Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Paramount blir exklusiv studio för HD DVD

746 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#51

Postad 20 augusti 2007 - 19:26

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

necrio:hade du nån hum om hur de är som personer och hur beräknande de är så hade du aldrig skrivit det inlägget..

gillar deras filmer men inte de som personer..

<{POST_SNAPBACK}>

De vill väl tjäna pengar och varför skulle de då släppa sina filmer på det formatet som säljer minst? Det sundaste ur ett tjäna-så-mycket-pengar-perspektiv är att släppa filmerna på såväl Bluray och HDDVD och då gärna i ett flertal olika utgåvor...

#52

Postad 20 augusti 2007 - 19:26

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

När kommer detta att börja gälla? kommer Blades Of Glory bara komma på HD DVD nu?

<{POST_SNAPBACK}>



ja Blades är HDDVD only :)

#53

Postad 20 augusti 2007 - 19:27

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

  • 887 inlägg
  • 0
Grymt.

Vem går in och berättar detta för läsarna av Blu Ray nyheter och ryktes tråden? Av någon anledning verkar alla de vanliga skribenterna där lysa med sin frånvaro. :) :) :P

Jag menar, vi kan ju inte riskera att någon blåögd missar detta.

#54

Postad 20 augusti 2007 - 19:29

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

necrio:hade du nån hum om hur de är som personer och hur beräknande de är så hade du aldrig skrivit det inlägget..

gillar deras filmer men inte de som personer..

<{POST_SNAPBACK}>

De vill väl tjäna pengar och varför skulle de då släppa sina filmer på det formatet som säljer minst? Det sundaste ur ett tjäna-så-mycket-pengar-perspektiv är att släppa filmerna på såväl Bluray och HDDVD och då gärna i ett flertal olika utgåvor...

<{POST_SNAPBACK}>


jepp, får hoppas att de får tummen ur bara snart, var så segt när DVD kom också precis som du skrev i PM, och hur många utgåvor släpper dem inte, de är som en egen filmindustri, Lucas värst med sina Star Wars..

Men intressant om Universal och paramount kan trycka på dem lite nu de äger ju trots allt
distrubitons rättigheter i de flesta av Stevens filmer.. :)

#55

Postad 20 augusti 2007 - 19:30

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Grymt.

Vem går in och berättar detta för läsarna av Blu Ray nyheter och ryktes tråden? Av någon anledning verkar alla de vanliga skribenterna där lysa med sin frånvaro.  :)  :)  :P

Jag menar, vi kan ju inte riskera att någon blåögd missar detta.

<{POST_SNAPBACK}>



Ingen kan missa denna tråden, den är större än HDDVD filmer tråden innan dagen är slut :)

#56

Postad 20 augusti 2007 - 19:35

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Personligen bryr jag mej inte nå nämnvärt paramount och deras filmer tror heller inte blu-ray tappar så mycke på det här i längden, men det blir en spännande jul. får se bda's svar på detta kan bli nått..

#57

Postad 20 augusti 2007 - 19:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Warp Speed Mr Scott.

#58

Postad 20 augusti 2007 - 19:35

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Vilka klantarslen Paramount är! :)

Blu-ray har ju redan vunnit kriget! :P

Eller hur var det nu? :)

:)

Frågan är vad Warner tänker göra nu?

#59

Postad 20 augusti 2007 - 19:36

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Först gnällde HD-DVD fläktpojkar över att BD-lägret betalade för exklusivitet och nu gör de samma sak :)

#60

Postad 20 augusti 2007 - 19:37

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
jo ja fundera också på det, men med tanke på vad 300 drog in så funderar ja om de skulle ge upp sin neutralitet!!??

#61

Postad 20 augusti 2007 - 19:37

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Skulle inte förvåna mig om Warner blir Blu-ray exklusiva om någon dag för att ytterliggare trissa upp kriget.

