Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ASUS EeeBox PC EB1012

303 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 04 november 2009 - 22:17

johane77
  • johane77
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Är det verkligen ingen skillnad på hårdvaran i 1501 förutom dvd:n? Tack för era svar!

Redigerat av johane77, 04 november 2009 - 22:36.


#52

Postad 04 november 2009 - 22:30

Jonas_p
  • Jonas_p
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Tack jonasv och gunnar123 för era svar

#53

Postad 04 november 2009 - 23:16

janeee
  • janeee
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Är det verkligen ingen skillnad på hårdvaran i 1501 förutom dvd:n? Tack för era svar!


Asus skriver att fjärrkontrollen till EB1501 är option men många butiker som säljer EB1501 skriver att den följer med i paketet, jag tror att den följer med paketet, jag litar inte på Asus officiella sida eftersom dom slarvar med specifikationerna för vad som följer med även på andra modeller av Eee Box.

#54

Postad 06 november 2009 - 13:10

Mauritsius
  • Mauritsius
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har haft min 1012:a i två veckor nu och allt har funkat bra fram till igår.

Jag har laddat ner XBMC Balbylon för att se på film och tv och det har funkat på filmerna jag hunnit testa.

Igår skull jag dock se på en mkv-film ( 720p ) och då började det hacka lite.

Tänkte att det kunder vara xbmc som strula så jag ladda ner senaste versionen av vlc och där hacka det mkt mer.

Datorn är kopplad till en 32" LCD från LG som klarar 720p.

Samma fil fungerar utmärkt på vanliga datorn som har fetare grafikkort och är kopplad till en Benq som klarar 1920*1080.

Min fråga är om jag behöver lägga till någon codec i xbmc eller vlc eller är det TV:n som strular. Det är otextat film jag tittar på.

Tacksam för hjälp.

/ Johan



Skall finnas uppdaterade NVIDIA drivrutiner för detta.
Om du kör XBMC live så är det dessa du skall byta ut, vet dock inte hur osv. så fråga inte.
Observera dock att detta enbart gäller Live versionen
Drivrutiner


Så som jonasv skriver så finns hårdvaruaccelerering endast i linuxversionerna av xmbc.
Om du vill köra windows versionen så får du använda en extern spelare med dxva stöd...det finns en punkt i wikin för xbmc som beskriver hur man konfigurerar detta.

Kör själv med MPC-HC som klarar av det mesta man kan tänka sig utan att gå över 10% processorbelasting.
Dock ska man inte använda den senaste spelaren som det är någe knas med (landar alltid run 20% belastning), den näst nyaste funkar finfint (vill man trixa till det ytterligare laddar man ner senaste MPCVideoDec filtret och använder det istället eftersom det har bättre format stöd). Haali Media Splitter gör också att belastningen går ner något jämför med MPC-HC egen eller windows splitter.

Det finns en massa information om hårdvaruaccelerering bla annat i den allmänna nVidia ION tråden men här >> är en bra sida för att konfa MPC-HC, som bonus finns en hel del videoklipp att ladda ner för att testa att det fungerar.

Redigerat av Mauritsius, 06 november 2009 - 13:12.


#55

Postad 09 november 2009 - 00:15

Unregistered5ae3e7fd
  • Unregistered5ae3e7fd
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Bifogad fil  asus_kontrollpanel.jpg   179,83K   2 Antal nerladdningar

Har lite frågor.
Bilden som min 1012 genererar blir för stor på tvn, var tvungen att skala ner den till 1828x1018, är det "standard", när jag ansluter min bärbara (HP Elitebook 8530p) via HDMI så behöver jag inte skala ner utan kör 1920x1080i.

Den högsta uppdatering jag kan få är 29Hz, ska det vara så, var sitter begränsningen?
Har försökt att "tvinga" andra uppdateringsfrekvenser utan att lyckas.

Notera att "bildskärmen" som 1012 detekterar är min Onkyo Receiver

Min utrustning:
Receiver: Onkyo 607
TV: Sony KDL-46V2000

#56

Postad 09 november 2009 - 19:58

jonasv
  • jonasv
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Bifogad fil  asus_kontrollpanel.jpg   179,83K   2 Antal nerladdningar

Har lite frågor.
Bilden som min 1012 genererar blir för stor på tvn, var tvungen att skala ner den till 1828x1018, är det "standard", när jag ansluter min bärbara (HP Elitebook 8530p) via HDMI så behöver jag inte skala ner utan kör 1920x1080i.

