Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Phonzo, Affinity eller Cellip som fast operatör?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 april 2008 - 13:26

Erik67
  • Erik67
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Hittar ingen forumdel för fast telefoni...
Någon som har erfarenhet av ovanstående operatörer? Jag fick tips av en bekant som använder Cellip. Men när jag letar lite så hittar jag ju några som är billigare. Framför allt Phonzo verkar intressant. men man vill ju gärna veta om det går att ringa också :-)
Har Adsl via BBB som jag tänkte behålla.

Länk till operatörerna. https://www.prisjakt...i...amp;typ[]=2

Edit. Lade till länken.

Redigerat av Erik67, 23 april 2008 - 13:37.


#2

Postad 04 juni 2008 - 20:26

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Är oxå intresserad av information om phonzo. Är det bra kvalité på ljudet t ex?

#3

Postad 02 juli 2008 - 22:20

run
  • run
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag köpte en Siemens Gigaset S675IP och beställde ett Phonzo Basic-abonnemang förra veckan. Porteringen av mitt nummer från Bredbandsbolaget blir inte klar förrän i slutet av denna vecka, men det har gått att ringa ut i ett par dagar nu. Hittintills är jag nöjd med den delen i alla fall; det finns inget som helst att klaga på ljudmässigt.

#4

Postad 03 juli 2008 - 16:41

Unregistered70452c8d
  • Unregistered70452c8d
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har haft phonzo några veckor nu, inget direkt att klaga på när det gäller ljudkvaliten.

Däremot har jag haft problem med att inte kunna ta emot några inkommande samtal de sista dagarna. Ringa ut är ingen problem. Kan vara att jag bytt router, har inte riktigt koll på när problemen uppkom. Nån som har koll på vilka portar som används. Väntar just nu på att Phonzos support skall höra av sig.

#5

Postad 03 juli 2008 - 17:29

hammar-erik
  • hammar-erik
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Jag har haft Cellip i nåt år nu. Allting har funkat smidigt! Inga problem, dock så är de ju lite "dyra". Jag skulle nog testat så billigt som möjligt om jag gjort om valet idag...

#6

Postad 10 augusti 2008 - 20:31

run
  • run
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Har ringt med Phonzo ungeför en månad nu, och allting har funkat som det ska.

#7

Postad 24 januari 2009 - 19:16

Winebago
  • Winebago
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag kan annars varmt rekommendera Affinity telecom. Jag ringer nu med deras ip-telefoni Mini. Jag har fiber ingång i huset (100mbit) och fick en router hemskickad för att komma igång med tjänsten(VOIP). En Linksys rtp 300. Ljudet var rätt ok men utgående hastighet på uppkopplingen ströps direkt telefonen anvädes (vanlig telefon fungerar). Om man inte kopplade routern de skickade bakom en egen bättre router ströps hastigheten ingående till ca 26mbit. Efter samtal till support skickades omgående en ny router ut, varefter hastigheten ingående är drygt 60 mbit och ljudet oklanderligt.

En mkt bra och hjälpsam support måste jag säga. Grymt ovanligt för att vara telekom-brancschen...

#8

Postad 08 januari 2010 - 22:31

jollan
  • jollan
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Är på jakt efter en billig och bra IP-telefon tjänst.
Phonzo har ju välidgt bra priser och verkar bra, är det så? Någon som har erfarenhet av dem.
Ringer inte så jättemycket och vad jag förstår så får man 400min gratis till fasta nätet för bara 29kr/mån.

Tacksam för svar och kommentarer:)

#9

Postad 16 maj 2010 - 15:58

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag har nu skaffat Phonzo. Portering från Telia gick utan problem. Ljudet är mycket bra. Installationen gick snabbt och allt fungerar som det ska. Jag sparar nästan 2000/år jämfört med Telia!

#10

Postad 16 maj 2010 - 16:46

Baily
  • Baily
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Jag har också ADSL via BBB. Nu i protest funderar jag på att byta ut BBB. De har nu ringt mig 6 gånger till min mobiltelefon och erbjudit internet via 3G modem. Den 1 och 2:a gången sa jag nej direkt, men sen blev det bara patetiskt efter att jag sagt tvärt nej och att de ringt mig flera gånger om detta "supererbjudande". Jag kör deras ADSL och IP tele, men hur funkar det om man skulle skaffa detta ? Jag kör en egen router till mitt adsl modem från BBB, men telefondelen går ju direkt in i deras modem. Om jag skaffar t.ex. Phonzo får jag med en ytterliggare grej att stoppa i något uttag för att kunna nyttja deras tjänst ?

#11

Postad 12 juli 2010 - 19:59

Alban
  • Alban
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0
Jag tänkte damma av denna tråden.

Jag håller på att se över min hushållsekonomi och funderar på att byta till Ip-telefoni. Nu har jag Telia och ringer i förhållandevis väldigt lite - samtalen kanske ligger på 30kr i månaden.


Hur som helst - jag såg att Affinity låg bra till i en prisjämförelse och dessutom verkar de ge bort den utrustning som krävs för 1 kr. Många verkade ju förr nöjda med dom, men är de hetast även idag?

Sen tänkte jag höra om dom gör någon omkoppling eller något i min bredbandsstation?

Andra tips till att byta till Ip är givetvis också välkommet! :)

Redigerat av Alban, 12 juli 2010 - 20:00.


#12

Postad 12 april 2011 - 07:18

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Jag ser att råden är lite gammal. men min fråga hör till här.

Jag tänkte sänka mina telefonkostnader och hittade Affiniti Telecom. På deras hemsida står det att dom inte har några alls månadsavgifter. Är det någon som kan bekräfta detta? Är det bara tillfälligt?

#13

Postad 23 januari 2013 - 20:05

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0
Affinity verkar har ansträngt sig för att vara otydliga om sina priser. Det står mycket riktigt Abonnemangsavgift 0:- tydligt i varje abonnemang men den verkliga kostnaden är gömd mitt i "Mer Info-sidan":

Tillämpar Affinity minimumdebitering/ringpott & debiteringsintervall?

Svar: Ja. Minimum debitering (att ringa för) LIGHT: 29 kr/mån. ZERO: 59 kr/mån, GLOBAL: 99 kr/mån. Debiteringsintervall är 60 sekunder. Nummerupplysning och betalsamtal ingår inte i minimidebiteringen (ringpott).


Dock har Phonzo ett Cash-abonnemang där "abonnemangsavgiften" är 0:- men det är då dyrare att ringa.

#14

Postad 17 mars 2014 - 09:57

d-boy
  • d-boy
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Är det nån som har lite uppdaterade åsikter om dessa (eller andra) leverantörer?

#15

Postad 17 mars 2014 - 21:09

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Jag har haft Cellip i flera år, ja sedan Nokia N95 kom med inbyggd SIP telefoni.
Har nu en Siemens telefon hemma där mitt Cellip ligger samt frugans Vono från Brasilen.
Fungera ypperligt med Bahnhof 30/30 abonnemang via fiber.
Fint att ha med 3CX i Android luren när man är utomlands och vill ringa hem via gratis wifi.

#16

Postad 18 mars 2014 - 07:26

d-boy
  • d-boy
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Känns det meckigt med Cellip:s betalsystem (förskott/pott), eller funkar det bra?
Tänkte köra det med en Siemens C610IP och just Bahnhof fiber.

Alternativet är ju att köra med Bahnhofs egen telefoni, som förvisso blir lite dyrare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.