mycket data (stora/flera filer). Så har den alltid varit, tror jag (kommer inte ihåg hur det var i början för flera år sedan).

Ett annat mycket allvarligt fel är att ibland när man hoppar i en inspelad film, så kraschar den (bootar om). Detta är inte så bra om man samtidigt spelar in!!! Jag vet ännu inte om senaste mjukvaran även gör så.

Har ni andra också dessa problem?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.