Den högsta uppdatering jag kan få är 29Hz, ska det vara så, var sitter begränsningen?
Har försökt att "tvinga" andra uppdateringsfrekvenser utan att lyckas.

Notera att "bildskärmen" som 1012 detekterar är min Onkyo Receiver

Min utrustning:
Receiver: Onkyo 607
TV: Sony KDL-46V2000

Du skall säkert in och fixa det i TVns inställningar.
Prova:
Skärmkontroll/Display Area där skall finnas ett antal inställningar - Normal/-1/-2 prova dessa olika alternativ
Min skärm är en nyare 40W4500 och där finns även en inställning "Alla bildpukter" som löser just detta problem, men du har ju tyvärr inte denna inställning.
Uppdateringsfrekvensen har jag ingen aning om hur du får rätt på.
Jag antar att du i din konfiguration kör dator -> receiver -> tv

#57

Postad 09 november 2009 - 20:39

Unregistered72571861
  • Unregistered72571861
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Klarar EB1012 dubbla skärmar? Jag vill ha den kopplad till både en 19 tums skärm och en 42:a.

#58

Postad 09 november 2009 - 22:23

Unregistered5ae3e7fd
  • Unregistered5ae3e7fd
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Har lite frågor.
Bilden som min 1012 genererar blir för stor på tvn, var tvungen att skala ner den till 1828x1018, är det "standard", när jag ansluter min bärbara (HP Elitebook 8530p) via HDMI så behöver jag inte skala ner utan kör 1920x1080i.

Den högsta uppdatering jag kan få är 29Hz, ska det vara så, var sitter begränsningen?
Har försökt att "tvinga" andra uppdateringsfrekvenser utan att lyckas.

Notera att "bildskärmen" som 1012 detekterar är min Onkyo Receiver

Min utrustning:
Receiver: Onkyo 607
TV: Sony KDL-46V2000


Tog och testade med min bärbara, och jag får samma uppdateringsfrekvens, även den detekterar min Onkyo receiver som skärm vilket iofs inte är så konstigt, trodde dock att Onkyo hade någons slags "pass through" funktion, så är uppenbarligen inte falle (eller så har jag den inte aktivierad). Så i mitt fall tycks det inte vara 1012 som är den begränsande faktorn när det gäller uppdateringsfrekvensen.

Är kanonnöjd med eboxen.

#59

Postad 10 november 2009 - 17:01

dorner
  • dorner
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Hur fungerar den med andra dator uppgifter surf, youtube, spel, mail m.m

/Joakim

#60

Postad 12 november 2009 - 10:25

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0
Svt Play o Play Prima, räcker proccessorn till?

#61

Postad 12 november 2009 - 12:42

gtcha
  • gtcha
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har två saker som jag går och stör mig på . Hoppas att någon här vet vad det eventuella problemet är.

1. Jag kan inte ställa in 1080p24hz, min tv stödjer det utan problem. Kör en HDX-1000 på det sättet. 24Hz valet finns i dropdownlistorna men när jag har gjort det så ställer datorn om sig konstant till 25Hz.
Drivrutinerna är uppdaterade till dem senaste.
2. Hur får man nätverket att koppla upp snabbare när man startar datorn. Vill autostarta XBMC men då det tar så lång tid för nätverket att koppla upp sig så får jag aldrig någon nätverksfunktionalitet i XBMC när jag har startat det. Måste stänga ner XBMC och sedan starta upp det för hand.

#62

Postad 12 november 2009 - 18:59

m94ner
  • m94ner
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Svt Play o Play Prima, räcker proccessorn till?


Ställde samma fråga, men fick inget svar, så jag köpte en och provade istället :P

Svt Play fungerar utan problem.
Svt Play Prima fungerar också utan problem, men den adaptiva upplösningen går inte upp i toppen. Två streck saknas.
Det borde inte vara bandbreddsproblem eftersom jag har 100Mbit in enligt tptest. CPU-lasten är heller inte 100% så jag vet inte riktigt vad problemet är.

Jag har även provat Headweb och Voddler utan några som helst problem (Windows 7).
Den klarar allt jag provat än så länge utom Adobes Flash HD. Adobe kommer att stödja ION platformen i Flash 10.1 och då kommer det inte att vara några problem att köra Flash HD i 1080.

