Det har blivit dags för oss och införskaffa våran första projektor med duk. Vi konsumerar i först hand rätt mycket tv-serier. På andra plats kommer nog film och dokumentärer på TV. Därav valet av 16:9.
Bilden nedanför (tagen med Iphone därav kvalitén) beskriver våran förutsättning för en hemmabio.
På vänster sida där TV:en står idag har vi en vägg som är 2.7m hög och ca: 3m bred.
På motsatt sida har vi ett lutande tak med 30 graders vinkel som slutar i en vägg på ca 1.8m höjd.
Avståndet mellan väggarna är 3.57 m. Fönstrena i bilden är ca 2.35m höga och nästan lika breda.
Mörkläggningsgardiner ska beställas och det bör eliminera eftermiddagssolen som stör.
Efter många om och men så har jag bestämt mig för projektor en Epson EH-TW9000.
Dukvalet har inte varit lika enkelt och jag har fortfarande inte bestämt mig för varken storlek eller märke. Jag har varit inne hos hembiobutiken och tittat på både Black Diamond och Euroscreen React. Jag har däremot inte fått se FireHawk G3.
Kan FireHawk:en ge problem på denna korta kastavstånd (ca 3.0-3.1m)?
Det är lite väl tight med tanke på deras rekommendationer.
Sedan undrar jag om följande tre artiklar löser problematiken med att fästa projektorn i den lutande taket:
Chief CMS012
Chief CMA395
Chief RPAU
Lämna gärna annat input också.
Det här inlägget har ändrats av manuelandrei 19 juli 2012 - 22:18
Sökningen pågår
Visa alla träffar (sökning på Prisjakt)
76 bilder
465 filmer
2 annonser

Minhembio - Senaste nyheterna
Förändringar av forumstrukturen