Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Panasonic DMP-BD30/BD50

906 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD30 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,8 (4) Inga priser
Panasonic DMP-BD30 (Blu-ray-spelare) 1 8,95 (20) Inga priser
Panasonic DMP-BD50 (Blu-ray-spelare) 1 9,38 (7) Inga priser
5 relaterade trÄdar

#101

Postad 16 februari 2008 - 12:16

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
Blir till att köpa BD-50 den blir grymm tror jag.
Men orkar jag vÀnta tills den slÀpps i svergie tror att det blir ett köp over there :)

Redigerat av pjay1, 16 februari 2008 - 12:17.


#102

Postad 18 februari 2008 - 02:59

Flame
  • Flame
  • ForumrĂ€v

  • 546 inlĂ€gg
  • 0
Hmmm jag som bara vill ha den svenska versionen av BD50 fÄr punga ut 7000 kr, kÀnns lite för dyrt. 5000 kr hade funkat men 7000 kr...

Blir vÀl att man fÄr vÀnta tills nÀstan nÀsta Är dÄ det sÀkerligen har gÄtt ner i pris förhoppningsvis...

#103

Postad 18 februari 2008 - 10:48

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlĂ€gg
  • 0
NÀr slÀpps den? NÄn som har nÄtt rykte eller liknande?

#104

Postad 18 februari 2008 - 15:24

Nuts
  • Nuts
  • AnvĂ€ndare

  • 206 inlĂ€gg
  • 0

NÀr slÀpps den? NÄn som har nÄtt rykte eller liknande?

Undrar precis samma sak.

#105

Postad 18 februari 2008 - 17:40

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
Till sommaren Àr det enda jag hört men den bör la lanserars i usa snart

#106

Postad 18 februari 2008 - 19:44

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
Har hört att den slÀpps i April/Maj i USA.

#107

Postad 19 februari 2008 - 08:13

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr det med de skivor som sÀljs i sverige - Àr flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA pÄ torsdag och sedan en omgÄng till i Maj - tÀnkte kolla in bhphoto pÄ manhattan nÀr jag hinner.

#108

Postad 19 februari 2008 - 17:11

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr det med de skivor som sÀljs i sverige - Àr flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA pÄ torsdag och sedan en omgÄng till i Maj - tÀnkte kolla in bhphoto pÄ manhattan nÀr jag hinner.

Fox och Lionsgate regionskodar sina filmer. Sedan sÄ Àr vissa nya filmer regionskodade frÄn andra bolag.
Ifall du brukar köpa filmer frÄn Usa och inte behöver svensk text, passa dÄ pÄ att köpa en region A spelare.
Priset pÄ spelaren Àr klart billigare och du kan köpa filmerna billigare Àn vad du kan göra i Sverige.
Det finns ocksÄ flera titlar slÀppta pÄ region A Àn region B. Det finns en del amerikanska Blu-ray filmer som har svenskt text men de flesta har bara engelsk text.
Har sjÀlv en Panasonic BD30 region A köpte den ifrÄn bhphoto :)

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 19 februari 2008 - 18:47.


#109

Postad 19 februari 2008 - 19:02

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr det med de skivor som sÀljs i sverige - Àr flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA pÄ torsdag och sedan en omgÄng till i Maj - tÀnkte kolla in bhphoto pÄ manhattan nÀr jag hinner.

Fox och Lionsgate regionskodar sina filmer. Sedan sÄ Àr vissa nya filmer regionskodade frÄn andra bolag.
Ifall du brukar köpa filmer frÄn Usa och inte behöver svensk text, passa dÄ pÄ att köpa en region A spelare.
Priset pÄ spelaren Àr klart billigare och du kan köpa filmerna billigare Àn vad du kan göra i Sverige.
Det finns ocksÄ flera titlar slÀppta pÄ region A Àn region B. Det finns en del amerikanska Blu-ray filmer som har svenskt text men de flesta har bara engelsk text.
Har sjÀlv en Panasonic BD30 region A köpte den ifrÄn bhphoto :)



Vad fick du ge för spelaren dÀr med frakt, moms o hela köret?
Hur var leveransen?