#62

Postad 20 augusti 2007 - 19:38

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Först gnällde HD-DVD fläktpojkar över att BD-lägret betalade för exklusivitet och nu gör de samma sak :)

<{POST_SNAPBACK}>



men det vet vi ju redan att universal har tagit emot cash med :)

#63

Postad 20 augusti 2007 - 19:38

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Sue: Mick, give him your wallet.
Mick: What for?
Sue: He's got a knife
Mick (brandishing his own weapon): That's not a knife. This is a knife!

#64

Postad 20 augusti 2007 - 19:38

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Frågan är vad Warner tänker göra nu?

<{POST_SNAPBACK}>

Varför skulle Warner göra något? De tackar och bockar tror jag för att Paramount släpper mer än halva marknaden från sig.

#65

Postad 20 augusti 2007 - 19:39

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Sue: Mick, give him your wallet.
Mick: What for?
Sue: He's got a knife
Mick (brandishing his own weapon): That's not a knife. This is a knife!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du inte starta en egen tråd med lite lösryckta citat?

#66

Postad 20 augusti 2007 - 19:40

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Skulle inte förvåna mig om Warner blir Blu-ray exklusiva om någon dag för att ytterliggare trissa upp kriget.

<{POST_SNAPBACK}>



who is grabbing for straws nu :)

Warner blir inte exklusiva de tjänar multum på båda formaten, och har väl ändå
bäst titlar på markanden varav ett 20 tal redan är exklusiva för HDDVD juee

#67

Postad 20 augusti 2007 - 19:41

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Sue: Mick, give him your wallet.
Mick: What for?
Sue: He's got a knife
Mick (brandishing his own weapon): That's not a knife. This is a knife!

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du inte starta en egen tråd med lite lösryckta citat?

<{POST_SNAPBACK}>



va inte en sån glädjedödare nu Jocke, killen är ju i exstas precis som vilken HDDVD
fantast som helst :) :)

#68

Postad 20 augusti 2007 - 19:44

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Kan du inte starta en egen tråd med lite lösryckta citat?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag gillar Paramount :)

That was him. That was Wilson, all right, and he was fast, fast on the draw.

#69

Postad 20 augusti 2007 - 19:47

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Grymt.

Vem går in och berättar detta för läsarna av Blu Ray nyheter och ryktes tråden? Av någon anledning verkar alla de vanliga skribenterna där lysa med sin frånvaro.  :P  :)  :)

Jag menar, vi kan ju inte riskera att någon blåögd missar detta.

<{POST_SNAPBACK}>


Det här betyder ju bara att vi får billigare BD-spelare. :)

För övrigt tycker jag att det är synd att Henke uttrycker sig så hatiskt om Spielberg och Lucas. Du behöver inte ta detta så personligt, :) men om du gillar Spielberg(s filmer) så släpper Sony Närkontakt av Tredje Graden EXKLUSIVTBlu-ray.

#70

Postad 20 augusti 2007 - 19:47

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Jag älskar Paramount och HDDVD

Postad bild :)

#71

Postad 20 augusti 2007 - 19:49

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

Grymt.

Vem går in och berättar detta för läsarna av Blu Ray nyheter och ryktes tråden? Av någon anledning verkar alla de vanliga skribenterna där lysa med sin frånvaro.  :)  :)  :D

Jag menar, vi kan ju inte riskera att någon blåögd missar detta.

<{POST_SNAPBACK}>


Det här betyder ju bara att vi får billigare BD-spelare. :P

För övrigt tycker jag att det är synd att Henke uttrycker sig så hatiskt om Spielberg och Lucas. Du behöver inte ta detta så personligt, :) men om du gillar Spielberg(s filmer) så släpper Sony Närkontakt av Tredje Graden EXKLUSIVTBlu-ray.

<{POST_SNAPBACK}>


Den filmen gillar ja inte dock, tur den inte släpps på HDDVD :)

#72

Postad 20 augusti 2007 - 19:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Lisa: A steal at eleven hundred dollars.
Jeff: Eleven hundred? They ought to list that dress on the stock exchange.