Information om Adobe Flash 10.1

#63

Postad 13 november 2009 - 10:19

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0
Låter bra att det funkar, hur blir bildkvaliten på svt play o play prima på en större tv? Sitter med en 42tums plasma o jag tycker det ser illa ut redan på min 22tums datorskärm, inte alls så bra som det blir med vanlig sd-sändning via dvb-t.

#64

Postad 15 november 2009 - 14:39

Johanneshov
  • Johanneshov
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tänker köpa mig en "box" som jag kan koppla in till datorn och vår nätverks-HD i vårt hemma nät.

Vill ha en kompletterande köks-lösning med mindre touch screen typ de som man har i bilar som jagkan köra mot dator som installeras i vardagsrummet. Frågan är om jag kan koppla upp en sådan skärm trådlöst för att slippa besvärande kabeldragning för bilden?

Tips någon?

#65

Postad 17 november 2009 - 10:44

absinthE
  • absinthE
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Adobe har släppt 10.1 Beta flash med stöd för hårdvaruacceleration.

http://labs.adobe.co.../flashplayer10/

http://labs.adobe.co...eleasenotes.pdf

#66

Postad 20 november 2009 - 14:47

Ooger
  • Ooger
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag är lite noob när det gäller EEE Box, men är det bara jag som gärna skulle vilja kunna spela bluray på min htpc? Finns det externa bluray-spelare? Har nån testat att spela upp bluray med EEE Box?

#67

Postad 21 november 2009 - 16:06

Unregistered5ae3e7fd
  • Unregistered5ae3e7fd
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Låter bra att det funkar, hur blir bildkvaliten på svt play o play prima på en större tv? Sitter med en 42tums plasma o jag tycker det ser illa ut redan på min 22tums datorskärm, inte alls så bra som det blir med vanlig sd-sändning via dvb-t.


Jag har en 46 tums tv och bilden är 4 av 5 tycker jag (se tidigare post i den här tråden för mer info om tv och receiver).

Har också en "high-end" bärbar PC med HDMI utgång, bilden blir då något bättre, men hade jag inte haft min bärbara att jämföra med så hade det blivit 5 av 5, det är små skillnader i kvaliteten, dock märkbara.

Använder maskinen för surf, spotify, streamar film från en NFS, svt play, hyra film på nätet osv.
Inga problem med att få processor och minne att räcka till för det jag använder burken till.
Efter att ha förstorat objekt och text lite in win7 så är det inga problem att surfa från soffan (tvn på ca 4m avstånd).


Enda problemet jag har (tidigare post) är att när jag ställer in upplösningen på 1920x1080 så bilr den genererade bilden för stor, så jag har varit tvungen att gå ner i upplösning, men som någon skrev är det väldigt sannolikt relaterat till min tv.

Har kompletterat maskinen med ett trådlöst tangentbord (Logitech Novo Edge) och har också en Logitech MX Air mus (man kör den i "luften"). Musen är riktigt cool, använder den bland annat för spotify, om jag trycker ner en knapp och roterar musen medsols får jag nästa låt, om jag trycker ner en annan knapp och drar musen i sidled kan jag reglera volymen osv. Kan verkligen rekommenderar den här musen, enda problemet är att räckvidden är något begränsad, i mitt fall typ 5 meter innan det börjar smålagga.

På det hela taget är jag kanonnöjd med den här burken

#68

Postad 22 november 2009 - 00:59

Jonas_p
  • Jonas_p
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har nu äntligen fått igång min box men det som stör mig är att jag inte kan få bort overscan.
Har anslutit den via hdmi till min Panasonic PX70 och kör med upplösning 1280x720 50hz, bilden blir för stor både på höjden och bredden :) Är det någon inställning man kan ändra elller kompensera på nåt sätt? Beror det på min tv?

/Jonas

#69

Postad 22 november 2009 - 14:43

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Overscan beror väl nästan alltid på TVn, tror jag. Kan hända att den tar andra upplösningar bättre. För övrigt har iaf nyare panasonic en inställning för overscan, försök och se om du kan hitta den. Finns också en 10-sidors engelsk tråd om problemen här: http://www.avforums....ity-thread.html

En lösning är ju att köra kompensation i mjukvara såsom tex. XBMC kan göra.