Mvh Chris

#110

Postad 19 februari 2008 - 19:14

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Hur Àr det med de skivor som sÀljs i sverige - Àr flertalet regfria fortfarande eller hur ligger det till? Skall till USA pÄ torsdag och sedan en omgÄng till i Maj - tÀnkte kolla in bhphoto pÄ manhattan nÀr jag hinner.

Fox och Lionsgate regionskodar sina filmer. Sedan sÄ Àr vissa nya filmer regionskodade frÄn andra bolag.
Ifall du brukar köpa filmer frÄn Usa och inte behöver svensk text, passa dÄ pÄ att köpa en region A spelare.
Priset pÄ spelaren Àr klart billigare och du kan köpa filmerna billigare Àn vad du kan göra i Sverige.
Det finns ocksÄ flera titlar slÀppta pÄ region A Àn region B. Det finns en del amerikanska Blu-ray filmer som har svenskt text men de flesta har bara engelsk text.
Har sjÀlv en Panasonic BD30 region A köpte den ifrÄn bhphoto :)



Vad fick du ge för spelaren dÀr med frakt, moms o hela köret?
Hur var leveransen?

Mvh Chris

Gav 4800kr för den inkl. tull-, moms- och fraktavgifter.
Leveransen var kanon, tog mindre Àn 48 timmar med UPS!
Fick ett trackingnr sÄ jag kunde följa paketets resa hem till mig.

#111

Postad 19 februari 2008 - 19:38

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
Okej okej, tackar för svaret!

Verkar ju gÄ snabbt och smidigt!

FÄr se om jag slÄr till pÄ denna eller om jag ska avvakta lite till, hmm..... svÄrt val faktiskt..

#112

Postad 19 februari 2008 - 22:14

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlĂ€gg
  • 0

TyvÀrr bara analoga 5.1-utgÄngar.


Vilka utgÄngar hade du hoppats pÄ?

RookiefrÄga jag vet. :)

#113

Postad 19 februari 2008 - 22:17

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Analoga 7.1 ut

Har tex. Pannas tidigare spelare.

#114

Postad 20 februari 2008 - 02:43

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlĂ€gg
  • 0
Ah, nu Àr jag med. TÀnkte aldrig pÄ det.

#115

Postad 20 februari 2008 - 06:36

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlĂ€gg
  • 0
Försöker jaga ett ordentligt svenskt datum pÄ BD50, men det gÄr vÀl sÄdÀr. Med de priser som Àr antydda sÄ kommer bd50 vara den billigaste spelaren som internt kodar av samtliga format och kan passa dem vidare antingen pÄ de analoga rca-kontakterna eller som pcm över hdmi. Detta Àr grymt viktigt för mig dÄ jag inte har en stÀrkare som klarar av att koda av bitstreamen som kommer (En denon avr 3806).

HÄller tummarna att dels de lyckas med en multiregion BD50 samt att LFE-buggen Àr ÄtgÀrdad....

#116

Postad 20 februari 2008 - 11:20

lungan
  • lungan
  • ForumrĂ€v

  • 545 inlĂ€gg
  • 0
Nu nÀr BD30 slÀpps sÄ sent i Europa jÀmfört med USA blir jag nyfiken pÄ om de kan ha fixat LFE-buggen i EU-spelarna. Hur konstateras om spelaren har för lÄg nivÄ pÄ LFE? JÀmföra basnivÄerna mellan bitstreamad Dolby Digital/DTS och avkodad? JÀmföra pcm-spÄret över analog och hdmi?

Vad finns för information som tyder pÄ att detta Àr fixbart med firmware resp inte fixbart utan hÄrdvarumodd?? (dvs Àr det realistiskt att förvÀnta sig en lösning pÄ existerande spelare)

Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ om man kör analogt ut Àr nivÄerna korrekta? SÄ en BD30 som skickar bitstream över hdmi och pcm-ljudspÄren över analogt Àr OK, om man bortser ifrÄn att man analogt endast fÄr ut 5.1?

raptorxx: du som Àven haft Samsung BDP1400, hur Àr skillnaderna mellan dessa bÄda i snabbhet, dvs uppstart, ladda skivor, kapitelbyten och navigera java-menyer?