#73

Postad 20 augusti 2007 - 19:51

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Grymt.

Vem går in och berättar detta för läsarna av Blu Ray nyheter och ryktes tråden? Av någon anledning verkar alla de vanliga skribenterna där lysa med sin frånvaro.  :P  :)  :)

Jag menar, vi kan ju inte riskera att någon blåögd missar detta.

<{POST_SNAPBACK}>


Det här betyder ju bara att vi får billigare BD-spelare. :)

För övrigt tycker jag att det är synd att Henke uttrycker sig så hatiskt om Spielberg och Lucas. Du behöver inte ta detta så personligt, :) men om du gillar Spielberg(s filmer) så släpper Sony Närkontakt av Tredje Graden EXKLUSIVTBlu-ray.

<{POST_SNAPBACK}>


O så börjar det. Att Spielberg är exklusiv BD tror jag när jag ser det. Tror fortfarande inte att en regissör bestämmer vilket format hans filmer ska släppas på. Så om 2-3nästkommande filmer från Spielberg dyker upp på bara BD så kan jag börja tro det.

#74

Postad 20 augusti 2007 - 19:52

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0
MY TWO CENTS - 8/20/07 - by Digital Bits editor Bill Hunt



Well... the high-definition format war just got more confusing for consumers, and you can thank the hubris of the folks at Microsoft for it. Their HD-DVD format (because I'm sorry, can anyone really say it still belongs to Toshiba at this point?) badly needed a shot in the arm going into the holiday season, and just got it thanks to suitcases full of cash from the Microsoft camp. You ready for this? Here it is:

Microsoft has paid DreamWorks and Paramount so much money that they've decided to join Universal in the HD-DVD exclusive camp. No kidding.

None of the participants in this deal are willing to openly disclose just how MUCH money was exchanged, but the L.A. Weekly is reporting it was in the neighborhood of $50 million in "promotional considerations" for Paramount and $100 million for DreamWorks. I'm sure they're also getting lots of free or discounted VC-1 compression and HDi authoring services, along with prime placement on Xbox Live too. Is anyone else just disgusted by Microsoft's naked, shameless financial influence in this thing? That Hollywood is a greedy place should be obvious to all by now, if it wasn't already. The HD-DVD format can't win any other way than for Microsoft to PAY studios off to stay exclusive. And then they have the balls to claim the Blu-ray Disc camp is involved in antitrust violations. Wow.

I'll tell you, this doesn't change our opinion of the eventual outcome of the format war too much. HD-DVD is never going to win this thing. The best it can hope for at this rate, even with the paid involvment of Paramount and DreamWorks, is to stay in the game. But let's face it... if money has to be involved for HD-DVD to stay in the game, that says a lot right there. And while Paramount and DreamWorks will no doubt earn lots of scorn from the rest of the industry, and they'll each make a couple extra movies with Microsoft's money while their stockholders giggle with glee, eventually business realities will dictate that they'll change their tune again. Unless Microsoft pays them more money still. One wonders if Universal just got another paycheck too.

By the way, if anyone doubts that Microsoft's real reason for involving itself in all this is to slow the adoption of next-generation discs by confusing consumers with a continuing format war so their own Xbox Live service can continue to grow and dominate the movie and TV downloading market, you'd better think twice. Because you can bet that while they'll continue to play at supporting HD-DVD, lots of those brand, spanking new high-def transfers will end up on Xbox Live too and for a lot cheaper than the discs.