Redigerat av sandos, 22 november 2009 - 14:45.


#70

Postad 22 november 2009 - 15:25

Jonas_p
  • Jonas_p
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Fanns inte nån overscan inställning i PX70'n, ändrade i servicemenyn som det sades i PX70 tråden så nu är det nästan borta.

Redigerat av Jonas_p, 23 november 2009 - 18:46.


#71

Postad 25 november 2009 - 08:44

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hej

Ni som har köpt den här. Läste någon dansk recension som säger att den är helt passivt kyld och därmed knäpptyst. Stämmer det? Hittar inget om det på andra sidor.

Någon som har sett om man kan köpa den utan operativ någonstans?

#72

Postad 26 november 2009 - 17:38

Unregistered5ae3e7fd
  • Unregistered5ae3e7fd
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Hej

Ni som har köpt den här. Läste någon dansk recension som säger att den är helt passivt kyld och därmed knäpptyst. Stämmer det? Hittar inget om det på andra sidor.

Någon som har sett om man kan köpa den utan operativ någonstans?


knäpptyst

#73

Postad 28 november 2009 - 19:36

Unregistered72571861
  • Unregistered72571861
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Klarar EB1012 dubbla skärmar? Jag vill ha den kopplad till både en 19 tums skärm och en 42:a.


Nån som har kunskap om detta? Är avgörande för köp. Vad jag förstår så finns det både HDMI och VGA på maskinen.

#74

Postad 28 november 2009 - 23:06

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Så, fungerar wake-on-USB? Vore grymt om någon testat med en mce-remote USB-ir mottagare! :)

#75

Postad 30 november 2009 - 11:21

Unregistered50b17ac7
  • Unregistered50b17ac7
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Så, fungerar wake-on-USB? Vore grymt om någon testat med en mce-remote USB-ir mottagare! ;)


Halloj!

Denna kör jag med och det funkar utmärkt att "väcka" datorn med ett tryck på tex "gröna" knappen.


#76

Postad 08 december 2009 - 22:01

hagdahl
  • hagdahl
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
Varför ska man välja EB1012 när Acer Aspire Revo R3610 finns i lager i många butiker och dessutom går att få med större minne och disk?
Har Asus EB1012 några andra fördelar?

#77

Postad 09 december 2009 - 20:13

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag har en reciever utan HDMI, endast optisk digital ingång. Funkar det att kolla på film med tex 5.1 DTS? (HDMI till plasman och optisk till recievern)

#78

Postad 10 december 2009 - 11:29

Stänly
  • Stänly
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Jag kör med boxen kopplas till tv'n med hdmi och optisk till förstärkaren via stereopluggen på "baksidan"och den medföljande adaptern. Fungerar utmärkt för mig då jag inte alltid vill ha tv'n igång. Kör man HDMI Passthrough via sin förstärkare så måste tv'n vara igång annars stänger boxen ner HDMI sändningen och då får man inget ljud via HDMI.

#79

Postad 11 december 2009 - 10:21

Unregistered925928d1
  • Unregistered925928d1
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej
Är det någon som provat någon usb-lösning för tv-capture av analog signal? Vi har en analog comhem-kabel i huset. Vill kunna få fullständig MCE-funktionalitet med programguiden, live-tv och inspelning osv i Windows Media Center.

/Robban

#80

Postad 21 december 2009 - 18:06

empezar
  • empezar
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Hur väl fungerar det att spela N64-roms på denna datorn (med project64)?

#81

Postad 23 december 2009 - 16:24

NiJa68
  • NiJa68
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej.

Fick hem min 1012 igår. Allt frid och fröjd men idag när jag ska försöka få ljudet att fungera funkar det ej.

Jag har en sprillans ny TV (Philips 9704) och har kopplat med en HDMI-kabel mellan datorn och tv:n. Visst borde ljudet komma med den kabeln också?

När jag kör med en RCA-kabel till stereon fungerar det men inte när jag bara vill köra med tv-högtalarna.

Även hörlurar fungerar bra.

Kan inte hitta vad som strular varken på TV:n eller i datorn. Tacksam för hjälp.

/NiJa

#82

Postad 24 december 2009 - 14:52

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Jag har en sprillans ny TV (Philips 9704) och har kopplat med en HDMI-kabel mellan datorn och tv:n. Visst borde ljudet komma med den kabeln också?