#117

Postad 20 februari 2008 - 15:27

Nuts
  • Nuts
  • AnvĂ€ndare

  • 206 inlĂ€gg
  • 0
Hittade lite mera info... kanske Àr gammalt men postar lÀnken i alla fall.Panasonic lanserar Blu-ray-spelare med stöd för FSP (Final Standard Profile) och BD-live.

DMP-BD30 slÀpps pÄ marknaden i mars och kommer att kosta ca 4995 SEK, DMP-BD50 slÀpps i juni och kommer att kosta ca 6995 SEK


Redigerat av Nuts, 20 februari 2008 - 15:29.


#118

Postad 20 februari 2008 - 16:31

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Nu nÀr BD30 slÀpps sÄ sent i Europa jÀmfört med USA blir jag nyfiken pÄ om de kan ha fixat LFE-buggen i EU-spelarna. Hur konstateras om spelaren har för lÄg nivÄ pÄ LFE? JÀmföra basnivÄerna mellan bitstreamad Dolby Digital/DTS och avkodad? JÀmföra pcm-spÄret över analog och hdmi?

Vad finns för information som tyder pÄ att detta Àr fixbart med firmware resp inte fixbart utan hÄrdvarumodd?? (dvs Àr det realistiskt att förvÀnta sig en lösning pÄ existerande spelare)

Om jag förstÄtt det rÀtt sÄ om man kör analogt ut Àr nivÄerna korrekta? SÄ en BD30 som skickar bitstream över hdmi och pcm-ljudspÄren över analogt Àr OK, om man bortser ifrÄn att man analogt endast fÄr ut 5.1?

raptorxx: du som Àven haft Samsung BDP1400, hur Àr skillnaderna mellan dessa bÄda i snabbhet, dvs uppstart, ladda skivor, kapitelbyten och navigera java-menyer?

BD30 Àr snabbare men jag har inte tagit tid sÄ hur mycket snabbare pÄ att starta filmerna det kan jag inte sÀga. Navigering Àr lite bÀttre pÄ BD30.
Sedan sÄ lÀt Samsungen nÀr den lÀste Blu-ray skivor, lÀsaren alltsÄ. BD30 Àr tystare.

Men det bÀsta Àr att med BD30 sÄ harjag inte haft ett enda problem med ryck eller microstopp nÀr jag ser pÄ Blu-ray filmer. Hade vissa problem med min Samsung men det kanske Àr löst med ett senare firmware.

Tycker BD30 Àr en bÀttre spelare, jag kör bitstream av alla ljudformat till min receiver. Den har profil 1.1 ocksÄ om du tycker det Àr viktigt...
Behöver du ha intern avkodning av nyare ljudformat dÄ Àr Samsungen bÀttre för den kan avkoda t.ex. True-HD internt.
Enda problemet med BD30 Àr LFE buggen nÀr man kör PCM ljud. Hoppas ett firmware kommer som fixar denna bugg.
Man kan köra analogt till receivern och dÄ slipper man detta problem. SjÀlv sÄ ökar jag basen med 3db nÀr jag lyssnar pÄ PCM spÄr.
Panasonic verkar ocksÄ vara bÀttre pÄ att supportera sina Blu-ray spelare Àn Samsung nÀr det gÀller firmware uppdateringar.
Har inte tittat pÄ vanliga dvdfilmer varken med BD30 eller Samsungen har en dedikerad dvdspelare för detta.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 20 februari 2008 - 16:34.


#119

Postad 20 februari 2008 - 19:12

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlĂ€gg
  • 0

Vad finns för information som tyder pÄ att detta Àr fixbart med firmware resp inte fixbart utan hÄrdvarumodd?? (dvs Àr det realistiskt att förvÀnta sig en lösning pÄ existerande spelare)

Vad jag kan förstÄ sÄ ser det ganska mörkt ut för en fix av det problemet med mjukvaruuppdatering.