Anyway, here's the official press release from Paramount and DreamWorks. And I'd like to call your attention to the final sentence in this press release, because I think it tells you EVERYTHING you need to know about this announcement:

Paramount and DreamWorks Animation Each Declare Exclusive Support for HD DVD

Movies Distributed by Paramount Home Entertainment Including Paramount Pictures, DreamWorks Animation SKG, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films to be Released Exclusively in HD DVD Exclusive Program To Begin with Release of "Blades of Glory," Followed by "Transformers" and "Shrek the Third," Films Representing More Than $1.5 Billion in Combined Worldwide Box Office

LOS ANGELES, Aug. 20 /PRNewswire-FirstCall/ -- Paramount Pictures, a unit of Viacom Inc. (NYSE: VIA and VIA.:) and DreamWorks Animation SKG (NYSE: DWA), each announced today that they will exclusively support the next-generation HD DVD format on a worldwide basis. The exclusive HD DVD commitment will include all movies distributed by Paramount Pictures, DreamWorks Pictures, Paramount Vantage, Nickelodeon Movies and MTV Films, as well as movies from DreamWorks Animation, which are distributed exclusively by Paramount Home Entertainment.

The companies each said that the decision to distribute exclusively in the HD DVD format resulted from an extensive evaluation of current market offerings, which confirmed the clear benefits of HD DVD, particularly its market-ready technology and lower manufacturing costs Paramount Home Entertainment will launch its exclusive HD DVD program with the release of the blockbuster comedy hit "Blades of Glory" on August 28th and follow with two of the biggest grossing movies of the year "Transformers" and "Shrek the Third". These three titles alone represent more than $1.5 billion in box office ticket sales worldwide.

"The combination of Paramount and DreamWorks Animation brings a critical mass of current box office hits to consumers with a line-up of live action and animated films that are perfect for HD DVD," stated Brad Grey, Chairman and CEO of Paramount Pictures, which is currently the leading studio in domestic box office. "Part of our vision is to aggressively extend our movies beyond the theater, and deliver the quality and features that appeal to our audience. I believe HD DVD is not only the affordable high quality choice for consumers, but also the smart choice for Paramount."

"We decided to release "Shrek the Third" and other DreamWorks Animation titles exclusively on HD DVD because we believe it is the best format to bring high quality home entertainment to a key segment of our audience -- families," stated DreamWorks Animation CEO, Jeffrey Katzenberg. "We believe the combination of this year's low-priced HD DVD players and the commitment to release a significant number of hit titles in the fall makes HD DVD the best way to view movies at home."

With the rapid increase of HD TV screens in households, and audiences wanting to enjoy the total entertainment experience, HD DVD has emerged as the most affordable way for consumers to watch their movies in high definition. In addition to pristine quality, HD DVD also offers consumers the chance to personalize the movie-watching experience, to interact with their movies and even to connect with a community of other fans.

Paramount Home Entertainment will issue new releases day and date as well as catalog titles exclusively on HD DVD. Today's announcement does not include films directed by Steven Spielberg as his films are not exclusive to either format.

How do you like THEM apples? Not exclusive to either format? Yeah right. Spielberg wouldn't let them take his films to HD-DVD because he's decided his first film on high-def disc is coming out on Blu-ray Disc only. So what do Paramount and DreamWorks do? They bury that little factoid at the tail end of their press release. Nice.

I'll tell you what... I'm betting Fox and MGM start making Blu-ray Disc exclusive announcements and soon. You just watch. The reaction will be swift...

Stay tuned...

Bill Hunt, Editor
The Digital Bits

#75

Postad 20 augusti 2007 - 19:53

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
Spielberg och smartare folk äger delar av filmen så behåller man kontrollen och säkrar framtida intäckter

#76

Postad 20 augusti 2007 - 19:54

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0
Ngn skrev att detta var årets tråd. Undra vilken nivå man befinner sig på då? :) :)


Jisses, tänk att man kan bli så här glad över en nyhet som handlar om HD DVD kontra Blu-Ray. Alla "nivåhöjande inlägg" som vi nu sett prov i denna tråd, bevisar väl igentligen bara en sak, och det är ju det som vi sagt hela tiden... "åh vad jag är rädd att jag valt fel format. Bäst då att jag ser till att ropa högst, så kanske kanske de där som bestämmer hör hur mycket jag verkligen försöker att vinna kriget"... :P :)


Själv bryr jag mig inte nämnvärt. Sitter med min PS3:a i dagsläget, och när sedan Samsung släpper sina kombospelare till bra priser, så är det bara att slå till på en sådan.