Det fungerar bra med ljud via HDMI-kabeln, jag körde så tills jag tröttnade på dom usla högtalarna i min skärm. Man måste förstås se till att drivrutinerna är installerade (vet inte hur den är konfiggad original, första gången jag bootade min var det för att installera W7 Ultimate på den) men dom finns på ASUS sida. Sedan är det bara att välja HDMI-utgången som standardenhet i Kontrollpanelen.

#83

Postad 29 december 2009 - 17:58

ministerkrister
  • ministerkrister
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Tror jag har läst hela tråden och dessutom så har jag försökt googla hur mycket som helst men inte hittat något svar. Är det 32 eller 64 bitars Windows 7?

#84

Postad 02 januari 2010 - 20:44

NiJa68
  • NiJa68
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
32-bitars Windows är det i 1012.

/NiJa

Problemet med ljudet via HDMI-kabeln löstes först sedan grafikkortets drivrutiner uppdaterats...


/NiJa

#85

Postad 04 januari 2010 - 20:38

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Någon som har en lite mer kreativ lösning än svart tejp för att lösa problemet med lysdioden från ****t? Jag kan inte begripa hur man kan sätta en stark blinkande blå lampa på en dator som inte är tänkt att stå udangömd på golvet.

#86

Postad 08 januari 2010 - 15:23

Ooger
  • Ooger
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Funkar fjärren om man hänger datorn i VESA-fäste bakom TVn? Nån som har testat? Sitter IR-ögat i fronten på datorn eller är det en lös pryl?

#87

Postad 08 januari 2010 - 18:03

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Är det fjärr med på köpet?

#88

Postad 09 januari 2010 - 23:03

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Är det fjärr med på köpet?

Det lär bero på vilket land du köper den från, det var inte med någon till min svensksålda burk.

#89

Postad 10 januari 2010 - 15:16

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Har någon testat att spela spel på denna? Till exempel FIFA 10 eller liknande. Jag förväntar mig inte någon otrolig bra prestanda. Men frågan är om det går att spela utan hak även om grafiken blir lidande?

#90

Postad 11 januari 2010 - 20:09

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Är denna dator på utgående?
Mediamarkt sa att det va en ny på G så det är bättre att vänta på den, skall komma nu i dagarna...

/Henrik

#91

Postad 11 januari 2010 - 22:09

Makusi
  • Makusi
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Hej!

Har överhuvudtaget Mediamarkt haft EB1012?? Iallafall inte på Mediamarkt i Göteborg.
Det är inte så att de menar EB1501:
https://www.prisjakt...kt.php?p=505678
...som väl enda skillnad jag kan se är att den även inkluderar en DVD-läsare/skrivare, men då till priset av en 1000-lapp dyrare.

...Men jag kan ha fel, och att det är något annat på gång (men inte ialla fall vad jag har hittat)..??

/Makusi

Är denna dator på utgående?
Mediamarkt sa att det va en ny på G så det är bättre att vänta på den, skall komma nu i dagarna...

/Henrik



#92

Postad 11 januari 2010 - 22:20

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Kan någon vara snäll att ladda ner FIFA10 demo och testa hur det fungerar? ;)

#93

Postad 12 januari 2010 - 14:44

Unregistered99322caa
  • Unregistered99322caa
  • Lärjunge

  • 470 inlägg
  • 0
Nej någon ny modell känner jag inte till. EB1501 såldes slut alldeles rejält innan jul och importörerna verkar ha problem att få in några innan slutet av Januari. Samma gäller att de EB1012 som finns kvar hittas i butikerna, importörerna börjar få in nästa vecka. Jag fick in 3st EB1012 i dag. Men de tänker jag försöka tjäna 100 kr/styck på så de kommer bli liggande på hyllan tills de andra butikerna sålt slut :)

Hej!

Har överhuvudtaget Mediamarkt haft EB1012?? Iallafall inte på Mediamarkt i Göteborg.
Det är inte så att de menar EB1501:
https://www.prisjakt...kt.php?p=505678
...som väl enda skillnad jag kan se är att den även inkluderar en DVD-läsare/skrivare, men då till priset av en 1000-lapp dyrare.

...Men jag kan ha fel, och att det är något annat på gång (men inte ialla fall vad jag har hittat)..??