MVH
/Chuck

#120

Postad 20 februari 2008 - 20:40

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Vad finns för information som tyder pÄ att detta Àr fixbart med firmware resp inte fixbart utan hÄrdvarumodd?? (dvs Àr det realistiskt att förvÀnta sig en lösning pÄ existerande spelare)

Vad jag kan förstÄ sÄ ser det ganska mörkt ut för en fix av det problemet med mjukvaruuppdatering.

MVH
/Chuck

Har följt trÄden pÄ avsforum och har dÄ lÀst att Panasonic Àr medvetna och försöker hitta en fix för LFE buggen.
Man kan bara hoppas att ett firmware fixar detta.
SÀger Panasonic att det inte gÄr att fixa med ett firmware dÄ letar jag fram mina analoga kablar och kör PCM spÄret analogt.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 20 februari 2008 - 20:52.


#121

Postad 21 februari 2008 - 09:17

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlĂ€gg
  • 0
GĂ„r det inte att fixa med mjukvara borde de fixa en uppgraderad version. BD50i kanske.

#122

Postad 21 februari 2008 - 11:25

lungan
  • lungan
  • ForumrĂ€v

  • 545 inlĂ€gg
  • 0
raptorxx, Chuck: tack för svaren. KÀnns som att LFE-buggen inte Àr en deal-breaker dÄ den Àr möjlig att arbeta runt via analogt. Det faktum att eu-modellen verkar gÄ att göra regfri för dvd gör den mycket intressant imho.

#123

Postad 22 februari 2008 - 11:55

peggen
  • peggen
  • LĂ€rjunge

  • 430 inlĂ€gg
  • 0

Panasonic verkar ocksÄ vara bÀttre pÄ att supportera sina Blu-ray spelare Àn Samsung nÀr det gÀller firmware uppdateringar.

Hur gÄr en firmware-uppdatering till pÄ BD30? Den saknar ju nÀtverksport.

#124

Postad 22 februari 2008 - 11:57

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
Som pÄ de flesta andra, via cd-r/rw

#125

Postad 22 februari 2008 - 13:03

peggen
  • peggen
  • LĂ€rjunge

  • 430 inlĂ€gg
  • 0

Som pÄ de flesta andra, via cd-r/rw

Var finns den officiella nedladdningsstÀllet för Panasonic, hittar bara manualer o kataloger pÄ svenska Panasonics hemsida?

Om dom Ă€r duktiga pĂ„ firmwareuppdateringar sĂ„ Ă€r kanske en BD30 en spelare som passar mig. Har tidigare varit inne pĂ„ en PS3, frĂ€mst för att den Ă€r snabb i uppstart och laddning av filmer. Är det nĂ„gon som vet hur BD30 stĂ„r sig mot BD30 i start-tider?

#126

Postad 22 februari 2008 - 14:20

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

  • 2 842 inlĂ€gg
  • 0
http://panasonic.jp/.../bd30/bd30.html

Är den internationella sidan.

Info om BD-30 samt övriga spelare och dess fw som finns tillgÀngliga finns pÄ: http://panasonic.jp/.../bd30/bd30.html

Redigerat av lobo, 22 februari 2008 - 16:54.


#127

Postad 22 februari 2008 - 14:47

peggen
  • peggen
  • LĂ€rjunge

  • 430 inlĂ€gg
  • 0
Ser ju lovande ut. Hoppas den europeiska modellen kommer med dÀr ocksÄ. DÄ fungerar det ju bra med uppdateringar till denna spelaren, nÄgot som verkar nödvÀndigt för HD-spelarna.

DÄ ÄterstÄr att se om nÄgon vet hur snabb den Àr i förhÄllande till PS3, sen börjar det kanske klia i köp-fingret. Just det, dom ska ju lanseras i Sverige ocksÄ, men det Àr vÀl bara nÄgon vecka bort.