Snacka om att göra en höna utav en fjäder... :)

#77

Postad 20 augusti 2007 - 19:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

MY TWO CENTS - 8/20/07 - by Digital Bits editor Bill Hunt

<{POST_SNAPBACK}>


Gäsp!
:)

#78

Postad 20 augusti 2007 - 19:56

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0
Shrek the Third och The Beemovie kommer då bara på HD DVD. Dom kommer nog sälja ganska bra likaså Transformers och Nya Indiana Jones rullen

http://www.paramount.com/paramount.php

Redigerat av snuffe82, 20 augusti 2007 - 19:58.


#79

Postad 20 augusti 2007 - 19:58

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0

necrio:hade du nån hum om hur de är som personer och hur beräknande de är så hade du aldrig skrivit det inlägget..

gillar deras filmer men inte de som personer..

<{POST_SNAPBACK}>


du skriver detta minuter efter du hurrat att microsoft som genomtider ansetts som det mest verdervärdia softwarecompanty på vår jord med fan mest antitrustcaes ever piled against anyone, dom köper upp allt och alla och lägger ner och sabbar och ror om sitt monopol, var det ungefär så du tänkte när du sa att speilberg och lucas var "homos" (btw har du nåtot emot homos? kanske lite rasist?)

microsoft har per betalat förmodligen hutlösa pengar till paramount och du hyllar som aldrig förr, samtidigt som du anser att några av världen främsta filmskapare har dåliga karaktärer.

please. say cheeese man. gör bort sig själv?

#80

Postad 20 augusti 2007 - 20:02

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Bill Hunt gråter när han skriver det där säkert, så jaevla gött att BD fud corp får på nosen av giganterna Microsoft, sen snacket om xbox och nerladdning, ja tror inte vanliga film Discar skulle försvinna bara för att nerladdningen tog fart huu hemska tanke!!

PS3 hysteria R.I.P och toshiba sales to RISE..

Ingen ide att go on om Spielberg han har alltid varit beräknande var samma på DVD tiden och Lucas också, dem är bra regissörer men de är riktiga gamar enligt mig och det står ja för..

Ja Fox och MGM får nog börja släppa lite filmer snart som sagt..

#81

Postad 20 augusti 2007 - 20:02

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Men om vi ska bli seriösa et tag.

Jag tror det här kommer gynna oss HD-älskare. Det är i alla fall något vi alla här kan vara överens om, att film ska upplevas högupplöst.

Med Universal och Paramount exkulsiva för HD DVD och Sony, Disney och Lionsgate exklusiva för Blu-ray, så kommer med största sannorlikhet båda formaten leva vidare.

Detta kommer leda till lägre priser och att hårdvarutillverkarna börjar göra Kombo-spelare.

Så jag säger grattis alla HD-älskare!

#82

Postad 20 augusti 2007 - 20:02

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

please. say cheeese man. gör bort sig själv?

<{POST_SNAPBACK}>



Det blir till att lägga den här tråden bland favoriterna. Man kan hämta många härliga små utlåtanden här ifrån, om det "hettar till" i andra trådar framöver. Bara att tacka och ta emot... :P :)


Nä, "skämt å sido", så förstår jag faktiskt att "vissa är glada". Så nervösa man sprungit runt och visat sig här de senaste månaderna, så måste ju detta kännas som om an vunnit på lotto (samtidigt som man suttit med skulder upp till öronen). Man får ju i alla fall den känslan efter att ha läst många inlägg... :)

#83

Postad 20 augusti 2007 - 20:04

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Men om vi ska bli seriösa et tag.

Jag tror det här kommer gynna oss HD-älskare. Det är i alla fall något vi alla här kan vara överens om, att film ska upplevas högupplöst.

Med Universal och Paramount exkulsiva för HD DVD och Sony, Disney och Lionsgate exklusiva för Blu-ray, så kommer med största sannorlikhet båda formaten leva vidare.