/Makusi



#94

Postad 13 januari 2010 - 14:04

Bostongurka
  • Bostongurka
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hur går det att streama 1080p filmer från en annan dator till EB1012? Hackar det? Finns det vettiga sätt att streama utan hack? Vad använder ni för program för att eliminera hack isf?

Mvh Bostongurka

#95

Postad 13 januari 2010 - 14:06

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Hur går det att streama 1080p filmer från en annan dator till EB1012? Hackar det? Finns det vettiga sätt att streama utan hack? Vad använder ni för program för att eliminera hack isf?

Mvh Bostongurka


Får man fråga varför vill du inte bara kopiera över?

#96

Postad 13 januari 2010 - 14:24

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Hur går det att streama 1080p filmer från en annan dator till EB1012? Hackar det? Finns det vettiga sätt att streama utan hack? Vad använder ni för program för att eliminera hack isf?

Det är inga problem att spela upp en mkv-fil eller en BluRay-ISO som ligger på en annan dator över ett trådat gigabit-nät men det har inte så mycket med datorn att göra som att du använder ett snabbt och stabilt sätt att få över filmen. Har du ett långsammare sätt eller ett som inte är stabilt måste du ha en uppspelare som buffrar nog mycket innan den börjar visa filmen för att du ska slippa hack. Då är det nog enklare att kopiera över filmen först och titta sen...

#97

Postad 13 januari 2010 - 17:37

Bostongurka
  • Bostongurka
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Jo för jag tänkte skaffa en EB1012 och en NAS som jag tänkte fylla med ett stort bibliotek av HD-filmer. Hårddisken i EB1012:an blir då lätt fylld :)

Vill andvända EB1012:an som en Mediacenter med surfmöjligheter, har sneglat på Popcorn hour a-110 men jag vill åt surfmöjligheterna, voddler, spotify, youtube mm

Redigerat av Bostongurka, 13 januari 2010 - 17:42.


#98

Postad 13 januari 2010 - 22:01

Stork
  • Stork
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jo för jag tänkte skaffa en EB1012 och en NAS som jag tänkte fylla med ett stort bibliotek av HD-filmer. Hårddisken i EB1012:an blir då lätt fylld :)

Vill andvända EB1012:an som en Mediacenter med surfmöjligheter, har sneglat på Popcorn hour a-110 men jag vill åt surfmöjligheterna, voddler, spotify, youtube mm



Jag har funderat på exakt samma sak. Har en Readynas NV+ där all musik ligger och skulle vilja köra en EB1012 som mediaspelare, typ med XBMC (alla filmer kommer flyttas över så snart jag har tid att rippa dem). Men hittills när jag testat med min bärbara asus 1005HA-H har jag inte fått det till att funka ordentligt. Uppspelningen hackar rejält, sannolikt eftersom jag gärna vill rippa filmerna som iso-filer. Eftersom jag har dåliga erfarenheter av Atom-processorer sedan tidigare lutar jag för tillfället mer åt en Popcorn hour (men då missar jag ju spotify etc).

Men jag är sjukt sugen på en EB1012... Så mycket prylar - så lite pengar!

#99

Postad 14 januari 2010 - 07:26

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Jag har funderat på exakt samma sak. Har en Readynas NV+ där all musik ligger och skulle vilja köra en EB1012 som mediaspelare, typ med XBMC (alla filmer kommer flyttas över så snart jag har tid att rippa dem). Men hittills när jag testat med min bärbara asus 1005HA-H har jag inte fått det till att funka ordentligt. Uppspelningen hackar rejält, sannolikt eftersom jag gärna vill rippa filmerna som iso-filer. Eftersom jag har dåliga erfarenheter av Atom-processorer sedan tidigare lutar jag för tillfället mer åt en Popcorn hour (men då missar jag ju spotify etc).

Men jag är sjukt sugen på en EB1012... Så mycket prylar - så lite pengar!


Jag kommer snart att köpa en just för att man är inte begränsad i valet av program. Spotify, Voddler (när det blir färdigt) och allt annat är ju guld!

#100

Postad 14 januari 2010 - 10:39

Hans_Lindkvist
  • Hans_Lindkvist
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har du fått ordning på problemet med hackande mkv-filer? Jag har funderingar på att använda en 1012 på samma sätt som du.

Redigerat av Hans_Lindkvist, 14 januari 2010 - 18:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.