#128

Postad 22 februari 2008 - 16:51

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0
Verkar vara sÄ att LFE buggen kommer att bli fixat i en firmware som slÀpps den 25 februari!
avsforum
Detta gör att BD30 blir en Ànnu bÀttre Blu-ray spelare.
Kan tillÀgga att jag Àr mycket nöjd med min BD30 lÀr bli Ànnu mera nöjd nÀr firmwaret Àr slÀppt :)

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 22 februari 2008 - 17:07.


#129

Postad 22 februari 2008 - 18:49

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr verkligen bra jobbat om det fungerar, synd bara att den inte finns i Sverige.

MVH
/Chuck

#130

Postad 22 februari 2008 - 18:51

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr verkligen bra jobbat om det fungerar, synd bara att den inte finns i Sverige.

MVH
/Chuck

DVDirect sÀljer region A versionen och den gÄr att köpa nu.
Vad jag förstÄr sÄ slÀpper Panasonic denna spelare i Sverige i mars...

#131

Postad 22 februari 2008 - 20:32

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
Om kommande fw fixar LFE buggen sÄ blir det köp direkt.

Hoppas, hoppas, hoppas!!! :)

#132

Postad 22 februari 2008 - 20:40

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlĂ€gg
  • 0

DVDirect sÀljer region A versionen och den gÄr att köpa nu.

Jo, men varken jag eller majoriteten av andra tror jag Àr intresserade av snedimporterade modeller. Dock Àr det super för de som Àr det. :)

Vad jag förstÄr sÄ slÀpper Panasonic denna spelare i Sverige i mars...

Det Àr kanon, bara det inte tar lika lÄng tid för dem att fÄ hit BD50 som BD30.

MVH
/Chuck

#133

Postad 22 februari 2008 - 21:21

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

DVDirect sÀljer region A versionen och den gÄr att köpa nu.

Jo, men varken jag eller majoriteten av andra tror jag Àr intresserade av snedimporterade modeller. Dock Àr det super för de som Àr det. :)

Vad jag förstÄr sÄ slÀpper Panasonic denna spelare i Sverige i mars...

Det Àr kanon, bara det inte tar lika lÄng tid för dem att fÄ hit BD50 som BD30.

MVH
/Chuck

HÄller med dig det tar lÄngt tid för nya spelare innan de slÀpps i Sverige. Tillverkarna tycker Sverige Àr ett litet och obetydligt land.
Tror tyvÀrr att BD50 inte kommer före sommaren...
Tror att amerikanarna (Region A) kan köpa BD50 i april.

#134

Postad 23 februari 2008 - 11:55

SlowCheetah
  • SlowCheetah
  • Amatör

  • 90 inlĂ€gg
  • 0

Verkar vara sÄ att LFE buggen kommer att bli fixat i en firmware som slÀpps den 25 februari!
avsforum
Detta gör att BD30 blir en Ànnu bÀttre Blu-ray spelare.
Kan tillÀgga att jag Àr mycket nöjd med min BD30 lÀr bli Ànnu mera nöjd nÀr firmwaret Àr slÀppt :(


TÀnkte bara frÄga dig om du testat spela upp vanlig dvd pÄ din spelare? Om isÄfall, hur Àr kvalitén??
Tack pÄ förhand!

#135

Postad 23 februari 2008 - 16:06

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Verkar vara sÄ att LFE buggen kommer att bli fixat i en firmware som slÀpps den 25 februari!
avsforum
Detta gör att BD30 blir en Ànnu bÀttre Blu-ray spelare.
Kan tillÀgga att jag Àr mycket nöjd med min BD30 lÀr bli Ànnu mera nöjd nÀr firmwaret Àr slÀppt :(


TÀnkte bara frÄga dig om du testat spela upp vanlig dvd pÄ din spelare? Om isÄfall, hur Àr kvalitén??
Tack pÄ förhand!