Detta kommer leda till lägre priser och att hårdvarutillverkarna börjar göra Kombo-spelare.

Så jag säger grattis alla HD-älskare!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag instämmer till fullo! Mycket bra skrivet MP. :)

#84

Postad 20 augusti 2007 - 20:06

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Och Microsoft har mage att slänga anti-trust anklagelser mot BD-lägret :S Vilka jädra hycklare. Jag tror att Fox och MGM kommer bli Blu-ray exklusiva inom de närmaste dagarna.

#85

Postad 20 augusti 2007 - 20:07

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Men om vi ska bli seriösa et tag.

Jag tror det här kommer gynna oss HD-älskare. Det är i alla fall något vi alla här kan vara överens om, att film ska upplevas högupplöst.

Med Universal och Paramount exkulsiva för HD DVD och Sony, Disney och Lionsgate exklusiva för Blu-ray, så kommer med största sannorlikhet båda formaten leva vidare.

Detta kommer leda till lägre priser och att hårdvarutillverkarna börjar göra Kombo-spelare.

Så jag säger grattis alla HD-älskare!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag instämmer till fullo! Mycket bra skrivet MP. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan bara instämma även om jag inte hade haft något emot att något av formaten hade dött asap.

#86

Postad 20 augusti 2007 - 20:07

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Men om vi ska bli seriösa et tag.

Jag tror det här kommer gynna oss HD-älskare. Det är i alla fall något vi alla här kan vara överens om, att film ska upplevas högupplöst.

Med Universal och Paramount exkulsiva för HD DVD och Sony, Disney och Lionsgate exklusiva för Blu-ray, så kommer med största sannorlikhet båda formaten leva vidare.

Detta kommer leda till lägre priser och att hårdvarutillverkarna börjar göra Kombo-spelare.

Så jag säger grattis alla HD-älskare!

<{POST_SNAPBACK}>


Grattis? Det här gör ju bara konsumenterna mer förvirrade och gör att de inte vill satsa på nåt av formaten ...

#87

Postad 20 augusti 2007 - 20:08

necrio
  • necrio
  • Forumräv

  • 646 inlägg
  • 0

The HD-DVD format can't win any other way than for Microsoft to PAY studios off to stay exclusive. And then they have the balls to claim the Blu-ray Disc camp is involved in antitrust violations. Wow.

precis vad jag just menade.

#88

Postad 20 augusti 2007 - 20:08

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Grattis? Det här gör ju bara konsumenterna mer förvirrade och gör att de inte vill satsa på nåt av formaten ...

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för fel med kombospelare?

Redigerat av Unregistered52a88696, 20 augusti 2007 - 20:08.


#89

Postad 20 augusti 2007 - 20:13

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Grattis? Det här gör ju bara konsumenterna mer förvirrade och gör att de inte vill satsa på nåt av formaten ...

<{POST_SNAPBACK}>


Vad är det för fel med kombospelare?

<{POST_SNAPBACK}>


Det är säkert många "Svenssons" eller "Joe six-pack" som spenderar 1000 dollar på en HD-spelare... Not

#90

Postad 20 augusti 2007 - 20:13

Max_Power
  • Max_Power
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
Om ett till två år finns det ingen som kommer köpa en HD DVD spelare. Det kommer heller inte finnas någon som kommer köpa en Blu-ray-spelare. Man kommer köpa en HD-spelare, vilket är en spelare som kan spela upp cd/dvd/HD DVD/Blu-ray.

Spar det här inlägget till julen 2008.

:)

#91

Postad 20 augusti 2007 - 20:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Connie: So, are you as good in bed as you are on that dance floor?
Tony Manero: You know, Connie, if you're as good in bed as you are on the dance floor, then you're one lousy fuck.


#92

Postad 20 augusti 2007 - 20:14

Addex
  • Addex
  • Veteran

  • 1 902 inlägg
  • 0

Om ett till två år finns det ingen som kommer köpa en HD DVD spelare. Det kommer heller inte finnas någon som kommer köpa en Blu-ray-spelare. Man kommer köpa en HD-spelare, vilket är en spelare som kan spela upp cd/dvd/HD DVD/Blu-ray.

Spar det här inlägget till julen 2008.

:)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja! Precis så gick det med DVD-A och SACD...

Redigerat av Addex, 20 augusti 2007 - 20:16.


#93

Postad 20 augusti 2007 - 20:16

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Det är säkert många "Svenssons" eller "Joe six-pack" som spenderar 1000 dollar på en HD-spelare... Not

<{POST_SNAPBACK}>


Nä, men det finns också ngt som heter prisutveckling. Fullkomligt normalt i en marknadsekonomi...

Vad tror du folk sa om den första generationen Plasmor som kom ut på marknaden, och deras prissättning? :)

#94

Postad 20 augusti 2007 - 20:16

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

MY TWO CENTS - 8/20/07 - by Digital Bits editor Bill Hunt



Well... the high-definition format war just got more confusing for consumers, and you can thank the hubris of the folks at Microsoft for it. Their HD-DVD format (because I'm sorry, can anyone really say it still belongs to Toshiba at this point?) badly needed a shot in the arm going into the holiday season, and just got it thanks to suitcases full of cash from the Microsoft camp. You ready for this? Here it is:

Microsoft has paid DreamWorks and Paramount so much money that they've decided to join Universal in the HD-DVD exclusive camp. No kidding.

.....

Bill Hunt, Editor
The Digital Bits

<{POST_SNAPBACK}>


Som om Sony inte gör samma sak?. Sony är inte direkt kända för o vara världens helylle-företag. Nu är det istället två som använder fula knep i kriget om framtidens format.

#95

Postad 20 augusti 2007 - 20:17

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

  • 2 049 inlägg
  • 0

Connie: So, are you as good in bed as you are on that dance floor?
Tony Manero: You know, Connie, if you're as good in bed as you are on the dance floor, then you're one lousy fuck.

<{POST_SNAPBACK}>


Tycker du att dina inlägg tillför mycket? Kanske skulle ta dig en liten titt på vad tråden igentligen handlar om... Men som sagt, nivå verkar inte vissa bry sig nämnvärt om. :)

#96

Postad 20 augusti 2007 - 20:20

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
transformers är väll producerad av Spielberg?

#97

Postad 20 augusti 2007 - 20:20

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 803 inlägg
  • 0
Innan detta är klart så har det väl dykt upp ett 3:e format som sopar mattan med de båda :)

Hur är det med kopieringsskydd etc. Lättare/svårare att få till sofistikerade sånna på någon av formaten? Gissar att filmbolagen gärna skulle vilja gå fram några generationer på den fronten.

#98

Postad 20 augusti 2007 - 20:20

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Sen är frågan varför så många är så pro-BD. Tror inte man ser ngn direkt skillnad i bild/ljudkvalité mellan formaten mer än om man stirrar sig blint på bitrate etc.
Hörbar skillnad, kanske för en audiofil, bildmässigt?, kanske om man kör ut bilden på 100+ tum duk.
Inte direkt vad svenssons gör. Och varför skulle dom betala mer för att vi vill ha mer lagringsutrymme som kanske inte ens behövs för film. Däremot för datorbranchen kan jag se ett behov.

Redigerat av Hoff, 20 augusti 2007 - 20:21.


#99

Postad 20 augusti 2007 - 20:22

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Tycker du att dina inlägg tillför mycket? Kanske skulle ta dig en liten titt på vad tråden igentligen handlar om... Men som sagt, nivå verkar inte vissa bry sig nämnvärt om.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det handlar om Paramount grabben :)

Bifogad fil(er)



#100

Postad 20 augusti 2007 - 20:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Foley: Mayo, I want you D.O.R.
Mayo: No sir. You can kick me outta here, but I ain't quitting.
Foley: Get into your fatigues, Mayo. By the end of this weekend, you'll quit.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.