Som jag skrev tidigare i trÄden sÄ har jag ej testat vanliga dvdn...
Har den för uppspelning av Blu-ray filmer, pÄ avsforum.com sÄ Àr meningarna vÀldigt blandade. Vissa Àr nöjda med bilden nÀr de kör dvdn och andra tycker att den Àr sÀmre Àn andra spelare.
Det beror vÀl ocksÄ pÄ villka krav man har.

#136

Postad 23 februari 2008 - 19:26

pajax
  • pajax
  • LĂ€rjunge

  • 442 inlĂ€gg
  • 0
Kan bd 30 avkoda true hd?

#137

Postad 24 februari 2008 - 10:38

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlĂ€gg
  • 0

Kan bd 30 avkoda true hd?


Nej, det Àr bara bitstream ut som gÀller.

MVH
/Chuck

#138

Postad 24 februari 2008 - 11:14

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer bra det, BD30 kan inte avkoda de nya ljudformaten. Den kan skicka PCM som mÄnga Blu-ray filmer har.
Har du en föstÀrkare som inte klarar av att avkoda de nya ljudformaten över hdmi sÄ ska du köpa en annan Blu-ray spelare iallafall om du vill lyssna pÄ DTS-HD MA och True-HD.
Panasonic BD50 klarar av att avkoda alla nya ljudformat internt, den har Àven profil 2.0 men den har inte slÀppts i Sverige.
SjÀlv sÄ kör jag min BD30 med bitstream out och lÄter min receiver avkoda de nya ljudformaten.
Kan bara sÀga att DTS-HD MA Àr ett grymt ljudformat.

#139

Postad 24 februari 2008 - 17:20

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
Störigt att den inte kan avkoda TrueHD intern! Min förstÀrkare klara inte HD MA och TrueHD. Dock fixar den PCM.

SÄ frÄgan Àr OM man ska slÄ till pÄ en BD30 eller om man ska orka vÀnta pÄ dens storebror BD50!?

Är ju inte sĂ„ jĂ€ttemĂ„nga BD filmer som anvĂ€nder sig av TrueHD, dock kommer det mer och mer...

För BD30 Àr vÀl snabbare Àn t.ex S500? Vad sÀger ni?

Kom gÀrna med olika Äsikter.

#140

Postad 24 februari 2008 - 17:29

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr alltid trist att vÀnta, men vore jag i din sits skulle jag nog undersöka nÀr BD50 kan tÀnkas dyka upp i Sverige.

Men har du gott om pengar och kan tÀnka dig att byta inom ett halvÄr om TrueHD och Maste Audio Àr viktigt sÄ Àr det vÀl bara att slÄ till pÄ en BD30.

MVH
/Chuck

#141

Postad 24 februari 2008 - 17:32

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Störigt att den inte kan avkoda TrueHD intern! Min förstÀrkare klara inte HD MA och TrueHD. Dock fixar den PCM.

SÄ frÄgan Àr OM man ska slÄ till pÄ en BD30 eller om man ska orka vÀnta pÄ dens storebror BD50!?

Är ju inte sĂ„ jĂ€ttemĂ„nga BD filmer som anvĂ€nder sig av TrueHD, dock kommer det mer och mer...

För BD30 Àr vÀl snabbare Àn t.ex S500? Vad sÀger ni?

Kom gÀrna med olika Äsikter.

Har sjÀlv haft en S300 och BD30 Àr klart snabbare att ladda filmer Àn S300.
Det Àr mÄnga som sÀger att BD30 Àr den snabbaste stand alone spelaren bara PS3:an Àr snabbare. Vilket inte Àr sÄ konstigt med all den kraft som PS3:an har...

#142

Postad 24 februari 2008 - 18:12

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
Glömde att nÀmna att det Àr en reg A spelare jag ska ha. Har redan en PS3:a.

Men det Àr lite som du sÀger Chuck, jobbigt att vÀnta!!!

NĂ€ nu lutar det Ă„r en BD30 :)

#143

Postad 25 februari 2008 - 07:24

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlĂ€gg
  • 0
Ledsen för en dummerjönsfrÄga, men jag har inte pÄ egen hand lyckats lÀsa mig till en helt sÀker slutsats om detta med ljudet. :)

Jag har en enhet som kan avkoda vanligt dolby 5.1 och dts. En BD30 kan kopplas till denna enhet med en optisk kabel. FÄr jag dÄ ut surroundljud i nÄgon variant frÄn en BR-skiva?

KanhÀnda blir det en receiver med hdmi och flera avkodningsmöjligheter i framtiden, men det dröjer nog ett tag.

Redigerat av Mange36, 25 februari 2008 - 07:25.


#144

Postad 25 februari 2008 - 08:42

lungan
  • lungan
  • ForumrĂ€v

  • 545 inlĂ€gg
  • 0

Ledsen för en dummerjönsfrÄga, men jag har inte pÄ egen hand lyckats lÀsa mig till en helt sÀker slutsats om detta med ljudet. :)

Jag har en enhet som kan avkoda vanligt dolby 5.1 och dts. En BD30 kan kopplas till denna enhet med en optisk kabel. FÄr jag dÄ ut surroundljud i nÄgon variant frÄn en BR-skiva?

KanhÀnda blir det en receiver med hdmi och flera avkodningsmöjligheter i framtiden, men det dröjer nog ett tag.


Svar Ja!
Ett vanligt Dolby Digital eller DTS-ljudspÄr ligger alltid med pÄ skivan för bakÄtkompatibilitetens skull.

#145

Postad 25 februari 2008 - 15:22

athos
  • athos
  • Wannabe

  • 27 inlĂ€gg
  • 0

Det faktum att eu-modellen verkar gÄ att göra regfri för dvd gör den mycket intressant imho.

Var har du hört detta? Det skulle nog göra detta till den mest intressanta spelaren för mig. MÄnga BD filmer Àr iaf inte regionskodade, och de verkar slÀppas rÀtt fort i Europe. Men jag har en hel massa reg 1 rullar pÄ DVD..

#146

Postad 25 februari 2008 - 16:49

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0
Ny FW slÀppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna :blink:

#147

Postad 25 februari 2008 - 16:56

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlĂ€gg
  • 0

Ny FW slÀppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna :blink:

Har installerat detta firmware i min BD30.
Testar nÄgon Blu-ray film med PCM spÄr senare ikvÀll...

Uppdatering:
Har nu testa nÄgra PCM spÄr, nu verkar basen var helt okey. Det var inga stora skillnader men att LFE ljdet Àr helt ÄtestÀllt gör att jag Àr en Ànnu nöjdare BD30 Àgare...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 25 februari 2008 - 21:28.


#148

Postad 25 februari 2008 - 17:05

Chris Ya
  • Chris Ya
  • ForumrĂ€v

  • 665 inlĂ€gg
  • 0

Ny FW slÀppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna ;)

Har installerat detta firmware i min BD30.
Testar nÄgon Blu-ray film med PCM spÄr senare ikvÀll...


HĂ€rligt!

Det ska fungera men skriv hÀr nÀr du testat :blink:

#149

Postad 25 februari 2008 - 18:08

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlĂ€gg
  • 0

Ny FW slÀppt (LFE Buggen fixad!)

Nu kliar det i köpfingrarna ;)


Jodu det kan man lugnt pÄstÄ. :blink:

#150

Postad 25 februari 2008 - 22:26

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlĂ€gg
  • 0
[quote name='lungan' post='1801859' date='Feb 25 2008, 08:42 '][quote name='Mange36' post='1801806' date='Feb 25
Ett vanligt Dolby Digital eller DTS-ljudspÄr ligger alltid med pÄ skivan för bakÄtkompatibilitetens skull.[/quote]

Inte i fallet DTS HD Master Audio eller DTS-HD High Resolution nödvÀndigtvis.

DÀremot Àr TrueHD inte obligatoriskt och innehÄller ingen funktion som gör att dekodern kan extrahera en "core-del" som gör att man kan fÄ ut ett standarformat som Dolby Digital.

MVH
/Chuck

Redigerat av Chuck, 25 februari 2008 - 23:18.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.